SYNCRO 25 YEARS

Status
Not open for further replies.

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Πριν λίγο αποχαιρέτησα τους επισκέπτες μας και μπορούμε σιγά-σιγά να ξεκινήσουμε!

Πριν απ΄όλα θεωρώ απαραίτητο πω ορισμένα πράγματα:

1)Δεν είμαι σε θέση, για προφανείς λόγους, να απολογηθώ για την VW και για την κατασκευή της!

2)Σε καμμία περίπτωση δεν θα επεδίωκα το κακκό των συνανθρώπων μου και για κανένα λόγο! (Κάτι που ειπώθηκε περί συνηδειτών δολοφόνων κ.τλ.π.).

3)Η κατασκευή αυτή την εποχή που δημιουργήθηκε, (1979), πληρούσε όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας της εποχής και ήταν και αρκετά βήματα πιό μπροστά!

4)Το θέμα αυτό για να αναλυθεί πλήρως, απαιτεί βαθύτατες γνώσεις μηχανολογίας τις οποίες δεν διαθέτω!

5)Αυτά τα λίγα που γνωρίζω και πάλι είναι πάρα πολλά για να εκτεθούν εδώ χωρίς να σας κουράσω και να κουραστώ πολύ και εγώ!

6)Ότι περισσότερο μπορώ ευχαρίστως να το μοιραστώ μαζί σας, αλλά η ανάλυσή μου θα είναι, αναγκαστικά, με κάποια κενά!

7)Το αυτοκίνητο δεν είναι διαθέσιμο για αγορά, γιατί δεν μπορεί εισαχθεί στην Ελλάδα λόγω δασμών που είναι 350 %! Κάτι λίγα που κυκλοφορούν, (κυρίως σαν κλειστά επαγγελματικά), δεν νομίζω να αλλάζουν την βασική εικόνα.

8)Άρα μιλάμε καθαρά θεωρητικά και για χόμπυ, χωρίς να υποκρύπτονται οιουδήποτε είδους συμφέροντα, και έτσι μπορούμε να είμαστε χαλαροί και χωρίς άγχος!

9)Οι απανταχού του κόσμου syncroναύτες, όπως λέγονται χαριτολογόντας οι οπαδοί του syncro, μετά τόσα χρόνια κυκλοφορίας, ξέρουν πολύ καλά την ασφάλεια προσφέρει στην πράξη, την θεωρούν λίαν ικανοποιητική γιατί έχουν απτά παραδείγματα και ασχολούνται με το πως θα συντηρήσουν καλύτερα το έμψυχο αυτό εργαλείο και με το πως θα περάσουν καλύτερα χωρίς, μέσα στα πλαίσια της λογικής, να ανησυχούν για κάτι!

10)Τέλος ένα τέτοιο αυτοκίνητο, προσφέρει και τόσα άλλα πράγματα! Είναι πραγματικά μοναδικό και κάποιοι άνθρωποι έχουν αφιερώσει την ζωή τους με διάφορους τρόπους σε αυτό όσο και αν ακούγεται εξωφρενικό κάτι τέτοιο! Ας μην μιλάμε συνεχώς για συγκρούσεις!

Παιδιά την πλάκα μας κάνουμε και μην βαράτε όλοι μαζί! Δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα!

:107:

Οι ερωτήσεις μου ήταν σαφείς και ακόμα δεν έλαβα απαντήσεις:
  • Το επίσημο link/κείμενο (με link) της VW πως στην κατάρρευση του οχήματος έκαναν δοκιμές του χώρου δοκιμών, που είναι? :121:
  • Για ποιες ζώνες θωράκισης μιλάς?
  • Η κυριούλα κάθεται σωστά στην θέση οδήγησης?
  • Όταν τα πόδια των επιβατών βρίσκονται στους 20 πόντους από τον προφυλακτήρα, τι προστασία λαμβάνει ο επιβάτης?
  • Έχουν έγκριση τύπου για νόμιμη κυκλοφορία στο δρόμο όλα αυτά τα (υπερβολικά) υπερυψωμένα (όχι από το εργοστάσιο) οχήματα?
Ας κάνω λοιπόν, μετά από όσα σας είπα, μιά πρώτη προσπάθεια να απαντήσω στα παραπάνω:

1)H VW δεν έμαθα να ασχολήθηκε ποτέ με το video αυτό! Μπορεί και να το έκανε αλλά εγώ δεν το ξέρω! Απαντάει ωστόσο, έμμεσα, με τα δικά της επίσημα video, όπου δείχνει με βάση τις διεθνείς τυποιποιημένες διαδικασίες, μετωπική σύγκρουση σε τοίχο με 50 km/h και μετωπική σύγκρουση σε σταματημένο αυτοκίνητο με 75 km/h. Και στις δύο περιπτώσεις τα αποτελέσματα είναι άριστα η τέλος πάντων η VW θεωρεί πως είναι και γι' αυτό τα προβάλει! Άρα το "δικό" σου το video φίλε Giovanni, είναι ολοφάνερα εκτός διεθνών προδιαγραφών. Και είναι αυτονόητο ότι οποιοδήποτε αυτοκίνητο όσο γερό και αν είναι κάτω από ανεξέλεγκτες συνθήκες σύγκρουσης μπορεί να διαλυθεί στα εξ' ων συνετέθη!

Πάντως επειδή το video αυτό προκάλεσε, έχει συζητηθεί πολύ και κάποιοι που το έψαξαν λένε πως έμαθαν τι συνέβει εδώ:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?cmd=print&id=4302977

και εδώ:

http://motortorque.askaprice.com/videos/watch.asp?video=107

και εδώ:

http://videos.streetfire.net/video/VW-T3-Crashtest_209572.htm


και σε πολλά άλλα μέρη που λένε τα ίδια!

2)Πίστεψέ το η επεδίωξε να το δεις από κοντά: αυτές οι μπάρες που είδες στις φωτογραφίες, ισοδυναμούν με ένα είδος "θώρακα" ελεγχόμενης παραμόρφωσης, λόγω μεγάλης διατομής των δοκαριών και εξαιρετικής σκληρότητας του μετάλλου!

3)Η "κυριούλα" που λες, αντιστοιχεί περίπου στον μέσο άνθρωπο με 1,75 ύψος, απ΄ότι βλέπω από την θέση του κεφαλιού στο προσκέφαλο, με βάση την δική μου θέση, και επειδή έτσι γίνονται οι μετρήσεις! Η θέση της δεν εμπεριέχει κάτι πονηρό γιατί δεν έχει ανάγκη η VW με την κατασκευή που έχει κάνει για κάτι τέτοιο! Είναι καθαρά για λόγους καλύτερης οπτικής!

4)Οι είκοσι πόντοι μπορεί να είναι μικρός χώρος μπορεί να είναι και τεράστιος! Εξαρτάται από τον σχεδιασμό και την κατασκευή και, στην προκειμένη περίπτωση, είναι υπεραρκετός! Σου μιλάω εκ' πείρας όπως θα εξηγήσω πιο κάτω!

5)Όσο για την έγκριση τύπου, απλά δεν ξέρω! Έχω ακούσει ότι σε σταματάει η τροχαία! Εγώ πάντως όταν και εάν το κάνω θα πάρω ειδικά μέτρα σταθεροποίησης! (Γίνεται!)

Τώρα δες και το πλέον περιεκτικό video όπου η VW εξηγεί την δομή του αυτοκινήτου και το στοιχείο απορόφησης των συγκρούσεων με το οποίο είναι εξοπλισμένο και εκ' παραδρομής δεν το έχω περιλάβει στα σχετικά video:


[youtube]Iwa9vdq8dvw[/youtube]






:107:

εγω τα ειδα τα βιντεο εσυ που τα βλεπεις να υπαρχουν;

ποση αποσταση εχει η μουρη του αυτοκινητου απο τις μπαρες

θωρακισης της καμπινας επιβατων;

εγω βλεπω μηδενικη.

την εποχη που βγηκε το μοντελο οπως ειπε ενα μελος δεν

απασχολουσαν τετοια θεματα.

σημερα δεν θα περνουσε κανενα crash test.

υ.γ.χρονια πολλα στη γυναικα σου.

Φίλε μου ρίξε μιά ματιά στο τελευταίο βιντεάκι που έβαλα! Είναι γνωστό ότι η VW ανήκει στους πρωτοπόρους σε θέματα ασφάλειας και έχει κάνει τρομερή προσπάθεια στην παθητική προστασία στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο!

