MARTIN LOGAN PURITY ----REVIEW

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.336
Reaction score
138.077
Για να επανέλθω (για τελευταία φορά, το υπόσχομαι) στο θέμα της απόκρισης (το τραβήξαμε από τα μαλλιά πια...), και να απαντήσω και στο φίλο μου το Μιχάλη Σπέρτο, τον οποίο εκτιμώ ιδιαιτέρως, έχω να σχολιάσω τα εξής:

Ο φιλος μου ο Κωσταυτιας υποπτευομαι οτι μεταξυ αλλων ειχε στο νου του να δειξει την αξια και αναγκαιοτητα της ψηφιακης ισοσταθμισης, πανω στην οποια εχει κανει πολυ σοβαρη δουλεια.
:respect: :bravo: :bravo:
Δε σταματάω Μιχάλη μου να το λέω! Νομίζω ειλικρινά ότι έτσι βοηθώ πραγματικά, και φυσικά "εκμεταλεύομαι" κάθε ευκαιρία για να το θίξω! Ποσώς με ενδιέφερε η απόκριση του εν λόγω ηχείου (προφανώς) αλλά πιστεύω ότι το ηχείο αυτό (όπως και κάθε αξιόλογο πραγματικά ηχείο τοποθετημένο σε αρκετά προσεγμένο χώρο) μπορεί πραγματικά να ωφεληθεί τα μάλλα με ενεργή ισοστάθμιση χώρου.


ΔΕΝ ειναι απαραιτητο σωνει και καλα να εχουμε μια εκφραση με Συμμετρικες + και - αποκλισεις γυρω απο την σταθμη αναφορας, οταν αυτες δεν υπαρχουν.
Ναί Μιχάλη, δεν είναι απαραίτητο, αλλά έτσι συνηθίζεται στη βιομηχανία του audio, είτε είναι pro είτε είναι hi-fi ή hi-end. Δες πως περιγράφονται σε όλα τα προσπέκτους των ηχείων ή των ενισχυτών οι αποκρίσεις. Το στάνταρ είναι σε έκφραση +- Χ db και απόκριση χαμηλών στα -3db. Σπάνια βρίσκεις απόκριση χαμηλών στο -6db και εξαιρετικά σπάνια (για να μη πω σχεδόν ποτέ) απόκριση του τύπου -χ +ψ db (πχ -3 +6 db).
Αν είναι να μιλάμε την ίδια γλώσσα, τότε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μιλάμε για +- Χ db σε οποιαδήποτε απόκριση.

Δεν ξερω τι ανακοινωνει ο κατασκευαστης
Το έγραψε ο Βασίλης στην αρχή (page 3) μαζί με όλες τις υπόλοιπες ανακοινώσιμες από τον κατασκευαστή προδιαγραφές, το έγραψα 5-6 φορές κι εγώ.
Ο κατασκευαστής ανακοινώνει Frequency Response: 41–23,000 Hz ± 3dB
και προφανώς κι αυτός (όπως όλοι) μιλάει την κοινή γλώσσα του +-Χ db κι όχι τη γλώσσα του +Χ -Ψ db.

Με αναφορα σε αυτην την σταθμη (93 dB) το Ηχειο θα το περιεγραφα σαν : -9 dB / κατω απο τα 40 Hz και -6 dB / πανω απο τα 10 Khz.
Ναί (*σχεδόν ναί), αλλά:

1. Παραλείπεις να πεις ότι πάνω από την στάθμη που χρησιμοποιείς ως αναφοράς η απόκλιση δεν υπερβαίνει το +2db (φαντάσου να είχε καμιά κορύφωση > +8db πχ...)

2. Για την ακρίβεια και με βάση την στάθμη αναφοράς που χρησιμοποιείς, στους 10 KHz που λες η πτώση είναι μικρότερη, περίπου 4,4db κι όχι 6db (στα 88.6-88.7db βρίσκεται στο σχεδιάγραμμα το σημείο των 10KHz, ε, κάνε την αφαίρεση από τα 93!), ενώ στους 20 KHz η πτώση είναι μόλις 5db (88 σε σχέση με 93), και πάλι μικρότερη από 6db που λες. Ακρίβεια δε θέλουν?:crazy_3: "happy_1"
Άσε που (όπως είμαι βέβαιος ότι γνωρίζεις) σε τόσο υψηλές συχνότητες τα μικρόφωνα κάνουν τα παλαβά τους με μικρομετακινήσεις....

