Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

gid

Μηνύματα
8.801
Reaction score
10.064
Κάποιοι Πορτογάλοι ξύπνησαν άσχημα σήμερα...

Θα χρειαστεί να ληφθούν κάποια μέτρα από κατασκευαστές και ρυθμιστικές αρχές, και αργά ή γρήγορα θα στρώσουν τα πράγματα...

 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.731
Reaction score
32.716
Ναι ξέρουμε. Όπως έγινε και με το πλοίο που μετέφερε οχήματα, και "η φωτιά ξεκίνησε από ηλεκτρικό όχημα".

Δεν είδα πουθενά κάποια αναφορά όσων media έγραψαν ότι ξεκίνησε από ηλεκτρικό, να παρουσιάζουν το τελικό πόρισμα των αρχών, το οποίο λέει ότι η φωτιά ΔΕΝ ξεκίνησε από ηλεκτρικό.

Ένα πράγμα είναι βέβαιο. Οι φωτιές θα αυξάνονται και ο λόγος είναι τα PHEVs.
 

gid

Μηνύματα
8.801
Reaction score
10.064
Τα PHEV έχουν όντως περισσότερα περιστατικά αυτοανάφλεξης. Για το χθεσινό, ίσως μάθουμε το τελικό πόρισμα. Προς το παρόν η μόνη διαθέσιμη προκαταρκτική πληροφορία μιλάει για "ηλεκτρικό". Ψυχραιμία.
 

Μηνύματα
17.586
Reaction score
25.251
Μουσική ντε, όχι να παίζεις με bt
Αλλιώς ο χάρτης δουλεύει υποδειγματικά με σημεία φόρτισης και κατάσταση (κατειλημμένο, χαλασμένο κλπ)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.105
Reaction score
143.571
Το android auto είναι γενικώς χρήσιμο εργαλείο, για αρκετούς λόγους (πολλές εφαρμογές από το κινητό μας, περνάνε και δουλεύουν εξαιρετικά στο αυτοκίνητο όταν υπάρχει σωστά υλοποιημένο android auto).

Η σωστή - πλήρης υλοποίηση android auto, με πραγματική υποστήριξη όλων των συμβατών apps στο infotainment, είναι κάτι που δεν έχω δει ακόμα. 😎

Ο κυριότερος και πιο χρήσιμος λόγος για να θέλει android auto ο μέσος χρήστης, η γυναίκα μου λόγου χάριν, είναι οι χάρτες της Google, οι οποίοι είναι πληρέστεροι από άλλους χάρτες (όπως της φολγκζβάγκεν λόγου χάριν).

Τώρα, εάν το αυτοκίνητο διαθέτει ατοφιους χάρτες Google, με τις συνεχείς αναβαθμίσεις τους, η δουλειά γίνεται όπως την ξέρουμε.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, θα υπάρχουν στεναχώριες.



ΥΓ. Η μουσική, λίγο απασχολεί τον πολύ κόσμο. Ένα Spotify να περνάει στο infotainment, έστω με Bluetooth, ή να υπάρχει Spotify app ενσωματωμένο στο infotainment, έχει ικανοποιήσει το 99% του κόσμου. Τα υπόλοιπα apps μουσικής, είναι για τους 5 βλαμμένους.

Το αμέσως πιο χρήσιμο εργαλείο στο infotainment του αυτοκινήτου, είναι να δουλεύει αξιοπρεπώς η τηλεφωνική κλήση ασύρματα. Βεβαίως οι κότες, επιμένουν να κρατάνε το τηλέφωνο στ'αυτί κατά την οδήγηση, δεν υπάρχει ελπίς.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
10.756
Reaction score
10.350
Δεν θα έλεγα ότι οι χάρτες του Google maps είναι οι καλύτεροι. Μπορεί να έχεις όλα τα σημεία που έχουν μαρκάρει οι χρήστες και να πηγαίνεις απ' ευθείας στην τάδε ταβέρνα. Αλλά η δρομολόγηση του Here είναι πιο πετυχημένη όπου έχω πάει.
 