Όσο για τα σημερινά crash test μπορείς να ερευνήσεις το εξής: όταν συγκρούονται μεταξύ τους δύο αυτοκίνητα, το βαρύτερο υπερέχει σχεδόν πάντα του ελαφρύτερου, ακόμα και εαν στα crash test έχει χειρότερη βαθμολογία! Εξ' ου και στις μετρήσεις του FOLKSAM το t3 υπερέχει άυτοκινήτων με φανταστικά αποτελέσματα στα crash test! (Mercedes και βάλε!). Επίσης, όταν υπάρχει ασυμβατότητα, το ψηλότερο, με σημείο επαφής ψήλότερα, πάντα υπερέχει του χαμηλότερου!

Στην περίπτωσή μας τώρα, το μεν 2wd είναι ελάχιστα ψηλότερο έως και χαμηλότερο ενός επιβατικού εάν συγκρουστεί φρενάροντας η φορτωμένο, το δε 4WD, (SYNCRO), είναι ελάχιστα έως πολύ ψηλότερο, όπως συνήθως τα 4x4, ανάλογα με την τρέλλα του ιδιοκτήτη!



:107:

Αλήθεια, μπορείς να μας δώσεις ένα link για να δούμε εν τέλει, τι είναι και ποια είναι η FOLKSAN? :121:

Συγνώμη το είπα λάθος! Το σωστό είναι FOLKSAM, το λέει άλλωστε στους πίνακες που παράθεσα.

LINK:

http://209.85.229.132/search?q=cach...m.se/english+FOLKSAM&cd=2&hl=el&ct=clnk&gl=gr


:107:

To λοιπόν! Σας έχω έκπληξη! Μιά που με τόση επιμονή ζητήθηκε, συγκριτικά στοιχεία crash test από την Αμερικάνικη NCAP!!!

Όμως πρέπει να πω και τα εξής:

1)Περιέλαβα μόνο τα αυτοκίνητα έναντι των οποίων το VANAGON υπερέχει, (VANAGON = ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ/ΝΟΤΙΟΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΦΩΤΑ), και ο λόγος είναι πως, λόγω της πραγματικά ανορθόδοξης κατασκευής και της έλλειψης "μούρης", πολλοί πιστεύουν πως το αυτοκίνητο αυτό είναι "πάτος".

2)Δείτε παρακαλώ πως υπερέχει από αυτοκίνητα με τεράστιες "μούρες".

3)Δείτε πως υπερέχει από πολύ νεώτερα μοντέλα με αερόσακους!

(Αν αυτό δεν είναι τεράστια σχεδιαστική επιτυχία τι να πω...)

4)Οι κόκκινοι αριθμοί είναι οι βαθμοί. Μικρότερο νούμερο = καλύτερο!

5)Αφορά μετωπική σύγκρουση σε σταθερό εμπόδιο.

6)Σε συγκρούσεις με άλλα αυτοκίνητα, τα αποτελέσματα είναι ακόμα καλύτερα για το SYNCRO για τους λόγους που έχω εξηγήσει παραπάνω!

7)Οι syncroναύτες δεν τα έχουν ανάγκη αυτά γιατί ξέρουν από την καθημερινή εμπειρία!


(Ζητάω συγνώμη για την διατεραχή σε ορισμένες στήλες! Τεχνικό πρόβλημα!).




:117: (Ανατριχιαστικό θέμα!)
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Γερμανικό συγκριτικό test με van της εποχής. Πολλά από αυτά κυκλοφορούν ακόμα και είναι παγίδες θανάτου!

Σας παρακαλώ δείτε ότι η υποχώρηση που μετρήθηκε στο t3,φυσικά πολύ μιρότερη των άλλων, ουσιαστικά είναι η υποχώρηση του στοιχείου απορρόφησης σύγκρουσης που παρουσιάζεται στο σχετικό video της VW! To αυτοκίνητο βγαίνει αλώβητο ως προς τον εσωτερικό χώρο, την στιγμή που τα άλλα θα είχν σκοτώσει τον οδηγό τους! (Δυστυχώς στα Γερμανικά).



:107:

2 (Παρεπιπτόντως στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας: κατανομή βάρους 50/50!!!)



3



4



5



6



:107:

Eδώ βλέπετε την υπεροχή του VANAGON στην προαναφερόμενη σύγκρουσή του με το ... μουράτο VOLVO εκφρασμένη σε τυποποιημένες μετρήσεις σε σύγκρουση τύπου offset 50-50

VW CRASH TEST

Its not a truck, but I thought I'd post this for those of you who have to endure comments such as "that thing aint safe! theres no engine in front of you, if you get hit head on, your toast!"

A Volvo 745 and a VW Caravelle (Vanagon) were smashed together at respectively 58 km/h and were aligned so that they made a fifty-fifty frontal impact.

The Caravelle (Vanagon) climbed on top of the Volvo and cut into the cabin. Conclusion was that the VW's rigid design "cannibalizes" the Volvos impact zones. The results below conclude that the volvo driver was killed instantly while the VW driver prolly suffered minor bumps and bruises.

NOTE: HIC greater than 1000 results in death.
Chest impact greater than 60 G results in death.
RESULTS:
HIC (Head Injury Criterion) for driver, Volvo: 3,868, VW: 155
Head Impact, Volvo: 200 G, VW: 42 G
Chest impact, Volvo: 65 G, VW: 30 G

This test was made in 1994 by one of the biggest swedish insurance companies, Folksam.
*click for larger image*




Thanks to Johan Nyberg and Matt for this information.

HOME

εδώ:

http://www.dropgates.com/crash/

Γιατί όπως προανέφερα και ξέρω πως είναι πολύ δύσκολο να το εξηγήσω, στα crash tests σε σταθερό εμπόδιο ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ! Επειδή άλλο πράγμα είναι να συντρίβεις ένα όχημα σε άκαμπτο εμπόδιο κάτω από την δυναμική που δημιουργείται από το ίδιο του το βάρος και άλλο πράγμα είναι η σύγκρουση μεταξύ δύο οχημάτων όπου το α)βαρύτερο, β)ψηλότερο και αν θέλετε γ)σκληρότερο υπερτερεί από λίγο έως συντριπτικά! Ακόμα και αν το "μουράτο" έχει ενάμιση μέτρο μούρη ενώ το άλλο απλά ειδικό σχεδιασμό που όμως είναι ΑΟΡΑΤΟΣ στον μη ειδικό! Αυτή είναι η περίπτωση του SYNCRO!

:126:

Kαι για να στηρίξω καλύτερα τα παραπάνω θα πω το εξής "χοντρό" παράδειγμα που, στην ακρότητά του, προβάλλει καλύτερα τις έννοιες!

Έστω λοιπόν ένα τανκ 40 τόνων που τρέχει με ταχύτητα 100 χιλιομέτρων σε ένα δρόμο. Το τανκ αυτό απρόοπτα και χωρίς να προλάβει να κάνει ελιγμό συναντάει στον δρόμο του ένα άκαμπτο εμπόδιο από μπετό πάνω στο οποίο πέφτει αφρενάριστο. Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι ακόμα και ολοκληρωτική καταστροφή!

Φανταστείτε τώρα το ίδιο άρμα τρέχοντας με την ίδια ταχύτητα, να συναντήσει στον δρόμο του ένα οποιοδήποτε καθημερινό αυτοκίνητο! Απλά θα περάσει από πάνω του αλώβητο ... καταναλώνοντάς το σαν...τραγανό μπισκότο!

Ενώ λοιπόν με το crash test σε άκαμπτο εμπόδιο θα μπορούσαμε να σχηματίσουμε κακκή εικόνα για το τανκ, στην καθημερινότητά μας θα ήταν πιο υγειινό να το βλέπουμε... αλλοιώς!

:107:

Επειδή όμως στο post # 114 ανάφερα τον όρο "σκληρότερο" και μπορεί να παρεξηγηθώ, να σας εξηγήσω ότι η σκληρότητα στην συμπίεση σε συνθήκες πρεσσαρίσματος στην σύγκρουση ενός αυτοκινήτου είναι υπαρκτό μέγεθος και μετριέται με βάση τυποποιημένες μετρήσεις. Γενικά η μεγάλη σκληρότητα είναι ένα σαφές πλεονέκτημα όταν συνδυάζεται με καλά σχεδιασμένες ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης! Και στην περίπτωση του SYNCRO με τον εντελώς μη συμβατικό σχεδιασμό, καταλαβαίνετε πως δεν υπήρχαν περιθώρια για τέτοια λάθη!

