Eρωτευτηκα ενα fyne

Μηνύματα
1.953
Reaction score
2.267
Όχι, δεν χρειάζεται σώνει και καλά dedicated χώρο, και το "μια περιορισμένη θέση ακρόασης" τι σημαίνει;
Αυτή που σε περιορίζει περισσότερο κι από Martin Logan.
Το event έγινε στις 20-11-2023 και τα ηχεία ήταν 11 Focal στημένα 7 στο bed layer και 4 Atmos, όλα σε ίσες αποστάσεις από τον ακροατή. Ένα sub. Πηγή ήταν το pc με επαγγελματικά εργαλεία μίξης σε Atmos συνδεδεμένο με ένα πολυκάναλο κάτι που τροφοδοτούσε τα ηχεία μέσω xlr.

View attachment 345199
View attachment 345200
Εύχομαι,την επόμενη φορά στο παλάτι του Μπάκινγχαμ δηλαδή στο κλασσικό Ελληνικό σαλόνι.
 

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Όχι, δεν χρειάζεται σώνει και καλά dedicated χώρο, και το "μια περιορισμένη θέση ακρόασης" τι σημαίνει;
Στο πολυκαναλο το sweet spot αποκταει την μεγιστη αξια του. Αν το χασεις χανεις ολη την ουσια του να στησεις πολυκαναλο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.859
Στο πολυκαναλο το sweet spot αποκταει την μεγιστη αξια του. Αν το χασεις χανεις ολη την ουσια του να στησεις πολυκαναλο.
Όχι ρε συ, το αντίθετο ισχύει.

Εάν μπορείς στο χώρο σου να καταφέρεις Χ εύρος στο sweet spot ενός δικάναλου σεταπ, τότε στο ιμερσιβ σεταπ το sweet spot μπορεί να έχει τουλάχιστον το διπλάσιο εύρος.

Τουλάχιστον. Και λίγο λέω.
 

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Σημαίνει ότι αν πας στον κινηματογράφο να δεις σε ντολμπυ ατμός ένα μιούζικαλ θα λειτουργήσει ικανοποιητικά σε μια θέση ακρόασης. Ποια να είναι άραγε αυτή η θέση? :biggrin:
Μαύρα μεσανυχτα θα έλεγα εγώ :biggrin:
χαζοχαρουμενο σχολιο…. Για να μην πω τιποτε χειροτερο….
Οση σχεση εχει η παρουσια σου στον κινηματογραφο σε σχεση με την θεση ακροασης στο σπιτι εαν εχεις πολυκαναλο εχει και η παρουσια σου στη συναυλια με την θεση ακροασης στο στερεο του σπιτιου σου.
Όχι ρε συ, το αντίθετο ισχύει.

Εάν μπορείς στο χώρο σου να καταφέρεις Χ εύρος στο sweet spot ενός δικάναλου σεταπ, τότε στο ιμερσιβ σεταπ το sweet spot μπορεί να έχει τουλάχιστον το διπλάσιο εύρος.

Τουλάχιστον. Και λίγο λέω.
Εξηγησε μου πως βαζοντας ενα μικροφωνο σε διαφορες θεσεις κατα τις μετρησεις να παρεις τον σωστο ηχο σε καθε σημειο οταν οι πηγες, τα ηχεια ειναι τα ιδια σταθερα σε σταθερες θεσεις. Θεωρω οτι οσο πιο πολλες οι πηγες εκπομπης τοσο πιο πολυ περιοριζεται η θεση που λαμβανεις το σωστο σημα.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Θεωρω οτι οσο πιο πολλες οι πηγες εκπομπης τοσο πιο πολυ περιοριζεται η θεση που λαμβανεις το σωστο σημα.
Ακριβώς, για αυτό στον κινηματογράφο που έχουμε πολλές πηγές εκπομπής περιορίζεται η θέση που λαμβάνεις σωστό σήμα και απολαμβάνουν δύο τρεις το πολύ το μιούζικαλ :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.859
Αυτή που σε περιορίζει περισσότερο κι από Martin Logan.
Το πολύ στενό sweet spot είναι χαρακτηριστικό του δικάναλου σεταπ.

Αναλόγως ηχείων, μπορεί όντως σε ένα δικαναλο σεταπ να χρειάζεται να είναι ακινητοποιημένο το κεφάλι σου σε μια μοναδική θέση για να ακούς σωστά το κεντρικό είδωλο και το πλάτος της μουσικής σκηνής.