Μηνύματα
1.048
Reaction score
2.955
Μουσική ντε, όχι να παίζεις με bt
Αλλιώς ο χάρτης δουλεύει υποδειγματικά με σημεία φόρτισης και κατάσταση (κατειλημμένο, χαλασμένο κλπ)
Το μόνο σενάριο που μπορώ να φανταστώ είναι να έχεις αποθηκευμένα albums στο κινητό και να θέλεις να κάνεις τοπικό steaming στο αυτοκίνητο.
Αλλιώς, γιατί να μη βάλεις απλά στο Spοtify ότι τραβάει η όρεξη σου;
Εγώ που είμαι και κρυφοχαϊεντάς έχω και Tidal! Αμ πως! :dance2:
 

Μηνύματα
17.586
Reaction score
25.251
Δεν έχω σποτιφυ, έχω ταιδαλ και σε νοικιαρικο όχημα θέλω να κάνω τσακ μπαμ σύνδεση με ανδροιδ οτο και να μην ασχοληθώ.
Σε ένα παλιό φαουβε που είχα νοικιάσει συνδέθηκα με το γκουτενταγκ και όλο μου το περιβάλλον η γλώσσα κλπ μπήκαν αυτόματα.
Επίσης ακούω και βιρεδιο πολύ οπότε δε με χε που θα μπω σε νοικιαρικο όχημα και θα ενημερώνω 10 λογαριασμούς;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.105
Reaction score
143.571
Όλα με το μοντελ Υ συγκρίνονται, όλα το μοντελ Υ θα ανταγωνιστούν, όλα δήθεν καλύτερα από το μοντελ Υ.

Μοντελ Υ ρουλζζζζζζ.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.731
Reaction score
32.716

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.731
Reaction score
32.716
H MONA είναι το νέο sub-brand της XPeng, και το Μ03 το όχημα με την καλύτερη αεροδυναμική σε όχημα παραγωγής (από όσο γνωρίζω), με Cd 0,0194. BYD Blade battery 51kWh & 62kWh, και 7.1.4 ηχοσύστημα 😊, ίδιες διαστάσεις με Tesla M3, στα $20.000. 😅

 
Last edited:

gid

Μηνύματα
8.801
Reaction score
10.064
- Πήρα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!
- Α ναι;;; Τι μάρκα;;;
- Εμμ... XPENG...

Νομίζω μια χαρά ακούγεται. Όχι τόσο για Κηφισιά όμως.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.629
Reaction score
11.650
Όλα με το μοντελ Υ συγκρίνονται, όλα το μοντελ Υ θα ανταγωνιστούν, όλα δήθεν καλύτερα από το μοντελ Υ.

Μοντελ Υ ρουλζζζζζζ.
Το Model Y είναι σημείο καμπής, όχι μόνο για τα EV, αλλά για την αυτοκίνηση γενικότερα. Παρά την αμφιλεγόμενη αισθητική του -ειδικά σε λευκό χρώμα μου θυμίζει πλάκα σαπούνι :biggrin:- νομίζω ότι θα το δούμε κάποια στιγμή ως έκθεμα τεχνολογικής ιστορίας σε μουσεία.

Τέλειο δεν είναι βέβαια κι ο ανταγωνισμός ενισχύεται διαρκώς, αλλά κι αυτό εξελίσσεται στα δεκατέσσερα χρόνια της ζωής του, τόσο ως hardware όσο -κυρίως- σε software.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.105
Reaction score
143.571
κι αυτό εξελίσσεται στα δεκατέσσερα χρόνια της ζωής του, τόσο ως hardware όσο -κυρίως- σε software.
Και σε software (ως γνωστόν, με τα ασταμάτητα ΟΤΑ), αλλά και σε hardware, είναι συνεχώς εξελισσόμενο.

Σε κάθε τομέα. Από τα πρεσαριστά κομμάτια του σασί του, και την δομική μπαταρία του, μέχρι τα καθίσματα, τα τζάμια, τα φώτα και τις αναρτήσεις, τα μοτέρ και τις μπαταρίες.

Το agility στην κατασκευή του, είναι εκπληκτικό, επιτρέποντάς τους να ενσωματώνουν στην παραγωγή αρκετές βελτιώσεις καθημερινά, πράγμα αδιανόητο στην τυπική παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία.

