Tesla


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.050
Reaction score
85.434
Δηλαδή με κάτω από 15k km ετησίως, το προτείνεις αφού και η αγορά και η ενοικίαση είναι πεταμένα λεφτά;
Πάει τρέχοντας αυτός.
Αυτό καλύπτεται εύκολα από την ασφάλιση.
Τον μμλακα δεν τον γλυτώνεις όμως (ασε
που δεν εμπιστεύομαι τις ασφαλιστικές)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.529
Reaction score
138.489
όλα αυτά υπό την προϋπόθεση οτι βγαίνει αριθμός χλμ κάθε χρόνο, αλλιώς δεν υπάρχει οικονομικό νόημα ούτε στην αγορά ούτε στη χρονομίσθωση.
με 15000χλμ το χρόνο αμφότερες περιπτώσεις είναι πεταμένα λεφτά και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται.
Οικονομοτεχνικά δεν έχεις άδικο, εάν ψάχνεις για "απόσβεση" ή κάτι τέτοιο, ωστόσο από τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά στατιστικά στοιχεία ξέρουμε πως η μέση ημερήσια μετακίνηση ενός Ευρωπαίου πολίτη είναι μόλις 25km, δηλαδή ο μέσος ετήσιος όρος βρίσκεται στα ~9.000χλμ.

Γι'αυτό και τα τυπικά λιζινγκ, ξεκινούν στα 10.000χλμ/έτος.

Σύμφωνα με το σκεπτικό σου, η συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωπαίων δεν θα έπρεπε να έχει ΙΧ, διότι δε θα το "αποσβέσει" με πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ανά έτος, αλλά προφανώς αυτό δεν ισχύει.

Σαφώς εάν ο ετήσιος μέσος όρος κάποιου ενδιαφερόμενου βρίσκεται πάνω από τα 30.000 χλμ/έτος τότε το ΙΧ είναι σημαντικότατο εργαλείο μετακίνησης για την καθημερινότητά του και θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη σημασία σε θέματα που αφορούν το κόστος χρήσης (efficiency, service, κλπ) διότι αυτό θα είναι σημαντικό στο τέλος.

Ωστόσο, για την συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου, που δε κάνει τόσα χιλιόμετρα το έτος, κατά τη γνώμη μου δε σημαίνει πως δεν είναι σημαντικότατο εργαλείο για την καθημερινότητά του, αλλά απλώς σημαίνει πως είναι διαφορετικά τα θέματα στα οποία θα χρειαστεί να δώσει ιδιαίτερη σημασία, που διαφέρουν για τον καθένα, και μπορεί να αφορούν είτε όγκο χώρου αποσκευών (για τις εκδρομές και τα παιδικά καρότσια) είτε εμφάνιση, είτε μέγεθος και ακτίνα στροφής για χρήση μέσα στην πόλη, είτε ποιότητα κύλισης στις λακκούβες της περιοχής του, είτε επιδόσεις σε πίστα εάν ασχολείται με το χόμπι της αγωνιστικής οδήγησης.

Η αρχική αξία αγοράς, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, δεν είναι απαραιτήτως συνδεδεμένη με την εκάστοτε χρήση και τις ιδιαίτερες ανάγκες του καθενός, παρά μόνο με την αγοραστική δύναμή του.

Το κατά πόσο θα είναι "πολυτέλεια" η κατοχή ενός ΙΧ αυτοκινήτου, δεν εξαρτάται από την αρχική αξία αγοράς του, αλλά πρωτίστως από την αγοραστική δύναμη του κατόχου του. Δηλαδή, για κάποιον με ετήσιο εισόδημα στα 25.000€ είναι πολυτέλεια ένα ΙΧ αξίας 50.000€, αλλά για κάποιον με ετήσιο εισόδημα 100.000€ δεν είναι καθόλου πολυτέλεια ένα ΙΧ αξίας 50.000€.
Εν ολίγοις, όσο περισσότερο υπερβαίνει το ετήσιο εισόδημά σου η αξία ενός ΙΧ, τόσο περισσότερο αποτελεί για σένα αντικείμενο "πολυτελείας".😎
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.529
Reaction score
138.489
Έχω γράψει 35.000 χλμ με το Τέσλα, στους 8 μήνες.