Το αντίθετο συμβαίνει στο σωστά στημένο ιμερσιβ σεταπ, και το έχουν διαπιστώσει όσοι έχουν επισκεφθεί το δικό μου, όπου η ευρύτητα του sweet spot είναι πέραν κάθε προσδοκίας, και πάντα δεν ξεχνώ να προτείνω σε κάθε επισκέπτη να κουνηθεί όσο μπορεί τέρμα δεξιά και τέρμα αριστερά στο κάθισμά του, και πέραν των ορίων της πολυθρόνας του, για να το διαπιστώσει κι ο ίδιος πως παραμένει σταθερή η σκηνή και το κεντρικό είδωλο εκεί που πρέπει, το οποίο ισχύει και για τα πλαϊνά καθίσματα.

Βεβαίως αυτό ισχύει και καθ' ύψος, δηλαδή δε χάνεις "πρίμα" όπως θα μπορούσες να χάσεις σε ένα δικαναλο σεταπ, εάν σηκωθείς και όρθιος, ή πας στα άκρα του δωματίου. Η πληθώρα των ηχείων ολόβε και τα ηχεία στο ταβάνι, δίνουν μια πολύ πιο ομοιογενή απόκριση σε μεγάλο εύρος του όγκου του χώρου, που δεν γίνεται να συγκριθεί με την παρουσία μόνον 2 ηχείων στο δωμάτιο. Κοινή λογική ρε παιδιά..

Η δε παρουσία πολλαπλών σαμπ, είναι η μόνη ελπίς για όσο το περισσότερο ομοιογενή απόκριση μπάσου σε όλο το χώρο, πραγματικά όμως σε όλο το χώρο.

Ακόμα και εκτός δωματίου, στο χωλ και στις σκάλες ανεβαίνοντας στον πάνω όροφο, ακούγεται πολύ ισορροπημένα η μουσική, πολύ καλύτερα από οτιδήποτε θα μπορούσε να επιτευχθεί με ένα δικαναλο σεταπ.

Έντονη είναι η αίσθηση, ερχόμενος από τον επάνω όροφο και πλησιάζοντας προς την πόρτα του δωματίου ακρόασης, πως εκεί μέσα παίζει λάιβ ένα συγκρότημα, ο Μπι Μπι Κινγκ ξερωγω.

Αυτά δεν μπορούν με καμία λογική να επιτευχθούν με 2 ηχεία κάπου. Εντελώς αδύνατο.

Στα 2 ηχεία, είναι υποχρεωτικό να μετακινείται το κεντρικό είδωλο προς την κατεύθυνση κίνησης του κεφαλιού, αφού πλησιάζοντας το ένα ηχείο, πηγαίνοντας πχ προς τα δεξιά το κεφάλι σου, πλησιάζεις το δεξί ηχείο και απομακρύνεσαι από το αριστερό, οπότε καταρρέει εύκολα η σταθερότητα της θέσης στο κεντρικό είδωλο, και αλλοιώνεται τόσο το πλάτος της μουσικής σκηνής, όσο και η τονική ισορροπία, είναι αδύνατο να ξεφύγεις από αυτά, με μόνον 2 πηγές ήχου. Το cross firing είναι προφανώς η μόνη ελπίς για το δικαναλο σεταπ, αλλά δεν σε γλυτώνει από την αλλοίωση της θέσης του κεντρικού ειδώλου και την σωστή τοποθέτηση των οργάνων στο πλάτος της μουσικής σκηνής, διότι απλά, δεν υπάρχει κεντρικό ηχείο!

Η ύπαρξη κεντρικού ηχείου, από μόνη της, είναι ικανή συνθήκη για να κρατάει σταθερό το κεντρικό είδωλο στη θέση του.

Σε μένα δε, που έχω 2 κεντρικά ηχεία, ένα λίγο χαμηλότερα από το ύψος των υπολοίπων του bed layer και ένα ψηλά πάνω από την οθόνη, όσο και να παίξεις με το ύψος, από πολύ χαμηλά, ξάπλα στην πολυθρόνα, μέχρι όρθιος, δεν ακούγεται ουσιαστικά καμία διαφορά. Πρακτικά έχω ένα εμπρός τοίχο γεμάτο ηχεία από πάνω μέχρι κάτω. Όπου και να πας, ακούς μια ενιαία μουσική σκηνή.

Και σαμπ έχω από πάνω μέχρι κάτω, δε τη γλυτώνεις την μποτιά, όπου κι αν κρυφτείς..🤣😁

Wall of sound. Δεν συγκρίνεται με τίποτα λιγότερο.
 
Last edited:

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Ακριβώς, για αυτό στον κινηματογράφο που έχουμε πολλές πηγές εκπομπής περιορίζεται η θέση που λαμβάνεις σωστό σήμα και απολαμβάνουν δύο τρεις το πολύ το μιούζικαλ :biggrin:
Ανθρωπε μου στον κινηματογραφο ειναι ιδιες οι συνθηκες με του σπιτιου σου; Ιδιες οι απαιτησεις για να ακουσεις μουσικη; Στις συναυλιες αντιστοιχα ειναι ιδιες οι συνθηκες με την οικιακη ακροαση;
Εαν λοιπον μπορεις εξηγησε μου πως ενα ηχειο θα δωσει το ιδιο σημα σε διαφορετικες θεσεις ακροασης;
Το πολύ στενό sweet spot είναι χαρακτηριστικό του δικάναλου σεταπ.

