Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.233
Reaction score
30.023
Ενδιαφέρον χθεσινό video του France24 για την Ευρώπη και την ηλεκτροκίνηση. Μεταξύ άλλων ...

- Η Northvolt ξεκινά απολύσεις. Η πολυδιαφημισμένη Ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής μπαταριών που έστησαν πρώην υπάλληλοι της Tesla δεν πάει καλά. Γκρέμισμα μετοχής, καθυστερήσεις στην παραγωγή, γκρίνια από τους μετόχους....
- Επειδή αναρωτιόμαστε αν πουλάνε τα Κινέζικα ηλεκτρικά στην Ευρώπη, είναι ο Νο2 κατασκευαστής EVs μετά την Γερμανία, με την Γαλλία στην 5η θέση. Είμαστε 10 χρόνια πριν το εμπάργκο στα θερμικά και η Κίνα είναι ήδη Νο2 στα EVs εντός ΕΕ.
- Το θέμα παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη είναι ήδη dead end. Δεν μπορείς να φτιάξεις φθηνές μπαταρίες με τετραπλάσιο κόστος σε ενέργεια και πρώτες ύλες από αυτό της Κίνας.

 


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.954
Reaction score
11.346
Τί έλεγχος ενδείκνυται για αγορά μτχ. BEV; Κατάσταση μπαταρίας μπορεί να δει εξουσιοδοτημένο ή χρειάζεται ειδικό συνεργείο;
 

gid

Μηνύματα
8.095
Reaction score
9.314
Εγώ απολαυστικά τα βρίσκω.

Οπότε εξαρτάται από το τι θεωρεί απολαυστικό ο καθένας.
Και όλα τα σχετικά σου σχόλια αφορούν την άνεση και την ευκολία, οπότε με επιβεβαιώνεις, δε με διαψεύδεις.
 

Μηνύματα
16.303
Reaction score
22.983
Δεν είναι μόνο για όσους έχουν και άλλα θέματα με την συγκεκριμένη χώρα. Αυτό είναι ξεκάθαρο, όχι μόνο εδώ στο φόρουν αλλά και έξω. Δεν θέλετε να δείτε παραπέρα. Όση αδιαφορία και καχυποψία υπάρχει για τα Κινέζικα, άλλο τόσο είναι το ενδιαφέρον για αυτά.
εκτός από τα κολλήματα που έχω με συγκεκριμένες χώρες και την vw , έχω και μια σημαντική βιομηχανική εμπειρία λόγω δουλειάς, οπότε καταλαβαίνω πράγματα που δεν μπορείτε να αντιληφθείτε ελλείψει γνώσεων και εμπειρίας.
το αυτοκίνητο δεν είναι κινητό ή συσκευή ήχου και εικόνας, είναι πολλαπλά πιο σύνθετο βιομηχανικό προϊόν και δεν αντιμετωπίζει τόσο προβλέψιμες προκλήσεις όσο μια ηλεκτρονική συσκευή.
απο κεί και πέρα γαμωτηνκιναολη (γτκο)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.097
Reaction score
134.297
Τί έλεγχος ενδείκνυται για αγορά μτχ. BEV; Κατάσταση μπαταρίας μπορεί να δει εξουσιοδοτημένο ή χρειάζεται ειδικό συνεργείο;
Τι μάρκα;

Για Τέσλα, αρκεί ένας έλεγχος μπαταρίας στην αντιπροσωπεία. Κανένας άλλος δεν έχει πρακτικά τις δυνατότητες της αντιπροσωπείας.

Για πολλές άλλες μάρκες, η αντιπροσωπεία δεν μπορεί να πραγματοποιήσει πραγματικό έλεγχο της μπαταρίας, κι απλώς αντιγράφει τα δεδομένα από το αυτοκίνητο, τα οποία μπορεί να δει οποιοσδήποτε έχει βασικές γνώσεις σύνδεσης του εγκεφάλου του αυτοκινήτου, αλλά δεν έχουν καμία σοβαρή αξία αυτά.

