to "flat" or not to "flat"?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.109
Reaction score
139.528
Φίλε Gregm, συμφωνώ με αυτά που λές, μόνο που δε κατάλαβες τι ακριβώς παίζει με το εν λόγω Behringer, ίσως δεν έχω μεταδοτικότητα, τι να πω....

Προφανώς στόχος μου είναι η φλατ ρύθμιση, και αυτό πιστεύω ότι κάνω, μόνο που η "κρουστική" φλατ απόκριση στο Behringer μετριέται ΜΟΝΟ κατά την αρχική φόρτιση της οθόνης του, με άλλα λόγια την ώρα που ανεβαίνουν οι μπάρες συχνοτήτων. Όταν αυτές σταθεροποιηθούν στην ένδειξη που αντιστοιχεί στον μέσο όρο στάθμης, τότε δε μετράει ουσιαστικά την κρουστική απόκριση του συστήματος (αυτή έχει σημασία) αλλά την steady state, η οποία ουδεμία σχέση έχει με την πρώτη.

Το "τιπ" που δίνω για το Behringer είναι αυτό, πως άλλη πρέπει να είναι η επιδίωξη για φλατ απόκριση και πως να την πετύχει κανείς. Η τελική απόκριση των μέσων όρων στάθμης των συχνοτικών μπαρών όταν έχει την κλίση που περιγράφω τότε και μόνο τότε η κρουστική απόκριση είναι φλατ. Αυτό ισχύει σε όσα δωμάτια το δοκίμασα, όλα σχετικά φροντισμένα ή τουλάχιστον χωρίς σημαντικά προβλήματα.

ΟΚ?


Όσο για το ότι μάλλον θα διαψευστώ στον ισχυρισμό μου ότι αν ισοσταθμίσω με ίδιο τρόπο διαφορετικά συνολάκια ηχείων - ενισχυτών θα ακούγονται ακριβώς το ίδιο, πολύ θα χαρώ να μου δωθεί η ευκαιρία και ο χρόνος να το κάνω, που δε το βλέπω δηλαδή, καθότι έχω πήξει, αλλά αν κατά λάθος πραγματοποιηθεί, θα κλάψει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα!

Οι προϋποθέσεις που ζητώ είναι:
1. τα προς σύγκριση συνολάκια να έχουν ίδιες ικανότητες απόκρισης συχνότητας
2. ίδιες ικανότητες στάθμης, με απαιτούμενο προσόν τη μεγάλη στάθμη (άνω των 115db)
3. χωρίς φασικά προβλήματα (εκτός κι αν μιλάμε για ενεργή πολυενίσχυση, χωρίς παθητικά κρος, οπότε φέρτε μου όσα φασικά προβλήματα θέλετε!)

Με αυτές τις 3 προϋποθέσεις να ισχύουν, και ιδίως στην περίπτωση ενεργής πολυενίσχυσης, είτε ρίμπον, είτε τουίτερ θόλου, είτε κόρνα, όλα το ίδιο θα παίζουν. Και μέχρι αποδείξεως του εναντίου έχω βάσιμες υποψίες να το πιστεύω και να το υποστηρίζω αυτό α-στα-μα-τη-τα!

Οι ηχητικές διαφορές που θα εναπομείνουν θα είναι της τάξης διαφορετικών CD-player (χωρίς προβλήματα σταδίων - οδήγησης - διαφορετικής στάθμης - απόκρισης), ακουστές μεν στην άμεση σύγκριση, μη αναγνωρίσιμες-ταυτοποιήσιμες στο 99% των ακροατών σε τυφλό τεστ! Εκεί δηλαδή που το "Α" ηχείο με τον "Β" ενισχυτή παίζει "έτσι" ενώ το "Δ" ηχείο με τον "Ε" ενισχυτή παίζει "γιουβέτσι" - (εντελώς διαφορετικά - καμιά σχέση κλπ κλπ κλπ) θα στα κάνω να παίζουν το ίδιο, όχι βέβεια "ακριβώς" το ίδιο, αλλά μη αναγνωρίσιμης διαφοράς σε τυφλή ακρόαση.

