Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


TGD

Μηνύματα
8.755
Reaction score
8.795
Το κράτος βλέπει και τους ιδιωτικούς αφού είναι δηλωμένοι στον ΔΕΔΔΗΕ.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.697
Reaction score
99.082
Μιας και λέμε για φορτιστές.

Δεδομένα φορτιστών στην Ελλάδα.

Σημεία φόρτισης2850
Φορτιστές7133
Συνολική Εγκατεστημένη Iσχύ209.42ΜW
Mέσος Όρος29.35kW/ φορτιστή


Ισχύς ανά τύπο σύνδεσης
AC130.39MW (62.26%)
DC79.028MW (37.74%)
Μέσος όρος ανά AC φορτιστή21.64kW
Μέσος όρος ανά DC φορτιστή72.36k


<=22 kW84.45% (6024 φορτιστές)
23 - 49 kW2,14% (153 φορτιστές)
50 - 99 kW9,81% (700 φορτιστές)
100 - 199 kW1,91% (136 φορτιστές)
200 - 299 kW0% (0 φορτιστές)
+300 kW0.72% (51 φορτιστές)
unknkown0,97% (69 φορτιστές)


24ώρη λειτουργεία70.35%
Λειτουργικοί85.95% (6131 φορτιστές)
Μη λειτουργικοί6.89% (491 φορτιστές)
Μελλοντικές εγκαταστάσεις3.49% (249 φορτιστές)
Άγνωστοι3,67% (262 φορτιστές)


Στοιχεία λειτουργείας ανά εγκατεστημένη ισχύ
Λειτουργικοί​
Μη λειτουργικοί​
Μελλοντικές εγκαταστάσεις​
Άγνωστοι​
<=22 kW86.90%5.93%3.92%3.25%
23-49 kW68.63%24.18%1.96%5.23%
50-99 kW81.57%11.71%1.14%5.57%
100-199 kW86.76%8.82%0%4.41%
200-299 kW0%0%0%0%
+300 kW92.16%0%3.92%3.92%
Άγνωστοι79.71%4.35%0%15.97%
2024-12-27 10_17_59-(9) Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla) _ Page 824 _ AVsite — Mozilla Firefox.png



Εδώ είναι το ζουμί. Οι πραγματικοί ταχυφορτιστές δεν ξεπερνούν το 2,6%.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.867
Reaction score
30.789
Το κράτος βλέπει και τους ιδιωτικούς αφού είναι δηλωμένοι στον ΔΕΔΔΗΕ.
To κράτος δεν μπορεί να σε στείλει για φόρτιση σε ιδιωτικό φορτιστή. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει μόνο τους δημόσιους. Ο ΔΕΔΔΗΕ δεν βλέπει όλους τους ιδιωτικούς φορτιστές καθώς ελάχιστοι τους έχουν δηλώσει, συν ότι ο φορητός φορτιστής που έχουν πάρα πολλοί δεν χρειάζεται να δηλωθεί.
 
  • Like
Reactions: TGD

Μηνύματα
22.365
Reaction score
16.400
Το κόστος ρεύματος πώς πάει ακριβώς; Αν έχεις στο σπίτι πχ, σίγουρα ξεπερνάς την μεγαλύτερη κλίμακα και χρεώνεσαι ανάλογα. Στους δημόσιους, πόσο είναι το κόστος;
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.867
Reaction score
30.789
View attachment 353828


Εδώ είναι το ζουμί. Οι πραγματικοί ταχυφορτιστές δεν ξεπερνούν το 2,6%.
Αυτοί οι 187 ταχυφορτιστές έχουν κοστίσει ήδη μερικές δεκάρες εκατομμύρια, οπότε καταλαβαίνουμε όλοι νομίζω αυτό που λέω εδώ και καιρό. Μην περιμένετε να γεμίσει η Ελλάδα +150άριδες. Δεν πρόκειται να συμβεί. Δεν είναι μόνο οι υποδομές του ιδιώτη παρόχου ενέργειας που είναι πανάκριβες, αλλά και του ΔΕΔΔΗΕ* (που και αυτές ο πάροχος τις πληρώνει). Επίσης βλέπουμε και κάτι άλλο που έχω ήδη γράψει. Τα ηλεκτρικά οχήματα που μπορούν να φορτίσουν με ταχύτητες άνω των 200kW είναι μετρημένα. Και στην Ελλάδα ελάχιστα. Πιστεύτε ότι αυτά τα δεδομένα δεν τα βλέπουν πριν αποφασίσουν τι επενδύσεις θα κάνουν; Καλός ή κακός δεν θα ρίξουν μερικά εκατομμύρια για φορτιστές που εξυπηρετούν ελάχιστα οχήματα. Με τα ίδια χρήματα θα φτιάξουν περισσότερους πιο αργούς φορτιστές, και διάσπαρτους, για να αυξήσουν τις χρηματοροές.

Δείτε επίσης πόσοι είναι και οι ταχυφορτιστές 100 - 199kW. Tα οχήματα που φορτίζουν μέχρι τα 180kW είναι πολύ περισσότερα βέβαια, αλλά και πάλι όχι τραγικά πολλά. Επίσης, στα οχήματα έως 50.000€ που είναι η συντριπτική πλειοψηφία στην Ελλάδα, ελάχιστα ξεπερνούν τα 150kW. Αν τώρα πιάσουμε τα κάτω των 40.000€ άσε καλύτερα. Μετρημένα στα δάκτυλα αυτά που είναι ανάμεσα στα 120kW - 150kW.

*Ένα 400άρακι πάρκο κάναμε, και μόνο ο μετασχηματιστής κόστισε κάπου στα 55.000€ αν θυμάμαι καλά. Και άλλα 16.000€ - 18.000€ πήρε ο ΔΕΔΔΗΕ για να μας συνδέσει. Και φανταστείτε ότι είμαστε πολύ κοντά στο δίκτυο. Όταν ψάχναμε οικόπεδο κοιτούσαμε και αυτό για να μην κοστίσει πολλά. Υπόψη ότι το κόστος σύνδεσης μπορεί να είναι μέχρι και απαγορευτικό και να πάει περίπατο η επένδυση μόνο από αυτό.
 

Μηνύματα
411
Reaction score
1.045

εδώ αναφέρει ότι μάλλον έμειναν από ενέργεια οι μπαταρίες επειδή δεν έχουν υψηλής τάσης φορτιστές εκεί στην περιοχή και λόγω των συνθηκών πολλοί ξεμείνανε.
Αυτοί οι 187 ταχυφορτιστές έχουν κοστίσει ήδη μερικές δεκάρες εκατομμύρια, οπότε καταλαβαίνουμε όλοι νομίζω αυτό που λέω εδώ και καιρό. Μην περιμένετε να γεμίσει η Ελλάδα +150άριδες. Δεν πρόκειται να συμβεί. Δεν είναι μόνο οι υποδομές του ιδιώτη παρόχου ενέργειας που είναι πανάκριβες, αλλά και του ΔΕΔΔΗΕ* (που και αυτές ο πάροχος τις πληρώνει). Επίσης βλέπουμε και κάτι άλλο που έχω ήδη γράψει. Τα ηλεκτρικά οχήματα που μπορούν να φορτίσουν με ταχύτητες άνω των 200kW είναι μετρημένα. Και στην Ελλάδα ελάχιστα. Πιστεύτε ότι αυτά τα δεδομένα δεν τα βλέπουν πριν αποφασίσουν τι επενδύσεις θα κάνουν; Καλός ή κακός δεν θα ρίξουν μερικά εκατομμύρια για φορτιστές που εξυπηρετούν ελάχιστα οχήματα. Με τα ίδια χρήματα θα φτιάξουν περισσότερους πιο αργούς φορτιστές, και διάσπαρτους, για να αυξήσουν τις χρηματοροές.

Δείτε επίσης πόσοι είναι και οι ταχυφορτιστές 100 - 199kW. Tα οχήματα που φορτίζουν μέχρι τα 180kW είναι πολύ περισσότερα βέβαια, αλλά και πάλι όχι τραγικά πολλά. Επίσης, στα οχήματα έως 50.000€ που είναι η συντριπτική πλειοψηφία στην Ελλάδα, ελάχιστα ξεπερνούν τα 150kW. Αν τώρα πιάσουμε τα κάτω των 40.000€ άσε καλύτερα. Μετρημένα στα δάκτυλα αυτά που είναι ανάμεσα στα 120kW - 150kW.

*Ένα 400άρακι πάρκο κάναμε, και μόνο ο μετασχηματιστής κόστισε κάπου στα 55.000€ αν θυμάμαι καλά. Και άλλα 16.000€ - 18.000€ πήρε ο ΔΕΔΔΗΕ για να μας συνδέσει. Και φανταστείτε ότι είμαστε πολύ κοντά στο δίκτυο.
55k€ για 400KVA Μ/Σ είναι τεράστιο ποσό πολύ πάνω από το ότι έχω ακούσει τελευταία. Είσαι σίγουρος;
 

Μηνύματα
22.365
Reaction score
16.400
Οι τιμές είναι από τον Ιούλιο (το λέω μιας και οι τιμές ρεύματος παίζουν πάνω κάτω), αλλά αυτό που βλέπω είναι ότι είναι από διπλάσιες και πάνω από την οικιακή τιμή ρεύματος (που μόνο φτηνή δεν είναι με την σειρά της)! Ακόμα και από τη μέγιστη κλίμακα! Βρήκαν μάλλον αγελάδα να αρμέγουν...

ΥΓ. Φαντάζομαι ότι μια από τις δικαιολογίες για το κόστος αυτό, είναι το κόστος επένδυσης, αλλά αυτό με τη σειρά του θα σήμαινε ότι από ένα χρονικό διάστημα και πέρα που θα αποσβένεται, θα πρέπει να μειωθούν οι τιμές. Θα γίνει; ή θα γίνει το ανάποδο;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.867
Reaction score
30.789
55k€ για 400KVA Μ/Σ είναι τεράστιο ποσό πολύ πάνω από το ότι έχω ακούσει τελευταία. Είσαι σίγουρος;
Για την ακρίβεια ο δικός μας κόστισε 57.670€ χωρίς ΦΠΑ. Μόλις το είδα.

Υπολόγισε πως υπάρχει τρελό back order σε τέτοιο εξοπλισμό ΑΠΕ καθώς σχεδόν όλη η Γη αυτό κάνει. Βάλε και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Οπότε οι τιμές παίρνουν την ανηφόρα. Γνωρίζω από φίλο ηλεκτρολόγο πως εργοστάσιο στο Κορωπί περιμένει ένα χρόνο έναν επώνυμο μετασχηματιστή (ίδιο με τον δικό μας σε kVA), και ακόμα τίποτα. Και εμείς δεν πήραμε αυτόν που παραγγείλαμε καθώς δεν υπήρχε και ο χρόνος πίεζε.
 
Last edited:

Μηνύματα
411
Reaction score
1.045
Υπολόγισε πως υπάρχει τρελό back order σε τέτοιο εξοπλισμό ΑΠΕ καθώς σχεδόν όλη η Γη αυτό κάνει. Βάλε και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Οπότε οι τιμές παίρνουν την ανηφόρα. Γνωρίζω από φίλο ηλεκτρολόγο πως εργοστάσιο στο Κορωπί περιμένει ένα χρόνο τον επώνυμο (ίδιο με τον δικό μας σε kVA), και ακόμα τίποτα. Και εμείς δεν πήραμε αυτόν που παραγγείλαμε καθώς δεν υπήρχε και ο χρόνος πίεζε.

