Πως φοράμε σε ένα σύστημα αναπαραγωγής ήχου την πραγματική "ταμπέλα" του HI-END?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.506
Reaction score
140.263
Καλή ερώτηση, ε? :lol: :lol: :lol: :lol:

Αλλά ας το πάρουμε λίγο "ζεστά" το πράγμα, να δούμε τι χρειάζεται.
Τα βασικά τα ξέρουμε όλοι υποθέτω. 8) Παρ'όλα αυτά η επανάληψη είναι λένε.... η μαμά της μάθησης.

Αλλιώς ξεκίνησα να γράφω αυτό το πόστ κι αλλού θέλω να καταλήξω, αλλά θα το δείτε στην συνέχεια αυτό... 8)
Απλά καταγράφω τις βασικές προϋποθέσεις για το ...επόμενο βήμα! 8)

Ας το πάρω απ'την αρχή:

Αρχίζουμε από την επιλογή των ηχείων. Για ένα δωμάτιο 3Χ3 δε παίρνουμε τους ναυτίλους ή τα γουίζντομ, νταξ? Και για ένα χώρο 8Χ12 δε παίρνουμε τα ταμπλέτ της πρόακ, έγινα αντιληπτός? Κάθε ηχείο μπορεί να παίξει "σωστά" σε συγκεκριμένα τετραγωνικά και καλά θα κάνουμε να το έχουμε αυτό υπ'όψιν μας. Το να παίξει "σωστά" σημαίνει όχι να παίξει απλά δυνατά, αλλά να καταφέρει να διεγείρει το χώρο, να δώσει "ρυθμό" στο δωμάτιο, να αποτελέσει το πρώτο βήμα για να συμπεριφερθεί ο χώρος σα καμπίνα μεγαφώνου για το ηχείο μας και το ηχείο μας σα μεγάφωνο της καμπίνας αυτής. (κάθε μεγάφωνο χρειάζεται συγκεκριμένα λίτρα καμπίνας για να παίξει ως οφείλει). Έτσι νιώθω κι έτσι μπορώ να εκφράσω την ικανή οδήγηση του χώρου από ένα ζεύγος ηχείων....Αλλιώς ακούω δυό ηχεία που προσπαθούν να παίξουν κάπου στο χώρο, σημειακές πηγές ενόχλησης που δε "δένουν" με το χώρο! Μετά από αυτό υπάρχουν και άλλες παράμετροι, πχ το τάδε ηχείο θέλει 1,5 μέτρο από τον πίσω τοίχο και πρέπει να κάτσουμε στα 5,5 μέτρα για να το ακούσουμε, ας αναρωτηθούμε λοιπόν, έχουμε αυτές τις αποστάσεις στο χώρο μας? Ή θα το πάρουμε γιατί μας άρεσε στο τάδε μαγαζί και θα το χρησιμοποιούμε σα νίαρ φίλντ μόνιτορ στο σπίτι μας ή σαν ακουστικά ύψους 2,2μ?
Συμπέρασμα πρώτο λοιπόν (βασικό): Διαλέγουμε ηχείο κατάλληλο για το μέγεθος του χώρου ακρόασης.
Eδώ μπαίνει ως παράμετρος και η μέγιστη ηχητική στάθμη που επιθυμούμε. Αν πάρουμε ηχείο με μέγιστο spl 105db πάει να πει πως θα ακούμε μουσική με συνήθεις κορυφώσεις κάτω από τα 99db (βγάλτε μόλις 6db headroom για τις σούπερ "κορυφούλες" (τα "κόκκινα" των ηχογραφήσεων) ώστε να μη κλατάρουν τα μεγάφωνα και να μη συμπιέζουμε πολύ το δυναμικό εύρος του μουσικού προγράμματος, αν και θα έλεγα καλύτερα να βγάλετε 9db....). Άρα πρέπει να αποφασίσουμε σε τι στάθμες επιθυμούμε να ακούμε μουσική. Αν πχ θέλουμε να φτάνουμε συχνά πυκνά τα 111 db καλό είναι το ηχείο να έχει μέγιστο spl τουλάχιστον 117 db.
Τέλος μπαίνει στην επιλογή ηχείου το προσωπικό γούστο. Αυτή η παράμετρος αν και είναι η τελευταία, ωστόσο είναι ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας, διότι το ηχείο είναι αυτό που τελικά ακούμε και ως ηλεκτρομηχανικός μετατροπέας έχει τεράστιες παραμορφώσεις, άρα καλά θα κάνουμε να διαλέξουμε το ηχείο με τις παραμορφώσεις που μας ενοχλούν λιγότερο ή αυτές που μας αρέσουν περισσότερο, όπως το δει κανείς! :lol: :lol: :lol: :lol: Ακούμε λοιπόν διάφορα ηχεία, και διαλέγουμε αυτό που μας κάνει "κλικ"....

Ωραία, διαλέξαμε. Συνεχίζουμε...

