Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.620
Reaction score
30.514
Tο 52% των πωλήσεων της Tesla γίνεται στην Κίνα. Δεύτερη στη σειρά είναι η Αμερική. "Χ3σμ3νη" την έχει την Ευρώπη. Για αυτό και όλες οι καλές προσφορές βγαίνουν μόνο Κίνα & Αμερική.
 

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.836
Reaction score
76.341
"Χ3σμ3νη" την έχει την Ευρώπη. Για αυτό και όλες οι καλές προσφορές βγαίνουν μόνο Κίνα & Αμερική.
Όχι βέβαια, απλώς στην Κίνα και τις ΗΠΑ υπάρχει σοβαρότερος ανταγωνισμός στην μεσαία κατηγορία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.916
Reaction score
137.097
Κοντός ψαλμός αλληλούια.

Κλείνει το έτος σε ένα μήνα, θα δούμε τις πωλήσεις της Τέσλα.

Στο πρώτο δίμηνο αν θυμάμαι καλά, είχε μια πτώση παραγωγής λόγω αλλαγών στις γραμμές παραγωγής.

Το 2024 θα περάσει χωρίς σημαντική αύξηση των πωλήσεων για την Τέσλα, όπως είχα εξηγήσει στο τέλος του 23, και όπως προβλέπεται από τότε για το σύνολο πωλήσεων του έτους, και είναι "on track" με τις προβλέψεις τους.

Το 2025 όμως, θα έχει ... εκπλήξεις. 😎


Αν και τα πράγματα θα στρώσουν στα επόμενα 2 χρόνια
Αυτό είναι το μόνο βέβαιο. 👍

(Για την Τέσλα).

Και θα ολοκληρωθεί το ποίημα, μέχρι το 2030.

(Για την Τέσλα).

Το χάσμα μεταξύ Τέσλα και υπολοίπων (πλην BYD βασικά) συνεχώς αυξάνεται.

Και η xpeng πλέον εγκατέλειψε τα ραντάρ και προχώρησε όπως η Tesla σε vision only. Καθοριστικό ρόλο έπαιξε το ταξίδι του CEO της στις ΗΠΑ όπου δοκίμασε το fsd της tesla, και είχε να πει μόνο θετικά λόγια, ενώ στην συνέχεια έδωσε οδηγίες για χρήση μόνον vision.

Στα χρόνια που έρχονται, η αυτόνομη οδήγηση θα οδηγήσει τις εξελίξεις (σοφτγουερ), σε συνδυασμό με ΑΙ και με τη διαθέσιμη ποσότητα παραγωγής σε μπαταρίες.

Βλέποντας μόνον την προβλεπόμενη παραγωγή μπαταριών στα επόμενα 2 χρόνια, για κάθε φίρμα ξεχωριστά, μπορείς να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα.


ΥΓ. Αρχή του '25 παίζει να σκάσει μύτη ένα φρέσκο μοντελ Υ με πιο μεγάλη μπαταρία, και απίστευτη αυτονομία.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.620
Reaction score
30.514
Και βασικά η εξέλιξη του FSD δεν θα έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Μέχρι πρόσφατα ο κώδικας για την εκπαίδευση του FSD γραφόταν από ανθρώπους. Πλέον γράφεται και από ΑΙ (ίσως και μόνο από ΑΙ). Πριν το input ήταν πολύ περιορισμένο για την ποσότητα των εισερχομένων θεμάτων. Πλέον πετάει. Για αυτό δίνει και τσάμπα FSD για ένα μήνα. Για συλλογή data. Για αυτό επεκτείνει το ΑΙ της Tesla σαν τρελός.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.480
Reaction score
1.563
Τέλος ο Tavares απο την Stellantis. Παραιτήθηκε.
Άντε να δούμε μπας και σωθεί το καράβι. Δεν είναι μικρή υπόθεση Peugeot - Citroen - Opel - Fiat - Chrysler να πάνε για φούντο (επειδή γενικά η Stellantis πάει κατά διαόλου). Και φυσικά σε ιστορικό επίπεδο, τα σήματα της Alfa Romeo, της Lancia και της Maserati δεν αξίζουν την ξεφτίλα των τελευταίων πολλών ετών.