Πραγματικά σοβαρά τεστ στην μπαταρία των EV γίνονται με χρήση εξωτερικού εξοπλισμού εξειδικευμένων κατασκευαστών, και με χρήση της μπαταρίας, ώστε μετά να τους στείλεις τα δεδομένα, και σου βγάζουν με αρκετή ακρίβεια την χρήσιμη χωρητικότητα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.409
Reaction score
7.688

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.233
Reaction score
30.023
το αυτοκίνητο .... είναι πολλαπλά πιο σύνθετο βιομηχανικό προϊόν
Ήταν. Και όπως λέει και ο υπεύθυνος σχεδιασμού του Nissan Leaf από το 2005, και μετά COO της NIssan "οι δυτικοί δεν καταλαβαίνουν τι έρχεται. Τους τα λέω χρόνια. Το ηλεκτρικό είναι πολύ απλούστερο του θερμικού. Έτσι και το καταλάβουν οι Κινέζοι, τελείωσε."
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.097
Reaction score
134.297
είναι πολλαπλά πιο σύνθετο βιομηχανικό προϊόν και δεν αντιμετωπίζει τόσο προβλέψιμες προκλήσεις όσο μια ηλεκτρονική συσκευή
Ναι, και δεν μπορούν νεοσύστατες φίρμες που ξεπήδησαν απ'το πουθενά να ξεπεράσουν τη βαθιά γνώση και εμπειρία των κλασσικών κατασκευαστών.

1000013142.jpg
 

Μηνύματα
7.423
Reaction score
1.503
Νομίζω ότι το πιάνετε από την λάθος πλευρά.

Δεν έχει σημασία αν μπορούν οι κινέζοι να φτιάξουν αυτοκίνητο που να κρατάει το δρόμο και να παρέχει απόλαυση στην οδήγηση όπως μπορούν οι Ευρωπαίοι (παρότι ενδεικτικά μιλάμε για κάτι το οποίο οι Ιάπωνες έπρεπε να φτάσουν τέλη της δεκαετίας του 80 με μέσα του 90 για να το πετύχουν, και οι Κορεάτες μέσα της δεκαετίας του 2010).

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι τα αυτοκίνητά τους εξελίσσονται κατά κύριο λόγο για την κινεζική αγορά - και οι κινέζοι καταναλωτές δεν έχουν κριτήριο οδήγησης, κρατήματος και άνεσης σαν των Ευρωπαίων. Δεν έχουν λόγο λοιπόν να φτιάξουν αυτοκίνητα ενδιαφέροντα στην οδήγηση, οπότε δεν θα μπούνε καν στον κόπο να το κάνουν.

Στο κάτω κάτω της γραφής τι απόλαυση οδήγησης για οχήματα δύο τόνων; Σήμερα; Αυτά ήταν για τη δεκαετία του 80 και του 90 που διάβαζε ο κόσμος Καββαθά και ήθελε να γίνει και εκείνος ΠΟ.
 

Μηνύματα
16.303
Reaction score
22.983
Αυτό που έχει σημασία είναι ότι τα αυτοκίνητά τους εξελίσσονται κατά κύριο λόγο για την κινεζική αγορά - και οι κινέζοι καταναλωτές δεν έχουν κριτήριο οδήγησης, κρατήματος και άνεσης σαν των Ευρωπαίων. Δεν έχουν λόγο λοιπόν να φτιάξουν αυτοκίνητα ενδιαφέροντα στην οδήγηση, οπότε δεν θα μπούνε καν στον κόπο να το κάνουν.
αυτό είναι μέρος της βιομηχανικής κουλτούρας λοιπόν.
δεν μπορείς να φτιάξεις κάτι που καλύπτει μια ανάγκη άγνωστη σε σένα.
 

Μηνύματα
759
Reaction score
1.116
Στο κάτω κάτω της γραφής τι απόλαυση οδήγησης για οχήματα δύο τόνων; Σήμερα; Αυτά ήταν για τη δεκαετία του 80 και του 90 που διάβαζε ο κόσμος Καββαθά και ήθελε να γίνει και εκείνος ΠΟ.
τι μου θύμισες τώρα είχα ολα τα τεύχη των 4 τροχών, σε άψογη κατάσταση και σε μετακόμιση στον χαμό χάθηκαν όλα. :( :(
 

