Αγαπημένο μου Watt...

vas

Μηνύματα
35
Reaction score
0
Re: Αγαπημένο μου Watt...
07-06-2007, 20:11 post #5
Originally Posted by Costas Coyias

Λοιπόν, κατ’ αρχάς, η στάθμη, το πόσο δυνατά θα παίξει ένα μεγάφωνο, εξαρτάται από ένα και μόνον πράγμα: το πλάτος της ταλάντωσής του, το πόσο μακριά από τη θέση ηρεμίας του μετακινείται ο κώνος, καθώς πάλλεται. Αυτή η απόσταση εξαρτάται από τρία πράγματα:
:111:

βρε για κοίτα...και έγω που νόμιζα... ότι το πλάτος της ταλάντωσης έχει να κάνει με την ΣΥΧΝΟΤΗΤΑ

• την ένταση του μαγνητικού πεδίου που εφαρμόζει το μαγνητικό σύστημα του μεγαφώνου, μέσα στο οποίο κινείται το πηνίο,
• τη σκληρότητα (ενδοτικότητα) της ανάρτησης του μεγαφώνου και...
• την τάση που θα εφαρμοσθεί στα άκρα του πηνίου του κινητήρα του, του πηνίου φωνής, δηλαδή την τάση που αναπτύσσει στην έξοδό του ο ενισχυτής.
Ωραία πράματα, αυτό το μεγαφωνάκι θα ήθελα να το δώ από κοντά. Πολύ καλό μότορι αυτό. :143:

Όταν και αν ποτέ, γίνει αντιληπτή η ΤΕΡΑΤΩΔΗΣ διαφορά μεταξύ πλάτους (τάση) μιας κυματομορφής και συχνότητας (μήκος κύματος) τότε θα μπορούμε να ξαναμιλήσουμε.

ΟΥΦ και έσκασα επίτελούς τη βρήκαμε τη ρίζα του κακού...

Δεν θα συνεχίσω.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.554
Reaction score
22.047
Από τη σκοπιά της οδήγησης από τον ενισχυτή, η στάθμη εξαρτάται από το πλάτος της ταλάντωσης της τάσης, και κατ’ επέκταση από το πλάτος της ταλάντωσης του διαφράγματος του μεγαφώνου, και βεβαίως αυτό ισχύει για δεδομένη κατά περίπτωση συχνότητα. Γενικότερα μιλώντας, η στάθμη εξαρτάται από την επιτάχυνση του διαφράγματος και την αδράνεια του αέρα, δηλαδή την πυκνότητά του.

• Για δεδομένη τάση, δεδομένο μεγάφωνο και δεδομένη συχνότητα, η στάθμη που αναπτύσσει το μεγάφωνο βαίνει μειούμενη, με αύξηση του υψομέτρου, καταλήγοντας στο μηδέν υπό συνθήκες κενού.
• Για δεδομένη τάση και δεδομένη πυκνότητα αέρα και δεδομένο μεγάφωνο, η στάθμη βαίνει αύξουσα σε σχέση με την αύξηση της συχνότητας.
• Για δεδομένη στάθμη, δεδομένη πυκνότητα αέρα και δεδομένο μεγάφωνο, το πλάτος της ταλάντωσης του διαφράγματος, (δηλαδή η τάση), βαίνει μειούμενο.

Ελπίζω τώρα να είμαι πιο σαφής.
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Οοχι αδιορατες μικρες σκεψεις κανω αγαπητε....:107:
Δεν έχω απολύτως τίποτα προσωπικό μαζί σου. Παρόλα αυτά θα το πω λίγο χοντρά μπας και καταλάβεις τι έκανες.

Είναι εντελώς αδιανόητο, ένα θρασύτατο ανώνυμο user name με μηδενική προσφορά (σαν κι εσένα), να κατηγορεί για "αντιγραφές" κάποιον που επωνύμως προσφέρει στις διαδικτυακές κοινότητες του hi fi, από τότε που αυτές υπάρχουν. Εάν κάτσεις εδώ και απαντήσεις σε μερικές χιλιάδες ερωτημάτων παιδιών που μπαινοβγαίνουν στο internet αναζητώντας πέντε πραγματάκια, ίσως αποκτήσεις δικαίωμα κριτικής. Δικαίωμα λάσπης όμως δεν θα αποκτήσεις ποτέ.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

...
 
