- Μηνύματα
- 54.852
- Reaction score
- 136.899
Ναι.
Κώστα, το θέμα δεν είναι μόνο πως θα φτάσεις, αλλά και πως θα γυρίσεις. Με θερμικό πας όσο σε πάει το ντεπόζιτο, φουλάρεις σε 3' -πρακτικά παντού και χωρίς ουρές- και συνεχίζεις. Με το ηλεκτρικό πας μεν, αλλά μετά είσαι το δουλάκι του αυτοκινήτου: που θα φορτίσεις, αν θα δουλεύει ο φορτιστής, αν θα έχει ουρά κλπ.Το Θεσσαλονίκη - Γιάννενα είναι όντως 260χλμ, 3 ώρες οδήγησης:
View attachment 335359
Αλλά επειδή έχει τις γνωστές ανηφόρες σε Γρεβενά, Μέτσοβο, κλπ, κι επειδή εμπεριέχει σημαντικά τμήματα δρόμου με επιτρεπτό όριο ταχύτητας 130χλμ/Ω (το μεγάλο κομμάτι του δρόμου για Βέροια, και μεγάλη διαδρομή πριν και μετά την Κοζάνη) θα χρειαστεί στάση φόρτισης για τα περισσότερα EV (εκτός Τέσλα).
Με το Τέσλα κάνω ανετως, και χωρίς να κόβω ταχύτητα για οικονομία, αρκετά μεγαλύτερη διαδρομή, πάνω από 4 ώρες οδήγησης:
View attachment 335360
Κι ας έχει ανηφόρες κι ότι θέλει.
Ομοιως, πήγα από το σπίτι μου μέχρι Σόφια (και σύνορα ενδιάμεσα με 2-ωρες καθυστερήσεις στην ουρά, καλοκαιριατικα με καύσωνα) χωρίς στάση, και χωρίς "χαμηλές ταχύτητες". Μιλάμε για πάνω από 4,5 ώρες στο τιμόνι, ε, κάπου θες και να κάνεις μια στάση, δε γίνεται πολύ παραπάνω.
Εν ολίγοις, αν θες να βγάζει χιλιόμετρα, σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, να μαζεύεις 4-4,5 ώρες οδήγησης σερί, χρειάζεται να έχει αυτά τα 3 μαζί:
1. Υψηλό efficiency
2. Εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής
3. Μπαταρία >75 kWh
Η πιο οικονομική επιλογή με τα 3 παραπάνω προαπαιτούμενα, είναι Τέσλα LR.
Για εμένα, το βιώσιμο σενάριο στην Ελλάδα σήμερα και για αρκετά χρόνια ακόμα, είναι:
- ένα όσο το δυνατόν οικονομικότερο EV που να καλύπτει τις συνήθεις διαδρομές μου χωρίς καθόλου ανάγκη για φόρτιση για το σύνολο της διαδρομής με επιστροφή.
- και ένα θερμικό/υβριδικό για τις πιο μακρινές.
Μετά από >100.000 χλμ με EV, αλλά και στο road trip ολόκληρης της Ευρώπης, από Ελλάδα έως Γιβραλτάρ, το ανωτέρω που λες, σε πληροφορώ πως δεν μου χρειάστηκε και γενικά δεν βλέπω να μου χρειάζεται σε καμία περίπτωση.2. και ένα θερμικό/υβριδικό για τις πιο μακρινές.
Γιατί βρε, πόσα αυτοκίνητα έχεις τώρα; Αλλάζεις το μικρό με ένα ηλεκτρικό και αναβαθμίζεσαι από βαρόνος σε... δούκας. Κρατάς και το μεγάλο για να πηγαίνεις.... ακατούρητος στα Γιάννενα και το αλλάζεις όταν έρθει η ώρα!Δλδ δύο αυτοκίνητα αντί για ένα! Οικολογικότατο, δεν λέω
Για εμένα το βιώσιμο είναι αυτό που λέει η τογιότα, καλύτερα υβριδικά (γιατί όχι και plug-in) με μπαταρία για την πόλη (όπου εκεί και ξεσκίζει η κατανάλωση αλλά και επιβαρύνεται πολύ σε τοπικό επίπεδο το περιβάλλον) και ενσωμάτωση κάποιων μέτρων/τεχνολογιών που να επιβάλλουν τη χρήση του ηλεκτρικού σκέλου εντός πόλεων.
Εδώ έχουμε το κράτη, μεταξύ των οποίων και το δικό μας, που παλεύει να φτιάξει ένα λογικό πλαίσιο πυροπροστασίας και διαρκώς αποτυγχάνει με τραγελαφικό τρόπο, να επιδοτούν αναφανδόν τεχνολογία που δεν υπάρχει όπως βλέπουμε ακόμη ώστε αυτή να αναπτυχθεί. Κράτη που βαυκαλίζονται ως φιλελεύθερα, ντεμέκ.
