Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)




Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Είναι με διαφορά Νο1 αυτοκινητικός συντάκτης αυτή τη στιγμή.

Μου κάνει εντύπωση που δεν τον έχουμε δει σε κανένα αμερικάνικο Top Gear ή κάποιο άλλο αντίστοιχο καλωδιακό automotive πρόγραμμα στις ΗΠΑ.

Έχει δύο σειρές βίντεο στο Hagerty (το οποίο από ότι έχω καταλάβει είναι κάτι σαν ασφαλιστική / οδική βοήθεια), τα Icons και τα revelations, αμφότερες εξαιρετικές.

Και έχει και εβδομαδιαίο podcast διάρκειας μίας ώρας, The Carmudgeon Show.

Και εκτός αυτών έχει και προσωπικό κανάλι στο YouTube με εκπομπές 10-15 ετών από τότε που ήταν συντάκτης στο Motortrend.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Jim Farley, CEO της Ford:

- Σε ένα πρόσφατο roadtrip που κάναμε με την κόρη μου από Γερμανία προς Ιταλία με ηλεκτρικό έπαθα πλάκα με την εμπειρία φόρτισης στην Ευρώπη, και το πόσο διαφορετική, προς το θετικό, είναι σε σχέση με την Αμερική. Οι φορτιστές δεν είναι χαλασμένοι, έχουν εύκολη πρόσβαση, έχεις κάτι να κάνεις όσο φορτίζει. Στην Αμερική δεν μπορείς να βασιστείς σε ένα δίκτυο φόρτισης που δεν είναι Tesla. Στην Ευρώπη δεν υπάρχει αυτό το πρόβλημα. Μπορείς να έχεις μόνο ένα αυτοκίνητο, να είναι ηλεκτρικό, και να ταξιδεύεις, χωρίς προβλήματα.
- Από την τελευταία φορά που μιλήσαμε οι νικητές και οι ηττημένοι έχουν αλλάξει δραματικά, και αυτό θα αλλάξει το τοπίο όχι μόνο της δικής μας βιομηχανίας αλλά και του βιομηχανικού κατασκευαστικού αποτυπώματος σε όλο τον κόσμο. Το 70% των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται παγκοσμίως κατασκευάζονται σε μία χώρα, την Κίνα. A
ρχίζουν να ειδικεύονται. Επίσης στην Κίνα επειδή δεν υπάρχουν φορτιστές παντού για μεγάλες αποστάσεις τα Extended Range Electric Vehicles (EREVs) έχουν την ταχύτερη ανάπτυξη ως υποκατηγορία ηλεκτρικών. Είναι ηλεκτρικά οχήματα με μια εμβέλεια 100χλμ - 200χλμ τα οποία έχουν και ένα μικρό θερμικό κινητήρα μόνο για να παράγει ρεύμα, επειδή βενζίνη υπάρχει παντού. Έτσι πετυχαίνουν συνολική εμβέλεια που ξεπερνά τα 1000χλμ.
- Τα ίδια συμβαίνουν και στον κόσμο των θερμικών οχημάτων. Στην Αυστραλία, που είναι μια χώρα με ανοιχτή αγορά που παρακολουθώ στενά, περισσότερο και από την Νορβηγία τον τελευταίο καιρό, το καλύτερο θερμικό SUV σε πωλήσεις δεν είναι Ford ή Toyota, είναι HAVAL που είναι Κινέζικο. Και στο Μεξικό πλέον, το 25% των πωλήσεων, θερμικών και ηλεκτρικών, κατασκευάζεται στην Κίνα.
- Όταν έρχεται μια νέα τεχνολογία υπάρχει ένα fitness test για το κόστος, και όποιος έχει το χαμηλότερο κόστος έχει και την ευκαιρία να πουλήσει με μεγαλύτερο κέρδος σε περιοχές με μεγαλύτερη αγορά, όπως Ευρώπη, ΗΒ, Μεξικό, Αυστραλία. Και σε έναν κόσμο δύσκολων αποφάσεων που το δεύτερο μεγαλύτερο έξοδο είναι το αυτοκίνητο κάποιος κόσμος επιλέγει να έχει ένα κέρδος της τάξεως του 25% και να πάρει το ρίσκο. Η Κινέζικη κατασκευή πραγματικά έχει αποδειχθεί, σε τόσους πολλούς πελάτες και τόσες πολλές κατηγορίες προϊόντων, ως πλήρως ανώτερη ποιότητα.
- Ότι έγινε παλαιότερα με την Ιαπωνία και την Κορέα όσο αφορά την επέκταση της αυτοκινητοβιομηχανίας, το ίδιο συμβαίνει και με την Κίνα. H παγκόσμια αγορά νέων οχημάτων είναι στα 90.000.000 κομμάτια το χρόνο. Της Ιαπωνίας είναι 4.000.000 - 5.000.000 οχήματα. Της Κορέας ακόμα λιγότερο. Της Κίνας είναι το 1/3, 30.000.000 οχήματα ετησίως. Είναι διπλάσιο από αυτό της Ευρώπης και του ΗΒ μαζί. Και οι κατασκευαστικές τους δυνατότητες είναι για 58.000.000 οχήματα ετησίως. Aυτό σημαίνει ότι μπορούν να εξάγουν 28.000.000 οχήματα. Το οποίο καλύπτει πλήρως όλη την Ευρώπη, το ΗΒ, μεγάλο τμήμα του Μεξικού και τμήμα της Αμερικής. Και αυτά τα κάνουν σήμερα με τα εργοστάσια που έχουν σήμερα, χωρίς να χτίσουν νέα εργοστάσια. Και οι υπόλοιποι δεν χρειάζεται να κατασκευάσουν ούτε ένα αμάξι.
- Ελπίζω να καταλαβαίνει ο κόσμος πως η Κίνα έχει δεσμευθεί στην ηλεκτροκίνηση πάνω από μία δεκαετία, πολύ πριν την ερωτευθούν οι δυτικές χώρες. Δεν είναι οι παλιές εποχές όπου κάποιος θα αντιγράψει μια δυτική τεχνολογία. Το αντίθετο συμβαίνει σήμερα. Όταν πρόκειται για τεχνολογία μπαταρίας, και το μέγεθος της αγοράς, και την κυβερνητική υποστήριξη των εταιριών,
και τις διαρκείς επενδύσεις για πάνω από 10 χρόνια, και τις πρώτες ύλες, και την επεξεργασία αυτών εντός της χώρας, και όλα αυτά ξεκίνησαν πριν μια δεκαετία, πρόκειται για μια κίνηση κυριαρχίας που ξεκίνησε πριν μια δεκαετία και τώρα όλοι βλέπουν τα αποτελέσματα έξω από το σπίτι τους. Δεν έγινε σε μια νύχτα. Η εσωτερική αγορά ήταν αρκετά μεγάλη για 6-7 χρόνια ώστε καμία από αυτές τις εταιρείες δεν χρειάστηκε να εξάγει. Πλέον χρειάζεται.
- Πήγα δύο φορές στην Κίνα τα τελευταία δύο χρόνια και κυριολεκτικά έπαθα σοκ. Το πρόσφατο ταξίδι ήταν για το αμάξι της XIAOMI. Στην δύση οι εταιρείας τηλεφώνων δεν φτιάχνουν αυτοκίνητα. Στην Κίνα η Huawei και η XIAOMI είναι μέσα σε κάθε όχημα. Η ΧΙΑΟΜΙ φτιάχνει δικό της αμάξι και μάλιστα είναι μέσα στα πρώτα σε πωλήσεις. Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα είναι 20 φορές μεγαλύτερη από αυτή της Αμερικής και της Ευρώπης, και στη δύση μιλάνε για το Apple car που δεν υπήρξε ποτέ, αντί του XIAOMI car που υπάρχει και πουλάει 20.000 κομμάτια το μήνα. Φέραμε ένα XIAOMI στο Σικάγο. Το οδηγώ 6 μήνες τώρα και δεν θέλω να το αφήσω.