Πχ πες πως πήραμε τα πανέμορφα με δερμάτινη επένδυση και γουστόζικο ξύλο ηχειάκια μας, τα οποία παρεπιπτόντως είναι αξίας ΙΧ αυτοκινήτου μεσαίας κατηγορίας, άρα σούπερ ντούπερ HI-END και τα μυαλά στα κάγκελα, και τα βάζουμε το ένα κάτω από την τραπεζαρία και το άλλο πάνω στο σύνθετο της κυράς, πολύ καλά θα παίζουν ε? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Η κακή τοποθέτηση των ηχείων μπορεί να κλέψει το 95% της ποιότητας του ήχου που μπορούμε να πάρουμε από το ηχείο μας. Φανταστείτε ένα magnepan ξαπλωμένο κάτω από τον τριθέσιο καναπέ στο σαλόνι σας.... δε πιάνει και χώρο έτσι, ε? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Συμπέρασμα δεύτερο (το βασικότερο) : Σωστή τοποθέτηση των ηχείων.
Κι όταν λέω "σωστή τοποθέτηση" δεν εννοώ πχ "πήρα τη βάση της εταιρίας κι έκατσα πάνω τους τα ηχειάκια μου που τι ωραία που ταιριάζουν με τη βάση από νίκελ και ξύλο", εννοώ κάτι εκκεντρικό, κάτι αφηρημένο, κάτι παρανοϊκό, κάτι με άμμο και γρανίτες και λάστιχα και σιδεροδοκούς και μετρήσεις αποστάσεων με ακρίβεια χιλιοστού και με αλφάδι και με μετρήσεις για τις γωνίες έσω στροφής των ηχείων και του ύψους του τουίτερ και με άλλα εντελώς παλαβά πράγματα για τον πολύ (νορμάλ) κόσμο, οκ? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Πολύ παίδεμα και αυτομαστίγωμα δηλαδή! 8)
Δις ις χάι έντ μάι φρέντς! (η εκδίκηση των γκρίκλις)

Μετά το μαζοχισμό της τοποθέτησης των ηχείων, πάμε στο επόμενο βήμα, αγοράζουμε ενισχυτή για το ηχείο μας, και ποιόν παίρνουμε? Πως τον επιλέγουμε?
Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πως για να "οδηγήσει" το ηχείο μας σωστά το χώρο ακρόασης είναι απαραίτητο να "οδηγηθεί" σωστά το ηχείο μας από τον ενισχυτή. Άρα θέλουμε ικανή ποσότητα ισχύος. Πόση όμως? Μπορούμε να κάνουμε μερικούς απλούς υπολογισμούς. Έστω ότι το ηχείο μας έχει ευαισθησία 84db/watt/m και έστω ότι έχει μέγιστη spl ηχητική στάθμη 117db. Πόσα βατάκια θέλει για να βγάλει αυτή τη στάθμη? Είναι απλό, για άνοδο 3db θέλουμε διπλασιασμό των βατ, άρα το συγκεκριμένο ηχείο χρειάζεται να "ανέβει" 33db δηλαδή 2048 βατ. Αυτό αν το τηρήσουμε είμαστε εντάξει. Για να είμαστε όμως εντελώς HI-END-άδες, πρέπει να δώσουμε και 6db headroom στον ενισχυτή μας (που ακούγονται και παραακούγονται), και όποιος αντέξει, διότι στην συγκεκριμένη περίπτωση για άλλα 6db πρέπει να πάμε στα 8,2 κιλοβάτ....
Αν το ηχείο είναι ευαισθησίας 90db/w/m με μέγιστο spl 114 db, το απαραίτητο είναι 256βατ ενώ το με +6db περιθώριο είναι 1 κιλοβατ. Στην πράξη θα ακούμε με κορυφές στα 105db (32 βατ μόλις) και θα έχουμε περιθώριο για μια απότομη κορυφή (+9db) σε ένα-δυό σημεία πχ ενός track μέχρι τα 114 db (256 βατ) χωρίς σημαντική συμπίεση δυναμικών (Λόγω της άνεσης του ενισχυτή μας αφού έχει ακόμα 6db περιθώριο - άρα είναι 1 κιλοβατ).
Και επανερχόμαστε σε ένα αγαπημένο μου σλόγκαν: την ισχύ πολλοί εμίσησαν, την πολύ ισχύ ουδείς!
Εδώ γίνονται και κόλπα με τρανές τροφοδοσίες πχ λαμπάτων ενισχυτικών (μπόλικα αποθηκευμένα τζάουλς σε υψηλότατης τάσης τροφοδοσίες, τυπικές λαμπάτων υλοποιήσεων) που για κάποια μιλισεκόντ αντέχουν να δώσουν πολύ παραπάνω από την ονομαστική τους ισχύ. Σε σόλιντ υλοποιήσεις όμως, λόγω χαμηλών τάσεων τροφοδοσίας δεν γίνονται θαύματα όσους πυκνωτές κι αν στριμώξεις στο τροφοδοτικό τους, αφού η μέγιστη ισχύς τους περιορίζεται από την χαμηλή τάση τροφοδοσίας τους P(Watt) = V2 (Volt2) / R (Ohm).
Μετά μπλέκουν και άλλες παράμετροι για την ορθή επιλογή του ενιχυτή ιδίως αν μιλάμε για δύστροπο ηχείο, είναι όμως τα "ψιλά γράμματα", πχ περί ντάμπινγκ φάκτορ, δυνατότητας οδήγησης χαμηλών φορτίων, μέγιστων αμπέρ, ολισθήσεων φάσης και ισχύος στον άξονα της αντίστασης, και λοιπών περίεργων εννοιών, αλλά με το "βασικό" της ισχύος είμαστε σχεδόν οκ.... άλλωστε ενισχυτές ισχύος τους αποκαλούμε, ας δώσουμε τουλάχιστον σημασία στην ισχύ τους! :lol: :lol: :lol:
Συμπέρασμα τρίτο (βασικότατο): Σωστή επιλογή ισχύος τελικού ενισχυτή για τα ηχεία μας.
Ο HI-END-άς βέβαια, διαβάζει, μαθαίνει και τα ψιλά γράμματα, νταξ? 8)

