Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.966
Καλά και εσύ ρε Σάκη, δεν γνωρίζεις ότι εδώ όσοι κοπιάρουν pdf είναι επιστήνονες και γνώστες?
Δεν πήγαινε για τον νκ αλλά και αυτός ακολουθεί τα ίδια καμώματα ψάχνοντας αναγνώριση από τους μαστερ του είδους!!😀😀
Τίποτε δεν είναι πιο αληθινό από το... τίποτα.:sneaky:
 

Μηνύματα
8.226
Reaction score
3.468
Καλά και εσύ ρε Σάκη, δεν γνωρίζεις ότι εδώ όσοι κοπιάρουν pdf είναι επιστήνονες και γνώστες?
Δεν πήγαινε για τον νκ αλλά και αυτός ακολουθεί τα ίδια καμώματα ψάχνοντας αναγνώριση από τους μαστερ του είδους!!😀😀
Είναι απρεπές για τους νέους να εκφέρουν γνωμικά ;)

Κάλλιο τρελός με όλους παρά συνετός και μόνος.
 

Μηνύματα
7.609
Reaction score
12.539
Εσυ Αστρονοτ (σορρυ δεν τα παρακολουθώ) το mini dsp χρησιμοποιείς για να κάνει (εκτελεί τα) χρέη full ενεργητικού κροσοβέρ για την εφαρμογή σου (σύστημα σου) ;
Το χρησιμοποιώ σαν dac/crossover/προενισχυτή.

Όχι βρε συ (περα απο την τρέλα της τιμολογησης στυλ τόσα θέλω να βγάλω) το ενεργό είναι πολυ ακριβό για να γίνει σωστά. Να καλή ώρα παράδειγμα το ενεργό κροσοβερ που λέγαμε. Είτε είναι παθητικό ενεργό κροσόβερ είτε dsp based έχει εκατοντάδες parts που πρέπει να είναι όλα καλής ποιότητας για να αποδώσει. Το παθητικό εχει 10 ; το ενεργητικό εχεις πολλες δεκαδες μέχρι και εκατοντάδες parts. Κaι με την λογική που έχεις υποστηριξει και εσυ νομιζω περι αδυναμου κρικου όλα πρέπει να είναι πολυ καλά. Η πολυπλοκοτητα δε και η αλληλοσυνδεση τους καταλαβαίνεις ότι αυξάνεται ο κινδυνος κάποια και τέλεια να τα υπλογισεις να μην συνεργαστουν καλά ή να αλληλεπιδράσουν με έναν τρόπο που ο σχεδιαστης δεν μπορεί να προβλέψει λόγω της ποσοτητας τους. Το lees is more σαν φιλοσοφία των οντιοφιλ δεν είναι χωρίς βάση. Έχει την λογικη της.
To παθητικό κροσόβερ όμως, μπορεί να έχει λίγα υλικά, αλλά τοποθετημένα σε μια άκρως ευαίσθητη περιοχή της αλυσίδας, μεταξύ ενίσχυσης και μεγαφώνων. Αντίθετα, το ενεργό κροσόβερ, μπορεί να έχει πολλά υλικά, αλλά βρίσκονται μεταξύ προενίσχυσης και τελικής ενίσχυσης ( πόσοι προενισχυτές δεν έχουν πάρα πολλά διακριτά υλικά στην υλοποίησή τους άλλωστε...? ), οι τελικοί λειτουργούν σε συγκεκριμένο εύρος και οδηγούν ένα δρόμο ο καθένας, συνήθως ένα μεγάφωνο. Δεν είναι το ίδιο. Και φυσικά, δεν λέω να πάει ο καθένας και να ξηλώσει τα παθητικά κροσόβερ και να μετατρέψει τα ηχεία σε ενεργά, άσχετα αν τελικά είμαι ικανοποιημένος απο αυτή την αλλαγή και κρίνω ότι έχει το καλύτερο value for money σε σχέση με όσες "βελτιώσεις" έχω δοκιμάσει στο παρελθόν ( βλέπε: καλώδια ). Με τα σημερινά δεδομένα, αν αγόραζα ΤΩΡΑ σύστημα, θα αποτελείτο απο ενεργά ηχεία και μόνο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.036
Reaction score
59.966
Είναι απρεπές για τους νέους να εκφέρουν γνωμικά ;)

Κάλλιο τρελός με όλους παρά συνετός και μόνος.
Κάπως έτσι προκύπτουν στιχουργικοί συνειρμοί...


Ξεφύλλισα τόσα πιντιεφ
με ό,τι τσιτάτα βρήκα
της γνώσης έκανα τον σεφ
στο νόημα και αν μπήκα
Την ΑΙ ρωτώ να πει
δική της η μισή ντροπή

Καλύτερα πολυκαναλικός
απμίξινγκ αγαπητικός
των επεξεργαστών τρελός
Παρά των καλωδίων γνωστικός

Μετρούσα δεν έψαχνα σιωπές
και της σκηνής το βάθος
μα όταν παίζουνε ποστ-πανκ
την άκουγα με πάθος
Ρωτάω αυτί μου τι ζητάς
να ήμουν έξτρα λαρτζ λεφτάς

Καλύτερα εμπειρίας ναυαγός
αντί παρελκομένων χορηγός
Το τρίτο και μακρύτατο να βρω
αντί η κότα αν έκανε το αβγό
 

Μηνύματα
19.045
Reaction score
22.933
Το χρησιμοποιώ σαν dac/crossover/προενισχυτή.