Ο "έμπειρος" χαϊεντάς αποκλείεται να μπερδευτεί μεταξύ Wilson και B&W, όσο κι αν το προσπαθήσεις με τυφλό τεστ, ακόμα και με ίδια ενισχυτικά, ιδίως αν βάλεις στο παιχνίδι καμιά κόρνα ή κανένα πάνελ. Είναι όμως βέβαιο ότι θα καρα-μπερδευτεί με διαφορετικές πηγές, διαφορετικά καλώδια ρεύματος, διαφορετικά αντικραδασμικά κτλ, κι ας έχουν ηχητική διαφορά που θα την αντιλαμβάνεται (πιθανώς), χωρίς να μπορεί να εστιάσει όμως στην κατανόηση της διαφοράς. Άλλο η άμεση ακουστή αντίληψη της διαφοράς άλλο η αναγνώριση-ταυτοποίηση-κατανόηση της διαφοράς. Είναι θέμα αντίληψης? Όχι (μόνο), είναι αντικειμενικό σε μεγάλο βαθμό. Άλλα μπορούν να αναγνωριστούν-ερμηνευτούν από τον εγκέφαλό μας κι άλλα όχι.

Πολλές φορές η διαφορά αυτού του επιπέδου (πηγής - χωρίς προβλήματα φυσικά) που ακούμε σε ένα μηχάνημα, ενώ είναι άμεσα αντιληπτή, στην αλεπάλληλη σύγκριση, αν την μεθεπόμενη ημέρα ακούσουμε ένα από τα δυό, χωρίς να ξέρουμε ποιό από τα δυό ακούμε, είναι βέβαιο ότι δε θα αναγνωρίσουμε το ποιό ακούμε. Τουλάχιστον το 99% δεν πρόκειται, μπιλίβ μι... άι΄β σιν δις ντρίμ εγκέν...

εντ μπάι δε γουέι, θεκς ε λοτ φορ δι κορέκσιον (ρισπόνς), μάι σπέλινκ σάκς, ιν γκρίκ εντ ιν ίνγκλις ....! άι θίνκ άι πριφέρ δι "ριβέντζ οφ γκρίκλις" γουέι οφ ράιτινγκ...
 

Μηνύματα
7.647
Reaction score
2.630
Θα ήθελα να προσθέσω κι εγώ με τη σειρά μου τις δικές μου εμπειρίες σε αυτό το πολύ αξιόλογο θέμα που άνοιξε ο Κώστας.

Κατ' αρχάς έχω κι εγώ ένα ULTRACURVE, ένα ULTRAMATCH καθώς και ένα TASCAM CD-01 PRO.

Κάποιες παρατηρήσεις:

1. Ο ψηφιακός ισοσταθμιστής μεταβάλει την ψηφιακή στάθμη του πηγαίου σήματος ως προς τη συχνότητα, με βάση το "target curve" που θέτει ο εκάστοτε χρήστης manually.
Το target curve είναι ο στόχος μας. Η ψηφιακή διόρθωση, όπως άλλωστε είναι φυσικό, σε άλλα σημεία του ακουστικού φάσματος ανεβάζει την ψηφιακή στάθμη του σήματος και σε άλλα σημεία την κατεβάζει ώστε το τελικό αποτέλεσμα να πλησιάζει όσο γίνεται καλύτερα το επιθυμητό "target curve" που έχουμε εμείς ορίσει και αφού έχει προηγηθεί η διόρθωση με βάση την απόκριση συχνοτήτων του συστήματος-χώρου.

