Τι είδη ηχείων υπάρχουν;


Μηνύματα
320
Reaction score
17
Re: Απάντηση: Τι είδη ηχείων υπάρχουν;



Διάβασα το wikipedia και προτού κάνω αυτό το ποστ αλλά εαν καταλαβαίνω καλά monitor all the way. Λέει στο άρθρο ότι τα μονιτορ ηχεία αφήνουν ατροποποίητο τελείως το ηχητικό φάσμ όσο το δυνατόν αναπαριστώντας όσο το δυνατόν καλύτερα αυτό που ηχογραφήθηκε... Μα ρε συμφορουμίτες αυτός δεν είναι και ο ιδανικός θεωρητικός στόχος; Να μπορείς να ακούς ότι έχεις γράψει; Το άρθρο παρακάτω αναφέρει ότι τα ηχεία hi-fi κάνουν αλλαγές στον ήχο ώστε να φαίνεται τέλειως στο αυτί.... Αυτό όμως δεν είναι σφάλμα να το κάνεις; Φοβάμαι ότι παραείμαι άσχετος για να καταλαβαίνω και τα λινκσ που μου δίνετε :(
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Re: Απάντηση: Τι είδη ηχείων υπάρχουν;

Διάβασα το wikipedia και προτού κάνω αυτό το ποστ αλλά εαν καταλαβαίνω καλά monitor all the way. Λέει στο άρθρο ότι τα μονιτορ ηχεία αφήνουν ατροποποίητο τελείως το ηχητικό φάσμ όσο το δυνατόν αναπαριστώντας όσο το δυνατόν καλύτερα αυτό που ηχογραφήθηκε... Μα ρε συμφορουμίτες αυτός δεν είναι και ο ιδανικός θεωρητικός στόχος; Να μπορείς να ακούς ότι έχεις γράψει; Το άρθρο παρακάτω αναφέρει ότι τα ηχεία hi-fi κάνουν αλλαγές στον ήχο ώστε να φαίνεται τέλειως στο αυτί.... Αυτό όμως δεν είναι σφάλμα να το κάνεις; Φοβάμαι ότι παραείμαι άσχετος για να καταλαβαίνω και τα λινκσ που μου δίνετε :(
Κοίτα ο στόχος του καθενός είναι καθαρά υποκειμενικός και αδιευκρίνιστος. Κάποιοι επιδιώκουν συγκεκριμένες παραμορφώσεις στον ήχο που ακούνε.

Π.χ. όλοι ξέρουν ότι χρωματίζουν οι κόρνες αλλά σε κάποιους τους αρέσει να τις ακούνε...

Ο δρόμος του μόνιτορ είναι δύσβατος και στενάχωρος. Σκέψου ότι ένα καλό μόνιτορ ξεμπροστιάζει όλες τις αδυναμίες της ηχογράφησης, αδυναμίες που άλλα ηχεία είτε τις εξαφανίζουν είτε τις ωραιοποιούν. Οπότε επιλέγεις. Θέλεις φτιασιδώματα ή τον πραγματικό ήχο;
 

Μηνύματα
320
Reaction score
17
Σε μια εκπληκτική εκτέλεση και ηχογράφηση μιας χορωδίας γιατί να μην δεν θέλω πραγματικό ήχο;
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.734
Reaction score
4.424
Γιατί μπορεί να μην σου αρέσει.
Δεν είναι αστείο είναι η πραγματικότητα.Επίσης ένα μόνιτορ για να μπορέσει να αναπαράγει όσο το δυνατόν σωστότερα μια χορωδία ή μια ορχήστρα έιναι τερατώδες από άποψη όγκου,αρκετά ακριβό και τα υπόλοιπα συνοδά του συστήματος πρέπει να είναι της ίδιας φιλοσοφίας οπότε και εκεί υπάρχουν κολλήματα.
 