Δείτε λοιπόν την σκληρότητα του σε μία ενδοοικογενειακή σύγκριση! (Διαθέτω στοιχεία για συγκρίσεις με αυτοκίνητα και άλλων κατασκευαστών!) Δείτε πόσο μεγάλη είναι η διαφορά σε σχέση με τα "συνηθισμένα" αυτοκίνητα!



:107:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
OI "NEW YORK TIMES" ΓΙΑ ΤΟ SYNCRO





DRIVING; Drawn to a 1980's Camper With the Soul of an S.U.V.

By CHRIS DIXON

Published: July 18, 2003



BOUNDING and bouncing through the dusty backcountry of the Hollister Hills in central California, Ron Lussier demonstrated a rugged bravado that would do the steeliest off-roader proud. ''You know,'' he said, ''roads like this are really the only valid reason for owning a Humvee. They're completely silly in cities or even driving down the freeway. But get back here in one, and you can have some serious fun.''

After easily clearing a three-foot berm on Bonanza Gulch Road, Mr. Lussier headed for an alarmingly steep route, marked by a sign with a single black diamond, indicating a particularly tough off-road drive. Not convinced that his vehicle would make the ascent, I climbed out of the passenger seat and clambered up the road, occasionally on hands and knees, to watch his attempt. He released his clutch and lurched upward. Four knobby tires clawed the ground, and in about 20 seconds he made it, leaving several hooting onlookers, including me, astounded. Mr. Lussier was not driving a Hummer; he was in a 1991 Volkswagen Vanagon Westfalia Syncro camper.

That's right: camper. After this grueling backcountry jaunt, the Syncro converted into a well-equipped R.V. -- a trick no Hummer has ever mastered. And Mr. Lussier, a photographer from San Francisco, settled in for the night.

Produced in Germany and sold in America from 1986 to 1991, the Syncro Vanagon, a four-wheel-drive version of the standard, boxy 1980's Vanagon, is now exceedingly rare, and rarer still are the camper models -- the fully outfitted pop-top version made by Westfalia in Germany and the hardwood-trimmed models modified by Adventurewagen or Country Homes in the United States. The Syncro has a military-inspired undercarriage and a jacked-up drive train with a special gear for climbing hills; on the camper models attachments fold out, slide out and pop up to create sleeping space.

More than 50 Syncro owners, who had largely met through Syncro.org or an Internet mailing list, gathered a few weeks ago in an oak-shaded campground in the Hollister Hills State Vehicular Recreation Area to compare notes and put their vans through the paces on challenging and beautiful backcountry roads. The vans are an anomaly amid the Jeeps, Land Rovers and four-wheel-drive pickup trucks that usually ride this terrain. ''People do get pretty surprised when they see us back here,'' Mr. Lussier said as he rolled back into camp after our white-knuckle ride.

No one, not even Volkswagen, seems to know for sure, but hard-core Syncronauts estimate that only about 5,000 Syncros -- 1,500 campers and 3,500 passenger vans -- were sold in the United States. Well-preserved camper models now sell for almost their original sticker price of around $18,000 and are appreciating in value.

The couple -- a married former Roman Catholic priest and a former nun -- who sold Mr. Lussier his Syncro told him they had driven it from California to Alaska, where they lived in it. Mr. Lussier once shipped it to Venezuela and drove it through Brazil. Now, with upgraded shocks, wheels and a gleaming paint job, it is in superb condition. ''I don't believe in mollycoddling it,'' he said. ''You've got to use it. Otherwise, what's the point in having it?''

Brian Smith, 44, of Oceanside, Calif., has a 1987 Syncro camper that he has customized with a microwave, toaster oven, camp heater and external generator. ''I swear to God if someone offered me $50,000 for this car,'' he said, ''I wouldn't sell it.'' He added: ''I drove it down to Tulúm in the Yucatán and camped right on the beach. I went through Chiapas and saw the waterfalls and rain forests. You can go and camp 10 feet from the water, completely self-contained.''

These Syncro enthusiasts were preaching to the converted. Last year I purchased my own 1986 Syncro camper, paying $12,000 to a family in Los Angeles who had named it Cecilia. For me, Cecilia represented the ultimate journalist's tool. In it, I could get nearly anywhere to cover a story, and I wouldn't need a hotel. I could fix a cup of hot coffee, plug in a power inverter to run my cellphone-connected laptop and type away.

Of course, there was also the promise of camping adventures with my wife, Quinn, which we have pursued with abandon across California's outback. And like many other Syncro converts, we soon began to wonder why there weren't more of these versatile vehicles on the roads.

As Christian Bokich, a brand marketing strategist at Volkswagen, and Thomas Niksch, a mechanical engineer who runs a German Syncro enthusiasts' Web site (www.syncro16.de), tell the story, the Syncro was both behind and ahead of its time. At $18,000, the camper model was expensive for 1986, yet it had only a 90-horsepower engine, better suited to a Beetle than a 4,000-pound van. It was complicated to manufacture, and Volkswagen was concentrating at that time on building a new minivan. The company was loath even to promote the Syncro, though magazines like Car and Driver gave it glowing reviews.

''I've had a lot of contact with managers from that time,'' Mr. Bokich said. ''They said that the biggest challenge was that people weren't getting the message about the Syncro.''

The Syncro's origins go back to the late 1970's when two Volkswagen engineers, dreaming of a vehicle they could use to camp and travel to remote places like the Sahara desert, built some prototypes. In the mid-1980's, Steyr-Daimler-Puch, manufacturer of a legendary military off-road vehicle called the Pinzgauer, teamed up with Volkswagen to design and manufacture the Syncro.

(Page 2 of 2)

IN many ways, it was a groundbreaking ground pounder. An independently suspended four-wheel-drive system gave it excellent ground clearance and kept all four wheels planted in challenging terrain. A locking system gave it tanklike traction by preventing any one wheel from breaking free and spinning. A viscous coupler, now a common device, automatically engaged the four-wheel-drive in response to any slippage in the rear wheels. Many of the inventions found in the Syncro have since made their way into vehicles like the Subaru Outback and Volkswagen's own new S.U.V., the Touareg.

But it was the camper model that truly distinguished the Syncro. In it you could keep food fresh in a small refrigerator, cook it on a two-burner stove, wash the dishes in a stainless-steel sink with water from a 13-gallon tank, store gear in a series of cabinets and sleep four people comfortably. The little-known Syncro camper was a backcountry mobile home, the ultimate expression of a sport utility vehicle before the term was even coined.

At the Hollister camp, Brent Christensen, a director of product development for a software company in Santa Barbara, Calif., described a family trip ''all the way up the coast, close to Seattle, then through the Sierras'' with stops at out-of-the-way campsites. ''We'll say, 'There's a neat-looking site, but it's right over that big berm and down between those two trees,' '' he said. '' 'Let's see if we can get down there.' The next morning we wake up with the creek outside our front door.''

Eric Ching, 35, a lifeguard from Huntington Beach, Calif., and his wife, Tina Om, have taken their 2-year-old daughter, Zoe, around California with them, charging in their 1990 Syncro through the soft sand dunes of Pismo Beach and the deep snow of Mammoth Mountain and up the punishing hills at Hollister (where Zoe snoozed in her car seat the whole way). ''We like going places you don't see people,'' Mr. Ching said.

Brian Smith's Syncro traveled the world even before he and his family began taking it on trips to Mexico. ''The guy who owned it before me was a diplomat,'' Mr. Smith said. ''They shipped him out to Africa to work and he shipped the van. He was with his wife and two kids camping in the van and they woke up one morning and thought there was an earthquake. They look out the window and there's an elephant running at them. He just jumped down from his bed with the pop-top up and started driving. The elephant collapsed the back hatch but they got away.''

The Internet has not only coalesced the thinly spread community of Syncro zealots, but created a viable market for Syncro parts. Today, you can buy any Syncro part online, including oversized South African VW wheels and improved suspension components from Australia. You can even swap the engine for a more powerful VW turbodiesel or a Subaru Outback powerplant.

Mr. Lussier said he was already wondering how to put an electric engine in his Syncro in the distant future, when he expects petroleum use to be banned.