3. Αυτό για την απόκριση κάτω από τα 40Hz είναι μάλλον άστοχο. Αυτό σου είπε και ο Νίκος. Ο κατασκευαστής καν δε δίνει τέτοια απόκριση, σε τυπικό χώρο δεν είναι δυνατή τέτοια απόκριση, κλπ κλπ κλπ. Πιο σημαντικό είναι να δούμε πως στους 45 κύκλους εμφανίζει (σε σχέση με το σημείο αναφοράς που εσύ χρησιμοποιείς) πτώση μόλις 5db στο χώρο του Βασίλη.

Και αυτό που συμπερασματικά είπα από την αρχή ήταν πως από 45Hz μέχρι 20KHz η απόκλιση της απόκρισης (όπως αυτή μετρήθηκε στο χώρο του Βασίλη) ήταν max εύρους 7db, που ισοδυναμεί με +-3,5db (ή αν θες εσύ +2-5db, αλλά δε μιλάμε έτσι την κοινή γλώσσα των κατασκευαστών, όπως και νά'ναι 7db είναι το max εύρος, αυτό δεν αλλάζει. Από αυτή την απόκριση, τα μόνα 2 συμπεράσματα που έβγαλα ήταν τα εξής:
1. Το ηχείο παίζει σχεδόν ιδανικά (με βάση τις προδιαγραφές του) στο χώρο του Βασίλη (και με τα συνοδά του Βασίλη).
2. Ο κατασκευαστής δεν είναι ιδιαίτερα παραπλανητικός στις δηλώσεις του περί απόκρισης.


Ούτε ότι είναι κορυφαίο ηχείο δε συμπέρανα, ούτε τίποτα φανταστικές άλλες ιστορίες, έτσι για να είμαστε ακριβείς....:crazy_3: "happy_1" :crazy_3: "happy_1"

Εαν ξερεις να μεταφερεις σωστα στο μυαλο σου την εντυπωση που προκυπτει απο την απεικονιση σε πραγματικη Ακουστικη εντυπωση, το πραγμα εληξε.
Έγραψες! :respect: :respect: :respect:


Σορρυ για την καθυστερημενη τοποθετηση.

Και για τέλος δε σε συγχωρώ για την καθυστερημένη τοποθέτηση! Οι γνώσεις σου είναι πολύτιμες (όπως και η γνώμη σου) και άλλη φορά να είσαι πιο γρήγορος, νταξ?:crazy_3: "happy_1" :crazy_3: "happy_1" :crazy_3: "happy_1"
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Στην ουσια αυτο τα λεει ολα.


Aυτο δεν τα λεει ολα.
Εσυ δεν εχεις πει οτι δεν ειναι τιμιο να απομονωνονται μερικες φρασεις ?


P.S. Συγχωρειστε τη κοπελα μου για το προηγουμενο μηνυμα δεν μπορεσα να τη συγκρατησω....Εξεραγη με αυτα που διαβαζει...Αλλωστε εχει μαθει σε kharma.....χαχαχαχαχαχαχαχα
:happy_4:
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Τα λεει ολα ως προς τη διαμαχη μου με τον Κωστα.

Σε ολο κοσμο χρησιμοποιουν ως μεση τιμη τη τιμη ευαισθησιας, τωρα αν ο Κωστας κανει τις ισοσταθμισεις του αλλιως sorry αλλα δεν θα ξεχασουμε και αυτα που ξερουμε.

Toυλαχιστον παραδεχτηκε στο τελευταιο του μηνυμα οτι εχουμε -5. Με οποιο τροπο και αν το μετρησεις. Παλι καλα.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.503
Reaction score
21.901
Για να το φέρω και πιο κοντά στα δικά μου, 0-100 σε 7 sec γράφει τόσο η Χ5 3.0sd όσο και η Cayman 2.7, πιστεύει κανείς ότι με αυτό το αντικειμενικό κριτήριο μέτρησης μπορεί να βγάλει συμπέρασμα για την οδηγική συμπεριφορά των 2 αυτοκινήτων?
Όσον αφορά τα πρώτα 7" της επιτάχυνσής τους, ναι. Τόσο δύσκολο είναι;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.336
Reaction score
138.077
πρόσεξε μόνο μην τα κατεβάσει τελικά και πάθεις καμιά κατάθλιψη.:cool_11:
:crazy_3: "happy_1" :crazy_3: :crazy_3: "happy_1" :crazy_3: "happy_1"

Επειδή είμαι γιατρός στο επάγγελμα, αν εσύ (επειδή προφανώς τα έχεις δοκιμάσει) έχεις πάθει κατάθλιψη, ίσως να χρειάζεται να δοκιμάσεις και τίποτε άλλο, έτσι να χαρείς βρε παιδί μου....