Μηνύματα
320
Reaction score
17
Βασικά κάτι δεν καταλαβαίνω. ΠΡώτη φορά συνάντησα τον όρο ηχείο monitor στο πλαίσιο όταν κοίταγα κάτι ηχεία στα 300 euros κάτω από την κατηγορία ηχεία για personal recording studio. Αν κατάλαβα καλά τα ηχεία αυτά ήταν ενεργά. Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί ένα ηχείο των 300 ευρώ να υπόσχεται τέλεια αναπαραγωγή όταν ηχεία των πολλών χιλιάδων ευρώ δεν το καταφέρνουνε αυτό.
Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο πραγματικός ήχος μπορεί να μην μου αρέσει και να προτιμώ να το χρωματίσει το ηχείο μου (το πως χρωματίζεται είναι άλλο θέμα βέβαια). Το ιδανικό δεν είναι εάν δεν μπορώ να πάω στη Χριστουγεννιάτικη συναυλία της Βιέννης να μπορώ να την ακούσω σαν να είμαι εκέι ; Πως τα ηχεία monitor υπόσχονται τόσο εύκολα κάτι τέτοιο;
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.947
Reaction score
23.018
Απάντηση: Re: Απάντηση: Τι είδη ηχείων υπάρχουν;

Διάβασα το wikipedia και προτού κάνω αυτό το ποστ αλλά εαν καταλαβαίνω καλά monitor all the way. Λέει στο άρθρο ότι τα μονιτορ ηχεία αφήνουν ατροποποίητο τελείως το ηχητικό φάσμ όσο το δυνατόν αναπαριστώντας όσο το δυνατόν καλύτερα αυτό που ηχογραφήθηκε... Μα ρε συμφορουμίτες αυτός δεν είναι και ο ιδανικός θεωρητικός στόχος; Να μπορείς να ακούς ότι έχεις γράψει; Το άρθρο παρακάτω αναφέρει ότι τα ηχεία hi-fi κάνουν αλλαγές στον ήχο ώστε να φαίνεται τέλειως στο αυτί.... Αυτό όμως δεν είναι σφάλμα να το κάνεις; Φοβάμαι ότι παραείμαι άσχετος για να καταλαβαίνω και τα λινκσ που μου δίνετε :(
Πολύ καλά τα κατάλαβες! Κάποιοι άλλοι είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.947
Reaction score
23.018
Απάντηση: Τι είδη ηχείων υπάρχουν;

Πάντως, ο χαρακτηρισμός μόνιτορ δεν είναι ακριβώς αυτός που αναφέρει η Βίκυ. Ένα ηχείο που είναι πραγματικά μόνιτορ προσομοιώνει τον ήχο που κατ’ εξοχήν βγάζουν τα ηχεία που χρησιμοποιούν οι πιθανοί ακροατές της ηχογράφησης. Έτσι, υπάρχουν τριών ειδών μόνιτορ, για near field ακρόαση (από κοντά), για τηλεοπτική παραγωγή και για mastering, και βεβαίως αυτά τα τελευταία (πρέπει να) είναι όσο το δυνατόν ακριβέστερα στον ήχο τους, και ακούραστα, (δηλαδή να μπορούν να παίζουν σε δυνατά για πολλή ώρα, χωρίς να αλλοιώνεται σημαντικά η απόδοσή τους. Βεβαίως, αυτές οι απόλυτες απαιτήσεις έχουν το κόστος τους, και γι’ αυτό υπάρχουν στην αγορά μόνιτορ και σε χαμηλότερες τιμές, και με τις ανάλογες παραχωρήσεις ποιότητας. Ανεξαρτήτως του τί μπορεί να νομίζει καθένας που έχει συμφέρον να πουλήσει ηχεία του ενός ή του άλλου είδους, ή τί νομίζει ότι είναι η υψηλή πιστότητα, η υλοποίηση και επιλογή ενός ηχείου μόνιτορ είναι μια διαδικασία καθαρά οικονομοτεχνική, όπου όλα έχουν ένα κόστος εύλογο, και για τη συμπίεση του οποίου μπορούν να γίνουν συγκεκριμένες παραχωρήσεις, αυτό που λέμε επιλογή συμβιβασμών.

Δηλαδή, η βασική ειδοποιός διαφορά μεταξύ ενός ηχείου μόνιτορ και ενός ηχείου hi-fi εντοπίζεται στο είδος της ανάγκης που αμφότερα καλούνται να ικανοποιήσουν, καθώς ο επαγγελματίας καλείται να επιλέξει με βάση το ρήμα «πρέπει», ενώ ο χαϊφιντελίστας με βάση το ρήμα «θέλω».