Αναλόγως ηχείων, μπορεί όντως σε ένα δικαναλο σεταπ να χρειάζεται να είναι ακινητοποιημένο το κεφάλι σου σε μια μοναδική θέση για να ακούς σωστά το κεντρικό είδωλο και το πλάτος της μουσικής σκηνής.

Το αντίθετο συμβαίνει στο σωστά στημένο ιμερσιβ σεταπ, και το έχουν διαπιστώσει όσοι έχουν επισκεφθεί το δικό μου, όπου η ευρύτητα του sweet spot είναι πέραν κάθε προσδοκίας, και πάντα δεν ξεχνώ να προτείνω σε κάθε επισκέπτη να κουνηθεί όσο μπορεί τέρμα δεξιά και τέρμα αριστερά στο κάθισμά του, και πέραν των ορίων της πολυθρόνας του, για να το διαπιστώσει κι ο ίδιος πως παραμένει σταθερή η σκηνή και το κεντρικό είδωλο εκεί που πρέπει, το οποίο ισχύει και για τα πλαϊνά καθίσματα.

Βεβαίως αυτό ισχύει και καθ' ύψος, δηλαδή δε χάνεις "πρίμα" όπως θα μπορούσες να χάσεις σε ένα δικαναλο σεταπ, εάν σηκωθείς και όρθιος, ή πας στα άκρα του δωματίου. Η πληθώρα των ηχείων ολόβε και τα ηχεία στο ταβάνι, δίνουν μια πολύ πιο ομοιογενή απόκριση σε μεγάλο εύρος του όγκου του χώρου, που δεν γίνεται να συγκριθεί με την παρουσία μόνον 2 ηχείων στο δωμάτιο. Κοινή λογική ρε παιδιά..

Η δε παρουσία πολλαπλών σαμπ, είναι η μόνη ελπίς για όσο το περισσότερο ομοιογενή απόκριση μπάσου σε όλο το χώρο, πραγματικά όμως σε όλο το χώρο.

Ακόμα και εκτός δωματίου, στο χωλ και στις σκάλες ανεβαίνοντας στον πάνω όροφο, ακούγεται πολύ ισορροπημένα η μουσική, πολύ καλύτερα από οτιδήποτε θα μπορούσε να επιτευχθεί με ένα δικαναλο σεταπ.

Έντονη είναι η αίσθηση, ερχόμενος από τον επάνω όροφο και πλησιάζοντας προς την πόρτα του δωματίου ακρόασης, πως εκεί μέσα παίζει λάιβ ένα συγκρότημα, ο Μπι Μπι Κινγκ ξερωγω.

Αυτά δεν μπορούν με καμία λογική να επιτευχθούν με 2 ηχεία κάπου. Εντελώς αδύνατο.

Στα 2 ηχεία, είναι υποχρεωτικό να μετακινείται το κεντρικό είδωλο προς την κατεύθυνση κίνησης του κεφαλιού, αφού πλησιάζοντας το ένα ηχείο, πηγαίνοντας πχ προς τα δεξιά το κεφάλι σου, πλησιάζεις το δεξί ηχείο και απομακρύνεσαι από το αριστερό, οπότε καταρρέει εύκολα η σταθερότητα της θέσης στο κεντρικό είδωλο, και αλλοιώνεται τόσο το πλάτος της μουσικής σκηνής, όσο και η τονική ισορροπία, είναι αδύνατο να ξεφύγεις από αυτά, με μόνον 2 πηγές ήχου. Το cross firing είναι προφανώς η μόνη ελπίς για το δικαναλο σεταπ, αλλά δεν σε γλυτώνει από την αλλοίωση της θέσης του κεντρικού ειδώλου και την σωστή τοποθέτηση των οργάνων στο πλάτος της μουσικής σκηνής, διότι απλά, δεν υπάρχει κεντρικό ηχείο!

Η ύπαρξη κεντρικού ηχείου, από μόνη της, είναι ικανή συνθήκη για να κρατάει σταθερό το κεντρικό είδωλο στη θέση του.