:happy_4: :happy_4: :happy_4:

no hard feelings, e? i'm just kidding....:crazy_3: "happy_1" :crazy_3: "happy_1"

Σοβαρά τώρα, η απόκριση του +-0,5db σε όλο το συχνοτικό φάσμα δε μου άρεσε καθόλου, άσχετα αν είναι εφικτή με τον εξοπλισμό που διαθέτω, τελικά κατέληξα σε μια ομαλή πτώση από τους 10KHz μέχρι τους 22Kz εύρους ~5db. Έτσι μου αρέσει και έτσι έχει αρέσει σε όλους όσους το άκουσαν, και μόνο τα ανώτερα πρίμα δε λείπουν.

Ίσως βέβαια να οφείλεται και στη δύναμη του ribbon των magnepan. Δε ξέρω, πραγματικά. Πάντα όμως χρησιμοποιούσα μεγάλη αντίσταση σε σειρά με το ribbon στα ηχεία μου, πάντα δηλαδή έτσι μου άρεσε να ακούω. Ίσως είμαι απλά ευαίσθητος στα πρίμα, δε ξέρω. Η πτώση όμως αυτή στα πρίμα βγάζει συνολικά ένα "σώμα" πρωτόγνωρο για μένα, σαφώς έτσι μου αρέσει.

Ίσως η εξήγηση να βρίσκεται στον τρόπο που κατασκευάζεται ο ροζ θόρυβος ή και στο άθροισμα στο χρόνο των αντηχήσεων του χώρου. Δε ξέρω γιατί, αλλά με τέτοια επιλογή (με κλίση στις υψηλές συχνότητες) ως target response η άνοδος των επι μέρους συχνοτήτων είναι ομοιόμορφη (δείχνει φλατ) τα πρώτα 4 περίπου δευτερόλεπτα που οι μπάρες στάθμης ακόμα ανεβαίνουν από τα ~40db (μέσος μετρήσιμος θόρυβος ηρεμίας του χώρου μου) μέχρι τα 110db, ενώ αργότερα διαμορφώνεται και σταθεροποιείται με την κλίση που αναφέρω. Πάντα μιλάω για μετρήσεις με μεγάλους χρόνους (συμπεριλαμβανομένης της αντήχησης) οπότε εμπεριέχουν τη συμπεριφορά του χώρου, και με λογισμικό παραμετροποίησης μέσου όρου σε αυτό το χρόνο μέτρησης και όχι μετρήσεων των στιγμιαίων peaks. Η μέτρηση με κρουστικούς ήχους ή τόνους έχει αλλού αξία ΙΜΗΟ, κι όχι στην επίτευξη ομαλής απόκρισης στο χώρο.
 


Μηνύματα
3.797
Reaction score
0
Απάντηση: MARTIN LOGAN PURITY ----REVIEW

off the the topic... αλλά ίσως χρήσιμον...

Υψος (pitch) και ένταση (volume) είναι μετρήσιμα μεγέθη..

η χροιά όμως καθορίζεται από την ένταση των αρμονικών που αυτές παράγονται επιλέον απο τη Βασική Συχνότητα που παράγει το κάθε όργανο.. (συμπεριλαμβανομένης και της ανθρώπινης φωνής) που λέγονται αλλιώς περιβάλλουσες της Κεντρικής συχνότητας (ανάλυση κατά Fourier)..

Δεδομένου του γεγονότος ότι η κιθάρα, το πιάνο, η Τάμτα παράξουν μια συχνότητα 440 ΗZ με την ίδια ένταση, αυτό που θα μας κάνει αναγνωρίσιμη την διαφορετικότητά τους ως προς την καταγωγή της πηγής είναι η ξεχωριστή χροιά τους...

Υμέτερος

Υ.Γ: ίσως έτσι μπορέσουμε να αποδεχτούμε και την ξεχωριστή "χροιά" ενός ηχείου (είτε μας αρέσει, είτε όχι)... να το αντιμετωπίσουμε σαν όργανο..
... και γι΄αυτό υπάρχουν τα equalizers εξ άλλου...:happy_9:
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.828
Reaction score
43.058
Όσον αφορά τα πρώτα 7" της επιτάχυνσής τους, ναι. Τόσο δύσκολο είναι;

Σαφώς δεν αναφέρομαι μόνο στα πρώτα 7", τα οποία για να είναι και απολύτως συγκρίσιμα πρέπει να είναι στο ίδιο δρόμο τουλάχιστον.
Αν και πάλι πιστεύω ότι μόνο και λόγω διαφοράς ύψους θέσης οδηγού η 'αίσθηση' που θα πάρει κανείς θα είναι διαφορετική.

