Που ακούμε? - Βελτίωση χώρων ακρόασης...

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.521
Reaction score
138.472
acoustic.gr said:
εγώ θα κρατήσω αποστάσεις από το έργο μου….
Αποστάσεις κράτα (όχι πάνω από 69 εκατοστά όμως) αλλά δώσε τα μετρήσιμα στοιχεία.

Λοιπόν, δυό κουβέντες για αυτό που άκουσα.

Ο φίλος μου ο Αντρέας έχει τα εξής:

Magnepan smg3aII (τα παλιά 3άρια, ίδια σα μεγάφωνα μέχρι το 3.5, μικρές αλλαγές στο κρος στο 3.3 και κάποιες ακόμα μαζί με αλλαγές στα ξύλα στο 3.5 . Σο 3.6 αλλάξαν μεγάφωνα, βάλαν το ρίμπον και το μιντ από το 20άρι αλλά μάζεψε το γούφερ)

Ενισχυτής tripath. Pre ένα λαμπάτο buffer και διακοπτικό ποτενσιόμετρο με αντιστάσεις τανταλίου. Αυτά εγώ τά'φτιαξα.

CD Meridian.

Καλώδια .... δε σας λέω, να σκάσετε!

Ο φίλος μου άλλαξε σπίτι, έστησε όλο το σύστημα σε ένα χώρο 4.40 Χ 5.10 (αν θυμάμαι καλά) με ταβάνι που αποτελεί τμήμα κεραμοσκεπής σοφίτας (ξεκινάει πίσω απο τα ηχεία με ύψος 1.90 μετά ανεβαίνει και φτάνει τα 2,5 μέτρα και μετά ξανακατεβαίνει) και όλο το δάπεδο είναι στον αέρα, δεν έχει πλάκα από κάτω, στηρίζεται σε σιδεροδοκούς (διαχωριστικό ενιαίου χώρου). Στο δάπεδο έχει ξύλο λάμινέιτ.

Περίεργη κατάσταση.

Μόλις τα έστησε, πήγα να ακούσω. Το δωμάτιο άδειο από έπιπλα, μόνο ένας καναπές για να κάτσεις να ακούσεις μουσική.

Χάλι μαύρο. Τρισάθλιο.
Δεν είχε καθόλου μα καθόλου μπάσσο. Λες και δεν έβγαζε καθόλου το ηχείο, ένα πολύ περίεργο πράμα.
Μεσαία και πρίμα στην τσίτα, με τρομερές αντηχήσεις από το δωμάτιο και σα να ακούγονταν όλα παραμορφωμένα.

Πιο χάλια ήχο από μάγνεπαν δεν είχα ξαναακούσει στη ζωή μου!
Εντυπωσιακό η παντελής έλλειψη μπάσσου!
Πολύ εντυπωσιακό.

Ο Παναγιώτης του είπε και έβαλε συγκεκριμένο αριθμό από διαχυτές ιδιοκατασκευής (τα έφτιαξε ένας γνωστός μαραγκός του Ανδρέα) αλλά και μια χοντρή κουρτίνα σε όλο το μήκος του τοίχου πίσω από τη θέση ακρόασης..

Πήγα και ξαναάκουσα.

Πάλι το μόνο μέσα στο δωμάτιο ήταν ο καναπές. Ούτε χαλί ούτε τίποτε άλλο.

Κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό!
Μπάσο άφθονο, με απόλυτο έλεγχο, με ατάκα. Ο Ανδρέας έκανε πλάκα, έλεγε: έλα να ακούσεις, πήρα σάμπ!
Χαμηλομεσαία αποκαλυπτικά...
Μεσαία απλά υπέροχα! Πλούσια, αναλυτικά, ευχάριστα.
Πρίμα φυσιολογικά, εκτεταμμένα, πλούσια.

Όλος ο ήχος είχε εξαιρετική ατάκα, πολύ καλά δυναμικά. Ταυτόχρονα οι στάθμες ήταν πρωτόγνωρα υψηλές από αυτό το ηχείο! Τόσο δυνατά ποτέ δε το έχω ξαναακούσει να παίζει!
Τα πρίμα ήταν ελάχιστα πιο πολλά από όσα ξέρω ότι πρέπει να είναι, αλλά αυτό είναι εύκολο, θέλει αλλαγή η αντίσταση στο ρίμπον.