Δεν το χωράει το μυαλό μου δηλαδή, ας φτιάξουν 3-4 πλατφόρμες και να τις μοιράσουν μεταξύ όλων των φιρμών, με χώρο για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε φίρμας. Και νομίζω ότι θα πρέπει να χωρίσουν κάποιες αγορές, π.χ. από ένα σημείο δεν έχει νόημα το ίδιο αυτοκίνητο να πουλιέται ως Peugeot και Opel, ας το πουλάνε ως Opel στις γερμανόφωνες, Vauxhall στο ΗΒ και Peugeot στις Γαλλόφωνες. Και φυσικά η ηλεκτροκίνηση πάει λουκούμι με τις ενιαίες πλατφόρμες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.620
Reaction score
30.514
Άντε να δούμε μπας και σωθεί το καράβι. Δεν είναι μικρή υπόθεση Peugeot - Citroen - Opel - Fiat - Chrysler να πάνε για φούντο (επειδή γενικά η Stellantis πάει κατά διαόλου). Και φυσικά σε ιστορικό επίπεδο, τα σήματα της Alfa Romeo, της Lancia και της Maserati δεν αξίζουν την ξεφτίλα των τελευταίων πολλών ετών.

Δεν το χωράει το μυαλό μου δηλαδή, ας φτιάξουν 3-4 πλατφόρμες και να τις μοιράσουν μεταξύ όλων των φιρμών, με χώρο για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε φίρμας. Και νομίζω ότι θα πρέπει να χωρίσουν κάποιες αγορές, π.χ. από ένα σημείο δεν έχει νόημα το ίδιο αυτοκίνητο να πουλιέται ως Peugeot και Opel, ας το πουλάνε ως Opel στις γερμανόφωνες, Vauxhall στο ΗΒ και Peugeot στις Γαλλόφωνες. Και φυσικά η ηλεκτροκίνηση πάει λουκούμι με τις ενιαίες πλατφόρμες.
Το κάνουν ήδη αλλά το κάνουν λάθος. Αντί να φτιάξουν 2-3 πλατφόρμες για την γκάμα των ηλεκτρικών τους και άλλες τόσες για τα θερμικά τους, φτιάχνουν 2-3 για όλα. Για αυτό βγάζουν βαριά οχήματα, μη αποδοτικά, που καταλήγουν να είναι και ακριβά γιατί α) σχεδιάζουν ηλεκτρικά με την λογική του θερμικού, β) αναγκάζονται να βάζουν μεγάλες μπαταρίες που αυξάνουν ακόμη περισσότερο την τιμή και το βάρος.

Το κάνουν και άλλοι αυτό αλλά τουλάχιστον αυτοί πουλάνε όνομα και έχουν κοινό. Η Stellantis της σκ@τ@ κοινό έχει που θέλει να πουλά σε τιμές BMW δηλαδή;.

Δεν γίνεται έτσι η δουλειά μάναμ. Στα έχουν πει τόσες φορές.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.916
Reaction score
137.097
Άντε να δούμε μπας και σωθεί το καράβι.
Ο Tavares ήταν σοβαρός.
Δεν είναι καλή εξέλιξη αυτή..

Θυμίζει τον πρώην ceo της φολγκζβάγκεν, τον Ντιες, που ήταν λάθος τους που τον αντικατέστησαν. Ήταν πολύ σοβαρός, έλεγε αυτά που έπρεπε να ειπωθούν, χωρίς να χαϊδεύει τα αυτιά των μετόχων.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.620
Reaction score
30.514
Πολύ σοβαρός. Από την μια μας έλεγε ότι η Ευρώπη χρειάζεται προστασία και μόλις κανόνισε κολεγιά με την Leapmotor ήταν κατά των δασμών επειδή "καταστρέφουν τον ανταγωνισμό".

Πριν την Leapmotor έλεγε ότι τα νούμερα δεν βγαίνουν για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές όσο αφορά τις εκπομπές CO2 και πρέπει να βρεθεί λύση στα πρόστιμα του 2025, και μετά την Leapmotor ήταν ο μόνος Ευρωπαίος που έλεγε όλα καλά, δεν πρέπει να αλλάξει τίποτα.