Προ-τελευταίο βήμα η πηγή (μην ακούω για πικάπ και βγάζω σπυριά με τα δυναμικά του :lol: :lol: :lol:) πακέτο με τα καλώδια και το UPS.
Εδώ εκφράζεται ελεύθερα κάθε πικραμένος HI-END-άς, και ας το αφήσω ελεύθερο σχολίων το τριπλό θέμα αυτό! Ίσως αργότερα.... :lol: :lol: :lol: :lol:



Όμορφααααααα...
Το φτιάξαμε το HI-END ηχοσύστημά μας. Παίζει χάλια? Το πιο πιθανό. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Τι φταίει?
Ε, τι να φταίει, ο χώρος φταίει!

Δε μιλάω απλά για βίμπραποντς και χαλί στο πάτωμα (που πολλές φορές είναι και λάθος) ούτε για μια κουρτίνα ή ένα κομμάτι ρικοφόν (τα οποία επίσης είναι συχνά λάθος). Ούτε για μια τυχαία επιλογή διαχυτών ή μπασσοπαγίδων (ομοίως). Μιλάω για τη συνολική συμπεριφορά του χώρου ακρόασης στο ηχητικό φάσμα, τους χρόνους και τους ρυθμούς του χώρου.

Αλλά ο παλιο-HI-END-άς, αντί να "ρυθμίσει" το χώρο του, αρχίζει να αλλάζει μηχανήματα (ή καλώδια)!
Ή πάει να φτιάξει το χώρο του με ματζούνια ή με ό,τι καταλαβαίνει ο κακομοίρης....
Και φυσικά οδηγείται σε πλήρη αποτυχία!

Και περνάμε στο τελικό και πιο χρήσιμο συμπέρασμα: Ο HI-END-άς οφείλει στο τέλος ή να πιάσει μικρόφωνο στα χέρια του και να μάθει πως να "φέρει" ηχητικά το χώρο του, ή οφείλει να συμβουλευτεί ειδικούς επί του αντικειμένου!

Άλλοι καταφέρνουν να φτιάχνουν καλώδια, κροσόβερ, ηχεία και ενισχυτές, και να φτιάχνουν ηχητικά και το χώρο τους. Άλλοι ή δε τα καταφέρνουν ή δε θέλουν να ασχοληθούν με αυτό το θέμα, επιθυμούν απλά να ακούνε μουσική. Και οι δυό επιλογές δεκτές. Αλλά τελικά αν δε το φτιάχνεις μόνος σου (καλά), χρειάζεται να στο φτιάξει κάποιος που ξέρει να το φτιάχνει (καλά), άρα κάποιος επαγγελματίας του χώρου.

Είναι ανόητο και ανώφελο να αλλάζουμε μηχανήματα (ή καλώδια :lol: :lol: :lol: ) σα τα πουκάμισα περιμένοντας κάποιος συνδυασμός να μας "κάτσει" στο χώρο μας. Είναι πια εφικτό μέσω ειδικών προγραμμάτων και πολύπλοκων μετρήσεων από επαγγελματία, ο οποίος διαθέτει και τις απαραίτητες γνώσεις και την απαραίτητη εμπειρία και τον απαραίτητο εξειδικευμένο εξοπλισμό, να βρεθεί τι μετατροπή-προσθήκη-παρέμβαση χρειάζεται να γίνει στο χώρο μας ώστε να έρθει επιτέλους το πολυπόθητο αποτέλεσμα.

Καταλήγω σε αυτό το συμπέρασμα λοιπόν, και νομίζω πως δε μπορεί να λέγεται HI-END ένα ηχοσύστημα στις μέρες μας, αν δεν υπάρχει και αυτή η εξειδικευμένη φροντίδα της ηχητικής του χώρου ακροάσεων, είτε από εμάς τους ίδιους αν τα καταφέρνουμε, είτε από κάποιον επαγγελματία του είδους. Φυσικά πρέπει να τηρούνται τα βασικά πρώτα βήματα, νταξ? 8) Με λάθος ηχεία λανθασμένα τοποθετημένα σε λάθος χώρο για αυτά και με λάθος ενιχυτικά, θαύματα δε γίνονται.... 8)

Σε αυτή τη λογική οδηγήθηκα αφ'ενός από τις προσωπικές μου εμπειρίες με προσπάθεια διόρθωσης ηχητικά του συνόλου ηχοσυστήματος-χώρου αλλά και με παραδείγματα φίλων που δέχθηκαν την βοήθεια ειδικού μηχανικού ήχου ο οποίος φρόντισε να δώσει τη δυνατότητα στο ηχοσύστημα να ακουστεί πραγματικά όπως μπορούσε μέσα στον χώρο ακρόασης.

Κάτι ανάλογο με αυτό που κάνει ο Λάμπρου στους προβολείς δηλαδή, τη σωστή ρύθμισή τους!

Υπάρχει ενδιαφέρον να έρθουμε σε επαφή με τέτοιους επαγγελματίες? Γνωρίζω κάποιον που έχει διάθεση να ασχοληθεί με τέτοια θέματα αλλά και να μας ενημερώσει σχετικά εδώ στο φόρουμ, πράγμα ιδιαίτερα σπάνιο, αφού η κατ'εξοχήν τους απασχόληση είναι να "στήνουν" μέγαρα μουσικής ή στούντιο ηχογραφήσεων, και αν κάποιος από μας πάει σε ένα στούντιο τέτοιο και ζητήσει τον αρμόδιο να έρθει σπίτι του να "μετρήσει" το χώρο του και να του βρει και λύσεις, το πιο πιθανό είναι να φάει "πόρτα"....

Λοιπόν? Τι λέτε? Να δούμε λίγο πιο αναλυτικά το τελευταίο αλλά απαραίτητο (ΙΜΗΟ) "βήμα" για να φορέσουμε επάξια την πραγματική "ταμπέλα" του HI-END στο κατά τα άλλα υπέροχο ηχοσύστημά μας????
 
  • Like
Reactions: GKZ

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Re: Πως φοράμε σε ένα σύστημα αναπαραγωγής ήχου την πραγματική "ταμπέλα" του HI-

Δηλαδή ο δολοφόνος είναι ο κηπουρός?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.054
Reaction score
3.139
Τα ρέστα μου.

Πες του ανθρώπου να μην κρύβεται. Να έρθει να μας ξεστραβώσει asap!
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Τα συγχαρητήρια μου ! :D :D :D
Αναμένω με ανυπομονησία την συνέχεια.

Πάντως αν κατάλαβα καλά τα παραπάνω, στο δίλημμα «τελικά είμαι Hi Fi ή High End», πρέπει συμπεριλαμβάνεται και ο παράγοντας ιδιοκτήτης, δίνοντας συνδυασμούς όπως :
1. HiFi-άς με HiFi σύστημα
2. HiFi-άς με HighEnd σύστημα
3. Hiend-άς με HighEnd σύστημα
4. Hiend-άς με HiFi σύστημα
Πράγμα πιστεύω παρήγορο για όσους ανήκουν - ίσως αναγκαστικά - στο π.χ. Νο 4, αλλά (φαντάζομαι) δυσκολοχώνευτο για όσους – δεν θέλουν να – ανήκουν στο π.χ. Νο 2.
Κατάλαβα καλά ?
:shock:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.506
Reaction score
140.263
Μιά χαρά το κατάλαβες! 8)

Μόνο ο "άλλλλος" το πήρε στραβά, ο μπάτλλλλερ είναι ο δολλλλοφόνος! Πάρτο αλλλλλιώς! :lol: :lol:
 

Μηνύματα
7.787
Reaction score
2.780
Aπό τη στιγμή που δεν υπάρχουν specs και ορισμοί για το Hi-End και το Hi-Fi ο καθένας αυτοπροσδιορίζεται.
Σε μια διαφήμιση στο περιοδικό High Fidelity ένας αντιπρόσωπος έγραφε ότι δεν υπάρχει μηχάνημα High End κάτω από τα 5.000€.
Για μένα σημασία έχει το σύστημα μου να παίζει καλά και να μην με ενοχλεί. Καρφάκι δεν μου καίγεται αν είναι Hi-Fi ή Hi-End ή τι θα πουν οι άλλοι.

Για την μέτρηση του χώρου και τον τεχνικό που ανέφερε ο Kostas Ear, συμφωνώ. Αρκεί να μην δοθεί λύση Hi-End με τον ισοσταθμιστή ορθής αναπαραγωγής ροζ θορύβου στο χώρο μας με το Behringer. :lol: :lol:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.605
Reaction score
22.144
Re: Πως φοράμε σε ένα σύστημα αναπαραγωγής ήχου την πραγματική "ταμπέλα" του HI-

costas EAR said:
...

Υπάρχει ενδιαφέρον να έρθουμε σε επαφή με τέτοιους επαγγελματίες? Γνωρίζω κάποιον που έχει διάθεση να ασχοληθεί με τέτοια θέματα αλλά και να μας ενημερώσει σχετικά εδώ στο φόρουμ, πράγμα ιδιαίτερα σπάνιο, αφού η κατ'εξοχήν τους απασχόληση είναι να "στήνουν" μέγαρα μουσικής ή στούντιο ηχογραφήσεων, και αν κάποιος από μας πάει σε ένα στούντιο τέτοιο και ζητήσει τον αρμόδιο να έρθει σπίτι του να "μετρήσει" το χώρο του και να του βρει και λύσεις, το πιο πιθανό είναι να φάει "πόρτα"....

Λοιπόν? Τι λέτε? Να δούμε λίγο πιο αναλυτικά το τελευταίο αλλά απαραίτητο (ΙΜΗΟ) "βήμα" για να φορέσουμε επάξια την πραγματική "ταμπέλα" του HI-END στο κατά τα άλλα υπέροχο ηχοσύστημά μας????
Προχώρει, αλλά σε νέο θέμα. Έχει μεγάλο ενδιαφέρον, βεβαίως - βεβαίως...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.506
Reaction score
140.263
g.kar said:
Aπό τη στιγμή που δεν υπάρχουν specs και ορισμοί για το Hi-End και το Hi-Fi ο καθένας αυτοπροσδιορίζεται.

Εκεί είναι η ουσία φίλε μου, να αυτοπροσδιορίζεσαι με βάση ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ! Αυτό νομίζω πως κυνηγάει και ο bro εδώ μέσα, όπως και οι περισσότεροι θαμώνες....όπως και συ! 8)

Σε μια διαφήμιση στο περιοδικό High Fidelity ένας αντιπρόσωπος έγραφε ότι δεν υπάρχει μηχάνημα High End κάτω από τα 5.000€.

Το τι βλακείες έχουνε γραφτεί - ειπωθεί, δεν είναι θέμα συζήτησης. :lol: :lol: :lol: :lol:

Για μένα σημασία έχει το σύστημα μου να παίζει καλά και να μην με ενοχλεί. Καρφάκι δεν μου καίγεται αν είναι Hi-Fi ή Hi-End ή τι θα πουν οι άλλοι.

Τι έχει (κυρίως) σημασία για σένα ...δεν έχει καμιά σημασία απολύτως! :lol: :lol:
Αν σου καίγεται καρφάκι ή όχι για το HI-END, .... επίσης! :lol: :lol:
Τι θα πούν οι άλλοι, είναι στην κρίση σου να το αξιολογήσεις, και να το δεχτείς ή να το απορρίψεις. Δεν έχουν όλοι δίκιο ή όλοι άδικο φυσικά, κι ούτε τα ξέρει κανείς όλα.... 8)


Για την μέτρηση του χώρου και τον τεχνικό που ανέφερε ο Kostas Ear, συμφωνώ.

Έτσι, έτσι... Σωστός λοιπόν (ΙΜΗΟ)! 8)

Αρκεί να μην δοθεί λύση Hi-End με τον ισοσταθμιστή ορθής αναπαραγωγής ροζ θορύβου στο χώρο μας με το Behringer. :lol: :lol:
Μόνο για Behringer και ψηφιακό εκουαλάιζερ δε μίλησα πάντως, η λύση στην οποία αναφέρθηκα αφορά ΜΟΝΟ παρεμβάσεις στο χώρο. Κατά την ταπεινή μου άποψη πάντως, στο τέλος θα χρειαστεί μια "πινελιά" και από ένα τέτοιο μαραφέτι για να ...δακρύσεις! :lol: :lol: :lol: :lol:
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
g.kar said:
Aπό τη στιγμή που δεν υπάρχουν specs και ορισμοί για το Hi-End και το Hi-Fi ο καθένας αυτοπροσδιορίζεται.
Σε μια διαφήμιση στο περιοδικό High Fidelity ένας αντιπρόσωπος έγραφε ότι δεν υπάρχει μηχάνημα High End κάτω από τα 5.000€.
Για μένα σημασία έχει το σύστημα μου να παίζει καλά και να μην με ενοχλεί. Καρφάκι δεν μου καίγεται αν είναι Hi-Fi ή Hi-End ή τι θα πουν οι άλλοι.
Δεν διαφωνώ... 8)
Η διαπίστωση μου όμως, δεν αφορούσε στο τι θα πουν οι άλλοι για το σύστημα μου.
Αφορούσε στο ποιον συνομιλητή τελικά θα πρέπει εγώ – ο απλός HiFi hobbyστας – να προσέξω ιδιαίτερα και ποιον πρέπει να «προσπεράσω» σ΄ αυτό το forum, αν θέλω πράγματι να «εξελίξω» το hobby μου.
Γιατί - σύμφωνα με τις επισημάνσεις του costas EAR - η απόκτηση Hiend συσκευών και μόνο, χωρίς την συνοδεία και μιας συνολικής (ας πούμε Hiend) θεώρησης των πραγμάτων, θα με αφήσει ουσιαστικά και πάλι, έναν απλό HiFi-ά.

Αυτό βέβαια μου χαλάει την ψευδαίσθηση που διατηρούσα, αλλά μάλλον όσοι έλεγαν «αν δεν βρέξεις κ@λο – ψάρι δεν έχει», κάτι ήξεραν παραπάνω. :(
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.054
Reaction score
3.139
Ας τα πούμε λίγο "χύμα"...