Η οδηγική συμπεριφορά (όπως φαντάζομαι και η ακουστική συμπεριφορά ενός ηχείου) συμπεριλαμβάνει προφανώς εκτός από τα πρώτα 7" μιας τυποποιημένης διαδικασίας μέτρησης επιτάχυνσης και διάφορα άλλα 'περάσματα' όπως στροφές, φρεναρίσματα, ευαισθησία τιμονιού, αναρτήσεις, κλπ, κλπ.

Τέλος πάντων και επειδή η μέρα μου στο γραφείο θα τελειώσει νωρίς σήμερα, επιτρέψτε μου να πω ότι αν μπορούσαν να παραμετροποιηθούν και να μετρηθούν όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τελικά καθορίζουν την αποδοχή ή όχι μιας μηχανής τεχνολογίας από το αγοραστικό κοινό και η όλη διαδικασία να είναι και αντικειμενικά αποδεκτή από όλους, τότε μάλλον θα είχαμε σε κάθε τεχνολογικό πεδίο μία μόνο μηχανή.

Προφανώς αυτό δεν ισχύει, για αυτό ακολουθούνται και διάφοροι τρόποι υλοποίησης και όπως έχω πει και αλλού "για το γούστο του καθενός δεν μένει κρέας στο χασάπη".

Απλά με την εμπειρία που αποκομίζει η βιομηχανία, καταλήγει σε κάποιους μπούσουλες (standards) τα οποία είτε είναι αποδεκτά από όλους τους μετέχοντες είτε προσπαθεί ο καθένας με τον τρόπο του να τα επιβάλει - περάσει σε ανταγωνιστές και κυρίως αγοραστικό κοινό. Ετσι φτάνουμε σε προσπέκτους να βλέπουμε ας πούμε καμπύλες ή τιμές απόκρισης συχνοτήτων ηχείων από τις οποίες καλείται ο κάθε δύσμοιρος υποψήφιος αγοραστής να καταλάβει και το πως θα ακούγεται τελικά στο χώρο του όταν θα παίζει τάμτα ή χαρούλα, ή από αυτό να συγκρίνει 2 διαφορετικά ηχεία. Κατά τη γνώμη μου ( η οποία δεν στηρίζεται και σε καμιά μεγαλοπρεπή εμπειρία, αλλά μάλλον προκύπτει και από τα δικά σας γραφόμενα εδώ μέσα) οι όποιες μετρήσεις μόνο κάποια hints (που λένε και στο χωριό μου) μπορούν να δώσουν και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αποτελέσουν the ultimate truth για το αν ένα ηχείο ακούγεται καλά - καλύτερα ή χειρότερα σε κάποιο χώρο, και εν τέλει να γίνεται αφορμή για τόσο μεγάλη φασαρία εδώ μέσα.

Αλλά είπαμε...κουβέντα να γίνεται!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.336
Reaction score
138.077
Σαφώς δεν αναφέρομαι μόνο στα πρώτα 7"
...
Αλλά είπαμε...κουβέντα να γίνεται!
Η παράμετρος όμως που δίνεις είναι η μέτρηση των 7''!
Αυτή η μέτρηση μόνο ένα πράγμα μας λέει, τίποτε άλλο.

Όπως η μέτρηση του χώρου αποσκευών. Δε βγάζεις από κει συμπέρασμα για την άνεση της ανάρτησης....

Έτσι και στα του ήχου. Η απόκριση μας δείχνει μόνο την απόκριση. Ούτε τα max spl, ούτε την ευαισθησία, ούτε την σύνθετη αντίσταση και άρα την ευκολία οδήγησης, ούτε ...το ύψος και το βάθος του ηχείου ή τη σχεδιαστική φιλοσοφία της καμπίνας του, αν βέβαια διαθέτει καμπίνα...!

Μπορείς τελικά να βγάλεις αρκετά συμπεράσματα για το πόσο καλό μπορεί να είναι ένα ηχείο αν γνωρίζεις όλες τις παραμέτρους του κι όχι μια δυό αποσπασματικά.

Το ίδιο ισχύει και για το αυτοκίνητο. Αν ξέρεις μετατρόχιο, μεταξόνιο, απόσταση από το έδαφος, κέντρο βάρους, ισχύ, ροπή (σχεδιαγράμματα, όχι ονομαστικές τιμές), είδος κινητήρα, είδος και σχεδίαση ανάρτησης, τύπος αντιστρεπτικών δοκών, μέγεθος ελαστικών, διαστάσεις δισκόφρενων και αριθμό πιστονιών στις δαγκάνες, κλπ κλπ κλπ, μπορείς να βγάλεις αρκετά ακριβές συμπέρασμα για την οδηγική συμπεριφορά και απόλαυση που θα σου προσφέρει, σωστά?
 

