Tesla

TGD

Μηνύματα
8.715
Reaction score
8.748
Ξαναρωτάω. Ποιος έχει νομικά την ευθύνη όταν το αυτοκίνητο κάνει του κεφαλιού του;
 

Μηνύματα
152
Reaction score
108
Πάντως και σε Ηyundai μου έχει συμβεί κάτι παρόμοιο ,τη μία φορά σε διασταύρωση με μηχανή που "βγήκε" λίγο παραπάνω και άλλη φορά σε περίπτωση ακριβώς όπως του φίλου.Νομίζω η αυτόματη πέδηση εκτακτου ανάγκης ισχύσει από ένα όριο χιλιομέτρων και κάτω.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.098
Reaction score
137.609

Έχει πολύ δρόμο ακόμα η ιστορία.
Ήταν κλασσικό "θέμα συζήτησης" το phantom braking στα Τέσλα, και γω το είδα στην πράξη την πρώτη φορά που κατέβηκα Αθήνα, αμέσως πριν μπω σε κάποιο τούνελ.

Είναι τρομακτικό την πρώτη φορά. Δεύτερη και τρίτη φορά που μου έτυχε, ήμουν ήδη προετοιμασμένος, λίγο πάτημα στο γκάζι και συνεχίζεις.

Πλέον έχει πάρα πολλούς μήνες (πιθανώς πάνω από ένα έτος) να μου συμβεί phantom braking, παρά τα πολλά χιλιόμετρα που έχω γράψει, οπότε νομίζω πως τελειώσανε μ'αυτό το θέμα.

Αλλά όντως, πρώτη φορά που μου έτυχε, χέστηκα. 🤪🤣😁
 

Μηνύματα
22.119
Reaction score
16.172
Ξαναρωτάω. Ποιος έχει νομικά την ευθύνη όταν το αυτοκίνητο κάνει του κεφαλιού του;
Υπάρχει περίπτωση να φταίει κάποιος άλλος από τον οδηγό του (τον τυπικά οδηγό του, αυτόν που κάθεται στο τιμόνι); Αυτός είναι υπεύθυνος πόσους "αυτοματισμούς" θα αφήσει στο αυτοκίνητο, και πόσο θα οδηγεί ο ίδιος. Τώρα αν σε περίπτωση είναι απολύτως πρόβλημα των αυτοματισμών του αυτοκινήτου, θα πρέπει ο ίδιος να στραφεί εναντίον του κατασκευαστή, αλλά εντωμεταξύ σε ατύχημα την καταδίκη θα την έχει πιστεύω. Δεν θα κάτσει ο δικαστής να περιμένει πότε και αν τελειώσει κάποια δίκη εναντίον του κατασκευαστή για να αποζημιώσει το θύμα των αυτοματισμών αυτοκινήτου άλλου οδηγού... (άσε που σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε το θύμα με την σειρά του να στραφεί εναντίον του κατασκευαστή αν αθωωνόταν ο οδηγός του αυτοκινήτου που προκάλεσε το ατύχημα, και δεν έπαιρνε αποζημίωση γιατί "έφταιγε το αυτοκίνητο"!.... χ@σ@ ψηλά κι αγνάντευε δηλαδή! )
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.728
Reaction score
84.603
Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν είναι καλή ιδέα να αφήνουμε την ζωή μας στα χέρια του Ελον ή και στο κάτω κάτω κανενός κατασκευαστή αυτοκινήτων και software, για να μην βάζουμε μόνο την Tesla στο στόχαστρο. Μην νομίζουμε πως έχουν ηθικούς φραγμούς. Άνετα κουκουλώνουν ένα πρόβλημα εάν είναι να πάρουν στιγμιαία κυρίαρχη θέση απέναντι στους ανταγωνιστές τους.
Δεν έχει έρθει η ώρα της αυτόνομης οδήγησης, και συμβουλεύω να μην είμαστε early adopters σε αυτό. Δεν θέλω να βρουν τα λάθη τους από αυτό που θα συμβεί σε εμένα. Ας λειτουργήσει τέλεια 3-4 χρόνια, και μετά πείτε μου.
Άλλο να κολλάει το κινητό λόγω software bug, και άλλο να κολλάει το αυτοκίνητο.
 

Μηνύματα
1.633
Reaction score
120
Είναι τρομακτικό την πρώτη φορά. Δεύτερη και τρίτη φορά που μου έτυχε, ήμουν ήδη προετοιμασμένος, λίγο πάτημα στο γκάζι και συνεχίζεις.

Πλέον έχει πάρα πολλούς μήνες (πιθανώς πάνω από ένα έτος) να μου συμβεί phantom braking, παρά τα πολλά χιλιόμετρα που έχω γράψει, οπότε νομίζω πως τελειώσανε μ'αυτό το θέμα.
Οι πρωτες τρεις φορες δηλαδη ηταν λογω υπερευαισθησιας του συστηματος και τωρα τελειοποιηθηκε η απενεργοποιηθηκε ?

