Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
8.200
Reaction score
3.447
To DF ενός ενισχυτή από την εποχή του Μ. Αλεξάνδρου το μετρούσαν με ένα καθαρό dummy load (καθαρή αντισταση) συνδεδεμένο απευθείας στην έξοδο του ενισχυτή.
Είναι ένας ακέραιος αριθμός που υπολογίζεται ως ο λόγος της αντίστασης του φορτίου και της αντίστασης του ενισχυτή σε μια συγκεκριμένη συχνότητα.

Ωστόσο η διαχείρηη του damping (φρενάρισμα του μοτέρ του μεγαφώνου) λόγω του φαινομένου της back EMF είναι εντελώς διαφορετικά αντικείμενα.
Δεν αντιμετωπίζονται με την ίδιο τρόπο, ούτε το ένα εξαρτάται 100% από το άλλο
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.296
Reaction score
1.185
Κατά τη γνώμη μου δεν μετράς με τη σωστή σειρά. Να ξεκινήσεις να μετράς τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά των ηχείων, πρωτίστως ,συμπεριλαμβάνοντας στην εξίσωση και τον χώρο της ακρόασης .
Τόσα μηνύματα και κανένα από αυτά δεν περιλαμβάνει μετρήσεις των ηχείων σου σε μορφή γραφημάτων. Δες πόσες μετρήσεις θα μπορουσες να κάνεις με ένα μικρόφωνο των 100 ευρώ ένα laptop και το δωρεάν πρόγραμμα REW.


Τα γράφω όλα αυτά, επειδή ανέφερες ότι πιστεύεις στις μετρήσεις, διαφορετικά δεν θα το πρότεινα σε κάποιον που δεν έχει όρεξη να ασχοληθεί.

Επίσης θα ήθελα γενικώς να συμπληρώσω ότι το damping της back EMF πραγματοποιείται από τον ενισχυτή μας και θα έπρεπε να προβληματίζει περισσότερο τους κατόχους ενισχυτών λυχνίας και λιγότερο τους κατόχους ενισχυτών με transistors . Στους τελευταίους, το current sourcing & sinking είναι πολύ πιο αποτελεματικό (βλεπε Low o/p impedance) καθότι λειτουργεί ως φρένο στην κίνηση του μοτέρ των μεγαφώνων , στις χαμηλές συχνότητες < 400 Hz , καθότι στις υψηλότερες συχνότητες δεν υπάρχει προβλημα.
Τα μεγάλα σε μέγεθος μεγάφωνα με high Qes είναι ό,τι χειρότερο σε θεματα διαχείρισης του damping.
Αρκετοί κατασκευαστές ηχείων επιλέγουν λύσεις με πολλαπλά μικρότερα σε διαστάσεις μεγάφωνα (πχ 6 '') για την αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων . Τα μεγάλα σε μέγεθος μεγάφωνα με ισχυρά μοτέρ (πηνία φωνής) και Low Qes κοστίζουν πολύ ακριβά και συνήθως χρειαζονται μεγάλα κουτιά για να αποδόσουν καλής ποιότητας χαμηλού (μπάσου).
Αλλη κουφαλα ο hegel ...... το sound engine που εχει πατενταρει κιολας και ορκιζεται οτι διαχειριζεται την αναδραση με καλυτερο τροπο δεν ειναι τιποτα αλλο απο αυτο που βλεπαμε την δεκαετια του 90 ως New class A σε μηχανηματα της Technics NEC JVC YAMAHA ..... Η εφαρμογη ανοικε σε δουλεια της JVC οπου εδωσε παραγγελια το ολοκληρωμενο που κανει την δουλεια στην Sanyo αλλα δεν το πατενταρισε ποτε και ετσι το χρησιμοποιησαν οιλοι οι Ιαπωνες ελευθερα .
Η Hegel εκανε ακριβως την ιδια δουλεια με διακριτα εξαρτηματα υψηλης ποιοτητας και προσθεσαν και ορισμενες αλλες παραμετρους απο την αρχικη σχεδιαση .

Πραγματι το αποτελεσμα τους προσφερει καλυτερη διαχειρηση και ενα πιο καθαρο ηχοχρωμα ,οπως ακριβως συγκριτικα παντα προσφεραν και τα πρωτα μηχανηματα που κατασκευαστηκαν με αυτο τον τροπο το 90

κατα τα αλλα υπαρχουν ακροατες που θεωρουν τον ηχο αυτο αυτων των μηχανηματων περιεργο οποτε και αυτη η προσεγγιση εχει και φιλους και εχθρους
To DF ενός ενισχυτή από την εποχή του Μ. Αλεξάνδρου το μετρούσαν με ένα καθαρό dummy load (καθαρή αντισταση) συνδεδεμένο απευθείας στην έξοδο του ενισχυτή.
Είναι ένας ακέραιος αριθμός που υπολογίζεται ως ο λόγος της αντίστασης του φορτίου και της αντίστασης του ενισχυτή σε μια συγκεκριμένη συχνότητα.