Μηνύματα
3.797
Reaction score
0
Απάντηση: MARTIN LOGAN PURITY ----REVIEW

off the the topic... αλλά ίσως χρήσιμον...

Υψος (pitch) και ένταση (volume) είναι μετρήσιμα μεγέθη..

η χροιά όμως καθορίζεται από την ένταση των αρμονικών που αυτές παράγονται επιλέον απο τη Βασική Συχνότητα που παράγει το κάθε όργανο.. (συμπεριλαμβανομένης και της ανθρώπινης φωνής) που λέγονται αλλιώς περιβάλλουσες της Κεντρικής συχνότητας (ανάλυση κατά Fourier)..

Δεδομένου του γεγονότος ότι η κιθάρα, το πιάνο, η Τάμτα παράξουν μια συχνότητα 440 ΗZ με την ίδια ένταση, αυτό που θα μας κάνει αναγνωρίσιμη την διαφορετικότητά τους ως προς την καταγωγή της πηγής είναι η ξεχωριστή χροιά τους...

Υμέτερος

Υ.Γ: ίσως έτσι μπορέσουμε να αποδεχτούμε και την ξεχωριστή "χροιά" ενός ηχείου (είτε μας αρέσει, είτε όχι)... να το αντιμετωπίσουμε σαν όργανο..
... και γι΄αυτό υπάρχουν τα equalizers εξ άλλου...:happy_9:
Επίσης σημαντικός παράγων είναι η απόδοση της πιστότητας του ήχου που αναπαράγει το ηχείο... και δεν έχει να κάνει με τη διαφορά της έντασης που μπορεί να αναπαράξει σε κάποιες περιοχές...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.336
Reaction score
138.077
Re: Απάντηση: MARTIN LOGAN PURITY ----REVIEW

Επίσης σημαντικός παράγων είναι η απόδοση της πιστότητας του ήχου που αναπαράγει το ηχείο... και δεν έχει να κάνει με τη διαφορά της έντασης που μπορεί να αναπαράξει σε κάποιες περιοχές...
Νομίζω ότι έχει να κάνει και με αυτό, όχι μόνο με αυτό, αλλά, πρόσεξε, και με αυτό.

Ο ορισμός της πιστότητας είναι ένα υπερσύνολο, που εμπεριέχει όμως και την πιστή αναπαραγωγή του συχνοτικού φάσματος.

Πιστή αναπαραγωγή δηλαδή είναι και η πιστή αναπαραγωγή της στάθμης των επιμέρους συχνοτήτων της μουσικής, και φυσικά δεν είναι ΜΟΝΟ αυτό. Εν ολίγοις, ένα ηχοσύστημα που αναπαράγει σε διαφορετικές στάθμες τις επιμέρους συχνότητες μποιρεί να έχει αρκετές αρετές σε άλλες παραμέτρους, αλλά παύει να είναι υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα. Έγινα αντιληπτός?
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Δεν θελω και εγω να επανελθω.
Γι αυτο δυο λογια.

- Εχεις δικιο οτι τα -6 που αναφερω ειναι λαθος και το σωστο ειναι -5. Το ειδα αφου το εγραψα αλλα ηταν αργα να το διορθωσω.
Επισης δικιο εχεις οταν λες οτι παρελειψα να γραψω οτι η καμπυλη στις μεσαιες ειναι γραμμικοτατη και οι προς τα πανω αποκλισεις περιοριζονται στα 2 dB.

- Χαιρομαι που συμφωνεις οτι τελικα ειναι θεμα συμβασης η εκφραση σε +/- db, οπως εγραψα στον Νικο πριν. Oπως πρεπει να εχουν καταλαβει οι παντες, αυτη η εκφραση εχει επινοηθει για να μπερδευει τον καταναλωτη στην βαση της απλουστευσης.
Ωστοσο αν ειναι να μιλαμε την ιδια γλωσσα τοτε ας μιλαμε την λιγοτερο παραπλανητικη, και δεν συμφωνω επ' ουδενι οτι οταν η καμπυλη πεφτει στο ενα ακρο κατα 7 dB, αυτο μπορουμε να το ερμηνευουμε σαν +/- 3,5 dB.