Επίσης μας έχει πει ότι βγάζουν κέρδος από τα ηλεκτρικά. :biggrin:
 

Μηνύματα
16.582
Reaction score
23.522
οι θέσεις CEO σε αυτές τις εταιρίες είναι πολιτικές, μη δίνετε ιδιαίτερη σημασία, οι άνθρωποι είναι παντελώς άσχετοι με το αντικείμενο της βιομηχανίας που διοικούν και δίνουν γενικές κατευθύνσεις, το πως θα γίνουν πράξη και με ποιες "παραλλαγές" είναι θέμα που διαχειρίζονται τα χαμηλότερα κλιμάκια.

πως λέμε "βαθύ κράτος ΗΠΑ" ; υπάρχει μια αντιστοιχία σε τέτοιου μεγέθους επιχειρήσεων και είναι ο κανόνας.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.620
Reaction score
30.514
Κινέζικα media αναφέρουν πως η Renault έχει ανοίξει γραφεία στην Shanghai, ενώ έχει ήδη 200 άτομα προσωπικό, κυρίως μηχανικούς στο τομέα του hardware. Θα ακολουθήσει και άλλη ομάδα στον τομέα του Software. Σκοπός η μεταφορά της Κινεζικης τεχνογνωσίας στην Ευρωπαϊκή αγορά. Πρώτος στόχος είναι η εξέλιξη του ηλεκτρικού Twingo που έρχεται το 2026.
 

Μηνύματα
7.480
Reaction score
1.563
Το κάνουν ήδη αλλά το κάνουν λάθος. Αντί να φτιάξουν 2-3 πλατφόρμες για την γκάμα των ηλεκτρικών τους και άλλες τόσες για τα θερμικά τους, φτιάχνουν 2-3 για όλα. Για αυτό βγάζουν βαριά οχήματα, μη αποδοτικά, που καταλήγουν να είναι και ακριβά γιατί α) σχεδιάζουν ηλεκτρικά με την λογική του θερμικού, β) αναγκάζονται να βάζουν μεγάλες μπαταρίες που αυξάνουν ακόμη περισσότερο την τιμή και το βάρος.

Το κάνουν και άλλοι αυτό αλλά τουλάχιστον αυτοί πουλάνε όνομα και έχουν κοινό. Η Stellantis της σκ@τ@ κοινό έχει που θέλει να πουλά σε τιμές BMW δηλαδή;.

Δεν γίνεται έτσι η δουλειά μάναμ. Στα έχουν πει τόσες φορές.
Η μέχρι σήμερα πορεία της Stellantis πάντως θυμίζει British Leyland.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.620
Reaction score
30.514
Μείωση επιδοτήσεων στην Γαλλία. Από του χρόνου τα ποσά θα είναι 2000€-4000€ ανάλογα το εισόδημα.

4000€ για εισοδήματα μέχρι 16.300€.
3000€ για εισοδήματα 16.301€-26.200€.
2000€ για εισοδήματα από 26.201€.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.508
Reaction score
7.898
οι θέσεις CEO σε αυτές τις εταιρίες είναι πολιτικές, μη δίνετε ιδιαίτερη σημασία, οι άνθρωποι είναι παντελώς άσχετοι με το αντικείμενο της βιομηχανίας που διοικούν και δίνουν γενικές κατευθύνσεις, το πως θα γίνουν πράξη και με ποιες "παραλλαγές" είναι θέμα που διαχειρίζονται τα χαμηλότερα κλιμάκια.
Δεν έχουν δουλέψει βιομηχανία παιδί μου, δεν ξέρουν. Πάλι καλά που υπάρχουν κάτι μηχανικάκια από κάτω (πολύ πολύ κάτω) να παίρνουν τις σοβαρές αποφάσεις.

