Σπύρος Μπλάτσιος
Διακεκριμένο μέλος
- Μηνύματα
- 15.897
- Reaction score
- 305
Κοίτα ο στόχος του καθενός είναι καθαρά υποκειμενικός και αδιευκρίνιστος. Κάποιοι επιδιώκουν συγκεκριμένες παραμορφώσεις στον ήχο που ακούνε.Διάβασα το wikipedia και προτού κάνω αυτό το ποστ αλλά εαν καταλαβαίνω καλά monitor all the way. Λέει στο άρθρο ότι τα μονιτορ ηχεία αφήνουν ατροποποίητο τελείως το ηχητικό φάσμ όσο το δυνατόν αναπαριστώντας όσο το δυνατόν καλύτερα αυτό που ηχογραφήθηκε... Μα ρε συμφορουμίτες αυτός δεν είναι και ο ιδανικός θεωρητικός στόχος; Να μπορείς να ακούς ότι έχεις γράψει; Το άρθρο παρακάτω αναφέρει ότι τα ηχεία hi-fi κάνουν αλλαγές στον ήχο ώστε να φαίνεται τέλειως στο αυτί.... Αυτό όμως δεν είναι σφάλμα να το κάνεις; Φοβάμαι ότι παραείμαι άσχετος για να καταλαβαίνω και τα λινκσ που μου δίνετε![]()
Πολύ καλά τα κατάλαβες! Κάποιοι άλλοι είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως...Διάβασα το wikipedia και προτού κάνω αυτό το ποστ αλλά εαν καταλαβαίνω καλά monitor all the way. Λέει στο άρθρο ότι τα μονιτορ ηχεία αφήνουν ατροποποίητο τελείως το ηχητικό φάσμ όσο το δυνατόν αναπαριστώντας όσο το δυνατόν καλύτερα αυτό που ηχογραφήθηκε... Μα ρε συμφορουμίτες αυτός δεν είναι και ο ιδανικός θεωρητικός στόχος; Να μπορείς να ακούς ότι έχεις γράψει; Το άρθρο παρακάτω αναφέρει ότι τα ηχεία hi-fi κάνουν αλλαγές στον ήχο ώστε να φαίνεται τέλειως στο αυτί.... Αυτό όμως δεν είναι σφάλμα να το κάνεις; Φοβάμαι ότι παραείμαι άσχετος για να καταλαβαίνω και τα λινκσ που μου δίνετε![]()
Εδώ υπάρχει μια παρεξήγηση.Τα περισσότερα εξ αυτών των οικονομικών ηχειών δεν δικαιούνται τον όρο μόνιτορ.Απλώς οι εταιρίες τα βαφτίζουν έτσι.Θέλει πολλή μελέτη (και χρήμα) για να φτιαχτεί ένα σωστό μόνιτορ.Κάποια πράγματα τα εξηγεί και ο ημίθεος από πάνω,ενώ υπάρχουν και μόνιτορ για συγκεκριμένες λειτουργίες(όπως το LS 3/5,το οποίο χρησιμοποιήθηκε από το BBC για την παρακολούθηση των φωνών των παρουσιαστών,εξ' ου και η κορυφαία του απόδοση στο συγκεκριμένο φάσμα,αλλά και το ανύπαρκτο μπάσσο.).Βασικά κάτι δεν καταλαβαίνω. ΠΡώτη φορά συνάντησα τον όρο ηχείο monitor στο πλαίσιο όταν κοίταγα κάτι ηχεία στα 300 euros κάτω από την κατηγορία ηχεία για personal recording studio. Αν κατάλαβα καλά τα ηχεία αυτά ήταν ενεργά. Δεν καταλαβαίνω πως μπορεί ένα ηχείο των 300 ευρώ να υπόσχεται τέλεια αναπαραγωγή όταν ηχεία των πολλών χιλιάδων ευρώ δεν το καταφέρνουνε αυτό.
Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο πραγματικός ήχος μπορεί να μην μου αρέσει και να προτιμώ να το χρωματίσει το ηχείο μου (το πως χρωματίζεται είναι άλλο θέμα βέβαια). Το ιδανικό δεν είναι εάν δεν μπορώ να πάω στη Χριστουγεννιάτικη συναυλία της Βιέννης να μπορώ να την ακούσω σαν να είμαι εκέι ; Πως τα ηχεία monitor υπόσχονται τόσο εύκολα κάτι τέτοιο;
θα ήθελα να μάθω περισσότερα για τον τρόπο με τον οποίο τα hifi ηχεία παρεμβαίνουν στον ήχο και τον "βελτιώνουν/στρογγυλεύουν/ομαλοποιούν", σε αντιπαραβολή με τα μόνιτορ...
