Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
3.246
Reaction score
4.927
Παρακαλω γραφτε την αποψη σας αν η χρηση διαφορετικων καλωδιων σε διπλοκαλωδιωση εχει αρνητικα η θετικα κατα την αποψη σας
το θεωρημα ειναι το καταληλο καλωδιο για την καταληλη δουλεια
Τεχνικά έχει θετικά αποτελέσματα όπως ανάλυσες σε άλλα posts.
Από εκεί και πέρα όμως το κάθε καλώδιο βάζει την υπογραφή του εκεί που θα συνδεθεί. Κατόπιν τούτου πρέπει να ελεγχθεί και αυτή η παράμετρος.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.296
Reaction score
1.186
Γενικά η αναπαραγωγή δεν συμβαδίζει απαραίτητα με την ηχητική πιστότητα.

Την ακριβή χροιά των οργάνων.
Σωστα και λαθος μαζι
το τι γραφτηκε στο CD δεν ειναι δουλεια μας να το κρινουμε , το πληρωσαμε οπως ειναι

Ερχεται ο αλλος και σου λεει δεν ακουγεται φυσικα οπως στο μεγαρο Μουσικης
βρε ΜΑΛΑΚΑ αρχιδομουρη ...
την ημερα που πηγες στο μεγαρο ο Ουγγρος τσελιστας ανεβηκε λιωμα πανω στην σκηνη απο το πιοτι και την τελευταια στιγμη ο μαεστρος τον εχωσε πισω γιατι επαιζε παραφωνα
Ο Βιολοντσελος επισης εριξε ενα κοπανημα στο οργανο και αποσυντονιστηκε και επισης βρεθηκε στην γαλαρια γιατι ακουγοταν φαλτσος η λαθος
Ο Μανθος RIP που εψαχνε μια βλαβη απο το πρωι στο δικτυο εβγαλε τα μονωτικα απο τα πανελ αλλα επειδη η ωρα πηγε 4,00 και ακρη δεν βρηκε εκλεισε τα πανελ χωρις τα μονωτικα σε ολη την αριστερη πλευρα.
τα δε μεγαφωνα που ειχαν επιλεξει ειχαν παει ηδη 27 φορες στον Πανταζοπουλο
και εσυ που εισαι γυφτος και τσιπης σιγα μην πληρωσες εισητηριο της προκοπης και ακουσες τα παντα απο την πισω αριστερη γαλαρια

και ερχεσαι σε μενα να μου πεις τι ακουγεται φυσικα και τι οχι ?
ουστ !
Τεχνικά έχει θετικά αποτελέσματα όπως ανάλυσες σε άλλα posts.
Από εκεί και πέρα όμως το κάθε καλώδιο βάζει την υπογραφή του εκεί που θα συνδεθεί. Κατόπιν τούτου πρέπει να ελεγχθεί και αυτή η παράμετρος.
εδω λεμε ακριβως το ιδιο
και εδω ερχομαστε στο αρχικο ερωτημα οπου κατα την αποψη μου χρησιμοποιησα το καταλληλο καλωδιο για την καταλληλη δουλεια
 

Μηνύματα
18.984
Reaction score
22.845
οχι στον διπλασιασμο του AWG κανεις λαθος για ανφερεσαι μονο στο ρευμα
Σόρρυ πήγα για μια δουλειά.

Δεν μου έρχεται κάποια ιδέα για το τι άλλο μπορεί να συμβαίνει αυτή την στιγμή. Το ότι το ακούς και στα τρία ηχεία σημαίνει ότι όντως κατι υπάρχει εδώ και δεν είναι ιδέα σου. Δεν τα καταλαβαίνω καλά κιόλας έτσι όπως τα γράφεις και τι ακριβώς καλώδια και πως τα χρησιμοποιείς. Πρέπει να σε ταράξω λίγο στις διευκρινιστικές ερωτήσεις. Νόμιζα ότι συγκρίνεις μονοκαλωδίωση με διπλοκαλωδίωση. Ποιό είναι το μονόκλωνο που λες ότι χρησιμοποίησες ; Το Kimber είναι μονόκλωνο ; Ή μάλον των πρίμων. Και όταν το χρησιμοποήσες και είδες την όποια διαφορά που περιγράφεις ... το μονοκλωνο αυτό το είχες δοκιμάσει (για να συγκρίνεις) μόνο του σαν μονοκαλωδίωση versus του Kimver μόνου του σαν μονοκαλωδίωση και αυτό ; Ήδη τότε έβλεπες διαφορά ; Ή μετά μόνο όταν πηγες σε διπλοκαλωδίωση με το μονοκλωνο στα πρίμα και το Kimber στα χαμηλά ;

Όλες οι παραπάνω ερωτήσεις ... ας παραβλέψουμε το γεγονός ότι είναι διαφορετικά μήκη for a moment. Αυτό στο "σενάριο" μου ανάλυσης μου εξάλλου απλώς θα σημαίνει ότι η αντίσταση που θα "βλέπει" το Back EMF ¨κύμα" δεν είναι η μισή με την διπλοκαλωδίωση (που το λέμε για ευκολία συνεννόσης) αλλά κάποιο άλλο διαμοιρασμένο ποσοστό. Δεν έχει σημασία. Συνολικά "βλέπει" στο τέλος το back EMF.

Παρόλες τις ερωτήσεις μου αυτές, (ξέχνα τες) δεν νομίζω ότι αυτές οι παρατηρήσεις (απορίες) και να μου τις απαντήσεις (ή και στον εαυτό σου που παιδεύεσαι) αντι να σε (μας) βοηθάνε μας μπερδεύουν. Αυτό συν το γεγονός ότι όπως είπες βλέπεις μια καθολικότητα στην εμπειιρία αυτή και με άλλα τρία ηχεία .... μου ενισχύει την διαίσθηση ότι το θέμα είναι εκεί που σου λέω. Απλώς δεν το κατανόησες καλά, τα είπα και εγώ περιληπτικά νομίζοντας ότι θα τα συμπεράνεις. Θέλω να τα ξεχασεις και να συγκεντρωθείς σε αυτά που θα σου πω τώρα (πιο καλά) και μπορεί να βοηθηθείς εσυ να βρείς τον λόγο. Εάν πάλι όχι ... sleep on your problem ... μην το βιάζεις και θα σου έρθει η λύση.

