Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.544
Reaction score
30.448
Το βρήκα.
Αν δεν βιάζεσαι 0,30. Αν βιάζεσαι 0,40. Το συγκεκριμένο σημείο φόρτισης έχει Net metering 40kW.

 
Last edited:


Μηνύματα
1.005
Reaction score
2.811
το πράσινο της ΔΕΗ πάνω κάτω τόσο είναι, στα 0,20/kWh. Αν τα βάλεις όλα μέσα πάει στα 0,24-0,25/kWh.
Το τελευταίο 4μηνο, ΔΕΗ πράσινο, οι νυχτερινές χρεώσεις (τότε φορτίζω μόνο) κυμάνθηκαν μεταξύ 0,1195€ και 0,177€ ανά kWh, όλα μέσα.
Ήταν καλή περίοδος για φορτίσεις 😆, τώρα θα τραβήξουν ανηφόρα σιγά σιγά....
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.544
Reaction score
30.448
Το τελευταίο 4μηνο, ΔΕΗ πράσινο, οι νυχτερινές χρεώσεις (τότε φορτίζω μόνο) κυμάνθηκαν μεταξύ 0,1195€ και 0,177€ ανά kWh, όλα μέσα.
Ήταν καλή περίοδος για φορτίσεις 😆, τώρα θα τραβήξουν ανηφόρα σιγά σιγά....
Όταν λέω όλα εννοώ όλα, ποσό λογαριασμού ÷ kWh. Σε μένα δεν πέφτει ποτέ κάτω από 0.22€/kWh. Κάποιες φορές πλησίασε και 0.26€/kWh. Νομίζω χειμώνα που ανεβαίνει η κατανάλωση.
 


Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.856
Όταν λέω όλα εννοώ όλα, ποσό λογαριασμού ÷ kWh. Σε μένα δεν πέφτει ποτέ κάτω από 0.22€/kWh. Κάποιες φορές πλησίασε και 0.26€/kWh. Νομίζω χειμώνα που ανεβαίνει η κατανάλωση.
τα όλα που βάζεις πχ δημοτικά τέλη, τα πληρώνεις έτσι και αλλοιώς, είτε έχεις ηλεκτρικό, είτε εσωτερικής καύσης, είτε ποδήλατο χωρίς μπαταρία

υπολόγισε τιμή κιλοβατώρας + όλες τις χρεώσεις που μπαίνουν πάνω σε αυτή +ΦΠΑ

το νυχτερινό για την ώρα είναι σαφώς κάτω από 15 λεπτά η KWh (με όλα τα παραπάνω μέσα, μπορεί και κάτω από 12) και η κατανάλωση στην πόλη 12-14 KWh/100 Km, δηλαδή σαν να έχεις ICE που καίει κάτω από 1 lt καύσιμο στα 100 km

το πλεονέκτημα υφίσταται και σε επαρχιακούς δρόμους, σαφές και πάλι αλλά όχι τόσο κραυγαλαίο

παύει να υπάρχει σε μεγάλες αποστάσεις με ταχύτητες πάνω από 110-120 km/h, λόγω κατανάλωσης αλλά κυρίως λόγω τιμής ρεύματος σε γρήγορους DC φορτιστές
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.799
Reaction score
136.698
και η κατανάλωση στην πόλη 12-14 KWh/100 Km,
Όντως, και χωρίς καμία προσπάθεια οικονομίας

1000010704.jpg


1000011150.jpg


Όπως τα λες είναι, εκεί γύρω από τα 13 kWh/100km μου βγαίνει μέσα στην πόλη.
Άμα κάνω προσπάθεια για χαμηλή κατανάλωση, εντάξει, παίζει και γύρω από το 10, αλλά δεν αξίζει τον κόπο.



