Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.258
Reaction score
31.202
Και στους υπολογιστές το μικρότερο το πληρώνεις ακριβότερα, σωστά;
Το κόστος ανάμεσα σε ένα μικρό και σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο δεν διαφέρει πολύ. Τα ίδια πράγματα έχουν μέσα, επειδή έχουν διαφορά στην ποσότητα λαμαρίνας;
Δεν είναι μόνο η λαμαρίνα, που και αυτή έχει το κόστος της, αλλά και άλλα. Αν πιάσουμε την λαμαρίνα, τα 80cm μεγαλύτερο όχημα δεν είναι λίγα. Tο Model 3 κατασκευάζεται με τον ίδιο τρόπο που κατασκευάζεται και το R5. Χωρίς Giga Casting. Και τα 80cm παραπάνω εκτός του υλικού κατασκευής του σασί έχουν και περισσότερο scrap.

Το R5 έχει μικρότερη μπαταρία (οπότε και φθηνότερη; ), που όμως δεν είναι, καθώς η αγορά της θα κοστίσει στον ιδιοκτήτη 12.000€ σύμφωνα με σχετικό τιμοκατάλογο που διέρρευσε στο Γαλλικό τύπο, και έχω ανεβάσει. Του Model 3 πρέπει να έχει κάτω από 9000€, αν υπολογίσουμε πως η μπαταρία του LR έχει 9000€ - 10.000€.

Το R5 έχει μια camera για όπισθεν, σε αντίθεση με το Model 3 που έχει 8. Με ότι σημαίνει αυτό στην extra καλωδίωση και το απαραίτητο hardware ώστε να ενσωματωθούν στο σύστημα του οχήματος.

Το R5 έρχεται με κάποιο hardware (δεν έχω ιδέα τι), όταν το Model 3 έχει το HW4 που υποστηρίζει μέχρι και αυτόνομη οδήγηση.

Το R5 έχει απλά led headlights (κόστος αντικατάστασης 1050€ το φανάρι όπως έχει γράψει κάτοχος που ρώτησε στη Γαλλία), σε αντίθεση με τα Matrix του model 3 που κοστίζουν κάπου στα 3000€ έκαστο (πάλι σύμφωνα με πηγές).

Το R5 έχει θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ενώ το Model 3 θερμαινόμενα - αεριζόμενα μπροστά και θερμαινόμενα πίσω. Στο R5 δεν είναι ηλεκτρικά ενώ στο Model 3 είναι και με μνήμες.

.......
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.993
Reaction score
43.336
Ένα φουλ εξοπλισμένο R5 είναι ελάχιστα φθηνότερο από το απλό Model 3
10000 GBP διαφορά δεν χαρακτηρίζεται ελάχιστη διαφορά παρά μόνο αν έχεις τόσα λεφτά που μπορείς να πάρεις 2-3 από το καθένα για την πλάκα σου.



IMG_5458.png
IMG_5457.png
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.258
Reaction score
31.202
Τις έχω κάνει τις ασκήσεις εδώ και μήνες. Ένα τούμπανο R5 όπως το θες με όλα όσα μπορεί να πάρει απέχει πολύ από τον εξοπλισμό του απλού Model 3, ενώ η διαφορά τιμής είναι 3000€ - 3500€ αν θυμάμαι καλά. Ίσως και λιγότερα, καθώς ένα σετάκι που έφτιαξα τότε όταν βγήκε στο Γαλλικό site, η τελική τιμή του ήταν 38.500€.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.993
Reaction score
43.336
Ο κ. Χάρης μιλάει για την Αγγλία, οι τιμές που έβαλα παραπάνω είναι από τα αγγλικά αντίστοιχα sites.
Τα έχεις μπερδέψει πάλι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.258
Reaction score
31.202
Και εγώ για Γαλλία, και Ελλάδα που είναι πολύ πιθανόν το R5 να είναι ακόμη ακριβότερο. Συν ότι δεν έχει βάλει μέσα τα πάντα όλα για να πλησιάσει το Model 3. Άσε που στην Αγγλία το απλό Model 3 για κάποιο λόγο έχει 47.500€, και στην Ελλάδα 41.000€. Η Γαλλία είναι πιο κοντά σε εμάς σε τιμές Tesla, και αν υποθέσουμε πως θα έχουμε τιμές Γαλλίας στο R5, τότε ένα full extra R5 θα είναι μόλις 2500€ φθηνότερο από το Model 3.