  • Like
Reactions: GKZ

vas

Μηνύματα
35
Reaction score
0
Οοχι αδιορατες μικρες σκεψεις κανω αγαπητε....:107:
Γιάννη,

σημασία σε αυτό τι μέρος έχει:

«το να μπορεί ένα σύστημα ενισχυτή ηχείου υπό σταθερή τάση να παίζει την ίδια συχνότητα σε πολές και διαφορετικές τάσεις ταυτοχρόνως αλλά πάντα με ρεύμα σταθερό μεν μεταβαλλόμενο δε και αυτό πάντα υπό την ταυτόχρονη μεταβολή της αντίστασης και διαρκώς ματαβαλμενη ισχύ πάντα φυσικά στην ίδια στάθμη ταυτόχρονα. ΤΕΛΟΣ.»

(τελικά δεν είναι δύσκολο, τώρα το έπιασα, δε μου φεύγει με τίποτα)


Οπότε τι ψάχνεις να βρείς; Άστο δεν υπάρχει νόημα.
Ή μάλλον υπάρχει αλλά καταλαβαίνεις....
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Αγαπημένο μου Watt...

Είσαι ανακόλουθος. Τη μια λες πως θα αυτοεξοριστείς και την άλλη συνεχίζεις να επιμένεις με υποβόσκουσα ειρωνεία.

Τέλος πάντων οι αντιρρήσεις σου ξεκίνησαν απ' το ότι ο δυνατός ήχος κρίνεται από την ένταση του ρεύματος, πράγμα απόλυτα εσφαλμένο.

Η ρημαδοτάση είναι που κανονίζει την ένταση του ήχου, από τα χαρακτηριστικά του ρεύματος.

Υπεισέρχονται κι' ένα σωρό άλλοι παράγοντες, αλλά άσε πρώτα αυτό που έχεις πιάσει, γιατί δεν είναι δικό σου, και πιάσε αυτό, το βασικό. Τα υπόλοιπα ας περιμένουν.

Αλλά τι λέω, ο εγωισμός σου δεν σε αφήνει.

Αλήθεια πότε ήταν η τελευταία φορά στη ζωή σου που παραδέχτηκες πως έκανες λάθος;
 

vas

Μηνύματα
35
Reaction score
0
Δεν έχω απολύτως τίποτα προσωπικό μαζί σου. Παρόλα αυτά θα το πω λίγο χοντρά μπας και καταλάβεις τι έκανες.

Είναι εντελώς αδιανόητο, ένα θρασύτατο ανώνυμο user name με μηδενική προσφορά (σαν κι εσένα), να κατηγορεί για "αντιγραφές" κάποιον που επωνύμως προσφέρει στις διαδικτυακές κοινότητες του hi fi, από τότε που αυτές υπάρχουν. Εάν κάτσεις εδώ και απαντήσεις σε μερικές χιλιάδες ερωτημάτων παιδιών που μπαινοβγαίνουν στο internet αναζητώντας πέντε πραγματάκια, ίσως αποκτήσεις δικαίωμα κριτικής. Δικαίωμα λάσπης όμως δεν θα αποκτήσεις ποτέ.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός.

...

Τα βιβλία των ΤΕΙ δεν είναι λάσπη. Λάσπη είναι η διαστρέβλωση της Φυσικής.

Ούτε το «Γαληνίτες» δεν αξίζει εδώ, ορίστε μας τώρα.
 

Μηνύματα
190
Reaction score
1
Δεν έχω απολύτως τίποτα προσωπικό μαζί σου. Παρόλα αυτά θα το πω λίγο χοντρά μπας και καταλάβεις τι έκανες.