(Μη τα πεις αυτά σε κανένα χαϊεντοέμπορα ή κανένα χαϊεντά, γιατί θα σε κοιτάει σα να κατέβηκες από τον Άρη, ενώ στην εξόχως απίθανη περίπτωση που θα καταλάβει τί λες, θα σε βάλει στη μαύρη λίστα)...
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.734
Reaction score
4.424
Βασικά κάτι δεν καταλαβαίνω. ΠΡώτη φορά συνάντησα τον όρο ηχείο monitor στο πλαίσιο όταν κοίταγα κάτι ηχεία στα 300 euros κάτω από την κατηγορία ηχεία για personal recording studio. Αν κατάλαβα καλά τα ηχεία αυτά ήταν ενεργά. Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί ένα ηχείο των 300 ευρώ να υπόσχεται τέλεια αναπαραγωγή όταν ηχεία των πολλών χιλιάδων ευρώ δεν το καταφέρνουνε αυτό.
Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο πραγματικός ήχος μπορεί να μην μου αρέσει και να προτιμώ να το χρωματίσει το ηχείο μου (το πως χρωματίζεται είναι άλλο θέμα βέβαια). Το ιδανικό δεν είναι εάν δεν μπορώ να πάω στη Χριστουγεννιάτικη συναυλία της Βιέννης να μπορώ να την ακούσω σαν να είμαι εκέι ; Πως τα ηχεία monitor υπόσχονται τόσο εύκολα κάτι τέτοιο;
Εδώ υπάρχει μια παρεξήγηση.Τα περισσότερα εξ αυτών των οικονομικών ηχειών δεν δικαιούνται τον όρο μόνιτορ.Απλώς οι εταιρίες τα βαφτίζουν έτσι.Θέλει πολλή μελέτη (και χρήμα) για να φτιαχτεί ένα σωστό μόνιτορ.Κάποια πράγματα τα εξηγεί και ο ημίθεος από πάνω,ενώ υπάρχουν και μόνιτορ για συγκεκριμένες λειτουργίες(όπως το LS 3/5,το οποίο χρησιμοποιήθηκε από το BBC για την παρακολούθηση των φωνών των παρουσιαστών,εξ' ου και η κορυφαία του απόδοση στο συγκεκριμένο φάσμα,αλλά και το ανύπαρκτο μπάσσο.).
Εν ολίγοις για να καταλάβετε ποιά είναι όντως μόνιτορ κοιτάχτε ποιές εταιρίες εμπιστεύονται τα στούντιο.3-4 είναι...και όχι τυχαία.
 

Μηνύματα
415
Reaction score
5
Απάντηση: Τι είδη ηχείων υπάρχουν;

θα ήθελα να μάθω περισσότερα για τον τρόπο με τον οποίο τα hifi ηχεία παρεμβαίνουν στον ήχο και τον "βελτιώνουν/στρογγυλεύουν/ομαλοποιούν", σε αντιπαραβολή με τα μόνιτορ...

έιναι θέμα Χόβερ, μεγαφώνων, καμπίνας;
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Τι είδη ηχείων υπάρχουν;

θα ήθελα να μάθω περισσότερα για τον τρόπο με τον οποίο τα hifi ηχεία παρεμβαίνουν στον ήχο και τον "βελτιώνουν/στρογγυλεύουν/ομαλοποιούν", σε αντιπαραβολή με τα μόνιτορ...

έιναι θέμα Χόβερ, μεγαφώνων, καμπίνας;

Λίγο απ' όλα, αλλά κυρίως θέμα επιλογών του κατασκευαστή, ο οποίος "κόβει και ράβει" τον ήχο ώστε να πετύχει ένα συγκεκριμένο ηχητικό αποτέλεσμα που άπτεται της ηχητικής ταυτότητας που θέλει να προσδώσει στα ηχεία του.
 