ΥΓ.
Αλλά άμα πάω σα το Μάρκου, τότε άστα, βράσε ρύζι 🤪


1000011214.jpg


Εκτόξευσήηηηηηηηηηη 🤣🤪😁😜

(Μπορώ να το πάω και πάνω από 75 kWh/100km)
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.544
Reaction score
30.448
τα όλα που βάζεις πχ δημοτικά τέλη, τα πληρώνεις έτσι και αλλοιώς, είτε έχεις ηλεκτρικό, είτε εσωτερικής καύσης, είτε ποδήλατο χωρίς μπαταρία

υπολόγισε τιμή κιλοβατώρας + όλες τις χρεώσεις που μπαίνουν πάνω σε αυτή +ΦΠΑ

το νυχτερινό για την ώρα είναι σαφώς κάτω από 15 λεπτά η KWh (με όλα τα παραπάνω μέσα, μπορεί και κάτω από 12) και η κατανάλωση στην πόλη 12-14 KWh/100 Km, δηλαδή σαν να έχεις ICE που καίει κάτω από 1 lt καύσιμο στα 100 km

το πλεονέκτημα υφίσταται και σε επαρχιακούς δρόμους, σαφές και πάλι αλλά όχι τόσο κραυγαλαίο

παύει να υπάρχει σε μεγάλες αποστάσεις με ταχύτητες πάνω από 110-120 km/h, λόγω κατανάλωσης αλλά κυρίως λόγω τιμής ρεύματος σε γρήγορους DC φορτιστές
Ναι είπα όλα.

Το νυχτερινό μάλλον θα πάρει τον π...... από Σεπτέμβριο και οι χαμηλές χρεώσεις θα πάνε το μεσημέρι. Πιθανότατα τέλος και η νυχτερινή φθηνή φόρτιση γενικά.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.799
Reaction score
136.698
Οκ, αλλά προς ώρας, με νυχτερινό, βγαίνει ~1,5€/100km.

Έχουμε κάνει οικογενειακώς, με τα 2 EV, λίγο πάνω από 100.000km με τέτοια χρέωση. 😎

Άσε που έχω συμπληρώσει πάνω από 15.000km με μηδενική χρέωση, σε δωρεάν φορτίσεις!
Καθαρό κέρδος >1.300€ 😎

Θες να δούμε πόσα λεφτά εξοικονομήσαμε;

(Άσε το θέμα πως δεν έχει καθόλου σέρβις το Τέσλα, και το iD.3 δε χρειάζεται λάδια ξυδια κλπ)

100.000km με 1,5€/100km = 1.500 €

Με ντίζελ είχα 5,5l/100km και με βενζίνη η γυναίκα ήταν στα 5l/100km δηλαδή χονδρικά 9€/100km

100.000km με 9€/100km = 9.000 €

Μείναν στην τσέπη 7,5 χιλιάρικα συν τα σέρβις, τέλη κυκλοφορίας κλπ.😎


(Το iD.3 πάει στα 80.000km και το Τέσλα στα 40.000km)

Η γυναίκα μου πλήρωνε πάρκινγκ στο κέντρο με 120€/μήνα. Εδώ και ένα χρόνο, δωρεάν παρκάρει στο δημοτικό πάρκινγκ στο κέντρο, δίπλα στη δουλειά της. +1.450€ στην τσέπη.😎

Κάθε φορά που κατεβαίναμε κέντρο, απόγευμα μετά τη δουλειά, βράδυ για φαγητό, κλπ, δίναμε ένα 6€-10€ για πάρκινγκ. Τουλάχιστον 5 φορές το μήνα παρκάρουμε δωρεάν και οι 2, για τις δουλειές μας στο κέντρο. Πχ προχθές κατέβηκα κέντρο για οδοντίατρο, δωρεάν πάρκινγκ, ειδάλλως θα έδινα >10€.
+Μαζεύεται σε ετήσια βάση σαφώς πάνω από ένα χιλιάρικο, για δύο αυτοκίνητα που όποτε θέλουμε πάμε και παρκάρουμε δωρεάν στο κέντρο της πόλης.