Από αυτά, τα 10.000 χλμ έγιναν με τα "χειμερινά" ελαστικά, και τα 25.000χλμ έγιναν με τα "μαμά" ελαστικά, τα οποία έχουν αρκετό "ψωμί" ακόμα για να βγάλουν τουλάχιστον άλλα τόσα χιλιόμετρα, τα ξανάβαλα πριν μια βδομάδα, θα βγάλουν σίγουρα αυτή τη σαιζόν μέχρι Οκτώβριο του '24 και βλέπουμε για την επόμενη, αναλόγως φθοράς της γόμας.

Εκτιμώ πως θα βγάλουν πολύ άνετα (με τη δική μου χρήση) πάνω από 60.000χλμ.

Προς ώρας, είναι σχεδόν σα καινούρια, δεν τίθεται ούτε για πλάκα θέμα να βάλω καινούρια ελαστικά στα 25.000 χλμ χρήσης τους:

1000009225.jpg
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.529
Reaction score
138.489
Του ID3 πήραν τον Μπέο κοντά στα 20.000
Και τόσο που τα άντεξες, είσαι ήρωας.
Ήταν εντελώς άχρηστα εκείνα τα ελαστικά, τα έβγαλα πολύ νωρίς, πιθανώς πριν τα 3.000 χλμ και τα πέταξα.

Στο id.3 ομοίως έχω δεύτερο σετ ζαντολαστιχα για "χειμωνιάτικα" και τα αλλάζω κάθε σαιζόν.

Έχει γράψει συνολικά 70.000χλμ (χειμωνιάτικα και καλοκαιρινά μαζί) και δε θα βάλω καινούρια ελαστικά ακόμα, έχουν κι άλλο "ψωμί", είναι η 3η σαιζόν που ξεκινάει το καλοκαιρινό που έβαλα, και το χειμωνιάτικο θα βγάλει και την επόμενη σαιζόν και βλέπουμε.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.050
Reaction score
85.434
Υπολογισμός σύγκρισης Leasing και αγοράς με Tesla Baloon που προτάθηκε, Model 3 LR με 10.000Km τον χρόνο και δυνατότητα εξαγοράς.
Δεν υπολογίζω την επιδότηση, είναι ίδια και στα δυο σενάρια:
Leasing με εξαγορά: 67700

Αγορά: 59062, Αν βάλουμε ασφάλειες 5000 και λάστιχα 2000, είμαστε ακριβώς ίδια. Άντε να απέχει 2000 αν βρεις φτηνότερη ασφάλεια, δεν αλλάξεις λάστιχα, δεν λερώσεις τα καθίσματα κτλ


Έτσι υπολογίζουν, γατάκια :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.529
Reaction score
138.489
Υπολογισμός σύγκρισης Leasing και αγοράς με Tesla Baloon που προτάθηκε,
Εγώ δεν πρότεινα Tesla balloon, για cash μιλάω.

Με cash είναι 50 χιλιάρικα το αυτοκίνητο.
Ελαστικά δε θα χρειαστείς για 40.000χλμ.
Μετά, όταν χρειαστείς, πιθανώς στα 50-60.000χλμ, τα 18-αρια είναι πιο φτηνά.
Ασφάλιση άντε πες 5 χιλιάρικα η 4-ετια, αν και γίνεται φουλ μικτή με αυτοκίνητο αντικατάστασης μέσα, αρκετά κάτω από 4 χιλιάρικα.

55 βγαίνει με cash.
59+5=64 με Tesla balloon. +9 χιλιάρικα.
67,7 leasing με εξαγορά. + 12,7 χιλιάρικα.

Άντε πχιά. Πάρε λιζινγκ, σιγά τα ωα.
Εγώ θα πάρω σαμπ. Ότι θέλει ο καθένας. 🤣
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.050
Reaction score
85.434
Εγώ δεν πρότεινα Tesla balloon, για cash μιλάω.
O @alexis το πρότεινε.

Δεν μπορείς να συγκρίνεις cash με leasing όταν τα επιτόκια είναι τόσο ψηλά.
Το leasing συγκρίνεται μόνο με προγράμματα χρηματοδότησης. Και είναι περίπου στα ίδια. Αντί να τα δίνεις στα επιτόκια, τα δίνεις στο leasing και κρατάς το κεφάλαιο. Και έχεις την ησυχία σου, όλα τα προβλήματα είναι προβλήματα της εταιρίας, όχι δικά σου.