Μηνύματα
16.303
Reaction score
22.983
απλά πράγματα #457
ο όμιλος hyundai ναυπηγικά είναι γνωστός και εκ των κορυφαίων, έχουν φτιάξει πλοία όλων των ειδών και όλων των μεγεθών, με εμπειρία 10ετιών πλέον.
έρχονται με ύφος κορεάτη καρδιναλίου και σε λένε είμαστε οι πιο γαμάτοι στον κόσμο όλο, αυτά είναι τα σχέδια για το pctc και δεν αλλάζει τίποτα γιατί είναι γαμάτο.
μάθανε οι κορεάτες να φτιάχνουν αυτοκινητάδικα , οκ ναι γιατί έχουν κορυφαία εξαγωγική αυτοκινητοβιομηχανία και βγάζουν πλοία που την εξυπηρετούν.
αυτά τα γαμάτα υπερπλοία που δεν έχει όμοιό τους κανένα βγάλανε από τα βασικά σχέδια και μόνο κάπου 500 παρατηρήσεις/ελλείψεις σε βασικά θέματα που φυσικά αλλάξανε γιατί ναι προφανώς έχετε εμπειρία κατασκευής σοβαρή αλλά περιορίζεται στον σημαντικό για τον κατασκευαστή τομέα να βγει το προϊόν γρήγορα, με ελάχιστους πόρους και χωρίς παρεκκλίσεις από τα σχέδια. Επειδή όμως ουδέποτε διαχειριστήκανε οι ίδιοι (και ούτε πρόκειται) τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου στην πράξη αγνοούσανε σημαντικά θέματα που εμείς που είμαστε ακόμα πιο γαμάτοι τα ξέρουμε από τον καιρό που ανακαλύφθηκαν οι λάσπες.
είναι λοιπόν ΑΔΥΝΑΤΟ να φτιάξεις σωστό προϊόν χωρίς το feedback του αγοραστή, όταν ο αγοραστής είναι άσχετος αυτήν την αξία έχει το feedback - μηδέν , ζήρο, νηλ.
μόνο κατα λάθος.
αν κάτι μπορεί να βοηθήσει στο μέλλον είναι το ΑΙ , όχι όμως σύντομα, καθώς τα δεδομένα του είναι σκουπίδια ως επί τω πλείστων

αντίστοιχη αξία έχει η γνώμη ενός λαστιχά για τα προϊόντα που πουλάει - ΜΗΔΕΝ.
τι ακριβώς feedback πήρε ο λαστιχάς από τα χιλιάδες λάστιχα που έχει τοποθετήσεις σε ένα χρόνο;
ότι τα οδήγησε (στην καλύτερη) μια βόλτα στο τετράγωνο; Γύρισε κανείς να του πει μάστορα αυτά τα τέτοια που βάλαμε όταν βρέχει γλυστράνε, μάστορα αυτά τα άλλα που βάλαμε είναι θεικά κλπ;
έχει ο λαστιχάς σύστημα διασφάλισης ποιότητας που να επιβάλει έστω και δειγματοληπτικό έλεγχο εντυπώσεων των πελατών του μετά από 6 και 12 μήνες πχ;

@@ , φυσικά όχι. άρα πως είναι δυνατόν να εκφέρει άποψη για το ποια λάστιχα είναι καλά ή όχι για ένα αυτοκίνητο αφού δεν έχει ούτε προσωπική εμπειρία ούτε συλλέγει και επεξεργάζεται εμπειρίες άλλων;

δεν δουλεύει έτσι η βιομηχανία.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.178
Reaction score
10.542
αυτό είναι μέρος της βιομηχανικής κουλτούρας λοιπόν.
δεν μπορείς να φτιάξεις κάτι που καλύπτει μια ανάγκη άγνωστη σε σένα.
Σιγά το δύσκολο ρε συ: προσλαμβάνεις δύο καταξιωμένους μηχανικούς στο ιταλικό σου εργοστάσιο και σου το "φτιάχνουν" μέχρι και να τραγουδάει την Ταραντέλα κάτω από τα 30 χιλιόμετρα, για να κάνουν στην άκρη οι πεζοί!