Δεν έχει καμία λογική να πάρεις αυτό το R5 (38.500€). Θα πάρεις κάποιο απλό φθηνότερο μοντέλο, και βέβαια εφόσον θες όχημα πόλης, καθώς το Model 3 δεν κάνει.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.258
Reaction score
31.202
Tesla και BMW μπήκαν στο group των BYD, SAIC και Geely που μηνύουν την ΕΕ λόγω των δασμών.


 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.993
Reaction score
43.336
Και εγώ για Γαλλία, και Ελλάδα που είναι πολύ πιθανόν το R5 να είναι ακόμη ακριβότερο.
Οπότε κ. Χάρη μας όχι δεν γίνεται να τα έχεις όλα και φθηνά.
Την άλλη φορά να του το διευκρινίσεις του κ. Χάρη μπας και συνεννοηθείτε :roflmao:
 



TGD

Μηνύματα
8.996
Reaction score
9.027
Μήπως το εργοστάσιο της SEAT πάει σε αυτή:
Υπογράφηκε ήδη αντιπροσώπευση στην Ελληνική αγορά και έρχεται -λένε οι κινέζοι- εργοστάσιο στην Ισπανία.
Υ.Γ. Μην φρίξετε από τα κινεζοαγγλικά της σελίδας...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.258
Reaction score
31.202
H Omoda ανήκει στην Chery, η οποία παράγει ήδη οχήματα στο παλιό εργοστάσιο της Nissan που αγόρασε.

H Omoda είναι σειρά οχημάτων της Chery στην τοπική αγορά. Εκτός Κίνας η Omoda είναι ξεχωριστό brand.

H Chery είναι κρατική αυτοκινητοβιομηχανία. Οπότε έχουμε και επίσημα το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων εντός ΕΕ που ανήκει και στο Κινεζικό κράτος.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.258
Reaction score
31.202
Στις 10:00 ξεκινά στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου το 8ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης.

Link για το LIVE για όποιον ενδιαφέρεται.


 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.258
Reaction score
31.202
Έβγαλε ένα πρώτο draft τι είδε. Έκατσε 10 μέρες στην Κίνα.

- Στην Αμερική έχουν μόνο το Tesla FSD που πραγματικά δουλεύει και κοιτάει στο μέλλον. Στην Κίνα είναι ένα normal feature σχεδόν παντού και απλά ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλον.
- Τα eREVs είναι πολύ δημοφιλή στην Κίνα
- Στο υπόγειο πάρκινγκ του ξενοδοχείου είχε φορτιστές από διάφορες εταιρείες. Υπήρχαν και DC στα 60kW & 120kW. Μέτρησα 6 στη φωτογραφία, με μεγάλη πιθανότητα να είναι 8 σε αυτό το σημείο. Level 2 πρέπει να ήταν 30-40 εύκολα. Πληρωμές και μέσω WeChat και ΑliPay, που έτσι και αλλιώς όλη η Κίνα με αυτά τα δύο κινείται σε όλες τις αγορές και ανάγκες πληρωμής. Ακόμη και το street food έτσι το πληρώνεις.
- Σε όλα τα πάρκινγκ που πήγαν η δυνατότητα φόρτισης ήταν εξαιρετική.
- Οι κατασκευαστές EVs έχουν δικά τους charging hubs ο καθένας, διάσπαρτα.
- Πολλά battery swap stations.
- Τα οχήματα που οδηγούν οι άνθρωποι εκεί είναι νέα ηλεκτρικά οχήματα υψηλής τεχνολογίας, χαμηλού κόστους, με φανταστικό λογισμικό, εξαιρετική φόρτιση, καταπληκτική υποβοήθηση οδηγού, και αυτή είναι η βασική προσδοκία για ένα νέο όχημα. Στις ΗΠΑ υπάρχει μόνο η Tesla σε αυτό το level πραγματικά, και ίσως Rivian & Lucid αλλά μόνο στο software καθώς δεν έχουν FSD.
- Από όλα τα κέντρα ανάπτυξης που έχει βρεθεί (και δυτικών), το πιο συναρπαστικό και με τα περισσότερα νέα μοντέλα να εξελίσσονται και να δοκιμάζονται είναι της Geely. Έχουν μία, την λες και πόλη, μόνο για αυτό.
- Φόρτισε το Zeekr 7X με 75kWh μπαταρία από 0% στο 100% και ενώ είχε φτάσει στο 80% φόρτιζε με 250kW 😅. O φορτιστής ήταν 800kW 😅, σε υπόγειο parking 😅, και είδαν το αμάξι να πιάνει 500kW. Είμαστε έναν αιώνα πίσω. 😂
- To Vision Only FSD της XPeng είναι εντυπωσιακό, αλλά θέλει λίγο tuning.

