Tesla (απο 1/1/23)

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.950
Reaction score
96.256
Το ειδα στο plugshare και σήμερα είμαι εκεί να το δοκιμάσω!
πάει το πολύ 78kw και ας είμαι μόνος μου στο φορτιστή.
Αλλά ναι +20kw και 2 λεπτά φθηνότερα θα το προτιμήσω και πάλι
Ήμουνα εκεί στις 2:30. Το δικό μου φόρτισε μέχρι τα 84 kW.

Είπα να το τρέξω κι εγώ. Μέχρι την Κόρινθο πήξαμε στην κίνηση. Σταματημένοι μέχρι την Ελευσίνα, το πολύ μέχρι 90 μέχρι τα διόδια της Κορίνθου. Ευτυχώς όμως άνοιξε μετά, οπότε δεν έπεσα κάτω από τα 140 με max τα 200 στην ευθεία της Τρίπολης. Περιέργως έφτασα με 29% μπαταρία στην Καλαμάτα, μάλλον λόγω της πολύ χαμηλής κατανάλωσης στην αρχή.
 


Μηνύματα
1.128
Reaction score
1.684
η σύγκριση θα πρέπει να είναι μεταξύ οχημάτων ίδιας ηλικίας,
στις ΗΠΑ ο μ.ο. ηλικίας των αυτοκινήτων είναι 12,6 χρόνια και των EV 3,5 χρόνια
και τα περισσότερα ICE που παίρνουν φωτιά είναι μεγάλης ηλικίας (και συνήθως με κακή συντήρηση)

μένει να δούμε αν η γήρανση των EV θα συσχετιστεί επίσης με αυξημένη συχνότητα πυρκαγιών ή όχι,
πιθανώς όχι γιατί έχουν λιγότερα μέρη για συντήρηση,
αλλά να δούμε τι θα γίνει και με μπαταρίες, περιβλήματα αυτών κλπ καθώς η γενική τάση είναι η μείωση του κόστους μέσω εκπτώσεων στην ποιότητα
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.768
Reaction score
10.601
Έλεος με τις μπαταρίες.

Κινητά, τάμπλετ, λάπτοπ κτλ κτλ δεν τα φοβάστε;
Λες και αν πάρουν φωτιά δεν Θα σου κάψουν το σπίτι αν λείπεις;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.668
Reaction score
129.626
Κινητά, τάμπλετ, λάπτοπ κτλ κτλ δεν τα φοβάστε;
Λες και αν πάρουν φωτιά δεν Θα σου κάψουν το σπίτι αν λείπεις;
Πλάκα πλάκα, δε τα δίνουμε καμία σημασία.
Λες κι είναι εντελώς αθώα, που δεν είναι.

Είχα ένα τάμπλετ στο χομ σινεμα, παλιό, αλλά μια χαρά έπαιζε.
Στάνταρ το έκλεινα μετά τη χρήση, κι αν ήθελε φόρτιση, το φορτιζα επιτόπου.
Ένα βράδυ το άφησα να φορτίζει, και έμεινε έτσι 2 μέρες.
Όταν κατέβηκα, είχε φουσκώσει η μπαταρία, είχαν ανοίξει τα πλαστικά του τάμπλετ, η οθόνη ξεκούμπωσε και δεν δούλευε, έδειχνε κάτι πράσινα, και η μπαταρία ήταν ζεστή.

Στα καλά καθούμενα μπορεί να την πάθεις τελικά..
Αν άναβε κει κάτω η μπαταρία του τάμπλετ, εκεί που ήταν κιόλας, όλα θα γινότανε κάρβουνο, όλο το σπίτι.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.668
Reaction score
129.626
η σύγκριση θα πρέπει να είναι μεταξύ οχημάτων ίδιας ηλικίας,
Ναι, για να είναι "επί ίσοις όροις", στο πόσα καινούρια αυτοκίνητα (πχ 5-ετιας) καίγονται, οπότε ένα δίκιο το έχεις.

