Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Μηνύματα
6.863
Reaction score
5.405
To εμφανιζόμενο υπνοδωμάτιο ανήκει σε εκείνα των... επισκεπτών. Ο ίδιος κοιμάμαι σε άλλο...
Σαν εμένα που σε κάθε σπίτι ονοματίζω ένα δωμάτιο με το όνομα της πεθεράς, που έρχεται μια φορά τον χρόνο για 2-3 μέρες.
Κι έτσι δεν ακούγεται άσχημα που έχω προσωπικό υπνοδωμάτιο. :)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.505
Reaction score
57.537
...
Κι έτσι δεν ακούγεται άσχημα που έχω προσωπικό υπνοδωμάτιο. :)
Χρειάζεται εκτός του προσωπικού και... υπνοδωμάτιο με θέα (από τα παράθυρα).
DSC03602.JPG



...
Το χειρότερο όμως είναι ότι όλοι αυτοί νομίζουν ότι ακούν σωστά. Γιατί ποτέ δεν άκουσαν ένα σοβαρό σύστημα το οποίο με έξυπνες επιλογές δε χρειάζεται να φτάσει στρατόσφαιρα σε τιμή!

Εδώ υπάρχουν μέλη που έχουν χώσει πολύ χρήμα αλλά ακούν στέρεο με τεράστια sub γιατί τα ηχεία τους βολοδέρνουν στα χαμηλά και ορκίζονται ότι ακούν σωστά! :gamer:
Οπότε δεν είναι θέμα "προ και κουστωδίας" όπως αναφέρεις, πρότιστα είναι θέμα να ξέρεις να ακούς. Και αυτό είναι που λείπει πλέον από τις νέες γενιές που μεγάλωσαν με ακουστικό στο αυτί!
Για να υπάρχει συνέπεια Λόγου και νόησης οφείλεις ν'αναφέρεις αφενός μεν μοντέλο main ηχείων με ΄΄λογική΄΄ για τον μέσο καταναλωτή τιμή - ελέω έξυπνης επιλογής - που να μη βολόδερνε στις δύο πρώτες οκτάβες καθώς και μέθοδο τοποθέτησης σε τυπικό οικιακό χώρο - με απαιτούμενη τη μετρητική τεκμηρίωση - που να μην ακύρωνε τις ανηχοϊκές αποκρίσεις ηχείων με συμβατική αρχιτεκτονική στις τρεις πρώτες οκτάβες
 




Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.505
Reaction score
57.537
Γενικά μιλώντας πάντως Bhutia δεν είναι "λάθος" να ισχυρίζεται κάποιος ότι όταν έβαλε subs - και να θεωρήσουμε και με αρκετά καλό integration - ότι είδαν τεράστια διαφορά και πρίν δεν μπορούσαν καν να ακούσουν ή να ακούνε όπως είναι η περιγραφή του 95 % των audio people που ακούω και γράφουν ;

Κανονικά τα ηχεία σου πρέπει να ακούγονται μια χαρά και να είσαι ευχαριστημένος και χωρίς sub άσχετα με το εάν και απλώς σου λείπουν οι ανάλογες συχνότητες.

Με λίγα λόγια τα ηχεία σου πρέπει να σου δίνουν ευχαρίστηση πρώτα και πρωτίστως και απο μόνα τους και μετά να ασχοληθείς με τa sub εάν επιθυμείς. Μήπως τελικά και η προσθήκη sub τελικά κρύβουν κάποια ελαττώματα απο πολλά ηχεία και ποια ελαττώματα μπορεί να είναι αυτά ; Έχει ασχοληθεί κανένας να διερευνήσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο ; ή η "θεοποίησή" τους δεν επιτρέπει μια τέτοια διερεύνηση ούτε καν σαν αναρώτηση. Πάντως εγώ όταν ακούω κάποιος να λέει ότι η διαφορά είναι τρομερή και χωρίς αυτά δεν μπορεί καν να ακούσει ή απορεί σε υπερθετικό βαθμό πως ήταν δυνατόν να άκουγε έτσι τόσα χρόνια κλπ κλπ ... το βρίσκω υπερβολή. Και η υπερβολή πάντα πρέπει να μας κάνει να αναρωτιόμαστε και να είμαστε προσεκτικοί.
Γενικώς πρέπει να προσέχουμε τόσο τις υπερβολές όσο και τις... υποβολές. :sneaky:
Ειδικώς όμως για τα sub αυτό που μοιάζει τόσο δύσκολο να κατανοηθεί - αλλιώτικα δεν θα γίνονταν τακτικές επαναφορές σε ανάλογα ζητήματα - είναι ότι η τονική πληρότητα από καλώς ενσωματωμένα sub βελτιώνει προς το καλύτερο το πως θα μας ακούγονταν και οι ανώτερες οκτάβες, εκεί όπου τα ίδια τα sub δεν θα είχαν ενεργειακή συμμετοχή..
 