Συνολικά τόσο καλά δεν έχω ξαναακούσει αυτό το ηχείο.

Ξαναλέω: Ούτε χαλί, ούτε έπιπλα. Ένας καναπές και μια κουρτίνα από πίσω του. Σε ένα άδειο δωμάτιο έπαιζε το μάγνεπαν και έπαιζε "παπάδες".... Κάτι κιου αρ ντι κόβαν βόλτες δεξιά αριστερά και πίσω από τα ηχεία.

Περαστικά σας....
 

Μηνύματα
518
Reaction score
77
acoustic.gr said:
Ασχολούμαι ερευνητικά στο ΑΠΘ στο εργαστήριο ακουστικής τεχνολογίας (Παλιότερα, γιατί τώρα δεν προλαβαίνω)
Τζεκάκις ? Η είμαι πολύ αρχαίος και έχω χάσει συνέχειες ?

acoustic.gr said:
Η προσέγγιση μου στα θέματα ακουστικής γίνετε με εξομοιώσεις 3Δ του χώρου σε λογισμικό Η/Υ.
CARA ? ODEON ? CATT ?
 

Μηνύματα
518
Reaction score
77
RDoherty said:
Το δωμάτιο ενός χαϊεντά:

Το μαξιλάρι έχει μέσα τρίχες μπλε κάστορα, που βελτιώνουν τις χροιές.

Ξενοδοχείο Marriot Denver Tech Center, 5ος όροφος, Rocky Mountain Audio Fest. Οκτώβριος 2006 :D

Παντως τα ειδικά αυτά ηχοαποροφητικά υλικά τοποθετήθηκαν σωστα !
 


Μηνύματα
518
Reaction score
77
costas EAR said:
Κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό!
Μπάσο άφθονο, με απόλυτο έλεγχο, με ατάκα. Ο Ανδρέας έκανε πλάκα, έλεγε: έλα να ακούσεις, πήρα σάμπ!
Χαμηλομεσαία αποκαλυπτικά...
Μεσαία απλά υπέροχα! Πλούσια, αναλυτικά, ευχάριστα.
Πρίμα φυσιολογικά, εκτεταμμένα, πλούσια.
...........


Περαστικά σας....
Τώρα που όλο και περισσότεροι βλέπουν το φώς το αληθινό μήπως είναι καλή ιδέα να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή κατηγορία ακουστικής χώρων για να βρούμε και εμείς τα ορφανά κορίτσια το στέκι μας ?

Η μήπως είναι πολύ νωρίς .... 8)
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.917
Reaction score
2.570
Βασίλη η ιδέα σου είναι υπερβολικά... καλή. Θα το επεξεργαστούμε ως σενάριο καθώς τα θέματα αυτά είναι πολύ σοβαρά και ενδιαφέρουν πολύ κόσμο... 8)

Παναγιώτη, αυτό που θα ήθελα (για αρχή 8) :lol: :lol:) είναι να δοθούν, (εφόσον στέκει κάτι τέτοιο), κάποιες "οδηγίες", κάποιες γενικές αρχές για έναν τυπικό χώρο (αποφάσισε εσύ τι είναι αυτό), έτσι ώστε όχι να μπορέσουμε να φέρουμε το αποτέλεσμα που πρέπει, αλλά τουλάχιστον να μην κάνουμε τεράστια λάθη, με τον απλοϊκό τρόπο σκέψης που ακολουθούμε. Εμείς πειραματιζόμαστε ας πούμε, μεταξύ χαλιών και κουρτινών... :?

Σε δεύτερο χρόνο, θα ήταν κάτι παραπάνω από χρήσιμο, να γινόταν με λίγα λόγια η παρουσίαση ενός case study, έτσι ώστε όλοι να πάρουν μια μυρωδιά του τι ακριβώς μπορεί να "πάθει" ο χώρος μας και το σύνολο σύστημα-χώρος, το πριν και μετά δηλαδή, αποτυπωμένα με νούμερα, έτσι ώστε να εκτιμήσουμε την αξία των όποιων παρεμβάσεων.