Δείτε όμως και το άμεσο πρόβλημα που προκύπτει με αυτή τη μεθοδολογία:
O χρήστης οφείλει να μειώσει τη συνολική στάθμη σε όλες τις συχνότητες (Utility menu) ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να κλιπάρει το ψηφιακό σήμα στις περιοχές εκείνες όπου είχε εφαρμοστεί ενίσχυση της ψηφιακής στάθμης σήματος ως αποτέλεσμα της διόρθωσης της απόκρισης. Αν ο χρήστης δεν μειώσει συνολικά τη στάθμη (π.χ -3dB) ενδέχετε σε πολλές ηχογραφήσεις το σήμα να ξεπεράσει τα όρια του μηδεν dB (0dB) και να κλιπάρει το Ultracurve με τα γνωστά σε όλους μας ηχητικά προβλήματα.
Τι άλλο επιφέρει η συνολική μείωση της στάθμης και κατά πόσον αυτή επηρεάζει τα ψηφιακά σήματα που είναι γραμμένα στο CD σε πολύ χαμηλότερη στάθμη από τα υπόλοιπα ; .
Η δική μου εμπειρία είναι ότι την επηρεάζει αρνητικά και αυτό μπορεί να είναι αντιληπτό σαν μια συνολική απώλεια της ζωντάνιας σε πολύ καλές ηχογραφήσεις όπως για παράδειγμα τις νεες remastered εκδόσεις HD K2 100KHz της JVC.


2. Πιστεύω ότι είναι αδύνατον να εφαρμόσει κάποιος μια σταθερή "fixed" ισοστάθμιση για όλες τις πραγματικές στάθμες ακρόασης. Η διόρθωση που κάνει το DEQ Ultracurve της Behringer είναι στατική που σημαίνει ότι εφαρμόζει την ίδια πολιτική ανεξαρτήτως της στάθμης της πραγματικής ακρόασης. Ελπίζω να αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό.

3. Η μεταβολή της ακουστικής ενός χώρου δεν είναι γραμμική. Το ίδιο ισχυει και για τα ηχεία. Η απόκριση μεταβάλεται αναλόγως της στάθμης ακρόασης.

4. Γενικότερα προτιμώ την flat απόκριση. Το Ultacurve το έχω θέσει εκτός λειτουργίας αλλά το χρησιμοποιώ καμιά φορά στα πάρτι της κόρης μου γιατί με ενοχλούν τα MP3s που ακούνε τα παιδιά πολύ δυνατά.

5. Προτείνω να φτιάξετε πολλά profiles ισοστάθμισης αναλόγως της στάθμης ακρόασης. Για βραδυνή ακρόαση πολλες φορές επιβάλεται μια ειδική ισοστάμιση με προσθήκη loudness.
 

Μηνύματα
7.647
Reaction score
2.630
Αξίζει να δείτε και συνδυασμούς με δυναμικά φίλτρα (ή κομπρέσορες) για να ελέγχετε καλύτερα κάποιεις ακραίες καταστάσσεις με τις στάθμες της ηχογράφησης που όπως ήδη γνωρίζετε διαφέρουν από CD σε CD. Απλώς πειραματιστείτε με τις μεταβλητές που καθορίζουν το χρόνο ενεργοποίησης και απενεργοποίησης των δυναμικών φίλτρων.
Με αυτά τα εργαλεία ανά χείρας μπορεί κάποιος που διαθέτει χρόνο για πειραματισμούς, να πετύχει απίστευτα ηχητικά εφέ. Θέλει αρκετή δουλειά και να ξέρεις τι θέλεις από τον ήχο σου. Οι περισσσότεροι δεν ξέρουμε τελικά τι είναι αυτό που μας αρέσει περισσότερο από ένα σύστημα και αυτό είναι που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την κατάσταση.
Το σύστημα μπορεί να ακουστεί με διαφορετικούς τρόπους, πρακτικά όσοι είναι και οι πιθανοί συνδυασμοί μεταξύ των διαφορετικών τύπων φίλτρων που χρησιμοποιούνται από ένα DEQ.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.881
Reaction score
13.165
Ας μου απαντησει και για τα δυο.