έιναι θέμα Χόβερ, μεγαφώνων, καμπίνας;
Εξαρτατε παντα για τι δουλεια θες το καθε ηχειο και προ παντων, σε τι χωρο θα το τοποθετησεις.Πιθανόν αλλά νομίζω ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν σημασία στα υλικά του ηχείου και κατα πόσο χρωματίζουν αυτά τον ήχο.Εντελώς ουδέτερο υλικό ΔΕΝ υπάρχει.ΟΛΑ έχουν κάποιο ποσοστό παραμόρφωσης.Το όλο θέμα είναι αν αυτή η παραμόρφωση γίνεται σε
1)ακουστές συχνότητες
2)αν το αυτί είναι ικανό να καταλάβει τις παραμορφώσεις
3)αυτές οι παραμορφώσεις αρέσουν.
Πρόσωπικά δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός στο θέμα ηχείο μίας και είμαι φανατικός μονιτοράκιας.Φυσικά έχω ακούσει εκπληκτικά αποτελέσματα και από άλλου είδους ηχεία(magnepan 20αρια με τερατώδη krell στην οδήγηση)αλλά στα δικά μου αυτιά τα αντίστοιχης τιμής ενεργά ATC ηχούσαν ''σωστότερα''.
Λάθος?
Προκατάληψη?
Γούστο?
Δεν ξέρω!
Εμπειρίες καταγράφω...
Αν κάποιος μπορεί να μου αλλάξει γνώμη........ευπρόσδεκτος!!!
...Ένα ηχείο που είναι πραγματικά μόνιτορ προσομοιώνει τον ήχο που κατ’ εξοχήν βγάζουν τα ηχεία που χρησιμοποιούν οι πιθανοί ακροατές της ηχογράφησης. Έτσι, υπάρχουν τριών ειδών μόνιτορ, για near field ακρόαση (από κοντά), για τηλεοπτική παραγωγή και για mastering, και βεβαίως αυτά τα τελευταία (πρέπει να) είναι όσο το δυνατόν ακριβέστερα στον ήχο τους, και ακούραστα, (δηλαδή να μπορούν να παίζουν σε δυνατά για πολλή ώρα, χωρίς να αλλοιώνεται σημαντικά η απόδοσή τους.
Aς μου επιτραπει να κανω μια μικρη παρεμβολη. Ο Κωστας εχει μια ανακριβεια. Τα ηχεια δεν χωριζονται στις κατηγορειες που αναφερει. Δεν υπαρχουν δηλαδη ξεχωριστα monitors για recording, tv, mastering. Τα monitors ειναι τα ιδια για οποιαδοιποτε δουλεια τα τοποθετησεις. Εκεινο που διαχωριζει τα monitors ειναι η τοποθετηση τους στο χωρο. Εχουμε λοιπον τριων ειδων monotors. Τα near field, τα mid field και τα far field. Τα Mid field δεν εχουν ευρεια χρηση διοτι προτειμουνται τα far και near field monitors.Εγώ πάλι, αυτήν την "ηχητική ταυτότητα" δεν την καταλαβαίνω. Και δεν την καταλαβαίνω διότι ισχύει μόνον σε ανεξέλεγκτες συνθήκες. Θεωρώ ότι οποιοδήποτε ηχείο σε δεδομένο χώρο με ανάλογο treatment και ισοστάθμιση ούτως ώστε η απόκριση να είναι ακριβώς ίδια (για να γίνει αυτό πρέπει τα ηχεία να έχουν φυσικά ίδιες δυνατότητες), θα παίξει σχεδόν πανομοιότυπα. Με αυτήν την λογική νομίζω ότι ένα ηχείο πάνελ μπορεί να αποτελέσει ένα καταπληκτικό monitor. Αν όμως το χρησιμοποιεί κανείς σε ένα studio 12Χ7 το πιθανότερο είναι να του βγάλει τα μάτια σε 6 μήνες.
Συνεπώς, τείνω να συμφωνήσω με την άποψη του ΚΚ. Τα χαρακτηριστικά ενός monitor είναι συγκεκριμένα και δεν αφορούν αυτό που γενικώς και αορίστως ονομάζουμε "ουδετερότητα" ή έλλειψη "ηχητικής ταυτότητας". Ο όρος monitor είναι συνέπεια κάποιων κατασκευαστικών αρχών. Ο ήχος, μπορεί να έρθει με πολλούς τρόπους.
...