Ωστόσο η διαχείρηη του damping (φρενάρισμα του μοτέρ του μεγαφώνου) λόγω του φαινομένου της back EMF είναι εντελώς διαφορετικά αντικείμενα.
Δεν αντιμετωπίζονται με την ίδιο τρόπο, ούτε το ένα εξαρτάται 100% από το άλλο
Αυτο λεμε τοση ωρα
αυτο αφορα τον ενισχυτη και η μετρηση οπως την περιγραφεις θεωρητικα ειναι σωστη
Τωρα απο εκει και εξω αν ο ακροατης ειναι παπαρας και βαλει 25 μετρα καλωδιο ηχειων 0,75 αναμενουμε τα νουμερα αυτα να πανε στο διαολο πραγμα που ειναι αντικειμενο αυτης της συζητησης.

λεει ο αλλος για τις επιδρασεις των μεγαφωνων ( και συμφωνω απολυτα ) την επιλογη των μεγαφωνων δλδ τυπου 2*6,5 για να κανω την δουλεια η ενα 8"( και συμφωνω aπολυτα ) ενω συμπληρωνει οτι ολα τα υλικα του κροσσοβερ συμβαλουν ωστε το αποτελεσμα τελικα να γινει ακομα χειροτερα
ΜΟΝΟ ΠΟΥ σας ξεφευγει οτι η αλλαγη αυτων των παραμετρων σε αυτο το νημα δεν αποτελει θεμα συζητησης
ΘΕΜΑ συζητησης αποτελει τι αλλο μπορεις να κανει ωστε το δεδομενο ηχειο να παιζει σωστοτερα
 
Last edited:

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.519
Σε οτι αφορα αυτα τα μεγεθη γενικα δεν διαφωνω
ΤΟ ηχοχρωμα τους παντως εμενα δεν μου αρεσει οπως και αν εχουν εφαρμοστει
κατα τα αλλα τα δεχομαι επι της αρχης ολα αυτα που λες
μονο που εχεις ξεχασει οτι μια τετοια συζητηση εδω ειναι εκτος θεματος
Τότε, τί να πω... Είμαι απο τους τυχερούς που δεν τους ενδιαφέρει το ηχόχρωμα, αλλά ή όσο το δυνατόν πιο πιστή αναπαραγωγή. Δεν νομίζω ότι είμαι εκτός θέματος. Είναι ένας τρόπος να αποκτήσει ο ενισχυτής καλύτερο έλεγχο επί των μεγαφώνων του ηχείου. :)

Εχεις δει ποτε Hypex σε παλμογραφο να δεις ποσα σκουπιδια περιεχει το σημα εκτος απο το πραγματικο προιον?
Το σχολιο για την ισχυ δεν διατυπωθηκε σωστα
Ηθελα να πω οτι αν παρεχουν μεγαλη η μικρη ισχυ δεν αφορα αυτη την συζητηση εγω με 50 πραγματικα βαττ ειμαι τρις ευτυχισμενος
Δεν έχω δει. Εσύ έχεις δει τι επικρατεί στο χώρο που έκανες τις δοκιμές, με μετρήσεις απο το rew...?
Οσο για το πόσο πραγματικά είναι τα βατ ενός Χ εκλεκτού ενισχυτή, απο τη στιγμή που στη μία περίπτωση μετατρέπονται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους σε θερμότητα ενώ στην άλλη παράγουν μεγαλύτερο έργο απο πλευράς κινητικής ενέργειας, νομίζω ότι είναι άσκοπο να ασχολούμαστε με κάτι τέτοιο. Άσε που δεν καταλαβαίνω τον όρο "πραγματικά βατ". Δηλαδή, οι hypex δεν έχουν πραγματικά βατ; Αν κάποιος έχει πολυκάναλους Class AB τελικούς και οδηγεί ενεργά τα ηχεία του, δεν έχει πραγματικά βατ στη διάθεσή του;
 

Μηνύματα
8.200
Reaction score
3.447
Μην ανησυχείς για τις λυχνίες άσε να ανησυχούμε εμείς που έχουμε χα χα. Η λυχνια (και ο μετασχηματιστής) συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά στο back EMF , και το αποσβένει αλλιως και σταδιακά άσε που απο το 10 πάει στο 8 με αυτες τις πργματικές συνθήκες με τις οποιές συζητάμε ενω το τρανζίστορ απο 1000 και 5000 πάει 10 και έχει και το θέμα του feedback να χειροτερέυει το πράγμα όπως αναφέρει σωστά ό Hegel guy στο βίντεο που πόσταρα.
Κι εγώ με λυχνίες ακούω πολλες φορές για αλλαγή.
Εάν ο λαμπάτος τελικός σου διαθέτει μετασχηματιστή εξόδου , τότε αποτελεί θαύμα το γεγονός της αποτελεσματικής διαχείρισης της back EMF. Ίσως σε συνδυασμό με τα Low Qes μεγάφωνα των ηχείων σου να μην είναι δα και τόσο έντονο το φαινόμενο.
 

