Ποδήλατο

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.622
Reaction score
47.999
Συνεχώς διαβάζω για το νέο trend χρήσης μικρού μήκους βραχίονα αναλογικά πάντα με το ύψος και το μέγεθος του ποδηλάτου. Έτσι βλέπω χρήση βραχίονα 165 σε ποδήλατο μεγέθους Μ (54) και ύψος αναβάτη 178-180, αντί του συνήθη 172.5. Αναφέρουν κάποια πράγματα για αυξημένη ροπή με τους μικρότερους βραχίονες σε σχέση με τους "φυσιολογικούς" αλλά ακόμη δεν έχω πολυκαταλάβει γιατί να κάνει κάποιος την αλλαγή. Έχει διαφορές ανάλογα και την κλίση της διαδρομής. Μπορεί κάποιος να μου αναλύσει τα οφέλη, αν υπάρχουν και πού;
Τώρα που έκατσα θα στο αναλύσω.
Γενικά στη ποδηλασία έχουμε τη τάση να αντιγράφουμε ότι κάνουν οι πρωτοκλασάτοι αθλητές. Άμα βάλει ο Pogacar το βρακί ανάποδα και δηλώσει ότι είναι πχιο aero πάν στο ποδήλατο, τη άλλη μέρα θα τρέξουν κάποιοι να το κάνουν...
Στη πρακτικότητα όμως το πράμα είναι τελείως διαφορετικό, για έναν απλό θνητό ποδηλάτη σημασία έχει να βρεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στη άνεση και όσον το δυνατόν επιθετική στάση πάνω στο ποδήλατο.
Δεν έχουμε όλοι τη ίδια φυσιολογία, ευλυγισία και δύναμη. Είναι νωρίς ακόμα να ψάχνεσαι στα φόρα διαβάζοντας τέτοιες αηδίες, στήσε το ποδήλατο σύμφωνα με το κανόνα και κάνε προπονήσεις, όσο θα βελτιώνεσαι και θα συνηθίζεις να ακούς το σώμα σου, κάθε φορά θα σου αποκαλύπτει διάφορα μυστικά, τότε πράξε αναλόγως ;)
Όσο για το μικρότερο βραχίονα, δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα σε επιδόσεις, αυτό που σίγουρα κερδίζεις είναι λιγότερη καταπόνηση στα γόνατα από τη μικρότερη περιστροφή , βελτιώνεις τη θέση του κορμού σε περίπτωση ανατομίας, χάνεις σε άνεση, ειδικά άμα είσαι των άκρων και πας σε πολύ μικρότερο σε σχέση με το καβάλο.
Επίσης χάνεις στα sprint, με τη μικρότερη περιστροφή δεν μπορείς να βάλεις τη ίδια δύναμη, αυτό γιατί μειώνεται το εγκάρσιο παίξιμο του ποδηλάτου κάτ άπ'τα ποδάρια.
 
Last edited:


Μηνύματα
920
Reaction score
1.097
Τώρα που έκατσα θα στο αναλύσω.
Γενικά στη ποδηλασία έχουμε τη τάση να αντιγράφουμε ότι κάνουν οι πρωτοκλασάτοι αθλητές. Άμα βάλει ο Pogacar το βρακί ανάποδα και δηλώσει ότι είναι πχιο aero πάν στο ποδήλατο, τη άλλη μέρα θα τρέξουν κάποιοι να το κάνουν...
Στη πρακτικότητα όμως το πράμα είναι τελείως διαφορετικό, για έναν απλό θνητό ποδηλάτη σημασία έχει να βρεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στη άνεση και όσον το δυνατόν επιθετική στάση πάνω στο ποδήλατο.
Δεν έχουμε όλοι τη ίδια φυσιολογία, ευλυγισία και δύναμη. Είναι νωρίς ακόμα να ψάχνεσαι στα φόρα διαβάζοντας τέτοιες αηδίες, στήσε το ποδήλατο σύμφωνα με το κανόνα και κάνε προπονήσεις, όσο θα βελτιώνεσαι και θα συνηθίζεις να ακούς το σώμα σου, κάθε φορά θα σου αποκαλύπτει διάφορα μυστικά, τότε πράξε αναλόγως ;)
Όσο για το μικρότερο βραχίονα, δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα σε επιδόσεις, αυτό που σίγουρα κερδίζεις είναι λιγότερη καταπόνηση στα γόνατα από τη μικρότερη περιστροφή , βελτιώνεις τη θέση του κορμού σε περίπτωση ανατομίας, χάνεις σε άνεση, ειδικά άμα είσαι των άκρων και πας σε πολύ μικρότερο σε σχέση με το καβάλο.
Επίσης χάνεις στα sprint, με τη μικρότερη περιστροφή δεν μπορείς να βάλεις τη ίδια δύναμη, αυτό γιατί μειώνεται το εγκάρσιο παίξιμο του ποδηλάτου κάτ άπ'τα ποδάρια.
Πάντα προσπαθώ να "γνωρίσω" όσο περισσότερο μπορώ αυτό που κάνω. Πράγματι είναι νωρίς μιας και με το νέο σωστό ποδήλατο έχω ελάχιστα χλμ. Πιστεύω ότι θα χρειαστώ κανένα 6μηνο χρήσης για να γνωρίσω τι χρειάζεται και αν χρειάζεται ν'αλλάξω κάτι. Έχω μία ευαισθησία στα γόνατα που πρέπει να προσέξω αν θέλω να ασχοληθώ σοβαρά με το ποδήλατο αν άσκηση. Υπάρχουν σκέψεις για οβάλ γρανάζια που θεωρητικά είναι λίγο πιο "ευγενικά" στα γόνατα και δοκιμή 170 βραχίονα.
Πάντως αν εξαιρέσουμε το "ατύχημα" με το στατικό ποδήλατο το BMC μέχρι στιγμής δεν έχει ενοχλήσει καθόλου τα γόνατά μου.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.622
Reaction score
47.999
Πάτα μωρη άρρωστη
Πατάω ο δόλιος...
Πάντα προσπαθώ να "γνωρίσω" όσο περισσότερο μπορώ αυτό που κάνω. Πράγματι είναι νωρίς μιας και με το νέο σωστό ποδήλατο έχω ελάχιστα χλμ. Πιστεύω ότι θα χρειαστώ κανένα 6μηνο χρήσης για να γνωρίσω τι χρειάζεται και αν χρειάζεται ν'αλλάξω κάτι. Έχω μία ευαισθησία στα γόνατα που πρέπει να προσέξω αν θέλω να ασχοληθώ σοβαρά με το ποδήλατο αν άσκηση. Υπάρχουν σκέψεις για οβάλ γρανάζια που θεωρητικά είναι λίγο πιο "ευγενικά" στα γόνατα και δοκιμή 170 βραχίονα.
Πάντως αν εξαιρέσουμε το "ατύχημα" με το στατικό ποδήλατο το BMC μέχρι στιγμής δεν έχει ενοχλήσει καθόλου τα γόνατά μου.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απάτη από τα οβάλ φύλλα. Μείνε μακριά!!
Μιας και αναφέρεις για προβλήματα στα γόνατα, τα σχαράκια στα νέα παπούτσια μη προσπαθήσεις να τα τοποθετήσεις μόνος. Σίγουρα θα τα τοποθετήσεις λάθος. Πήγαινε σε έναν επαγγελματία, συνήθως αυτό γίνεται δωρεάν, αν όμως σου ζητήσει χρήματα, δώστα. Μη ρισκάρεις να τα τοποθετήσεις μόνος με οδηγό κάποιο σάιτ.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.485
Reaction score
23.345
έχω έναν βραχίονα 170 να σε δανείσω με κάποιο τρόπο να τον δοκιμάσεις αν ενδιαφέρεσαι.
έχει μια διαδικασία γιατί τον έχω στο παλιό canyon πάνω αλλά αν το βλέπεις σοβαρά θα βρεθεί τρόπος να στον στείλω
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.622
Reaction score
47.999
Κάτι που έμαθα τελευταία, οι δισκοβραχίονες 12 speed είναι συμβατοί με 11 speed αλυσίδα , το αντίστροφο όχι.
Επειδή η αλυσίδα είναι πχιο στενή στα 12speed, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα στη πτώση από το μεγάλο δίσκο να σφηνώσει ανάμεσα στα φύλλα των 11 speed δισκοβραχίονα.
 

Μηνύματα
16.485
Reaction score
23.345
εγώ έχω 11αρι με την 12αρα αλυσίδα. όπως και φύλλα.
δεν έχει προκύψει κάποιο θέμα
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.622
Reaction score
47.999
Μη σου κάτσει είναι η φάση...
Όπως έχω ξανά γράψει θέλω να βάλω 39 δόντια μικρό φύλλο, επειδή έχω 11 speed φύλλο προσπάθησα να το κάνω. Στις δοκιμές είδα αφήνει μεγάλο κενό ανάμεσα και κάποιες φορές η αλυσίδα δεν έπεφτε κατευθείαν πάνω στα δόντια να κουμπώσει, αυτό στις δοκιμές, χωρίς βάτ.
Έτσι ξεκίνησα να το ψάχνω με τις συμβατότητες και έπεσα πάνω σε κάποιες αναφορές που τους σφήνωσε η αλυσίδα και έπαθαν ζημιά
 

Μηνύματα
16.485
Reaction score
23.345
λοιπόν τώρα που πες θυμήθηκα, χρειάστηκε να αλλάξω λίγο τις ρυθμίσεις στο ντεραγιε μπροστά όταν έβαλα τα 12αρια φύλλα, στο μικρό νομίζω ήταν μια διαφορά. δεν το συνέδεσα με διαφορά στο πάχος πάντως γιατί ότι είχα διαβάσει μέχρι τότε έλεγε οτι το εσωτερικό πάχος της αλυσίδας ήταν συμβατό και με τα δύο.