Like several owners at Hollister, he said flatly that he would never sell his Syncro.

I think I'll hang on to mine, too.


:107:



:107:

Nα ένα VANAGON SYNCRO WESTFALIA (CAMPER), σαν αυτό για το οποίο κάνει λόγο το άρθρο των NEW YORK TIMES περιδιαβαίνοντας την πόλη:





:107:

Kαι εδώ στον φυσικό του χώρο:




:107:

Έτσι γίνεται:





:107:
 

Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

θα σου γραψω κατι για τελευταια φορα.

το syncro δεν εχει ζωνες ελεγχομενης παραμορφωσης.

ζωνη ελεγχομενης παραμορφωσης ειναι η αρχη του αυτοκινητου μεχρι την

καμπινα επιβατων.

στο syncro δεν υπαρχη τετοιο πραγμα με αποτελεσμα αναγκαστικα

να το εχουν κανη πολυ σκληρο γιατι τα ποδια του οδηγου ειναι 20 εκ.

απο τον προφυλακτηρα.

σε συκρουση με ελαφρυτερο αυτοκινητο υπερτερη οπως και το μικροτερο

αυτοκινητο σε σχεση με ενα παπι π.χ.

ωστοσο σε μια συγκρουση με βαρυτερο οχημα η ακαμπτο εμποδιο υστερη

γιατι η αυξημενη σκληροτητα (αναγκαστικα λογω μη υπαρξης μουρης)

φορτιζη με περισοτερα G τους επιβατες.

το οτι αδιαφορη παντελως για την ασφαλεια των αλλων ειδικα τα ψηλωμενα

το αφηνω ασχολιαστο.
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
θα σου γραψω κατι για τελευταια φορα.

το syncro δεν εχει ζωνες ελεγχομενης παραμορφωσης.

ζωνη ελεγχομενης παραμορφωσης ειναι η αρχη του αυτοκινητου μεχρι την

καμπινα επιβατων.

στο syncro δεν υπαρχη τετοιο πραγμα με αποτελεσμα αναγκαστικα

να το εχουν κανη πολυ σκληρο γιατι τα ποδια του οδηγου ειναι 20 εκ.

απο τον προφυλακτηρα.

σε συκρουση με ελαφρυτερο αυτοκινητο υπερτερη οπως και το μικροτερο

αυτοκινητο σε σχεση με ενα παπι π.χ.

ωστοσο σε μια συγκρουση με βαρυτερο οχημα η ακαμπτο εμποδιο υστερη

γιατι η αυξημενη σκληροτητα (αναγκαστικα λογω μη υπαρξης μουρης)

φορτιζη με περισοτερα G τους επιβατες.

το οτι αδιαφορη παντελως για την ασφαλεια των αλλων ειδικα τα ψηλωμενα

το αφηνω ασχολιαστο.
Φίλε μου στα post # 104, (video για ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης), και # 107, (crash test NCAP, σύγκρουση με άκαμπτο εμπόδιο), μπορείς να βρείς τις απαντήσεις στις απόψεις σου αυτές, με τον πλέον επίσημο και κατηγορηματικό τρόπο!

Ωστόσο αναγνωρίζω την δυσκολία που υπάρχει να γίνει κατανοητό πως λειτουργεί αυτό το σύστημα! Είναι εντελώς ασυνήθιστο!

:107:

Στο μεταξύ οι απανταχού syncronauts, (USA), επιμένουν να περνάνε όμορφα!

[youtube]P-BX3iCPNT0[/youtube]

:107:

Eδώ σε μία πολύ τεχνική άσκηση που απαιτεί την ύπαρξη μπλοκέ διαφορικών και μπρος και πίσω! (Ελάχιστα τζιποειδή διαθέτουν κάτι τέτοιο!)

Τα video αυτά είναι από την εκδήλωση "SYNCRO DE MAYO" που γίνεται κάθε χρόνο στις Η.Π.Α., (στην χώρα του 4x4), από όσους έχουν μαγευτεί από τις χάρες ενός "εισαγόμενου ξένου" όπως το αποκαλούν, αυτοκινήτου!


[youtube]b_RhqZvWxiE[/youtube]

:107:

Eδώ μπορείτε να δείτε τον TOM HANKS να μιλάει για το SYNCRO του, ανάμεσα σε άλλα! Φυσικά θα μπορούσε να αγοράσει οτιδήποτε άλλο, άλλωστε είναι και πάμφθηνα εκεί, αλλά αγόρασε ένα "20 years new car", "starship enterprise", όπως το αποκαλεί!

http://www.gowesty.com/view_page.php?name=video


:107:
 

Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

το ξερω απο τοτε με τα ηχεια οτι δεν υπαρχη περιπτωση να δεχτης τι σου λενε ουτε

σε 100 χρονια.

αφου δεν υπαρχη χωρος λεμε μπορης να το καταλαβης η κινεζικα τα γραφω;

εχει μερικα εκατοστα να ακινητοποιηθη γιατι μετα θα σου λιωση τα ποδια τοσο δυσκολο

ειναι να το καταλαβης;

ποσα G θα φας αν απο τα 50χλμ σταματησεις σε 10 εκ και ποσα σε 1 μετρο;

αν θελης απαντησε μου ευθεως και ασε τις γενικοτητες και τις παραβολες σε

προηγουμενα ποστ σου που επαναλαμβανουν τα ιδια.
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

το ξερω απο τοτε με τα ηχεια οτι δεν υπαρχη περιπτωση να δεχτης τι σου λενε ουτε

σε 100 χρονια.

αφου δεν υπαρχη χωρος λεμε μπορης να το καταλαβης η κινεζικα τα γραφω;

εχει μερικα εκατοστα να ακινητοποιηθη γιατι μετα θα σου λιωση τα ποδια τοσο δυσκολο

ειναι να το καταλαβης;

ποσα G θα φας αν απο τα 50χλμ σταματησεις σε 10 εκ και ποσα σε 1 μετρο;

αν θελης απαντησε μου ευθεως και ασε τις γενικοτητες και τις παραβολες σε

προηγουμενα ποστ σου που επαναλαμβανουν τα ιδια.
Φίλε μου τα g αυτά είναι μετρημένα από την NCAP και με τον τυποποιημένο τρόπο που ισχύει διεθνώς, δίνονται τα αποτελέσματα!

Αν πάντως σε ενδιαφέρει περισσότερο η δική μου άποψη, ευχαρίστως να σου την πω! Λίγη υπομονή μόνο μέχρι να αποκτήσω τις ανάλογες εγκαταστάσεις κάποιων εκατομμυρίων δολλαρίων που απαιτούνται!

Πάντως εγώ έχω τρακάρει οδηγώντας τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά η εμπειρία μου αυτή είναι βέβαιο πως σου είναι παγερά αδιάφορη! Τι άλλο να πούμε;

:111:
 

Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

Φίλε μου τα g αυτά είναι μετρημένα από την NCAP και με τον τυποποιημένο τρόπο που ισχύει διεθνώς, δίνονται τα αποτελέσματα!

Αν πάντως σε ενδιαφέρει περισσότερο η δική μου άποψη, ευχαρίστως να σου την πω! Λίγη υπομονή μόνο μέχρι να αποκτήσω τις ανάλογες εγκαταστάσεις κάποιων εκατομμυρίων δολλαρίων που απαιτούνται!

Πάντως εγώ έχω τρακάρει οδηγώντας τέτοιο αυτοκίνητο, αλλά η εμπειρία μου αυτή είναι βέβαιο πως σου είναι παγερά αδιάφορη! Τι άλλο να πούμε;

:111:
πριν ποσα χρονια τα μετρησαν;

γιατι απο ενα σημειο και μετα οι αυτοκινητοβιομηχανιες αρχισαν

να κανουν πιο μαλακες τις ζωνες ελεγχομενης παραμορφωσης

και πιο ενισχυμενους τους θαλαμους επιβατως για να μειωσουν

την επιβραδυνση.

αν δης crash test της bmw σειρα 3 e36 που ηταν κορυφη στην

εποχη της με σημερινα κρητηρια πηρε 2 αστερια.
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
πριν ποσα χρονια τα μετρησαν;

γιατι απο ενα σημειο και μετα οι αυτοκινητοβιομηχανιες αρχισαν

να κανουν πιο μαλακες τις ζωνες ελεγχομενης παραμορφωσης

και πιο ενισχυμενους τους θαλαμους επιβατως για να μειωσουν

την επιβραδυνση.