Μηνύματα
415
Reaction score
5
Απάντηση: Τι είδη ηχείων υπάρχουν;

σύμφωνοι αλλά κι αυτό ακούγεται αόριστο

γίνεται κάποια ισοστάθμιση για παράδειγμα; κάποιο compression/limiting?
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.734
Reaction score
4.424
Πιθανόν αλλά νομίζω ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν σημασία στα υλικά του ηχείου και κατα πόσο χρωματίζουν αυτά τον ήχο.Εντελώς ουδέτερο υλικό ΔΕΝ υπάρχει.ΟΛΑ έχουν κάποιο ποσοστό παραμόρφωσης.Το όλο θέμα είναι αν αυτή η παραμόρφωση γίνεται σε
1)ακουστές συχνότητες
2)αν το αυτί είναι ικανό να καταλάβει τις παραμορφώσεις
3)αυτές οι παραμορφώσεις αρέσουν.

Πρόσωπικά δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός στο θέμα ηχείο μίας και είμαι φανατικός μονιτοράκιας.Φυσικά έχω ακούσει εκπληκτικά αποτελέσματα και από άλλου είδους ηχεία(magnepan 20αρια με τερατώδη krell στην οδήγηση)αλλά στα δικά μου αυτιά τα αντίστοιχης τιμής ενεργά ATC ηχούσαν ''σωστότερα''.
Λάθος?
Προκατάληψη?
Γούστο?
Δεν ξέρω!
Εμπειρίες καταγράφω...
Αν κάποιος μπορεί να μου αλλάξει γνώμη........ευπρόσδεκτος!!!
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Πιθανόν αλλά νομίζω ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν σημασία στα υλικά του ηχείου και κατα πόσο χρωματίζουν αυτά τον ήχο.Εντελώς ουδέτερο υλικό ΔΕΝ υπάρχει.ΟΛΑ έχουν κάποιο ποσοστό παραμόρφωσης.Το όλο θέμα είναι αν αυτή η παραμόρφωση γίνεται σε
1)ακουστές συχνότητες
2)αν το αυτί είναι ικανό να καταλάβει τις παραμορφώσεις
3)αυτές οι παραμορφώσεις αρέσουν.

Πρόσωπικά δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός στο θέμα ηχείο μίας και είμαι φανατικός μονιτοράκιας.Φυσικά έχω ακούσει εκπληκτικά αποτελέσματα και από άλλου είδους ηχεία(magnepan 20αρια με τερατώδη krell στην οδήγηση)αλλά στα δικά μου αυτιά τα αντίστοιχης τιμής ενεργά ATC ηχούσαν ''σωστότερα''.
Λάθος?
Προκατάληψη?
Γούστο?
Δεν ξέρω!
Εμπειρίες καταγράφω...
Αν κάποιος μπορεί να μου αλλάξει γνώμη........ευπρόσδεκτος!!!
Εξαρτατε παντα για τι δουλεια θες το καθε ηχειο και προ παντων, σε τι χωρο θα το τοποθετησεις.
Αν μιλας για monitors τοτε παμε σε αλλο θεμα που δεν ειναι επι του παροντος.
Νομιζω οτι κανενα απο τα ηχεια που αναφερθηκαν απο τους φιλους παραπανω δεν ειναι monitor.
Δεν μπορουμε να συγκρινουμε ανομοια πραγματα.
Αν θες μια συγκριση, χωρις να θελω να μειωσω τα ATC θα σου προτεινα να ακουσεις τα Klein-Hummel 0300 ή 0300D active studio monitors, ή ακομα και τις μεγαλες σειρες των Genelec.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Σακη καλημερα, οπως βλεπεις και τα παιδια εδω προτεινουν τα Behringer. Εινα καλα ηχεια. Αν βεβαι δεν θεσ να παραγγονισεις τον fisher μπορεισ να παρεις τα KRK. Δεν τα γνωριζω, μια και ειναι πολυ φρεσκα, αλλα τα χαρακτηριστικα τους δειχνουν να ειναι καλα.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Παιδια, μολις προσεξα οτι γραφω σε λαθος thread........:120:

Sorryyyyyyyy.....:138:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Εγώ πάλι, αυτήν την "ηχητική ταυτότητα" δεν την καταλαβαίνω. Και δεν την καταλαβαίνω διότι ισχύει μόνον σε ανεξέλεγκτες συνθήκες. Θεωρώ ότι οποιοδήποτε ηχείο σε δεδομένο χώρο με ανάλογο treatment και ισοστάθμιση ούτως ώστε η απόκριση να είναι ακριβώς ίδια (για να γίνει αυτό πρέπει τα ηχεία να έχουν φυσικά ίδιες δυνατότητες), θα παίξει σχεδόν πανομοιότυπα. Με αυτήν την λογική νομίζω ότι ένα ηχείο πάνελ μπορεί να αποτελέσει ένα καταπληκτικό monitor. Αν όμως το χρησιμοποιεί κανείς σε ένα studio 12Χ7 το πιθανότερο είναι να του βγάλει τα μάτια σε 6 μήνες.