δεν τα μέτρησα ποτέ τουμπιονεστ, άμα κατέβω αποθήκη θα πάρω το μικρόμετρο να ρίξω μια μέτρηση, ωστόσο υποψιάζομαι οτι ίσως το μικρό δισκόφυλλο που έχει τη διαμόρφωση για να δημιουργήσει το διάκενο έχει άλλο offset.
 





bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.622
Reaction score
47.999
Τουλάχιστον!! :biggrin:
Όπως έχω ξανά πει, είναι η μοναδική εταιρία που σε αίσθηση είναι λες και φοράς αθλητικό, ενώ στο πάτημα είναι κούτσουρο ;)

Σήμερα βγήκα πρώτος φορώντας τα πορτοκαλί της παραπάν φώτο, έκανα ένα μπράφ στα μισά και μην τον είδατε τον Μπρέτσο :biggrin:
Screenshot_2024-10-19-23-44-35-712_com.strava-edit.jpg
Screenshot_2024-10-19-23-44-53-753_com.strava-edit.jpg
 
Last edited:

Μηνύματα
83
Reaction score
129
Τώρα που έκατσα θα στο αναλύσω.
Γενικά στη ποδηλασία έχουμε τη τάση να αντιγράφουμε ότι κάνουν οι πρωτοκλασάτοι αθλητές. Άμα βάλει ο Pogacar το βρακί ανάποδα και δηλώσει ότι είναι πχιο aero πάν στο ποδήλατο, τη άλλη μέρα θα τρέξουν κάποιοι να το κάνουν...
Στη πρακτικότητα όμως το πράμα είναι τελείως διαφορετικό, για έναν απλό θνητό ποδηλάτη σημασία έχει να βρεί τη χρυσή τομή ανάμεσα στη άνεση και όσον το δυνατόν επιθετική στάση πάνω στο ποδήλατο.
Δεν έχουμε όλοι τη ίδια φυσιολογία, ευλυγισία και δύναμη. Είναι νωρίς ακόμα να ψάχνεσαι στα φόρα διαβάζοντας τέτοιες αηδίες, στήσε το ποδήλατο σύμφωνα με το κανόνα και κάνε προπονήσεις, όσο θα βελτιώνεσαι και θα συνηθίζεις να ακούς το σώμα σου, κάθε φορά θα σου αποκαλύπτει διάφορα μυστικά, τότε πράξε αναλόγως ;)
Όσο για το μικρότερο βραχίονα, δεν κερδίζεις απολύτως τίποτα σε επιδόσεις, αυτό που σίγουρα κερδίζεις είναι λιγότερη καταπόνηση στα γόνατα από τη μικρότερη περιστροφή , βελτιώνεις τη θέση του κορμού σε περίπτωση ανατομίας, χάνεις σε άνεση, ειδικά άμα είσαι των άκρων και πας σε πολύ μικρότερο σε σχέση με το καβάλο.
Επίσης χάνεις στα sprint, με τη μικρότερη περιστροφή δεν μπορείς να βάλεις τη ίδια δύναμη, αυτό γιατί μειώνεται το εγκάρσιο παίξιμο του ποδηλάτου κάτ άπ'τα ποδάρια.
η καλυτερη συμβουλή που διαβασα εδω και καιρό,ακριβώς ετσι ειναι οπως τα λες, ακούς με ευλάβεια το σωμα σου οσο περναει ο καιρός και αυξανονται οι προνήσεις κανεις σιγά σιγά μικρές αλλαγές στο ποδηλατο και δοκιμάζεις!εγώ οταν αλλάζω ποδήλατο συνήθως κανω μερικούς μήνες να βρω και πάλι την βέλτιστη θεση οδήγησης....
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.636
Reaction score
21.459
Ορίστε, αυτό είναι το event που θα ποδηλατήσω φέτος!

70χλμ, βατή διαδρομή (καμία σχέση με το προς διετίας L' Etape Cyprus), μια χαρά. :) 🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️ Στη διαδρομή της 2ης ημέρας δεν θα συμμετάσχω, δεν αντέχω να γυρίζω γύρω γύρω σαν το hamster. :roflmao:
 



bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
15.622
Reaction score
47.999
Τωρα που δρόσισε ο καιρός είναι η καλύτερή μου.
Το deda τρίζει το κακόμοιρο...
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.467
Μηνύματα
2.941.231
Members
38.188
Νεότερο μέλος
kotsos134
Top