Λοιπόν :

1) Δες το quote (απόσπασμα μόνο) απο το πόστ σου που σου έκανα σε αυτό το reply μου τώρα.
2) Έχε στο νου σου να μην σκεφτεσαι και "σπας" την εξηγηση μου σε κομμάτια.
3) Να έχεις στο μυαλό σου συνέχεια ότι αυτά που θα σου περιγράψω είναι (και θα σου φανούν) πλασματικά αλλά στο τέλος όταν τα σκεφτείς συνολικά είναι πραγματικά. Απλώς θα σου περιγράψω τι "βλέπει" (όχι τι είναι στην πραγματικότητα σαν τιμές και ποσότητες) το Back EMF οσον αφορά το damping factor του ενισχυτή σου και επίσης τι "βλέπει" ή μάλλον τι "αντιδραση" έχει σε αυτό το damping factor.
4) θέλω να τα διαβάσεις προσεκτικά και να τα σκεφτείς και όχι να τα προσπεράσεις επειδή φαίνονται περίεργα, πλασματικά ή απλοικά επειδή δεν περιέχουν τεχνικές ορολογίες. (δεν είμαι ηλεκτρονικός , δεν ξέρω το jargοn).
.
.
.
5) Αυτό που λες ότι λέω και εννοούσα περί ρεύματος και εάν αλλάζει κλπ ... δεν είπα αυτό. Άκου μια πιο καλή ανάλυση του τι ακριβώς συμβαίνει. Όλα αυτά ισχύουν για πιθανες περιγραφείσες απο εσένα διαφορές .... αλλά μόνο αφορούσες το μονοκαλωδίωση versus διπλοκαλωδίωσης. Αυτό είναι το κύριο. ¨Ασε τα άλλα "πειράματα" που μπορεί να έκανες ως ενδιάμεσα βήματα ή και όχι .... όπως σου είπα δεν μας ενδιαφέρουν και δεν καταλάβα και καλά τι έκανες.

- Ο πραγματικός (effective, όχι θεωρίες) damping factor που "βλέπει" και αντιλαμβανεται το μεγάφωνο σου (και το κύμα Bacκ EMF που παράγει) είναι ο DF του ενισχυτή διαιρούμενος με τη συνολική αντίσταση του καλωδίου. Βλέπει δηλαδή έναν D.F. 1000 / 2 ohm (παράδειγμα δεν εχει σημασία) = 500 D.F.

- Οταν κάνεις διπλοκαλωδίωση και ρίχνεις την αντίσταση στο μισό ... τώρα η "αντισταση" σαν δρόμο που έχει να διανύσει αλλά και "βλέπει" ότι έχει να διανύσει μέχρι να φτάσει στην είσοδο του ενισχυτή σου και μετά να διαχυθεί εντός αυτού ... είναι η μισή. Και το D.F που βλέπει είναι 1000 / 1 = 1000

- Αυτό σημαίνει ότι το back EMF του δίνεται τώρα πλέον η δυαντότητα να επιστρέψει πιο γρήγορα και πιο εύκολα στον ενισχυτή σου.

- Αυτό πάλι με την σειρά του σημαίνει ότι βελτιώνεται η αποτελεσματικότητα του D.F. του ενισχυτή σου (όχι πραγματικά η τιμή του) καθώς μείωσες την ανασταλτική αντίσταση που θα προσέθεταν τα καλώδια μεταξυ ενισχυτή και μεγαφώνου και που κανονικά θα έπρεπε να παλέψει (και να αναλωθεί) ο D.F. να κάνει αυτή την δουλείά.

Αυτό είναι το break down. Διευκολύνεις (βελτιώνεις) δηλαδή την αποτελεσματικότητα του ήδη υπαρχοντος συστήματος σου. Όχι τις ποσότητες και τα μεγέθη. Αυτά δεν αλλάζουν.

Ελπίζω να βοηθησε σε κάτι η πιο αναλυτική εξηγηση.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.519
Το τεστ αυτο προφανως θα βγαλει διαφορετικα αποτελεσματα αλλα δεν ειναι δικαιο
Αλλα γιατι να μπεις σε ολη αυτη την διαδικασια
βαλε ενα απλο ημιτονο και στους δυο ενισχυτες δες το στον παλμογραφο και θα παρατηρησεις οτι στην εξοδο του καθε hypex Υπαρχουν και πραγματα τα οποια δεν ειναι ακουστικο σημα
Εγώ όμως δεν μιλάω για το τί βγάζει ο κάθε ενισχυτής, αλλά το τελικό αποτέλεσμα. Πόσο καλύτερα μπορεί να οδηγήσει ο οποιοσδήποτε ενισχυτής ένα μεγάφωνο αποκλειστικά, εν αντιθέσει με ένα παθητικό ηχείο. Φυσικά και είναι δίκαιο. Αφού τα παθητικά κροσόβερ είναι μια μπούρδα και μισή.