Μηνύματα
18.983
Reaction score
22.838
Κι εγώ με λυχνίες ακούω πολλες φορές για αλλαγή.
Εάν ο λαμπάτος τελικός σου διαθέτει μετασχηματιστή εξόδου , τότε αποτελεί θαύμα το γεγονός της αποτελεσματικής διαχείρισης της back EMF. Ίσως σε συνδυασμό με τα Low Qes μεγάφωνα των ηχείων σου να μην είναι δα και τόσο έντονο το φαινόμενο.
Τώρα μιλάμε για τρανζιστορ κυρίως. Λυχνίες άλλη φορά.
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.287
Reaction score
18.309
...με ένα απλό καλώδιο 3 μέτρων 12 άρι και καλής ωμικής αντίστασης το 1000 εάν κάνεις τις πράξεις θα πάει κάτω απο δέκα νομίζω θα πάει 2 (no joke). Το ότι είαι 4 ohm συγκριτικά με 8 ohm πάλι δεν έχει σημασία που λές. Θα πάει απο 2 ... 1.9.
σε είχα για ποιο καλό στις πράξεις! :p

μάλλον κάτι σου διαφεύγει ( ή τα έχω κάνει εγώ μαντάρα :p )
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.296
Reaction score
1.185
Τότε, τί να πω... Είμαι απο τους τυχερούς που δεν τους ενδιαφέρει το ηχόχρωμα, αλλά ή όσο το δυνατόν πιο πιστή αναπαραγωγή. Δεν νομίζω ότι είμαι εκτός θέματος. Είναι ένας τρόπος να αποκτήσει ο ενισχυτής καλύτερο έλεγχο επί των μεγαφώνων του ηχείου. :)


Δεν έχω δει. Εσύ έχεις δει τι επικρατεί στο χώρο που έκανες τις δοκιμές, με μετρήσεις απο το rew...?
Οσο για το πόσο πραγματικά είναι τα βατ ενός Χ εκλεκτού ενισχυτή, απο τη στιγμή που στη μία περίπτωση μετατρέπονται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους σε θερμότητα ενώ στην άλλη παράγουν μεγαλύτερο έργο απο πλευράς κινητικής ενέργειας, νομίζω ότι είναι άσκοπο να ασχολούμαστε με κάτι τέτοιο. Άσε που δεν καταλαβαίνω τον όρο "πραγματικά βατ". Δηλαδή, οι hypex δεν έχουν πραγματικά βατ; Αν κάποιος έχει πολυκάναλους Class AB τελικούς και οδηγεί ενεργά τα ηχεία του, δεν έχει πραγματικά βατ στη διάθεσή του;
Τα βαττ σε αυτες τις συζητησεις ειναι παγερα αδιαφορα ας βγαζει οσο θελει δεν μας αφορα
Στο κομματι ισχυ δεν θελουμε συγκρισεις δεν μας νοιαζουν.
παρε ενα hypex ελα απο το μαγαζι να το βαλουμε σε ενα τελειο φορτιο να δεις την απεικονιση και μετααποφασιζεις μονος σου
 

Μηνύματα
18.983
Reaction score
22.838
σε είχα για ποιο καλό στις πράξεις! :p

μάλλον κάτι σου διαφεύγει ( ή τα έχω κάνει εγώ μαντάρα :p )
Λάθος τις έχεις κάνει γιατί είσαι τρανζιστοράτος και εθελοτυφλείς και έχεις bias. Άσε που εάν σε ψάξω και λίγο και εσύ πριν δέκα χρόνια 1000 θα έλεγες και μετά που γίνονται τα 1000 ... 300, τα 300 ... 100. Δώσε λίγα ακόμη χρόνια να περάσουν και θα πάς απο τα 100 στα 10 και 50. :D 😍 Του Ν.Κ. είναι σωστές (πω, πω τι αναγκάστηκα να πω και να παραδεχθώ ως ορθότητα :D ).
 
