Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.316
Reaction score
33.253
Κράτα μικρό καλάθι γιατί αν βγούνε αληθινά όσα κυκλοφορούν για το φθηνότερο Υ την βλέπω την Tesla ξανά στα $300.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.316
Reaction score
33.253

Μηνύματα
17.891
Reaction score
25.785
δεν πρέπει να έχουν πουλήσει ούτε 1 σαν seat.
σε αυτά τα λεφτά είναι η χαρά του διανομέα πάντως. μιλάμε για κάτω από 1 ευρώ στα 100 χλμ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.316
Reaction score
33.253
Με όσα είχε λογικό είναι. Ακόμα και εγώ δεν θα έδινα ποτέ 7Κ για αυτό. Με άλλο 1Κ θα έπαιρνα το καινούργιο VSTROM 650. Δεν υπάρχει σύγκριση. Με τα 2800 όμως είναι super λύση για μέσα στην πόλη και λίγο παραέξω. Για εδώ που είμαι είναι ακατάλληλο. Θέλει μεγάλη μηχανή να μασάει τα χλμ για πλάκα.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.316
Reaction score
33.253
Χάλια και τα δύο. Από BMW εγώ θα έπαιρνα GS. Αν ήταν μόνο για ταξίδια και τον υπόλοιπο καιρό καθόταν μια R ή Κ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.088
Reaction score
145.182
Επιτέλους, βλέπουν κατάματα την απλή πραγματικότητα:

<<The new strategy comes as software and computer systems displace the engine as the defining feature of modern vehicles — and a key source of revenues.>>

Αλλά ακόμα βρίσκονται σε εμβρυϊκό στάδιο, θα δούμε τι θα δούμε το 2027..


<<A successful rollout of the software architecture developed with Rivian would be a “significant opportunity” for Volkswagen, said Bank of America auto analyst Horst Schneider, but previous promises of a big leap in software have not always been borne out.

Analysts say Volkswagen’s claims for technology supremacy will be further tested as it launches a new vehicle in China using Xpeng software next year and a €20,000 electric car powered by Rivian’s technology in 20
27.

“Ahead of these launches people always think maybe this time it works . . . I hope this comes true,” he added.>>

Volkswagen revives struggling tech unit crucial to its future https://share.google/QTlryu4tB0CwJu3rs



HSBC expects Cariad to remain lossmaking with some improvement in its financial performance from next year because of a reduced headcount and cost base at Cariad as well as a “modest” increase in revenue from maintaining and updating Cariad’s software in ID3 electric vehicles as well as the new electric Porsche and Audi models.

The partnership model also leaves VW highly dependent on Rivian, which it has pledged more than $5bn. “What happens when you outsource your core technology and you can’t pivot?” warned one person close to Cariad.

Their first priority is developing the architecture for Rivian’s R2 sport utility vehicle, due to start production next year, after which it will turn its attention to Volkswagen.

Work at the California-based joint venture, whose workforce has swollen to more than 1,300 from 900 when founded last year and which is set to open an office in Berlin, was “making significant strides”, Volkswagen told the FT.

Rivian also has ambitions to sell its software to other carmakers.

“We really believe that what we’re building together with the VW Group can become a reference technology platform for the entire industry, not just for Rivian and VW,” Wassym Bensaid, Rivian’s chief software officer and co-CEO of its joint venture with VW, said at the FT event.

While the early software troubles came as VW struggled to adapt quickly enough to the advent of electric cars, the group is also grappling with slower uptake th
an anticipated.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.316
Reaction score
33.253
Περισσότερο πιθανό είναι το 2028 παρά το 2027 όπως λένε. Το iD1 θα είναι το πρώτο VW με Rivian Software.

Υπεύθυνος τόσο του project όσο και της κολεγιάς VW-Rivian είναι ο υπεύθυνος Software της Rivian.
 

Μηνύματα
1.071
Reaction score
3.037
Οι καθαρές ζημίες διαμορφώθηκαν στα 772 εκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν σε καθαρή ζημία περίπου 120.325 ευρώ ανά όχημα που παραδόθηκε. Συγκριτικά, το αντίστοιχο ποσό το πρώτο εξάμηνο του 2024 ήταν 283.389 ευρώ ανά μονάδα


Αγοραστε μετοχές. 😄😁😃
Αν ήταν έξυπνοι θα έδιναν ξερωγώ 20.000€ στον υποψήφιο πελάτη, θα τον έστελναν να πάρει κανένα VW και θα τσέπωναν την 100άρα.

Όλα εγώ πια; :biggrin: :roflmao:
 

TGD

Thread Gravedigger
Μηνύματα
11.352
Reaction score
10.819
Αυτό κάνουν πουλώντας το software.

Ούπς, που πήγε το υπόλοιπο post;

Η VW έχει κοινοπραξία με την Rimac. Μάλιστα με την Bentley. Πάραυτα η Bentley δεν χρησιοποίησε το powertrain της Rimac στην προσπάθειά της για ηλεκτροκίνηση (ή έστω έτσι λέει). Θα μπορούσε η VW να πάρει το software της Rimac. Γιατί έμπλεξε με τους Αμερικάνους;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.088
Reaction score
145.182
Θα μπορούσε η VW να πάρει το software της Rimac.
Όχι, δε μπορεί.
Είναι διαφορετικές οι απαιτήσεις, και δεν μπορεί να το εντάξει στα δικά της αυτοκίνητα.

Περιμένει η Rivian να κάτσει να ασχοληθεί με το θέμα της (διότι αυτή από μόνη της είναι ανίκανη), για να της δώσει μια λύση, την οποία μετά να εντάξει στα δικά της ΙΧ.
Η Rivian όμως έχει άλλες (πιο κερδοφόρες) δουλειές προς ώρας, οπότε μένει στην αναμονή η VW, είναι χαμηλής προτεραιότητας.