αν δης crash test της bmw σειρα 3 e36 που ηταν κορυφη στην

εποχη της με σημερινα κρητηρια πηρε 2 αστερια.

Φίλε back θα σε μαλώσω! Μου έρχεσαι αδιάβαστος!

Λοιπόν! Ποστ # 53 στο παρόν νήμα, link αρ. 2:

BMW ΣΕΙΡΑ 3 (ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ SYNCRO/CARAVELLE):

1)83-91:
-20% ΑΠΟ ΤΟ AVERAGE

2)91-97: AVERAGE

OTAN TO CARAVELLE (T3) 80-91 EINAI +40%!!!


:107:

Και η γιορτή συνεχίζεται!


[youtube]wG-rk3ysg3I[/youtube]


:107:
 

Μηνύματα
4.344
Reaction score
1.765
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

Φίλε back θα σε μαλώσω! Μου έρχεσαι αδιάβαστος!

Λοιπόν! Ποστ # 53 στο παρόν νήμα, link αρ. 2:

BMW ΣΕΙΡΑ 3 (ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΤΟΥ SYNCRO/CARAVELLE):

1)83-91:
-20% ΑΠΟ ΤΟ AVERAGE

2)91-97: AVERAGE

OTAN TO CARAVELLE (T3) 80-91 EINAI +40%!!!

:107:
εγω μιλησα για την e36 που ειναι 91-97 ωστοσο να σου ξαναπω

οτι εκεινα τα χρονια μπορη να ηταν καλο αλλα σε σχεση με τα

σημερινα αυτοκινητα ουτε το μεσο ορο δεν θα επιανε.
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

Η Διεθνής κοινότητα που έχει σαν χόμπυ της το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, περιλαμβάνει συλλόγους σε όλα τα μεγάλα δυτικά κράτη! ¨Σύλλογοι υπάρχουν σε:

1)H.Π.Α.
2)Γαλλία
3)Γερμανία (φυσικά)
4)Αγγλία
5)Βέλγιο
6)Ιταλία
7)Ισπανία
8)Νότιο Αφρική (φυσικά όπου, ίσως δεν είναι τόσο γνωστό, υπάρχει εργοστάσιο της VW και όπου το SYNCRO παραγόταν έως το 2002).

και ίσως και αλλού.

Στην Ελλάδα πάντως δύο είναι τα μεγάλα ονόματα που έχουν συνδέσει την πορία τους με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο:

O ένας είναι ο (ήδη αναφερθείς) πρωταθλητήε Ελλάδας 4x4 1993 κ. Ραφτόπουλος, και ο άλλος είναι ο κ. Γιάννης Κοκολάκης.

Περισσότερα ελπίζω να έχω σε λίγο!

:107:
 

Μηνύματα
1
Reaction score
0
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

καλη σπερα και απο μενα.
Ενα μπραβο για αυτο το νεο topic που μας δινει ευχαριστες αναμνησεις απο το αγαπημενο μας αυτοκινητο.
Ειμουν μεχρι προτεινος κατοχος ενος syncro 16 το οποιο απο καινουργιο το παρεδωσα στον επομενο ιδιοκτητη του με 250.000 χιλιομετρα.εχοντας κανει 188000 χιλιομ χωμα στα ελληνικα βουνα,εχοντας τρεξει 6 ραλλυ Ακροπολις και τερματιζωντας σε αυτα,αλλα και σε πολλους αγωνες enturo και rally και εχοντας παρει κυπελο Ελλαδος 1994
στο trial4x4 μονο καλες εντυπωσεις και θυμισες υπαρχουν.
πιστευω οτι απο το βημα αυτο εδω θα μπορουμε να πουμε πολλα για αυτα τα αυτοκινητα.
Κοκολακης Γιαννης
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Bέβαια γράφοντας όλα αυτά ξέχασα την ΜΕΓΑΛΗ κοινότητα των syncroναυτών της ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ!, και ίσως και κάποιες άλλες! Ζητάω την κατανόησή σας γιατί δεν ήταν κάτι το προγραμματισμένο και έτσι είναι αναπόφευκτα τα λάθη!

Θα αυτοτιμωριθώ ξεκινώντας μία παρουσίαση των κοινοτήτων αυτών από την Αυστραλιανή.

:107:

καλη σπερα και απο μενα.
Ενα μπραβο για αυτο το νεο topic που μας δινει ευχαριστες αναμνησεις απο το αγαπημενο μας αυτοκινητο.
Ειμουν μεχρι προτεινος κατοχος ενος syncro 16 το οποιο απο καινουργιο το παρεδωσα στον επομενο ιδιοκτητη του με 250.000 χιλιομετρα.εχοντας κανει 188000 χιλιομ χωμα στα ελληνικα βουνα,εχοντας τρεξει 6 ραλλυ Ακροπολις και τερματιζωντας σε αυτα,αλλα και σε πολλους αγωνες enturo και rally και εχοντας παρει κυπελο Ελλαδος 1994
στο trial4x4 μονο καλες εντυπωσεις και θυμισες υπαρχουν.
πιστευω οτι απο το βημα αυτο εδω θα μπορουμε να πουμε πολλα για αυτα τα αυτοκινητα.
Κοκολακης Γιαννης
Χαιρετώ τον κ. Κοκολάκη, τον ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μας κάνει και δηλώνω πως κρέμομαι από τα χείλη του!

:605:

Είναι φανερό πως μιά μερίδα ανθρώπων πιστεύει πως το SYNCRO είναι κατάλληλο μόνο για ... βοηθητικές χρήσεις, όπως αυτή:



(Aπό το περιοδικό ΜΒΙΚΕ, ΤΕΥΧΟΣ 79, ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2009).


:107:

Aπό την άλλη έχεις τους Αυστραλούς να αναφωνούν:

"OH VOTΤ A FEELING!"

εδώ:

http://www.pps.net.au/4wdencounter/articles/vw.html

EINAI ΤΡΕΛΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΥΣΤΡΑΛΟΙ!!!


:107:

(Kαι οι Αμερικάνοι βέβαια που το λένε "mooving guard rail", και "κοτσάρουν" κινητήρα PORSCHE CARRERA 3.200 cc

εδώ:


http://www.msdsinc.com/vanagon_ecs.htm)


:107:
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

καλη σπερα και απο μενα.
Ενα μπραβο για αυτο το νεο topic που μας δινει ευχαριστες αναμνησεις απο το αγαπημενο μας αυτοκινητο.
Ειμουν μεχρι προτεινος κατοχος ενος syncro 16 το οποιο απο καινουργιο το παρεδωσα στον επομενο ιδιοκτητη του με 250.000 χιλιομετρα.εχοντας κανει 188000 χιλιομ χωμα στα ελληνικα βουνα,εχοντας τρεξει 6 ραλλυ Ακροπολις και τερματιζωντας σε αυτα,αλλα και σε πολλους αγωνες enturo και rally και εχοντας παρει κυπελο Ελλαδος 1994
στο trial4x4 μονο καλες εντυπωσεις και θυμισες υπαρχουν.
πιστευω οτι απο το βημα αυτο εδω θα μπορουμε να πουμε πολλα για αυτα τα αυτοκινητα.
Κοκολακης Γιαννης
Καλησπέρα κύριε Κοκολάκη.
Καλώς ήρθατε στην παρέα του AVsite.
Καλή συνέχεια :107:
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

Πάμε στο «θέμα» μας.
Χωρίς να θέλω να προσπεράσω αναίμακτα τις ευγενείς προθέσεις του φίλου caravelle να υπερασπισθεί το Vanagon, θα εξηγήσω (για ακόμη μια φορά) που φέρνω τις αντιρρήσεις μου.