Είμαστε έναν αιώνα πίσω. 😂 😂


Non EV related.
- Σχεδόν όλα τα υπόγεια πάρκινγκ που πήγαν είναι κατασκευασμένα ώστε να εξυπηρετήσουν και ανάγκες καταφυγίου.
- Έπρεπε να πάρει άδεια οδήγησης ώστε να οδηγεί. Η διαδικασία γίνεται στο αστυνομικό τμήμα. Μπορείς να οδηγείς μέχρι 90 μέρες. Έπρεπε να δει και ένα video 30' για το πόσο επικίνδυνη είναι η οδήγηση.

 



melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.993
Reaction score
43.336
Η GM είχε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στα EV στην αμερικάνικη αγορά τη χρονιά που πέρασε.

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.022
Reaction score
139.364
H εξέλιξη του iD.3 από το 2021 έως σήμερα:


1000015249.jpg


Συγκριτικο των ID3 GTX (79kwh) με τον νεο APP550, το Pro S (77kwh) του 2024 και το παλιο Pro S (77kwh) του '21, χωρίς αντλία θερμότητας.

Και τα 3 εκαναν μια διαδρομη 159 χλμ οπου και κουμπωσαν σε DC φορτιση.

Το GTX ειχε μια καταναλωση στα 185Wh/km, το Pro S του 24 199Wh/km και το Pro S του 21 192Wh/km (η διαφορά μεταξύ pro s 24 και 21 κυρίως οφείλεται στη ζαντα, και εάν είχε αντλία θερμότητας το παλιό, θα ήταν ακόμα μεγαλύτερη η διαφορά υπέρ του παλιού)

O χρονος που χρειαστηκαν για να φτασουν στο 80% φορτισης ηταν 19, 19 και 29 λεπτα αντιστοιχα. Ειχαν φτασει στο σημειο φορτιστης με 42%, 38% και 34% αντιστοιχα (34% προφανώς λόγω degradation της μπαταρίας).

Μεση ταχυτητα φορτιστης για 3 αντιστοιχα: 100kw, 108kw, 68kw

Τα GTX και Pro S 2024 εχουν περα απο καλυτερη καμπυλη φορτισης και τη δυνατοτητα preheating της μπαταριας, εξου και οι βελτιωμενοι χρονοι φορτισης σε σχέση με το παλαιότερο, αλλά σε ευνοϊκές για τη μπαταρία θερμοκρασίες περιβάλλοντος δεν θα είχαν τόσο μεγάλη διαφορά μεταξύ τους.

Η μπαταρία του "παλιού" λόγω degradation δείχνει να βγάζει μικρότερη αυτονομία, αλλά επειδή έχει ίδιο μέγεθος μπαταρίας με το pro s του 24, και λόγω μικρότερης ζάντας, με λίγο καλύτερη κατανάλωση από το φρέσκο, η πραγματική του αυτονομία είναι λίγο καλύτερη από το pro S του '24, και με αντλία θερμότητας θα είναι λίγο καλύτερη ακόμα.

Οπότε πρακτικά, τι είχα Παντελάκη μου τι είχα Παντελή μου.

Τα 3 αυτοκίνητα έχουν στην ουσία ίδια αυτονομία, και πρακτικά όμοιο efficiency, αλλά λόγω preheating τα φρέσκα έχουν καλύτερη ταχύτητα φόρτισης.


ΥΓ. Συγκριτικά, τα iD.3 με την λίγο μικρότερη μπαταρία (62-αρα με 58 χρήσιμα) έχουν λίγο καλύτερο efficiency, λόγω μικρότερου βάρους, και λίγο καλύτερες επιδόσεις με τον ίδιο κινητήρα, επίσης λόγω μικρότερου βάρους.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.237
Μηνύματα
2.967.668
Members
38.292
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top