Βεβαίως και είναι οικονομικότερο. Κρατάς τα παλαιό θερμικό σου που θα κινείται μόνο στα ταξίδια (3-5-8 φορές το χρόνο ; ), και για όλο τον υπόλοιπο χρονικό διάστημα έχεις ηλεκτρικό. Το οποίο φορτίζει από ΑΠΕ και φυσικό αέριο, το οποίο είναι πολύ οικολογικότερο από το να ήσουν με το θερμικό.Δλδ δύο αυτοκίνητα αντί για ένα! Οικολογικότατο, δεν λέω
Ε να, αυτά δε μπορώ: γιατί πρέπει να προγραμματίζω τη διαδρομή μου ώστε να περνάει από φορτιστές και να ψάχνω ευκαιρία (και να χάνω έστω λίγο χρόνο στη διαδικασία) να φορτίζω κάθε λίγο; Και καλά εσύ, έχεις πλέον... μαύρη ζώνη στο σπορ, οι υπόλοιποι θα ζοριστούμε στην αρχή, όπως κι εσύ...Μετά από >100.000 χλμ με EV, αλλά και στο road trip ολόκληρης της Ευρώπης, από Ελλάδα έως Γιβραλτάρ, το ανωτέρω που λες, σε πληροφορώ πως δεν μου χρειάστηκε και γενικά δεν βλέπω να μου χρειάζεται σε καμία περίπτωση.
Βεβαίως, δεν είχα (κι ούτε έχω) κανένα "καημό" να αποφύγω όπως ο δγιάλος το λιβάνι την ενοικίαση ενός θερμικού για μερικές ημέρες για κάποια διαδρομή. Δεν μου χρειάζεται. Αν δω πως όντως χρειάζεται, σιγά τα ωα, θα νοικιάσω ένα.
Οργανώνω σιγά σιγά ένα road trip προς Νορβηγία, μέχρι τέρμα πάνω. Εννοείται με το Τέσλα.
Ομολογουμένως το iD.3 με την 58-αρα μπαταρία και το μέτριο συντελεστή αεροδυναμικής, είναι περιορισμένης χρήσης σε μεγάλες έως πολύ μεγάλες διαδρομές, και λόγω της κατάστασης του δικτύου των ταχυφορτιστών στην Ελλάδα, μπορεί να σε ταλαιπωρήσει με αναμονές φόρτισης, και βεβαίως για road trip στην Ευρώπη δε το χρησιμοποίησα και δε πρόκειται να το χρησιμοποιήσω ποτέ, για πολλαπλούς και αντικειμενικούς λόγους.
Μάλιστα, για τέτοιο, τόσο μεγάλο road trip, δε θα χρησιμοποιούσα κανένα άλλο EV, εκτός από Τέσλα, διότι μόνον με Τέσλα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για πραγματικούς ταχυφορτιστές παντού στην Ευρώπη, χωρίς app χωρίς τίποτα, κουμπώνεις και ξεκινάει στα 250 kW.
Απέχουμε πολλές δεκαετίες μέχρι να ενοποιηθούν όλοι οι ντόπιοι ταχυφορτιστές κάθε χώρας σε ένα ενιαίο app.
Εννοείται πως για μια βόλτα στη Χαλκιδική, όπως προχθές που πήγα Νικήτη, το iD.3 είναι υπέρ του δέοντος επαρκές, δεν χρειάζεται σε καμία περίπτωση φόρτιση στη διαδρομή ούτε στην επιστροφή.
Αλλά για να κατέβω Μάνη, με το Τέσλα.
View attachment 335421
780 χιλιόμετρα διαδρομή, 9 ώρες στο τιμόνι, το Τέσλα απαιτεί μόνον 1 στάση φόρτισης, στα ΣΕΑ Αταλάντης. Θα έχει φορτίσει πριν ολοκληρώσουμε εμείς τη στάση μας για κατούρημα, καφέ και κάτι να πάρουμε για να τσιμπήσουμε.
Μάλιστα θεωρώ απολύτως βέβαιο πως θα κάνουμε και δεύτερη στάση στην ανωτέρω διαδρομή, για να κάτσουμε να φάμε κάπου, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση το αυτοκίνητο, αυτό θα φορτίσει στο ξενοδοχείο που πάμε, κατά τη διάρκεια της νύχτας (ναι, επιλέγουμε μόνον τα ξενοδοχεία που διαθέτουν φόρτιση). Τώρα αν τυχόν έχει διαθέσιμο φορτιστή εκεί κοντά που θα κάτσουμε για φαγητό, δεν έχω κανένα λόγο να μη το κουμπώσω για φόρτιση, ακόμα και σε 11-ρη.
Βεβαίως την ίδια διαδρομή δε θα την πρότεινα σε κανέναν με iD.3, λόγω έλλειψης σοβαρού δικτύου ταχυφορτιστών στη διαδρομή, ειδάλλως, εάν είχαμε τέτοιο δίκτυο, και το iD.3 θα την έβγαζε ωραιότατα, με 3 σχετικά σύντομες στάσεις φόρτισης, ότι πρέπει για να ξεπιαστείς (σταματάς τη φόρτιση στο 75% SOC) και εάν το συνδυάσεις με στάση φαγητού κάπου που να έχει ταχυφορτιστή, ακόμα καλύτερα. Δηλαδή, θέλει κάποιο προγραμματισμό, έτσι κι αλλιώς.