Υπόθεση 1η: Το όχημα είναι όντως «κάστρο» και σε περίπτωση ατυχήματος (με οποιοδήποτε άλλο όχημα - σχεδόν -) η καμπίνα διατηρεί τις διαστάσεις της, επιτρέποντας στους επιβάτες να διατηρήσουν τον απαραίτητο χώρο διαβίωσης. Αυτό σημαίνει πως το «κάστρο» είναι τόσο άκαμπτο που οι επιβάτες θα δεχθούν τεράστιες δυνάμεις από τις ζώνες ασφαλείας και συνεπώς θα έχουμε ως αποτέλεσμα μεγάλους τραυματισμούς. Είτε από τις ζώνες (στήθος - ώμοι - λεκάνη) είτε στον αυχένα (σχεδόν θανατηφόρο λόγω μεγάλων g επιβράδυνσης σε μικρό dt) είτε στο κεφάλι (κρούση στα πλαϊνά είτε στην A pillar).
Δυστυχώς για όλους μας, οι νόμοι της φυσικής είναι πολύ δεσμευτικοί.
Σε περίπτωση κρούσης, η ώθηση (συνεπώς δύναμη που δέχεται το σώμα) είναι ανάλογη της μεταβολής της ορμής και αντιστρόφως ανάλογη του χρόνου κρούσης. Αφού λοιπόν το ΔJ (μεταβολή της ορμής) είναι δεδομένο (δεδομένη μάζα επιβάτη, δεδομένη μεταβολή της ταχύτητας), το μόνο που μπορεί να αλλάξει είναι ο χρόνος κρούσης. Όσο μικρότερος, τόσο μεγαλύτερο το πηλίκο ΔJ/Δt και συνεπώς μεγαλύτερη η δύναμη που δέχεται το σώμα.
Στο «κάστρο», η μεγάλη ακαμψία του οχήματος, σημαίνει μικρή ζημιά οπτικά στο όχημα αλλά πολύ μικρό χρόνο κρούσης και συνεπώς τεράστια δύναμη στον επιβάτη. Άρα, θάνατος ή μεγάλος τραυματισμός. Συμπέρασμα? Μηδενικά αστεράκια στα crash tests του σήμερα. Τέλος......


Υπόθεση 2: Το όχημα δεν είναι «κάστρο». Δηλαδή είναι μαλακό για να μεγαλώσει τον χρόνο (και να μειώσει την πιθανότητα τραυματισμού από την μεταβολή της ορμής). Τότε όμως, η μαλακότητα του οχήματος, σε συνδυασμό τον πολύ μικρό πρόβολο εμπρός από τα πόδια των επιβατών, σημαίνει πως θα υπάρχει τέτοια υποχώρηση προς τα πίσω που θα έχουμε πολύ μεγάλους τραυματισμούς στα πόδια και λεκάνη με σαφείς τάσεις προς αναπηρία (μεταφορά των μεγάλων δυνάμεων από τα πόδια στη λεκάνη και στην σπονδυλική στήλη). Συμπέρασμα? Πάλι βαρβάτος τραυματισμός. Που με τα σημερινά δεδομένα θα ήταν μηδενικά αστεράκια στα crash tests.



Πάμε παρακάτω.....
Αν ένα Vanagon είχε τρακάρισμα με 60-70km/h με ένα σύγχρονο όχημα (ιδιαίτερα αν αυτό ήταν κανένα σύγχρονο suv ή πολυμορφικό) ο οδηγός του vanagon θα ήταν να τον κλαίνε οι ρέγγες....
Ναι, ιστορικά, το vanagon είναι ένα αξιόλογο όχημα, αλλά με τα δεδομένα του σήμερα αναγκαστικά γίνεται ένα όχημα καθαρά ειδικής χρήσης και όχι γενικής χρήσης. Και όχι μόνο στο θέμα τρακαρίσματος αλλά σε πάμπολλους τομείς (άνεση, ευχρηστία, αποτελεσματικότητα φρένων, οδική συμπεριφορά κοκ). Μέχρι και απλούστατα πράγματα δεν μπορεί να εκτελέσει αξιοπρεπώς (πχ σωστό σκούπισμα αλεξανέμιου αφού έχει μικρούς και αργούς υαλοκαθαριστήρες, σωστός ξεθάμπωμα τζαμιών λόγω αδύναμου ή ανύπαρκτου ac, κουραστικό στην οδήγηση κοκ).
Ως ιστορικό όχημα, για κυκλοφορία ελάχιστων ωρών το δέχομαι.
Όχι όμως για καθημερινή χρήση, αν δεν είμαστε διατεθημένοι να ρίξουμε πολύυυυυυυυυυυ νερό στο κρασί μας.

Αυτά τα λίγα.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός :126:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Πάμε στο «θέμα» μας.
Χωρίς να θέλω να προσπεράσω αναίμακτα τις ευγενείς προθέσεις του φίλου caravelle να υπερασπισθεί το Vanagon, θα εξηγήσω (για ακόμη μια φορά) που φέρνω τις αντιρρήσεις μου.


Υπόθεση 1η: Το όχημα είναι όντως «κάστρο» και σε περίπτωση ατυχήματος (με οποιοδήποτε άλλο όχημα - σχεδόν -) η καμπίνα διατηρεί τις διαστάσεις της, επιτρέποντας στους επιβάτες να διατηρήσουν τον απαραίτητο χώρο διαβίωσης. Αυτό σημαίνει πως το «κάστρο» είναι τόσο άκαμπτο που οι επιβάτες θα δεχθούν τεράστιες δυνάμεις από τις ζώνες ασφαλείας και συνεπώς θα έχουμε ως αποτέλεσμα μεγάλους τραυματισμούς. Είτε από τις ζώνες (στήθος - ώμοι - λεκάνη) είτε στον αυχένα (σχεδόν θανατηφόρο λόγω μεγάλων g επιβράδυνσης σε μικρό dt) είτε στο κεφάλι (κρούση στα πλαϊνά είτε στην A pillar).
Δυστυχώς για όλους μας, οι νόμοι της φυσικής είναι πολύ δεσμευτικοί.
Σε περίπτωση κρούσης, η ώθηση (συνεπώς δύναμη που δέχεται το σώμα) είναι ανάλογη της μεταβολής της ορμής και αντιστρόφως ανάλογη του χρόνου κρούσης. Αφού λοιπόν το ΔJ (μεταβολή της ορμής) είναι δεδομένο (δεδομένη μάζα επιβάτη, δεδομένη μεταβολή της ταχύτητας), το μόνο που μπορεί να αλλάξει είναι ο χρόνος κρούσης. Όσο μικρότερος, τόσο μεγαλύτερο το πηλίκο ΔJ/Δt και συνεπώς μεγαλύτερη η δύναμη που δέχεται το σώμα.
Στο «κάστρο», η μεγάλη ακαμψία του οχήματος, σημαίνει μικρή ζημιά οπτικά στο όχημα αλλά πολύ μικρό χρόνο κρούσης και συνεπώς τεράστια δύναμη στον επιβάτη. Άρα, θάνατος ή μεγάλος τραυματισμός. Συμπέρασμα? Μηδενικά αστεράκια στα crash tests του σήμερα. Τέλος......


Υπόθεση 2: Το όχημα δεν είναι «κάστρο». Δηλαδή είναι μαλακό για να μεγαλώσει τον χρόνο (και να μειώσει την πιθανότητα τραυματισμού από την μεταβολή της ορμής). Τότε όμως, η μαλακότητα του οχήματος, σε συνδυασμό τον πολύ μικρό πρόβολο εμπρός από τα πόδια των επιβατών, σημαίνει πως θα υπάρχει τέτοια υποχώρηση προς τα πίσω που θα έχουμε πολύ μεγάλους τραυματισμούς στα πόδια και λεκάνη με σαφείς τάσεις προς αναπηρία (μεταφορά των μεγάλων δυνάμεων από τα πόδια στη λεκάνη και στην σπονδυλική στήλη). Συμπέρασμα? Πάλι βαρβάτος τραυματισμός. Που με τα σημερινά δεδομένα θα ήταν μηδενικά αστεράκια στα crash tests.



Πάμε παρακάτω.....
Αν ένα Vanagon είχε τρακάρισμα με 60-70km/h με ένα σύγχρονο όχημα (ιδιαίτερα αν αυτό ήταν κανένα σύγχρονο suv ή πολυμορφικό) ο οδηγός του vanagon θα ήταν να τον κλαίνε οι ρέγγες....
Ναι, ιστορικά, το vanagon είναι ένα αξιόλογο όχημα, αλλά με τα δεδομένα του σήμερα αναγκαστικά γίνεται ένα όχημα καθαρά ειδικής χρήσης και όχι γενικής χρήσης. Και όχι μόνο στο θέμα τρακαρίσματος αλλά σε πάμπολλους τομείς (άνεση, ευχρηστία, αποτελεσματικότητα φρένων, οδική συμπεριφορά κοκ). Μέχρι και απλούστατα πράγματα δεν μπορεί να εκτελέσει αξιοπρεπώς (πχ σωστό σκούπισμα αλεξανέμιου αφού έχει μικρούς και αργούς υαλοκαθαριστήρες, σωστός ξεθάμπωμα τζαμιών λόγω αδύναμου ή ανύπαρκτου ac, κουραστικό στην οδήγηση κοκ).
Ως ιστορικό όχημα, για κυκλοφορία ελάχιστων ωρών το δέχομαι.
Όχι όμως για καθημερινή χρήση, αν δεν είμαστε διατεθημένοι να ρίξουμε πολύυυυυυυυυυυ νερό στο κρασί μας.