Βεβαίως οι απορίες που ήδη έχω είναι πολλές και φυσικά όπως είπε ο Σπύρος κάπου αλλού, είναι σχεδόν απίθανο οι περισσότεροι από εμάς να γνωρίζουν ακόμη και τα πολύ βασικά, ήτοι τι ακριβώς σημαίνει ακόμη και το Νο1 ζητούμενο στην περίπτωσή μας, δηλαδή η στερεοφωνία...

Σιγά σιγά, ας αρχίσουμε όμως να ξεκαθαρίζουμε τα θέματα και να προχωρούμε...

- Για να το κάνω εντελώς "λιανά", ποιός είναι ο σκοπός όλων αυτών των παρεμβάσεων? Γιατί να ασχοληθεί κανείς με τον χώρο του ρε παιδιά?...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.521
Reaction score
138.472
RDoherty said:
3. Quadratic RD:
Ναί, ναί, ακριβώς τέτοια έβαλε. Κάποια τέτοια για μπάσσα και κάποια άλλα τέτοια για μεσαία και κάποια μικρά τέτοια για πρίμα. Το τέτοιωσε με τέτοια τούτος.... Από τέτοια πράματα δε ξέρω πάντως....


Βασίλης Χουρμουζιάδης [ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ said:
]
για να βρούμε και εμείς τα ορφανά κορίτσια το στέκι μας ?
όλες εμείς? :lol: :lol: :lol: :lol:
αχ ορφανό μου κορίτσι που θες και στέκι..... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Πάντως συμφωνώ και επαυξάνω! Μαζευτείτε κορίτσια και γω (σαν αγόρι) θα έρθω στην παρέα σας! Θα με παίξετε κι εμένα, ε? ε? :lol: :lol: :lol:
 

Μηνύματα
23
Reaction score
1
Re: Που ακούμε? - Βελτίωση χώρων ακρόασης...

ρε παιδiα πως βάζουμε Φώτο?
τώρα υποτίθεται ότι έκανα ατατσ μία Φώτο.....??

Χελπ

Για όσους την δουν είναι τρείς διαφορετικοί διαχυτές, χαμηλών μέσων και υψηλών συχνοτήτων. αλλά αυτά είναι τα βαθιά......επανέρχομαι σε λίγο με τα ρηχά.......
 


Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
acoustic.gr,καλώς ήρθες στην παρέα μας. :D
Απο ανέκαθεν ύποστήριζα και συνεχίζω να υποστηριζω,ότι ο χώρος είναι το 50% τουλάχιστον του τελικού ακουστικού αποτελέσματος.
Το μεγάλο πρόβλημα των περισσοτέρων μας όμως είναι,ότι ο χώρος των μηχανημάτων συνήθως είναι χώρος σπιτιού,όπου για λόγους αισθητικής κυρίως,δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα. :|
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Νίκος Τσαρουχάς said:
Παναγιώτη, αυτό που θα ήθελα (για αρχή 8) :lol: :lol:) είναι να δοθούν, (εφόσον στέκει κάτι τέτοιο), κάποιες "οδηγίες", κάποιες γενικές αρχές για έναν τυπικό χώρο (αποφάσισε εσύ τι είναι αυτό), έτσι ώστε όχι να μπορέσουμε να φέρουμε το αποτέλεσμα που πρέπει, αλλά τουλάχιστον να μην κάνουμε τεράστια λάθη, με τον απλοϊκό τρόπο σκέψης που ακολουθούμε. Εμείς πειραματιζόμαστε ας πούμε, μεταξύ χαλιών και κουρτινών... :?
Καλημέρα σας,
Επειδή ένας «τυπικός χώρος» μπορεί να απέχει πολύ από τον προσωπικό χώρο του καθένα μας, μήπως είναι δυνατόν να ακολουθηθεί μια διαφορετική προσέγγιση ?
Είναι μήπως εφικτό, να παρουσιαστούν / περιγράφουν «χαρακτηριστικά» συμπτώματα της κακής υπογραφής του χώρου, πρακτικοί μέθοδοι επιβεβαίωσης τους, καθώς και – πολύ θα το ‘θελα – πρακτικοί τρόποι αντιμετώπισης τους ?