Το cash είναι άλλη προσέγγιση με τα υπέρ και τα κατά. Προσωπικά δεν μπορώ να μπω στην διαδικασία πώλησης με τίποτα όταν έρθει η ώρα.
Να σκεφτείς πως αν δεν πάει η Mercedes σε συγγενή (πιθανο σενάριο) πιθανότατα θα την κρατήσω, και ένας από τους λόγους είναι πως αρνούμαι να βάλω αγγελία. Και να με περνούν τηλέφωνο >:(, να μου έρχονται στο σπίτι να χαζεύουν, να μπαίνουν μέσα :o, και να κάνουν και βόλτες :o:o:o
Ειναι πιθανο να μην ξανααγοράσω ποτέ αυτοκίνητο. Leasing για πάντα και αλλαγή στην τετραετία, συνέχεια καινουργιο αυτοκίνητο, μέχρι να αφήσω τον μάταιο τούτο κόσμο.
 

gonis

Luger
Μηνύματα
4.440
Reaction score
12.155
Παίδες το σκεπτικό σας είναι βαρια παθολογικό!
Τέτοιους οικονομοτεχνικους υπολογισμούς για αγορά αυτοκινήτων τύπου Τεσλα,Νισαν λίφ,Σιτροέν κλπ…. :headbang:
Απο μικρη ηλικία χαρακτήριζα κάποιον από την επιλογή αυτοκινητου:)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.050
Reaction score
85.434
Έβαλες στην ίδια πρόταση Tesla και Nissan leaf/Citroen, εξ ορισμού ότι γράφεις παρακάτω είναι λάθος.
Σαν να συγκρίνεις Mercedes με Alfa Romeo :p
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.050
Reaction score
85.434
Υπάρχει και η άλλη οδός. Όταν έρθει η ώρα το δίνεις όσο θέλει η αντιπροσωπεία που θα πάρεις το επόμενο.
Αυτό δεν εννοούσες;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.042
Reaction score
30.978
Αυτό δεν εννοούσες;
Ναι οκ, τώρα διάβασα πάνω κάτω τι είναι το balloon. Αυτό που εννοούσα πριν είναι να έχεις αγοράσει το όχημα, και μετά από Χ χρόνια πας στην αντιπροσωπία του επόμενου οχήματος σου (δεν το έχεις αγοράσει ακόμα) και του το δίνεις όσο θέλει φτάνει να φύγει από πάνω σου χθες.
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.933
Reaction score
4.771
Δεν εχω διαβάσει παραπανω απο 1-2 σελιδες πίσω, οποτε σρυ αν το έχετε ηδη γράψει.

Με ενα 15% απόδοση επένδυσης ανα έτος τα 50κ εχουν γινει 85κ στο τέλος της 4ετιας. Ως επιχειρηματίας στη θεωρία δεν θες να "κλειδώνεις" κεφάλαιο χωρις δυνατότητα επένδυσης, δεν ειναι είναι απλα λάθος, ειναι ανόητο.

Οπχιος ειναι στρωμα μπάνκ, να πάει να το παρει αυριο το πρωι κασαδουρα και δε-εντ, δεν εχει νοημα η ανάλυση.

Το leasing στην ελλάδα βέβαια ειναι ακομα ενας τομέας που το κρατος κατάφερε να καταντησει ανεκδοτο, αν την ίδια συζήτηση την κάναμε σε μια κανονική χώρα, που παιζουν ρόλο οι οικονομίες κλίμακας και το αυτοκίνητο λογίζεται ως εργαλείο και οχι ως είδος πολυτελείας, θα ειχε ακομα περισσότερα πλεονεκτήματα.
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.042
Reaction score
30.978
Η απάντηση του Chief Designer της Tesla για την "ακύρωση" του Model 2.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.529
Reaction score
138.489
Το leasing στην ελλάδα βέβαια ειναι ακομα ενας τομέας που το κρατος κατάφερε να καταντησει ανεκδοτο, αν την ίδια συζήτηση την κάναμε σε μια κανονική χώρα, που παιζουν ρόλο οι οικονομίες κλίμακας και το αυτοκίνητο λογίζεται ως εργαλείο και οχι ως είδος πολυτελείας, θα ειχε ακομα περισσότερα πλεονεκτήματα.
Πολύ σωστά.
Τα ξέρω από πρώτο χέρι, καθώς πέρασαν μπόλικα ΙΧ από τα χέρια μου με λιζινγκ.

Εκτιμώ πως αργά ή γρήγορα, θα αλλάξει η κατάσταση, μέχρι που θα πάψει να υφίσταται στην συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου η έννοια κτήσης ΙΧ, πιθανώς σε μια 10-ετια.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.038
Μηνύματα
2.960.036
Members
38.281
Νεότερο μέλος
ikonsgr
Top