Αυτά τα λίγα.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός :126:

Συγνώμη αλλά όσον αφορά την παθητική ασφάλεια απάντησα εκτενώς με επίσημο και κατηγορηματικό τρόπο!

Όποιος θέλει ας εντρυφίσει στα στοιχεία και θα βρει όλες τις απαντήσεις!

Έχω παραθέσει

1)επίσημα στοιχεία του κατασκευαστή με video και εικόνες που εξηγεί πως γίνεται η απορρόφηση της ενέργειας.

2)επίσημα στοιχεία της ΝCAP που δείχνει ότι είναι καλύτερο σε αυτούς τους τομείς ακόμα και από κάποια αυτοκίνητα με αερόσακο!

3)επίσημα στοιχεία του FOLKSAM που δείχνει πως είναι καλύτερο από διάφορα μοντέλλα ΒΜW, MERCEDES κα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα!

4)δοκιμαστική μετωπική offset
50 % σύγκρουση με ένα κατ' εξοχήν θεωρούμενο ασφαλές μοντέλο της VOLVO που μάλιστα έχει την ίδια βαθμολογία από FOLKSAM, δηλαδή + 40% το οποίο και διέλυσε!

5)επίσημο crash test της ADAC που συγκρίνει με άλλα παρόμοιας εμφάνισης αυτοκίνητα!

6)αναφορά ιδιώτη που τράκαρε και με μεγάλη έκπληξή του διαπίστωσε άριστη προστασία!

Δηλαδή τι άλλο χρειάζεται για να αποδειχθή η αξία του σε αυτόν τον τομέα;

Και να πω και κάτι ακόμα; Κανείς δεν είπε ότι με το αυτοκίνητο αυτό παίζουμε τα συγκρουόμενα!



:107:

Πάμε στο «θέμα» μας.
Χωρίς να θέλω να προσπεράσω αναίμακτα τις ευγενείς προθέσεις του φίλου caravelle να υπερασπισθεί το Vanagon, θα εξηγήσω (για ακόμη μια φορά) που φέρνω τις αντιρρήσεις μου.


Υπόθεση 1η: Το όχημα είναι όντως «κάστρο» και σε περίπτωση ατυχήματος (με οποιοδήποτε άλλο όχημα - σχεδόν -) η καμπίνα διατηρεί τις διαστάσεις της, επιτρέποντας στους επιβάτες να διατηρήσουν τον απαραίτητο χώρο διαβίωσης. Αυτό σημαίνει πως το «κάστρο» είναι τόσο άκαμπτο που οι επιβάτες θα δεχθούν τεράστιες δυνάμεις από τις ζώνες ασφαλείας και συνεπώς θα έχουμε ως αποτέλεσμα μεγάλους τραυματισμούς. Είτε από τις ζώνες (στήθος - ώμοι - λεκάνη) είτε στον αυχένα (σχεδόν θανατηφόρο λόγω μεγάλων g επιβράδυνσης σε μικρό dt) είτε στο κεφάλι (κρούση στα πλαϊνά είτε στην A pillar).
Δυστυχώς για όλους μας, οι νόμοι της φυσικής είναι πολύ δεσμευτικοί.
Σε περίπτωση κρούσης, η ώθηση (συνεπώς δύναμη που δέχεται το σώμα) είναι ανάλογη της μεταβολής της ορμής και αντιστρόφως ανάλογη του χρόνου κρούσης. Αφού λοιπόν το ΔJ (μεταβολή της ορμής) είναι δεδομένο (δεδομένη μάζα επιβάτη, δεδομένη μεταβολή της ταχύτητας), το μόνο που μπορεί να αλλάξει είναι ο χρόνος κρούσης. Όσο μικρότερος, τόσο μεγαλύτερο το πηλίκο ΔJ/Δt και συνεπώς μεγαλύτερη η δύναμη που δέχεται το σώμα.
Στο «κάστρο», η μεγάλη ακαμψία του οχήματος, σημαίνει μικρή ζημιά οπτικά στο όχημα αλλά πολύ μικρό χρόνο κρούσης και συνεπώς τεράστια δύναμη στον επιβάτη. Άρα, θάνατος ή μεγάλος τραυματισμός. Συμπέρασμα? Μηδενικά αστεράκια στα crash tests του σήμερα. Τέλος......


Υπόθεση 2: Το όχημα δεν είναι «κάστρο». Δηλαδή είναι μαλακό για να μεγαλώσει τον χρόνο (και να μειώσει την πιθανότητα τραυματισμού από την μεταβολή της ορμής). Τότε όμως, η μαλακότητα του οχήματος, σε συνδυασμό τον πολύ μικρό πρόβολο εμπρός από τα πόδια των επιβατών, σημαίνει πως θα υπάρχει τέτοια υποχώρηση προς τα πίσω που θα έχουμε πολύ μεγάλους τραυματισμούς στα πόδια και λεκάνη με σαφείς τάσεις προς αναπηρία (μεταφορά των μεγάλων δυνάμεων από τα πόδια στη λεκάνη και στην σπονδυλική στήλη). Συμπέρασμα? Πάλι βαρβάτος τραυματισμός. Που με τα σημερινά δεδομένα θα ήταν μηδενικά αστεράκια στα crash tests.



Πάμε παρακάτω.....
Αν ένα Vanagon είχε τρακάρισμα με 60-70km/h με ένα σύγχρονο όχημα (ιδιαίτερα αν αυτό ήταν κανένα σύγχρονο suv ή πολυμορφικό) ο οδηγός του vanagon θα ήταν να τον κλαίνε οι ρέγγες....
Ναι, ιστορικά, το vanagon είναι ένα αξιόλογο όχημα, αλλά με τα δεδομένα του σήμερα αναγκαστικά γίνεται ένα όχημα καθαρά ειδικής χρήσης και όχι γενικής χρήσης. Και όχι μόνο στο θέμα τρακαρίσματος αλλά σε πάμπολλους τομείς (άνεση, ευχρηστία, αποτελεσματικότητα φρένων, οδική συμπεριφορά κοκ). Μέχρι και απλούστατα πράγματα δεν μπορεί να εκτελέσει αξιοπρεπώς (πχ σωστό σκούπισμα αλεξανέμιου αφού έχει μικρούς και αργούς υαλοκαθαριστήρες, σωστός ξεθάμπωμα τζαμιών λόγω αδύναμου ή ανύπαρκτου ac, κουραστικό στην οδήγηση κοκ).
Ως ιστορικό όχημα, για κυκλοφορία ελάχιστων ωρών το δέχομαι.
Όχι όμως για καθημερινή χρήση, αν δεν είμαστε διατεθημένοι να ρίξουμε πολύυυυυυυυυυυ νερό στο κρασί μας.

Αυτά τα λίγα.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός :126:

Φίλε Giovanni νάσαι καλά! Με έβαλες να πιάσω δουλειά για μία εβδομάδα, γιατί έχω τις απαντήσεις σε όλα όσα λες, αλλά θέλει πολύ δουλειά το αρχείο, σκαναρίσματα, ανέβασμα photobucket, κατέβασμα photobucket, ξεδίπλωμα photobucket, ευχέλαιο photobucket κτλπ.! Mε πας σε απίθανες λεπτομέρειες μέχρι...μέγεθος και ταχύτητες υαλοκαθαριστήρων!!! Τέλος πάντων τα στοιχεία υπάρχουν, δεν φανταζόμουν βέβαια ποτέ ότι θα έπρεπε να ασχοληθώ, αλλά δεν βαριέσαι! Ας είναι μια ευκαιρία ανάδειξης λεπτομεριών για το SYNCRO, για να μάθει ο κόσμος πράγματα που δεν θα μπορούσε ούτε να φανταστεί ότι έχουν προβλεφθεί! Σίγουρα το αξίζει!