- Δεν περιμενα απο σενα που διαλαλεις με την υπογραφη σου και οπου αλλου σου δινεται η ευκαιρια οτι ψαχνεις το βαθυ χαμηλο, να περιοριζεις την χρησιμη περιοχη πανω απο τα 45 Ηz.

- Οταν λεω "Τι ανακοινωνει ο κατασκευαστης" αναφερομαι στο νουμερο της Αποδοσης σε db και οχι στην Αποκριση Συχνοτητων την οποια ειδα οσες φορες ειδες και συ.

- Τα συμπερασματα μας περι του Ηχειου ειναι κοινα.
ΚΑι αυτα παλι ισχυουν στον βαθμο που δικαιουμαστε να μιλαμε χωρις να τιο εχουμε ακουσει.

- Εαν πρεπει να ειμαι γρηγορος στα του Φορουμ, τοτε θα ειμαι αργος αλλου.

- Υπαρχουν πολλοι τροποι για να αξιολογησει κανεις ενα Τεχνολογικο κατασκευασμα. Σημασια εχει να καταφερει ο αξιολογητης να ξεπερασει την οποια προδιαθεση συμβαινει να εχει, και να δει το θεμα αντικειμενικα. Αυτο το προσον εμενα ο Τσαντουλης με εχει πεισει οτι το διαθετει, γιατι ο Ανθρωπος ειναι "Μεση Τιμονι"



Ναί Μιχάλη, δεν είναι απαραίτητο, αλλά έτσι συνηθίζεται στη βιομηχανία του audio, είτε είναι pro είτε είναι hi-fi ή hi-end. Δες πως περιγράφονται σε όλα τα προσπέκτους των ηχείων ή των ενισχυτών οι αποκρίσεις. Το στάνταρ είναι σε έκφραση +- Χ db και απόκριση χαμηλών στα -3db. Σπάνια βρίσκεις απόκριση χαμηλών στο -6db και εξαιρετικά σπάνια (για να μη πω σχεδόν ποτέ) απόκριση του τύπου -χ +ψ db (πχ -3 +6 db).
Αν είναι να μιλάμε την ίδια γλώσσα, τότε ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ μιλάμε για +- Χ db σε οποιαδήποτε απόκριση.

Το έγραψε ο Βασίλης στην αρχή (page 3) μαζί με όλες τις υπόλοιπες ανακοινώσιμες από τον κατασκευαστή προδιαγραφές, το έγραψα 5-6 φορές κι εγώ.
Ο κατασκευαστής ανακοινώνει Frequency Response: 41–23,000 Hz ± 3dB
και προφανώς κι αυτός (όπως όλοι) μιλάει την κοινή γλώσσα του +-Χ db κι όχι τη γλώσσα του +Χ -Ψ db.

Ναί (*σχεδόν ναί), αλλά:

1. Παραλείπεις να πεις ότι πάνω από την στάθμη που χρησιμοποιείς ως αναφοράς η απόκλιση δεν υπερβαίνει το +2db (φαντάσου να είχε καμιά κορύφωση > +8db πχ...)

2. Για την ακρίβεια και με βάση την στάθμη αναφοράς που χρησιμοποιείς, στους 10 KHz που λες η πτώση είναι μικρότερη, περίπου 4,4db κι όχι 6db (στα 88.6-88.7db βρίσκεται στο σχεδιάγραμμα το σημείο των 10KHz, ε, κάνε την αφαίρεση από τα 93!), ενώ στους 20 KHz η πτώση είναι μόλις 5db (88 σε σχέση με 93), και πάλι μικρότερη από 6db που λες. Ακρίβεια δε θέλουν?:crazy_3: "happy_1"
Άσε που (όπως είμαι βέβαιος ότι γνωρίζεις) σε τόσο υψηλές συχνότητες τα μικρόφωνα κάνουν τα παλαβά τους με μικρομετακινήσεις....

3. Αυτό για την απόκριση κάτω από τα 40Hz είναι μάλλον άστοχο. Αυτό σου είπε και ο Νίκος. Ο κατασκευαστής καν δε δίνει τέτοια απόκριση, σε τυπικό χώρο δεν είναι δυνατή τέτοια απόκριση, κλπ κλπ κλπ. Πιο σημαντικό είναι να δούμε πως στους 45 κύκλους εμφανίζει (σε σχέση με το σημείο αναφοράς που εσύ χρησιμοποιείς) πτώση μόλις 5db στο χώρο του Βασίλη.