Μηνύματα
16.284
Reaction score
19.071
Γενικώς πρέπει να προσέχουμε τόσο τις υπερβολές όσο και τις... υποβολές. :sneaky:
Ειδικώς όμως για τα sub αυτό που μοιάζει τόσο δύσκολο να κατανοηθεί - αλλιώτικα δεν θα γίνονταν τακτικές επαναφορές σε ανάλογα ζητήματα - είναι ότι η τονική πληρότητα από καλώς ενσωματωμένα sub βελτιώνει προς το καλύτερο το πως θα μας ακούγονταν και οι ανώτερες οκτάβες, εκεί όπου τα ίδια τα sub δεν θα είχαν ενεργειακή συμμετοχή..
Ναι σίγουρα αλλά που αφείλεται ; Μήπως είναι ένα είδος masking of some short. Εγω βασικά δεν έχω πρόβλημα και να συνέτρεχε κάτι τέτοιο. Αρκεί να μην είναι κάτι που μετά ο ακροατής το "μετανοιώνει" και δεν το καταλαβαίνει λόγω πρότερης έλλειψης κάποιοιυ είδους εμπειρίας σε (απο) κάτι πιθανόν καλύτερο. Να εσείς που είστε υπέρ της τεχνικής "αλήθειας". χα χα
 

Μηνύματα
16.284
Reaction score
19.071
από καλώς ενσωματωμένα sub βελτιώνει προς το καλύτερο το πως θα μας ακούγονταν και οι ανώτερες οκτάβες
Σίγουρα ; Τόσο πολύ ώστε να δικαιολογούνται οι αναφορές που έλεγα και χαρακτήρισα ώς υπερβολικές ; (και όντως είναι). Τεχνικά αλλά και λογικά (πρακτικά) δεν το θεωρώ πιθανό με τόσο μεγάλο diversity που υπάρχει ακόμη στα γούστα και expectations απο την audio κοινότητα όπως την παρακολουθώ .

Σε λογικά πλαίσια που απαντάς για το θέμα εσύ, όποτε απαντάς, διαβάζω προσεκτικα χα χα, είναι απόλυτα αποδεκτό. Αλλά οι αναφορές άλλων είναι over the top. Τόσο που κάτι περιέργο πιθανόν να συμβαίνει. Και το λέω γιατί με την λογική μου και απο εκπαίδευση εγω τον κόσμο τον πιστεύω όταν λέει κάτι. Το παίρνω σαν δεδομένο και ας μην το πίστευω και μετά διερευνώ τα ενδεχόμενα.
 
Last edited:



apg

Μηνύματα
14
Reaction score
8
Να κανω μια ερώτηση. Αν σε ενα απλό δωματιο (ορθογωνιο ή τετραγωνο ας πουμε) βάλουμε 4 ιδια subwoofers φτηνα και οχι τοσο καλά αλλά να παιζουν πχ μεχρι τα 30κατι hz. οποτε να μας βγει πχ στο συνολο σαν ενα καλό subwoofer. Βάζουμε και equalizing.
Αυτο θεωρητικά δεν θα στρωσει τα θεματα του δωματιου μεχρι τα 30hz?
Κάτω από τα 30hz καπου διαβασα οτι στις διαστασεις που ειναι τα οικιακα δωματια δυσκολα να υπαρχει room mode σωστα;
Αν μετά βαλουμε ενα 5ο subwoofer αλλά καλό τότε τι θα συμβει στο συνολο;θα χαλάσει την σουπα;
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.540
Reaction score
2.118
Να κανω μια ερώτηση. Αν σε ενα απλό δωματιο (ορθογωνιο ή τετραγωνο ας πουμε) βάλουμε 4 ιδια subwoofers φτηνα και οχι τοσο καλά αλλά να παιζουν πχ μεχρι τα 30κατι hz. οποτε να μας βγει πχ στο συνολο σαν ενα καλό subwoofer. Βάζουμε και equalizing.
Αυτο θεωρητικά δεν θα στρωσει τα θεματα του δωματιου μεχρι τα 30hz?
Θα τα στρώσει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό (θεωρητικά πάντα, και με EQ).
Ακόμα περισσότερο θα τα στρώσει, αν υψώσεις τα σαμπ στο μισό του ύψους του δωματίου, πράγμα που δεν νομίζω οτι θα κάνεις.
Θεωρητικά πάντα, γιατί κάθε ασυμμετρία, κάθε άνοιγμα προς διαδρόμους ή άλλα δωμάτια και κάθε βαρύ έπιπλο, επηρεάζει.
Κάτω από τα 30hz καπου διαβασα οτι στις διαστασεις που ειναι τα οικιακα δωματια δυσκολα να υπαρχει room mode σωστα;
Αυτό είναι ένα ρουλ οφ θαμπ στο εντελώς περίπου.
Το σωστό: Το μήκος κύματος του χαμηλότερου κύριου mode ισούται με το διπλάσιο της μεγαλύτερης διάστασης του δωματίου.
Αρα για δωμάτιο 5,75m , πρώτο κύριο mode τα 30Hz. Για δωμάτιο 6,75m πρώτο κύριο mode τα 25,6Hz.
Λέω "κύριο" mode, γιατί υπάρχουν και τα διαγώνια, και τα περιφερειακά, που αντιστοιχούν σε ακόμα μεγαλύτερη διάσταση, άρα σε ακόμα χαμηλότερη συχνότητα.
Αλλο: δεν είναι όμως πάντα απαραίτητο να κατεβαίνουν τα σαμπ μέχρι το χαμηλότερο mode
Αν μετά βαλουμε ενα 5ο subwoofer αλλά καλό τότε τι θα συμβει στο συνολο;θα χαλάσει την σουπα;
Θα χαλάσει τις μέχρι τότε ρυθμίσεις. Αν ξαναρυθμίσεις και ξέρεις τι κάνεις (γιατί τώρα έχει μεγάλη σημασία το που θα το βάλεις) και ο εξοπλισμός σου παρέχει την δυνατότητα ανεξάρτητης ρύθμισής του, μπορείς να πετύχεις μία μικρή βελτίωση.

Αλλά εν γένει δεν αγοράζουμε 4 σαμπ και αργότερα προσθέτουμε άλλο ένα καλύτερο.
Αγοράζουμε τα καλύτερα 4 σαμπ που μπορούμε να αντέξουμε, και ΑΝ χρειασθεί αφού τα ρυθμίσουμε, προσθέτουμε ένα... χειρότερο (ή αρκετά χειρότερο)! Για να στρώσουμε τις μικροατέλειες. Το καλύτερο σαμπ θα πήγαινε στράφι

Αλλο:
Οι Βέλτι - Τουλ λένε ΣΑΦΩΣ στα πέιπερς, οτι για τις συμμετρικές τοποθετήσεις τους, το πέμπτο σαμπ είναι περιττό, και συχνά κάνει τα πράγματα χειρότερα.
Ο Γκέντες λέει ΣΑΦΩΣ για τις ασύμμετρες τοποθετήσεις του οτι το ΄τέταρτο σαμπ είναι περιττό. Οτι αποτελεί ψείρισμα της μαϊμούς, με μηδαμινό όφελος (ΑΝ τα τρία στηθούν σωστά. Βέβαια αυτός χρησιμοποιεί και μεγάλα μέην, ακροσάριστα προς τα κάτω)
 