Σε μένα δε, που έχω 2 κεντρικά ηχεία, ένα λίγο χαμηλότερα από το ύψος των υπολοίπων του bed layer και ένα ψηλά πάνω από την οθόνη, όσο και να παίξεις με το ύψος, από πολύ χαμηλά, ξάπλα στην πολυθρόνα, μέχρι όρθιος, δεν ακούγεται ουσιαστικά καμία διαφορά. Πρακτικά έχω ένα εμπρός τοίχο γεμάτο ηχεία από πάνω μέχρι κάτω. Όπου και να πας, ακούς μια ενιαία μουσική σκηνή.

Και σαμπ έχω από πάνω μέχρι κάτω, δε τη γλυτώνεις την μποτιά, όπου κι αν κρυφτείς..🤣😁

Wall of sound. Δεν συγκρίνεται με τίποτα λιγότερο.
Ναι κωστα αλλα ξερεις τι ακουω; Οτι το ιδιο ηχειο εκπεμπει διαφορετικο ηχο σε καθε πιθανη θεση του κεφαλιου του ακροατη την ιδια στιγμη για να εχεις αυτο το αποταλεσμα…
Δηλαδη καταλαβαινω οτι για να λειτουργησει αυτο πρεπει να εχεις μια συγκεκριμενη θεση την οποια εχει μετρησει χωρικα ο επαξεργαστης και στελνει εκει ολα τα σηματα απο ολα τα ηχεια. Σε αλλη θεση λειτουργει αλλη μετρηση… εκτος εαν γινεται μια «ομογενοποιηση» του αποτελεσματος οποτε ολη η θεωρια περιβχωρικης σωστης πληροφοριας παει στραφι…
 
Last edited:

Μηνύματα
7.465
Reaction score
2.156
....
Εξηγησε μου πως βαζοντας ενα μικροφωνο σε διαφορες θεσεις κατα τις μετρησεις να παρεις τον σωστο ηχο σε καθε σημειο οταν οι πηγες, τα ηχεια ειναι τα ιδια σταθερα σε σταθερες θεσεις. Θεωρω οτι οσο πιο πολλες οι πηγες εκπομπης τοσο πιο πολυ περιοριζεται η θεση που λαμβανεις το σωστο σημα.
Δεν φτάνει που δεν παίζουν καλά με δύο ηχεία , τοποθετούν άλλα 9 για να γίνει ο ήχος ακόμα χειρότερος, χωρίς ύψος εικόνας και με λάθος εστιασμό οργάνων .

Ο μαζοχισμός είναι μια μορφή παραφιλίας, αλλά οι περισσότεροι πάσχοντες δεν πληρούν τα κριτήρια για να διαγωνστούν ότι πάσχουν από παραφιλική διαταραχή.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.242
Reaction score
137.859
Εκμεταλλευόμενος το cross firing σε πολλαπλά ηχεία σε ένα φουλ ιμερσιβ σεταπ, και με φυσική παρουσία ηχείων σε κάθε κατεύθυνση, συν το εξαιρετικής σπουδαιότητας κεντρικό ηχείο, όσο και να κουνηθείς, θα παραμένει πηγή ηχείου από την κατεύθυνση που πρέπει να ακουστεί το κάθε object στο πλάτος της μουσικής σκηνής, και στο κέντρο αυτής.

Μη το συζητάτε. Η ευρύτητα του sweet spot του ιμερσιβ σεταπ είναι πολύ μεγαλύτερη από οποιαδήποτε ευρύτητα μπορεί να επιτευχθεί με 2 ηχεία, ακόμα και παντοκατευθυντικά, τα οποία χαρακτηρίζονται από αυτό ακριβώς, την μεγάλη ευρύτητα του sweet spot.

Γι'αυτό και η δικαναλη μουσική χαρακτηρίζεται ως "μοναχικό σπορ", με μια mlp, ενώ η πολυκάναλη ακρόαση, και δη η ιμερσιβ, τυπικά σε ταινίες, είναι για όλη την οικογένεια, για παρέες, για να μαζεύετε κόσμο να περνάτε όλοι καλά, είναι "κοινωνικό σπορ". 😎

Στο δε λογισμικό του τρινοβ, η βασικότερη παράμετρος που τίθεται ως στόχος, είναι το seat to seat consistency. Δεν γίνονται αυτά με 2 πηγές, με 2 ηχεία. Όσο πιο πολλά ηχεία και όσο περισσότερα σαμπ, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα στο seat to seat consistency, ελαχιστοποιείται το variation, που αποτελεί και παράμετρο αξιολόγησης ενός σεταπ.

Το σοφτγουερ εκμεταλλεύεται την φυσική παρουσία πηγών ήχου, ώστε να αποδίδει την ηχητική σκηνή σταθερά σε όλα τα καθίσματα.