Καλοι οι αυτοματισμοι, αν εισαι σιγουρος οτι θα δουλεψουν οπως πρεπει η οπως εχεις συνηθισει... πχ στο δικο μου εχει μια ενδειξη πιεσης ελαστικων, η οποια χαλασε ξαφνικα δειχνοντας οτι να ναι και μεχρι να φτιαχτει, πηγαινα καθε 2 μερες στο βενζιναδικο να μετραω πιεσεις...

Αυτοματισμοι ασφαλειας ομως, ακομα και οι πιο απλοι, θελουν μια καποια προσοχη επιπλεον... απο τους αυτοματους υαλοκαθαριστηρες, μεχρι τα φωτα και τα lane assist.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.726
Reaction score
30.639
Αυτό που συνέβη σήμερα πράγματι με τρόμαξε.

Οδηγώ το αμάξι περίπου 20 μήνες ξέρω τι κάνει αυτόματα (η μάλλον τι έκανε).

ΠΟΤΕ δεν δρούσε χωρίς να το έχεις σε κάποια αυτόματη οδήγηση . Ακόμη και τότε (που επιβράδυνε ήπια ) αν πατούσες λίγο γκάζι το παράκαμπτες.

Πάντα είχε τους βομβητές – το κοκκίνισμα της οθόνης κλπ - αλλά μέχρι εκεί. (και σίγουρα παραείναι εκνευριστικά)

Σήμερα μιλάμε για κοκκάλωμα σαν να χτύπησα βράχο. Στιγμιαία νόμιζα ότι συγκρουστηκα με κάτι ενεξήγητο.
Είναι ανεπίτρεπτο χωρίς να έχεις κάποιο αυτοματισμό οδήγησης μόνος σου.

Η δε ακινητοποίηση είναι κυριλεκτικά ακαριαία - αν δεν φοράς ζώνη της πάτησες . Πρέπει να φρενάρουν και τα μοτέρ - δεν έχω ξαναβιώσει τέτοιο μπλοκ.
Το καταγραφικό έχει κρατήσει κάτι σε μορφή video; Στείλε ένα email στην Tesla (Αμερική όχι Ελλάδα) περιγράφοντας τι έγινε και βάλε μέσα και το video, αν υπάρχει. Ζήτησε να δουν και τα data που έχει κρατήσει το όχημα.

Πρέπει να τους δίνουμε και εμείς δεδομένα να δούνε τη συμβαίνει. Στην Αμερική όταν τρέχει το FSD και συμβεί κάτι, ο οδηγός έχει την δυνατότητα να πατήσει ένα κουμπάκι (μικρόφωνο) κάτω αριστερά στην οθόνη και να ηχογραφήσει τι έγινε. Μετά το όχημα στέλνει ήχο και εικόνα στην Tesla. Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
 

gid

Μηνύματα
8.206
Reaction score
9.444
Προφανώς θα υπάρξουν προβλήματα στην αρχή.
Σα να λέμε "οι τωρινοί οδηγοί είναι οι beta testers."....

Αναζητώντας το αίτιο όμως, μάλλον η ευθύνη πέφτει στο μηχανάκι που βγήκε στο αντίθετο ρεύμα.
ΔΕΝ βγήκε στο αντίθετο, πάτησε τη διπλή γραμμή. Και το αμάξι ΚΟΚΚΑΛΩΣΕ. Κι αν έπεφτε πάνω του ο από πίσω, τα τρεχάματα με αστυνομίες και ασφαλιστικές και επισκευές θα ήταν άστα να πάνε...
 




Μηνύματα
402
Reaction score
259
Απορώ, πάντως, πως στην Ευρωπαϊκή Ένωση επιτρέπεται σ έναν κατασκευαστή να εφαρμόζει αυτοματες πρακτικές χωρίς την συγκατάθεση του οδηγού. Εδώ ένα μήνυμα θες να βγάλεις σε site και ζητάς την συγκατάθεση του χρήστη γι αυτό! Κι επίσης ένα λογισμικό θα έχει πάντα bugs, δεν είναι δυνατόν να τα ανακαλύπτουμε στην πράξη..
 

TGD

Μηνύματα
8.715
Reaction score
8.748
Υπάρχει περίπτωση να φταίει κάποιος άλλος από τον οδηγό του (τον τυπικά οδηγό του, αυτόν που κάθεται στο τιμόνι); Αυτός είναι υπεύθυνος πόσους "αυτοματισμούς" θα αφήσει στο αυτοκίνητο, και πόσο θα οδηγεί ο ίδιος. Τώρα αν σε περίπτωση είναι απολύτως πρόβλημα των αυτοματισμών του αυτοκινήτου, θα πρέπει ο ίδιος να στραφεί εναντίον του κατασκευαστή, αλλά εντωμεταξύ σε ατύχημα την καταδίκη θα την έχει πιστεύω. Δεν θα κάτσει ο δικαστής να περιμένει πότε και αν τελειώσει κάποια δίκη εναντίον του κατασκευαστή για να αποζημιώσει το θύμα των αυτοματισμών αυτοκινήτου άλλου οδηγού... (άσε που σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε το θύμα με την σειρά του να στραφεί εναντίον του κατασκευαστή αν αθωωνόταν ο οδηγός του αυτοκινήτου που προκάλεσε το ατύχημα, και δεν έπαιρνε αποζημίωση γιατί "έφταιγε το αυτοκίνητο"!.... χ@σ@ ψηλά κι αγνάντευε δηλαδή! )
Εδώ έχουμε περίπτωση που το αυτοκίνητο επεμβαίνει με ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΈΝΟΥΣ τους αυτοματισμούς. Αυτό είναι σοβαρότατο θέμα.