Για την ακρίβεια ο δικός μας κόστισε 57.670€ χωρίς ΦΠΑ. Μόλις το είδα.
Θα ρωτήσω τη δική μας sales μόλις επιστρέψει από άδεια και θα επανέλθω. Επειδή και εμείς δίνουμε κάτι πανάκριβα μηχανήματα μου κάνει εντύπωση το νούμερο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.867
Reaction score
30.789
Οι τιμές είναι από τον Ιούλιο (το λέω μιας και οι τιμές ρεύματος παίζουν πάνω κάτω), αλλά αυτό που βλέπω είναι ότι είναι από διπλάσιες και πάνω από την οικιακή τιμή ρεύματος (που μόνο φτηνή δεν είναι με την σειρά της)! Ακόμα και από τη μέγιστη κλίμακα! Βρήκαν μάλλον αγελάδα να αρμέγουν...

ΥΓ. Φαντάζομαι ότι μια από τις δικαιολογίες για το κόστος αυτό, είναι το κόστος επένδυσης, αλλά αυτό με τη σειρά του θα σήμαινε ότι από ένα χρονικό διάστημα και πέρα που θα αποσβένεται, θα πρέπει να μειωθούν οι τιμές. Θα γίνει; ή θα γίνει το ανάποδο;
Και που να δεις τις χρεώσεις φόρτισης στο ΗΒ.
 

Μηνύματα
22.365
Reaction score
16.400
Ναι, δεν λέω ότι είναι καλύτεροι οι άλλοι. Νέα κότα με χρυσά αβγά η ηλεκτροκίνηση, και η 'πράσινη μετάβαση'!
 


Μηνύματα
6.948
Reaction score
5.488
Δευτερεύουσας σπουδαιότητας είναι το κόστος στους ταχυφορτιστές.
Συμπληρώνεις φόρτιση στους ταχυφορτιστές, δεν φορτίζεις 0-100%.

6 ή 7 ή 8 ευρώ δίνω όταν τύχει να χρειαστεί να συμπληρώνω φόρτιση έξω. 10-15kWh θα χρειαστώ, όχι παραπάνω.
 

Μηνύματα
22.365
Reaction score
16.400
Δεν είναι αυτό το θέμα, είναι ότι το ίδιο "προϊόν" για άλλη χρήση, το πουλάνε σε διπλάσια και πάνω τιμή από το κόστος στο σπίτι. Δεν είναι άλλο προϊόν, η ίδια ενέργεια είναι, από τους ίδιους παραγωγούς. Είναι σα να βγει αύριο κίνηση με καθαρό νερό, και να το πουλάνε (αν υποθέσουμε ότι δεν θα μπορείς να το γεμίζεις σπίτι) 2 ευρώ το λίτρο... στα "νεράδικα"! :geek: :roflmao:
 

TGD

Μηνύματα
8.755
Reaction score
8.795
Και το εμφιαλωμένο το πουλάνε το λίτρο όσο η ΕΥΔΑΠ χρεώνει το κυβικό. Το ίδιο προιόν είναι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.867
Reaction score
30.789
Υπάρχει ένα video από συνέδριο, οπού κάποιο μεγάλο κεφάλι του ΔΕΔΔΗΕ εξηγεί με απλά παραδείγματα τι σημαίνει ταχυφόρτιση. Όπως ότι πχ 4-6 150άριδες ισοδυναμούν σε υποδομές με ένα καλό ξενοδοχείο. Τυχαίο παράδειγμα, αλλά έμενες με το στόμα ανοιχτό με αυτά που άκουγες. Θα ψάξω να το βρω.
 
Last edited:

Μηνύματα
22.365
Reaction score
16.400
Και το εμφιαλωμένο το πουλάνε το λίτρο όσο η ΕΥΔΑΠ χρεώνει το κυβικό. Το ίδιο προιόν είναι.
Ναι, συσκευασμένο όμως. Όχι ότι δικαιολογείται η διαφορά τιμής...
 

Μηνύματα
6.948
Reaction score
5.488
Και η αρχική τιμή του πετρελαίου είναι κλάσμα της τιμής που πληρώνεις για το ντίζελ σου στο βενζινάδικο.
Μην πας να βγάλεις κακή είδηση από το τίποτα.
 


Staff online

  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.898
Μηνύματα
2.955.458
Members
38.255
Νεότερο μέλος
konfan
Top