Απάντηση ζητώ

V

VaD

Guest
Καλά όλ' αυτά που λέτε, αλλά το ματσάρισμα δεν περιλαμβάνει κι ένα ποσοστό (σεβαστό φαντάζομαι, για να μην πω άνω του 50%) προσωπικού γούστου; Ε, νομίζω ότι αυτό ακριβώς το ποσοστό είναι που κάνει το ''άθλημα'' ενδιαφέρον (κάτι σας είπα τώρα!! :D)
Έχω ακούσει πολλούς να λένε: Έχουν τα ηχεία σου τονισμένα άκρα; Ε, τότε, ένας ενισχυτής με ''κουρεμένα'' άκρα και αναλυτικές μεσαίες είναι ότι πρέπει.
Άκουσα όμως κι άλλους τόσους να λένε το αντίθετο!! (για ποιο λόγο άραγε;)
Δεν πρόκειται όμως για το είδος του ματσάρισματος για το οποίο μιλάει ο Κος κόγιας έτσι δεν είναι; Εκείνος μάλλον μιλάει (σαν την Πυθία ένα πράμα) για χροιές κ.α. ακαταλαβίστικα για μένα, φαντάζομαι. Άντε, ας κάνω εγώ τις σπαστικές ερωτήσεις. :p ( για το καλό των ημιμαθών του φόρουμ κι εμού του ιδίου βεβαίως βεβαίως)
 

Μηνύματα
501
Reaction score
2
Δρ Ντίνος Πικάπιος [color=blue said:
Ωραία! Ας πούμε ότι ξέρουμε το χώρο που παίζει ένα σύστημα. Ας πούμε ότι και ο ευτυχής ιδιοκτήτης ΞΕΡΕΙ το χώρο του, και διασταυρώνουμε τις απόψεις μας, και ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ότι δεν ματσάρει ο προενισχυτής. Τί πάμε να ψάξουμε ρε παιδιά. Ο προενισχυτής που ΘΑ ΜΑΤΣΑΡΕΙ, ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ; Πώς θα τον ζητήσουμε στο μαγαζί; Τί θα πούμε στον δύστυχο καταστηματάρχη; Μήπως να του πούμε, "παρακαλώ, θα ήθελα έναν προενισχυτή που να ματσάρει με τον τάδε τελικό και την τάδα πηγή, και με ένα δωμάτιο τόσο επί τόσο επί τόσο, με τζάκι στη βορεινή πλευρά και μπαλκονόπορτα στα ανατολικά"; Αν όχι κάτι τέτοιο, τότε τί;
[/color] Μα αμα ηταν τοσο απλο δεν θα ασχολιοταν κανεις.αυτο ειναι το ωραιο σε αυτο το hobby,που ο καθενας βαζει και την (προσωπικη)ηχητικη του υπογραφη, ενας προενισχυτης με χαμηλη εξοδο και οχι μικρη αντισταση, θα οδηγηση σωστα εναν αναισθητο τελικο???οχι!!!ενας παθητικος προενισχυτης μπορει να οδηγησει σωστα εναν οποιοδηποτε τελικο???οχι.αυτο δεν ειναι ματσαρισμα????ΝΑΙ!!!!μετα παμε και στα πιο δυσκολα...εαν εχει ενας προενισχυτης εμφωνικα μεσαια και κρατημενες υψηλες και ο αντιστοιχος τελικος ακριβως τα αντιθετα ,δεν ματσαρουν σωστα???ΝΑΙ!!!απο δω και μετα ειναι που μπαινει και η προσωπικη ηχητικη πινελια(κολοκυθοπιτα)του καθενος,και καταληγει σε ενα συνδυασμο-τελικο αποτελεσμα βαση της συνεργειας των μηχανηματων,των μηχανηματων και του προσωπικου του γουστου.(τα υλικα της κολοκυθοπιτας ειναι που κανουν την διαφορα) :lol: :lol:
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Ξεκίνησα να γράφω κάτι, αλλά βγαίνει πολύ πιο μακροσκελές και πολύπλοκο από όσο το υπολόγιζα. Συν το ότι δεν μπορούν να γραφτούν μαθηματικοί τύποι εδώ, πράγμα που δεν βοηθάει καθόλου. Οπότε επιτρέψτε μου να σας θέσω στην αναμονή και, ίσως προς τα μέσα της εβδομάδας που ανοίγει, να μπορέσω να συμπιλήσω :mrgreen: κάτι αναλυτικό και λογικά ιεραρχημένο.
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Γιώργος(MAC)Αναμουρλίδης said:
Είναι απο τα αστειάκια του preve, γιατί κατα βάθος είναι μαζί μας και μας αγαπάει... :) :)
'Ετσι είναι βρε κουτά! :D
 