Είναι εντελώς αδιανόητο, ένα θρασύτατο ανώνυμο user name με μηδενική προσφορά (σαν κι εσένα), να κατηγορεί για "αντιγραφές" κάποιον που επωνύμως προσφέρει στις διαδικτυακές κοινότητες του hi fi, από τότε που αυτές υπάρχουν. Εάν κάτσεις εδώ και απαντήσεις σε μερικές χιλιάδες ερωτημάτων παιδιών που μπαινοβγαίνουν στο internet αναζητώντας πέντε πραγματάκια, ίσως αποκτήσεις δικαίωμα κριτικής. Δικαίωμα λάσπης όμως δεν θα αποκτήσεις ποτέ.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
Oχι τοσο πολυ ,,σε μια συζητηση για ταση, αμπερ , τζαουλ και τα συναφη, δεν μπορω να εχω την δικη μου γνωμη?
...μηπως απαγορευεται???? μηπως να κανω ενεση στο κεφαλι? ,οπως ειπωθηκε η μηπως να βγαλουμε την ομπρελα οταν βρεχει μυαλο? οπως αναφερθηκε. Τελικα ποσες φορες πρεπει να ποσταρω εδω για ναχω δικαιωμα κριτικης . 2.000-3.000?
Οχι τιποτα αλλο απλα για να γνωριζω το οριο κατω απο το οποιον η κριτικη λεγεται λασπη
Ευχαριστω
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.554
Reaction score
22.047
Oχι τοσο πολυ ,,σε μια συζητηση για ταση, αμπερ , τζαουλ και τα συναφη, δεν μπορω να εχω την δικη μου γνωμη?
Όταν κλείσεις την ομπρέλλα, το πρώτο πράγμα που θα καταλάβεις είναι πως σε μια "συζήτηση για τάση, αμπερ, τζαουλ και τα συναφή", η γνώμη πάει στην άκρη.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Προς παντες.

1) Οι μεταβολες της Ακουστικης πιεσης (εργο) που παραγει ενα μεγαφωνο εξαρταται εκτος των αλλων (ενταση του μαγνητικου πεδιου, συνολικη αποδοση του μεγαφωνου στις συγκεκριμενες συνθηκες κλπ) απο μια και μονη Ηλεκτρικη παραμετρο : το ΡΕΥΜΑ που θα διατρεξει το πηνιο φωνης.

2) Το Ρευμα που θα διατρεξει το πηνιο φωνης εξαρταται απο τo πλατος της ΤΑΣΗΣ που θα εφαρμοσουμε στα ακρα του, και το μεγεθος της Συνθετης Ηλεκτρικης ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ του μεγαφωνου στην συγκεκριμενη συχνοτητα, υπακουοντας στην σχεση I = U/R.

3) Η ΤΑΣΗ που θα εφαρμοσουμε στα ακρα του μεγαφωνου, προερχομενη απο την Εξοδο μιας Ηλεκτρικης γεννητριας (πχ ενος Ενισχυτη), ΕΠ' ΟΥΔΕΝΙ δεν μπορει να παραμενει σταθερη οταν η συνθετη Αντισταση του φορτιου μεταβαλλεται (αναλογως της συχνοτητας, αναλογως της φορτισης του κωνου του μεγαφωνου κλπ), λογω της συμμετοχης στο κυκλωμα της Εσωτερικης Αντιστασης της γεννητριας, που ουδεποτε ειναι μηδενικη.

4) Το μετρο της Ενεργειακης Αποδοσης της μηχανης που λεγεται μεγαφωνο, μπορει να εκφραστει με τον ορο "Ευαισθησια", και τις κατα συμβαση συνθηκες υπο τις οποιες αυτη μετραται, καθως και με ν το πληθος αλλους ορους, που μπορει να εχει επιννοησει ή προκειται να επιννοησει η ανθρωποτητα. Ευαισθησια και Αποδοση αποτελουν μια και την αυτη εννοια, και περιγραφουν με διαφορετικες (κατα τοπους, χρονους και ερευνητες) εκφρασεις, μια και την αυτη ιδιοτητα της μηχανης, και παραπερα μια και την αυτη νομοτελεια της φυσης : οτι Νηστικο αρκουδι δεν χορευει !

5) Οποιαδηποτε διαφορετικη διατυπωση των παραπανω θα ηταν αστοχη και παραπλανητικη.


Καμμια Αντιρρηση παιδες ? ? ?
 



Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.554
Reaction score
22.047
Οι πληκτρολογουντες στο φορουμ δεν πρεπει κατ αναγκη ναναι κατ`αναγκη εκπαιδευμενοι ξερολες στο πληκτρολογιον , και να γραφουν αντιγραμμενες εκθεσεις τεχνικων ιδεων ....αστο αναπαντητο pls....
Περιμένω ακόμα να μου πεις τί αντέγραψα και από πού.
 

vas

Μηνύματα
35
Reaction score
0
Λοιπόν, κατ’ αρχάς, η στάθμη, το πόσο δυνατά θα παίξει ένα μεγάφωνο, εξαρτάται από ένα και μόνον πράγμα: το πλάτος της ταλάντωσής του, το πόσο μακριά από τη θέση ηρεμίας του μετακινείται ο κώνος, καθώς πάλλεται.
Αυτή η απόσταση εξαρτάται από τρία πράγματα:
• την ένταση του μαγνητικού πεδίου που εφαρμόζει το μαγνητικό σύστημα του μεγαφώνου, μέσα στο οποίο κινείται το πηνίο,
• τη σκληρότητα (ενδοτικότητα) της ανάρτησης του μεγαφώνου και...
• την τάση που θα εφαρμοσθεί στα άκρα του πηνίου του κινητήρα του, του πηνίου φωνής, δηλαδή την τάση που αναπτύσσει στην έξοδό του ο ενισχυτής.
Ναι έχεις δίκιο, αυτά δεν είναι δυνατόν να είναι αντιγραφή από πουθενά.
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Αγαπημένο μου Watt...

Αναρωτιέμαι, vas, έχεις διαβάσει όλα τα μηνύματα που μεσολαβούν απο το προηγούμενό σου μέχρι το τελευταίο σου, ή απαντάς επιλεκτικά, όπου διευκολύνεσαι, και τα υπόλοιπα, όταν δυσκολεύεσαι, τα γράφεις στο χιόνι. :117:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Εφτά (7) βαθμοί - Baiting,Trolling (με σκοπό flaming/αποδιοργάνωση) για τον vas.
Παρακαλώ να είσαι πιο προσεκτικός από εδώ και στο εξής.

...
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.554
Reaction score
22.047
Τα υπολόγισα από εδώ, τα υπολόγισα από εκεί, τελικά ούτε τα νούμερα βγαίνουν, ούτε οι καμπύλες. Τελικά, ο vas, ο gianis39 και ο Μιχάλης έχουν δίκιο, και εγώ είμαι λάθος. Προσπαθώ να τα ξαναβάλω στη σειρά, σωστά αυτή τη φορά.

Κατ’ αρχάς, η Αρχή λειτουργίας όλων των ηχείων βασίζεται στη ηλεκτρομαγνητικό φαινόμενο, όπου αλληλεπιδρούν ένα μαγνητικό πεδίο και ένας ηλεκτροφόρος αγωγός, και δοθέντος ότι το ένα από αυτά τα δύο είναι σταθερό, κινείται το άλλο προς συγκεκριμένη κατεύθυνση. Όπως πολύ σωστά επεσήμαναν οι παραπάνω, η δύναμη που κινεί το κινούμενο μέρος του συστήματος εξαρτάται από τη ροή αυτών των δύο μεγεθών, δηλαδή την ένταση του μαγνητικού πεδίου και την ένταση του ρεύματος. Βεβαίως, η ένταση του ρεύματος, με τη σειρά της, εξαρτάται από την τάση που εφαρμόζεται στο ηλεκτροφόρο τμήμα του συστήματος, το πηνίο φωνής, εάν αναφερόμαστε σε ηλεκτροδυναμικά μεγάφωνα. Τούτων δοθέντων, πρέπει να διορθώσω κάποια πράγματα, και πρώτα από όλα την ακόλουθη παράγραφο.

Η στάθμη, το πόσο δυνατά θα παίξει ένα μεγάφωνο, εξαρτάται από ένα και μόνον πράγμα: την πίεση που είναι σε θέση να επιτύχει, μετατοπίζοντας την ποσότητα του αέρα που βρίσκεται εμπρός και πίσω από το διάφραγμά του. Με τη σειρά της, αυτή η πίεση εξαρτάται από δύο παράγοντες:
• Την επιτάχυνση του διαφράγματος του μεγαφώνου.
• Την αδράνεια του αέρα, η οποία εξαρτάται από την πυκνότητά του.