Last edited:

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.287
Reaction score
18.309
Λάθος τις έχεις κάνει γιατί είσαι τρανζιστοράτος και εθελοτυφλείς
είμαι πλέον μόνο ενεργο-ηχειάκιας και θέματα όπως DF, καλώδιο ηχείου, ευασθησία μεγαφώνου κ.λπ. δε με αγγίζουν πια :p
 

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.519
Τα βαττ σε αυτες τις συζητησεις ειναι παγερα αδιαφορα ας βγαζει οσο θελει δεν μας αφορα
Στο κομματι ισχυ δεν θελουμε συγκρισεις δεν μας νοιαζουν.
παρε ενα hypex ελα απο το μαγαζι να το βαλουμε σε ενα τελειο φορτιο να δεις την απεικονιση και μετααποφασιζεις μονος σου
Εγώ λέω να δοκιμάσουμε όποιον ενισχυτή της επιλογής σου να οδηγεί με παθητικό κροσόβερ ένα ηχείο της επιλογής σου και μετά να εφαρμόσουμε τις ίδιες ρυθμίσεις ( σημεία κρος, κλίσεις ) στον hypex ο οποίος θα οδηγήσει τα μεγάφωνα προφανώς χωρίς παθητικό κροσόβερ.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.893
Reaction score
22.867
Όταν έχεις ένα ηχείο με μικρό (καλό) Qes και έναν ενισχυτή με υψηλό damping factor π.χ. 1000 αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υπεραπόσβεση και να σου κόβει το sustain αλλά και το σβήσιμο της νότας και να έχεις μόνο το attack της.
Η υπεραπόσβεση και το σβήσιμο της νότας είναι ευφυολογήματα των ρηβιούερς και των χαϊφιντελιστών που έχουν συνηθίσει τον φτωχό ήχο των ηχείων που έχουν, και τίποτε άλλο. Για παράδειγμα, είναι γνωστή η ρετσινιά των ATC, ότι έχουν "κλινικό" ήχο, είναι άψυχα ή ό,τι άλλο. Το attack και το sustain δεν είναι δική σας δουλειά, δεν σας πέφτει κανένας λόγος, ούτε είστε σε θέση να τα καθορίσετε. Αυτά είναι δουλειά των μουσικών και του παραγωγού, και είναι ήδη ηχογραφημένα - και εδώ και καμιά 50ριά χρόνια, είναι ηχογραφημένα καλά. Η δική σας δουλειά είναι να παίξετε το κομμάτι και να το ευχαριστηθείτε.

Μη συγχέετε τους ρόλους. Όποιος θέλει attack και sustain, ας πάει στη Musikmesse τον Απρίλιο.
 

Μηνύματα
18.983
Reaction score
22.838
Η υπεραπόσβεση και το σβήσιμο της νότας είναι ευφυολογήματα των ρηβιούερς και των χαϊφιντελιστών που έχουν συνηθίσει τον φτωχό ήχο των ηχείων που έχουν, και τίποτε άλλο. Για παράδειγμα, είναι γνωστή η ρετσινιά των ATC, ότι έχουν "κλινικό" ήχο, είναι άψυχα ή ό,τι άλλο. Το attack και το sustain δεν είναι δική σας δουλειά, δεν σας πέφτει κανένας λόγος, ούτε είστε σε θέση να τα καθορίσετε. Αυτά είναι δουλειά των μουσικών και του παραγωγού, και είναι ήδη ηχογραφημένα - και εδώ και καμιά 50ριά χρόνια, είναι ηχογραφημένα καλά. Η δική σας δουλειά είναι να παίξετε το κομμάτι και να το ευχαριστηθείτε.

Μη συγχέετε τους ρόλους. Όποιος θέλει attack και sustain, ας πάει στη Musikmesse τον Απρίλιο.
Δεν ισχύουν αυτά που λες όπως δεν ισχυαν και αυτά που λες στο πόστ σου. Δεν φτάνει να υπάρχουν στην ηχογράφηση (αυτό εννοείται που δεν ξέρεις κιόλας τι υπάρχει) πρέπει και ο συνδυασμός μεταξυ μεγαφώνου -ηχείου και ενισχυτή και των χαρακτηριστικών τους να είναι τέτοιος ώστε αυτά τα τρία να αναπαράγονται (όταν κληθεί) σε κατάλληλη αναλογία που να θυμίζει κάπως πραγματικότητα. (είτε είναι "λάθος" είτε όχι ο τρόπος που υποστηρίζεται και υλοποιείται αυτό τεχνικά). Η υπόθεση μου συσχετισμού η συγκεκριμένη που έκανα μπορεί να είναι λανθασμένη και μην έχεις την υπεροψία να νομίζεις ότι επειδή το ανέφερα ως μια πιθανότητα εξερευνησης του ώς συχετισμός δεν ήξερα ότι αυτά που λές ισχύουν ... (αλλά) (και) το φαινόμενο που περιγραφω να οφείλεται αλλού (και με την ίδια την υπόθεση μου που ο ίδιος μάλιστα έκανα ότι το damping factor στην ουσία είναι απο 1000 ...10 τότε αυτόματα παραδέχομαι στην ουσία ότι δεν είναι αυτός πιθανόν όντως ο λόγος ..... και όπως και παλιά είχα ρωτήσει τον Bhutia περι αυτής της αίσθησης - εντύπωσης μου όπου και αυτός δεν την θεώρησε σωστή ... αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι παύει να υπάρχει σαν φαινόμενο και ακόμη είναι ανοιχτό για εμένα θέμα που μπορεί να οφείλεται. Βασικά δεν με ενδιαφέρει κιόλας, Εγω ξέρω τι ήχο θέλω να πετύχω. Ο ενισχυτής με τα ηχεία είναι και πρέπει να επιλέγονται στην περίπτωση του παραδοσιακού δικάναλου μαζί εάν θες optimum αποτέλεσμα. Τώρα τι παίζει το AtC και τι θεωρεί ο καθένας για αυτό και σε τι συνθήκες ή με τι ενισχυτές το έχει ακούσει, δεν το γνωρίζω. Απο αυτά που μου λές μάλλον καλό με χαμηλό Qes είναι και τους προτείνουν κάποιοι να το παιζουν με υψηλό damping factor. :D
 