Σαφώς πάνω από 10 χιλιάρικα έμειναν στην τσέπη. 😎
Μπορεί να είναι και 15 χιλιάρικα ήδη.
Και το κοντέρ, συνεχίζει να γράφει κέρδος. 😎
Συμπληρώνω σε λίγο 3-ετια με το iD.3 και ένα έτος με το Τέσλα.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.544
Reaction score
30.448
Καλά δεν υπάρχει σύγκριση μεταξύ οικιακής φόρτισης βενζίνης. Ούτε δίπλα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.799
Reaction score
136.698
Φορτιζα δωρεάν για πολύ καιρό στη ΔΕΗ blue όταν ξεκίνησε.
Στο λερόι καμιά 15-αρια δωρεάν φορτίσεις τις έχω κάνει, όσο ήμουν εκεί για ψώνια ή άλλες δουλειές.
Στο ΙΚΕΑ που ήταν δωρεάν για πολύ καιρό, έχω φορτίσει εκατοντάδες φορές. Μερικές φορές φορτίζαμε 2 αυτοκίνητα μαζί, αφού πηγαίναμε μετά τη δουλειά εκεί για φαγητό!
Στην Κέρκυρα που ήμουν διακοπές 1 μήνα, όλες οι φορτίσεις ήταν δωρεάν στα ξενοδοχεία (σουκο και 11-ρηδες), μπόλικα χιλιόμετρα έγραψα κι εκεί.
Στο ταξίδι στην Ευρώπη, τα περισσότερα ξενοδοχεία είχαν Tesla destination chargers, μιλάμε για πάρα πολλές φορτίσεις δωρεάν, όπως και στους Τέσλα σουπερτσάρτζερς στη Βουλγαρία και δε θυμάμαι που αλλού.
Σε πολλά ξενοδοχεία εντός και εκτός Ελλάδας υπήρχε μια δωρεάν σουκο (ή 11-ρης) το βράδυ για πλήρη φόρτιση.
Και σε εστιατόρια στην επαρχία έχω φορτίσει δωρεάν, δεκάδες φορές, με μια σουκο.

Σιγά σιγά, μαζεύονται πάρα πολλά χιλιόμετρα με δωρεάν φορτίσεις. Εντυπωσιακά πολλά.
Χωρίς να το "κυνηγάω". 😎


ΥΓ.
Το φορολογικό κέρδος είναι επίσης πολύ σημαντικό, τα δύο EV βγήκαν λίγο πάνω από 100 χιλιάρικα, και το έξτρα 50% της 150% υπεραποσβεσης σημαίνει +50 χιλιάρικα αφορολόγητα έσοδα, για τα οποία θα πλήρωνα 15 χιλιάρικα φόρο (άσε την καθαρή αξία των IX που μου έμειναν 30 στην τσέπη), άρα βάλε ακόμα 15 χιλιάρικα στην τσέπη.

+2 επιδοτήσεις. Που το πας αυτό; 😁😜🤪

15 από δω, 15 από κει, 30 από την αγορά, να ένα 60-αρι στα 100, και πρόσθεσε 2 επιδοτήσεις. 😎

Και το κοντέρ, όπως είπα, συνεχίζει να γράφει κέρδος. 😁
 
Last edited:

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.169
Reaction score
35.565
Αναφέρεται σε οικιακή φόρτιση. Στο πράσινο της ΔΕΗ πάνω κάτω τόσο είναι, στα 0,20/kWh. Αν τα βάλεις όλα μέσα πάει στα 0,24-0,25/kWh. Στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης δεν υπάρχει 0,20. Κάπου ποιο πίσω έχω ανεβάσει νομίζω το website με όλες τις τιμές δημόσιων φορτιστών στην Ελλάδα. Υπάρχει και άρθρο με τις τιμές αλλά δεν το βρίσκω τώρα. Κάπου ανάμεσα στα 0,40 - 0,43 είναι οι περισσότεροι.