Εξ αυτών μπορούμε εύλογα να συμπεράνουμε πως για δεδομένο πλάτος ταλάντωσης του διαφράγματος, όσο αυξάνεται η συχνότητα με την οποία αυτό πάλλεται, τόσο αυξάνεται και η στάθμη, αφού το διάφραγμα αναγκάζεται να επιταχύνει όλο και περισσότερο, ώστε να καλύψει την απόσταση της κίνησής του σε όλο και μικρότερο χρονικό διάστημα. Εναλλακτικά, για δεδομένη και σταθερή στάθμη απαιτείται όλο και μικρότερο πλάτος, με αύξηση της συχνότητας, ενώ το αντίθετο συμβαίνει εάν η συχνότητα βαίνει μειούμενη.

Για να αυξηθεί η επιτάχυνση του διαφράγματος του μεγαφώνου, αυτό πρέπει να επιταχυνθεί, οπότε, δοθείσης της μαγνητικής ροής του πεδίου του, η οποία είναι σταθερή για δοθέν μεγάφωνο, εξαρτώμενη από το μέγεθος του μαγνήτη του και την αποτελεσματικότητα με την οποία αυτή η μαγνητική ροή μεταφέρεται και εφαρμόζεται στο διάκενο όπου κινείται το πηνίο. Το ίδιο ισχύει και για την ενδοτικότητα της ανάρτησης του διαφράγματος, το πόσο «μαλακή» ή «σκληρή» είναι αυτή. Επίσης, το ίδιο ισχύει και για το πλήθος των σπειρών που έχει το πηνίου φωνής μέσα στο διάκενο, και το οποίο παραμένει σταθερό, όσο το μεγάφωνο λειτουργεί εντός των ορίων του, δηλαδή όσο το πλάτος της ταλάντωσης του διαφράγματος δεν υπερβαίνει τη μέγιστη επιτρεπτή διαδρομή, το Xmax. Άρα, ο μεταβλητός παράγων είναι το ρεύμα που διαρρέει το πηνίο φωνής, και είναι αυτό που κινεί το μεγάφωνο, και, με τη σειρά του, το ρεύμα εξαρτάται από την τάση που παρουσιάζει η έξοδος του ενισχυτή.

Αναφορικά με το παράδειγμα του μεγαφώνου, προφανώς, προφανέστατα αυτά που γράφω είναι ανυπόστατα. Είναι γεγονός πως στη συχνότητα συντονισμού του, το μεγάφωνο παρουσιάζει μεγάλη βύθιση στη λειτουργία του, ενώ όλα ανεξαιρέτως τα άνω των δύο δρόμων ηχεία έχουν τα mid range και τα tweeter σε λειτουργία εκτός της περιοχής συντονισμού. Αυτά όσον αφορά αυτό το θέμα…

Ζητώ συγγνώμη για τα λάθη. Κάποια στιγμή θα διορθώσω και το κείμενο μέσα στο pdf.
 
  • Like
Reactions: GKZ


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.555
Reaction score
2.158
Ωχ, ωχ, ωχ! ΚΑΚΟΜΟΙΡΗ Νίκο Τσαρουχά, άντε τώρα να γλυτώσεις από την οργή του VAS!!!!!

Σαν αυτόκλητος Σολομών, σοφά επιδικάζω αποζημίωση του VAS εις τριπλούν. Ήτοι βαθμούς είκοσι - έναν.
Ο VAS από εδώ και στο εξής έχει το ελεύθερον δια Baiting,Trolling, Flaming, Aποδιοργάνωση, Bombing και δεν συμμαζεύεται, μέχρις εξαντλήσεως του ισοδυνάμου 21 βαθμών ποινής (ινφράξιον την λένε;)

Δικαίωμα επίσης τριών χαστουκιών σταυρωτά, σε όσους τον κατηγόρησαν για έλλειψη αυτοκριτικής και επιλεκτικές απαντήσεις ώστε να τριπλάρει το άδικο των ισχυρισμών του.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.232
Μηνύματα
2.967.479
Members
38.293
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top