Last edited:

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.296
Reaction score
1.185
Εγώ λέω να δοκιμάσουμε όποιον ενισχυτή της επιλογής σου να οδηγεί με παθητικό κροσόβερ ένα ηχείο της επιλογής σου και μετά να εφαρμόσουμε τις ίδιες ρυθμίσεις ( σημεία κρος, κλίσεις ) στον hypex ο οποίος θα οδηγήσει τα μεγάφωνα προφανώς χωρίς παθητικό κροσόβερ.
Το τεστ αυτο προφανως θα βγαλει διαφορετικα αποτελεσματα αλλα δεν ειναι δικαιο
Αλλα γιατι να μπεις σε ολη αυτη την διαδικασια
βαλε ενα απλο ημιτονο και στους δυο ενισχυτες δες το στον παλμογραφο και θα παρατηρησεις οτι στην εξοδο του καθε hypex Υπαρχουν και πραγματα τα οποια δεν ειναι ακουστικο σημα
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.296
Reaction score
1.185
Η υπεραπόσβεση και το σβήσιμο της νότας είναι ευφυολογήματα των ρηβιούερς και των χαϊφιντελιστών που έχουν συνηθίσει τον φτωχό ήχο των ηχείων που έχουν, και τίποτε άλλο. Για παράδειγμα, είναι γνωστή η ρετσινιά των ATC, ότι έχουν "κλινικό" ήχο, είναι άψυχα ή ό,τι άλλο. Το attack και το sustain δεν είναι δική σας δουλειά, δεν σας πέφτει κανένας λόγος, ούτε είστε σε θέση να τα καθορίσετε. Αυτά είναι δουλειά των μουσικών και του παραγωγού, και είναι ήδη ηχογραφημένα - και εδώ και καμιά 50ριά χρόνια, είναι ηχογραφημένα καλά. Η δική σας δουλειά είναι να παίξετε το κομμάτι και να το ευχαριστηθείτε.

Μη συγχέετε τους ρόλους. Όποιος θέλει attack και sustain, ας πάει στη Musikmesse τον Απρίλιο.
Hifi = High Fidelity
Υψηλη πιστοτητα
ΟΧΙ υψηλη ποιοτητα

δουλεια μας εδω ειναι να αποδωσουμε αυτο που γραφτηκε στον δισκο η to CD που αγορασαμε εχωντας ηδη συμφωνησει οτι οι μουσικοι και ο παραγωγος εχουν βαλει την δικη τους αποψη και πιθανον τα δικα τους λαθη στην παραγωγη
Αυτο ομως δεν μας αφορα εμεις πληρωσαμε για να αγορασουμε το συγκεριμενο πακετο

δουλεια μας ειναι αν τα καταφερουμε να το αναπαραξουμε ΠΙΣΤΑ στο συστημα μας αν αυτο ειναι εφικτο ( περιεχει μεσα ολα οσα αναφερεις σβυσιμο της νοτας, διαρκεια, sustain, πλαδαρη η σφιχτη μποτια αερινα η σκληρα πριμα .

