Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.555
Reaction score
1.518
Οι μετρήσεις θα γίνουν να για δούμε αν όντως υπάρχουν διαφορές της τάξης του 0,70 dB .
Σας υπενθυμίζω ότι o East Electronics δήλωσε σε αυτό το θέμα ότι μέτρησε διαφορά μέσης στάθμης 0,7 dB μεταξύ δύο καλωδίων Α & Β. Απέφυγε να απαντήσει στην ερώτηση που του έκανα , οπότε δεν γνωρίζουμε ποια ήταν τα δείγματα .
θα χρησιμοποιήσω και στις δικές μου δοκιμές ροζ θόρυβο, ο οποίος παράγαται από την γενήτρια του ARTA.

Πρόσθεσα στη λίστα και κάποια ομαξονικά RG58 & RG59, καθότι ο κ. Van Den Hul (VDH), μετά από ερώτηση που του έθεσε ο East Electronics, απάντησε με γρίφους για την καταλληλότητα τους σε εφαρμογές audio ως line interconnects.
Μας λέει εν ολίγοις ότι οι νόστιμες πίτσες θέλουν τον σωστό μάγειρα και τη σωστή συνταγή. Δεν είναι όλες οι πίτσες το ίδιο νόστιμες , θέλοντας να μας πει ότι τα δικά του καλώδια διαφέρουν από τα υπόλοπα , θα έλεγε κανείς ότι είναι νόστιμα και μοναδικά.


Εσύ μην ξεχνάς ότι μέτρησες διαφορές καλωδίων 0,7 dB σε μέση στάθμη με ένα κινητό σε ένα χώρο που δεν είναι ηχητικά φροντισμένος για μετρήσεις ακριβείας. Βάσει αυτού, έβγαλες το συμπέρασμα ότι είναι σημαντικές διαφορές καθότι το ένα καλώδιο περνούσε περισσότερη πληροφορία στο σύστημα από το άλλο.


Κάνε υπομονή και θα μάθεις δυο-τρία πραγματάκια .
Εισαι τραγικος τυπος
Εκτος του οτι δεν εχεις ιδεα τι συζηταμε τελικα δεν εχεις τη ικανοτητα να αντιληφθεις αυτο που διαβαζεις

Για τελευταια φορα ο χωρος το συστημα δεν παιζει κανενα απολυτως ρολο ( αρκει να μην αγγιξεις τιποτα απολυτως και πουθενα εκτος απο το ιντερκονεκτ ) οταν η μετρηση προσπαθει να διακριβωσει καποια διαφορα μεταξυ ενος καλωδιου Α με ενα καλωδιο Β Δεν χρειαζεται ακριβεια στην μετρηση απλη αρκει να μας δειξει αν υπαρχει διαφορα και αρκει να επανληφθει η μετρηση και φυσικα να παραγει το ιδιο αποτελεσμα καθε φορα .
τα υπολοιπα το να δεις γιατι συμβαινει αυτο ειναι η επομενη συζητηση .

Το καλωδιο που μπηκε πρωτο ηταν ενα
Oehlbach NF Ice Blue Audio Interconnect Cable 2 x RCA - 2 x RCA 0.8m ( ομοαξωνικο )
και το καλωδιο που εκανε την διαφορα ηταν
Το Epitome MK2 της mamalos.com (συστρεμενο)
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.380
Reaction score
18.574
Ακόμη κι αν τα άτομα που συμμετείχαν στη διαδικασία, στεκόντουσαν σε διαφορετικό σημείο, είναι ικανό να αλλάξει τη μέτρηση...
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.555
Reaction score
1.518
Ακόμη κι αν τα άτομα που συμμετείχαν στη διαδικασία, στεκόντουσαν σε διαφορετικό σημείο, είναι ικανό να αλλάξει τη μέτρηση...
Ελεος ρε σεις κουραστηκα πια
ειπαμε δεν αγγιζεις τιποτα δεν αλλαζεις τιποτα προφανως στεκεσαι στο ιδιο σημειο κλπ κλπ η βγαινεις εξω
επαναλμβανεις 10 φορες την καθε φορα
μονο ετσι εισαι σιγουρος
 

