bretsos
Μπάμιας
- Μηνύματα
- 16.061
- Reaction score
- 49.196
Τώρα που έκατσα θα στο αναλύσω.Συνεχώς διαβάζω για το νέο trend χρήσης μικρού μήκους βραχίονα αναλογικά πάντα με το ύψος και το μέγεθος του ποδηλάτου. Έτσι βλέπω χρήση βραχίονα 165 σε ποδήλατο μεγέθους Μ (54) και ύψος αναβάτη 178-180, αντί του συνήθη 172.5. Αναφέρουν κάποια πράγματα για αυξημένη ροπή με τους μικρότερους βραχίονες σε σχέση με τους "φυσιολογικούς" αλλά ακόμη δεν έχω πολυκαταλάβει γιατί να κάνει κάποιος την αλλαγή. Έχει διαφορές ανάλογα και την κλίση της διαδρομής. Μπορεί κάποιος να μου αναλύσει τα οφέλη, αν υπάρχουν και πού;
Γενικά στη ποδηλασία έχουμε τη τάση να αντιγράφουμε ότι κάνουν οι πρωτοκλασάτοι αθλητές. Άμα βάλει ο Pogacar το βρακί ανάποδα και δηλώσει ότι είναι πχιο aero πάν στο ποδήλατο, τη άλλη μέρα θα τρέξουν κάποιοι να το κάνουν...
Στη πρακτικότητα όμως το πράμα είναι τελείως διαφορετικό, για έναν απλό θνητό ποδηλάτη σημασία έχει να βρεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στη άνεση και όσον το δυνατόν επιθετική στάση πάνω στο ποδήλατο.
Δεν έχουμε όλοι τη ίδια φυσιολογία, ευλυγισία και δύναμη. Είναι νωρίς ακόμα να ψάχνεσαι στα φόρα διαβάζοντας τέτοιες αηδίες, στήσε το ποδήλατο σύμφωνα με το κανόνα και κάνε προπονήσεις, όσο θα βελτιώνεσαι και θα συνηθίζεις να ακούς το σώμα σου, κάθε φορά θα σου αποκαλύπτει διάφορα μυστικά, τότε πράξε αναλόγως
Όσο για το μικρότερο βραχίονα, δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα σε επιδόσεις, αυτό που σίγουρα κερδίζεις είναι λιγότερη καταπόνηση στα γόνατα από τη μικρότερη περιστροφή , βελτιώνεις τη θέση του κορμού σε περίπτωση ανατομίας, χάνεις σε άνεση, ειδικά άμα είσαι των άκρων και πας σε πολύ μικρότερο σε σχέση με το καβάλο.
Επίσης χάνεις στα sprint, με τη μικρότερη περιστροφή δεν μπορείς να βάλεις τη ίδια δύναμη, αυτό γιατί μειώνεται το εγκάρσιο παίξιμο του ποδηλάτου κάτ άπ'τα ποδάρια.
Last edited: