Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.728
Reaction score
29.401
- Θα έπαιρνες SAIC;
- Όχι.
- Πάρε ένα MG τότε 😅

- Θα έπαιρνες Geely;
- Όχι
- Πάρε ένα Volvo. 😅

Κάπου διάβασα πως η BYD διέψευσε πως αγόρασε την Chrysler. Καπνός; Φωτιά; Θα δείξει. Θα τους έρθει από εκεί που δεν το περιμένουν;

Είδα κάποιες κουβέντες τις προάλλες, με την παρέα να περιλαμβάνει γενιά Detroit executives, ανθρώπους από Bloomberg και S&P με ειδικότητα την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς και ανθρώπους που δουλεύουν σε Αμερικανικες εταιρείες με εξειδίκευση σε σχεδιασμούς τόσο στο software όσο και στο hardware οχημάτων. Έχουν ήδη προγράμματα για σχεδιασμό SDVs από το μηδέν. Μερικά σημεία που θυμάμαι από τα 2ωρα videos

- Οι Κινέζοι έχουν μεγάλο σεβασμό στην Tesla. Για αυτό είναι η μοναδική δυτική εταιρεία που δουλεύει αυτόνομα στη χώρα. Δεν το επέτρεψαν σε κανέναν άλλον. Όλοι οι δυτικοί στην Κίνα τρέχουν σε joined venture με κάποιο Κινέζο. Η Tesla τρέχει μόνη της.
- Οι δυτικοί πρέπει να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιούν ότι έφτιαχνε μέχρι σήμερα τα θερμικά για να φτιάξουν ηλεκτρικά. Δεν γίνεται σωστά ούτε θα γίνει ποτέ φθηνά. Επειδή τα έχουν θέλουν να κάνουν δουλειά με αυτά για να γλιτώσουν χρήματα. Δεν γίνεται έτσι, και αν δεν το καταλάβουν γρήγορα, μετά ίσως να είναι αργά. 5 χρόνια έχουν πάνω κάτω. Οι άλλοι τρέχουν. Μετά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα μπορούν να κάνουν κάτι, ακόμα και αν θέλουν.
- Πρέπει να σπάσουν οι εταιρείες, να δημιουργηθούν νέες που θα τρέχουν μόνο τα ηλεκτρικά. Δεν γίνεται η ομάδα που σχεδιάζει το θερμικό να σχεδιάζει και το ηλεκτρικό. Είναι εντελώς άλλα πράγματα.
- Αφού δημιουργήσουν μια νέα εταιρεία για τα ηλεκτρικά, πρέπει να τρέχουν παράλληλα δύο ξεχωριστά τμήματα. Ένα που θα αλλάζει συνέχεια λόγω διαφορετικών σχεδιασμών ανάλογα το όχημα, δηλαδή το σασί, και το άλλο του software, το οποίο θα είναι σταθερό, δεν θα αλλάζει. Αυτό μόνο θα εξελίσσετε, και θα σχεδιάζει ένα software το οποίο θα έχουν όλα τα οχήματα. Αυτό θα τρέχει παράλληλα και τον απαραίτητο σχεδιασμό hardware και καλωδίωσης. Και όλα αυτά (σασί - hardware - software) πρέπει να γίνονται ταυτόχρονα. Όχι να περιμένεις να τελειώσει η εξωτερική εικόνα του οχήματος για να ξεκινήσεις τα άλλα. Παράλληλα. Υπάρχουν εργαλεία για αυτό. Οι Κινέζοι τα έχουν, και είναι ένας από τους λόγους που έχουν ρίξει την ανάπτυξη νέου μοντέλου στους 18-24 μήνες. Από το μηδέν σε 18-24 μήνες έχουν έτοιμο αυτοκίνητο. Οι δυτικοί θέλουν 3-4 χρόνια.
- Οι Κινέζοι σε 3 μέρες αλλάζουν software μέσα στο εργοστάσιο αν χρειαστεί. Οι δυτικοί θέλουν 3-4 μήνες να αποφασίσουν αν θα αλλάξουν.
- Οι δυτικοί πρέπει να εκτοξεύσουν την ταχύτητα τους αν θέλουν να προλάβουν τους Κινέζους. Οι Κινέζοι ήδη τρέχουν. Πως θα τους προλάβουν όταν δουλεύουν με ταχύτητα που δεν τους φτάσουν ποτέ. Οι Κινέζοι έχουν το 9-9-6. Εργασία 09:00 - 21:00, 6 μέρες τη βδομάδα. Όχι στη γραμμή παραγωγής. Στα γραφεία. Στους μηχανικούς, στους σχεδιαστές, στους executives. Άντε πες το αυτό στην Αμερική ή στην Ευρώπη.
- Δεν είναι μόνο η φθηνότερη εργασία και οι κρατικές επιδοτήσεις. Υπάρχουν και αυτά αλλά δεν φτάνουν. Είναι και όλα τα παραπάνω. Είναι άλλη νοοτροπία. Διαφορετική από την δική μας.