Πιστή αναπαραγωγή χωρίς φυσικό ηχόχρωμα δεν υπάρχει.
Ναι, μόνο που το ηχοσύστημα δεν είναι όργανο μουσικής, είναι μέσο αναπαραγωγής. Και ως κάτι τέτοιο, ΟΦΕΙΛΕΙ να διαβάζει και να ενισχύει 1:1 το υλικό που παίζουμε. Δηλαδή, σε ένα ιδανικά πλασμένο κόσμο, αν μπορούσαμε να είχαμε 10 άριστα κατασκευασμένα ηχοσυστήματα σε ένα τέλειο χώρο, θα έπρεπε να ακούγαμε το ίδιο ακριβώς πράγμα, χωρίς τη παραμικρή διαφορά. Το πρόβλημα όμως ποιο είναι: σε ένα τέτοιο κόσμο, δεν θα υπήρχε λόγος να υπήρχαν τόσοι πολλοί κατασκευαστές. Ένας θα αρκούσε. Και έτσι λοιπόν, επιστρέφουμε στον κόσμο μας όπως είναι φτιαγμένος, με τους αμέτρητους παπατζήδες κατασκευαστές να πουλάνε τη τρέλα τους περί ηχοχρωμάτων, ταυτότητας και λοιπών μπουρδολογιών, ώστε να πουλήσουν τη πραμάτεια τους.
Στο θέμα των ηχείων για παράδειγμα, το σωστό είναι να παίζουν ενεργά, τέλος. Το ιδανικό είναι να είναι και αυτοενισχυόμενα. Αν όμως ίσχυε κάτι τέτοιο, πως θα πούλαγαν οι "μεγάλοι" κατασκευαστές τα καμάρια τους; ΟΕΟ? Και αυτός είναι ο λόγος που σέβομαι για παράδειγμα τη PMC που έχει τα κάκαλα ( αλλά ξέρει και το προϊόν της... ) να δώσει το ηχείο χωρίς κύκλωμα διαχωρισμού, μόνο καμπίνα και μεγάφωνα. Το ίδιο και η Bryston. Η ATC είναι άλλο φρούτο, τα φτιάχνει όλα μόνη της και όσοι ξέρουν, τη προτιμούν. Οι υπόλοιποι μιλάνε για ψυχρό ήχο, στουντιακό, μονότονο. Τα ιδια λένε και για τη Bryston εδώ που τα λεμε... Κούνια που τους κούναγε.

Υ.Γ. Είχα τα Kimber 8TC, έχω δοκιμάσει και τα 8VS, ενώ είχα και τα "ταπεινά" Chord Carnival. Τα Carnival αντικαταστάθηκαν απο τα 8TC, ενώ τότε τα προτίμησα έναντι των 8VS. Μέχρι που έκανα μετά απο καιρό πραγματικά ανεπηρέαστη δοκιμή και διαπίστωσα ότι 8TC και Carnival ακούγονται το ίδιο. Θα μπορούσα άνετα να κρατούσα τα 8TC, ακόμα και με το εγχείρημα μετατροπής των ηχείων μου σε ενεργά ( αν και ο σκοπός ήταν να δοκιμάσω τα ενεργά και να αγοράσω στη συνέχεια έτοιμα αυτοενισχυόμενα ), το πολύ πολύ να τα πήγαινα στον αντιπρόσωπο να μου τα μετατρέψει σε διπλοκαλωδίωση. Δεν άκουσα διαφορά ούτε απο την αλλαγή απο Mogami 3082 σε 2921. Απλά με βολεύουν ώστε να μην έχω δύο χύμα καλώδια να κρέμονται απο το κάθε ηχείο.
 



Μηνύματα
3.246
Reaction score
4.927
Στο θέμα των ηχείων για παράδειγμα, το σωστό είναι να παίζουν ενεργά, τέλος.

Σωστό τι σημαίνει:
 

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.519
Στο θέμα των ηχείων για παράδειγμα, το σωστό είναι να παίζουν ενεργά, τέλος.

Σωστό τι σημαίνει:
Τα μεγάφωνα σε άμεση σύνδεση με την έξοδο του ( κάθε ) ενισχυτή. Ότι βγαίνει απο τον ενισχυτή, να πηγαίνει απευθείας στη φυσική κατάληξή του που είναι το μεγάφωνο. Και με τον ενισχυτή να παίζει το συγκεκριμένο, ωφέλιμο φάσμα συχνοτήτων που θα αναπαράξει το μεγάφωνο. Όλα αυτά δηλαδή που οι κατασκευαστές αυτοενισχυόμενων ενεργών ηχείων έχουν κάνει ήδη.
 

Μηνύματα
3.246
Reaction score
4.927
Τα μεγάφωνα σε άμεση σύνδεση με την έξοδο του ( κάθε ) ενισχυτή. Ότι βγαίνει απο τον ενισχυτή, να πηγαίνει απευθείας στη φυσική κατάληξή του που είναι το μεγάφωνο. Και με τον ενισχυτή να παίζει το συγκεκριμένο, ωφέλιμο φάσμα συχνοτήτων που θα αναπαράξει το μεγάφωνο. Όλα αυτά δηλαδή που οι κατασκευαστές αυτοενισχυόμενων ενεργών ηχείων έχουν κάνει ήδη.
Και στα παθητικά γίνονται αυτά αλλά ας μην χαλάμε το θέμα του Σάκη.
 



Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.519
Οι καμπίνες κυρίως χρωματίζουν.
Δεν αποκλείεται. Το ίδιο όμως ηχείο, θα παίξει πολύ καλύτερα με ενεργή πολυενίσχυση. Και όχι, δεν θα προ(σ)καλέσω κανένα να ακούσει πως παίζουν τα ηχεία μου πλέον. Να κάνουν μόνοι τους το πείραμα, μπας και ξεστραβωθούν.
 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.759
Reaction score
29.408
εχουμε φαει τα λυσακα μας να μιλαμε εκτος θεματος μαλλον, για το damping factor και θα παρακαλουσα καποιος να κανει εναν υπολογισμο τι λενε οι μετρησεις αν το ηχειο ειναι bass reflex η ειναι κλειστου τυπου . Ποσα πραγματα αλλαζουν εκει ?
Θεωρείς ότι το sealed box ή το bass reflex επηρεάζει με οποιονδήποτε τρόπο το DF?
 

Μηνύματα
3.246
Reaction score
4.927
Οι καμπίνες κυρίως χρωματίζουν.
Και τα μεγάφωνα.
Μπου :D
Όλες οι καμπίνες χρωματίζουν από ελάχιστα ως αρκετά. Εξαρτάται από το μέγεθος και την κατασκευή. Μόνο τα panel δεν χρωματίζουν (λόγω καμπίνας) γιατί δεν έχουν.
 