Και αυτό που συμπερασματικά είπα από την αρχή ήταν πως από 45Hz μέχρι 20KHz η απόκλιση της απόκρισης (όπως αυτή μετρήθηκε στο χώρο του Βασίλη) ήταν max εύρους 7db, που ισοδυναμεί με +-3,5db (ή αν θες εσύ +2-5db, αλλά δε μιλάμε έτσι την κοινή γλώσσα των κατασκευαστών, όπως και νά'ναι 7db είναι το max εύρος, αυτό δεν αλλάζει. Από αυτή την απόκριση, τα μόνα 2 συμπεράσματα που έβγαλα ήταν τα εξής:
1. Το ηχείο παίζει σχεδόν ιδανικά (με βάση τις προδιαγραφές του) στο χώρο του Βασίλη (και με τα συνοδά του Βασίλη).
2. Ο κατασκευαστής δεν είναι ιδιαίτερα παραπλανητικός στις δηλώσεις του περί απόκρισης.

Ούτε ότι είναι κορυφαίο ηχείο δε συμπέρανα, ούτε τίποτα φανταστικές άλλες ιστορίες, έτσι για να είμαστε ακριβείς....:crazy_3: "happy_1" :crazy_3: "happy_1"

Δε σε συγχωρώ για την καθυστερημένη τοποθέτηση! Οι γνώσεις σου είναι πολύτιμες (όπως και η γνώμη σου) και άλλη φορά να είσαι πιο γρήγορος, νταξ?:crazy_3: "happy_1" :crazy_3: "happy_1" :crazy_3: "happy_1"
ΝΤΑΞ ?
 

Μηνύματα
3.797
Reaction score
0
Απάντηση: Re: Απάντηση: MARTIN LOGAN PURITY ----REVIEW

Νομίζω ότι έχει να κάνει και με αυτό, όχι μόνο με αυτό, αλλά, πρόσεξε, και με αυτό.

Ο ορισμός της πιστότητας είναι ένα υπερσύνολο, που εμπεριέχει όμως και την πιστή αναπαραγωγή του συχνοτικού φάσματος.

Πιστή αναπαραγωγή δηλαδή είναι και η πιστή αναπαραγωγή της στάθμης των επιμέρους συχνοτήτων της μουσικής, και φυσικά δεν είναι ΜΟΝΟ αυτό. Εν ολίγοις, ένα ηχοσύστημα που αναπαράγει σε διαφορετικές στάθμες τις επιμέρους συχνότητες μποιρεί να έχει αρκετές αρετές σε άλλες παραμέτρους, αλλά παύει να είναι υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα. Έγινα αντιληπτός?
Σαφέστατος και συμφωνώ μαζί σου.. απλά η δική μου τοποθέτηση έγινε για να καταστεί σαφές ότι μερικές φορές οι μετρήσεις δεν είναι ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ παράγοντας αγοράς ηχείου... κι όπως είπε ένας πωλητής ηχείων σε έναν υποψήφιο πελάτη του, που τον είχε πρήξει με ερωτήσεις τύπου db, Hz, spl και κ.α. (τα ηχεία ήταν μπροστά του, έτοιμα προς ακρόαση) του απάντησε με φράση ...που μου έμεινε στο μυαλό...
-Αγαπητέ μου κύριε, εδώ πουλάμε ηχεία και όχι αποκρίσεις συχνοτήτων.. ακούστε τα!:happy_9:
 

Μηνύματα
742
Reaction score
2
Τελικα ρε παιδια τι ισχυει εδω? Ακουστε τα ή μην τα ακουτε? Δωστε βαση στα διαγραματα ή γραφτε τα στα παλια των υποδηματων σας? Δειτε με τι "ματσαρουν" ή παιζουν καλα με ολα? Τι διαολο θα βγαλουμε καμια ακρη? Πολυ θα ηθελα να τα ακουσω αυτα τα ηχεια αν γινεται παντως!
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Ωστοσο αν ειναι να μιλαμε την ιδια γλωσσα τοτε ας μιλαμε την λιγοτερο παραπλανητικη, και δεν συμφωνω επ' ουδενι οτι οταν η καμπυλη πεφτει στο ενα ακρο κατα 7 dB, αυτο μπορουμε να το ερμηνευουμε σαν +/- 3,5 dB.
Στριφογυρίζουμε γύρω από τον εαυτό μας αλλά είναι καλή η κουβέντα. Κατά την άποψή μου ο μόνος σαφής τρόπος να μιλήσουμε για +/-x dB, χωρίς να κινδυνεύουμε να αποπροσανατολίσουμε κάποιον, είναι να ορίζουμε κάθε φορά το φάσμα που μας ενδιαφέρει, το φάσμα στο οποίο αναφερόμαστε σε αυτήν την μέτρηση. Αυτό, οριοθετείται από τις δυνατότητες του εκάστοτε ηχείου (πχ 35Hz - 23kHz) και όχι από τις δυνατότητες της ανθρώπινης ακοής (20hz - 20kHz), όπως ακριβώς δηλαδή δίνονται τα χαρακτηριστικά ενός ηχείου. Αλλιώς ΟΛΑ τα ηχεία της αγοράς, θα είχαν απόκριση +/- ότι να 'ναι dB, εκτός από αυτά τα λίγα που παίζουν καλά από 20hz έως 20kHz. Συνεπώς, αν εξετάζω ένα ηχείο που με βάση τον κατασκευαστή του δεν μπορεί να παίξει κάτω από τους 40 κύκλους, είναι ανώφελο να μετράω την βύθιση στους 30 για να δω τον μέσο όρο της απόκρισής του. Η περαιτέρω ανάλυση είναι διαφορετικό πράγμα. Πόσο καλύτερο δηλαδή είναι ένα ηχείο που παίζει σωστά τους 30 κύκλους από ένα που παίζει τους 35?...