Όσο για το σοφτγουερ, μη ξεχνάς πως οι hardware "πλατφόρμες" αυτού του σοφτγουερ, είναι συνεχώς εξελισσόμενες, με συνεχώς αυξημένες δυνατότητες, χαμηλότερη κατανάλωση, μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ και περισσότερες διασυνδέσεις για κάμερες κλπ.

Κι αυτό, με την υποστήριξη του σοφτγουερ να παραμένει συμβατή με τις προηγούμενες πλατφόρμες hardware!

Είναι ένας "ζωντανός οργανισμός", ασταμάτητα εξελισσόμενος.

Μόνον στην εξωτερική εμφάνιση έχει σπανίως κάποιο στάδιο μικρών διαφοροποιήσεων.

ΥΓ. Το μεγάλο μειονέκτημα των Τέσλα έναντι του ανταγωνισμού, είναι η έλλειψη άφθονων επιλογών διαμόρφωσης της παραγγελίας σου, όπως την έχουμε συνηθίσει στις άλλες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, και τα πολύ λίγα διαθέσιμα μοντέλα ΙΧ, σε συνδυασμό με τα ελάχιστα σημεία service, και τις καθυστερήσεις σε διόρθωση μιας μικρής τράκας, ανεύρεσης ενός ανταλλακτικού, κλπ.
Σημαντικά μειονεκτήματα, αμφότερα. 😎
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.731
Reaction score
32.716
Και στην Ελλάδα (για αλλού δεν ξέρω) ότι πρέπει να πληρώσεις εσύ την ζημιά σε περίπτωση ατυχήματος, και μετά να πας στην ασφαλιστική να στα δώσει. Ακόμη και αν έχεις μικτή. Αυτό είναι σοβαρό πρόβλημα, και απορώ πως δεν έχει λυθεί ακόμα. Ότι και να βγάλει στο μέλλον, όσο καλό και να είναι, αν δεν φτιαχτεί αυτό προσωπικά δεν θα ασχοληθώ ποτέ μαζί της για αγορά.

Μέχρι και η BYD (που ακόμα δεν ήρθε που λέει ο λόγος), τα έχει λύσει αυτά.
 
Last edited:



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.731
Reaction score
32.716
- Θα έπαιρνες SAIC;
- Όχι.
- Πάρε ένα MG τότε 😅

- Θα έπαιρνες Geely;
- Όχι
- Πάρε ένα Volvo. 😅

Κάπου διάβασα πως η BYD διέψευσε πως αγόρασε την Chrysler. Καπνός; Φωτιά; Θα δείξει. Θα τους έρθει από εκεί που δεν το περιμένουν;

Είδα κάποιες κουβέντες τις προάλλες, με την παρέα να περιλαμβάνει γενιά Detroit executives, ανθρώπους από Bloomberg και S&P με ειδικότητα την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς και ανθρώπους που δουλεύουν σε Αμερικανικες εταιρείες με εξειδίκευση σε σχεδιασμούς τόσο στο software όσο και στο hardware οχημάτων. Έχουν ήδη προγράμματα για σχεδιασμό SDVs από το μηδέν. Μερικά σημεία που θυμάμαι από τα 2ωρα videos