Μηνύματα
18.984
Reaction score
22.845
Θεωρείς ότι το sealed box ή το bass reflex επηρεάζει με οποιονδήποτε τρόπο το DF?
Παρόμοια (καπως) με την εξηγηση που έδωσα για την διπολακλωδίωση ισχύει και για το bass reflex. Τίποτε δεν αλλάζει σε ποσότητες και μεγέθη κανενός χαρακτηριστικού. Όλα είναι προκαθορισμένα και εγγενή fixed απο τον σχεδιαστή. Άρα ο ορισμός σου "επηρρεάζει" είναι ο σωστός ορισμός.

Εδώ ο υψηλός D.F. του ενισχυτή είναι πιο χρησιμός και όχι μόνο αλλά και κρίσιμος στην περίπτωση ηχείου με bass reflex σε συγκριση με ένα κλειστης καμπίνας. Πιο χρήσιμος σε όλο το ακουστικό φάσμα του χαμηλού λόγω του ότι το sealed box απο την φύση του έχει και ασκεί καλύτερη (μεγαλύτερη) μηχανική απόσβεση στον κώνο (ο αέρας δρα σαν ελατήριο ...μάζα ελατήριο). Πιο κρίσιμη και εντελώς dead serious κρισιμη όμως κατω απο το Fb του μεγαφώνου εντός μια ανοιχτήε καμπίναw bass reflex. . Εκεί η μηχανική υποστηριξη που δίνει ο αέρας της καμπίνας (εστω αυτός ο μειωμένος συγκριτικά του bass reflex) παύει αν ισχύει - επιδρά εντελώς. Ο κώνος μπορεί να κάνει ανεξέλεγκτες κινήσειςι παράγοντας πολύ back EMF που χωρίς το damping factor δεν μπορεί να ελεγχθεί και μπορεί να πάθει και ζημιά.

Το φάσμα πάνω απο το Fb πες ότι μπορούμε να πλησιάσουμε το σφιχτό και καλό ελεγχόμενο χαμηλό ενός ηχείου κλειστής καμπίνας ακόμη και με bass reflex διαλεγοντας μεγάφωνα με ισχυρό μαγνήτη, πολυ χαμηλό Qes και ελαφρυτερο υλικό (π.χ. χαρτί) σαν υλικό στο μεγάφωνο κλπ επιλογές. Πάλι όμως κάτω απο το Fb ... big προμπλέμα.

Με την θεωρία μου (σωστή) ότι στην πράξη ένας πραγματικός D.F. εξανεμίζεται ... η επιλογή ενός bass reflex , εάν ο σκοπός είναι ένα καλά ελεχόμενο , χωρίς μπουμαρίσματα κα θολό, μη ρυθμικό χαμηλό ... δεν πρπει να είναι στις επιλογές μας. (εκτός όπως είπα εάν έχει φροντίσει να είναι σχεδιασμένο με τα παρπάνω χαρακτηριστικά που είπα ή να τα πλησιάζει τέλος πάντων).

That said ... ξανά ισχύει όμως πάλι το γεγονός .... ότι μια κλειιστή καμπίνα με την μάζα αέρα εντός της να δρά εγγενώς (λόγω κακού ή εσκεμμένου υπολογισμού ή χαμηλού Otc κλπ επιλογών) υπερβολικά στο φρενάρισμα του back EMF που παράγει το μεγάφωνο της .... σε συνδυασμό και εδω με ένα πραγματικά υψηλού damping factor του ενισχυτή (πράγμα σπάνιο όμως συμφωνα με την ανάλυση μου) ... μπορεί και εδώ να οδηγήσει σε υπερ αποσβεση (υπερ φρενάρισμα) καθώς η απόσβεση είναι απιοτέλεσμα όλου του συνολικού "κυκλώματος συνεισφοράς" και αλληλεπιδρασης σε αυτό ,δηλαδή (μεγάφωνο + καμπίνα + ενισχυτής + καλώδια). Αποτέλεσμα ; Και σε αυτήν την περίπτωση υπεραπόσβεση που ηχητικά μεταφράζεται με περιγραφές (σωστές , δεν κάνει λάθος ο κόσμος ούτε είναι τρελός) ότι το μπάσο χάνει τον όγκο, του τη διάρκεια και τη "ζωντάνια" του. Ακούγεται "άψυχο", "στεγνό" και χωρίς την αναμενόμενη "αντήχηση" Χωρίς "αντηχηση" και μην αφηνοντας να παλλεται όπως πρέπει και εκει που έχει αρχικά υπολογιστεί, σχεδιαστεί και επιδιωχθεί να είναι η φυσικη ταλάντωση του κατά το σταματημα , κατά το ξεκίνημα αλλά και κατα την λειτουργεία του ..... παει μαζί και η σκηνή, και η εικόνα και η χωρική πληροφορία και ques που δίνει το χαμηλό (όχι το απύθμενο ...το νορμάλ συχνοτικά που μπορεί να αποδοθεί έστω και στα σπίτια μας) εντός του σωστού διαμορφωμένουν ακουστικά χώρου μας που μπορεί να την αποτυπώσει. Χωρις τον χώρο δεν καταλαβαίνουμε και πολυ καλά αυτά τα ελαττωματα ή ό χώρος μας είναι χάλια και μας βολεύουν ή κυρίως θεωρείται απο τους ανοήτους audio people σαν σωστό και ουδετερος ήχος (ενω είναι μια βλακεία και μιση καμιά σχέση με την πραγματικότητα του μπασου) καθώς έχει υπέρμετρα μεγάλο έλεγχο, πολυ καλό ρυθμό (και σου παιζει τα μλουζ τζαζ, τα τζαζ ροκ , τα ροκ μεταλ, τα μεταλ θρας μέταλ κ.ο.κ χα χα όπως συχνα κάνοντας πλάκα (αλλά δεν κάνω καθόλουπλάκα) επισημαίνω .... και καλά το swing και τα latin ξεχνα το , δεν τα παίζει καθόλου χα χα ή κάτι δυσαρμονικά αβαντ γκαρντ τα παίζει σαν θορυβους χωρίς κανένα μουσικό νόημα και λογική χα χα. Εμένα τα παίζει καλά αυτά αλλα δεν μου αρέσουν σαν "μουσική". Όπως και κάτι ελευθερης "πειραματικής τζάζ .). ¨Αλλοι χαρακτηρισμοί των audio people - που χαίρονται γιατί δεν ξέρουν και τασκώνονται επι αιωνες στα φορουμ - είναι το γρανιτένιο μπάσο χα χα που πάντα είναι και θεωρείται καλό. Αλλά πραγματα - συμπτώματα που σημαίνει και σηματδοτεί αυτή η υπεροδηγηση είναι αυτά που επιπρόσθετα είπα παραπάνω, .... υπερβολικά καλό attack και transient ακολουθούμενο όμως με (από) κουτσουρεμένο sustain της νότας και ανύπαρκτο ακοσυτό το σβησιμό της ενω υπάρχει μια χαρά στην ηχογράφηση (bye bye και εδω χωρική πληροφορία και ιμμερσιβ αίσθηση, δεν την γνωρίσες και ποτε και αναγκάζεσαι μετα να πάς καρφωτός στο πολυκάναλο για να τα έχεις "σωστά" αλλά ίσως και εκεί φυσικά με άλλα θεματάκια (δεν ξέρω).