Λύση έχει άμεσα διαθέσιμη απ' την Xpeng, την οποία όμως επίσης δε μπορεί να την εφαρμόσει στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, διότι είναι προσαρμοσμένη στις απαιτήσεις των Κινέζων.

Φυσικά κι αυτή η λύση θέλει να δοκιμαστεί πρώτα. Να ξεπεράσει τα "παιδικά προβλήματα".

Εν ολίγοις, η VW βρίσκεται λίγο πιο πίσω απ' όπου ήταν η Τέσλα το 2012. 🤪😂🤣



ΥΓ.
Η εύκολη λύση για την VW, θα ήταν να έχει ένα απλό Google auto λειτουργικό, android auto, όπως ήδη έχουν κάνει με επιτυχία κάποιες φίρμες. Δεν ξέρω γιατί δεν κινήθηκαν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Βέβαια, οι συνεχείς αναβαθμίσεις του Android auto, οδηγούν συχνά σε αδιέξοδα τόσο τους κατασκευαστές, όσο και τους χρήστες. Όλοι θα πρέπει να "ακολουθούν" τις αναβαθμίσεις της Google. Είναι κι αυτό ένα σοβαρό πρόβλημα.

Η μόνη άλλη υποψία που έχω, είναι για λόγους ασφαλείας. Για αυτούς τους λόγους, η Τέσλα λόγου χάριν, δεν έχει καν android auto, ούτε καν Google maps. Είναι όλα δικές της εφαρμογές, σε δικιά της πλατφόρμα. Αλλά οι άνθρωποι το ξέρουν το αντικείμενο, δεν είναι ασχετίδηδες σα τους Γερμανούς.


Κύρια σημεία ασφαλείας

Κυβερνοασφάλεια: Όσο περισσότερα third-party συστήματα και εφαρμογές συνδεθούν στο infotainment, τόσο αυξάνεται η «επιφάνεια επίθεσης» για hackers που μπορούν να εκμεταλλευτούν κενά ασφάλειας για να αποκτήσουν πρόσβαση σε δεδομένα του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένων ευαίσθητων λειτουργιών

Ευαίσθητα δεδομένα: Το Android Auto, λόγω της βαθιάς ολοκλήρωσής του με το κινητό και τα apps, απαιτεί πρόσβαση σε τοποθεσία, μηνύματα, επαφές κτλ. Αν το τηλέφωνο «χακαριστεί», ο hacker θα μπορούσε να παρακάμψει ασφαλιστικά μέτρα του infotainment και να ελέγξει κάποιες λειτουργίες του οχήματος ή να αποσπάσει προσωπικά δεδομένα

Ασφάλεια οδηγού: Μελέτες δείχνουν ότι φτωχά σχεδιασμένα UI και υπερβολικές ειδοποιήσεις ή αλληλεπιδράσεις του Android Auto αυξάνουν τον κίνδυνο περισπασμού του οδηγού, ειδικά όταν τρίτες εφαρμογές δεν ακολουθούν τις βέλτιστες πρακτικές ασφαλείας

Η στρατηγική της Tesla: Κρατώντας κλειστό το σύστημα, η Tesla μπορεί να ελέγχει απόλυτα τα πρωτόκολλα ασφαλείας και να περιορίσει τις ενημερώσεις και αναβαθμίσεις μόνο σε ό,τι έχει ελεγχθεί και πιστοποιηθεί από την ίδια

Εν κατακλείδι, η μη υποστήριξη Android Auto από την Tesla γίνεται και για να προστατευτεί το όχημα από πιθανές κυβερνοεπιθέσεις ή ακούσια μείωση της οδικής ασφάλειας λόγω περισπασμών και κακής ενσωμάτωσης

H απουσία του Android Auto στα οχήματα της Tesla είναι στρατηγική επιλογή για πλήρη έλεγχο της εμπειρίας του χρήστη και διαφοροποίηση της εταιρείας ως τεχνολογικής πλατφόρμας και όχι ως απλό κατασκευαστή αυτοκινήτων
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.088
Reaction score
145.182
ΑΙ: Ποιες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) χρησιμοποιούν το λειτουργικό σύστημα Google Automotive OS (Android Automotive) στα οχήματά τους το 2025:

Volvo: Πρωτοπόρος στη συνεργασία με την Google, με πλήρη ενσωμάτωση του Google Automotive OS και προγραμματισμένες ενημερώσεις με τεχνητή νοημοσύνη Gemini.

Polestar: Χρησιμοποιεί Google Automotive OS για την ενσωμάτωση εφαρμογών και υπηρεσιών Google.

Renault

Ford
(συμπεριλαμβανομένων Ford Explorer 2025, Lincoln Nautilus)

General Motors (Chevrolet, GMC, Cadillac)

Honda (ξεκίνησε από το 2022)

Hyundai, Kia, Genesis (δηλώνουν υιοθέτηση από το 2026 στα νέα μοντέλα)

Porsche (συνεργασία με Google για μελλοντικά μοντέλα)

BMW (χρησιμοποιεί Android Automotive OS σε κάποια μοντέλα, αλλά με διαφοροποιήσεις στο Google Services)


YΓ. Δεν είναι δευτερεύουσας σημασίας το software, είναι πλέον crucial στα BEV.

Και όπως λένε οι ίδιοι οι Γερμανοί για το software:

<<The new strategy comes as software and computer systems displace the engine as the defining feature of modern vehicles — and a key source of revenues.>>
Και ακόμα δεν φτάσαμε να μιλάμε για FSD.. 😎
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.275
Μηνύματα
3.046.974
Members
38.543
Νεότερο μέλος
intergrale
Top