Η "απόκτηση" πραγμάτων γενικώς, δεν σε κάνει απολύτως τίποτα, παρά έναν κακό καταναλωτή. Το προφανές είναι ότι το hi end, (όσο κι αν θέλουν πολλοί), δεν είναι το χόμπυ της κατανάλωσης ακριβών συσκευών. Όπως όλα τα τεχνικά χόμπυ, ως χόμπυ κι αυτό ξεκινά από το πορτοφόλι, το οποίο όμως δυστυχώς ή ευτυχώς δεν αρκεί για να φτάσεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα και εδώ έρχεται ο σωστός παραλληλισμός του βρεγμένου κ@λου. :idea:

Στο audio, ύστερα από τόσα χρόνια ωριμότητας του χόμπυ, όποιος δεν καταλαβαίνει την σημασία του χώρου σε ένα σύστημα ήχου, είναι τουλάχιστον βαθιά νυχτωμένος και αν μη τι άλλο είναι υποχρεωμένος να βρει διαφορετικούς τρόπους να γεμίζει τον ελεύθερό του χρόνο, που από ότι φαίνεται περιορίζεται στην παρακολούθηση νέων μοντέλων… :?

Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι είναι εντελώς απαράδεκτος όποιος έχει επενδύσει σε "καλές" ή "κακές" μηχανές και δεν έχει κάνει το αυτονόητο, δηλαδή να τις βοηθήσει να συμπεριφερθούν με τον τρόπο που πρέπει στον χώρο του και να ασχοληθεί ο ίδιος σοβαρά με το θέμα ή να ζητήσει την βοήθεια κάποιου ειδικού.

Είναι επίσης τραγικό το γεγονός ότι η hi end βιομηχανία συντηρεί μέχρις ενός σημείου την ασχετοσύνη, με μοναδικό σκοπό να διακινεί προϊόντα εκεί που η διακίνησή τους είναι άσκοπη. Υπό το βλέμμα μιας εμπορικής επιχείρησης αυτό δεν είναι τίποτα παραπάνω από το ζητούμενο (ο άσχετος πωλητής πουλάει στον άσχετο καταναλωτή) και δυστυχώς προκειμένου να επιτευχθούν οι ανωτέρω σκοποί, κανείς δεν μιλάει για το "rexona". Αφήνουν έτσι τον κόσμο να πέφτει συνεχώς σε λάθος επιλογές, μπαίνοντας στο τρυπάκι ενός ατέρμονου ψαξίματος και αλλαγών συσκευών, καλωδίων κλπ, προκειμένου να διορθωθεί (στο μυαλό μας) αυτό που μια ζωή θα λείπει από το σύστημά μας, χωρίς να έχουμε πρωτίστως ασχοληθεί με την Νο1 προϋπόθεση του χόμπυ μας, την στερεοφωνία.

- Έτσι η εν λόγω διαδικασία από χόμπυ ήχου, γίνεται χόμπυ κατανάλωσης.

Και επειδή ο Γιώργης αναφέρθηκε στα ταπεινά behringer, πρέπει να σημειώσω, (κάτι που ο Γιώργης το ξέρει πολύ καλά), ότι με τα σημερινά χομπίστικα δεδομένα είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, ότι αν αύριο το πρωί ασχοληθεί με το θέμα πχ ή sonus faber ή η krell, θα γίνει "του χαϊεντά ο γάμος" και όλοι θα μιλάνε για την επανάσταση του hi end. Θα τα εντάξουν αμέσως δηλαδή στο πολυτελές χόμπυ μας, αφού το μικροφωνάκι και το eq θα πληρωθούν 56 φορές παραπάνω, θα έχουν πρόσοψη από αλουμίνιο ή ξύλο και θα ζυγίζουν 50 κιλά έκαστο. "Αν" είπα όμως και μέχρι να γίνει κάτι τέτοιο, ο "έχων" κοινή λογική, θα ασχοληθεί με τις υπάρχουσες συσκευές, φθηνές ή ακριβές (έχει και εξωπραγματικά τσουχτερές), έστω κι αν αυτές ανήκουν καθαρά στον χώρο των επαγγελματιών, ενώ ο "μη έχων", θα τις απορρίψει με το που θα ακουμπήσουν στο rack (λόγω μη ύπαρξης εγκρίσεως υπό του συμβουλίου της χαϊεντάδικης στοάς). 8)

Φυσικά επειδή το μυαλό μαθαίνει να κοιμάται, ακόμη και να γίνουν δεκτά όλα αυτά από το παραπάνω συμβούλιο, οι μισοί από εμάς, λόγω της ασχετοσύνης που μας δέρνει αλλά και της έλλειψης όρεξης για 5 παραπάνω γνώσεις, θα είμαστε τόσο ανήμποροι να κάνουμε κάτι με αυτά τα μαραφέτια, που πάλι με τσουτσουνιές θα ασχολούμαστε ή το πολύ πολύ αν έχουμε τα φράγκα θα βάλουμε κάποιον να ασχοληθεί για λογαριασμό μας. Κατά τα άλλα αυτός θα είναι ο εργάτης και εμείς οι χομπίστες (της κατανάλωσης). Το να βάλεις κάποιον βέβαια να κάνει την δουλειά δεν είναι καθόλου κακό, αρκεί να μην απορρίπτεις αυτόν που μπορεί να την κάνει μόνος του. :wink:

--------------------------------------------------

Το θέμα χώρος, έχει συζητηθεί πολλές φορές από αυτήν την κατηγορία αλλά ποτέ δεν είχαμε την ευκαιρία να μπούμε πραγματικά στα ενδότερα και να βγάλουμε κάποια χρήσιμα συμπεράσματα. Θεωρώ την πρόταση του bro εξαιρετικά σημαντική για όλους μας και θα ήθελα να δείξουμε όλοι την απαραίτητη σοβαρότητα. Θα ήταν ευχής έργο, αν κάποιος επαγγελματίας του είδους "μπλέξει" μαζί μας (καλά θα λαλήσει αν μας γνωρίσει) και μοιραστεί μαζί μας την εμπειρία του.