Μηνύματα
5.745
Reaction score
9.963
κουραστηκα
Κράτα δυνάμεις γιατί θα ποσταρω κάτι :biggrin:
RCA Cables
RCA cables are so named because they are equipped at both ends with RCA connectors (sometimes misspelled as "Cynch"). This connector type is a standard in consumer hi-fi electronics, and deviations from it are extremely rare these days. While your playback device and amplifier are equipped with RCA jacks, the connecting cables have RCA plugs at both ends. Each transmission channel consists of a single-core cable with a braided shield that also serves as the ground wire. For stereo applications, two single-core cables are often combined to form a two-core cable, which is usually a twin-core cable where the two individually shielded conductors lie side by side. To determine the theoretical influence such an RCA cable can have on the sound, let's start with the output of the playback device, for example, the CD player.


``` This delivers a voltage of roughly one volt (shown as generator G in Figure 1) and, in well-designed devices, has an output resistance Ra of less than 100 ohms, while in poorly designed devices it can reach up to 5 kΩ. The voltage is carried to the socket via circuit traces or an internal cable. At the transition from socket to plug, a contact resistance Rs1 can be detected, which, even in lower-quality plugs, is only a few milliohms (thousandths of an ohm). Therefore, solid plugs, especially those with gold plating, are pointless. Furthermore, gold contacts are less suitable for this application than a layperson might assume, given the precious metal: Electrically equivalent contact can be achieved with tinned or nickel-plated surfaces, which are also significantly cheaper for the end customer (the difference in manufacturing costs is minimal anyway)! Gold-plated connectors have the advantage of not corroding and therefore functioning reliably for many years, provided they are not exposed to grease (e.g., from cooking fumes), which tends to seep between the contact surfaces over time and increase contact resistance, potentially leading to a complete break in the connection. Tinned or nickel-plated connectors, on the other hand, may require disconnecting and reconnecting every few years due to the oxide layers that form, in order to restore the low contact resistance.

The cable itself has a very low ohmic resistance (Rk), a noteworthy capacitance (Ck), and an extremely low inductance (Lk). At the other end, the connection between the plug and the amplifier socket is made, with a contact resistance (Rs2). The amplifier, in turn, has an input resistance (Re) and an input capacitance (Ce). The equivalent circuit diagram for the entire path is therefore as follows:

1762268789358.png


The resistors Ra, Rs1, and Rk, connected in series, can be combined into a single resistor, which we will call Ra'. Resistor Rs2 forms a voltage divider with the input resistor Re. Because the value of Re is typically around 100 kΩ or more, while Rs2, at a maximum of 100 mΩ, is at least a million times smaller, the static voltage attenuation, which is not noticeable in the sound but only in a reduced volume, is so small that it can only be measured with great difficulty and is certainly inaudible. It amounts to less than 0.0001% or -0.000009 dB. Therefore, Rs2 can be considered negligible. Ck, Re, and Ce are connected in parallel, so capacitors Ck and Ce can be combined into a single capacitor, which we will call Ce'. Lk, together with this Ce' (i.e., Ck and Ce), essentially forms a low-pass filter. The value of Lk is extremely small, at a few billionths of a henry, while Ck is a maximum of 200 pF for a cable length of one meter, and the typical value of Ce is unlikely to exceed 100 pF. This results in a maximum value of approximately 300 pF for Ce'. Assuming a comparatively large value of 250 nH for Lk, the resulting cutoff frequency is over 18 MHz (18,000,000 Hz), at the upper end of the shortwave range. This is so far above the audible range and also above the range that the amplifier can process that this inductance can simply be neglected. Strictly speaking, Lk also forms a low-pass filter with the input impedance Re. However, its cutoff frequency of 63 GHz (63,000,000,000 Hz) is so high that such frequencies can only be generated with great difficulty using current technology (extremely shortwave radar devices operate in this range). This results in the following slightly simplified equivalent circuit diagram. Please note that the simplification mainly concerns the mathematical aggregation of multiple resistors and capacitors. Only components that are certain to have no effect on the sound have been omitted.

1762268942474.png


As anyone with electrical engineering knowledge can easily see, this is a combination of a voltage divider (Re and Ra') and a low-pass filter (Ra' and Ce'). The voltage divider is completely irrelevant from a sonic perspective, as it only slightly reduces the volume (a volume control works no differently). With a value of 5 kΩ for Ra' (which is exceptionally high and unfavorable; practical values are more like 100 Ω) and 100 kΩ for Re, the attenuation is only about 0.5 dB. However, the low-pass filter could certainly influence the sound. For a so-called RC low-pass filter, the cutoff frequency f0, at which there is already an attenuation of 3 dB, is calculated using the following formula:

1762268884433.png