Γιατι ως γνωστον δυο ηχεια που μετρουν το ιδιο δεν ακουγονται το ιδιο. Οποτε υποθετω οτι καποιο αλλο προβλημα παρουσιαζει το ηχειο του Κωστα και οχι φυσικα οτι θελει τις υψηλες συχνοτητες 5 db πιο κατω. Γιατι θα ψαχνεις το πιατινι μετα.
Δεν υπάρχει περίπτωση διαφορετικά ηχεία να μετρούν το ίδιο. Ακόμα και ηχεία του ίδιου ζεύγους έχουν διαφορές.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Τυχαία ( :happy_9: ) έπεσα πάνω σε έναν ακόμη άνθρωπο που υποστηρίζει ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ. Το είδα στο site του, τα είπαμε και στο τηλέφωνο, ε, τουλάχιστον είμαστε 2 που λέμε τα ίδια. Βέβαια εγώ δε μετράω καθόλου μπροστά του, καθώς αυτός είναι ο κατασκευαστής των Wisdom Audio "ηχείων". (για να μη πω τίποτε άλλο.... γιατί αυτά δεν είναι απλώς "ηχεία"....)

Κανείς άλλος (που να υποστηρίζει τα ίδια στο θέμα περί επιθυμητής απόκρισης στο χώρο) υπάρχει?

(όποιος θέλει ας πάει να δει τι λέει ο μεσιέ "Wisdom", είναι στην εξής διεύθυνση:
http://www.wisdomaudio.com/products_dcab1.html
διαβάστε το pdf, σελ.30 "The Calibration Process" - επ'ευκαιρίας πολύ ωραίο μηχανάκι κι αυτό.....)
Φυσικα και υπαρχουν κι αλλοι που ειναι της ιδιας αποψης με την δικια σας αγαπητε φιλε costa EAR
Κατα πρωτον για να καταφερεις να κανεις μια flat ισοσταθμιση σε ενα σπιτι σημαινει οτι εχεις πανω απ'ολα εναν παρα πολυ καλο χωρο,διαφορετικα η καμπυλη θα παραμεινει καμπυλη οπως και να το κανεις.(μην μου πει καποιος οτι πραγματικα καταφερε να φερει flat καμπυλη σε σπιτι γιατι θα ψευδεται ασυστολα).
Αν και δεν γινεται εγω να δεχτω οτι με καποιους (μαγικους) τροπους κατφερε καποιος να φερει το επιθυμητο αποτελεσμα.
Ερωτηση:Μεσα στο σπιτι , ο ιδιοκτητης δεν θα μεταφερει ουτα μια κατεκλα, ουτε ενα βαζο, ουτε μια πολυθρωνα, τιποτα?
Κι αν μεταφερει? Καλως τα στασιμαααααααααααα!!!!!!!!!!!!!
Τελικα νομιζω (η ταπεινη μου γνωμη παντα) οτι με ενα καλο συστημα ενα καλο γραφικο eq το οποιο να εχει την δυνατοτητα αποθηκευσης μνημης (η μνημων) ,για την περιπτωση που θελουμε να ακουσουμε διαφορετικα ειδη μουσικης, και με την βοηθεια των αυτιων σας (εμπιστευθητε τα), το αποτελεσμα θα ειναι πολυ καλλιτερο απο οποιανδοιποτε αναληση.
Στο κατω κατω ο ηχος ειναι καθαρα υποκειμενικο θεμα.Κανενας εγκεφαλος δεν αντιλαμβανεται το ιδιο εναν ηχο.
Γιατι πρεπει να γινουμε δουλοι των οποιων μηχανων.Ο καλος Θεουλης μας χαρισε τα αισθητηρια μας για να τα χρησιμοποιουμε.
Παντα φιλικα
Βασιλης Βασιλακης
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.558
Reaction score
2.168
Η ταπεινή μου γνώμη:

Ο ηχολήπτης (έστω ότι είναι σωστός αυτός) αποφασίζει τι θα καταγραφεί στο CD, βάσει των όσων ακούει από τα μόνιτορς του στούντιο.
Άρα η πληροφορία που προσλαμβάνουν τα αυτιά του για τις αποφάσεις του, έχει αλλοιωθεί από την επίδραση των μηχανημάτων και την ακουστική του χώρου της κονσόλας του στούντιο.