Τωρα το μπερδεμα ξεκιναει οταν το συστημα προσθετει η αφαιρει απο την εικονα και επισης το χειροτερο μπερδεμα ξεκιναει οταν ο ακροατης θελει να το πειραξει
Οπου φυσικα διακιωμα του ειναι να κανει οτι γουσταρει αλλα σε αυτο το νημα προσπαθουμε να συζητησουμε τι ειναι σωστο και οχι τι γουσταρει ο καθενας
 

Μηνύματα
18.983
Reaction score
22.838
Επειδή παρόλο το γήρας μου και την απέχθεια μου απο την "Φυσική" που μαθαίνεται απο την ενασχόληση με το audio και όχι με την πραγματική Φυσική που εγώ γνωρίζω και εξετάζω τα θέματα όταν απαιτηθεί και με ενδιαφέρει και επειδή την ανταγωνιστικότητα μου δεν την έχω χάσει τελείως ιδίως όταν με εκνευρίζουν αλλά και επειδή κακώς βασίζομαι σε κάποιους που τους έχω υπερεκτιμήσει για να βρώ την απάντηση .... κάθισα λίγο γρήγορα και ερεύνησα το back EMF και πως πραγματικά δημιουργείται όπως και πως αντιδράει ενας ενισχυτής με υψηλο dampng factor σε αυτό και εάν είναι επιπρόσθετο με κάποια έννοια το φρενάρισμα που αυτος θα κάνει σε ένα ήδη χαμηλού Qes πηνιού που του δίνει έναν εύκολο δρόμο να φρενάρει το ίδιο το δικό του το back EMF.

Επειδή τελικα το φαινόμενο σχετιζεται με την συνολική αντίσταση του κυκλώματος και όχι όπως νομιζα με το "τι εχει να φρενάρει το damping factor σε ένα μεγάφωνο που ήδη αυτοφρενάρεται απο μόνο του με ένα χαμηλό Qes " ... εχω να δηλώσω (για τα πρακτικά) ότι η υπόθεση μου περί υπεραπόσβεσης είναι τεχνικά και επιστημονικά ορθή (πέρα απο εμπειρική που μου γεννησε εξάλλου και αρχικά το ερώτημα) και πολυ πιθανή σε μια περίπτωση υψηλου Qes και παράλληλα υψηλού damping factor. Μου διέφευγε και ο συσχετισμός (και γνώση) ότι η ποσότητα και το μέγεθος αυτού του back-EMF εξαρτώνται από την ταχύτητα του κώνου και την ισχύ του μαγνητικού πεδίου του μεγαφώνου. και όχι με το εαν σταματάει γρήγορα ή αργά.

Για να σας το εξηγησω - αποδείξω είναι πολυ δυσκολο και χρονοβόρο και αμφιβαλλω εαν το κατανοήσετε με αυτά που βλέπω να γράφετε για άλλα πιο απλά πράγματα. Προτείνω να το ψάξετε.

Τα χαρακτηριστικά (η ηχητική τους επίπτωση και περιγραφή) της υπεραπόσβεσης για το χαμηλό είναι αυτά που ανέφερα.

Η επιθυμητή και αρχικά σχεδιασμένη ώς πρόθεση του σχεδιαστή καταστολή της κίνησης του μεγαφωνου του και για να "λειτουργησει¨το ηχείο του κάτω απο συγκεκριμένες συνθηκες και χαρακτηριστικά που αφορούν τα υπόλοιπα συνοδα και κυρίως τον ενισχυτή ... δεν τηρείται. Οπότε δεν μιλάμε για υψηλή απόσβεση αλλά για ισορροπημένη απόσβεση συνδυαστικά ως επιδιωκομενο σωστό (ορθό) και ζητούμενο.
 
Last edited:

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.296
Reaction score
1.185
Επειδή παρόλο το γήρας μου και την απέχθεια μου απο την "Φυσική" που μαθαίνεται απο την ενασχόληση με το audio και όχι με την πραγματική Φυσική που εγώ γνωρίζω και εξετάζω τα θέματα όταν απαιτηθεί και με ενδιαφέρει και επειδή την ανταγωνιστικότητα μου δεν την έχω χάσει τελείως ιδίως όταν με εκνευρίζουν αλλά και επειδή κακώς βασίζομαι σε κάποιους που τους έχω υπερεκτιμήσει για να βρώ την απάντηση .... κάθισα λίγο γρήγορα και ερεύνησα το back EMF και πως πραγματικά δημιουργείται όπως και πως αντιδράει ενας ενισχυτής με υψηλο dampng factor σε αυτό και εάν είναι επιπρόσθετο με κάποια έννοια το φρενάρισμα που αυτος θα κάνει σε ένα ήδη χαμηλού Qes πηνιού που του δίνει έναν εύκολο δρόμο να φρενάρει το ίδιο το δικό του το back EMF.

Επειδή τελικα το φαινόμενο σχετιζεται με την συνολική αντίσταση του κυκλώματος και όχι όπως νομιζα με το "τι εχει να φρενάρει το damping factor σε ένα μεγάφωνο που ήδη αυτοφρενάρεται απο μόνο του με ένα χαμηλό Qes " ... εχω να δηλώσω (για τα πρακτικά) ότι η υπόθεση μου περί υπεραπόσβεσης είναι τεχνικά και επιστημονικά ορθή (πέρα απο εμπειρική που μου γεννησε εξάλλου και αρχικά το ερώτημα) και πολυ πιθανή σε μια περίπτωση υψηλου Qes και παράλληλα υψηλού damping factor. Μου διέφευγε και ο συσχετισμός (και γνώση) ότι η ποσότητα και το μέγεθος αυτού του back-EMF εξαρτώνται από την ταχύτητα του κώνου και την ισχύ του μαγνητικού πεδίου του μεγαφώνου. και όχι με το εαν σταματάει γρήγορα ή αργά.