Αυτή είναι και η λογική σε μεγάλους κινηματογράφους, με πολύ περισσότερα ηχεία βέβαια, ώστε οπουδήποτε κι αν κάτσεις, να ακούς τα προβλεπόμενα από κάθε κατεύθυνση, όσο πιο σωστά γίνεται. Σκεφτείτε πόσο υποδεέστερο θα ήταν σε αυτόν τον τομέα το αποτέλεσμα σε ένα κινηματογράφο με 2 ηχεία!

Για την ποιότητα ήχου στους υπόλοιπους τομείς σε ένα κινηματογράφο, το θέμα είναι διαφορετικό, εδώ εστιάστε στο κατά πόσον μπορείς να ακούς από κάθε κατεύθυνση και στο εύρος της εμπρός μουσικής σκηνής τα δρώμενα, με πολλαπλά ηχεία τόσο κατά μήκος της εμπρός σκηνής, όσο και γύρω γύρω σε όλο το χώρο, με σωστό cross firing πάντα.
 
Last edited:

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Εκμεταλλευόμενος το cross firing σε πολλαπλά ηχεία σε ένα φουλ ιμερσιβ σεταπ, και με φυσική παρουσία ηχείων σε κάθε κατεύθυνση, συν το εξαιρετικής σπουδαιότητας κεντρικό ηχείο, όσο και να κουνηθείς, θα παραμένει πηγή ηχείου από την κατεύθυνση που πρέπει να ακουστεί το κάθε object στο πλάτος της μουσικής σκηνής, και στο κέντρο αυτής.

Μη το συζητάτε. Η ευρύτητα του sweet spot του ιμερσιβ σεταπ είναι πολύ μεγαλύτερη από οποιαδήποτε ευρύτητα μπορεί να επιτευχθεί με 2 ηχεία, ακόμα και παντοκατευθυντικά, τα οποία χαρακτηρίζονται από αυτό ακριβώς, την μεγάλη ευρύτητα του sweet spot.

Γι'αυτό και η δικαναλη μουσική χαρακτηρίζεται ως "μοναχικό σπορ", με μια mlp, ενώ η πολυκάναλη ακρόαση, και δη η ιμερσιβ, τυπικά σε ταινίες, είναι για όλη την οικογένεια, για παρέες, για να μαζεύετε κόσμο να περνάτε όλοι καλά, είναι "κοινωνικό σπορ". 😎

Στο δε λογισμικό του τρινοβ, η βασικότερη παράμετρος που τίθεται ως στόχος, είναι το seat to seat consistency. Δεν γίνονται αυτά με 2 πηγές, με 2 ηχεία. Όσο πιο πολλά ηχεία και όσο περισσότερα σαμπ, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα στο seat to seat consistency, ελαχιστοποιείται το variation, που αποτελεί και παράμετρο αξιολόγησης ενός σεταπ.

Το σοφτγουερ εκμεταλλεύεται την φυσική παρουσία πηγών ήχου, ώστε να αποδίδει την ηχητική σκηνή σταθερά σε όλα τα καθίσματα.

Αυτή είναι και η λογική σε μεγάλους κινηματογράφους, με πολύ περισσότερα ηχεία βέβαια, ώστε οπουδήποτε κι αν κάτσεις, να ακούς τα προβλεπόμενα από κάθε κατεύθυνση, όσο πιο σωστά γίνεται. Σκεφτείτε πόσο υποδεέστερο θα ήταν σε αυτόν τον τομέα το αποτέλεσμα σε ένα κινηματογράφο με 2 ηχεία!

Για την ποιότητα ήχου στους υπόλοιπους τομείς σε ένα κινηματογράφο, το θέμα είναι διαφορετικό, εδώ εστιάστε στο κατά πόσον μπορείς να ακούς από κάθε κατεύθυνση και στο εύρος της εμπρός μουσικής σκηνής τα δρώμενα, με πολλαπλά ηχεία τόσο κατά μήκος της εμπρός σκηνής, όσο και γύρω γύρω σε όλο το χώρο, με σωστό cross firing πάντα.
Κωστα προσεξε… βαζω το μικροφωνο στη θεση Α. Ειτε σε μια απλη κατασκευη οπως το sonos ειτε σε μια πιο συνθετη οπως στο trinnov. Κανει τις μετρησεις και ξερω οτι θα μου στειλει στη θεση Α τα σωστα σηματα. Μετα μετραει τη θαση Β. Κοκ…
Εαν στην ενασξη της ακροασης με ρωτουσε σε ποια θεση ειμαι θα καταλαβαινα οτι θα μου στειλει την επεξεργασια της συγκεκριμενης θεσης. Οταν δεν με ρωταει πως στελνει απο ηχειο διαφορετικα σηματα για τις διαφορες θεσεις; Στα sub δεν ισχυει γιατι κατω των 100hz δεν υπαρχει κατευθυντικοτητα του ηχου…
 
Last edited:

Μηνύματα
409
Reaction score
300
Εκμεταλλευόμενος το cross firing σε πολλαπλά ηχεία σε ένα φουλ ιμερσιβ σεταπ, και με φυσική παρουσία ηχείων σε κάθε κατεύθυνση, συν το εξαιρετικής σπουδαιότητας κεντρικό ηχείο, όσο και να κουνηθείς, θα παραμένει πηγή ηχείου από την κατεύθυνση που πρέπει να ακουστεί το κάθε object στο πλάτος της μουσικής σκηνής, και στο κέντρο αυτής.