With the values assumed above (Ce' = 300 pF, Ra' = 5 kΩ), the cutoff frequency is over 100 kHz. Since this is still five times higher than the audible range, any audible effect is negligible. With a more realistic Ra' (100 Ω), the cutoff frequency is even 5.3 MHz, far beyond acceptable limits. To force an audible effect, one would have to resort to drastic measures: Take a completely idiotic output stage with an output impedance of 10 kΩ and run the signal to the amplifier via a 5 m long cable. Since we assumed an extremely poor cable with 200 pF per meter, the cable capacitance alone is a considerable 1000 pF; an unrealistic value. Add to that the amplifier's input capacitance of 100 pF, resulting in a Ce' value of 1100 pF. With these far-fetched values, we finally arrive at a frequency of approximately 14.5 kHz, at which some individuals might perceive a slight sonic impact. However, many people will not notice any degradation in sound even under these conditions because, firstly, the level at 14.5 kHz has only dropped by 3 dB, and secondly, the highest audible frequency for many people is already below this value.

As you have seen, several extremely unfavorable factors have to coincide for the connecting cable between the playback device and the amplifier to have any sonic effect. And very importantly: this only results in a high-frequency roll-off similar to what you can achieve with the treble control found on most amplifiers. We are not talking about a degradation of sound in the sense that the music has less depth, sounds less full, has less dynamic range, suffers from poor imaging, sounds unmusical, sounds impure, or any of the other things that are often claimed! In extreme cases, we're talking solely about slightly attenuated high frequencies, nothing more. A cable simply can't do more than that in reality.

With the 10 kΩ output impedance mentioned in the example, it would objectively be advisable to discreetly dispose of the faulty device anyway. And instead of the long, cheap cable factored into the calculation, which probably doesn't even exist in practice (not even in the €0.50 range), one could simply use the cable that's usually included or buy a very inexpensive RCA cable from an electronics store that would solve the problem before considering a high-end RCA cable costing several hundred euros, which can't solve a single problem that a very inexpensive cable can't also solve. Surprisingly, it's not uncommon to find so-called high-end devices with quite high output impedance. The justification often given is that this allowed them to omit an impedance converter at the output, which could supposedly affect the sound. A ludicrous argument! In this case, you need a low-capacitance cable, meaning one that is as short as possible, or, if the cable length must be long, one with low capacitance per meter. If you have the option, it's best to make it yourself as described in the next section.

Tip: If you're going to this unnecessary trouble to ease your conscience (even though you now know it's pointless), or if you need a low-capacitance cable due to a long run, then you should buy some RCA connectors and RG-59 coaxial cable from an electronics store. RG-59 is designed for RF applications and is characterized by low capacitance and, most importantly, a braided, and therefore dense, shield. It has an outer diameter of approximately 4 mm. Other 75-ohm coaxial cables have similarly good properties. If you're skilled at soldering, you can make an RCA cable from these components that, from an electrical engineering perspective, can't be improved upon for this application. A cinch cable manufactured in this way has only one disadvantage, which is, however, very serious in high-end circles: As a stereo cable, it costs well under 5 euros, and this low price alone disqualifies it from high-end applications. The only objectively real disadvantage is that the cable is quite stiff and doesn't tolerate small bending radii. The RG-179 performs significantly better in this regard, despite having virtually identical electrical specifications. However, due to its small outer diameter of 2.5 mm, which completely lacks any rugged appearance, it will only be met with ridicule in hi-fi circles.

Finally, a note: The cable's capacitance behaves exactly like a normal capacitor. Accordingly, its value can be easily measured with a capacitance meter. Even inexpensive digital multimeters often have a capacitance meter.

 
Last edited:

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.815
Εισαι τραγικος τυπος
Εκτος του οτι δεν εχεις ιδεα τι συζηταμε τελικα δεν εχεις τη ικανοτητα να αντιληφθεις αυτο που διαβαζεις
Σε αφήνω στην κρίση της ομάδας.
Θα μπορούσα να σε αποκαλέσω οτιδήποτε πλέον

Tα 11 καλώδια που μέτρησα, FR με periodic pink noise, δεν έχουν διαφορά στάθμης μεταξύ τους, στο ακουστικό φάσμα και λίγο παραπάνω

Το κατάλαβες ;
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.555
Reaction score
1.518
Κράτα δυνάμεις γιατί θα ποσταρω κάτι :biggrin:
RCA Cables
RCA cables are so named because they are equipped at both ends with RCA connectors (sometimes misspelled as "Cynch"). This connector type is a standard in consumer hi-fi electronics, and deviations from it are extremely rare these days. While your playback device and amplifier are equipped with RCA jacks, the connecting cables have RCA plugs at both ends. Each transmission channel consists of a single-core cable with a braided shield that also serves as the ground wire. For stereo applications, two single-core cables are often combined to form a two-core cable, which is usually a twin-core cable where the two individually shielded conductors lie side by side. To determine the theoretical influence such an RCA cable can have on the sound, let's start with the output of the playback device, for example, the CD player.