Μηνύματα
684
Reaction score
1.286
@apg Καλό ,κακό, μέτριο subwoofer , τρέχα γύρευε τι εννοεί και πως το ορίζει ο καθένας.
Για μένα ας πούμε 4 presonus temblor t10 θα έκαναν μια μέτρια προς καλή κατάσταση, ακόμα καλύτερη 4 xtz 12.17edge είτε 4 svs pb 3000.
Ο @costas EAR που σου έγραψε πιο πάνω αυτά που ανέφερα δεν τα βλέπει καθόλου, εάν του τα έδιναν στη κούτα θα τα άφηνε. Πουλάει τα Neumann και τα Genelec του οπότε μάλλον πάει για κάτι τεράστιο. Εκτός εάν πείστηκε ότι χωρίς sub είναι καλύτερα :lolsign: :p.
Πες μας πως ορίζεις το καλό το κακό και το μέτριο τι ποσά διαθέτεις έτσι ώστε να μπορέσουν να σε βοηθήσουν τα παιδιά εδώ να μην ξοδέψεις λεφτά για αγορές που θα μετανιώσεις.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.540
Reaction score
2.118
Να κανω μια ερώτηση. Αν σε ενα απλό δωματιο (ορθογωνιο ή τετραγωνο ας πουμε) βάλουμε 4 ιδια subwoofers φτηνα και οχι τοσο καλά αλλά να παιζουν πχ μεχρι τα 30κατι hz. οποτε να μας βγει πχ στο συνολο σαν ενα καλό subwoofer. Βάζουμε και equalizing.
Αυτο θεωρητικά δεν θα στρωσει τα θεματα του δωματιου μεχρι τα 30hz?
δεν είναι όμως πάντα απαραίτητο να κατεβαίνουν τα σαμπ μέχρι το χαμηλότερο mode
Ξαναδιαβασα προσεκτικότερα, και :

Στο #2373 απάντησα υποθέτοντας ( ίσως βιαστικά και εξ ιδίων ενδιαφερόντων), οτι επιδιώκεις απλά την στρωτή αναπαραγωγή της περισσότερης μουσικής.
Αν όμως το "καλό" σαμπ το θέλεις για τα 20Hz πχ όταν μαζέψεις τα χρήματα, να ξέρεις οτι αυτό μπορεί να γίνει σε δωμάτιο με χαμηλότερο mode στα 30Hz, είναι μύθος το οτι δεν μπορεί. Φυσικά, τότε το σαμπ πρέπει να είναι σε θέση να βγάλει 20 Hz (τώρα σε τι στάθμη, είναι άλλο θέμα συζήτησης)

Πάντως ο δρόμος που περιγράφεις δεν είναι ο οικονομικότερος για έναν τέτοιο στόχο.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.972
Reaction score
8.819
Να κανω μια ερώτηση. Αν σε ενα απλό δωματιο (ορθογωνιο ή τετραγωνο ας πουμε) βάλουμε 4 ιδια subwoofers φτηνα και οχι τοσο καλά αλλά να παιζουν πχ μεχρι τα 30κατι hz. οποτε να μας βγει πχ στο συνολο σαν ενα καλό subwoofer. Βάζουμε και equalizing.
Αυτο θεωρητικά δεν θα στρωσει τα θεματα του δωματιου μεχρι τα 30hz?
Κάτω από τα 30hz καπου διαβασα οτι στις διαστασεις που ειναι τα οικιακα δωματια δυσκολα να υπαρχει room mode σωστα;
Αν μετά βαλουμε ενα 5ο subwoofer αλλά καλό τότε τι θα συμβει στο συνολο;θα χαλάσει την σουπα;

4 Σαμπς είναι αρκετά για να επιτευχθεί μια ομαλότητα στις χαμηλές συχνότητες.
Βέβαια θέλει λίγη προσπάθεια. Δεν ξέρω πόσο καιρό με πήρε για να βγάλω το επιθυμητό αποτέλεσμα με 4 σαμπς, παίζει συνολικά να έφαγα και 2 χρόνια μέχρι να πω ότι δεν ενοχλεί πλέον κάτι. :biggrin:
5ο Σαμπ δεν θα έβαζα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.911
Reaction score
137.091
Το πρώτο που ενδιαφέρει στα σαμπ, για οποιοδήποτε αριθμό αυτών, είναι να μπορούν στο σύνολό τους να φτάσουν τις επιθυμητές στάθμες στο επιθυμητό συχνοτικό εύρος.

Για λόγους οικονομίας, ο πρώτος συμβιβασμός (σε οποιοδήποτε αριθμό σαμπ) γίνεται στο επιθυμητό συχνοτικό εύρος, και για λόγους περισσότερης οικονομίας, θα γίνει συμβιβασμός και στην μέγιστη δυνατή στάθμη στο κάτω όριο του εφικτού συχνοτικού εύρους.