Τώρα επειδή όλα αυτα δεν τα γνωρίζεουν οι audio people ούτε επιστημονικά και τεχνικά και ούτε εμπειρικά καν τουλάχιστον .... πολλοι κρύβονται όταν τους τα λεει κάποιος πίσω απο μια δήθεν τεχνική αρτιότητα και ακριβεια που δεν είναι στην πραγματικότητα τέτοια αλλά και αν είναι δεν σημαίνει ότι συσχετίζεται ή μεταφράζεται αυτή η ακρίβεια με την (σε) ηχητική απόδοση ...και τα ελαττωματα της αυτά τα χαρακτηρίζουν "ουδετερότητα" , "πιστό στην αναπαραγωγη΄" και πολλά άλλα και διάφορα κλαιν μάιν αεριτζιδικες ορολογίες (κατα το δοκούν και κατα το συμφερόν του τι θέλουν να υποστηρίξουν κάθε φορά) που δεν ξέρουν τι σημαίνουν, είναι αόριστες (επιτηδες αοριστες και νεφελώδεις αφήνονται γιατί ο σκοπός του audio δεν είναι να σου δώσουν καλή ηχητική ποιότητα αλλα΄άλλα πράγματα συμπεριλαμβανομένης και της τεχνικής αρτιότητας χωρίς ουσιώδες ηχητικό αντικτυπο) και επίτηδες έτσι ώστε να σταματάει η συζητήση κλπ κλπ γνωστές παθογενειες των audio people που καταλήγουν σε τσακωμους κλπ αισχρες προσβολές κλπ κλπ.
 
Last edited:


Μηνύματα
3.246
Reaction score
4.927
Εγώ θεωρώ ότι το DF επηρεάζει έμμεσα το port ή το no port καθώς αυτό εφαρμόζεται στο ζευγάρι ενισχυτή-μεγαφώνων. Ο τύπος σχεδίασης, bass reflex ή sealed έχει να κάνει με την καμπίνα και δεν αλλάζει την τιμή του DF.
 

Μηνύματα
18.984
Reaction score
22.845
Αφού τα παθητικά κροσόβερ είναι μια μπούρδα και μισή.
Δεν είναι μπούρδα και μισή βρε συ Αστρονοτ. Έχουν όπως είπα την θέση τους και τον σκοπό τους. και εξυπηρετούν μια λειτουργία κάτω απο επιλεγόμενες συνθήκες και επιδιώξεις τπ κατσκευαστή και του αοφραστή τους.

Ο σχεδιασμός τους και τα υλικά αλλά και τα μεγέθη που θα χρησιμοποιηθούν έχουν σημασία στον εάν αυτό που θα πάρεις σαν αποτέλεσμα θα είναι καλό, κακό ή υψηλής ακουστικής απόδοσης. Δεν μπορεί ας πούμε να βάζεις ηλεκτρολυτικό πυκνωτή για τα τουίτερ και να θες να ακούσεις μεταξένια και με σωστές ουρές και cues πρίμα που δεν έχουν κάν σβησιμο σωστό. Η αναλογία μετάξυ sustain, διατήρησης και σβησίματος της νότας είναι συγκεκριμένη και καλά αποτυπωμένη στον εγκέφαλο του ανθρωπου και είναι πολύ ευαίσθητος σε αυτήν , εάν έχει ακούσει και έχει εμπειρία ιδιως απο ζωντανη μουσική. Αλλά και σε εντελώς άσχετο απο διαίσθηση την αναγνωρίζει όταν υπάρχει ως καλύτερη. Επίσης είναι αυτό που δημιουργεί και την συναισθηματική εμπλοκή. Πως να το κάνουμε τώρα ; Θα λέμε ότι να ναι ; Δεν βγαίνει άκρη έτσι. Δεν μπορεί να βάζεις πυκνωτές που κρατάνε charge και το απελευθερώνουν με delay και σιγα σιγά , σταδιακά και όχι απότομα και γρήογρα. Θ είναι το ηχείο σου boring και ας μετράει το ίδιο ακριβώς (τέλεια) με ένα άλλο.