Μηνύματα
8.245
Reaction score
3.492
Για μένα το "ματσάρισμα" είναι θέμα ηλεκτρονικών μετρήσεων αλλά και θέμα προσωπικού γούστου.
Σε οτιδήποτε είναι ηλεκτρονικό, εκτός δηλαδή από τα ηχεία, το ματσάρισμα των συσκευών μπορεί να γίνει και με ειδικά μετρητικά όργανα. Οσοι διαθέτουν τέτοιου είδους όργανα τελειώνουν σχετικά ποιο γρήγορα από αυτούς που δεν διαθέτουν.

Θεωρώ ότι ένα καλά ματσαρισμενο και καλοκουδισμένο σύνολο αποδίδει ποιο πιστά οτιδήποτε είναι γραμμένο στο CD ή στο βινύλιο. Νομίζω ότι αυτός είναι ένας από τους βασικότερους στόχους του High End . Η υπερυψηλή πιστότητα αναπαραγωγής του μουσικού μέσου είτε αυτό είναι σε ψηφιακή είτε σε αναλογική μορφή.

Δεν δέχομαι ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές επηρεάζονται από τον χώρο ακρόασης. Δέχομαι όμως ότι αυτές επηρεάζονται αρνητιικά μόνο από τους κραδασμούς. Σε αυτες τις περιπτώσεις ένα καλό rack αποδεσμεύει, έως ένα σημείο, τον χώρο ακρόασης από τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Πάμε τώρα στο ποιο αδύναμο κρίκο της ηχητικής αλυσίδας, τα ηχεία.

Εδώ ότι και να γράψω θα είναι λίγα. Εχουν γραφτεί ήδη πολλά.
Πάντως, για τη σωστή απόδοση του ηχείου σε έναν δεδομενο χώρο, το θέμα του matching αφορά μόνο το ηχείο τον τελικό ενισχυτή και τα καλώδια διασύνδεσης.
Πέραν από την ηχητική ταυτότητα του ίδιου του χώρου και τις μετρήσεις/διορθώσεις που ενδεχομένως μπορούν να γίνουν, έχουμε και το θεμα των ακουστικών προτιμήσεων. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα ποιο έντονο όταν ο ακροατής δεν έχει κάποια αναφορά . Η καλύτερη αναφορά μας είναι ο φυσικός ήχος των μουσικών οργάνων. Ενας καλος σύμβουλος είναι η παρατεταμένη ακουστική μνήμη. Το τελευταίο είναι και θέμα εκπαίδευσης. Οι μουσικοί έχουν πολύ ισχυρότερη ακουστική μνήμη από τους στερεοφωνηκάκηδες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.258
Reaction score
143.922
RDoherty said:
Ξεκίνησα να γράφω κάτι, αλλά βγαίνει πολύ πιο μακροσκελές και πολύπλοκο από όσο το υπολόγιζα. Συν το ότι δεν μπορούν να γραφτούν μαθηματικοί τύποι εδώ, πράγμα που δεν βοηθάει καθόλου. Οπότε επιτρέψτε μου να σας θέσω στην αναμονή και, ίσως προς τα μέσα της εβδομάδας που ανοίγει, να μπορέσω να συμπιλήσω :mrgreen: κάτι αναλυτικό και λογικά ιεραρχημένο.
Δε μπορώ να περιμένω....να το συμπιλήσεις!
Άντε, συμπίλησέ το το ρημάδι....κι ας είναι μακροσκελές και πολύπλοκο!
 

