Ποδήλατο


Μηνύματα
1.187
Reaction score
1.315
Τώρα που έκατσα θα στο αναλύσω.
Γενικά στη ποδηλασία έχουμε τη τάση να αντιγράφουμε ότι κάνουν οι πρωτοκλασάτοι αθλητές. Άμα βάλει ο Pogacar το βρακί ανάποδα και δηλώσει ότι είναι πχιο aero πάν στο ποδήλατο, τη άλλη μέρα θα τρέξουν κάποιοι να το κάνουν...
Στη πρακτικότητα όμως το πράμα είναι τελείως διαφορετικό, για έναν απλό θνητό ποδηλάτη σημασία έχει να βρεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στη άνεση και όσον το δυνατόν επιθετική στάση πάνω στο ποδήλατο.
Δεν έχουμε όλοι τη ίδια φυσιολογία, ευλυγισία και δύναμη. Είναι νωρίς ακόμα να ψάχνεσαι στα φόρα διαβάζοντας τέτοιες αηδίες, στήσε το ποδήλατο σύμφωνα με το κανόνα και κάνε προπονήσεις, όσο θα βελτιώνεσαι και θα συνηθίζεις να ακούς το σώμα σου, κάθε φορά θα σου αποκαλύπτει διάφορα μυστικά, τότε πράξε αναλόγως ;)
Όσο για το μικρότερο βραχίονα, δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα σε επιδόσεις, αυτό που σίγουρα κερδίζεις είναι λιγότερη καταπόνηση στα γόνατα από τη μικρότερη περιστροφή , βελτιώνεις τη θέση του κορμού σε περίπτωση ανατομίας, χάνεις σε άνεση, ειδικά άμα είσαι των άκρων και πας σε πολύ μικρότερο σε σχέση με το καβάλο.
Επίσης χάνεις στα sprint, με τη μικρότερη περιστροφή δεν μπορείς να βάλεις τη ίδια δύναμη, αυτό γιατί μειώνεται το εγκάρσιο παίξιμο του ποδηλάτου κάτ άπ'τα ποδάρια.
Πάντα προσπαθώ να "γνωρίσω" όσο περισσότερο μπορώ αυτό που κάνω. Πράγματι είναι νωρίς μιας και με το νέο σωστό ποδήλατο έχω ελάχιστα χλμ. Πιστεύω ότι θα χρειαστώ κανένα 6μηνο χρήσης για να γνωρίσω τι χρειάζεται και αν χρειάζεται ν'αλλάξω κάτι. Έχω μία ευαισθησία στα γόνατα που πρέπει να προσέξω αν θέλω να ασχοληθώ σοβαρά με το ποδήλατο αν άσκηση. Υπάρχουν σκέψεις για οβάλ γρανάζια που θεωρητικά είναι λίγο πιο "ευγενικά" στα γόνατα και δοκιμή 170 βραχίονα.
Πάντως αν εξαιρέσουμε το "ατύχημα" με το στατικό ποδήλατο το BMC μέχρι στιγμής δεν έχει ενοχλήσει καθόλου τα γόνατά μου.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
19.155
Reaction score
55.797
Πάτα μωρη άρρωστη
Πατάω ο δόλιος...
Πάντα προσπαθώ να "γνωρίσω" όσο περισσότερο μπορώ αυτό που κάνω. Πράγματι είναι νωρίς μιας και με το νέο σωστό ποδήλατο έχω ελάχιστα χλμ. Πιστεύω ότι θα χρειαστώ κανένα 6μηνο χρήσης για να γνωρίσω τι χρειάζεται και αν χρειάζεται ν'αλλάξω κάτι. Έχω μία ευαισθησία στα γόνατα που πρέπει να προσέξω αν θέλω να ασχοληθώ σοβαρά με το ποδήλατο αν άσκηση. Υπάρχουν σκέψεις για οβάλ γρανάζια που θεωρητικά είναι λίγο πιο "ευγενικά" στα γόνατα και δοκιμή 170 βραχίονα.
Πάντως αν εξαιρέσουμε το "ατύχημα" με το στατικό ποδήλατο το BMC μέχρι στιγμής δεν έχει ενοχλήσει καθόλου τα γόνατά μου.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απάτη από τα οβάλ φύλλα. Μείνε μακριά!!
Μιας και αναφέρεις για προβλήματα στα γόνατα, τα σχαράκια στα νέα παπούτσια μη προσπαθήσεις να τα τοποθετήσεις μόνος. Σίγουρα θα τα τοποθετήσεις λάθος. Πήγαινε σε έναν επαγγελματία, συνήθως αυτό γίνεται δωρεάν, αν όμως σου ζητήσει χρήματα, δώστα. Μη ρισκάρεις να τα τοποθετήσεις μόνος με οδηγό κάποιο σάιτ.
 