Για να σας το εξηγησω - αποδείξω είναι πολυ δυσκολο και χρονοβόρο και αμφιβαλλω εαν το κατανοήσετε με αυτά που βλέπω να γράφετε για άλλα πιο απλά πράγματα. Προτείνω να το ψάξετε.

Τα χαρακτηριστικά (η ηχητική τους επίπτωση και περιγραφή) της υπεραπόσβεσης για το χαμηλό είναι αυτά που ανέφερα.
Λαμπρα ...
εφοσον λοιπον επιασες την μελετη κανε οτι χρειαζεται για να μας εξηγησεις πως διαχειριζεται το φαινομενο ενας ενισχυτης ταξης ΑΒ με αναδραση και με δυναμικο μηδεν στην μαυρη μπορνα οταν στο καλωδιο του ηχειου υπαρχει το πληρες ακουστικο φασμα και το πληρες φορτιο πχ Woofer mid tweeter +τα εξαρτηματα του crossover
και πως τα διαχειριζεται σε δυο καλωδια τα οποια προφανως συμπεριφερονται διαφορετικα γιατι και το φορτιο τους ειναι διαφορετικο και το back EMF ειναι διαφορετικα

Αν μπορεις να απαντησεις αυτο το ερωτημα τοτε εχεις απαντησει και στον δικο μου προβληματισμο
 

Μηνύματα
18.983
Reaction score
22.838
Λαμπρα ...
εφοσον λοιπον επιασες την μελετη κανε οτι χρειαζεται για να μας εξηγησεις πως διαχειριζεται το φαινομενο ενας ενισχυτης ταξης ΑΒ με αναδραση και με δυναμικο μηδεν στην μαυρη μπορνα οταν στο καλωδιο του ηχειου υπαρχει το πληρες ακουστικο φασμα και το πληρες φορτιο πχ Woofer mid tweeter +τα εξαρτηματα του crossover
και πως τα διαχειριζεται σε δυο καλωδια τα οποια προφανως συμπεριφερονται διαφορετικα γιατι και το φορτιο τους ειναι διαφορετικο και το back EMF ειναι διαφορετικα

Αν μπορεις να απαντησεις αυτο το ερωτημα τοτε εχεις απαντησει και στον δικο μου προβληματισμο
Αυτό τώρα και αφού απάντησα στον εαυτό μου το προηγούμενο και δεδομένου και εφόσον όπως διεπιστωσα έχουμε να κάνουμε με συνολική αντίσταση του κυκλώματος ... είναι απλό και μπορούμε να υποθέσουμε με αρκετή βεβαιότητα ότι :

1) Το back EMF δεν αλλάζει όπως λες - νομίζεις.

2) Το damping factor του ενισχυτή δεν αλλάζει επίσης, είναι εγγενές χαρακτηριστικό και αυτό του ενισχυτή.

3) Τι αλλάζει όμως ; Η αντίσταση στο μισό λόγω ότι χρησιμοποιείς δυο καλώδια. Αυτό απλώς δίνει την δυνατότητα της χαμηλότερης αντίστασης και το Back EMF βρίσκει πιο γρήγορα και πιο εύκολη διαδρoμή path να διανύσει και να φθάσει στον ενισχυτή ώστε να διαχυθεί σε θερμότητα ή άλλο (ότι κάνει ο κάθε ένας ενισχυτής τέλος πάντων ανάλογα και το τι είναι ... σε ΑΒ αυτό που σου λέω) ... όταν το "βλέπει" και σαν πιο εύκολο "φόρτιο" ο damping factor του ενισχυτή. Αυτό λογικά προσφέρει μια μικρή μεγαλύτερη απόσβεση , όχι όμως σημαντική και επίσης μην ξεχνάς ότι εάν είχες μονοκαλωδίωση με το ίδιο AWG όπως το άθροισμα των δυο καλώδίων που χρησιμοποίησες ... τότε θα είχες το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα. Ψάξε σε άλλο αίτιο να εξηγησεις (συσχετίσεις) την οποια διαφορά (μεγάλη) ακουστικη προέκυψε. Pending ... η ερώτηση σου. (απο άποψη επιστήμης και τεχνικού θέματος). Εγω δηλαδή δεν γνωρίζω άλλο λόγο.
 