Μηνύματα
89
Reaction score
0
Matching… το μόνο που μου έρχεται στο μυαλό, είναι να μην υπερβάλλεις στα ηχεία, για το χώρο σου και αφού βρεις τα «σωστά» ηχεία γι αυτόν, να βρεις τον ενισχυτή που τα «οδηγεί» όπως πρέπει.
Τι σημαίνει τώρα το «πρέπει»?
Προσωπικά, πιστεύω ότι η δουλειά ενός ενισχυτή είναι να παράγει ρεύμα, όταν και όποτε του ζητηθεί από το ηχείο, χωρίς να προσθέτει κανένα δικό του χαρακτηριστικό. Αυτό είναι δύσκολο, γιατί ο οποιοσδήποτε κατασκευαστής έχει μία γνώμη για τον τρόπο αναπαραγωγής της μουσικής (όπως όλοι μας, άλλωστε) με αποτέλεσμα να δίνει το δικό του «χρώμα» στις κατασκευές του.
«Χρώμα» που από μία μεγάλη μερίδα καταναλωτών να γίνεται αποδεκτό και από άλλους τόσους θέμα αρνητικής κριτικής…

Είναι κάτι τόσο υποκειμενικό ο ήχος, που χωράει πολλές απόψεις για την «ορθή» του αναπαραγωγή.
Von Karajan – Berstein/ Vienna philharmonic orchestra, ίδιο θέμα, ίδια ορχήστρα, διαφορετική αντιμετώπιση!
Όπως το «είδε» ο καθένας τους, όπως το αισθάνθηκε, έτσι και το διεύθυνε!
Ποιος είναι «σωστός» και ποιος «λάθος»?

Στο θέμα πηγή, προσωπικά, δεν δέχομαι το «ταίριασμα», όσο πιο «έξυπνο» γίνεται ένα σύστημα τόσο καλύτερα αποδίδει.
Μπορεί και να κάνω λάθος, αλλά μέχρι στιγμής η μικρή μου εμπειρία στο χώρο, κάτι τέτοιο μου έχει δείξει.
 

Μηνύματα
89
Reaction score
0
Αναφέρθηκε σε προηγούμενο μήνυμα, ότι για ηχεία με τονισμένα άκρα, ψάχνουμε ενισχυτή με προβολική μεσαία και «αδύναμα» άκρα, ώστε να ισορροπήσουμε το αποτέλεσμα (καταλαβαίνω ότι το μέλος το έγραψε ως παράδειγμα)…
Με δύο «λάθη» έχουμε ένα «σωστό» σύστημα? …Είναι σωστό όμως?
Μήπως απλά, υποστηρίζουμε μία εσφαλμένη μας αγορά, οδηγούμενοι σε περισσότερα λάθη?
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
kastrato said:
Με δύο «λάθη» έχουμε ένα «σωστό» σύστημα? …Είναι σωστό όμως?
Μήπως απλά, υποστηρίζουμε μία εσφαλμένη μας αγορά, οδηγούμενοι σε περισσότερα λάθη?
Ακριβώς. :wink:
 

Μηνύματα
8.245
Reaction score
3.492
kastrato said:
Αναφέρθηκε σε προηγούμενο μήνυμα, ότι για ηχεία με τονισμένα άκρα, ψάχνουμε ενισχυτή με προβολική μεσαία και «αδύναμα» άκρα, ώστε να ισορροπήσουμε το αποτέλεσμα (καταλαβαίνω ότι το μέλος το έγραψε ως παράδειγμα)…
Με δύο «λάθη» έχουμε ένα «σωστό» σύστημα? …Είναι σωστό όμως?
Μήπως απλά, υποστηρίζουμε μία εσφαλμένη μας αγορά, οδηγούμενοι σε περισσότερα λάθη?
Με τη λογική της ισοστάθμισης ίσως αυτό που αναφέρεις να έχει και κάποιο νόημα.
Το χειρότερο matching είναι να βάλεις ένα τσιμπημένο ψηλά ηχείο (υπάρχουν πάρα πολλά) να παίξει με έναν τσιμπημένο ψηλά ενισχυτή και πηγή. Πολύ σύνηθες αυτο το φαινόμενο . Θα έλεγα ότι τουλάχιστον οι μισοί ακούνε στα σπίτια τους με αυτό τον τρόπο. Οταν ένα ηχείο διαθέτει ένα μέτριο tweeter, ας πούμε των 30€, θέλεις αυτό να παίξει σαν ένα καλοσχεδιασμένο ηχείο που διαθέτει ένα κορυφαίο tweeter των 700 € ?