Στο σαλόνι μας ακούμε τα παραπάνω, συν την αλλοίωση από τα μηχανήματα και την ακουστική του σαλονιού.

Άρα η ισοστάθμιση του σαλονιού πρέπει να... ισοσταθμίσει τις αλλοιώσεις (μηχανημάτων και ακουστικής) τόσο του Στούντιο όσο ΚΑΙ του Σαλονιού.

Άρα δεν υπάρχει ΜΙΑ μόνον σωστή καμπύλη ισοστάθμισης, κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή.
Και βέβαια η φλατ καμπύλη είναι πάντα λάθος, εκτός αν κατά διαβολική σύμπτωση οι αλλοιώσεις στούντιο και σαλονιού αλληλοαναιρούνται. Αν βάλουμε στην εξίσωση και τις διαφορετικές αλλοιώσεις σε διαφορετικές εντάσεις, άστα να πάνε.
Οι προτεινόμενες ωστόσο από διαφόρους καμπύλες - στόχοι μπορεί να έχουν λογική, θα είναι όμως λογική μέσου όρου και στατιστικής φύσης.
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Πιστευω ορι ο ορος φλατ δεν αναφερεται στην διορθωση της εκαστοτε ηχογραφησης αλλα στην ισοσταθμιση του χωρου ακροασης με σηματα τεστ, οπου ακομα και ετσι δεν ειναι αρεστη σε καποιους απο εμας.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.558
Reaction score
2.168
Μα ναι, συμφωνώ και γι' αυτήν μιλώ κι' εγώ. Διάβασε προσεκτικότερα το ποστ μου.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Η ταπεινή μου γνώμη:

Ο ηχολήπτης (έστω ότι είναι σωστός αυτός) αποφασίζει τι θα καταγραφεί στο CD, βάσει των όσων ακούει από τα μόνιτορς του στούντιο.
Άρα η πληροφορία που προσλαμβάνουν τα αυτιά του για τις αποφάσεις του, έχει αλλοιωθεί από την επίδραση των μηχανημάτων και την ακουστική του χώρου της κονσόλας του στούντιο.

Στο σαλόνι μας ακούμε τα παραπάνω, συν την αλλοίωση από τα μηχανήματα και την ακουστική του σαλονιού.