Ωστόσο, το πόσα παίρνουν φωτιά ανά εκατομμύρια μίλια οδήγησης (κι όχι ανά αριθμό οχημάτων) μας δείχνει τον κίνδυνο φωτιάς ανάλογα με τη χρήση, σημαντικό κι αυτό.

στις ΗΠΑ ο μ.ο. ηλικίας των αυτοκινήτων είναι 12,6 χρόνια και των EV 3,5 χρόνια
και τα περισσότερα ICE που παίρνουν φωτιά είναι μεγάλης ηλικίας (και συνήθως με κακή συντήρηση)
Είναι σίγουρο αυτό που λες;
Υπάρχουν δηλαδή στοιχεία επ'αυτού;

Τα παλιά συνήθως κάνουν ελάχιστα χιλιόμετρα, κι είναι συνήθως κάπου παρκαρισμένα.
Συνήθως στο δρόμο, όταν ζοριζονται, ανάβουν τα ice, έτσι νομίζω τουλάχιστον.
 

Μηνύματα
1.128
Reaction score
1.684
λέει εδώ ότι το 77% των ICE που παίρνουν φωτιά είναι ηλικίας > 10 έτη, έχει και διάφορα άλλα στατιστικά

https://www.honestjohn.co.uk/the-latest-car-fire-statistics/

δε λέω ότι ο κίνδυνος από τα EV είναι στατιστικά σημαντικός,

αλλά μήπως αυτή η διαφορά από τα ICE μειωθεί όταν αρχίσουν να παλιώνουν τα ηλεκτρικά και να μπαίνουν στη σούμα και αυτοκίνητα με περισσότερες εκπτώσεις στην ποιότητα κατασκευής (και κάποιες χώρες γκουχ γκουχ :laugh: )
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.683
Reaction score
29.374
Ένας καλός τρόπος προστασίας στα smart devices (άσχετα αν τα ξεχνάμε στη πρίζα ή όχι) είναι να μην φορτίζουν ποτέ στο 100%. Υπάρχουν σχετικές ρυθμίσεις στις συσκευές. Το δικό μου Samsung smartphone για παράδειγμα σταματά στο 85%. Και πλέον, είτε επειδή η μπαταρία μετρά χρόνια αρχίζει να χάνει λάδια ή επειδή είναι ζεστή, πλέον δεν φορτίζει πάνω από 80%. Αν δεν υπάρχει αυτή η λειτουργία μπορεί να γίνει με smart πρίζα. Το βάζεις για φόρτιση, σου λέει 50 λεπτά. Βάζεις χρονοδιακόπτη στη πρίζα 35 και βλέπεις, κάπου θα το βρεις. Και το ρολόι δεν το αφήνω πάνω από 90%. Στα εργαλεία με μπαταρία μπορούμε να πάρουμε φορτιστή με ένδειξη. Αν η μπαταρία είναι παρκαρισμένη όχι πάνω από 40% γιατί έτσι και αλλιώς καταστρέφεται. Όταν την χρειαστούμε την φορτίζουμε μια ώρα πριν.

Τα ηλεκτρικά οχήματα μας έμαθαν πως να λειτουργούμε τις μπαταρίες. Την τύφλα μου δεν ήξερα. Και όχι, δεν είναι το ίδιο επικίνδυνα με τις άλλες μπαταρίες. Ουδεμία σχέση οι τεχνολογίες μεταξύ τους, ούτε έχουν thermal managment όπως τα οχήματα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.668
Reaction score
129.626
Ένας καλός τρόπος προστασίας στα smart devices (άσχετα αν τα ξεχνάμε στη πρίζα ή όχι) είναι να μην φορτίζουν ποτέ στο 100%.
Σωστό.

Το παλιό τάμπλετ πχ, δεν είχε τέτοια δυνατότητα, το νέο όμως έχει, και προφανώς χρησιμοποιείται, οπότε από φρέσκο, του "κουτιού", φορτίστηκε μόνο 1 φορά ως 100% (αρχική φόρτιση για να πάρει τα ποσοστά) και αφού άδειασε (ως 5%) ρυθμίστηκε να σταματάει η φόρτιση στο 80%, οπότε θα πάει πολλά χρόνια έτσι η μπαταρία του.