Συνεπώς, τείνω να συμφωνήσω με την άποψη του ΚΚ. Τα χαρακτηριστικά ενός monitor είναι συγκεκριμένα και δεν αφορούν αυτό που γενικώς και αορίστως ονομάζουμε "ουδετερότητα" ή έλλειψη "ηχητικής ταυτότητας". Ο όρος monitor είναι συνέπεια κάποιων κατασκευαστικών αρχών. Ο ήχος, μπορεί να έρθει με πολλούς τρόπους.
Ένα ηχείο που είναι πραγματικά μόνιτορ προσομοιώνει τον ήχο που κατ’ εξοχήν βγάζουν τα ηχεία που χρησιμοποιούν οι πιθανοί ακροατές της ηχογράφησης. Έτσι, υπάρχουν τριών ειδών μόνιτορ, για near field ακρόαση (από κοντά), για τηλεοπτική παραγωγή και για mastering, και βεβαίως αυτά τα τελευταία (πρέπει να) είναι όσο το δυνατόν ακριβέστερα στον ήχο τους, και ακούραστα, (δηλαδή να μπορούν να παίζουν σε δυνατά για πολλή ώρα, χωρίς να αλλοιώνεται σημαντικά η απόδοσή τους.
...
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Εγώ πάλι, αυτήν την "ηχητική ταυτότητα" δεν την καταλαβαίνω. Και δεν την καταλαβαίνω διότι ισχύει μόνον σε ανεξέλεγκτες συνθήκες. Θεωρώ ότι οποιοδήποτε ηχείο σε δεδομένο χώρο με ανάλογο treatment και ισοστάθμιση ούτως ώστε η απόκριση να είναι ακριβώς ίδια (για να γίνει αυτό πρέπει τα ηχεία να έχουν φυσικά ίδιες δυνατότητες), θα παίξει σχεδόν πανομοιότυπα. Με αυτήν την λογική νομίζω ότι ένα ηχείο πάνελ μπορεί να αποτελέσει ένα καταπληκτικό monitor. Αν όμως το χρησιμοποιεί κανείς σε ένα studio 12Χ7 το πιθανότερο είναι να του βγάλει τα μάτια σε 6 μήνες.

Συνεπώς, τείνω να συμφωνήσω με την άποψη του ΚΚ. Τα χαρακτηριστικά ενός monitor είναι συγκεκριμένα και δεν αφορούν αυτό που γενικώς και αορίστως ονομάζουμε "ουδετερότητα" ή έλλειψη "ηχητικής ταυτότητας". Ο όρος monitor είναι συνέπεια κάποιων κατασκευαστικών αρχών. Ο ήχος, μπορεί να έρθει με πολλούς τρόπους.


...
Aς μου επιτραπει να κανω μια μικρη παρεμβολη. Ο Κωστας εχει μια ανακριβεια. Τα ηχεια δεν χωριζονται στις κατηγορειες που αναφερει. Δεν υπαρχουν δηλαδη ξεχωριστα monitors για recording, tv, mastering. Τα monitors ειναι τα ιδια για οποιαδοιποτε δουλεια τα τοποθετησεις. Εκεινο που διαχωριζει τα monitors ειναι η τοποθετηση τους στο χωρο. Εχουμε λοιπον τριων ειδων monotors. Τα near field, τα mid field και τα far field. Τα Mid field δεν εχουν ευρεια χρηση διοτι προτειμουνται τα far και near field monitors.

Φυσικα τα monitors ειναι συγκεκριμενα. Σαφως ηχεια πανελ δεν θα μπορουσαν να γινουν studio monitors. Δεν ειναι τυχειο που κανενα studio ανα τον κοσμο δεν χρησιμοποιει τετοιου ειδους monitors.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.890
Μηνύματα
3.032.623
Members
38.516
Νεότερο μέλος
Θάνος Γαλάνης
Top