Τι κι αν ο Tavares έχει δουλέψει σε όλη του την καριέρα (45 χρόνια) ΜΟΝΟ σε αυτοκινητοβιομηχανίες; Τι κι αν έχει σπουδάσει μηχανικός; Τι κι αν έχει υπάρξει director σε μια σειρά από προγράμματα ανάπτυξης; Μέχρι και test-driving engineer ήταν στην αρχή της καριέρας του.

Όπως το'πες, "παντελώς άσχετος". Πάρτε τον με τον μελίνα ένα τηλέφωνο να του εξηγήσετε 2 πραγματάκια.
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.508
Reaction score
7.898
Το μόνο που δεν πάει καλά είναι πως η δικιά μου δεν φαίνεται να είναι μέσα σε αυτές 😆

Γιατί το buyback που λέει το άρθρο δεν είναι η μόνη επιλογή, η άλλη επιλογή είναι αντικατάσταση της μπαταρίας με καινούργια. Δεν θα με χαλούσε καθόλου μια καινούργια μπαταριούλα, αν και (φτου φτου) μια χαρά τα έχει πάει μέχρι στιγμής.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.247
Reaction score
10.751
Η Jaguar αποφάσισε να εγκαταλείψει την παραγωγή της i-Pace, του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, για να εστιάσει στη δημιουργία νέων ηλεκτρικών οχημάτων βασισμένων στην προηγμένη πλατφόρμα JEA.
Τα τρία περιστατικά πυρκαγιών που έχουν αναφερθεί είναι ένα ελάχιστο ποσοστό (όχι μεγαλύτερο από τον μέσο όρο), αλλά η εταιρεία προφανώς επέλεξε να μην επενδύσει περαιτέρω στην επίλυση των προβλημάτων ενός μοντέλου που πλέον δεν παράγεται.
Παρά την απόφαση αυτή, εγώ εξακολουθώ να τη θεωρώ ένα από τα ομορφότερα ηλεκτρικά οχήματα που έχουν παραχθεί!

Η απόσυρση αφορά, απ' ότι φαίνεται, μόνο κάποια αυτοκίνητα που διατέθηκαν στην Αμερική. Αν πάντως ήμουν ιδιοκτήτης i-Pace, μια προσφορά της Jaguar να την αγοράσει πίσω σε καλή τιμή (και δε νομίζω ότι μπορεί να είναι αλλιώς, από τη στιγμή που η ίδια αναγνωρίζει το πρόβλημα), θα την έβλεπα ως πρώτης τάξης ευκαιρία να πάω σε ένα πιο σύγχρονο ηλεκτρικό όχημα. Ουδέν κακόν αμιγές καλού! :)
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.508
Reaction score
7.898
Αν πάντως ήμουν ιδιοκτήτης i-Pace, μια προσφορά της Jaguar να την αγοράσει πίσω σε καλή τιμή (και δε νομίζω ότι μπορεί να είναι αλλιώς, από τη στιγμή που η ίδια αναγνωρίζει το πρόβλημα), θα την έβλεπα ως πρώτης τάξης ευκαιρία να πάω σε ένα πιο σύγχρονο ηλεκτρικό όχημα.
Μπα, μια χαρά σύγχρονο είναι, δεν έχει μεγάλες διαφορές από τα καινούργια. Οκ, η φόρτιση περιορίζεται στα 100kW, αλλά κάτι άλλο δεν...

Το efficiency δεν είναι πολύ καλό αλλά αφενός το έχουν ισορροπήσει με μια πολύ μεγάλη μπαταρία, αφετέρου ένα μεγάλο κομμάτι του είναι by design, για να είναι όσο όμορφο είναι. Μπορούσαν κι αυτοί να το κάνουν σαν μουγκό αυγό, αλλά δεν ήθελαν να βάλουν το efficiency πάνω από την ομορφιά. Και αν το είχαν κάνει, δεν θα ήμουν πελάτης τους.