Last edited:

Μηνύματα
18.071
Reaction score
26.096
έχω έναν βραχίονα 170 να σε δανείσω με κάποιο τρόπο να τον δοκιμάσεις αν ενδιαφέρεσαι.
έχει μια διαδικασία γιατί τον έχω στο παλιό canyon πάνω αλλά αν το βλέπεις σοβαρά θα βρεθεί τρόπος να στον στείλω
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
19.155
Reaction score
55.797
Κάτι που έμαθα τελευταία, οι δισκοβραχίονες 12 speed είναι συμβατοί με 11 speed αλυσίδα , το αντίστροφο όχι.
Επειδή η αλυσίδα είναι πχιο στενή στα 12speed, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα στη πτώση από το μεγάλο δίσκο να σφηνώσει ανάμεσα στα φύλλα των 11 speed δισκοβραχίονα.
 

Μηνύματα
18.071
Reaction score
26.096
εγώ έχω 11αρι με την 12αρα αλυσίδα. όπως και φύλλα.
δεν έχει προκύψει κάποιο θέμα
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
19.155
Reaction score
55.797
Μη σου κάτσει είναι η φάση...
Όπως έχω ξανά γράψει θέλω να βάλω 39 δόντια μικρό φύλλο, επειδή έχω 11 speed φύλλο προσπάθησα να το κάνω. Στις δοκιμές είδα αφήνει μεγάλο κενό ανάμεσα και κάποιες φορές η αλυσίδα δεν έπεφτε κατευθείαν πάνω στα δόντια να κουμπώσει, αυτό στις δοκιμές, χωρίς βάτ.
Έτσι ξεκίνησα να το ψάχνω με τις συμβατότητες και έπεσα πάνω σε κάποιες αναφορές που τους σφήνωσε η αλυσίδα και έπαθαν ζημιά
 

Μηνύματα
18.071
Reaction score
26.096
λοιπόν τώρα που πες θυμήθηκα, χρειάστηκε να αλλάξω λίγο τις ρυθμίσεις στο ντεραγιε μπροστά όταν έβαλα τα 12αρια φύλλα, στο μικρό νομίζω ήταν μια διαφορά. δεν το συνέδεσα με διαφορά στο πάχος πάντως γιατί ότι είχα διαβάσει μέχρι τότε έλεγε οτι το εσωτερικό πάχος της αλυσίδας ήταν συμβατό και με τα δύο.

δεν τα μέτρησα ποτέ τουμπιονεστ, άμα κατέβω αποθήκη θα πάρω το μικρόμετρο να ρίξω μια μέτρηση, ωστόσο υποψιάζομαι οτι ίσως το μικρό δισκόφυλλο που έχει τη διαμόρφωση για να δημιουργήσει το διάκενο έχει άλλο offset.
 





bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
19.155
Reaction score
55.797
Τουλάχιστον!! :biggrin:
Όπως έχω ξανά πει, είναι η μοναδική εταιρία που σε αίσθηση είναι λες και φοράς αθλητικό, ενώ στο πάτημα είναι κούτσουρο ;)

Σήμερα βγήκα πρώτος φορώντας τα πορτοκαλί της παραπάν φώτο, έκανα ένα μπράφ στα μισά και μην τον είδατε τον Μπρέτσο :biggrin:
Screenshot_2024-10-19-23-44-35-712_com.strava-edit.jpg
Screenshot_2024-10-19-23-44-53-753_com.strava-edit.jpg
 
Last edited:

Μηνύματα
94
Reaction score
148
Τώρα που έκατσα θα στο αναλύσω.
Γενικά στη ποδηλασία έχουμε τη τάση να αντιγράφουμε ότι κάνουν οι πρωτοκλασάτοι αθλητές. Άμα βάλει ο Pogacar το βρακί ανάποδα και δηλώσει ότι είναι πχιο aero πάν στο ποδήλατο, τη άλλη μέρα θα τρέξουν κάποιοι να το κάνουν...
Στη πρακτικότητα όμως το πράμα είναι τελείως διαφορετικό, για έναν απλό θνητό ποδηλάτη σημασία έχει να βρεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στη άνεση και όσον το δυνατόν επιθετική στάση πάνω στο ποδήλατο.
Δεν έχουμε όλοι τη ίδια φυσιολογία, ευλυγισία και δύναμη. Είναι νωρίς ακόμα να ψάχνεσαι στα φόρα διαβάζοντας τέτοιες αηδίες, στήσε το ποδήλατο σύμφωνα με το κανόνα και κάνε προπονήσεις, όσο θα βελτιώνεσαι και θα συνηθίζεις να ακούς το σώμα σου, κάθε φορά θα σου αποκαλύπτει διάφορα μυστικά, τότε πράξε αναλόγως ;)
Όσο για το μικρότερο βραχίονα, δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα σε επιδόσεις, αυτό που σίγουρα κερδίζεις είναι λιγότερη καταπόνηση στα γόνατα από τη μικρότερη περιστροφή , βελτιώνεις τη θέση του κορμού σε περίπτωση ανατομίας, χάνεις σε άνεση, ειδικά άμα είσαι των άκρων και πας σε πολύ μικρότερο σε σχέση με το καβάλο.
Επίσης χάνεις στα sprint, με τη μικρότερη περιστροφή δεν μπορείς να βάλεις τη ίδια δύναμη, αυτό γιατί μειώνεται το εγκάρσιο παίξιμο του ποδηλάτου κάτ άπ'τα ποδάρια.
η καλυτερη συμβουλή που διαβασα εδω και καιρό,ακριβώς ετσι ειναι οπως τα λες, ακούς με ευλάβεια το σωμα σου οσο περναει ο καιρός και αυξανονται οι προνήσεις κανεις σιγά σιγά μικρές αλλαγές στο ποδηλατο και δοκιμάζεις!εγώ οταν αλλάζω ποδήλατο συνήθως κανω μερικούς μήνες να βρω και πάλι την βέλτιστη θεση οδήγησης....
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.793
Reaction score
22.896
Ορίστε, αυτό είναι το event που θα ποδηλατήσω φέτος!

70χλμ, βατή διαδρομή (καμία σχέση με το προς διετίας L' Etape Cyprus), μια χαρά. :) 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ Στη διαδρομή της 2ης ημέρας δεν θα συμμετάσχω, δεν αντέχω να γυρίζω γύρω γύρω σαν το hamster. :roflmao:
 



bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
19.155
Reaction score
55.797
Τωρα που δρόσισε ο καιρός είναι η καλύτερή μου.
Το deda τρίζει το κακόμοιρο...
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.793
Reaction score
22.896
Με αφορμή το event της 09/11, πήγα το ποδήλατο για service. Ούτως ή άλλως είχα "γράψει" τα χιλιόμετρα στα οποία το παίρνω για το τακτικό του service και με την ευκαιρία, είπα στον μηχανικό μου να αλλάξει και την ταινία στο τιμόνι. Ένα έχω να πω: Ευτυχώς!

Το τιμόνι ήταν αυτό που είχε το ποδήλατο από κατασκευής του - δεν το είχα αλλάξει, δεν είχα λόγο. Ο μηχανικός έβγαλε την παλιά ταινία για να βάλει την καινούρια και αντίκρυσε αυτό:

viber_image_2024-10-23_09-09-41-093.jpg


Αυτή η άσπρη γλίτσα που βλέπετε είναι σκουριά. Η σκουριά αυτή είναι αποτέλεσμα του ιδρώτα που έσταζε στο τιμόνι από τα χέρια μου κυρίως κατά τη διάρκεια των indoors προπονήσεων. Και πάμε στο καλύτερο:

Ο ιδρώτας που στέγνωνε στο τιμόνι, το διάβρωσε σε βαθμό που να δημιουργήσει τρύπες!

viber_image_2024-10-23_09-09-41-257.jpg


και
viber_image_2024-10-23_09-09-41-348.jpg


Ο μηχανικός με ενημέρωσε ότι αυτό το τιμόνι είναι επικίνδυνο να κοπεί ανά πάσα στιγμή, οπότε θα το αντικαταστήσει. Επίσης, με συμβούλεψε να κάνω προπόνηση με ανεμιστήρα (πήρα πριν 2 μήνες), να βάζω μια πετσέτα στο τιμόνι την ώρα της προπόνησης (έχω sweat net για τον λαιμό του τιμονιού που καλύπτει και μέρος του top tube, θα βάζω και πετσέτα από κάτω σε όλο το μήκος του τιμονιού) και στο τέλος της προπόνησης να στεγνώνω το τιμόνι όσο μπορώ.

Συμπερασματικά: Με το τιμόνι σε αυτή την κατάσταση, "φτηνά" τη γλίτωσα.:redface:
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.738
Μηνύματα
3.062.157
Members
38.604
Νεότερο μέλος
Pamagelo
Top