Για να δούμε…
 

Μηνύματα
227
Reaction score
3
Δεν θα διαφωνήσω...

...με τους αφούς Τσαρουχά (κάτι σαν "αδερφοί Καραμαζώφ", ένα πράμα) σχετικά με την αναγκαιότητα ενεργού ενασχόλησης με το χώρο ακρόασης, πόσω μάλλον με το όφελος της συνδρομής ενός "επαγγελματία" στην προκείμενη περίπτωση.

Όμως, επιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι, μετά από τρεις δεκαετίες εμπλοκής στο σπορ, εξακολουθώ να έχω σοβαρές επιφυλάξεις για το κατά πόσο η συντριπτική πλειονότητα των χομπιστών έχει κατανοήσει, κάνει κτήμα της και, εν τέλει, κατορθώσει να επιτύχει στην πράξη τη κεντρική ιδέα της όλης υπόθεσης: τη στερεοφωνία.

Έχω ακούσει δεκάδες συστήματα, ασχέτως κατηγορίας τιμής, που πολύ απλά δεν αναπαραγάγουν στερεοσκοπικά τον ήχο. Ό,τι και να πει, ό,τι και να κάνει ο ειδικός μετά, από τη στιγμή που δεν υπάρχει η αναγκαία συνθήκη ορθής λειτουργίας ενός συστήματος stereo, είναι παντελώς άσκοπο.
Αν δεν υπάρχει η ψευδαίσθηση της στερεοσκοπικής "εικόνας", αν δεν "βλέπουμε" με τα αυτάκια μας μια "μουσική σκηνή" να ξεδιπλώνεται σε τρεις διαστάσεις εμπρός μας, τότε λυπάμαι φίλτατοι, αλλά όλες οι κουβέντες περί φάσεων, συχνοτικών αποκρίσεων, μεταβατικών, χροιών, κόκκων και πάει λέγοντας δεν πρόκειται για τίποτε περισσότερο από "λίθους, πλίνθους και κεράμους, ατάκτως ερριμμένους".

Κι ας προέρχονται από μηχανές που κόστισαν όσο ένα μικρομεσαίο ΙΧΕ...//;-)
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Re: Πως φοράμε σε ένα σύστημα αναπαραγωγής ήχου την πραγματική "ταμπέλα" του HI-

DSP (το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν) :lol:
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Re: Πως φοράμε σε ένα σύστημα αναπαραγωγής ήχου την πραγματική "ταμπέλα" του HI-

RDoherty said:
DSP (το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν) :lol:
Μακάρι τα πράγματα να ήταν τόσο απλά !

Ήμουν από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με αυτό ( Δίας- roister ) και

συνεχίζω μέχρι σήμερα και με hardware και με software ! Κάποια πράγματα

όμως δυστυχώς δεν λύνονται έτσι !

Περιμένω πάντως όπως πάντα με τρομερό ενδιαφέρον τις επόμενες αναφορές του EAR !

Γενικώς η φιλοσοφία του στον χώρο της στερεοφωνίας είναι εξαιρετικά δομημένη και ελάχιστοι

γνωρίζουν το αντικείμενο στο βαθμό που ο ίδιος το γνωρίζει !

Φυσικά συμφωνώ με την παρένθεση του φίλου μου του Μπάρμπα Σπύρου ........
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.054
Reaction score
3.139
Τσαντουλής Βασίλης said:
Ήμουν από τους πρώτους που ασχολήθηκαν με αυτό (Δίας- roister) και συνεχίζω μέχρι σήμερα και με hardware και με software!
Εσύ ρε μάστορα είσαι όλο μέλι μέλι και από τηγανίτα τίποτα. 8)
Έχεις ασχοληθεί με 500 πράγματα (να μην αρχίσω να βγάζω στην φόρα τώρα) και μιλάς για 1-2.