Απλώς για την εφαρμογή που ήθελες εσύ της πολυενισχυσης (και τα όποια ωφέλη της) δεν κάνει. Μάλιστα θα κάνει και κακό. Για αυτό δεν σου άρεσε ή ήταν και λίφο μάπα κιόλας το παθητικό κρόσοβερ σου. Το ενεργό είναι ιδανικό για αυτή την περίπτωση. κακώς πρώτα απο όλα που ασχολήθηκες και ασχοελίσαι ακόμη με το να κάνεις συγκριση. Ποιός σε έβαλε σε αυτό το τριπάκι ; Οποιος σε έβαλε, δεν γνωρίζει ο άνθρωπος. Φυσικά το ενεργό είναι καλύτερο σε αυτή την περ΄θπτωση (όπως εξηγησα και γιατί στα προηγούμενα πόστ μου). Το πρόβλημα σου και με αυτό έπρπε να ασχολείσαι είναι πως σκ@τα θα το ρυθμίσεις αυτό για να πάιξει σωστά και να αποδώσει. Δεν είναι καθόλου εύκολο πράγμα και εάν ακούσεις και τε΄τοιες υλοποιήσεςι απο ανθρωπους που ξέρουν τι κάνουν και εχουν εμπεριά χρόνων και αγοράζεις έτοιμο ηχείο τέτοιο ...πάλι διαβλέπεις προβλήματα. Πρέπει να είσαι μεγάλος γβώστης πάντως σου βγάζω το καπέλο που το επιχειρείς σαν ερασιτέχνης. Αμφιβάλλω όμως ότι μπορεί να τα καταφέρεις καλά. Εσυ ξέρεις βέβαια. Επίσης μην ξεχνάμε ότι θα μπορούσες να ε΄χεις ενεργό κροσοβερ χωρίς dsp. Ή όχι ; Δεν τα ξέρω καλά.
Αν όμως ίσχυε κάτι τέτοιο, πως θα πούλαγαν οι "μεγάλοι" κατασκευαστές τα καμάρια τους; ΟΕΟ? Και αυτός είναι ο λόγος που σέβομαι για παράδειγμα τη PMC που έχει τα κάκαλα ( αλλά ξέρει και το προϊόν της... ) να δώσει το ηχείο χωρίς κύκλωμα διαχωρισμού, μόνο καμπίνα και μεγάφωνα. Το ίδιο και η Bryston. Η ATC είναι άλλο φρούτο, τα φτιάχνει όλα μόνη της και όσοι ξέρουν, τη προτιμούν. Οι υπόλοιποι μιλάνε για ψυχρό ήχο, στουντιακό, μονότονο.
Βρε καλά κάνουνε αλλά και αυτοί ακριβά πουλάνε αυτά τα καμάρια τους (και αυτά καμάρια τους είναι όπως και τα άλλα όταν κάνουν).
Δηλαδή, σε ένα ιδανικά πλασμένο κόσμο, αν μπορούσαμε να είχαμε 10 άριστα κατασκευασμένα ηχοσυστήματα σε ένα τέλειο χώρο, θα έπρεπε να ακούγαμε το ίδιο ακριβώς πράγμα, χωρίς τη παραμικρή διαφορά. Το πρόβλημα όμως ποιο είναι: σε ένα τέτοιο κόσμο, δεν θα υπήρχε λόγος να υπήρχαν τόσοι πολλοί κατασκευαστές.
Εάν όλα (τα πάντα_ ήταν ίδια τότε μόνο θα επαιζαν τα ίδια (ιδανικά είναι άλλο ... αλλά να θεωρήσουμε ότι εχουμε συμφωνήσει απο πρίν όλοι για το ιδανικό και το σωστό ή τον τεέιο συμβιβασμό και ισορροπία). Όχι εάν μετράγανε ίδια. Δεν αποτυπώνονται όλα στις μετρήσεις. Στις μετρήσεις αποτυπώνονται και υπάρχουν για να διορθώνει ο σχεδιαστής σοβαρά λάθη και να κυνηγήσει την ακρίβεια. Δεν κάνει vocing εκείνη την στιγμή ο κατσκευαστής, η και ο επισκευαστής. Μετά είναι άλλο πράγμα και είναι και σχεδιαστής. Επίσης μπορεί να διορθώσει ορισμένα πράγματα μόνο. Δεν μπορεί να διορθώσει εύκολα χρωματισμούς καμπίνας ακόμη και εάν την ενισχύσει ή αλλάξει εσωτερικά μόνωση. Ούτε τις αρχικους παραμέτρους Thiele. Πρέπει να φτιάξει καινουργιο ηχείο απο την αρχή, δεν συμφέρει, έχει diminishing returns η ιστορία DIY βελτιώσεων ακόμη και για κάποιον που γνωρίζει απολυτα τι κάνει. Αντί να συγκρίνεις δηλαδή πράγματα που δεν προορίζονται για συγκριση και ιδίως στην συγκεκριμένη εφραμογή σου σίγουρα .... καλά είναι να εξετάσεις τα αρνητικά μιας τέτοιας εφαρμογής και όχι μόνο τα θετικά και αν το κάνεις εντός της σφαίρας (εντός context) αυτής της εφαρμογής.

Εάν ηχόχρωμα εννοείς (εννοείτε) τον αρμονικό πλούτο .... καλώς είναι να υπάρχει αυτός. Επίσης πάλι συνήθως δεν είναι αρμονικός πλούτος αλλά ο συνδυασμός , το ποσσοτό αλλά και το σβησιμο χρονικά μεταξύ της μια αρμονικής συγκρτικά με την άλλη και όλες να σβήνουν μαζί και παράλληλα. Τότε έχεις αρμονικό πλούτο που δεν βασίζεται σε χρωματισμό και δεν τον βαριέσαι ποτέ. Δυστυχώς να σε πληροφορήσω ότι αυτό δεν μπορεί εγγενώς να το κάνει το τρανζίστορ. Κάποιες τοπολογίες τους μπορούν να κάνουν κάτι σημααντικό να σε ξεγελάσουν. Οι λυχνίες το κάνουν εγγενώς. Ακόμη και χρωματισμό να εχουν κάποιες η ισορροπία αυτή μεταξύ των Κ1, Κ2 ,Κ3 κλπ "περναει" στον ακροατή. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να θυσιάσεις κάτι απο την ακρίβεια και τις μετρήσειες πάντως του ηχείου σου ώστε να το έχεις. Αυτό είναι μύθος για να πουλάνε εκτός απο και σε αυτούς που κατηγορείς (οντιοφίλ) .... και σε εσενα να πουλάνε ότι δεν έπρεπε να το εχεις και είναι κακό μάλιστα να το εχεις. Ποιός τα λέει αυτά ; Ο Σάκης ο Σουγιας ή ο Μήτσος ο Κατσαβιδάκια ; Κανενας σοβαρός σχεδιαστης δεν τα λέει και εάν τα λέει δεν είναι σοβαρός. Δεν ξέρει ο άνθρωπος .... να πάει να σχεδιάσει πλυντήρια, ψυγεία, κουζίνες. Απλώς δεν ξέρουν να το επιτύχουν ή και να ξέρουν λόγω οικονιμίας , κερδούς και σχεδιαμσού κλίμακας .... δεν το κάνουν (ιδώς στα φθηνα τους μοντέλα, δεν ξέρω τι σκ@τα εκατιμμύρια θέλουν να βγάλουν και τους λείπουν για να σου κάνουν την χάρη να το κάνουν και σε ποιό ακριβό μοντέλο τους).
 