Μπράβο στον Jim Farley που τα λέει έξω από τα δόντια και δημόσια. Όπως λέει και ο ίδιος, ήταν στην Toyota Aμερικής για 20 χρόνια. Ξεκίνησε όταν η Toyota ήταν 500 άτομα όλα κι όλα. Και έζησε την πίεση, την ντροπή και τον εξευτελισμό του να δουλεύει για αυτούς. Ούτε η οικογένεια του δεν του μιλούσε. Είχαν χάσει τις δουλειές τους λόγω της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Έζησε την εποχή που το Detroit δεν είχε κανένα πλάνο όπως αποδείχθηκε, αλλά αυτό που συμβαίνει σήμερα δεν τα το χάσουν όπως είπε. "Είμαστε μαζί με τον Ford σε αυτό" λέει. Και η Ford ως Ford δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Για αυτό έφτιαξαν μια ομάδα στην Καλιφόρνια που ψάχνει τρόπους πως να ανταγωνιστεί την BYD, στο κτήριο της οποίας δεν μπορεί να μπει ούτε ο ίδιος. Γιατί έτσι πρέπει να γίνει, καθώς η παραδοσιακή βιομηχανία δεν μπορεί να τους ανταγωνιστεί και δεν πρέπει να επηρεάζει αυτή την ομάδα. Το προσπάθησε η VW και τώρα αγοράζει πλατφόρμες από αυτούς. Δικά του λόγια όλα αυτά, όχι δικά μου. Αυτή η ομάδα αποτελείτε κυρίως από ανθρώπους της Τesla και της Formula 1 όσο αφορά το design & engineering, καθώς και από αυτούς που ασχολούνται με την αεροδυναμική και είναι και αυτοί από την Formula 1.