To παθητικό κροσόβερ όμως, μπορεί να έχει λίγα υλικά, αλλά τοποθετημένα σε μια άκρως ευαίσθητη περιοχή της αλυσίδας, μεταξύ ενίσχυσης και μεγαφώνων. Αντίθετα, το ενεργό κροσόβερ, μπορεί να έχει πολλά υλικά, αλλά βρίσκονται μεταξύ προενίσχυσης και τελικής ενίσχυσης ( πόσοι προενισχυτές δεν έχουν πάρα πολλά διακριτά υλικά στην υλοποίησή τους άλλωστε...? ), οι τελικοί λειτουργούν σε συγκεκριμένο εύρος και οδηγούν ένα δρόμο ο καθένας, συνήθως ένα μεγάφωνο. Δεν είναι το ίδιο. Και φυσικά, δεν λέω να πάει ο καθένας και να ξηλώσει τα παθητικά κροσόβερ και να μετατρέψει τα ηχεία σε ενεργά, άσχετα αν τελικά είμαι ικανοποιημένος απο αυτή την αλλαγή και κρίνω ότι έχει το καλύτερο value for money σε σχέση με όσες "βελτιώσεις" έχω δοκιμάσει στο παρελθόν ( βλέπε: καλώδια ). Με τα σημερινά δεδομένα, αν αγόραζα ΤΩΡΑ σύστημα, θα αποτελείτο απο ενεργά ηχεία και μόνο.
Το παθητικό κροσόβερ δημιουργεί τα γνωστά προβλήματα που αφορούν όμως μόνο το ηχείο κυρίως απώλεια ισχύος και φασικά προβλήματα.
Το ενεργό κροσόβερ είναι στο line level που είναι πολυ πιο ευαίσθητο και κάθε παρεμβολή ή επεξργασία εκεί μπορεί να αποδειχθεί πολύ επιζήμια και εύκολα. Οι επιλογές είναι πολλές και τα πλεονεκτήματα αλλά ακριβώς και για αυτό η υλοποίηση τους είναι δύσκολη. Επίσης κάποιος πρπει να ξέρει πάρα πολυ καλά τι κάνει. Το καλό με το mini dsp είναι ότι έτσι όπως σωστα το χρησιμοποιείς γλυτώνεις τολάχιστον την διπλή προενίσχυση και μετατροπες του ψηφιακού σήματος.. Αυτή είναι και η πραγματική χρήση και το ατού του. Εάν νομίζεις οτι τίποτε απο αυτά δεν εχει κόστος ή δεν μετράει η ποιότητα των υλικών, η υλοποιηση, και η βαθιά γνώση που και πάλι έχει μειονεκτήματα τα οποια είναι γνωστά και ακουστα ή ότι δεν υπάρχει και εκεί ακαουστικά "υπογραφή" , κάνεις κατά τη γνωμη μου λάθος. Άνετα μπορεί να έχεις ένα καλά σχεδιασμένο και με καλά υλικά (και φθηνότερο) παθητικό κροσοβερ που ακουστικά να είναι καλύτερο, λιγότερο ακριβες αλλά και να το κάνεις λιγοτερο επιζήμιο απο μια κακή υλοποιηση ή σχεδιασμό ή επιλογές ενεργό κροσοβερ. Τα θεωρητικά πλεονεκτήματα επειδή υπάρχουν δεν σημαίνει ότι τα έχουν όλοι εκμεταλλευτεί σωστά και στο έπακρο.
 
Last edited:


Μηνύματα
19.045
Reaction score
22.933
Δεν ξέρεις εσύ από ενεργά, μην γράφεις.
Μόνο μη με βάλουν οι "ενεργοί" να τα απαριθμήσω τα μειονεκτήματα και τι προκαλούν στον ήχο (πράγμα που το διαπίστωσα κιόλας όταν πήγα να τα ακούσω και δεν ήταν και mini dsp και ερασιτεχνικές προσπάθεις και πειραματισμοί .... θα με πούνε και όλοι πολύ κακό χα χα) ενω έπρεπε να το κάνουν αυτοί και κυρίως για τον εαυτό τους. Εάν θέλουν να βλεπουν μόνο τα πλεονεκτήματα και μάλιστα συνέχεια και μόνο σε συγκριση με τα παθητικά και όχι αναμεταξύ τους των ενεργών κροσοβερ .... το σχόλιο μου θα ήταν μια φορά οντιοφίλ ...πάντα οντιοφίλ.
 

Μηνύματα
5.623
Reaction score
9.784
Ο τρόπος που διατυπώνεις την έκκληση σου μοιάζει και μπορεί να είναι ειρωνικός άρα δεν θες απάντηση ούτε είναι καλός τρόπος αυτός να την ζητάς.