Άρα η ισοστάθμιση του σαλονιού πρέπει να... ισοσταθμίσει τις αλλοιώσεις (μηχανημάτων και ακουστικής) τόσο του Στούντιο όσο ΚΑΙ του Σαλονιού.
Άρα δεν υπάρχει ΜΙΑ μόνον σωστή καμπύλη ισοστάθμισης, κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή.
Και βέβαια η φλατ καμπύλη είναι πάντα λάθος, εκτός αν κατά διαβολική σύμπτωση οι αλλοιώσεις στούντιο και σαλονιού αλληλοαναιρούνται. Αν βάλουμε στην εξίσωση και τις διαφορετικές αλλοιώσεις σε διαφορετικές εντάσεις, άστα να πάνε.
Οι προτεινόμενες ωστόσο από διαφόρους καμπύλες - στόχοι μπορεί να έχουν λογική, θα είναι όμως λογική μέσου όρου και στατιστικής φύσης.
Φιλε tulu
Νομιζω οτι εχεις μπλεξει λιαγακι τα πραγματα στο κεφαλι σου η αν οχι δεν τα εκφραζεις σωστα
Τι σημαινει κατ'εσενα <<έχει αλλοιωθεί από την επίδραση των μηχανημάτων και την ακουστική του χώρου της κονσόλας του στούντιο>> και <<Οι προτεινόμενες ωστόσο από διαφόρους καμπύλες - στόχοι μπορεί να έχουν λογική, θα είναι όμως λογική μέσου όρου και στατιστικής φύσης>>, εγω δεν μπορω να τα καταλαβω.Αν εχεις την καλωσυνη εξηγησετα μου.
Κατ'αρχην εδω δεν μιλαμε για ακουστικη studio,μιλαμε για ακουστικη σπιτιου.
Η δυο ακουστικες των χωρων δεν εχουν καμια σχεση η μια με την αλλη στην πραξη,για τον απλουστατο λογο οτι στο σπιτι μας σεν εχουμε την δυνατοτητα ηχομονοσεων, ηχοπαγιδων κλπ,κλπ.
Επειδη ειμαι ενεργο μελος της οικογενειας των ηχοληπτων, και κουβαλοντας μια εμπειρια 26 ετων (απο το '82), θελω να σου πω οτι αν προσπαθουσα να φερω το αποτελεσμα (στο studio) με βαση το πως ακουει ο Κωστας Ο Μητσος η Μαρια μαλλον τψρα θα εκανα αλλη δουλεια και πιστεψεμε συνεχιζω να κανω την ιδια.
Αλλα ας μην παρουμε εμενα που μπορει να ειμαι κακος τεχνικος.
Ας παρουμε ενα cd απο το εξωτερικο που κατα γενικη ομολογιοα εχει πολυ καλη ηχογραφηση,το money for nothing ασ πουμε.
Αν στο σπιτι μου δεν παιζει καλα σημαινει οτι ο ηχοληπτης ηταν κουφος? Οχι βεβαια ... κατι δεν παει καλα με το συστημα μου.
Εδω λοιπον ερχεται το eq στο σαλονι μου για να βοηθησει λαιγακι να μου φερει τον χωρο μου (οχι τα ηχεια οπως πολυ συχνα ακουω), σε ενα πολυ καλο ηχητικο αποτελεσμα παντα κατα την κριση μου.
Εξηγω το <<κατα την κριση μου>>.
Αν ο Rhett Davies,ο ηχοληπτης του Cd, εχει δωσει στο αποτελεσμα του π.χ τα 16khz να ακουγωνται στα -15 db και εγω θελω να τα ακουω στα -4db, ειναι καθαρα θεμα δικο μου.Δεν σημαινει οτι ακουω λαθος απλα ετσι μάρεσει να ακουω. Το ιδιο ισχειει και για ολλες τις συχνοτητες.
Γι'αυτο και ειπα οτι τελικα ο ηχος ειναι καθαρα υποκειμενικο θεμα και το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι να εμπιστευτουμε τα αυτακια μας και το πως μας αρεσει να ακουμε.
Εγω παντως μετα απο τοσα χρονια ειλικρινα πιστευω οτι παραγω αερα.
Φιλικα
Βασιλης Βασιλακης
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.964
Reaction score
2.811
Εξηγω το <<κατα την κριση μου>>.
Αν ο Rhett Davies,ο ηχοληπτης του Cd, εχει δωσει στο αποτελεσμα του π.χ τα 16khz να ακουγωνται στα -15 db και εγω θελω να τα ακουω στα -4db, ειναι καθαρα θεμα δικο μου.Δεν σημαινει οτι ακουω λαθος απλα ετσι μάρεσει να ακουω. Το ιδιο ισχειει και για ολλες τις συχνοτητες.
Αν θέλεις λίγο να επεκταθούμε εδώ.
Η βασική μου διαφωνία είναι η εξής: Με ποιό δικαίωμα, ενώ αποφασίζεις να ακούσεις με τέτοιες αποκλίσεις, ισχυρίζεσαι ότι ακούς "σωστά"; Αν αφήσει κανείς την παραφιλολογία, η λογική του high fidelity είναι να ακούσεις "ως έχει" την ηχογράφηση. Τοιουτοτρόπως οι διορθώσεις για τον δικό σου χώρο είναι συγκεκριμένες, αλλά η καμπύλη πρέπει να είναι η ίδια. Σε διαφορετική περίπτωση ακούς "λάθος". Το αν αυτό το λάθος σε ικανοποιεί, είναι ήσσονος σημασίας θέμα διότι αυτό σε κάθε περίπτωση δεν είναι υψηλή πιστότητα.