Το άρθρο όμως ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση ωσάν αυτή να αφορά όλους τους Έλληνες. Όταν όμως περίπου το 60% κατοικούν σε διαμερίσματα, και από το λοιπό 40% οι μισοί και πλέον είναι στην επαρχία και όχι πλησίον πόλεων όπου ιδίως ενδιαφέρει για περιβαλλοντικούς λόγους η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, θα έπρεπε είτε το άρθρο να αναφέρει ότι μιλάμε για το 1/5 θεωρητικά των κατοίκων είτε να θέτει ως τίμια βάση υπολογισμού την τιμή σε σταθμό φόρτισης.
Επειδή ακριβώς μιλάμε για δημοσιογραφία, όχι μπροσούρα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.544
Reaction score
30.448
Το άρθρο όμως ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση ωσάν αυτή να αφορά όλους τους Έλληνες. Όταν όμως περίπου το 60% κατοικούν σε διαμερίσματα, και από το λοιπό 40% οι μισοί και πλέον είναι στην επαρχία και όχι πλησίον πόλεων όπου ιδίως ενδιαφέρει για περιβαλλοντικούς λόγους η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, θα έπρεπε είτε το άρθρο να αναφέρει ότι μιλάμε για το 1/5 θεωρητικά των κατοίκων είτε να θέτει ως τίμια βάση υπολογισμού την τιμή σε σταθμό φόρτισης.
Επειδή ακριβώς μιλάμε για δημοσιογραφία, όχι μπροσούρα.
Το άρθρο έχει πολλά λάθη. Το κακό είναι ότι ο κόσμος που δεν ασχολείται θα το διαβάσει και μετά θα έρθει να μου/μας πει ως γεγονότα τα λάθη που διάβασε. Και μετά θα πρέπει να του τα καταρρίπτω ένα προς ένα αν θέλω, ή να τον αφήσω στην άγνοια του το οποίο είναι κακό για την ηλεκτροκίνηση και την μετάβαση επειδή αυτά τα μεταφέρει και σε άλλους. Μετά πάλι σκέφτομαι πως ότι και να λέω αυτός θα ακούσει αυτά που θέλει οπότε τζάμπα χρόνος. Δεν αναφέρομαι σε εσένα αλλά γενικά.

Σχετικά με αυτό που αναφέρεσαι το άρθρο λέει αμέσως μετά.
"Αυτό, βέβαια, ισχύει στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης φορτίζει το ΙΧ στο σπίτι του. Σε δημόσιους φορτιστές, το κόστος μπορεί να ανέβει και η απόσβεση να ξεπεράσει τα 10 χρόνια."

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να μπλέξει με ποσοστά κατοικιών και υποψήφιων πελατών. Ο καθένας που το διαβάζει καταλαβαίνει γρήγορα αν τον αφορά.
 

Μηνύματα
30.830
Reaction score
25.433
ΧΘΕΣ ΑΝΕΒΗΚΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ YTONG ΣΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ 813.

ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΓΕΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΕΡΗ ΑΝΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΚΟΛΟΔΡΟΜΟΥΣ

ΛΟΓΩ ΑΕΡΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.

OSY_ILEKTRIKA-8753.jpg
 

Μηνύματα
16.091
Reaction score
18.787
Το άρθρο όμως ασχολείται με την ηλεκτροκίνηση ωσάν αυτή να αφορά όλους τους Έλληνες. Όταν όμως περίπου το 60% κατοικούν σε διαμερίσματα, και από το λοιπό 40% οι μισοί και πλέον είναι στην επαρχία και όχι πλησίον πόλεων όπου ιδίως ενδιαφέρει για περιβαλλοντικούς λόγους η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, θα έπρεπε είτε το άρθρο να αναφέρει ότι μιλάμε για το 1/5 θεωρητικά των κατοίκων είτε να θέτει ως τίμια βάση υπολογισμού την τιμή σε σταθμό φόρτισης.
Επειδή ακριβώς μιλάμε για δημοσιογραφία, όχι μπροσούρα.
Θα σας την επιβάλλουμε κύριε. Όλα αυτά είναι πολιτικές αποφάσεις και αφού οι πολιτικοί συμφωνούν .... όλα τα αλλα περισσεύουν (ή περιττεύουν; ). :D

Όλα έχουν την χρήση τους και την αναγκαιότητά τους. Υπερβολές και απο τις δύο "πλευρές" είναι λάθος δρόμος (και ειδικά πολιτικά μιλώντας κιόλας ύποπτες. Και επιστημονικά πολλές φορές πλέον).
 