Εγώ π.χ. «πιστεύω» ότι αντιμετωπίζω πρόβλημα έντονου μπάσου.
(Θέλετε να το πείτε boomάρισμα, πείτε το.)
Αυτό που «πιστεύω», ισχύει στ΄ αλήθεια ?
Ποια είναι τα συμπτώματα του ?
Πως – πρακτικά – μπορώ να το επιβεβαιώσω ?
Και στην συνέχεια, τι θα πρέπει να λάβω υπόψη μου για να το μειώσω ?
Υπάρχουν πρακτικές που μπορούν να εφαρμοσθούν σε ένα π.χ. σπιτικό σαλόνι ?

Τι λετε ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.521
Reaction score
138.472
Νίκος Τσαρουχάς said:
Παναγιώτη, αυτό που θα ήθελα (για αρχή 8) :lol: :lol:) είναι να δοθούν, (εφόσον στέκει κάτι τέτοιο), κάποιες "οδηγίες", κάποιες γενικές αρχές για έναν τυπικό χώρο
ΙΜΗΟ αυτό δε στέκει. Αλλά ας μας πει ο Παναγιώτης...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.917
Reaction score
2.570
Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου, να δώσω όμως ένα παράδειγμα.
- Τα χοντρά χαλιά, έχουν "γενικώς" αυτές τις επιπτώσεις.
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Νίκος Τσαρουχάς said:
Καταλαβαίνω το σκεπτικό σου, να δώσω όμως ένα παράδειγμα.
- Τα χοντρά χαλιά, έχουν "γενικώς" αυτές τις επιπτώσεις.
:?:
 

Μηνύματα
23
Reaction score
1
Χέλοο....ολ.....

Ας αρχίσουμε δαυλιά……
Έστω λοιπόν ένας τυπικός χώρος 5.00Χ4.00Χ3.00 που πολύ πιθανό πολλοί από εμάς να διαθέτουν. Ο χώρος έστω ότι είναι τελειωμένος με σοβά.

Για την απλούστευση θεωρούμε ότι για background noise έχουμε τιμές κάτω από 35dB(A) σε φάσμα. Δηλαδή τόσο θόρυβο βάθους ώστε σε καμία συχνότητα από 63 έως 16000 δεν μετράμε πάνω από 35dB (A).

Πρώτη διαπίστωση: Καθόμαστε στο μέσον του δωματίου και βαράμε ένα δυνατό παλαμάκι…….ακούμε την ενέργεια να πηγαίνει και να έρχεται για πάνω από 2 sec. Φυσικά αυτό είναι αναμενόμενο γιατί…..?

Κάθε φορά που το ηχητικό κύμα πέφτει πάνω σε έναν τοίχο με σοβά, μειώνει την ενέργεια του κατά 5% περίπου (Ποσοστό Ηχοαπορρόφησης σοβά στα 500Hz είναι ~3-5%)
για να εκμηδενιστεί εντελώς η ενέργεια, πρέπει να κάνει περίπου 20 κρούσεις σε επιφάνια σοβά ώστε να αποσβένει κάθε φορά 5% της ενέργειας του (η απορρόφηση του αέρα σε τέτοιες διαστάσεις είναι σχεδόν μη μετρήσιμες……..)

Εννοείται οτι όλα αυτά ισχύουν για ένα κύμα και μία συχνότητα…….σκεφτείτε τι πήγαινε και έλα γίνετε σε πραγματικό χρόνο, από μία ηχητική ριπή πολιφασματική κλπ κλπ…….της τρελής.

Μάζες αέρα……ως αέρινα ελατήρια…..παραλαμβάνουν και μεταφέρουν ενέργεια στα επόμενα τους,
η κανονικότητα μιας σφαίρας (που έτσι μοιάζει ένα ηχητικό κύμα μιας σφαιρικής πηγής γίνετε χάος …..γίνετε πόλεμος δυνάμεων προς κάθε κατεύθυνση, μάχη επικράτησης της συμπεριφοράς όγκων αέρα που ανάλογα με το μήκος κύματος τους (από 10-15m μέχρι μερικά χιλιοστά) κινούνται υπακούοντας σχεδόν κανόνες του χάους. Έχω ένα καταπλικτικό βιντεάκι 4.5ΜΒ όποιος θέλει να μου πεί να το στίλω, μπορώ να το ανεβάσω κάπου στο φορουν για να το δούν όσοι θέλουν?)