``` This delivers a voltage of roughly one volt (shown as generator G in Figure 1) and, in well-designed devices, has an output resistance Ra of less than 100 ohms, while in poorly designed devices it can reach up to 5 kΩ. The voltage is carried to the socket via circuit traces or an internal cable. At the transition from socket to plug, a contact resistance Rs1 can be detected, which, even in lower-quality plugs, is only a few milliohms (thousandths of an ohm). Therefore, solid plugs, especially those with gold plating, are pointless. Furthermore, gold contacts are less suitable for this application than a layperson might assume, given the precious metal: Electrically equivalent contact can be achieved with tinned or nickel-plated surfaces, which are also significantly cheaper for the end customer (the difference in manufacturing costs is minimal anyway)! Gold-plated connectors have the advantage of not corroding and therefore functioning reliably for many years, provided they are not exposed to grease (e.g., from cooking fumes), which tends to seep between the contact surfaces over time and increase contact resistance, potentially leading to a complete break in the connection. Tinned or nickel-plated connectors, on the other hand, may require disconnecting and reconnecting every few years due to the oxide layers that form, in order to restore the low contact resistance.

The cable itself has a very low ohmic resistance (Rk), a noteworthy capacitance (Ck), and an extremely low inductance (Lk). At the other end, the connection between the plug and the amplifier socket is made, with a contact resistance (Rs2). The amplifier, in turn, has an input resistance (Re) and an input capacitance (Ce). The equivalent circuit diagram for the entire path is therefore as follows:

View attachment 381588

The resistors Ra, Rs1, and Rk, connected in series, can be combined into a single resistor, which we will call Ra'. Resistor Rs2 forms a voltage divider with the input resistor Re. Because the value of Re is typically around 100 kΩ or more, while Rs2, at a maximum of 100 mΩ, is at least a million times smaller, the static voltage attenuation, which is not noticeable in the sound but only in a reduced volume, is so small that it can only be measured with great difficulty and is certainly inaudible. It amounts to less than 0.0001% or -0.000009 dB. Therefore, Rs2 can be considered negligible. Ck, Re, and Ce are connected in parallel, so capacitors Ck and Ce can be combined into a single capacitor, which we will call Ce'. Lk, together with this Ce' (i.e., Ck and Ce), essentially forms a low-pass filter. The value of Lk is extremely small, at a few billionths of a henry, while Ck is a maximum of 200 pF for a cable length of one meter, and the typical value of Ce is unlikely to exceed 100 pF. This results in a maximum value of approximately 300 pF for Ce'. Assuming a comparatively large value of 250 nH for Lk, the resulting cutoff frequency is over 18 MHz (18,000,000 Hz), at the upper end of the shortwave range. This is so far above the audible range and also above the range that the amplifier can process that this inductance can simply be neglected. Strictly speaking, Lk also forms a low-pass filter with the input impedance Re. However, its cutoff frequency of 63 GHz (63,000,000,000 Hz) is so high that such frequencies can only be generated with great difficulty using current technology (extremely shortwave radar devices operate in this range). This results in the following slightly simplified equivalent circuit diagram. Please note that the simplification mainly concerns the mathematical aggregation of multiple resistors and capacitors. Only components that are certain to have no effect on the sound have been omitted.

View attachment 381592

As anyone with electrical engineering knowledge can easily see, this is a combination of a voltage divider (Re and Ra') and a low-pass filter (Ra' and Ce'). The voltage divider is completely irrelevant from a sonic perspective, as it only slightly reduces the volume (a volume control works no differently). With a value of 5 kΩ for Ra' (which is exceptionally high and unfavorable; practical values are more like 100 Ω) and 100 kΩ for Re, the attenuation is only about 0.5 dB. However, the low-pass filter could certainly influence the sound. For a so-called RC low-pass filter, the cutoff frequency f0, at which there is already an attenuation of 3 dB, is calculated using the following formula:

View attachment 381590

With the values assumed above (Ce' = 300 pF, Ra' = 5 kΩ), the cutoff frequency is over 100 kHz. Since this is still five times higher than the audible range, any audible effect is negligible. With a more realistic Ra' (100 Ω), the cutoff frequency is even 5.3 MHz, far beyond acceptable limits. To force an audible effect, one would have to resort to drastic measures: Take a completely idiotic output stage with an output impedance of 10 kΩ and run the signal to the amplifier via a 5 m long cable. Since we assumed an extremely poor cable with 200 pF per meter, the cable capacitance alone is a considerable 1000 pF; an unrealistic value. Add to that the amplifier's input capacitance of 100 pF, resulting in a Ce' value of 1100 pF. With these far-fetched values, we finally arrive at a frequency of approximately 14.5 kHz, at which some individuals might perceive a slight sonic impact. However, many people will not notice any degradation in sound even under these conditions because, firstly, the level at 14.5 kHz has only dropped by 3 dB, and secondly, the highest audible frequency for many people is already below this value.