"I love electric cars because the joy of driving is coming back"

Jim Farley
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
:rolleyes: Πόσα από τα παραπάνω δεν τα έχω πει ίσως και ένα χρόνο πριν;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.780
Reaction score
136.644
Πολύ σωστά τα λέει ο άνθρωπος.

Όλοι όσοι έχουμε αντιληφθεί τι συμβαίνει, τα ίδια λέμε.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Εγώ δεν έχω κανένα θέμα. Αν μπορούσα να πάρω τώρα αυτοκίνητο το δελφινάκι θα ήταν ήδη στο γκαράζ. Μακάρι να έχει 22k και το 2026 και θα σου πω τότε τι θα γίνει. Ας έχει και 25k. 32k - 35k όμως δεν τα δίνω. Προτιμώ να πάρω κάτι καλύτερο και ας είναι ακριβότερο. Θα το πάρω λίγο αργότερα.

Όσο αφορά στο ότι τα λέμε εδώ και χρόνια. Απλά "βλέπουμε καλύτερα", ή ασχολούμαστε περισσότερο.

Να πω και αυτό. Μέχρι το 2050, που από εκεί και μετά δεν θα κυκλοφορεί κανένα θερμικό ΙΧ στην Ευρώπη (σύμφωνα με όσα λέει η ΕΕ), πολλές από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αν υπάρχουν, δεν θα έχουν καμία σχέση με το σήμερα. Θα είναι ή μικρότερες ή Κινέζικες.
 
Last edited:




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Μη γελάς, καθώς δεν είπα τι. Μπορεί να είναι Tesla μπορεί να είναι άλλο BYD, μπορεί κάτι άλλο. 😎
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.540
Reaction score
84.018
Κοιτούσα την τετρακίνητη Mercedes EQA. Έκανα configuration.... είδα και την τιμή.... 65K και έπαιρνε κι άλλο.
Δεν είναι ανταγωνιστικό του Tesla 3 κατά πολύ
 

Μηνύματα
16.517
Reaction score
23.403
ξεφτύλα είναι , ειδικά οτι πρέπει να χρυσοπληρώσεις extra που σε ποταπά οχήματα είναι εκ των ουκ άνευ
είναι δυνατόν να πρέπει να πληρώσεις σε mercedes την αναγνώριση σημάτων και την ειδποιήση τυφλού σημείου;

suzuki swift glx τα έχει standard.

να πληρώσω για ηλιοροφή, να πληρώσω για κοτσαδόρο ανακλεινώμενο, να πληρώσω για αεριζόμενα καθίσματα πίσω , για hud ναι , αλλά για βασικό εξοπλισμό γουδεφακ μερσεντες;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Άσπρο Model 3 και κυρίως με την 18άρα δεν παίρνω με τίποτα. Οπότε η κατάσταση είναι στα 45k ή 50k που είναι καρατεντωμένο μέχρι αηδίας. Και θα έχω και τα γνωστά θέματα που έχω πει.

Θα πρέπει να εξαντλήσω κάθε επιλογή μέχρι τελευταίας τελείας και να βγαίνει αρνητική για να πάω σε Model 3. Δεν έχω θέματα με ονόματα, προελεύσεις και άλλες χαζομάρες.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Εσύ χάνεις. 🤣🤭😁
Αν είναι να φτάσω στα 40 για Tesla, πάω 45 χωρίς να χρειαστεί καν σκέψη, φτάνει να βλέπω αυτό που θέλω.
Για μένα το Model 3 ξεκινά από 45. Και με βάσει αυτό θα υπολογιστούν και τα υπόλοιπα.
H 19άρα είναι δεδομένη. Χρώμα κόκκινο ή quicksilver. Αφού θα τα σκάσω, τουλάχιστον να γουστάρω.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.780
Reaction score
136.644
Αν είναι να φτάσω στα 40, πάω 45
50 χιλιάρικα βγαίνει λευκό με 18-αρες:

1000013212.png



(51.170 πάει, αν βάλεις το υπέροχο λευκό σαλόνι)


Στην τιμή αυτή, δεν συμπεριλαμβάνεται FSD.

Μαζί με FSD, στα 58.670.

(LR 4-κινητο λέμε)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Δεν με ενδιαφέρει το AWD. Ποτέ και για κανένα λόγο.

Μόνο το LR RWD θα σκεφτόμουν
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.530
Μηνύματα
2.943.133
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top