Last edited:


Μηνύματα
16.526
Reaction score
23.427
Άντε και εγώ
Νοίκιασα ένα polestar 2 στην Ιταλία.
Είναι ένα ευχάριστο όχημα που κάνει τα πάντα αθόρυβα και εύκολα.
Είναι το νοικιαρικο με τη μορφή αυτονομία τυπικά 360χλμ, ωστόσο έκανα 260χλμ ανεβαίνοντας στα 1200 μέτρα και έφτασα από 96 στο 42%. Θεωρητικά γυρναω πίσω οριακά καθότι κατηφόρα άρα πάνω από 500χλμ σε ταξίδι σε ιταλικό δικτυο με αυτοκινητόδρομο (110 μέχρι και 145 για λίγο , κυρίως 125 λόγω κίνησης ) και επαρχιακό δρόμο (με περίπου 70 πες - έκανα 15 λεπτά λιγότερο από google)
Κάναμε και μια βολτιτσα αλλά 60κατι χιλιόμετρα οπότε έφτασα στο 20% μετά από 330 χλμ και να μου δείχνει ότι μπορώ αλλά 110.
Οι προβλέψεις του maps για την κατάσταση φόρτισης είναι προς το συντηρητικό πχ στην αρχή μου είπε ότι θα φτάσω με 29% αλλά τελικά έφτασα με 42%
Η έκδοση maps έχει φυσικά την κατάσταση μπαταρίας και προτείνει σημεία φόρτισης για ελάχιστο δυνατό χρόνο.
Σήμερα που βρέχει και δεν θα βγάλουμε ποδήλατα έξω βγήκα να το γεμίσω για την επιστροφή (το θέλουν πάνω από το 80% ) και για την εξοικείωση.

1000005164.jpg
1000005165.jpg
1000005166.jpg


Μέχρι 95kw πάει αυτό στον 110kw φορτιστή που βρήκα.
 

Μηνύματα
16.526
Reaction score
23.427
Μετά το 75% πέφτει στα 75KW στο 83% στα 56KW , πάω να ξεκουμπωσω φτάνει μισή ώρα καλά είναι.

Το αυτοκίνητο αυτό ήταν δοκιμή , προφανώς μπορώ να ζήσω με ηλεκτρικό εύκολα αλλά το συγκεκριμένο δεν θα το αγόραζα για 5 λόγους
Χαμηλό
Δεν έχει ηλιοροφή
Δεν είναι 4κινητο
Δεν έχει Android auto
Δεν υποστηρίζει 300αρι φορτιστή
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.544
Reaction score
30.448
Χθες έγινε η επίσημη παρουσίαση των νέων ηλεκτρικών Smart στην Ελλάδα.

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.544
Reaction score
30.448
Στη Γαλλία σήμερα πήγαν οι πρώτοι κάτοχοι R5Pass για επιβεβαίωση παραγγελίας.

Το μοναδικό διαθέσιμο όχημα είναι το μεγάλο. Τα υπόλοιπα θα βγουν το 2025. Οι τιμές αναμενόμενες καθώς μιλάμε για τις ακριβές version του μεγάλου μοντέλου.

Renault 5 e-Tech
52kWh 150hp Techno 33.500€
52kWh 150hp Iconic 35.500€

H απλή έκδοση με την 40kWh θα βγει του χρόνου σε τιμή κάτω των 25.000€.

Oι τιμές είναι χωρίς το τοπικό eco bonus.

FB_IMG_1716276229051.jpg
FB_IMG_1716276231182.jpg
FB_IMG_1716276233640.jpg
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.547
Μηνύματα
2.943.622
Members
38.195
Νεότερο μέλος
Polatof
Top