Εάν τώρα δεν είναι ειρωνικός (που είναι αλλά ας το παραβλέψουμε) η απάντηση μου είναι η εξης : Και πολλά σας (εσυ έβαλες τον πληθυντικό) είπα. Οποιος καταλαβαίνει καταλαβαίνει και οποιος δεν καταλαβαίνει ας το ψάξει. Το πόστ είχε έναν σκοπό αφύπνισης και την προς περαιτέρω εξέταση απο μεριάς σας πως επιτυγχανονται αυτές οι ηχογραφήσεις και που βασίζονται ωστε να φαίνεται ότι έχουν κάτι διαφορετικό ή σπουδαίο. Εξάλλου θα βγεί σεντόνι καθώς θέλει ανάλυση. Οποτε γιατι να το κάνω ; Για να με ειρωνεύεστε για τα σεντόνια και οτι δεν τα διαβάζετε κιόλας ; Η γνώση έτσι όπως έχετε μάθει εσείς να την παιρνετε - επιζητάτε (instantly και με δυο προτάσεις) σε δυο τρεις γραμμές δεν υπάρχει. Όταν ο άλλος δεν μπορεί να διαθέσει 2-3 λεπτα για να διαβάσει κάτι που ο άλλος έκανε μιση ώρα να το γράψει αναλυτικά και όχι να τον ξεπετάει με δυο τρίείς προτάσεις και του το δίνει έτοιμο ...δεν δικαιούται να ζητάει καμια απάντηση σε τίποτε. Ούτε ο άλλος λοιπόν που θα δώσει την απάντηση υποχρεούται ή ενθαρρυνεται έστω και ηθικά να την δώσει. Εδώ πληρώνετε και σας λένε και αφηγηματα .... αυτοί είναι κατάλληλοι άνθρωποι για εσάς.
Μην σου φαίνεται μετά περίεργο που οι άνθρωποι την βρίσκουν με την τεχνητή νοημοσύνη πλέον :tongue::biggrin:
Αν απαντούσε σαν και σένα, θα το κλείναμε το μαγαζί :lolsign:


Καλά και εσύ ρε Σάκη, δεν γνωρίζεις ότι εδώ όσοι κοπιάρουν pdf είναι επιστήνονες και γνώστες?
Δεν πήγαινε για τον νκ αλλά και αυτός ακολουθεί τα ίδια καμώματα ψάχνοντας αναγνώριση από τους μαστερ του είδους!!😀😀
Αναγνώριση από τους ριμαστερ του είδους :biggrin:
Όλα καλά, μόνο να μην σας μείνει κάνα κουσούρι από τις στενές επαφές που είχατε μαζί μου στο παρελθόν :biggrin:
 

Μηνύματα
19.045
Reaction score
22.933
Μην σου φαίνεται μετά περίεργο που οι άνθρωποι την βρίσκουν με την τεχνητή νοημοσύνη πλέον :tongue::biggrin:
Αν απαντούσε σαν και σένα, θα το κλείναμε το μαγαζί :lolsign:



Αναγνώριση από τους ριμαστερ του είδους :biggrin:
Όλα καλά, μόνο να μην σας μείνει κάνα κουσούρι από τις στενές επαφές που είχατε μαζί μου στο παρελθόν :biggrin:
Η Α.Ι. για να σου απαντήσει και αυτή σωστά και ολοκληρωμένα πρέπει να ξέρεις να ρωτάς. Εάν εθελοτυφλείς και ρωτάς μόνο αυτό που απο πριν θα ήθελες να ακουσεις ή να επιβεβαιώσεις επιλογές σου θα λάβεις ανάλογη απάντηση. Το να ξέρεις να ρωτας είναι πιο σημαντικό απο το να ξέρεις να απαντάς.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.609
Reaction score
12.539
Το παθητικό κροσόβερ δημιουργεί τα γνωστά προβλήματα που αφορούν όμως μόνο το ηχείο κυρίως απώλεια ισχύος και φασικά προβλήματα.
Το ενεργό κροσόβερ είναι στο line level που είναι πολυ πιο ευαίσθητο και κάθε παρεμβολή ή επεξργασία εκεί μπορεί να αποδειχθεί πολύ επιζήμια και εύκολα. Οι επιλογές είναι πολλές και τα πλεονεκτήματα αλλά ακριβώς και για αυτό η υλοποίηση τους είναι δύσκολη. Επίσης κάποιος πρπει να ξέρει πάρα πολυ καλά τι κάνει. Το καλό με το mini dsp είναι ότι έτσι όπως σωστα το χρησιμοποιείς γλυτώνεις τολάχιστον την διπλή προενίσχυση και μετατροπες του ψηφιακού σήματος.. Αυτή είναι και η πραγματική χρήση και το ατού του. Εάν νομίζεις οτι τίποτε απο αυτά δεν εχει κόστος ή δεν μετράει η ποιότητα των υλικών, η υλοποιηση, και η βαθιά γνώση που και πάλι έχει μειονεκτήματα τα οποια είναι γνωστά και ακουστα ή ότι δεν υπάρχει και εκεί ακαουστικά "υπογραφή" , κάνεις κατά τη γνωμη μου λάθος. Άνετα μπορεί να έχεις ένα καλά σχεδιασμένο και με καλά υλικά (και φθηνότερο) παθητικό κροσοβερ που ακουστικά να είναι καλύτερο, λιγότερο ακριβες αλλά και να το κάνεις λιγοτερο επιζήμιο απο μια κακή υλοποιηση ή σχεδιασμό ή επιλογές ενεργό κροσοβερ. Τα θεωρητικά πλεονεκτήματα επειδή υπάρχουν δεν σημαίνει ότι τα έχουν όλοι εκμεταλλευτεί σωστά και στο έπακρο.
Στο σύστημά μου, κάθε άλλο παρά πρόβλημα ισχύος έχω. Τα ηχεία είναι αρκετά ευαίσθητα ( με τα παθητικά κροσόβερ ) και ο τελικός έχει ονομαστική ισχύ 250W@8Ω ( 300 κάτι μέχρι να αρχίσει να κλιπάρει, μετρημένα απο τη Bryston ). Το πρόβλημα δεν είναι λοιπόν η σπατάλη ισχύος στη περίπτωσή μου, άσχετα αν είναι και αυτή μια παράμετρος. Μιλάω για σαφώς καλύτερα δυναμικά, το ηχείο έγινε πολύ πιο "νευρικό". Και επειδή έχω ακούσει τη προσπάθεια μέλους που γεμάτος καμάρι άκουγε τα νέα του "αναβαθμισμένα" κροσόβερ και έχοντας ακούσει τα "μαμά". έχω ένα μέτρο σύγκρισης γι'αυτό που άκουσα απο τη δική μου βελτίωση.
Το minidsp δεν προβαίνει σε μετατροπή του ψηφιακού απο το dac του σε αναλογικό, επεξεργάζεται το ήδη ψηφιακό σήμα και στη συνέχεια κάνει τη μετατροπή σε αναλογικό. Δεν λεώ ότι είναι το τέλειο μηχάνημα, αλλά τα οφέλη απο τη χρήση του ( ως κροσόβερ και βγάζοντας εκτός τα παθητικά υλικά απο την ευαίσθητη διαδρομή του τελικού προς τα ηχεία ), είναι περισσότερα απο τα μειονεκτήματά του. Μη ξεχνάμε ότι ανταλάσσουμε απόψεις σε ένα νήμα που έχει να κάνει με το πόσο τα καλώδια ηχείων επηρεάζουν το damping factor του ενισχυτή και κατ'επέκταση το τρόπο που παίζει το σύστημα ( ασχέτως του τί πιστεύω για τα καλώδια και το κατά πόσο ακούγονται ). Όσο για την ακρίβεια του κροσόβερ και πόσο αυτή είναι επιθυμητή, σου υπενθυμίζω και σου τονίζω την αξία του time alignment διά του delay που εφάρμοσα στο crossover. Αν μπορούν, ας το κάνουν οι φίλοι του παθητικού κροσόβερ, οι πιουρίστες. Και δεν είναι κάτι το υποθετικό ή στα όρια του placebo όπως αυτά στο όνομα των οποίων πίνουν νερό οι πιουρίστες, μιλάμε για διαφορά που την ακούει και κουφός και...ΜΕΤΡΗΣΙΜΗ. Επομένως, δεν είναι καθόλου ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ πλεονεκτήματα. Είναι πραγματικά και επιβεβαιούμενα πλεονεκτήματα.
Δεν ξέρεις εσύ από ενεργά, μην γράφεις.
Ενώ άλλοι που ξέρουν απο immersive ας πούμε και θεωρούν ότι ακούγεται ο βιολιστής στη στέγη, έχουν δικαίωμα να γράφουν ( ή να χασκογελάνε ).
 

Μηνύματα
3.259
Reaction score
4.942
Αν έχουν ακούσει 4-5 γιατί να μην γράψουν;

Εσύ έχεις ακούσει;
 

Μηνύματα
19.045
Reaction score
22.933
Στο σύστημά μου, κάθε άλλο παρά πρόβλημα ισχύος έχω. Τα ηχεία είναι αρκετά ευαίσθητα ( με τα παθητικά κροσόβερ ) και ο τελικός έχει ονομαστική ισχύ 250W@8Ω ( 300 κάτι μέχρι να αρχίσει να κλιπάρει, μετρημένα απο τη Bryston ). Το πρόβλημα δεν είναι λοιπόν η σπατάλη ισχύος στη περίπτωσή μου, άσχετα αν είναι και αυτή μια παράμετρος. Μιλάω για σαφώς καλύτερα δυναμικά, το ηχείο έγινε πολύ πιο "νευρικό". Και επειδή έχω ακούσει τη προσπάθεια μέλους που γεμάτος καμάρι άκουγε τα νέα του "αναβαθμισμένα" κροσόβερ και έχοντας ακούσει τα "μαμά". έχω ένα μέτρο σύγκρισης γι'αυτό που άκουσα απο τη δική μου βελτίωση.
Το minidsp δεν προβαίνει σε μετατροπή του ψηφιακού απο το dac του σε αναλογικό, επεξεργάζεται το ήδη ψηφιακό σήμα και στη συνέχεια κάνει τη μετατροπή σε αναλογικό. Δεν λεώ ότι είναι το τέλειο μηχάνημα, αλλά τα οφέλη απο τη χρήση του ( ως κροσόβερ και βγάζοντας εκτός τα παθητικά υλικά απο την ευαίσθητη διαδρομή του τελικού προς τα ηχεία ), είναι περισσότερα απο τα μειονεκτήματά του. Μη ξεχνάμε ότι ανταλάσσουμε απόψεις σε ένα νήμα που έχει να κάνει με το πόσο τα καλώδια ηχείων επηρεάζουν το damping factor του ενισχυτή και κατ'επέκταση το τρόπο που παίζει το σύστημα ( ασχέτως του τί πιστεύω για τα καλώδια και το κατά πόσο ακούγονται ). Όσο για την ακρίβεια του κροσόβερ και πόσο αυτή είναι επιθυμητή, σου υπενθυμίζω και σου τονίζω την αξία του time alignment διά του delay που εφάρμοσα στο crossover. Αν μπορούν, ας το κάνουν οι φίλοι του παθητικού κροσόβερ, οι πιουρίστες. Και δεν είναι κάτι το υποθετικό ή στα όρια του placebo όπως αυτά στο όνομα των οποίων πίνουν νερό οι πιουρίστες, μιλάμε για διαφορά που την ακούει και κουφός και...ΜΕΤΡΗΣΙΜΗ. Επομένως, δεν είναι καθόλου ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ πλεονεκτήματα. Είναι πραγματικά και επιβεβαιούμενα πλεονεκτήματα.