Μη το συζητάτε. Η ευρύτητα του sweet spot του ιμερσιβ σεταπ είναι πολύ μεγαλύτερη από οποιαδήποτε ευρύτητα μπορεί να επιτευχθεί με 2 ηχεία, ακόμα και παντοκατευθυντικά, τα οποία χαρακτηρίζονται από αυτό ακριβώς, την μεγάλη ευρύτητα του sweet spot.

Γι'αυτό και η δικαναλη μουσική χαρακτηρίζεται ως "μοναχικό σπορ", με μια mlp, ενώ η πολυκάναλη ακρόαση, και δη η ιμερσιβ, τυπικά σε ταινίες, είναι για όλη την οικογένεια, για παρέες, για να μαζεύετε κόσμο να περνάτε όλοι καλά, είναι "κοινωνικό σπορ". 😎

Στο δε λογισμικό του τρινοβ, η βασικότερη παράμετρος που τίθεται ως στόχος, είναι το seat to seat consistency. Δεν γίνονται αυτά με 2 πηγές, με 2 ηχεία. Όσο πιο πολλά ηχεία και όσο περισσότερα σαμπ, τόσο καλύτερα τα αποτελέσματα στο seat to seat consistency, ελαχιστοποιείται το variation, που αποτελεί και παράμετρο αξιολόγησης ενός σεταπ.

Το σοφτγουερ εκμεταλλεύεται την φυσική παρουσία πηγών ήχου, ώστε να αποδίδει την ηχητική σκηνή σταθερά σε όλα τα καθίσματα.

Αυτή είναι και η λογική σε μεγάλους κινηματογράφους, με πολύ περισσότερα ηχεία βέβαια, ώστε οπουδήποτε κι αν κάτσεις, να ακούς τα προβλεπόμενα από κάθε κατεύθυνση, όσο πιο σωστά γίνεται. Σκεφτείτε πόσο υποδεέστερο θα ήταν σε αυτόν τον τομέα το αποτέλεσμα σε ένα κινηματογράφο με 2 ηχεία!

Για την ποιότητα ήχου στους υπόλοιπους τομείς σε ένα κινηματογράφο, το θέμα είναι διαφορετικό, εδώ εστιάστε στο κατά πόσον μπορείς να ακούς από κάθε κατεύθυνση και στο εύρος της εμπρός μουσικής σκηνής τα δρώμενα, με πολλαπλά ηχεία τόσο κατά μήκος της εμπρός σκηνής, όσο και γύρω γύρω σε όλο το χώρο, με σωστό cross firing πάντα.
Πολυ ωραια και σωστα ολα αυτα στο δικο σου setup που οπως καταλαβαινουμε εχει πεσει πολυ δουλεια και μελετη για να υλοποιηθει με τις σωστες προδιαγραφες για να δουλεψει οπως προβλεπεται.
Ποσα τετοια υπαρχουν στις ταξεις αυτων που κοπτωνται γενικα για πολυκαναλο?
Ολα αυτα θα δουλεψουν οταν και η εγγραφη ειναι atmos ετσι δεν ειναι? Τοτε το καθε καναλι θα παρει την απαιτουμενη πληροφορια για να δωσει αυτη την αισθηση του χωρου σωστα?
Αν ειναι μια απλη δικαναλη εγγραφη ομως τι γινεται? Το παιζεις σαν απλο δικαναλο το συστημα η αναλαμβανει το dsp να αποδομησει το στερεο σημα και να το διανειμει οπως μπορει και καταλαβαινει και στα λοιπα ηχεια για να πετυχει τι?
Ολα αυτα βεβαια για την αποδοση της σκηνης μονο ετσι? Οι χροιες ,μουσικοτητα τεμπο ολα αυτα καμμια σχεση με πολυκαναλο η στερεο σωστα η κανω λαθος?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Συμφωνώ με την τοποθέτηση drop σε έναν τέτοιον μεγάλο σχετικά χώρο (εάν και για live και τα RT εκεί μπορεί να είναι μεγάλα αλλά και ότι νάναι -θέλεις) ώστε και όταν θα γυρνάει το χαμηλό να μην έχει ενέργεια ή είναι αντιληπτό. Πολύ ιδανική περίπτωση χώρου βέβαια που προσφέρει μια αρκετά καλή ηχητική επίδειξη του εγχειρήματος (όπως και ζήτησα) αλλά εάν και ο Bhutia θα διαφωνούσε για την χαμένη ενέργεια και κάτι για τις κρουστικές που θα μουρμουρίσει. :D 😍 Δεν το πήρα χαμπάρι καθώς δεν είμαι audio people αλλά αυτό ή έστω κάτι ...έπρεπε να γίνεται κάθε χρόνο εδώ και πάρα πολλά χρόνια τώρα, ώστε ο κόσμος να μπορούσε να έχει την ευκαιρία. Όχι να ... έγινε κάτι το 2023 και όποιος προλαβε το είδε (άκουσε).
Οι μόνοι πραγματικοί ΄΄music people΄΄ που έχω υπ'όψιν είναι οι καλλιτέχνες και λοιποί συντελεστές σε μουσικές παραγωγές. Όλοι οι υπόλοιποι συγκαταλέγονται νομοτελειακά στους audio people. Επομένως είτε μας αρέσει είτε όχι υπαγόμαστε στη δεύτερη κατηγορία.