Και άλλα που δεν θυμάμαι τώρα.

Και κάτι ακόμα. Κάποιος από αυτούς διάβασε πρόσφατη Αμερικανη έρευνα σχετικά με τα ηλεκτρικά. Οι πολίτες που θέλουν ή σκέφτονται να πάρουν κάποια στιγμή στο μέλλον ηλεκτρικό είναι:

Αμερική: 38%
Ευρώπη: 40%
Κίνα: 96%.

Βέβαια, στην Κίνα παίρνεις ηλεκτρικό με $10.000, ενώ πάνω από το 90% των BEVs έχει κάτω από $30.000. Στην Ευρώπη το 95% έχει πάνω από $30.000. Στην Ευρώπη στο όχημα των 32.000€ δεν χωράνε ενήλικες στο πίσω κάθισμα (Renault 5), ενώ στο Κινέζικο είναι άρχοντες (BYD Dolphin και μάλιστα full extra).
 
Last edited:

Μηνύματα
963
Reaction score
761
Είναι άλλη νοοτροπία. Διαφορετική από την δική μας.
Αυτό κάποτε ήταν μειονέκτημα για τους κινέζους.
Πάντως το 'άλλη νοοτροπία' πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί - ποσοτικοποιηθεί.
Εγώ πιστεύω πως αυτό που εννοούν είναι πράγματα όπως το 9-9-6.
Είδαν οι κινέζοι το 9-5-5 (9 με 5, πενθήμερο) κι είπαν 'θα τους φάμε με το 9-9-6'.

Πάντως από το '93 (1993) υποστηρίζω τον βομβαρδισμό της Κίνας 'τώρα που 'ναι μικρή'.
Πλέον δεν είναι.

Οι Αμερικάνοι βάλανε τα χεράκια τους και βγάλανε τα ματάκια τους (και τα δικά μας), 4 δεκαετίες τώρα προσφέρουν (κυρίως εμμέσως, αφήνοντάς τους να κλέβουν - αντιγράφουν παράνομα) απλόχερα την τεχνολογία τους στην Κίνα.
Τι περίμεναν δηλαδή;

Σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εδώ και καιρό η Κίνα έχει φτιάξει ένα μονοπώλιο γύρω από το λίθιο.
Και πάλι, τι περίμεναν δηλαδή;

Το χει πει ο Μαρξ (αν το 'πε, επιφυλάσσομαι), 'οι καπιταλιστές είναι ικανοί να πουλήσουν στους προλετάριους ακόμα και το σχοινί με το οποίο θα τους κρεμάσουν'.
Και τους το πουλήσανε!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.751
Reaction score
129.906
Τώρα το έκανες πιο ελκυστικό; :biggrin:
Γιατί, τα βόλβο δεν είναι πιο "ελκυστικά" επειδή γράφουν στην ούγια βόλβο κι όχι το αληθινό κινέζικο όνομά τους; (Τζίλι)

Λες έχω βολβο.
Δε λες έχω τζίλι..

Αλλά τζίλι έχεις. Τι α κάεις;
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.647
Reaction score
4.235
Βέβαια, στην Κίνα παίρνεις ηλεκτρικό με $10.000, ενώ πάνω από το 90% των BEVs έχει κάτω από $30.000
Ναι, γιατί έφτιαξαν τόσα πολλά σαπάκια που τώρα τα κοιτάνε και δεν ξέρουν πως να τα σπρώξουν.
- Οι Κινέζοι έχουν μεγάλο σεβασμό στην Tesla. Για αυτό είναι η μοναδική δυτική εταιρεία που δουλεύει αυτόνομα στη χώρα. Δεν το επέτρεψαν σε κανέναν άλλον. Όλοι οι δυτικοί στην Κίνα τρέχουν σε joined venture με κάποιο Κινέζο. Η Tesla τρέχει μόνη της.
Κάτι χοντρό τους έδωσε ο Έλονας. Δεν αφήνουν τίποτα χωρίς αντάλλαγμα. Η γενιά μας ενδεχομένως να μην μάθει ποτέ τι ήταν αυτό.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.728
Reaction score
29.401
Ναι, γιατί έφτιαξαν τόσα πολλά σαπάκια που τώρα τα κοιτάνε και δεν ξέρουν πως να τα σπρώξουν.
Κάθε άλλο. Το BYD Seagull είναι ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό όχημα για τα χρήματα του. $11.000. Όσοι δυτικοί το έχουν οδηγήσει δεν πιστεύουν πως γίνεται να πωλείται τόσο χαμηλά. Αν δε δει κανείς τι χώρους έχει θα αναρωτιέται πως γίνεται στο Renault 5 των 32.000€ να μη χωράς πίσω, και στο Seagull να κάθονται 2 μέτρα άνθρωποι. Δεν υπάρχει το μικρό.
Για παραπάνω χρήματα δεν το συζητάμε. Όλα τα BYD πεντάστερα στο EURO NCAP. Zeekr, XPeng, ΝΙΟ τρίβουν τα μάτια τους οι δυτικοί. Οι Αυστραλοί που τα βλέπουν τα Zeekr λένε πως είναι καλύτερα από τα Volvo. Προφανώς μέσα στις σχεδόν 150 εταιρείες που φτιάχνουν αυτοκίνητα εκεί, οι 110 -130 θα είναι για πέταμα. Δεν μιλάμε για αυτές αλλά για τις γνωστές. Αυτές που θα ζήσουν.