Κατά τη γνώμη μου τα 2 σαμπ είναι το απολύτως μίνιμουμ, και μπορεί να επιτευχθεί σχεδόν άριστο αποτέλεσμα, εάν τοποθετηθούν με άριστο τρόπο, και ισοσταθμιστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Από κει και πέρα, τα 3 σαμπ είναι καλύτερα από 2, και τα 4 είναι καλύτερα από 3.

Στα 4 σαμπ το αποτέλεσμα μπορεί να είναι έως πρακτικά τέλειο, εφόσον δεν έχουν γίνει οι συμβιβασμοί που ανέφερα, και η επιλογή των σαμπ έγινε με τα υψηλότερα κριτήρια ποιότητας.

Κατά τη γνώμη μου, στα σεταπ με 4 σαμπ, νομίζω πως καλύτερα θα είναι να είναι όλα όμοια. Αν έχεις τη δυνατότητα να προσθέσεις και 5ο όμοιο σαμπ στα 4 όμοια, πρόσθεσε, δεν κάνει κακό σε καμία περίπτωση. Όσο περισσότερα προσθέτεις, κάτι κερδίζεις και σε ομοιογένεια απόκρισης, και σε στάθμη, και σε χρήσιμη συχνοτική απόκριση χαμηλότερα.

Για λόγους ομοιομορφίας απόκρισης σε μεγαλύτερο τμήμα του εμβαδού του δωματίου, τα 6 ή ακόμα καλύτερα τα 8 σαμπ, είναι προφανώς καλύτερα από τα 4. Και δεν έχω καμία αμφιβολία πως τα 16 σαμπ είναι καλύτερα από τα 8 σαμπ. Καμία. 😎

Με αριθμό σαμπ >4 υπάρχουν δυνατότητες χρήσης τους σε ανώτερης ποιότητας συνδεσμολογία, πχ DBA, SBA, και με κορυφαία την υλοποίηση waveforming, όπου βέβαια πρέπει να πληρώσεις και το κόστος ενός τρινοβ.😭

Γενικώς μιλώντας, καλύτερο σαμπ είναι αυτό που βγάζει υψηλότερες στάθμες στο κάτω όριο της 1ης οκταβας (όσο πιο κοντά γίνεται στα 20 Hz). Για λόγους οικονομίας, δεν ασχολούμαστε με απόκριση κάτω των 20 κύκλων, αλλά εάν ασχοληθούμε, θέλει είτε πολλά λεφτά σε ένα τεραστίων διαστάσεων σαμπ, είτε μια επιπρόσθετη 4-αδα σαμπ με πολύ μεγάλης διαμέτρου μεγάφωνα.

Τέλος, το καλύτερο σαμπ ανάμεσα σε 2 σαμπ με ίδια απόκριση συχνότητας και στάθμη, είναι αυτό που δεν έχει μπας ριφλεξ, και αυτό με τις χαμηλότερες παραμορφώσεις.


ΥΓ. Σε ένα σεταπ με 4 "μέτριας ποιότητας σαμπ" δεν έχει νόημα η προσθήκη ενός "υψηλής ποιότητας σαμπ" διότι η ποιότητα της αναπαραγωγής έχει ήδη τεθεί από την 4-αδα, και ας πούμε τα προτερήματα ενός σαμπ κλειστής καμπίνας θα πάνε άπατα εάν η 4-αδα είναι μπας ριφλεξ. Είναι σα να βάζεις έναν εξαιρετικής ποιότητας δορυφόρο σε σημαντική θέση, πχ στο main right κανάλι, σε ένα ιμερσιβ σεταπ από 11 όμοιους δορυφόρους υποδεέστερης ποιότητας, μια τρύπα στο νερό κάνεις. Ταυτόχρονα, κάποιοι συντονισμοί ή ακυρώσεις που θα ξεκινήσουν από το διαφορετικής απόκρισης 5ο σαμπ δεν θα ισοσταθμιστούν από την εγγενώς διαφορετική απόκριση πλάτους και φάσης της 4-αδας. Εάν είναι όμοια, θα ισοσταθμιστούν αυτομάτως. Οι διαφορές φάσης που προκύπτουν στο ισχυρό φάσμα απόκρισης του μπας ριφλεξ της 4-αδας, καθιστούν πρακτικά ένα φραγμό απόκρισης (αλληλοεξουδετέρωση) στην πραγματική απόκριση ενός μεγάλου μεγαφώνου ενός μεγαλύτερου σαμπ, που δεν έχει τέτοια φασική ολίσθηση. Γι'αυτό στην περίπτωση χρήσης μιας 4-αδας σαμπ για 3η οκτάβα και μιας διαφορετικής 4-αδας σαμπ για 2η οκτάβα, θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι κλειστής καμπίνας τουλαχιστον τα πρώτα. Το όμοιο ισχύει για τους δορυφόρους σε σχέση με τα σαμπ, για ομαλή απόκτηση στο σημείο κρος.

Πολύ υψηλής ποιότητας σεταπ, που έχουν άλλη 4-αδα σαμπ για κάθε οκτάβα, αλλά και 4-αδα σαμπ για υποήχους, είτε όλα είναι κλειστής καμπίνας (για να μην προκύπτει μπαχαλο με τις ανάποδες φάσεις απόκρισης των μπας ριφλεξ στα σημεία κρος), είτε μόνον αυτά για τους υπόηχους έχουν μπας ριφλεξ, συντονισμένο τέρμα κάτω.
 
Last edited:

Μηνύματα
255
Reaction score
359
Το πρώτο που ενδιαφέρει στα σαμπ, για οποιοδήποτε αριθμό αυτών, είναι να μπορούν στο σύνολό τους να φτάσουν τις επιθυμητές στάθμες στο επιθυμητό συχνοτικό εύρος.

Για λόγους οικονομίας, ο πρώτος συμβιβασμός (σε οποιοδήποτε αριθμό σαμπ) γίνεται στο επιθυμητό συχνοτικό εύρος, και για λόγους περισσότερης οικονομίας, θα γίνει συμβιβασμός και στην μέγιστη δυνατή στάθμη στο κάτω όριο του εφικτού συχνοτικού εύρους.

Κατά τη γνώμη μου τα 2 σαμπ είναι το απολύτως μίνιμουμ, και μπορεί να επιτευχθεί σχεδόν άριστο αποτέλεσμα, εάν τοποθετηθούν με άριστο τρόπο, και ισοσταθμιστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Από κει και πέρα, τα 3 σαμπ είναι καλύτερα από 2, και τα 4 είναι καλύτερα από 3.

Στα 4 σαμπ το αποτέλεσμα μπορεί να είναι έως πρακτικά τέλειο, εφόσον δεν έχουν γίνει οι συμβιβασμοί που ανέφερα, και η επιλογή των σαμπ έγινε με τα υψηλότερα κριτήρια ποιότητας.

Κατά τη γνώμη μου, στα σεταπ με 4 σαμπ, νομίζω πως καλύτερα θα είναι να είναι όλα όμοια. Αν έχεις τη δυνατότητα να προσθέσεις και 5ο όμοιο σαμπ στα 4 όμοια, πρόσθεσε, δεν κάνει κακό σε καμία περίπτωση. Όσο περισσότερα προσθέτεις, κάτι κερδίζεις και σε ομοιογένεια απόκρισης, και σε στάθμη, και σε χρήσιμη συχνοτική απόκριση χαμηλότερα.

Για λόγους ομοιομορφίας απόκρισης σε μεγαλύτερο τμήμα του εμβαδού του δωματίου, τα 6 ή ακόμα καλύτερα τα 8 σαμπ, είναι προφανώς καλύτερα από τα 4. Και δεν έχω καμία αμφιβολία πως τα 16 σαμπ είναι καλύτερα από τα 8 σαμπ. Καμία. 😎

Με αριθμό σαμπ >4 υπάρχουν δυνατότητες χρήσης τους σε ανώτερης ποιότητας συνδεσμολογία, πχ DBA, SBA, και με κορυφαία την υλοποίηση waveforming, όπου βέβαια πρέπει να πληρώσεις και το κόστος ενός τρινοβ.😭

Γενικώς μιλώντας, καλύτερο σαμπ είναι αυτό που βγάζει υψηλότερες στάθμες στο κάτω όριο της 1ης οκταβας (όσο πιο κοντά γίνεται στα 20 Hz). Για λόγους οικονομίας, δεν ασχολούμαστε με απόκριση κάτω των 20 κύκλων, αλλά εάν ασχοληθούμε, θέλει είτε πολλά λεφτά σε ένα τεραστίων διαστάσεων σαμπ, είτε μια επιπρόσθετη 4-αδα σαμπ με πολύ μεγάλης διαμέτρου μεγάφωνα.