Ενώ άλλοι που ξέρουν απο immersive ας πούμε και θεωρούν ότι ακούγεται ο βιολιστής στη στέγη, έχουν δικαίωμα να γράφουν ( ή να χασκογελάνε ).
Απώλεια ισχύος και μεταβολές στην εμπέδηση που ανέφερα το είπα και εννοούσα ότι το κάνουν τα παθητικά κροσόβερ, όχι τα ενεργά.

Αφού χρησιμοποιείς dsp based (το mini dsp στην προκειμένη) διακριτά στάδια (τρανζιστορ ή opamps) στο σήμα (ή για τα φίλτρα) εσυ δεν έχεις. Έχεις όμως το dac. Opamps (εκει έχεις) και ποιά και τι ποιότητας χρησιμοποιεί το mini dsp στο αναλογικό σταδιο εξόδου του για περαιτέρω ενισχυση δεν ξέρω.

Εάν ο ήχος σου φαίνεται και τον περιγράφεις νευρικό αυτό οφείλεται σε jitter απο την μετατροπή. Τα δυναμικά είναι άλλο πράγμα και θα το εκλάμβανες αλλιώς ακουστικά / μουσικά.

Σε ρώτησα πριν πολλα πόστ να μου κάνεις συγκριση της σκηνής σου όσον αφορά το βάθος όπως και για την ροή της μουσικής συγκριτικά με τα ηχεία σου όταν είχες το παθητικό κροσοβερ με τους Bryston. Αυτά τα δύο δεν είναι θέμα εάν ακούς ή όχι μουσική που τα έχει ή είναι κάτι που θα επιζητουσες ή είναι σπουδαίο για εσένα .... είναι δυο παράγοντες που δείχνουν και σημαίνουν πολλά άλλα πράγματα ότι είναι σωστά. Δεν μου απάντησες. Αυτή είναι η πιο σημαντική ερώτηση που έπρπε να κάνεις στον ευατό σου για να κρίνεις την οποια ηχητική αναβθμιση πέρα απο αυτά που θεωρείς ότι επιτευχθηκαν σαν στόχοι. Να ανακαλύψεις δηλαδή τι πιθανόν στερήθηκες συγκριτικά, όχι μόνο τι μπορεί να κέρδισες.
 
Last edited:


Μηνύματα
5.623
Reaction score
9.784
Η Α.Ι. για να σου απαντήσει και αυτή σωστά και ολοκληρωμένα πρέπει να ξέρεις να ρωτάς. Εάν εθελοτυφλείς και ρωτάς μόνο αυτό που απο πριν θα ήθελες να ακουσεις ή να επιβεβαιώσεις επιλογές σου θα λάβεις ανάλογη απάντηση. Το να ξέρεις να ρωτας είναι πιο σημαντικό απο το να ξέρεις να απαντάς.
Την ρώτησα και ξεκίνησε με αυτό
,, Α, μια υπέροχα ποιητική πρόσκληση να ασκήσω κριτική στον κόσμο των ακουστόφιλων – την αποδέχομαι με χαρά.,, :D
 

Μηνύματα
2.096
Reaction score
4.983
Καθε συστημα πρεπει να κρινεται στην αυτοτελεια του καθαρα με βαση το αποτελεσμα που παραγει
και οχι με βαση την τεχνολογικη του ανωτεροτητα η την τιμη του.
Το οτι ενα συστημα ειναι τεχνολογικα εξελιγμενο η πανακριβο δεν λεει τιποτα.
Χρειαζεται να θυμισω οτι υπαρχουν εταιρειες που διαπρεπουν ηχητικα και εμπορικα
με σχεδια ενισχυτων του προηγουμενου αιωνα, χαρτινα μεγαφωνα και παθητικα κρος,
βελτιωνοντας μονο εξαρτηματα, βλεπε audionote πχ..;