Για σωστό matching του ηχείου (με τα αυτιά μας) θα πρέπει σε κάθε ηχείο που σκεφτόμαστε να αγοράσουμε να παρατηρούμε την απόκριση του tweeter στις υψηλές συχνότητες ειδικότερα στις συχνότητες πάνω από τα 8KHz. Χονδρικά, εκεί διαφοροποιούνται τα καλά απο τα μέτρια tweeters και κατ' επέκταση τα μέτρια από τα καλά ήχεία.
Αν δεν έχουμε την εργαστηριακή μέτρηση του ηχείου μας , ψάχνουμε και βρίσκουμε τις μετρήσεις του tweeter στο site του κατασκευαστή. Το τελευταίο ισχύει μόνο όταν η εταιρεία που κατασκεύασε τα ηχεία προμηθεύεται τα tweeters από άλλον προμηθευτή και δεν τα τροποποιεί στη συνέχεια η ίδια. Τελευταία είναι της μόδας όλοι οι κατασκευαστές ηχείων να λένε ότι τα μεγάφωνα που προμηθεύονται τα τροποποιούν οι ίδιοι για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.937
Reaction score
22.992
g.kar said:
Με τη λογική της ισοστάθμισης ίσως αυτό που αναφέρεις να έχει και κάποιο νόημα.
Το χειρότερο matching είναι να βάλεις ένα τσιμπημένο ψηλά ηχείο (υπάρχουν πάρα πολλά) να παίξει με έναν τσιμπημένο ψηλά ενισχυτή και πηγή. ...
Ένας ενισχυτής που σηκώνει την απόκρισή του πάνω από 1dB από το κάτω άκρο του φάσματος έως το ανώτερο, είναι η χειρότερη περίπτωση απόκρισης ενισχυτή που μπορεί συνήθως να συναντήσει κανείς. Εάν αυτός ο ενισχυτής συνδεθεί με ένα ηχείο «τσιμπημένο» ψηλά, το πολύ – πολύ να το τσιμπήσει λίγο ακόμα, φθάνοντάς το σε επίπεδο ενός άλλου, πιο «τσιμπημένου» ηχείου. Όμως, αυτή η τονισμένη ψηλά απόκριση δεν αποτελεί κάτι σπάνιο, ακόμη και για ηχεία μέσης και ανωτέρας τιμής, επίδοση που σχολιάζεται από σχεδόν όλους τους reviewers (αλλά και τους «reviewers»), ως ο λόγος για τον οποίον το ηχείο είναι αναλυτικό και αποκαλυπτικό των συνοδών μηχανημάτων, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Επομένως, για πιο κακό matching μιλάς;

Όσο για τις (ψηφιακές) πηγές, νομίζω πως ο,τιδήποτε ξεφεύγει του ορίου ±0,5dB είναι απλώς απαράδεκτο, και απαντάται μάλλον σπανίως. Έτσι δεν είναι;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.937
Reaction score
22.992
g.kar said:
Για σωστό matching του ηχείου (με τα αυτιά μας) θα πρέπει σε κάθε ηχείο που σκεφτόμαστε να αγοράσουμε να παρατηρούμε την απόκριση του tweeter στις υψηλές συχνότητες ειδικότερα στις συχνότητες πάνω από τα 8KHz. Χονδρικά, εκεί διαφοροποιούνται τα καλά απο τα μέτρια tweeters και κατ' επέκταση τα μέτρια από τα καλά ήχεία.
Ασφαλώς αστειεύεσαι!
 