As you have seen, several extremely unfavorable factors have to coincide for the connecting cable between the playback device and the amplifier to have any sonic effect. And very importantly: this only results in a high-frequency roll-off similar to what you can achieve with the treble control found on most amplifiers. We are not talking about a degradation of sound in the sense that the music has less depth, sounds less full, has less dynamic range, suffers from poor imaging, sounds unmusical, sounds impure, or any of the other things that are often claimed! In extreme cases, we're talking solely about slightly attenuated high frequencies, nothing more. A cable simply can't do more than that in reality.

With the 10 kΩ output impedance mentioned in the example, it would objectively be advisable to discreetly dispose of the faulty device anyway. And instead of the long, cheap cable factored into the calculation, which probably doesn't even exist in practice (not even in the €0.50 range), one could simply use the cable that's usually included or buy a very inexpensive RCA cable from an electronics store that would solve the problem before considering a high-end RCA cable costing several hundred euros, which can't solve a single problem that a very inexpensive cable can't also solve. Surprisingly, it's not uncommon to find so-called high-end devices with quite high output impedance. The justification often given is that this allowed them to omit an impedance converter at the output, which could supposedly affect the sound. A ludicrous argument! In this case, you need a low-capacitance cable, meaning one that is as short as possible, or, if the cable length must be long, one with low capacitance per meter. If you have the option, it's best to make it yourself as described in the next section.

Tip: If you're going to this unnecessary trouble to ease your conscience (even though you now know it's pointless), or if you need a low-capacitance cable due to a long run, then you should buy some RCA connectors and RG-59 coaxial cable from an electronics store. RG-59 is designed for RF applications and is characterized by low capacitance and, most importantly, a braided, and therefore dense, shield. It has an outer diameter of approximately 4 mm. Other 75-ohm coaxial cables have similarly good properties. If you're skilled at soldering, you can make an RCA cable from these components that, from an electrical engineering perspective, can't be improved upon for this application. A cinch cable manufactured in this way has only one disadvantage, which is, however, very serious in high-end circles: As a stereo cable, it costs well under 5 euros, and this low price alone disqualifies it from high-end applications. The only objectively real disadvantage is that the cable is quite stiff and doesn't tolerate small bending radii. The RG-179 performs significantly better in this regard, despite having virtually identical electrical specifications. However, due to its small outer diameter of 2.5 mm, which completely lacks any rugged appearance, it will only be met with ridicule in hi-fi circles.

Finally, a note: The cable's capacitance behaves exactly like a normal capacitor. Accordingly, its value can be easily measured with a capacitance meter. Even inexpensive digital multimeters often have a capacitance meter.

Ποσα χρονια ειναι γραμμενο αυτο το αρθρο ?
Οποτε σου απανταω
Συμφωνα με αυτα που γραφει αυτος, τα ηλεκτρικα χαρακτηριστικα του καλωδιου Αντισταση χωρητικοτητα αυτεπαγωγη και θωρακιση τελικα δεν παιζουν κανενα ρολο στην ακροαση
εκτος βεβαια αν το καλωδιο που εχεις ειναι τοσο μαπα που εχει ενα απο αυτα τα προβληματα στον υπερθετικο βαθμο .
Σωστα μεχρι εδω ?

Συμφωνα με αυτο που λες εκατομμυρια ακροατες που συζητανε, εντοπιζουν και καταλαβαινουν διαφορες στα καλωδια ειναι μαλακες , ειναι πρεζονια , placebo , δεν ξερουν τι τους γινεται και παραλληλα η εταιριες που πουλανε καλωδια και 2 και 3 χιλαδες για ενα RCA ειναι ασχετοι ηλιθιοι και απατεωνες

Το αρθρο παραβλεπει πραγματα τα οποια μολις προσφατα ασχοληθηκε φυσικη να ανακaλυψει με ερισμα αυτο που λενε οι ακροατες
Οι ακροατες εχουν δικιο να λενα οτι ακουνε διαφορες Η φυσικη ανελαβε να εξηγησει το ΓΙΑΤΙ .
Σε αφήνω στην κρίση της ομάδας.
Θα μπορούσα να σε αποκαλέσω οτιδήποτε πλέον
Το κατάλαβες ;
Σου επιτρεπω να με αποκαλεσεις οτιδηποτε διοτι η αποψη σου καθως επισης και ο τροπος που αντιμετωπιζεις το τεχνικο μερος της συζητησης μου ειναι ΠΑΓΕΡΑ Αδιαφορη .
 

Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.815
θα ακολουθήσουν και ακουστικές εκτιμήσεις καλωδίων για τον καθένα ξεχωριστά.
Για δυνατούς λύτες
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.555
Reaction score
1.518
θα ακολουθήσουν και ακουστικές εκτιμήσεις καλωδίων για τον καθένα ξεχωριστά.
Για δυνατούς λύτες
Εσυ που δεν μπορεις να κατανοησεις 5 αραδες λεξεις γραμμενες για ανθρωπους που εχουν τελειωσει την Β Γυμνασιου θα κανεις "ακουστικες εκτιμησεις " ????
με τι εξοπλισμο και με τι τεχνικο υποβαθρο ?
επισης εχεις την εντυπωση οτι χεστηκε κανενας για την εκτιμηση σου ?
χεστηκαμε για το τι θεωρεις εσυ και ο καθενας καλο η κακο
Εμεις εδω αγωνιζομαστε να μαθουμε την αληθεια και κατα το ποσο το Α ειναι σωστοτερο απο το Β και Γιατι
Η προσωπικη σου αποψη ( καθως και διαφορα αλλα τραγικα που εγραψες ) μας ειναι αδιαφορα

και οπως σωστα εγραψε καποιος πιο πανω Υπαρχει πιθανοτητα ενας κατασκευαστης να αραδιασει 20 βιβλια φυσικης να αποδειξει οτι το καλωδιο του ειναι σωστοτερο η καλυτερο κανενας δεν μπορει να αποδειξει οτι θα αρεσει κιολας
 

Μηνύματα
468
Reaction score
770
Το είπα εγώ. Και δεν πρόκειται να ανακαλέσω. Ένα καλής ποιότητας, με πυκνό μπλεντάζ, RG59 είναι το υπέρτατο μονοτελές interconnect. Τελεία.
να φανταστω αυτη η προσεγγιση ε
Ελεος ρε σεις κουραστηκα πια
ειπαμε δεν αγγιζεις τιποτα δεν αλλαζεις τιποτα προφανως στεκεσαι στο ιδιο σημειο κλπ κλπ η βγαινεις εξω
επαναλμβανεις 10 φορες την καθε φορα
μονο ετσι εισαι σιγουρος
και εμεις κουραστηκαμε.........
 

Μηνύματα
5.745
Reaction score
9.963
Ποσα χρονια ειναι γραμμενο αυτο το αρθρο ?
Οποτε σου απανταω
Συμφωνα με αυτα που γραφει αυτος, τα ηλεκτρικα χαρακτηριστικα του καλωδιου Αντισταση χωρητικοτητα αυτεπαγωγη και θωρακιση τελικα δεν παιζουν κανενα ρολο στην ακροαση
εκτος βεβαια αν το καλωδιο που εχεις ειναι τοσο μαπα που εχει ενα απο αυτα τα προβληματα στον υπερθετικο βαθμο .
Σωστα μεχρι εδω ?

Συμφωνα με αυτο που λες εκατομμυρια ακροατες που συζητανε, εντοπιζουν και καταλαβαινουν διαφορες στα καλωδια ειναι μαλακες , ειναι πρεζονια , placebo , δεν ξερουν τι τους γινεται και παραλληλα η εταιριες που πουλανε καλωδια και 2 και 3 χιλαδες για ενα RCA ειναι ασχετοι ηλιθιοι και απατεωνες

Το αρθρο παραβλεπει πραγματα τα οποια μολις προσφατα ασχοληθηκε φυσικη να ανακaλυψει με ερισμα αυτο που λενε οι ακροατες
Οι ακροατες εχουν δικιο να λενα οτι ακουνε διαφορες Η φυσικη ανελαβε να εξηγησει το ΓΙΑΤΙ .

Σου επιτρεπω να με αποκαλεσεις οτιδηποτε διοτι η αποψη σου καθως επισης και ο τροπος που αντιμετωπιζεις το τεχνικο μερος της συζητησης μου ειναι ΠΑΓΕΡΑ Αδιαφορη .
Βλέπω Σάκη ότι ο Κογιας έχει τελικά δίκιο με αυτό το RG 59.

Tο RG 179 παιζει νά ειναι το καλύτερο πάντως :biggrin:
 



Μηνύματα
19
Reaction score
5
992 σχολια και ακομα δεν καταλαβαμε ποιος την εχει πιο μεγαλη....😏😏😏 την γνωση, εννοω μεγαλη8-)
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.555
Reaction score
1.518
Τώρα μπήκες στο νήμα εσύ;:laugh:
να κανω μια απλη τελιεως ερωτηση ρε Πετρο ?
Απο το μυαλο σου περασε η πιθανοτητα εστω και μια στο εκατομυριο να κανεις λαθος ?
γιατι και μενα περασε και οταν το ακουσα το καλωδιο το επομενο βημα ηταν να το μετρησω .
Στο σχολειο που πηγα εγω ετσι μας εμαθαν..
οποτε οταν ακουσω κατι κραταω μικρο καλαθι τεκμηριωνω και μετα θα τοποθετηθω
 
Last edited:

Μηνύματα
5.745
Reaction score
9.963
να κανω μια απλη τελιεως ερωτηση ρε Πετρο ?
Απο το μυαλο σου περασε η πιθανοτητα εστω και μια στο εκατομυριο να κανεις λαθος ?
γιατι και μενα περασε και οταν το ακουσα το καλωδιο το επομενο βημα ηταν να το μετρησω .
Στο σχολειο που πηγα εγω ετσι μας εμαθαν..
οποτε οταν ακουσω κατι κραταω μικρο καλαθι τεκμηριωνω και μετα θα τοποθετηθω

Αυτό το καλώδιο της Oehlbach που αναφέρεις δεν βρήκα να πωλείται στο μήκος που έχεις 0,8m
Εσυ το κοντυνες? :biggrin:
 

Μηνύματα
14.194
Reaction score
11.877
να κανω μια απλη τελιεως ερωτηση ρε Πετρο ?
Απο το μυαλο σου περασε η πιθανοτητα εστω και μια στο εκατομυριο να κανεις λαθος ?
γιατι και μενα περασε και οταν το ακουσα το καλωδιο το επομενο βημα ηταν να το μετρησω .
Στο σχολειο που πηγα εγω ετσι μας εμαθαν..
οποτε οταν ακουσω κατι κραταω μικρο καλαθι τεκμηριωνω και μετα θα τοποθετηθω
Εγώ δε συμμετέχω στα γραφόμενα και δεν παίρνω θέση. Μόνο το Νταχάρη ρώτησα κάτι.
Άρα να κάνω λάθος σε ποιό πράγμα;
 


Μηνύματα
8.524
Reaction score
3.815
Εσυ που δεν μπορεις να κατανοησεις 5 αραδες λεξεις γραμμενες για ανθρωπους που εχουν τελειωσει την Β Γυμνασιου θα κανεις "ακουστικες εκτιμησεις " ????
με τι εξοπλισμο και με τι τεχνικο υποβαθρο ?
επισης εχεις την εντυπωση οτι χεστηκε κανενας για την εκτιμηση σου ?
χεστηκαμε για το τι θεωρεις εσυ και ο καθενας καλο η κακο
Εμεις εδω αγωνιζομαστε να μαθουμε την αληθεια και κατα το ποσο το Α ειναι σωστοτερο απο το Β και Γιατι
Η προσωπικη σου αποψη ( καθως και διαφορα αλλα τραγικα που εγραψες ) μας ειναι αδιαφορα

και οπως σωστα εγραψε καποιος πιο πανω Υπαρχει πιθανοτητα ενας κατασκευαστης να αραδιασει 20 βιβλια φυσικης να αποδειξει οτι το καλωδιο του ειναι σωστοτερο η καλυτερο κανενας δεν μπορει να αποδειξει οτι θα αρεσει κιολας

Με καμία τεχνική γνώση θα φτιάξουμε νόστιμες πίτσες, γιατί μόνο η συνταγή μετράει στα καλωδια.
Στα καλωδια ρεύματος να δεις , τι διαφορά έχει η πίτσα που ψήνεται με τα σωστα για τον εκάστοτε φούρνο καλωδια ρεύματος :)
Εγώ δε συμμετέχω στα γραφόμενα και δεν παίρνω θέση. Μόνο το Νταχάρη ρώτησα κάτι.
Άρα να κάνω λάθος σε ποιό πράγμα;
Πετράν., ρε φίλε πόσο καλό και ευγενικό άτομο είσαι !
 
Last edited:

Μηνύματα
19.554
Reaction score
23.640
Το Epitome MK2 της mamalos.com (συστρεμενο)
Αυτός τώρα που εριξα μια γρήγορη ματιά υλοποιεί πολλά (μή πω όλα τουλάχιστον απο αρχές ... υλικά θα μπορούσε ισως και πιο ιδιαίτερα ... δεν διάβασα βέβαια τι κάνει στο elixir του, πως το λέει , μάλλον είναι το ανώτερο του) απο αυτά που σου ανέφερα στα πόστ μου εδώ. Χωρις να ξέρω τίποτε, είδες που λέω τα ίδια ;

Μάμαλος είναι το όνομα του ; Τι σπουδές έχει ξέρουμε ; Δεν παρακολουθώ τα του audio (με τον κλασικό τρόπο με τον οποίο το παρακολουθούνε όλοι). Καλά, άσε, μπορεί να περάσω απο την έκθεση και να πάω να τον δώ.

Σωστός ....
Βλέπω Σάκη ότι ο Κογιας έχει τελικά δίκιο με αυτό το RG 59.

Tο RG 179 παιζει νά ειναι το καλύτερο πάντως :biggrin:
Ο Κόγιας έχει άδικο. :D Εάν ήξερε - έστω και απο αυτά τα καλώδια - δεν θα πρότεινε το RG59 αλλά αυτό :

Εάν είναι να κάνετε δουλειά με τα RG στο (και για) το audio ... τουλάχιστον να κάνετε σωστή δουλειά.