Επίσης δεν φταίει πάντα ο πίσω. Μιλάμε για φρενάρισμα πολύ πιο απότομο που απαιτεί διαφορετικές αποστάσεις ασφαλείας από αυτές που ξέρουμε όλοι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.726
Reaction score
30.639
Automatic Emergency Braking operates only when driving between approximately 3 mph (5 km/h) and 124 mph (200 km/h).

Automatic Emergency Braking does not apply the brakes, or stops applying the brakes, when:
  • You turn the steering wheel sharply.
  • You press and release the brake pedal while Automatic Emergency Braking is applying the brakes.
  • You accelerate hard while Automatic Emergency Braking is applying the brakes.
  • The vehicle, motorcycle, bicycle, or pedestrian is no longer detected in the front or rear of the vehicle.
Automatic Emergency Braking is always enabled when you start Model 3. To disable for your current drive, shift into Park and touch Controls > Autopilot > Automatic Emergency Braking. Even if you disable Automatic Emergency Braking, your vehicle may still apply the brakes after detecting an initial collision to reduce further impact (see Multi-Collision Braking). When disabled, the touchscreen displays a visual message.


Multi-Collision Braking
In addition to Automatic Emergency Braking, Model 3 may apply the brakes to prevent or mitigate a subsequent impact after an initial collision if airbag deployment is detected. The brakes may be applied regardless of driving speed.


 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.098
Reaction score
137.609
Οι πρωτες τρεις φορες δηλαδη ηταν λογω υπερευαισθησιας του συστηματος και τωρα τελειοποιηθηκε η απενεργοποιηθηκε ?
Δεν απενεργοποιήθηκε, απλώς δουλεύει χωρίς αντιληπτά προβλήματα.

Υπ'οψιν πως μπορούν να απενεργοποιηθεί κάθε επέμβαση ασφαλείας από το χρήστη.
Όλες οι "αυτοματοποιημένες διορθώσεις" έχουν δυνατότητα απενεργοποίησης, χωρίς εξαιρέσεις.
Εδώ έχουμε περίπτωση που το αυτοκίνητο επεμβαίνει με ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΈΝΟΥΣ τους αυτοματισμούς
Δεν ισχύει αυτό.

Απλώς δεν απενεργοποίησαν οι χρήστες όλες τις δυνατότητες επέμβασης για λόγους ασφαλείας.
 

Μηνύματα
22.119
Reaction score
16.172
Εδώ έχουμε περίπτωση που το αυτοκίνητο επεμβαίνει με ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΜΈΝΟΥΣ τους αυτοματισμούς. Αυτό είναι σοβαρότατο θέμα.

Επίσης δεν φταίει πάντα ο πίσω. Μιλάμε για φρενάρισμα πολύ πιο απότομο που απαιτεί διαφορετικές αποστάσεις ασφαλείας από αυτές που ξέρουμε όλοι.
Δεν μιλάω για τον πίσω πάντως, ή όποιον άλλο. Αλλά για το αυτοκίνητο που προκάλεσε το ατύχημα, με τους αυτοματισμούς φαινομενικά απενεργοποιημένους, αλλά οπως λενε και τα παιδιά εδώ... όχι τελείως! Φυσικά και είναι πολύ σοβαρό θέμα, να πιστεύεις ότι έχεις τον απόλυτο έλεγχο... αλλά και πάλι όχι (ή να το πω αλλιώς, να μην ξέρεις ότι μπορείς να τους απενεργοποιήσεις τελείως και πώς)!
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.728
Reaction score
84.603
Automatic Emergency Braking is always enabled when you start Model 3. To disable for your current drive, shift into Park and touch Controls > Autopilot > Automatic Emergency Braking.
Μετάφραση: πρέπει να το απενεργοποιείς κάθε φορά που ξεκινάς μια διαδρομή.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.726
Reaction score
30.639
Μετάφραση: πρέπει να το απενεργοποιείς κάθε φορά που ξεκινάς μια διαδρομή.
Ναι αλλά και πάλι σου λέει ...

Even if you disable Automatic Emergency Braking, your vehicle may still apply the brakes after detecting an initial collision to reduce further impact.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.728
Reaction score
84.603
Ναι αλλά και πάλι σου λέει ...

Even if you disable Automatic Emergency Braking, your vehicle may still apply the brakes after detecting an initial collision to reduce further impact.
Αυτό είναι για καραμπόλες. Αν έχεις ήδη τρακάρει.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.749
Μηνύματα
2.950.852
Members
38.233
Νεότερο μέλος
dimpam
Top