Μηνύματα
8.245
Reaction score
3.492
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
g.kar said:
Με τη λογική της ισοστάθμισης ίσως αυτό που αναφέρεις να έχει και κάποιο νόημα.
Το χειρότερο matching είναι να βάλεις ένα τσιμπημένο ψηλά ηχείο (υπάρχουν πάρα πολλά) να παίξει με έναν τσιμπημένο ψηλά ενισχυτή και πηγή. ...
Ένας ενισχυτής που σηκώνει την απόκρισή του πάνω από 1dB από το κάτω άκρο του φάσματος έως το ανώτερο, είναι η χειρότερη περίπτωση απόκρισης ενισχυτή που μπορεί συνήθως να συναντήσει κανείς. Εάν αυτός ο ενισχυτής συνδεθεί με ένα ηχείο «τσιμπημένο» ψηλά, το πολύ – πολύ να το τσιμπήσει λίγο ακόμα, φθάνοντάς το σε επίπεδο ενός άλλου, πιο «τσιμπημένου» ηχείου. Όμως, αυτή η τονισμένη ψηλά απόκριση δεν αποτελεί κάτι σπάνιο, ακόμη και για ηχεία μέσης και ανωτέρας τιμής, επίδοση που σχολιάζεται από σχεδόν όλους τους reviewers (αλλά και τους «reviewers»), ως ο λόγος για τον οποίον το ηχείο είναι αναλυτικό και αποκαλυπτικό των συνοδών μηχανημάτων, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Επομένως, για πιο κακό matching μιλάς;

Όσο για τις (ψηφιακές) πηγές, νομίζω πως ο,τιδήποτε ξεφεύγει του ορίου ±0,5dB είναι απλώς απαράδεκτο, και απαντάται μάλλον σπανίως. Έτσι δεν είναι;
Κώστα, οι reviewers ας λένε ότι θέλουν . Οταν ένα σύστημα το μετράς και δείχνει να είναι υπερτονισμένο υψηλά, είναι υπερτονισμένο υψηλά και αυτό μπορεί να ακούγεται ακόμα χειρότερο σε έναν "ζωντανό" χώρο. Η τάση της αγοράς είναι στα φωτεινά πρίμα, που όπως πολυ σωστά αναφερεις. κάποιοι αυτό το εκλαμβάνουν σαν καθαρότητα και ανάλυση.
 

Μηνύματα
8.245
Reaction score
3.492
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
g.kar said:
Για σωστό matching του ηχείου (με τα αυτιά μας) θα πρέπει σε κάθε ηχείο που σκεφτόμαστε να αγοράσουμε να παρατηρούμε την απόκριση του tweeter στις υψηλές συχνότητες ειδικότερα στις συχνότητες πάνω από τα 8KHz. Χονδρικά, εκεί διαφοροποιούνται τα καλά απο τα μέτρια tweeters και κατ' επέκταση τα μέτρια από τα καλά ήχεία.
Ασφαλώς αστειεύεσαι!
Είπα χονδρικά. Εκεί διαφοροποιούνται συνήθως τα μέτρια από τα καλά ηχεία.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα οποιοδήποτε ηχείο-κουτί με ένα άριστο και ακριβό tweeter επάνω στη μπάφλα θα παίξει τέλεια. Για να εξηγούμεθα.
Εχεις όμως πολύ περισσότερες πιθανότητες να πάρεις καλύτερες υψηλές από ένα ηχείο που χρησιμοποιεί ένα κορυφαίο tweeter της αγοράς από ένα άλλο ηχείο που χρησιμοποιεί ένα μέτριο tweeter. Και εδώ βεβαια ισχύει το matching, να ταιριάξει δηλδή το tweeter με τις υπόλοιπες μονάδες .
 

Μηνύματα
8.245
Reaction score
3.492
Πάντως ένα από τα ποιο δύσκολα ματσαρίσματα είναι να ματσάρεις το σύστημα με τα γούστα της συζύγου σου.

Οι μόνες αλλαγές που αντιλαμβάνονται οι γυναίκες μας είναι οι αισθητικές. Εχω ξοδέψει ένα κάρο λεφτά σε υλικά για μετατροπές και κατασκευές και δεν ακούει τις διαφορές. Ομως, ένα ποδαράκι αντικραδασμικό να βάλω στο ρακ, αμέσως το βλέπει και το σχολιάζει :lol:

Και δεν σηκώνουν δυστυχώς οι ίδιες κάποιες μετατροπές. Η παντόφλα, παντόφλα :lol:
 


Staff online

  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.872
Μηνύματα
3.031.661
Members
38.508
Νεότερο μέλος
koskef
Top