Ομοίως στο κινητό μου. Εξ'αρχης στο 80% φορτίζει, εδώ και 3 χρόνια που το έχω, κι είναι σε άριστη κατάσταση η μπαταρία του.

ΥΓ. Τα σύγχρονα έχουν και πλήρη διακοπή της φόρτισης μετά την ολοκλήρωσή της, δηλαδή κόβουν την παροχή ασχέτως εάν είναι κουμπωμενος ο φορτιστής σ'αυτό, και μπορεί να πέφτει κανονικά το SOC ενώ είναι κουμπωμενο το τάμπλετ σε φορτιστή, πράγμα που το τσέκαρα και ισχύει στο ταμπλετ.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.683
Reaction score
29.374
Και όσο αφορά την μπαταριά του BEV, αν θέλουμε να (ή ήμαστε) "ψυχάκιδες" με την σωστή χρήση της στις καθημερινές μετακινήσεις μας, το SoC της πρέπει να παίζει ανάμεσα στα 40%-60%. Έτσι δεν την στρεσάρουμε καθόλου. Δουλεύει ρελαντί.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.668
Reaction score
129.626
Και όσο αφορά την μπαταριά του BEV, αν θέλουμε να (ή ήμαστε) "ψυχάκιδες" με την σωστή χρήση της στις καθημερινές μετακινήσεις μας, το SoC της πρέπει να παίζει ανάμεσα στα 40%-60%. Έτσι δεν την στρεσάρουμε καθόλου. Δουλεύει ρελαντί.
Υπερβολές, σε σημείο ψυχαναγκασμού και βάλε.

ΟΧΙ.

Στα EV χρήση 80%-20% στην καθημερινότητα, και χωρίς κανένα απολύτως άγχος ας πέφτει και στο 10% ή και παρακάτω καμιά φορά. Κανένα πρόβλημα, μηδέν.

Σε οποιοδήποτε ταξίδι, να πηγαίνει 100% χωρίς κανένα απολύτως άγχος. Απλώς μη το αφήνετε με τις ώρες να κάθεται στο 100%, αυτό ναι, με λίιιιιγο άγχος, μια σταλιά. Μόλις πάει 100%, μαζευτείτε σιγά σιγά να ξεκινήσετε. Ως εκεί.

Τα υπόλοιπα είναι μ@λακίες. 😎

Ιδίως στα Τέσλα, έχει χρήστες που τα φορτίζουν μέχρι 100% πάντα, σε superchargers πάντα, και μετά από 400.000χλμ η μπαταρία τους είναι στην πένα. Μην ασχολείστε, έχει επαρκές μπαφερ και πάνω από το 100% που βλέπετε, και κάτω από το 0% που βλέπετε, και τρελό σοφτγουερ στο battery management, δε μασάει.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.683
Reaction score
29.374
Τι δεν κατάλαβες δηλαδή; Aφου το λέω
αν θέλουμε να (ή ήμαστε) "ψυχάκιδες"
με την σωστή χρήση της στις καθημερινές μετακινήσεις μας

Άσε τα ταξίδια έξω. Ναι το 20%-80% είναι μια χαρά.
Το 40%-60% είναι όμως ακόμα καλύτερα.
Δεν έχει σημασία αν συμφωνείς ή διαφωνείς. Εξάλλου δεν τα λέω εγώ αλλά οι ειδικοί.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.668
Reaction score
129.626
δεν τα λέω εγώ αλλά οι ειδικοί.
Γεμίσαμε ειδικούς.. φτάνει.

Μόνο το μανιουαλ χρήσης του αυτοκινήτου ότι λέει. Μέχρι εκεί.

Τα υπόλοιπα είναι μ@λακιες.

Ειδικοί της φούτσας. Οι μόνοι πραγματικά ειδικοί, είναι αυτοί στην Τέσλα. Ότι λέει το μανιουαλ.