Κάτι χοντρό τους έδωσε ο Έλονας. Δεν αφήνουν τίποτα χωρίς αντάλλαγμα. Η γενιά μας ενδεχομένως να μην μάθει ποτέ τι ήταν αυτό.
Μπορεί. Μπορεί να τους άνοιξε τα μάτια πως να φτιάχνουν αυτοκίνητα. Δεν έχει σημασία. Το μόνο που μετράει είναι το αποτέλεσμα. Και αυτό όπως φαίνεται δεν είναι υπέρ των δυτικών.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
36.903
Reaction score
87.402
Γιατί, τα βόλβο δεν είναι πιο "ελκυστικά" επειδή γράφουν στην ούγια βόλβο κι όχι το αληθινό κινέζικο όνομά τους; (Τζίλι)

Λες έχω βολβο.
Δε λες έχω τζίλι..

Αλλά τζίλι έχεις. Τι α κάεις;
Προσωπικά, το brand Volvo ποτέ δεν το συμπάθησα. Ναι, από Τζίλι είναι χίλιες φορές καλύτερο αλλά και πάλι δεν...

Καταλήγουμε πάλι στις "ιδεολογικές" διαφορές του καταναλωτισμού. Πόσο μας ενδιαφέρει το brand και αν μπορούμε να δούμε το αυτοκίνητο μόνο ως εργαλείο.

Για μένα το brand είναι πρώτο, μετά η ικανοποίηση του γούστου μου και τέλος από αυτά που μένουν θα διαλέξω το πιο χρηστικό.

Η μόνη "νέα" εταιρεία που έχει φτιάξει κοινώς αναγνωρίσιμο brand είναι η Tesla. Όλες οι άλλες το προσπαθούν.

Υ.Γ. Τα χαρακτηριστικά από μόνα τους μου είναι τελείως αδιάφορα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.728
Reaction score
29.401
Θα το ξαναδώ αύριο με ησυχία. Λίγο που είδα από το κινητό έχασα το μέτρημα. Πόσα δις δολλάρια έχουν πάρει οι αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο στην Αμερική σε επιδοτήσεις; Και τι έκαναν; Μερίσματα. Ρε ουστ.

Από ότι καταλαβαίνω οι Αμερικάνοι στο video πήγαν Σανγκάη ή Σενζέν. Ο Munro έλεγε σε ένα video του πως το όνειρο της Νέας Υόρκης είναι να γίνει Σανγκάη.
 

Μηνύματα
1.133
Reaction score
1.688
Ο Munro έλεγε σε ένα video του πως το όνειρο της Νέας Υόρκης είναι να γίνει Σανγκάη.
Μάλλον ο μούνρο τα μπέρδεψε με τα δικά του όνειρα.
Η Νέα Υόρκη είναι πολλά περισσότερα από τη Σαγκάη, άσχετα από μεγέθη και βιτρίνες,
θέλει πολλά ψωμιά η Σαγκάη για να γίνει Νέα Υόρκη, τον επόμενο αιώνα και αν.
 

Μηνύματα
963
Reaction score
761
Ε προφανώς αναφερόταν σε μεγέθη: κτίρια, πληθυσμό, δρόμους, βιτρίνες, αυτοκίνητα, τεχνολογία.
Σε αυτά την έχει ξεπεράσει.

Μπρόντγουέη, οκ, δεν έχει. Ακόμα.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.482
Μηνύματα
2.905.881
Members
38.052
Νεότερο μέλος
s tv
Top