Η πολυεπεξεργασια, οι αλλεπαληλες μετατροπες, η αλλοιωση της αρχικης ηχογραφησης για να την κανουμε οπως μας αρεσει, οι αλγοριθμοι, τα χιλιαδες τρανζιστορ, εχουν ηχητικη υπογραφη.
Δεν αφορα ολους, αλλα ορισμενου ειδους απωλειες υπαρχουν.
Και αναρωτιεσαι ποιος ειναι ο πιο παραπλανημενος οποιος ακουει διαφορες στα καλωδια,
η αυτος που πιστευει οτι στη φυσικη υπαρχει free lunch;
 

Μηνύματα
7.609
Reaction score
12.539
Εάν ο ήχος σου φαίνεται και τον περιγράφεις νευρικό αυτό οφείλεται σε jitter απο την μετατροπή. Τα δυναμικά είναι άλλο πράγμα και θα το εκλάμβανες αλλιώς ακουστικά / μουσικά.
Ναι, αυτό εννοώ, ότι έχουν βελτιωθεί τα δυναμικά. Χρησιμοποιώ τον όρο "νευρικός" με τη καλή έννοια, ότι δεν είναι κοιμησμένο. Είχα δοκιμάσει με τραγούδια που τα γνωρίζω πολύ καλά, οπότε μπορούσα να καταλάβω αν επρόκειτο για βελτίωση ή για κάποιου είδους κόψιμο της μουσικής.
Σε ρώτησα πριν πολλα πόστ να μου κάνεις συγκριση της σκηνής σου όσον αφορά το βάθος όπως και για την ροή της μουσικής συγκριτικά με τα ηχεία σου όταν είχες το παθητικό κροσοβερ με τους Bryston. Αυτά τα δύο δεν είναι θέμα εάν ακούς ή όχι μουσική που τα έχει ή είναι κάτι που θα επιζητουσες ή είναι σπουδαίο για εσένα .... είναι δυο παράγοντες που δείχνουν και σημαίνουν πολλά άλλα πράγματα ότι είναι σωστά. Δεν μου απάντησες. Αυτή είναι η πιο σημαντική ερώτηση που έπρπε να κάνεις στον ευατό σου για να κρίνεις την οποια ηχητική αναβθμιση πέρα απο αυτά που θεωρείς ότι επιτευχθηκαν σαν στόχοι. Να ανακαλύψεις δηλαδή τι πιθανόν στερήθηκες συγκριτικά, όχι μόνο τι μπορεί να κέρδισες.
Το μόνο που στερήθηκα, είναι η απλότητα χρήσης του συστήματος. Ως προς τη σκηνή, σίγουρα δεν έχασε. Δεδομένου όμως ότι ο χώρος ήταν ακόμα αφρόντιστος και εφάρμοσα στη συνέχεια target curve με ανορθόδοξο τρόπο ( μη ξεχνάμε ότι ήμουν σε πειραματικό στάδιο ), θεωρώ άσκοπο να αναφερθώ σε αυτή την ιδιότητα του συστήματος. Αλλά όχι, δεν έχασα σε εστιασμό και διαστάσεις της σκηνής.
Με πιο απλά λόγια, ακόμα και σε πειραματικό στάδιο παίζει αξιοπρεπέστατα, ενώ πιστεύω ότι θα έκανε το ίδιο ακόμα και με χαμηλότερης αξίας ενισχυτικά, δεν είναι αυτά δηλαδή που κάνουν τη διαφορά.
Φυσικά και θα με ενδιέφερε ένα miniDSP Flex ή SHD, αλλά δεδομένου ότι θα ήθελα ένα στερεοφωνικό τρίδρομο crossover για να τα κάνω 2.5 δρόμων ενεργά, είτε θα αγόραζα ένα ζευγάρι τρίδρομες πλάτες Hypex, είτε ένα τρίδρομο στερεοφωνικό crossover με χρήση των τριών τελικών που έχω διαθέσιμους ( αν και σκέφτομαι πολύ σοβαρά να πουλήσω τους Bryston και να πάω σε μια πιο user friendly υλοποίηση, είτε έτοιμα ενεργά, είτε hypex ).
Η πολυεπεξεργασια, οι αλλεπαληλες μετατροπες, η αλλοιωση της αρχικης ηχογραφησης για να την κανουμε οπως μας αρεσει, οι αλγοριθμοι, τα χιλιαδες τρανζιστορ, εχουν ηχητικη υπογραφη.
Δεν αφορα ολους, αλλα ορισμενου ειδους απωλειες υπαρχουν.
Και αναρωτιεσαι ποιος ειναι ο πιο παραπλανημενος οποιος ακουει διαφορες στα καλωδια,
η αυτος που πιστευει οτι στη φυσικη υπαρχει free lunch;
Σε ένα μηχάνημα που λειτουργεί σε ψηφιακό στάδιο, δεν υπάρχει πολυεπεξεργασία. Πρώτα εφαρμόζει τις ρυθμίσεις που του ορίζουμε και μετά κάνει τη ψηφιοαναλογική μετατροπή. Δεν υπάρχει κάποιο γούστο το οποίο εφαρμόζουμε με τις ρυθμίσεις EQ, άρα δεν αλλοιώνουμε την αρχική ηχογράφηση. Το σωστό EQ είναι αυτό που εφαρμόζεται σε μετρήσεις του συστήματος στο χώρο, προκειμένου το τελικό αποτέλεσμα να ακολουθεί μια απο τις ενδεδειγμένες target curves. Τώρα, αν κάποιοι χρησιμοποιούν το EQ όντως για να φέρουν την ηχογράφηση στα δικά τους γούστα, είναι άξιοι της μοίρας τους. EQ=equalization, ισοστάθμιση. Και φυσικά, όλα αυτά πρέπει να γίνονται ΑΦΟΥ φροντιστεί ο χώρος, κάτι που δεν έχω καταφέρει να κάνω και γι'αυτό δεν βγάζω στη φόρα τα συμπεράσματά μου όσον αφορά στην ισοστάθμιση, καθώς την εφαρμόζω ακολουθώντας το σωστό μεν, αλλά με λάθος τρόπο δε.
 