Οι μπαταρίες ενός Τέσλα, θεωρώ βέβαιο πως πλέον φτάνουν για 1 μύριο χιλιόμετρα με τυπική χρήση 80-20% soc. Ακόμα κι αν τις σκίσεις στα 4 με τις φορτίσεις, συνεχώς στο 100% από superchargers, θα βγάλουν στάνταρτ πολύ πάνω από μισό μύριο χιλιόμετρα, οπότε το θέμα είναι εντελώς αδιάφορο, έχει κλείσει το θέμα λέμε. 😎
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.683
Reaction score
29.374
Δεν μας απασχολεί τι λέει η Tesla, υπάρχουν και άλλα ηλεκτρικά.
Επίσης θεωρώ βέβαιο πως κανένας κατασκευαστής δεν θα γράψει το 40%-60% καθώς είναι κουραστικό. Μόνο τους έχοντες οικιακή φόρτιση βολεύει, και θα χάσουν τεράστιο κομμάτι της αγοράς. Και όπως είπα, αυτό είναι για όσους θέλουν το τέλειο.

Οι καθηγητές λένε ότι έγραψα. Ας κάνει καθένας ότι καταλαβαίνει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.668
Reaction score
129.626
Δεν μας απασχολεί τι λέει η Tesla, υπάρχουν και άλλα ηλεκτρικά.
Βρίσκεσαι στο θρεντ για Τέσλα. 😁


ΥΓ. Για τα άλλα ηλεκτρικά, ειλικρινά, βγάλτε άκρη, ότι σας φωτίσει ο Θεός της ηλεκτροκίνησης. Εγώ παραδίνομαι. 😁🤪😜
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.668
Reaction score
129.626
Για τα non Tesla EV's, θα έχω άποψη πιθανώς σε καμιά 10-ετια, αναλόγως της εξέλιξής τους, του αριθμού των πωλήσεών τους σε Ευρώπη και Αμερική, και από τα στατιστικά που θα βγούνε από αυτές.

Μέχρι τότε, επιτρέψτε μου να έχω τρομερές επιφυλάξεις, και από την εμπειρία μου με το iD.3 και τις επαφές μου με χρήστες από VW, το πόσα modules βγαίνουν off, είναι έως σκανδαλώδες, είμαι απλώς τυχερός που δεν υπήρξε θέμα σε μένα (ως τώρα).
Οι δε πτώσεις χωρητικότητας των μπαταριών σε VW, χωρίς να έχουν και καμία απολύτως ικανότητα για πραγματικά ισχυρή ταχυφόρτιση (πολύ χαμηλά επίπεδα max kW φόρτισης) είναι μια απογοήτευση.

Το BMS είναι μια επιστήμη, στην οποία έχουν μείνει πίσω, υποχρεωτικά, λόγω μικρού αριθμού πωλήσεων, μικρής ποσότητας δεδομένων χρήσης και κακού software, σε συνδυασμό με έλλειψη ή κακή χρήση αντλίας. Το είδος των στοιχείων, ελάχιστη σημασία έχει, όλα καλά είναι (έχουν μεν διαφορές μεταξύ τους, αλλά ανάξιες λόγου). Η χρήση τους μετράει.

Πέραν της Τέσλα, μόνον η BYD έχει επαρκή δεδομένα χρήσης, κι αυτά εκτός ΕΕ και USA, οπότε στατιστικά στοιχεία εμείς δεν έχουμε.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.901
Reaction score
11.213
Έχω γω δεδομένα, τι θέτε;

Από αυτό:

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.668
Reaction score
129.626
Έχω γω δεδομένα, τι θέτε;

Από αυτό:

Κυκλοφορούν εδώ και χρόνια σε μύρια αυτοκίνητα;

Υπάρχουν ανά πάσα στιγμή 100-αδες πρότζεκτ για πολλά υποσχόμενες μπαταρίες. Πρακτικά όλα αυτά τα πρότζεκτ θα πάνε άπατα. Αν τυχόν 1 από όλα αυτά προχωρήσει, όταν προχωρήσει, αν μαζέψει δεδομένα χρήσης από μύρια EV που έκαναν μύρια χιλιόμετρα, το συζητάμε.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.440
Μηνύματα
2.904.116
Members
38.044
Νεότερο μέλος
πλιακος Αργύρης
Top