Last edited:

Μηνύματα
18.984
Reaction score
22.845
Δεν είναι μπούρδα και μισή βρε συ Αστρονοτ. Έχουν όπως είπα την θέση τους και τον σκοπό τους. και εξυπηρετούν μια λειτουργία κάτω απο επιλεγόμενες συνθήκες και επιδιώξεις τπ κατσκευαστή και του αοφραστή τους.

Ο σχεδιασμός τους και τα υλικά αλλά και τα μεγέθη που θα χρησιμοποιηθούν έχουν σημασία στον εάν αυτό που θα πάρεις σαν αποτέλεσμα θα είναι καλό, κακό ή υψηλής ακουστικής απόδοσης. Δεν μπορεί ας πούμε να βάζεις ηλεκτρολυτικό πυκνωτή για τα τουίτερ και να θες να ακούσεις μεταξένια και με σωστές ουρές και cues πρίμα που δεν έχουν κάν σβησιμο σωστό. Η αναλογία μετάξυ sustain, διατήρησης και σβησίματος της νότας είναι συγκεκριμένη και καλά αποτυπωμένη στον εγκέφαλο του ανθρωπου και είναι πολύ ευαίσθητος σε αυτήν , εάν έχει ακούσει και έχει εμπειρία ιδιως απο ζωντανη μουσική. Αλλά και σε εντελώς άσχετο απο διαίσθηση την αναγνωρίζει όταν υπάρχει ως καλύτερη. Επίσης είναι αυτό που δημιουργεί και την συναισθηματική εμπλοκή. Πως να το κάνουμε τώρα ; Θα λέμε ότι να ναι ; Δεν βγαίνει άκρη έτσι. Δεν μπορεί να βάζεις πυκνωτές που κρατάνε charge και το απελευθερώνουν με delay και σιγα σιγά , σταδιακά και όχι απότομα και γρήογρα. Θ είναι το ηχείο σου boring και ας μετράει το ίδιο ακριβώς (τέλεια) με ένα άλλο.

Απλώς για την εφαρμογή που ήθελες εσύ της πολυενισχυσης (και τα όποια ωφέλη της) δεν κάνει. Μάλιστα θα κάνει και κακό. Για αυτό δεν σου άρεσε ή ήταν και λίφο μάπα κιόλας το παθητικό κρόσοβερ σου. Το ενεργό είναι ιδανικό για αυτή την περίπτωση. κακώς πρώτα απο όλα που ασχολήθηκες και ασχοελίσαι ακόμη με το να κάνεις συγκριση. Ποιός σε έβαλε σε αυτό το τριπάκι ; Οποιος σε έβαλε, δεν γνωρίζει ο άνθρωπος. Φυσικά το ενεργό είναι καλύτερο σε αυτή την περ΄θπτωση (όπως εξηγησα και γιατί στα προηγούμενα πόστ μου). Το πρόβλημα σου και με αυτό έπρπε να ασχολείσαι είναι πως σκ@τα θα το ρυθμίσεις αυτό για να πάιξει σωστά και να αποδώσει. Δεν είναι καθόλου εύκολο πράγμα και εάν ακούσεις και τε΄τοιες υλοποιήσεςι απο ανθρωπους που ξέρουν τι κάνουν και εχουν εμπεριά χρόνων και αγοράζεις έτοιμο ηχείο τέτοιο ...πάλι διαβλέπεις προβλήματα. Πρέπει να είσαι μεγάλος γβώστης πάντως σου βγάζω το καπέλο που το επιχειρείς σαν ερασιτέχνης. Αμφιβάλλω όμως ότι μπορεί να τα καταφέρεις καλά. Εσυ ξέρεις βέβαια. Επίσης μην ξεχνάμε ότι θα μπορούσες να ε΄χεις ενεργό κροσοβερ χωρίς dsp. Ή όχι ; Δεν τα ξέρω καλά.

Βρε καλά κάνουνε αλλά και αυτοί ακριβά πουλάνε αυτά τα καμάρια τους (και αυτά καμάρια τους είναι όπως και τα άλλα όταν κάνουν).

Εάν όλα (τα πάντα_ ήταν ίδια τότε μόνο θα επαιζαν τα ίδια (ιδανικά είναι άλλο ... αλλά να θεωρήσουμε ότι εχουμε συμφωνήσει απο πρίν όλοι για το ιδανικό και το σωστό ή τον τεέιο συμβιβασμό και ισορροπία). Όχι εάν μετράγανε ίδια. Δεν αποτυπώνονται όλα στις μετρήσεις. Στις μετρήσεις αποτυπώνονται και υπάρχουν για να διορθώνει ο σχεδιαστής σοβαρά λάθη και να κυνηγήσει την ακρίβεια. Δεν κάνει vocing εκείνη την στιγμή ο κατσκευαστής, η και ο επισκευαστής. Μετά είναι άλλο πράγμα και είναι και σχεδιαστής. Επίσης μπορεί να διορθώσει ορισμένα πράγματα μόνο. Δεν μπορεί να διορθώσει εύκολα χρωματισμούς καμπίνας ακόμη και εάν την ενισχύσει ή αλλάξει εσωτερικά μόνωση. Ούτε τις αρχικους παραμέτρους Thiele. Πρέπει να φτιάξει καινουργιο ηχείο απο την αρχή, δεν συμφέρει, έχει diminishing returns η ιστορία DIY βελτιώσεων ακόμη και για κάποιον που γνωρίζει απολυτα τι κάνει. Αντί να συγκρίνεις δηλαδή πράγματα που δεν προορίζονται για συγκριση και ιδίως στην συγκεκριμένη εφραμογή σου σίγουρα .... καλά είναι να εξετάσεις τα αρνητικά μιας τέτοιας εφαρμογής και όχι μόνο τα θετικά και αν το κάνεις εντός της σφαίρας (εντός context) αυτής της εφαρμογής.