Μηνύματα
19.045
Reaction score
22.933
Ναι, αυτό εννοώ, ότι έχουν βελτιωθεί τα δυναμικά. Χρησιμοποιώ τον όρο "νευρικός" με τη καλή έννοια, ότι δεν είναι κοιμησμένο. Είχα δοκιμάσει με τραγούδια που τα γνωρίζω πολύ καλά, οπότε μπορούσα να καταλάβω αν επρόκειτο για βελτίωση ή για κάποιου είδους κόψιμο της μουσικής.

Το μόνο που στερήθηκα, είναι η απλότητα χρήσης του συστήματος. Ως προς τη σκηνή, σίγουρα δεν έχασε. Δεδομένου όμως ότι ο χώρος ήταν ακόμα αφρόντιστος και εφάρμοσα στη συνέχεια target curve με ανορθόδοξο τρόπο ( μη ξεχνάμε ότι ήμουν σε πειραματικό στάδιο ), θεωρώ άσκοπο να αναφερθώ σε αυτή την ιδιότητα του συστήματος. Αλλά όχι, δεν έχασα σε εστιασμό και διαστάσεις της σκηνής.
Με πιο απλά λόγια, ακόμα και σε πειραματικό στάδιο παίζει αξιοπρεπέστατα, ενώ πιστεύω ότι θα έκανε το ίδιο ακόμα και με χαμηλότερης αξίας ενισχυτικά, δεν είναι αυτά δηλαδή που κάνουν τη διαφορά.
Φυσικά και θα με ενδιέφερε ένα miniDSP Flex ή SHD, αλλά δεδομένου ότι θα ήθελα ένα στερεοφωνικό τρίδρομο crossover για να τα κάνω 2.5 δρόμων ενεργά, είτε θα αγόραζα ένα ζευγάρι τρίδρομες πλάτες Hypex, είτε ένα τρίδρομο στερεοφωνικό crossover με χρήση των τριών τελικών που έχω διαθέσιμους ( αν και σκέφτομαι πολύ σοβαρά να πουλήσω τους Bryston και να πάω σε μια πιο user friendly υλοποίηση, είτε έτοιμα ενεργά, είτε hypex ).

Σε ένα μηχάνημα που λειτουργεί σε ψηφιακό στάδιο, δεν υπάρχει πολυεπεξεργασία. Πρώτα εφαρμόζει τις ρυθμίσεις που του ορίζουμε και μετά κάνει τη ψηφιοαναλογική μετατροπή. Δεν υπάρχει κάποιο γούστο το οποίο εφαρμόζουμε με τις ρυθμίσεις EQ, άρα δεν αλλοιώνουμε την αρχική ηχογράφηση. Το σωστό EQ είναι αυτό που εφαρμόζεται σε μετρήσεις του συστήματος στο χώρο, προκειμένου το τελικό αποτέλεσμα να ακολουθεί μια απο τις ενδεδειγμένες target curves. Τώρα, αν κάποιοι χρησιμοποιούν το EQ όντως για να φέρουν την ηχογράφηση στα δικά τους γούστα, είναι άξιοι της μοίρας τους. EQ=equalization, ισοστάθμιση. Και φυσικά, όλα αυτά πρέπει να γίνονται ΑΦΟΥ φροντιστεί ο χώρος, κάτι που δεν έχω καταφέρει να κάνω και γι'αυτό δεν βγάζω στη φόρα τα συμπεράσματά μου όσον αφορά στην ισοστάθμιση, καθώς την εφαρμόζω ακολουθώντας το σωστό μεν, αλλά με λάθος τρόπο δε.
Ωραία, αυτά όλα σημαίνουν ότι η δουλιεά που έγινε σε όλα τα επίπεδα σε οδηγησε σε ένα καλά σχεδιασμένο σύστημα DSP, που το όφελος που αποκόμισες από τον έλεγχο των ηχείων , του δωματίου κλπ είναι συνολικά μεγάλυτερο απο οποιοδήποτε πιθανη θεωρητική επίπτωση (dac, επεξεργασίας σηματος, επιλογή φίλτρων κλπ). Για εμένα εάν η σκηνη και η ροη διατηρήθηκε έστω στα ιδια επιπεδα με πριν (λες κιόλας ότι καλύτερψε) σίγουρα άξιζε τον κόπο το εγχειρημα σου. Πάντως αυτά τα καινουργια μοντέλα που εριξα μια ματιά είναι καλύτερα και στα dac τους και στο πως χειρίζονται τους αλγόριθμους και τα artifacts. . Σιγουρα επίσης βοήθησε ότι τους δίνεις ψηφιακό σήμα αλλά και ότι χρησιμοποιείς τον προενισχυτη του. Έτσι και αλλιώς όλα αυτα θα τα άλλαζε στον χαρακτηρα τους. Απλώς με τις πολλες επιλογές αυξάνεις και τις πιαθνότητες να πάει (ή να ρυθμίσεις) κάτι λανθασμένα. Ίσως πλέον (στην περίπτωση σου) μόνο ενα καλύτερο τροφοδοτικό θα βοηθούσε σημαντικά ή το mini dsp είναι ενσωματωμένο εσωτερικά έτσι που να μην μπορείς να αναβαθμίσεις κάτι ; Μάλλον δεν γίνεται ε ;
 