:107:

Σύγκρουση VANAGON με MPV MAZDA! To MAZDA σηκώνεται στον αέρα περιστρέφεται και σκάει με το πλάϊ!

Ιδου:

Tuesday, December 4, 2007
No injuries in rollover crash

ERIC LINDBERG
DAILY SOUND STAFF WRITER

Firefighters raced to the intersection of Micheltorena and Laguna streets yesterday afternoon after receiving reports of a rollover crash that left one driver trapped in his car.
Upon arrival, fire crews found a Mazda MPV on its side with crushed glass strewn across the street, its driver seemingly unhurt but unable to climb out of the vehicle. After popping the back hatch, firefighters helped the man out of the Mazda.

Paramedics took him to Cottage Hospital as a precautionary measure. A Volkswagen Vanagon, its driver also unhurt, appeared to be the only other vehicle involved in the accident and sustained only minor front-end damage.
Several people who live in the neighborhood said they heard the crash just before 1:50 p.m. and called 911 immediately.
“The second we turned around, we saw that car just flying,” Kay Spencer said, pointing to the Mazda. “Your heart drops in your stomach. … When you see something like that, you automatically think somebody is hurt.”
Firefighters on the scene speculated the driver of the Mazda may have failed to see the Volkswagen while pulling into intersection from Laguna, the van hitting the MPV at its rear axle and spinning it onto its side. Police did not identify either driver and said the cause of the accident remains under investigation.
Debbie Iuele, who lives near the intersection, said while there haven’t been many accidents in that area, she frequently hears squealing brakes at night.
“I hear a lot of screeching, a lot of close calls,” she said.
Abby Rogers, a longtime Santa Barbara resident, said she sees accidents on De la Vina and Chapala streets on occasion, but rarely in that neighborhood.
“I’ve been walking here for 20 years and this is a first for me,” she said.


:117:

Σύγκρουση VANAGON με Αμερικάνικο PONTIAC GRAND AM! Το PONTIAC καταστρέφεται επί τόπου! Το VANAGON συνεχίζει την πορεία του!

Ιδού:

If I may add a few thoughts here- a solid concrete barrier or anything heavy, bigger and or unmovable is very unforgiving to a Vanagon.

However, hitting another vehicle such as the Volvo, or in my case, a 1992 Pontiac Grand Am, is another story.

You are familiar with the Volvo -Vanagon crash test. My own personal test was really a five car pile-up in 1996 and I had no way out but to hit the farthest vehicle from me--the Grand AM.

By the time I hit I may have been going 35, skidding 100 feet -knocking the Pontiac 20 feet away from me. The rear of the car was crunched flush with the bottom rear window.

My Vanagon was punched in around the right headlight .

No frame or suspension damage-I drove away-the Grand Am was totaled. I have seen other cars-anything larger usually gets the upper hand. Hitting the unmovable or that moving toward your front is the most unforgiving. The Accord that rear ended the Grand Cherokee was totalled-the Cherokee barely damaged. All the sedans in the 5 car pile up were totalled-ecept the Jeep and the Vanagon-from a personal perspective.( Sure, the insurance company would have totaled my Westy, but since I didn't have the full coverage I though I had, I paid out of pocket to have it fixed.) My point is you are safer in a Vanagon from most other areas of the vehicle from impact to sides and rear-and, not being very collapsible, the car vehicle that hits these areas fares badly. I have seen many vanagons that were wrecked-hitting a pole dead center is the worst I have seen. The others all look like minor injuries or none.

Vehicles like sedans don't want to be hit by the battering ram Vanagon. Even your SUV's don't have the crash rail that a Vanagon has. Their higher center of gravity makes them roll when hit by another vehicle-but they are heavy-avoid hitting one. And please don't try my test crash. Double the minimum distance between yourself and the car ahead as much as possible-and, if you can't help it, like in stop and go, then only behind a smaller vehicle. (Sorry, sedans)

Robert 1982 Westfalia


:108:

Σύγκρουση μετωπική offset VANAGON με ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ MPV CHRYSLER VOYAGER με αερόσακους! Ταχύτητα σύγκρουσης:70 χλμ. το κάθε όχημα!

VANAGON: με εξοπλισμό CAMPER WESTFALIA που με τα διάφορα έξτρα ζυγίζει γύρω στον ένα τόνο με αποτέλεσμα την πολύ σημαντική μείωση των όρων της σύγκρουσης σε βάρος του VANAGON!

Αποτέλεσμα: O οδηγός του VANAGON, (2 wd, κατώτερο του 4x4 SYNCRO στις συγκρούσεις, φεύγει βαδίζοντας! Στο άλλο όχημα: τραυματισμοί!).

Ιδού:

I was in a offset head on collision last fall and walked away un-injured...unlike the passengers of the other van. Both cars were traveling 45 mph. I'm a true believer now in German Engineering! The frame has considerable reinforcement and diagonal bracing that absorbs impact pretty well and dissapates it properly. You can see the entire cab bent upward.

Φωτό:



Έγινα αντιληπτός;


:126:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Υαλοκαθαριστήρες.... (αν είναι δυνατόν).

Μέγεθος: 40 cm - 45 cm αναάλογα με την έκδοση (Μέγεθος pullman!)

Φωτό:

α)Εμπρός:



β)Πίσω:



TIP:βλέπουμε και τις μπάρες προστασίας του πίσω παρμπριζ όταν φορτώνουμε αποσκευές!

Λειτουργία: α)εμπρός:τρεις ταχύτητες, η μία διακοπτόμενη. β)πίσω:αυτόματη εναλλαγή από συνεχή σε διακοπτόμενη.

Iδού:



Πράξη: με ταχύτητα 150 χλμ. στην Εθνική οδό προς Αθήνα από Λάρισσα, και με καταρρακτώδη βροχή, η "γρήγορη" ταχύτητα προσέφερε ικανοποιητική ορατότητα.

:107:

Όχι όμως για καθημερινή χρήση, αν δεν είμαστε διατεθημένοι να ρίξουμε πολύυυυυυυυυυυ νερό στο κρασί μας.

Όσο νερό και να ρίξουμε δεν μπορούμε να το έχουμε στην Ελλάδα! Ευρώπη, Αμερική, Αφρική, Αυστραλία το έχουν για όλες τις χρήσεις! Και οι ελάχιστοι στην Ελλάδα το ίδιο!

Αλήθεια είδες καθόλου το site "Go Westy";


:107:

Ξεθάμπωμα παρμπριζ, ψύξη, θέρμανση:

1)Χειριστήρια, έξοδοι αέρα:



Εξαιρετικό ξεθάμπωμα με το blower τριών ταχυτήτων που κατευθύνει τον αέρα εμπρός και στα πλαϊνά παράθυρα. Υπάρχουν έξοδοι αέρα και στα παράθυρα των επιβατών!



:107:

2)Ανεξάρτητη από τον κινητήρα θέρμανση με προγραμματιζόμενο καλοριφέρ, για πολικές θερμοκρασίες και λειτουργία κατά την διάρκεια του ύπνου στο εσωτερικό του αυτοκινήτου!



3)Θερμαινόμενοι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες:



4)Θερμαινόμενα καθίσματα.

5)Έξτρα πακέτο κακκού καιρού που περιλαμβάνει ένα σωρό πράγματα ανάμεσα σε αυτά και πλυστικό προβολέων.



:107:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

7)Ψύξη:

α)Πανίσχυρος κλιματισμός 24.000 btu αεροπορικού τύπου:



β)Το ίδιο αλλά για συνδυασμό με συρόμενη οροφή 1/3:



:107:
 

Maria Pentagiotissa

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
15.781
Reaction score
343
Απάντηση: SYNCRO 25 YEARS

Ούτε το διδακτορικό σου να είχες κάνει στο συγκεκριμένο μοντέλο :107:

Μπράβο γιατί δεν είναι πολλοί (μάλλον είναι ελάχιστοι) οι οδηγοί που εμβαθύνουν τόσο πολύ στη γνώση των χαρακτηριστικών και της συμπεριφοράς του κάθε τύπου αυτοκινήτου στο οποίο εμπιστεύονται την ασφάλειά τους. Κι αν υπάρχουν σημεία που αμφισβητούνται, από τη συζήτηση πάντα καλό βγαίνει!
 

Status
Not open for further replies.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.530
Μηνύματα
2.943.130
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top