Εάν ηχόχρωμα εννοείς (εννοείτε) τον αρμονικό πλούτο .... καλώς είναι να υπάρχει αυτός. Επίσης πάλι συνήθως δεν είναι αρμονικός πλούτος αλλά ο συνδυασμός , το ποσσοτό αλλά και το σβησιμο χρονικά μεταξύ της μια αρμονικής συγκρτικά με την άλλη και όλες να σβήνουν μαζί και παράλληλα. Τότε έχεις αρμονικό πλούτο που δεν βασίζεται σε χρωματισμό και δεν τον βαριέσαι ποτέ. Δυστυχώς να σε πληροφορήσω ότι αυτό δεν μπορεί εγγενώς να το κάνει το τρανζίστορ. Κάποιες τοπολογίες τους μπορούν να κάνουν κάτι σημααντικό να σε ξεγελάσουν. Οι λυχνίες το κάνουν εγγενώς. Ακόμη και χρωματισμό να εχουν κάποιες η ισορροπία αυτή μεταξύ των Κ1, Κ2 ,Κ3 κλπ "περναει" στον ακροατή. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να θυσιάσεις κάτι απο την ακρίβεια και τις μετρήσειες πάντως του ηχείου σου ώστε να το έχεις. Αυτό είναι μύθος για να πουλάνε εκτός απο και σε αυτούς που κατηγορείς (οντιοφίλ) .... και σε εσενα να πουλάνε ότι δεν έπρεπε να το εχεις και είναι κακό μάλιστα να το εχεις. Ποιός τα λέει αυτά ; Ο Σάκης ο Σουγιας ή ο Μήτσος ο Κατσαβιδάκια ; Κανενας σοβαρός σχεδιαστης δεν τα λέει και εάν τα λέει δεν είναι σοβαρός. Δεν ξέρει ο άνθρωπος .... να πάει να σχεδιάσει πλυντήρια, ψυγεία, κουζίνες. Απλώς δεν ξέρουν να το επιτύχουν ή και να ξέρουν λόγω οικονιμίας , κερδούς και σχεδιαμσού κλίμακας .... δεν το κάνουν (ιδώς στα φθηνα τους μοντέλα, δεν ξέρω τι σκ@τα εκατιμμύρια θέλουν να βγάλουν και τους λείπουν για να σου κάνουν την χάρη να το κάνουν και σε ποιό ακριβό μοντέλο τους).
Βέβαια εγω στο θέμα ηχείου θεωρώ ότι πρέπει να είναι επιστημονικό εργαλείο ανάδειξης της κάθε λεπτομέρειας (ανάλυσης) , (με αυτήν έννοια το χαρακτηρίζω εγώ ουδετερο, με αυτήν του την ικανότητα μόνο της ανάδειξης , όχι με την τονικότητα του ή οτιδήποτε άλλο audio people -ιστικό που διαβάζω.... μπορεί κάτι να είναι ψυχρό τονικά γιατί έτσι σου αρέσει αλλά και ζεστό να είναι μπορεί να αναδεικνύει και μάλιστα καλύτερα ... δεν εχουν σημασία αυτά ... όλα είναι παπατζιλικια των μεν και των δε στρατοπεδων άσχετων και λοιπων περιεργων χαρακτήρων του audio χα χα) μπορεί ίσως όχι τόσο της καθαρότητας αλλά της ανάλυσης σίγουρα ... ώστε μετα εσύ να διαλέξεις τον ηχο σου με τα συνοδά. Επίσης είμαι σχετικά υπερμαχος της ισορροπίας (ιδίως στα ηχεία) και όχι στις εξάρσεις και καλύτερης απόδοσης σε ένα δυο τομείς που τα κάνουν να ξεχωρίζουν. Μπορεί π.χ. να εχει καλύτερο σβησιμο της νότας απο ότι attack. Πρόσεξε .... ας είναι τέλειο (και να είναι αντικειμενικά τέλιεο μιλάμε) το attack σου. Δεν μπορεί το σβησιμό να είναι καλύτερο. Πρέπει να πάει αναλογικά. Άντε να την γλυτώσεις με λίγο καλύτερο. ¨Αρα και να εχεις βρεί ένα τρόπο (υλικό στο κροσόβερ σου etc ) να το πετύχεις .... πρέπει να το κόψεις. ιΜα τετοαι περίπτωση είναι τα ηχεία μου και για αυτό το ξερω και το λέω.


Κάπου σε διάβασα να λές π.χ. αυξηθηκε η ταχύτητα ...πολλοι το λενε ... λάθος μεγάλο. Εάν βλέπεις και διαισσθάνεσαι ή έχεις την εντύπωση οτι η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη απο ότι είχες πριν .... δεν είσαι στο σωστό δρόμο. Η πραγματική ταχύτητα ΔΕΝ γίνεται αντιληπτή ως ταχύτητα (και όλα συνηθως τα καλά χαρακτηριστικά). Μην σου πω το αντίθετο συνήθως. Έχει αλλού ευεργετικά και εμμεσα αποτελεσματα και θελεις εμπειρία για να τα εντοπίσεις ποιά είναι αυτά.
 
Last edited:


Staff online

  • loggeo
    Projectors
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.731
Μηνύματα
3.025.254
Members
38.487
Νεότερο μέλος
Βασίλειος
Top