Τέλος, το καλύτερο σαμπ ανάμεσα σε 2 σαμπ με ίδια απόκριση συχνότητας και στάθμη, είναι αυτό που δεν έχει μπας ριφλεξ, και αυτό με τις χαμηλότερες παραμορφώσεις.


ΥΓ. Σε ένα σεταπ με 4 "μέτριας ποιότητας σαμπ" δεν έχει νόημα η προσθήκη ενός "υψηλής ποιότητας σαμπ" διότι η ποιότητα της αναπαραγωγής έχει ήδη τεθεί από την 4-αδα, και ας πούμε τα προτερήματα ενός σαμπ κλειστής καμπίνας θα πάνε άπατα εάν η 4-αδα είναι μπας ριφλεξ. Είναι σα να βάζεις έναν εξαιρετικής ποιότητας δορυφόρο σε σημαντική θέση, πχ στο main right κανάλι, σε ένα ιμερσιβ σεταπ από 11 όμοιους δορυφόρους υποδεέστερης ποιότητας, μια τρύπα στο νερό κάνεις. Ταυτόχρονα, κάποιοι συντονισμοί ή ακυρώσεις που θα ξεκινήσουν από το διαφορετικής απόκρισης 5ο σαμπ δεν θα ισοσταθμιστούν από την εγγενώς διαφορετική απόκριση πλάτους και φάσης της 4-αδας. Εάν είναι όμοια, θα ισοσταθμιστούν αυτομάτως. Οι διαφορές φάσης που προκύπτουν στο ισχυρό φάσμα απόκρισης του μπας ριφλεξ της 4-αδας, καθιστούν πρακτικά ένα φραγμό απόκρισης (αλληλοεξουδετέρωση) στην πραγματική απόκριση ενός μεγάλου μεγαφώνου ενός μεγαλύτερου σαμπ, που δεν έχει τέτοια φασική ολίσθηση. Γι'αυτό στην περίπτωση χρήσης μιας 4-αδας σαμπ για 3η οκτάβα και μιας διαφορετικής 4-αδας σαμπ για 2η οκτάβα, θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι κλειστής καμπίνας τουλαχιστον τα πρώτα. Το όμοιο ισχύει για τους δορυφόρους σε σχέση με τα σαμπ, για ομαλή απόκτηση στο σημείο κρος.

Πολύ υψηλής ποιότητας σεταπ, που έχουν άλλη 4-αδα σαμπ για κάθε οκτάβα, αλλά και 4-αδα σαμπ για υποήχους, είτε όλα είναι κλειστής καμπίνας (για να μην προκύπτει μπαχαλο με τις ανάποδες φάσεις απόκρισης των μπας ριφλεξ στα σημεία κρος), είτε μόνον αυτά για τους υπόηχους έχουν μπας ριφλεξ, συντονισμένο τέρμα κάτω.
Πολύ σοβαρή η κατάσταση
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.911
Reaction score
137.091
Το τερματισμένο τέτοιας λογικής σεταπ ενός τρινοβά πρέπει να το ξαναδείτε (έχει παρουσιαστεί στο θρεντ του τρινοβ), που χονδρικά έχει (ανά τετράδες) άλλα μεγάφωνα για υποήχους, άλλα για πρώτη οκτάβα, άλλα για δεύτερη οκτάβα, άλλα για τρίτη και τέταρτη οκτάβα σε κάθε δορυφόρο, κι άλλα από κει και πάνω, όλα σε διαφορετικά κλειστά κουτιά το καθένα, και όλα με ενεργό κρος μέσω τρινοβ. Πόσα ενισχυτικά, πόσα κανάλια μαζεύονται, δε λέγεται.

Από κει και πέρα, εάν δείτε με τι και πόσα σαμπ έχουν υλοποιήσει waveforming, θα καταλάβετε πόσο μακριά πάει το θέμα.
Στο waveforming, το απολύτως minimum, ξεκινάει από 5 σαμπ.

Ως τώρα, όσοι έχουν ακούσει waveforming, λένε δεν έχει επιστροφή.
Ένα επίπεδο δικό του, ξεπερνάει οτιδήποτε άλλο.

Εμείς οκ, είμαστε σε παιδικό λεβελ.
Οκ, ότι μπορούμε κάνουμε. 😁
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.632
Μηνύματα
2.946.870
Members
38.212
Νεότερο μέλος
Falco_1000
Top