...
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Αν θέλεις λίγο να επεκταθούμε εδώ.
Η βασική μου διαφωνία είναι η εξής: Με ποιό δικαίωμα, ενώ αποφασίζεις να ακούσεις με τέτοιες αποκλίσεις, ισχυρίζεσαι ότι ακούς "σωστά"; Αν αφήσει κανείς την παραφιλολογία, η λογική του high fidelity είναι να ακούσεις "ως έχει" την ηχογράφηση. Τοιουτοτρόπως οι διορθώσεις για τον δικό σου χώρο είναι συγκεκριμένες, αλλά η καμπύλη πρέπει να είναι η ίδια. Σε διαφορετική περίπτωση ακούς "λάθος". Το αν αυτό το λάθος σε ικανοποιεί, είναι ήσσονος σημασίας θέμα διότι αυτό σε κάθε περίπτωση δεν είναι υψηλή πιστότητα.

...

Μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος ότι ακούς ''σωστά'' ή ''λάθος'';

Αντιθέτως μπορείς να είσαι σχεδόν σίγουρος ότι ακούς ''όμορφα'' ή ''άσχημα''. :126:
 


Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος ότι ακούς ''σωστά'' ή ''λάθος'';

Αντιθέτως μπορείς να είσαι σχεδόν σίγουρος ότι ακούς ''όμορφα'' ή ''άσχημα''. :126:
Αγαπητε μου Νικο
Δεν νομιζω οτι υπαρχει ουσιαστικη διαφωνια
Φυσικα οταν ακους με τετοιες αποκλησεις δεν μιλαμε για hi end.
Ομως, εστω οτι εχω τα top of the top μηχανηματα στο σπιτι μου και θελω να ακουω με αυτες τις αποκλησεις...ειναι δικαιωμα μου να ακουω οπως μου αρεσει εστω και εαν εσυ λες οτι δεν συνεπαγεται ακουστικη hi end.
Δεν σου ετυχε ποτε να ακουσεις σε καποιον γνωστο σου οπως προαναφερω?...Εμενα πολλες φορες και αντε να τον πεισεις οτι δεν ακουει σωστα.
Σε ενα σημειο μονο θα κανω μια διορθωση (αν μου επιτρεπεις)
Σωστα = ωραια (οχι ομορφα,ο ηχος δεν εχει μορφη:126:)
Λαθος = ασχημα...γιατι να τα διαχωρισουμε.Στην ουσια το ιδιο πραγμα ειναι.
Φιλικα
Βασιλης Βασιλακης
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.964
Reaction score
2.811
Μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος ότι ακούς ''σωστά'' ή ''λάθος'';

Αντιθέτως μπορείς να είσαι σχεδόν σίγουρος ότι ακούς ''όμορφα'' ή ''άσχημα''. :126:
Στο επίπεδο που συζητάμε φυσικά και μπορείς. Το "σωστά ή λάθος" σε αντίθεση με το "καλά ή άσχημα", δεν έχουν καμία σχέση διότι το πρώτο είναι αντικειμενικό και το δεύτερο υποκειμενικό.

Το "σωστό ή λάθος" στην περίπτωσή μας αναφέρεται στην ορθή συχνοτική απόδοση της ηχογράφησης. Για να αποδοθεί λοιπόν το μέσον "σωστά" (δηλαδή ως έχει), πρέπει ο χώρος σου να μην προσδίδει σε αυτήν επιπλέον χαρακτηριστικά, ήτοι να μην προσθέτει ή αφαιρεί συχνότητες.

Δεν είμαστε εμείς που θα αποφασίσουμε αν θα ακούσουμε το ηλεκτρικό μπάσο με πολλά ή λίγα χαμηλά γιατί ούτως ή άλλως δεν έχουμε τα ανάλογα εργαλεία. Αυτό το αποφάσισε ο ηχολήπτης. Εμείς είμαστε αυτοί που θα αναπαράγουμε αυτό που αυτός αποτύπωσε. Η ισοστάθμιση βοηθά ακριβώς σε αυτό, αφού εξασφαλίζει την ουδέτερη συμβολή του χώρου στον ήχο.