Οπότε, παρόλο που μάλλον θα πρέπει να την αλλάξω κάποια στιγμή για άλλους λόγους (π.χ. υποστήριξη από την εταιρεία) ακόμα δεν έχω καταφέρει να βρω κάτι που να μπορέσει να την αντικαταστήσει επάξια (χωρίς να ξεφεύγουμε εντελώς είτε σε κοστολόγιο, είτε σε μέγεθος, π.χ. Eletre).
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.247
Reaction score
10.751
Μπα, μια χαρά σύγχρονο είναι, δεν έχει μεγάλες διαφορές από τα καινούργια. Οκ, η φόρτιση περιορίζεται στα 100kW, αλλά κάτι άλλο δεν...

Το efficiency δεν είναι πολύ καλό αλλά αφενός το έχουν ισορροπήσει με μια πολύ μεγάλη μπαταρία, αφετέρου ένα μεγάλο κομμάτι του είναι by design, για να είναι όσο όμορφο είναι. Μπορούσαν κι αυτοί να το κάνουν σαν μουγκό αυγό, αλλά δεν ήθελαν να βάλουν το efficiency πάνω από την ομορφιά. Και αν το είχαν κάνει, δεν θα ήμουν πελάτης τους.

Οπότε, παρόλο που μάλλον θα πρέπει να την αλλάξω κάποια στιγμή για άλλους λόγους (π.χ. υποστήριξη από την εταιρεία) ακόμα δεν έχω καταφέρει να βρω κάτι που να μπορέσει να την αντικαταστήσει επάξια (χωρίς να ξεφεύγουμε εντελώς είτε σε κοστολόγιο, είτε σε μέγεθος, π.χ. Eletre).
Εδώ υπάρχει ένας έρωτας μεγάλος! :D
 

Μηνύματα
6.864
Reaction score
5.405
Με δυνατές ριπές ανέμου, βροχή και λίμνες στο οδόστρωμα και με νέα all season λάστιχα, πίκρα, 80% της μπαταρίας μού’φαγε το πηγαινέλα Χαλκιδική 180χλμ. με το eC4 αντί 50% σε νορμάλ συνθήκες και τα μαμά λάστιχα.

Έτσι μού’ρχεται να πάρω κάνα BYD Dolphin για δεύτερο αμάξι με μεγαλύτερη αυτονομία.
Ή να δώσω το eC4 και να πάρω Model 3 LR. Αλλα έτσι θα συνεχίσουμε να είμαστε με ένα αμάξι.
Δίλημμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.916
Reaction score
137.097
Με δυνατές ριπές ανέμου, βροχή και λίμνες στο οδόστρωμα και με νέα all season λάστιχα, πίκρα, 80% της μπαταρίας μού’φαγε το πηγαινέλα Χαλκιδική 180χλμ. με το eC4 αντί 50% σε νορμάλ συνθήκες και τα μαμά λάστιχα.
Τη μέρα με τη μεγάλη μπόρα, που έβρεχε κουβάδες και κάτω είχε ποτάμια και λίμνες 😁🤣🤪🤣😁 πήγα και γύρισα Ιερισσό:

1000014296.png


Η πολύ βροχή με έπιασε στην επιστροφή. Κυριολεκτικά έτρεχαν ποτάμια στο δρόμο, αδιανόητο λέμε.

Ξεκίνησα από Θεσσαλονίκη με 80% μπαταρία, φοράω πλέον 4-εποχων ελαστικά, έκανα το πήγαινέλα, χωρίς ενδιάμεση φόρτιση, και έφτασα σπίτι με 10% μπαταρία.

Σύνολο 250 χλμ. 126+126 χλμ.

Ταχύτητα κίνησης στην επιστροφή, με την καταρρακτώδη βροχή:

1000014297.png


Πολύ χαμηλές ταχύτητες στο βουνό, στον στενό επαρχιακό δρόμο νύχτα με στροφές και τρελή βροχή, από Ιερισσό μέχρι να βγω στο δρόμο για Νικήτη, είχε και ομίχλη λέμε.

Μετά πήγαινα κανονικά, μέχρι 126 όπως λέει, ενώ οι υπόλοιποι πήγαιναν με 80 ξερωγω. Έβρεχε γερά λέμε, όχι αστεία. Κατακλυσμός.

Τέσλα λέμε.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.632
Μηνύματα
2.946.904
Members
38.212
Νεότερο μέλος
Falco_1000
Top