- Φαντάσου και να μην απεργούσες κιόλας. :mrgreen:
 

Μηνύματα
7.787
Reaction score
2.780
Χαλάει όμως o EAR τα αυτάκια του με τους ψηφιακούς ενισχυτές που ακούει και δεν ξέρω αν αυτό διορθώνεται με behringer :lol:
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Re: Πως φοράμε σε ένα σύστημα αναπαραγωγής ήχου την πραγματική "ταμπέλα" του HI-

Τσαντουλής Βασίλης said:
Μακάρι τα πράγματα να ήταν τόσο απλά !
Άσ' το, μην ορκίζεσαι (το γιαγκουσίζειν εστί φιλοκαλείν) 8) Δεν θέλω να πω πως έχεις άδικο, αλλά αυτά χρειάζονται υπολογιστική ισχύ και η υπολογιστική ισχύς είναι πρόβλημα λελυμένο. Ό,τι είναι ανεπαρκές ή/και ακριβό τώρα, θα είναι υπερεπαρκές και πάμφθηνο αύριο - ούτε καν μεθαύριο.
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Κε Τσαρουχά (Νίκο),
Αυτό το «χύμα» το εκτιμώ και πολύ μου αρέσει, αλλά :
Σας παρακαλώ να μην θεωρείτε τα όσα αναφέρετε ως προφανή για όλους, γιατί δεν είναι.
Τουλάχιστον όχι από εμένα, που όπως διαπιστώνω είμαι και εντελώς απαράδεκτος και βαθιά νυχτωμένος.
Και δεν το λεω ειρωνικά.
Με χαρά το λεω, γιατί ... μου αφήνει περιθώρια βελτίωσης.
Χώρια που αρχίζω να συνειδητοποιώ ότι η κατάθεση σοβαρών ποσών για αναβαθμίσεις (τροχοπέδη για μένα & πολλούς άλλους) δεν αποτελεί ούτε πανάκεια, αλλά ούτε και μονόδρομο στην επίτευξη του «καλύτερου».
Συνεχίστε να τραβάτε την κουρτίνα, μπας και μπει περισσότερο φως. :)

Κε Κωστόπουλε,
Να είστε βέβαιος ότι μετά το «ξεστράβωμα» θα επέλθει – φυσιολογικά – και η απορία για το τι πρέπει να είναι αντικειμενικά αυτό το «καλύτερο».
Άλλωστε, χωρίς να προκαθορίσεις τον στόχο πως θα τον κατακτήσεις ?:mrgreen:
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Re: Δεν θα διαφωνήσω...

Τα είπε θαυμάσια ο Σπύρος:
Σπύρος Κωστόπουλος said:
Αν δεν υπάρχει η ψευδαίσθηση της στερεοσκοπικής "εικόνας", αν δεν "βλέπουμε" με τα αυτάκια μας μια "μουσική σκηνή" να ξεδιπλώνεται σε τρεις διαστάσεις εμπρός μας, τότε λυπάμαι φίλτατοι, αλλά όλες οι κουβέντες περί φάσεων, συχνοτικών αποκρίσεων, μεταβατικών, χροιών, κόκκων και πάει λέγοντας δεν πρόκειται για τίποτε περισσότερο από "λίθους, πλίνθους και κεράμους, ατάκτως ερριμμένους".
Σπύρος Κωστόπουλος said:
Κι ας προέρχονται από μηχανές που κόστισαν όσο ένα μικρομεσαίο ΙΧΕ...//;-)
Και μεγαλομεσαίο θα 'λεγα :lol:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.054
Reaction score
3.139
Φίλε sk τα σέβη μου και μακάρι να μπορούσαν να σκεφτούν όλοι σαν και σένα.

Εδώ κάνουμε την πλάκα μας. Ο γραπτός λόγος που χρησιμοποίησα, σαφώς και δεν έχει σκοπό να προσβάλει κανέναν αλλά να πει μερικά πράγματα με το όνομά τους και να βγει κάτι καλύτερο από όλη αυτή τη διαδικασία. Όλοι μαζί μαθαίνουμε εδώ. Το μυστικό είναι να έχει τα συκώτια κάποιος να αλλάξει ρόλους και εν ριπή οφθαλμού να μετατραπεί από δάσκαλο σε μαθητή ή το αντίθετο. Τρανό παράδειγμα η παρουσία του Βασίλη Τσαντουλή, που τόσα χρόνια χομπίστας, παραδέχεται διαρκώς ότι πάντα έχει κάτι παραπάνω να μάθει. Και όλοι στην παρέα μας βέβαια...

Να είσαι σίγουρος ότι αν μέσα από αυτήν την φορουμοδιαδικασία δεν ήμασταν όλοι περισσότερες φορές μαθητές από ότι δάσκαλοι, δεν θα ήμασταν εδώ. Οι παντογνώστες, οι απόλυτοι, αυτοί που νομίζουν τέλος πάντων ότι η αφεντιά τους δεν χρειάζεται να μπει στην θέση μας διότι έχουν βρει αλλιώς το νόημα της ζωής (του χόμπυ) και να γίνουν για λίγο κι αυτοί μαθητές, δεν βρίσκονται ανάμεσά μας. Το καλό είναι ότι σχεδόν ποτέ, τέτοιοι άνθρωποι δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα, οπότε κοινώς "χ@στηκε η φατμέ".


p.s. Σε παρακαλώ να μιλάμε στον ενικό, εγώ ήδη πήρα το θάρρος. :wink:
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Re: Πως φοράμε σε ένα σύστημα αναπαραγωγής ήχου την πραγματική "ταμπέλα" του HI-

Νίκος Τσαρουχάς said:
Οι παντογνώστες, οι απόλυτοι ... δεν βρίσκονται ανάμεσά μας.
Ξέχασες το "οι χοντροί" :lol:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.466
Μηνύματα
2.977.907
Members
38.325
Νεότερο μέλος
τασοςD
Top