Καλά εσύ τι τριγυρίζεις συνέχεια εδώ ; Τελείωσαν οι πολυκάναλοι ; :D :D
 
Last edited:

Μηνύματα
7.728
Reaction score
12.724
Για αυτους τους λογους το πειραμα που προτεινα ειναι απλο ευκολο και κατανοητο απο ολους χωρις μπλεξιματα, χωρις ειδικες, πηγες , δισκους, κομματια και τσπ δεκαδες μεταβλητες οι οποιες μπορει να προκαλεσουν μπερδεμα στην κουβεντα και πιθανον στο αποτελεσμα .

Κατα τα αλλα το κατωφλι που πρεπει να εχει ενα οργανο η το ανθρωπινο αυτι δεν ειναι παντα δεδομενο και εμεις που εχουμε πληρωσει τυπου 30-40 χιλιαδες ευρω σε οργανα για μετρησεις ειμαστε μαλακες και καποιος αλλος θα τις κανει στο σπιτι του καλυτερα .....Τρατζικ

καταλαβανουμε φυσικα σε ενα δημοσιο χωρο θα υπαρχουν και ανθρωποι που δεν μπορουν να καταλαβουν τι διαβαζουν απο πλευρας καθαρης βλακειας η απο πλευρας καθαρης αγνοιας, ειναι αναμενομενο ....Τρατζικ

εδω εχουμε χεσμενους καθηγητες Φυσικης που ειναι ενα παγκοσμιο ονομα στον χωρο τυπου 40 χρονια εκει θα κολλησουμε ???? Επισης Τρατζικ
Θυμιζει το ανεκδοτο το αειμνηστου Χαρρυ που του ελεγαν για τον Παπανδρεου και την Μιμη που η απαντηση ηταν:

και οι σκυλοι κυνηγανε αυτοκινητα , αντε και τα φτασανε μπορουν να τα οδηγησουν ?

Ας υποθεσουμε οτι ο Χ διαπιστωνει ας πουμε μια διαφορα σταθμης εστω και ελαχιστη η καποια διαφορα αποκρισης , εχει καποια χρηστικοτητα αν δεν μπορεις να καταλαβεις απο που προερχεται ?
Ναι. Ακόμα δεν έχεις απαντήσει. Ποια η γνώμη σου για τον null tester του Ethan και το αποτέλεσμα των δοκιμών του.

Ελεος ρε σεις κουραστηκα πια
ειπαμε δεν αγγιζεις τιποτα δεν αλλαζεις τιποτα προφανως στεκεσαι στο ιδιο σημειο κλπ κλπ η βγαινεις εξω
επαναλμβανεις 10 φορες την καθε φορα
μονο ετσι εισαι σιγουρος
Εδώ είσαι φάουλ. Μπας και δεν γνωρίζεις απο ακουστική; Φυσικά και η παρουσία ατόμων σε διαφορετικές θέσεις στο χώρο θα επηρεάσουν τις μετρήσεις. Εκτώς αν πιστεύεις ότι ένα ανθρώπινο σώμα δεν απορροφά ακουστική ενέργεια, ειδικά όταν μιλάμε για τις κατευθυντικές υψηλές συχνότητες στις οποίες εντόπισες διαφορές.

Συμφωνα με αυτο που λες εκατομμυρια ακροατες που συζητανε, εντοπιζουν και καταλαβαινουν διαφορες στα καλωδια ειναι μαλακες , ειναι πρεζονια , placebo , δεν ξερουν τι τους γινεται και παραλληλα η εταιριες που πουλανε καλωδια και 2 και 3 χιλαδες για ενα RCA ειναι ασχετοι ηλιθιοι και απατεωνες
Κοίτα, δεν θα πω ότι είναι μαλάκες ή πρεζόνια. Σίγουρα μιλάμε για placebo καθώς και για ανάγκη να ξεχωρίσουν στο πλήθος. Όπως να το δεις, είναι αλλιώς να πλασάρεται κάποιος σαν γκουρού παντογνώστης, να τον ρωτάνε οι ( πιο ) άσχετοι τη γνώμη του για ματσαρίσματα και πάει λέγοντας. Αν μη τί άλλο, νιώθει ξεχωριστός, αντλεί κύρος. Βέβαια, στα μάτια κάποιων που είτε έχουν γνώσεις, είτε χρησιμοποιούν ( χρησιμοποιούμε ) το νιονιό τους, είτε και τα δύο, αυτός ο γκουρού αυτομάτως αναγνωρίζεται ως τσαρλατάνος και κλόουν.

Και μη ξεχνιόμαστε. Περιμένω απάντηση ως προς τον null tester.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.635
Μηνύματα
3.058.249
Members
38.582
Νεότερο μέλος
NikolasLegend7
Top