Προφανώς είναι θέμα οπτικής γωνίας. Όλες οι απόψεις έχουν μια βάση.

...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.336
Reaction score
138.077
Τελικα ρε παιδια τι ισχυει εδω? Ακουστε τα ή μην τα ακουτε? Δωστε βαση στα διαγραματα ή γραφτε τα στα παλια των υποδηματων σας? Δειτε με τι "ματσαρουν" ή παιζουν καλα με ολα? Τι διαολο θα βγαλουμε καμια ακρη? Πολυ θα ηθελα να τα ακουσω αυτα τα ηχεια αν γινεται παντως!
Γιάννη νομίζω ότι αυτά έχουν απαντηθεί εδώ και καιρό. ΙΜΗΟ ισχύει το εξής:
1. Δώστε βάση στις προδιαγραφές. (μη τις γράφετε δηλαδή...)
2. Ακούστε τα (υποχρεωτικά). Πολλά τα πχ ηχεία με καλές προδιαγραφές ή έστω με προδιαγραφές που σας ταιριάζουν (πχ μέγιστης αναπαραγώμενης στάθμης ή απόκρισης χαμηλών), αλλά δε σας αρέσουν όλα, ή έστω κάποια σας αρέσουν πολύ περισσότερο από τα υπόλοιπα. Ιδίως στα ηχεία, όλα παίζουν πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Είναι οι διαφορετικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις που φέρνουν το χάος εδώ(δίπολα, κόρνες, κουτιά, μεμβράνες κλπ κλπ κλπ). Ομοίως βέβαια, αν και σε μικρότερο βαθμό και στα ενισχυτικά, όπου η τάξη λειτουργίας και η χρήση λυχνιών ή όχι δίνουν αρκετά διαφορετικό ήχο, όχι όμως τόσο διαφορετικό όσο στα ηχεία.
3. Το "ματσάρισμα" ισχύει, αλλά κατά βάση είναι θέμα ηλεκτρικών χαρακτηριστικών. Πρώτα πρέπει να τηρούνται τα αναγκαία (πχ απαιτούμενη ισχύς ενισχυτή και δυνατότητα οδήγησης της αντίστασης του εν λόγω ηχείου, τάση εξόδου της πηγής και δυνατότητα πλήρους κάλυψης των αναγκών εισόδου του προενισχυτικού σταδίου, κλπ κλπ κλπ, τεχνικά χαρακτηριστικά. Κι εδώ, αν βρούμε μπόλικες συσκευές ηλεκτρικά συμβατές με τα υπόλοιπα συνοδά μας και ταυτόχρονα εντός budget, ισχύει ο κανόνας της ακρόασης. Έστω και μικρές διαφορές στον ήχο άλλους τραβούν κι άλλους απωθούν.

Εδώ στο ίδιο μηχάνημα, ένα CD player ας πούμε, αλλάζουμε πυκνωτή εξόδου και σε άλλον αρέσει και σε άλλον δεν αρέσει, κι αυτό χωρίς να αλλάξουν καθόλου τα τεχνικά χαρακτηριστικά της συσκευής, πόσο μάλλον σε 2 διαφορετικά CD players, που έχουν διαφορετικό στάδιο εξόδου, διαφορετικό transport και διαφορετικά DAC's. Η ακρόαση καθορίζει την επιλογή τελικά. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά δείχνουν τα υποψήφια προς ακρόαση μοντελάκια....

Εντάξει Γιάννη?
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.893
Μηνύματα
2.955.279
Members
38.255
Νεότερο μέλος
konfan
Top