Μηνύματα
8.226
Reaction score
3.468
Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις λεπτομέρειες της σχεδίασης ηχείων, τα παθητικά φίλτρα (crossovers) συχνά θεωρούνται απλώς ως ένα αναγκαίο μέσο για τη διανομή των συχνοτήτων μεταξύ των οδηγών (woofer, midrange, tweeter κ.λπ.). Ωστόσο, η λειτουργία τους είναι πολύ πιο κρίσιμη και πολύπλευρη από αυτό.

Ένα καλά σχεδιασμένο crossover μπορεί να εξομαλύνει την ολική απόκριση συχνότητας του συστήματος, διορθώνοντας μη γραμμικότητες που προκύπτουν από τους ίδιους τους οδηγούς ή από παρεμβολές μεταξύ τους. Επιπλέον, με την επιλογή κατάλληλου τύπου φίλτρου –όπως Linkwitz-Riley, Butterworth ή Bessel– μπορεί να ελεγχθεί η φασική συμπεριφορά και να επιτευχθεί φασική συμβατότητα μεταξύ των οδηγών, κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση χρονοχρονικής συνοχής.

Τα παθητικά X-overs μπορούν επίσης να διαμορφωθούν ώστε να εξομαλύνουν την ηλεκτρική εμπέδηση που βλέπει ο ενισχυτής. Αυτό οδηγεί σε πιο σταθερό φορτίο, μειώνοντας την αρμονική παραμόρφωση και διατηρώντας έναν σταθερό συντελεστή απόσβεσης (damping factor -D.F.), ιδιαίτερα σε χαμηλές συχνότητες όπου αυτός είναι κρίσιμος για τον έλεγχο της κίνησης του woofer.

Επίσης τα X-overs επιδρούν και στη χρονική απόκριση αλλά και στο soundstage

Παρά το γεγονός ότι αυτές οι αρχές είναι γνωστές στους σοβαρούς ηχολήπτες και σχεδιαστές ήδη από τη δεκαετία του ’70, στην πράξη βλέπουμε συχνά το αντίθετο. Ηχεία υψηλής τιμής με σχεδιαστικές επιλογές που οδηγούν σε κακή ή μέτρια απόκριση, τόσο στο φάσμα όσο και στο πεδίο του χρόνου. Σε πολλές περιπτώσεις, η αισθητική σχεδίαση υπερισχύει της ακουστικής ακεραιότητας, καθώς μεγάλο μέρος του κοινού δίνει προτεραιότητα στην εμφάνιση και στην
'πολυτελή' αίσθηση του προϊόντος, περισσότερο απ’ ότι στην καθαρή ηχητική του απόδοση.

Εκτός από τα παθητικά φίλτρα, σύγχρονα ηχεία μπορούν να επωφεληθούν από:
  • Zobel networks: για αντιστάθμιση της αύξησης της εμπέδησης σε υψηλές συχνότητες.
  • Notch filters: για εξάλειψη στενών ζωνών συντονισμού ή προβλημάτων στη συχνότητα crossover.
  • Phase plugs / waveguides: για βελτίωση της κατευθυντικότητας και ελέγχου διασποράς (directivity).

Τελικά, η επιτυχία ενός ηχείου δεν εξαρτάται μόνο από την ποιότητα των μεγαφώνων , των καλωδίων ή το υλικό της καμπίνας, αλλά και από το πως όλα τα παραπάνω "δένονται" αρμονικά μέσω ενός σωστά μελετημένου crossover και γενικότερα της συστημικής του σχεδίασης. Το αν το κοινό εκτιμά αυτές τις τεχνικές αρετές είναι μια άλλη ιστορία – αλλά για όσους ακούν "με τα αυτιά και όχι με τα μάτια", αυτά τα στοιχεία κάνουν όλη τη διαφορά.

Τα καλωδια διασύνδεσης του ηχείου με τον ενισχυτή είναι απλως το κερασάκι στην τούρτα και απλώς δεν πρεπει να χάνουν τα ηλεκτρικά και μηχανικά χαρακτηριστικά τους με την πάροδο του χρόνου, π.χ. να μην τσακίζουν και να μην οξειδώνονται
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.753
Μηνύματα
3.026.658
Members
38.490
Νεότερο μέλος
c01l
Top