Last edited:

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.296
Reaction score
1.185
Αυτό τώρα και αφού απάντησα στον εαυτό μου το προηγούμενο και δεδομένου και εφόσον όπως διεπιστωσα έχουμε να κάνουμε με συνολική αντίσταση του κυκλώματος ... είναι απλό και μπορούμε να υποθέσουμε με αρκετή βεβαιότητα ότι :

1) Το back EMF δεν αλλάζει όπως λες - νομίζεις.

2) Το damping factor του ενισχυτή δεν αλλάζει επίσης, είναι εγγενές χαρακτηριστικό και αυτό του ενισχυτή.

3) Τι αλλάζει όμως ; Η αντίσταση στο μισό λόγω ότι χρησιμοποιείς δυο καλώδια. Αυτό απλώς δίνει την δυνατότητα της χαμηλότερης αντίστασης και το Back EMF βρίσκει πιο γρήγορα και πιο εύκολη διαδρoμή path να διανύσει και να φθάσει στον ενισχυτή ώστε να διαχυθεί σε θερμότητα ή άλλο (ότι κάνει ο κάθε ένας ενισχυτής τέλος πάντων ανάλογα και το τι είναι ... σε ΑΒ αυτό που σου λέω) ... όταν το "βλέπει" και σαν πιο εύκολο "φόρτιο" ο damping factor του ενισχυτή. Αυτό λογικά προσφέρει μια μικρή μεγαλύτερη απόσβεση , όχι όμως σημαντική και επίσης μην ξεχνάς ότι εάν είχες μονοκαλωδίωση με το ίδιο AWG όπως το άθροισμα των δυο καλώδίων που χρησιμοποίησες ... τότε θα είχες το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα. Ψάξε σε άλλο αίτιο να εξηγησεις (συσχετίσεις) την οποια διαφορά (μεγάλη) ακουστικη προέκυψε. Pending ... η ερώτηση σου. (απο άποψη επιστήμης και τεχνικού θέματος). Εγω δηλαδή δεν γνωρίζω άλλο λόγο.
Λαμπρα
ενω θεωρητικα συμφωνουμε ετσι θα το εβλεπα και εγω εμπλεκεται ομως στην μεση ενα προβλημα
Οταν παιζει το Kimber μονο του υπαρχει ενα σχετικα πιο πλαδαρο μπασσο και πολυ καλη ποσοτητα ειδικα οταν ο ακροατης εκλαμβανει το συνολο και οπου τα πριμα ειναι φτωχα λογικο ειναι να πιστευεις οτι τα μπασα ειναι πιο πολλα
Να σημειωθει εδω οτι ακομα και οπτικα ειναι ξεκαθαρο οτι τα woofer κανουν διαδρομες που δεν θελει πολυ κουβεντα αρκει το γυμνο ματι

Με απλα μονοκλωνα καλωδια συμβαινει το εξης προφανως ανεβαινουν τα πριμα συγκριτικα αλλα δεν θα ηθελα να σταθω γιατι αυτο μπορει να ειναι και εντυπωση ( η αναφορα σε σταθμες ) Στεκομαι ομως οτι τα πριμα που ακουσα ηταν σουπερ καθαραγλυκα και ευχαριστα και εηαξαιρετικα διακριτα .

οποτε η συγκεριμενη επιλογη να παω διπλοκαλωδιωση με διαφορετικα καλωδια και με την λογικη οτι χρησιμοποιεω το καταληλο καλωδιαο για την καταλληλη δουλεια ηταν απλα κοινη λογικη

Τωρα εκτος απο το πολυ καλυτερο ηχητικο αποτελεσμα στο συνολο το περιεργο ειναι και παλι οπτικα εναι απολυτα ξεκαθαρο οτι στη δεδομενη ενταση το woofer κανει μικροτερες διαδρομες ενω παραγει ενα τεραστιο αποτελσμα με καλυτερη ευιασθησια και καλυτερο spl Απο πριν

Μην ξεχναμε οτι η πρακτικη εφαρμοστηκε σ ε τρια διαφορετικα ηχεια και τρεις διφορετικους ενισχυτες και εχει παντουτα ιδια αποτελεσματα

οχι στον διπλασιασμο του AWG κανεις λαθος για ανφερεσαι μονο στο ρευμα που μπορει να περασει μεσα ξεχνας οτι η χωρητικοτητα ειναι ευθεως αναλογη με την επιφανεια οποτε ΟΧΙ σε καμμια περιπτωση
Σημαινει οτι μπορει να ανεβει σε ρευματα και θα χασει και αλλα πριμα
 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.759
Reaction score
29.408
Γενικά η αναπαραγωγή δεν συμβαδίζει απαραίτητα με την ηχητική πιστότητα.

Την ακριβή χροιά των οργάνων.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.731
Μηνύματα
3.025.229
Members
38.487
Νεότερο μέλος
Βασίλειος
Top