Πολυ εκτος αν εχει βγει κανα dsp που αναιρει το mastering και δεν το εχω παρει χαμπαρι.
Αλλα ειμαι και ανοιχτος να το ακουσω αν υπαρχει καπου και να αναθεωρησω.
Η ύπαρξη περισσότερων πηγών άμεσης ηχητικής ενέργειας (δορυφορικών ηχείων) υπό συνθήκες nearfield-midfield σε οποιονδήποτε χώρο αναμένεται να βελτιώνει την ακροαματική πρόσληψη οποιουδήποτε δικαναλικού master μ'ένα απλό upmixing - δηλαδή χωρίς ακροβασίες οργανικών ειδώλων αλλά με σκέτη προαγωγή χωρικής πληροφορίας. Έστω και αν μας φαινόταν ΄΄φτιαχτό΄΄ από τη στιγμή που θα το απολαμβάναμε περισσότερο θα έπρεπε να μην παραπονιόμασταν αφού είμαστε audio people. Τέρμα τα δίευρα και ας μην αυταπατώμεθα, όσο και να ενδιαφερόμαστε για τις ακροάσεις αυτό δεν μας αναβιβάζει σε κάποια ΄΄ εκλεκτότερη΄΄ κατηγορία .
Αν θέλουμε να υπερβούμε τα όρια των audio people οφείλουμε να εντρυφήσουμε στη μάθηση και την παραγωγή μουσικής με δικά μας μέσα , όπως λ.χ. έχει κάνει ο chris με το κλαρίνο του.
 
Last edited:

Μηνύματα
409
Reaction score
300
Κωστα προσεξε… βαζω το μικροφωνο στη θεση Α. Ειτε σε μια απλη κατασκευη οπως το sonos ειτε σε μια πιο συνθετη οπως στο trinnov. Κανει τις μετρησεις και ξερω οτι θα μου στειλει στη θεση Α τα σωστα σηματα. Μετα μετραει τη θαση Β. Κοκ…
Εαν στην ενασξη της ακροασης με ρωτουσε σε ποια θεση ειμαι θα καταλαβαινα οτι θα μου στειλει την επεξεργασια της συγκεκριμενης θεσης. Οταν δεν με ρωταει πως στελνει απο ηχειο διαφορετικα σηματα για τις διαφορες θεσεις; Στα sub δεν ισχυει γιατι κατω των 100hz δεν υπαρχει κατευθυντικοτητα του ηχου…
Τα ιδια στελνει οχι διαφορετικα αλλα εδω μπανει η τοποθετηση και το ειδος των ηχειων και εγγυται και η μεγαλη δυσκολια στο στησιμο κατα το οποιο πρεπει να τα τοποθετηεις με τεοιο τροπο ωστε η διαφορα στην on με την off axis αποκριση να στελνει 'συνολικα" το ιδιο σημα στην καθε θεση. Για αυτο σε τετοια συστηματα οι τεχνικες προδιαγραφες του ηχειου (μετρησεις) ειναι υψιστης σημασιας ,πολυ περισσοτερο αποο το stereo.
Aν το εχω καταλαβει λαθος διορθωστε με
 


Μηνύματα
409
Reaction score
300
Οι μόνοι πραγματικοί ΄΄music people΄΄ που έχω υπ'όψιν είναι οι καλλιτέχνες και λοιποί συντελεστές σε μουσικές παραγωγές. Όλοι οι υπόλοιποι συγκαταλέγονται νομοτελειακά στους audio people. Επομένως είτε μας αρέσει είτε όχι υπαγόμαστε στη δεύτερη κατηγορία.