Με το LR της Τέσλα, είδα από πρώτο χέρι πως το αυτοκίνητο απαιτεί λιγότερες και συντομότερες στάσεις (φόρτισης) από όσες στάσεις χρειάζονται οι επιβάτες κι ο οδηγός.
Είδα στην πράξη, πως έφτανε 100% το Τέσλα, κι εμείς δεν θέλαμε ακόμα να ξεκινήσουμε.
Αυτά είναι τα δεδομένα χρήσης.
Τα υπόλοιπα που λέτε, δεν είναι δεδομένα χρήσης, είναι φαντασία χρήσης.
Λόγω της μεγάλης μπαταρίας του Τέσλα LR, δεν είναι αναγκαίο σώνει και καλά να έχει φορτιστή το ξενοδοχείο που θα πάμε διακοπές, αλλά είναι μια παροχή που διατίθεμαι να την πληρώσω και θέλω να την έχω στην Ελλάδα, λόγω κακού δικτύου ταχυφορτιστών.Αυτό που δε μου πάει καθόλου, είναι να πρέπει να επιλέξω ένα ξενοδοχείο επειδή έχει φορτιστή, αντί να επιλέξω αυτό που μου αρέσει. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, ειδικά στην Ελλάδα...
Καλύτερα. Εξάλλου η συμβίωση με ηλεκτρικό, και κυρίως στην Ελλάδα, είναι, και θα είναι για πολλά χρόνια, θέμα τσέπης. Όσο περισσότερα μπορείς να δώσεις τόσο καλύτερα θα περάσεις.δεν θα έκανες για δικαστής
Η ταχυφόρτιση στους destination chargers δεν έχει νόημα. Αυτοί θα βρίσκονται μόνο στα εθνικά δίκτυα κατά κύριο λόγο, και κάποιοι διάσπαρτοι μέσα στις πόλεις.Όσο περισσότερα μπορείς να δώσεις τόσο καλύτερα θα περάσεις.
To PHEV είναι κακή επιλογή αν δεν γίνεται σωστή χρήση σύμφωνα με τις ικανότητες του (και όχι τις ανάγκες του οδηγού).γιατί όχι και plug-in
Σωστά.To PHEV είναι κακή επιλογή αν δεν γίνεται σωστή χρήση σύμφωνα με τις ικανότητες του (και όχι τις ανάγκες του οδηγού).
Όσο αφορά το PHEV που είχες, ήταν ένα ακατάλληλο για τις ανάγκες σου όχημα, και θα σου πω και γιατί. Το PEHV πρέπει να κουμπώνει με τις καθημερινές ανάγκες του οδηγού. Αν δεν κουμπώνει είναι ένα "κακό" όχημα. Όχι επειδή κατασκευάστηκε έτσι, αλλά επειδή η κακή χρήση του οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση (που είχες), και σε battery degradation (που επίσης είχες).
Στα ταξίδια σέρνεις ένα άχρηστο βάρος, που αυξάνει την κατανάλωση. ΔΕΝ παίρνεις PHEV για μεγάλες αποστάσεις. Καλύτερα πάρε ένα diesel αν ψάχνεις την οικονομία, αλλιώς βενζίνης. Για την καθημερινή χρήση είναι ότι πρέπει, φτάνει να χρησιμοποιείται σωστά. Εσύ δεν το χρησιμοποιούσες όπως έχεις πει. Οπότε η μπαταρία έμενε είτε άδεια, είτε γεμάτη, περιμένοντας την επόμενη χρήση. Ότι χειρότερο δηλαδή.
Σχετικά με το "σωστά" που έγραψα. Οι μπαταρίες των PHEVs είναι μικρές. Οπότε και οι αποστάσεις που μπορούν να διανύσουν και αυτές μικρές. Για να κάνεις την μεγαλύτερη δυνατή απόσταση με μπαταρία θα πρέπει να την φορτίζεις κάθε μέρα στο 100%, και να την αδειάσεις εντελώς, ή έστω μέχρι το buffer που πιθανότατα να έχει. Αν δεν την φορτίσεις στην δουλειά κα την αφήνεις άδεια μέχρι το βράδυ που θα πας σπίτι να κουμπώσεις, πάλι της κάνεις κακό. Ο συνδυασμός των παραπάνω σταδιακά μειώνει την χωρητικότητα της.
Η σωστή χρήση ενός PHEV θέλει τις καθημερινές σου ανάγκες να μην υπερβαίνουν το 60%-70% των δυνατοτήτων της μπαταρίας. Η μεγάλη σε χρόνο στάθμευση του οχήματος θέλει την μπαταρία κοντά στο 50%, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών*. Έτσι θα έχεις την καλύτερη δυνατή υγεία της.
Από εδώ
Τσιμπάει βέβαια
Λογικό.Φυσικά, πρόκειται για αυτοκίνητα ακριβότερα από ένα Tesla LR. Εννοείται.