Ερώτηση……..

πώς εξασφαλίζουμε ότι το πήγαινε και έλα στον χώρο περιορίζεται? Πόσο πρέπει να περιοριστέι?
Η προφανής απάντηση είναι ότι εξασφαλίζουμε την γρήγορη απορρόφηση της ενέργειας αυτής με κατάλληλες διατάξεις……Σωστό?

Η απάντηση το βραδακι……. :lol: :lol: :lol: :lol:
 

Μηνύματα
23
Reaction score
1
Re: Που ακούμε? - Βελτίωση χώρων ακρόασης...

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις.......

Δεν υπάρχει τυπική λύση στα ζητήματα ήχου.......υπάρχουν τυπικές προσεγγίσεις που ισως δεν ισχύουν σε κάθε περίπτωση………το μόνο που μπορεί κάποιος να εμπιστευτεί είναι η κατανόηση αυτών που συμβαίνουν κάθε φορά στον χώρο του……

Τώρα……χαλιά, κουρτίνες, ρικοφόν κλπ είναι τις περισσότερες φορές μύθοι παρά πραγματικότητα………

Παραδείγματος χάριν ένα πολύ καλό χαλί με πέλος 5mm και ελαστικό υπόστρωμα απορροφά στα 125 4% στα 2Κ 90% και στα 8Κ 50%  το γράφημα κάνει ένα Λ (σκεφτείτε  τα μάπα που συνήθως έχουμε) αυτό μπορεί να είναι καταστροφικό για έναν χώρο μίας και τα 125Hz θα στριφογυρνάν για 2-3 sec  την στιγμή που τα 2Κ θα πεθάνουν τα πρώτα 10-20msec της ζωής τους. Για τις κουρτίνες ισχύει σχεδόν το ίδιο…
 


Μηνύματα
518
Reaction score
77
Νίκος Τσαρουχάς said:
Χεχεχεχε...
Πάει ο μύθος των κουρτινοχαλιών. Για ξηλώστε τα σιγά σιγά... :)
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ ! :lol:

Οι κουρτίνες είναι είνα απλό, ΦΘΗΝΟ και αποτελεσματικό μέσον για να αποροφηθούν μεσαίες και υψηλές συχνοτήτες.

Ο συντελεστής απορόφησης της κουρτίνας μπορεί να ρυθμισθεί ανάλογα τη συχνότητα, την απόσταση της κουρτίνας απο τον τοίχο, αλλά και τον αριθμό των πτυχώσεων της κουρτίνας !

Αλόγιστη χρήση κουρτινών μπορεί να δημιουργήσει όντως προβλήματα.
Απορόφηση χαμηλών συχνοτήτων απο κουρτίνα δέν προβλέπεται σε ούτως ή άλλως σε καμμία περίπτωση.

Επιπρόσθετα ένα μικρό χαλί που αποροφά μέρος της πρώτης ανάκλασης απο το πάτωμα δέν είναι άσχημη ιδέα.

Καλοί οι διαχύτες - εξαιρετικοί μάλλον - αλλά δέν θα μπούσα να φαντασθώ ένα διαχύτη απλωμένο στο πάτωμα.

Και που να δείτε και τους εξελιγμένους διαχύτες !
 

Μηνύματα
2.488
Reaction score
383
Apla o Acoustic .GR
leei na min "koufanoume" to domatio se mia sugkekrimeni suxnotita, alla na ginei mia eureia aporrofisi suxnotiton,
oste to reverberation tou domatiou na erthei sta epithumita noumera, gia dikanalli akroasi.

Auto vevaia proupothetei kai meiosi tis energeias stis xamiles suxnotites tautoxrona. Ta xalia-kourtines, lepta panels, den kanoun douleia se auto to fasma. Ena panel tha ekane douleia, en itan arketa makria apo tous toixous, xoris aparaitita na einai to panel idiaitera xontro.

Dimitris
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.034
Μηνύματα
2.959.769
Members
38.280
Νεότερο μέλος
Akrapovic
Top