Η ύπαρξη περισσότερων πηγών άμεσης ηχητικής ενέργειας (δορυφορικών ηχείων) υπό συνθήκες nearfield-midfield σε οποιονδήποτε χώρο αναμένεται να βελτιώνει την ακροαματική πρόσληψη οποιουδήποτε δικαναλικού master μ'ένα απλό upmixing - δηλαδή χωρίς ακροβασίες οργανικών ειδώλων αλλά με σκέτη προαγωγή χωρικής πληροφορίας. Έστω και αν μας φαινόταν ΄΄φτιαχτό΄΄ από τη στιγμή που θα το απολαμβάναμε περισσότερο θα έπρεπε να μην παραπονιόμασταν αφού είμαστε audio people. Τέρμα τα δίευρα, όσο και να ενδιαφερόμαστε για τις ακροάσεις αυτό δεν μας αναβιβάζει σε κάποια ΄΄ εκλεκτότερη΄΄ κατηγορία .
Αν θέλουμε να υπερβούμε τα όρια των audio people οφείλουμε να εντρυφήσουμε στη μάθηση και την παραγωγή μουσικής με δικά μας μέσα , όπως λ.χ. έχει κάνει ο chris με το κλαρίνο του.
Γιατι?
 


stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.355
Reaction score
1.729
Για τη χαμένη μουσικότητα, καλό θα ήταν να επενδύσετε 15-20Κ € για το ηχητικό σας σύστημα.
Με πορδές δεν βάφονται τα αυγά .
Απο το υφος και το επιπεδο των απαντησεων σου φανταζομαι οτι εσυ τους μονους ηχους που ακους ειναι της σφαλιαρας που προσγειωνεται στον σβερκο σου.
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.093
Reaction score
7.139
Πολυ ωραια και σωστα ολα αυτα στο δικο σου setup που οπως καταλαβαινουμε εχει πεσει πολυ δουλεια και μελετη για να υλοποιηθει με τις σωστες προδιαγραφες για να δουλεψει οπως προβλεπεται.
Ποσα τετοια υπαρχουν στις ταξεις αυτων που κοπτωνται γενικα για πολυκαναλο?
Ολα αυτα θα δουλεψουν οταν και η εγγραφη ειναι atmos ετσι δεν ειναι? Τοτε το καθε καναλι θα παρει την απαιτουμενη πληροφορια για να δωσει αυτη την αισθηση του χωρου σωστα?
Αν ειναι μια απλη δικαναλη εγγραφη ομως τι γινεται? Το παιζεις σαν απλο δικαναλο το συστημα η αναλαμβανει το dsp να αποδομησει το στερεο σημα και να το διανειμει οπως μπορει και καταλαβαινει και στα λοιπα ηχεια για να πετυχει τι?
Ολα αυτα βεβαια για την αποδοση της σκηνης μονο ετσι? Οι χροιες ,μουσικοτητα τεμπο ολα αυτα καμμια σχεση με πολυκαναλο η στερεο σωστα η κανω λαθος?
Δηλαδή ένα Revel F208 που παίζει ομολογουμένως εξαιρετικά σε στέρεο, αν γίνει 10 τεμάχια F208 χάνει μουσικότητα, χροιές, πιστότητα και τέμπο;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Γιατι?
Εφόσον δεν κάνεις συγκεκριμένη αναφορά υποθέτω ότι αναφέρεσαι στα της χωρικής πληροφορίας. Αυτό ισχύει επειδή θα παρέχεται από άμεση ηχητική ενέργεια που είναι λιγότερο χαοτική σε σχέση με την ενέργεια από ανακλάσεις σε δεδομένο χώρο. Εννοείται για μεσαίες αποστάσεις ακρόασης όπου θα υφίσταται εύλογο ποσοστό άμεσης ως προς την έμμεση για δεδομένη θέση ακρόασης.

Η δε βελτιστοποίηση απόκρισης κατά μέσον όρο για πολλαπλές θέσεις ακρόασης εκτός MLP θα ήταν ακόμα πιο επιτακτική για δικαναλικά setup ακριβώς λόγω μειωμένης άμεσης ενέργειας από πραγματικές ηχειακές πηγές.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.142
Reaction score
42.219
..... ενω δεν μας "αρεσουν" τα πολυκαναλα και τα πολλα υπογουφερ.... επιθημουμε (κρυφα, ή φανερα -ισως και νοερα) μεγαλου μεγεθους ηχεια με πολλα μεγαφωνα και μεγαλα μεγαφωνα ... μαλιστα ... 🐒
- βεβαια σε αντιστοιχο παραδειγμα με γυναικειο σωματοτυπο .... το θεμα θα ειχε ληξει.:boast:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.829
Μηνύματα
2.953.220
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top