Όσο για το όνομα, αγοράζεις το σήμα της... Alfa Romeo και πουλάς το μοντέλο ως Quadrifoglio Riso, οπότε -εξ ορισμού- στρίβει 300% και φρενάρει 500% καλύτερα! :roflmao:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.233
Reaction score
30.023
Σαν τους παππούδες του χωριού κάνετε. "Η δική μας η φέτα είναι η καλύτερη στον κόσμο. Μόνο εμείς ξέρουμε τα μυστικά της φέτας" και άλλες χαζομάρες. Ακριβώς τα ίδια σκέφτονταν και έκαναν και οι Legacy και τώρα τρέχουν και δεν φτάνουν, αν φτάσουν. Άσε που άρχισαν να εμφανίζονται άρθρα που λένε ότι εντός πενταετίας όλοι οι Legacy στην Κίνα θα έχουν χρεωκοπήσει. Τι σημαίνει αυτό; Αντίο στο 50% των πωλήσεων και στο 50% των κερδών πολύ μεγάλων δυτικών κατασκευαστών. Τι άλλο σημαίνει αυτό; Αδυναμία εξέλιξης και εξυπηρέτησης δανείων. Μόνο δύο από τους μεγάλους δυτικούς κατασκευαστές χρωστάνε σχεδόν μισό τρις δολάρια. 460 δις για την ακρίβεια.

ΔΕΝ χρειάζεται να ξέρεις. Έχεις όσα χρήματα θες. Φέρνεις αυτούς που ξέρουν να τα φτιάξουν όπως θες ή όπως πρέπει. Ή μήπως έχετε την εντύπωση ότι ο Musk ξέρει από αυτοκίνητα, από αυτόνομη οδήγηση, από μπαταρίες, φόρτιση, αποθήκευση, πυραύλους, από την κάθετη προσεδάφιση τους, από τεχνητή νοημοσύνη, GPUs, ενέργεια κ.α. Ένας επιχειρηματίας είναι με ατελείωτο δαιμόνιο και ιδέες, που προσλαμβάνει όσους ξέρουν.
Ο άνθρωπος κατάφερε να προσγειώσει κάθετα από το διάστημα 40όροφο ουρανοξύστη.
Screenshot_20241019_053006_Facebook.jpg


Έτσι για την σύγκριση μεγεθών
FB_IMG_1729216704446.jpg
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.233
Reaction score
30.023
Και στα λατομία από το γραφείο τους δουλεύουν με 5G. Το 2020 αυτά.

 

Μηνύματα
1.207
Reaction score
1.797
καλά αυτός ο εκσκαφέας μόνο κάμερες έχει, κανένα όργανο άλλο τίποτα;

παπάτζα μεγάλη το βίντεο, δείχνει το χειριστή του μηχανήματος και στις οθόνες του παίζουν πλάνα από drone

New China? για την ίδια κίνα μιλάμε;
:laugh:
γιατί
εμένα μου βγάζει κάτι βίντεο με υποβρύχιο που βυθίστηκε στο ναύσταθμο, ένα αεροπλανοφόρο που καίει μαζούτ, κάτι αυτοκίνητα ηλεκτρικά ενός έτους με σπασμένο ψαλίδι από σκουριά και τέτοια

ααα και άπειρα fake πράματα, από φαγώσιμα μέχρι κοσμήματα και ρολόγια
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.233
Reaction score
30.023
2.800 εργαζόμενοι σε υποχρεωτικές διακοπές μέχρι νεοτέρας.


Αν δεν ανοίγει εδώ.
Οικονομία
Η μεγάλη κρίση της Fiat οδηγεί σε παρακμή το Τορίνο
Η πόλη έπαψε να είναι κόμβος για τη μηχανική και την ανάπτυξη προϊόντων

«Πατρίδα» της Fiat, του παλαιότερου εργοστασίου αυτοκινήτων της Ευρώπης, το Τορίνο αντιμετωπίζει σήμερα την παρακμή που βιώνουν πολλές βιομηχανικές πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες της δοκιμάζονται από το κόστος της ηλεκτροκίνησης, τη χαμηλή ζήτηση και τον ανταγωνισμό από την Κίνα. Στους πρόποδες των Αλπεων, στη βορειοδυτική Ιταλία, το Τορίνο είναι το μέρος όπου η Fiat –που ανήκει σήμερα στην πολυεθνική Stellantis– συνιδρύθηκε από την οικογένεια Aνιέλι πριν από 125 χρόνια. Σήμερα παλεύει με την κρίση της κυρίαρχης βιομηχανίας της που είναι εμφανής στο ιστορικό εργοστάσιο Μirafiori, το οποίο είναι σχεδόν πάντα κλειστό και άδειο. Κατασκευάζει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης Fiat 500 και δύο σπορ αυτοκίνητα Maserati, λόγω της χαμηλής ζήτησης όμως, η παραγωγή έχει ανασταλεί και οι 2.800 εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδεια με μειωμένες αποδοχές.