...
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Στο επίπεδο που συζητάμε φυσικά και μπορείς. Το "σωστά ή λάθος" σε αντίθεση με το "καλά ή άσχημα", δεν έχουν καμία σχέση διότι το πρώτο είναι αντικειμενικό και το δεύτερο υποκειμενικό.


...

Αυτό ακριβώς ήθελα να πω.

(Με υποκειμενικά αυτιά είναι δύσκολο να ακούμε αντικειμενικά.)
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.964
Reaction score
2.811
Αυτό ακριβώς ήθελα να πω.

(Με υποκειμενικά αυτιά είναι δύσκολο να ακούμε αντικειμενικά.)
Γι αυτό ισοσταθμίζουμε... μετρώντας και όχι ακούγοντας. :126:

...
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
6
Κυριοι
Μπορειται σας παρακαλω να μου πειτε ποιος ειναι αυτος που καθοριζει το σωστο και ποιος το λαθος ???Διοτι και εδω πιστευω οτι ειναι τελειως υποκειμενικο το θεμα.
Για παραδειγμα αν τρεις απο εμας (ειμαστε ηχοληπτες), παραλαβουμε μια ηχογραφηση και κληθουμε να την μιξαρουμε θα εχουμε τρια διαφορετικα αποτελεσματα.Ποιο θα ειναι το σωστο???
Κατα την αποψη μου...ΟΛΑ,διοτι οπως εχω προαναφερει κανενας εγκεφαλος δεν ακουει (κατα την ψυχοακουστικη),το ιδιο με εναν αλλο.Αρα λοιπον και το σωστο - λαθος ειναι και αυτο εντελως υποκειμενικο.
Γενικα πιστευω οτι το θεμα ηχος ειναι ακρως υποκειμενικο θεμα πραγμα το οποιο εχει γινει μειζων θεμα σε πολλες συζητησεις,οι οποιες εχουν την ιδια καταληξη.
Αν και το ολο θεμα περνει πολυ συζητηση, οχι μεσω αλληλογραφιας,θα ηθελα να πω οτι τελικα στην ζωη μας τιποτα δεν ειναι απολυτο...πως λοιπον μπορει ο ηχος???
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.557
Reaction score
22.060
Για παραδειγμα αν τρεις απο εμας (ειμαστε ηχοληπτες), παραλαβουμε μια ηχογραφηση και κληθουμε να την μιξαρουμε θα εχουμε τρια διαφορετικα αποτελεσματα.Ποιο θα ειναι το σωστο???
Αυτό που εκφράζει τον καλλιτέχνη και αποδίδει το πνεύμα του έργου. Αν ο καλλιτέχνης αποφανθεί πως είναι σωστά όλα, τότε όλα είναι σωστά. Αν πει κανένα, κανένα.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.964
Reaction score
2.811
Για παραδειγμα αν τρεις απο εμας (ειμαστε ηχοληπτες), παραλαβουμε μια ηχογραφηση και κληθουμε να την μιξαρουμε θα εχουμε τρια διαφορετικα αποτελεσματα.Ποιο θα ειναι το σωστο???
Μα αυτό που λέω τόση ώρα είναι ότι αυτό που περιγράφεις αγαπητέ Βασίλη δεν μας αφορά. Αφ' ενός διότι δεν καλείται να κάνει αυτό το πράγμα το hi fi και αφ' ετέρου διότι κατόπιν εορτής και να ήθελε δεν θα μπορούσε να το κάνει σωστά. Το να βάζει μπασοπρίμα κάποιος δεν αλλάζει την ηχογράφηση. Γι αυτό και είναι λάθος, είτε το κάνει με ισοσταθμιστές, είτε το κάνει με μαντζούνια.

Τα πράγματα είναι πολύ αντικειμενικά ως προς την συχνοτική απόκριση χώρων και μηχανών, διότι η ηχογράφηση είναι δεδομένη. Απλό είναι.

...
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • spylab
    Shalom
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.269
Μηνύματα
2.969.470
Members
38.293
Νεότερο μέλος
ONIKOS1
Top