- Οι Κινέζοι έχουν μεγάλο σεβασμό στην Tesla. Για αυτό είναι η μοναδική δυτική εταιρεία που δουλεύει αυτόνομα στη χώρα. Δεν το επέτρεψαν σε κανέναν άλλον. Όλοι οι δυτικοί στην Κίνα τρέχουν σε joined venture με κάποιο Κινέζο. Η Tesla τρέχει μόνη της.
- Οι δυτικοί πρέπει να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιούν ότι έφτιαχνε μέχρι σήμερα τα θερμικά για να φτιάξουν ηλεκτρικά. Δεν γίνεται σωστά ούτε θα γίνει ποτέ φθηνά. Επειδή τα έχουν θέλουν να κάνουν δουλειά με αυτά για να γλιτώσουν χρήματα. Δεν γίνεται έτσι, και αν δεν το καταλάβουν γρήγορα, μετά ίσως να είναι αργά. 5 χρόνια έχουν πάνω κάτω. Οι άλλοι τρέχουν. Μετά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα μπορούν να κάνουν κάτι, ακόμα και αν θέλουν.
- Πρέπει να σπάσουν οι εταιρείες, να δημιουργηθούν νέες που θα τρέχουν μόνο τα ηλεκτρικά. Δεν γίνεται η ομάδα που σχεδιάζει το θερμικό να σχεδιάζει και το ηλεκτρικό. Είναι εντελώς άλλα πράγματα.
- Αφού δημιουργήσουν μια νέα εταιρεία για τα ηλεκτρικά, πρέπει να τρέχουν παράλληλα δύο ξεχωριστά τμήματα. Ένα που θα αλλάζει συνέχεια λόγω διαφορετικών σχεδιασμών ανάλογα το όχημα, δηλαδή το σασί, και το άλλο του software, το οποίο θα είναι σταθερό, δεν θα αλλάζει. Αυτό μόνο θα εξελίσσετε, και θα σχεδιάζει ένα software το οποίο θα έχουν όλα τα οχήματα. Αυτό θα τρέχει παράλληλα και τον απαραίτητο σχεδιασμό hardware και καλωδίωσης. Και όλα αυτά (σασί - hardware - software) πρέπει να γίνονται ταυτόχρονα. Όχι να περιμένεις να τελειώσει η εξωτερική εικόνα του οχήματος για να ξεκινήσεις τα άλλα. Παράλληλα. Υπάρχουν εργαλεία για αυτό. Οι Κινέζοι τα έχουν, και είναι ένας από τους λόγους που έχουν ρίξει την ανάπτυξη νέου μοντέλου στους 18-24 μήνες. Από το μηδέν σε 18-24 μήνες έχουν έτοιμο αυτοκίνητο. Οι δυτικοί θέλουν 3-4 χρόνια.
- Οι Κινέζοι σε 3 μέρες αλλάζουν software μέσα στο εργοστάσιο αν χρειαστεί. Οι δυτικοί θέλουν 3-4 μήνες να αποφασίσουν αν θα αλλάξουν.
- Οι δυτικοί πρέπει να εκτοξεύσουν την ταχύτητα τους αν θέλουν να προλάβουν τους Κινέζους. Οι Κινέζοι ήδη τρέχουν. Πως θα τους προλάβουν όταν δουλεύουν με ταχύτητα που δεν τους φτάσουν ποτέ. Οι Κινέζοι έχουν το 9-9-6. Εργασία 09:00 - 21:00, 6 μέρες τη βδομάδα. Όχι στη γραμμή παραγωγής. Στα γραφεία. Στους μηχανικούς, στους σχεδιαστές, στους executives. Άντε πες το αυτό στην Αμερική ή στην Ευρώπη.
- Δεν είναι μόνο η φθηνότερη εργασία και οι κρατικές επιδοτήσεις. Υπάρχουν και αυτά αλλά δεν φτάνουν. Είναι και όλα τα παραπάνω. Είναι άλλη νοοτροπία. Διαφορετική από την δική μας.

Και άλλα που δεν θυμάμαι τώρα.

Και κάτι ακόμα. Κάποιος από αυτούς διάβασε πρόσφατη Αμερικανη έρευνα σχετικά με τα ηλεκτρικά. Οι πολίτες που θέλουν ή σκέφτονται να πάρουν κάποια στιγμή στο μέλλον ηλεκτρικό είναι:

Αμερική: 38%
Ευρώπη: 40%
Κίνα: 96%.

Βέβαια, στην Κίνα παίρνεις ηλεκτρικό με $10.000, ενώ πάνω από το 90% των BEVs έχει κάτω από $30.000. Στην Ευρώπη το 95% έχει πάνω από $30.000. Στην Ευρώπη στο όχημα των 32.000€ δεν χωράνε ενήλικες στο πίσω κάθισμα (Renault 5), ενώ στο Κινέζικο είναι άρχοντες (BYD Dolphin και μάλιστα full extra).
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.739
Μηνύματα
3.025.839
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Gianni Tab
Top