Προκειμένου να επιβιώσει, η Fiat αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την ιταλική της ταυτότητα, καθώς εξαγόρασε και στη συνέχεια συγχωνεύτηκε με την Chrysler το 2014, δημιουργώντας τη Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Στη συνέχεια ενώθηκε με την Peugeot για να σχηματίσει τη Stellantis το 2021. Εν τω μεταξύ, το Τορίνο έχασε τέσσερα από τα εργοστάσιά του τα τελευταία 40 χρόνια, ξεκινώντας από το Lingotto το 1982, διάσημο για την πίστα δοκιμών στην οροφή του, η οποία εμφανίζεται στην κλασική ταινία της δεκαετίας του 1960 «Ληστεία α λα ιταλικά». Πέρυσι έχασε το Grugliasco. Και το Mirafiori, σύμβολο κάποτε της δύναμης της Fiat, καθώς απασχολούσε περίπου 60.000 άτομα και παρήγε έως και 1 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως, είναι πλέον η «σκιά» του εαυτού του. Περίπου 2,2 εκατ. άνθρωποι ζουν στο Τορίνο και στα προάστιά του, όπου είναι «κοινό μυστικό» ότι η πόλη αντιμετωπίζει την παρακμή και αναζητεί νέους τρόπους να τονώσει την οικονομία της. Η «πόλη της Fiat» προσπάθησε να επανεφεύρει τον εαυτό της ως τουριστικό προορισμό, διαφημίζοντας το κομψό της κέντρο, τα κορυφαία μουσεία και την κουζίνα της, καθώς και την εγγύτητά της με τις Αλπεις, ενώ παράλληλα έγινε κόμβος γνώσης, με περισσότερα από δώδεκα πανεπιστήμια και ακαδημίες. Φιλοξενεί επίσης μια ακμάζουσα αεροδιαστημική βιομηχανία, αλλά και τη Γιουβέντους, την πιο επιτυχημένη ποδοσφαιρική ομάδα της Ιταλίας. Ωστόσο, καθώς 50.000 έως 60.000 θέσεις εργασίας στην περιοχή εξακολουθούν να συνδέονται με την αυτοκινητοβιομηχανία, το κλίμα είναι άσχημο με τους εργαζομένους του κλάδου να προετοιμάζονται για απεργία και πορεία στη Ρώμη αύριο (18/10) σε μια προσπάθεια να πιέσουν την κυβέρνηση και την εταιρεία να διαφυλάξουν τις θέσεις εργασίας τους. Αντανακλώντας τις προκλήσεις σε ολόκληρο τον κλάδο που επηρεάζουν και την ηγέτιδα της ευρωπαϊκής αγοράς, Volkswagen, η ιταλική παραγωγή της Stellantis αναμένεται να πέσει κάτω από τα 500.000 οχήματα φέτος, στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1958.

Η μετατόπιση από τη Fiat στη Stellantis σημαίνει ότι το Τορίνο δεν είναι πια ο βασικός κόμβος για τη μηχανική και την ανάπτυξη προϊόντων. Τα πιο πρόσφατα Fiat, Alfa Romeo και Lancia είναι σχεδιασμένα στην Ιταλία, αλλά χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον κινητήρες και σασί γαλλικής προέλευσης, καθώς η παραγωγή στο εξωτερικό είναι πιο οικονομική. Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, λέει ότι η κατασκευή της Alfa Romeo Junior λόγου χάρη στην Ιταλία και όχι στην Πολωνία θα προσέθετε 10.000 ευρώ στη λιανική τιμή της. Η Stellantis επιμένει ότι το Mirafiori έχει μέλλον. Το εργοστάσιο κατασκευάζει κιβώτια ταχυτήτων για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, φιλοξενεί κέντρο ανακύκλωσης ανταλλακτικών και ένα εργαστήριο τεχνολογίας μπαταριών, ενώ θα ξεκινήσει την παραγωγή μιας νέας υβριδικής έκδοσης του Fiat 500 στο τέλος του 2025. Πολλοί γονείς στην περιοχή, πάντως, προβλέπουν ότι το μέλλον των παιδιών τους δεν θα είναι στο Τορίνο, ούτε καν στην Ιταλία.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.116
Μηνύματα
2.929.586
Members
38.137
Νεότερο μέλος
SoulaΜ
Top