Αυτόνομα αυτοκίνητα

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.947
Reaction score
146.447
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι επιβεβαιώνουν πως έχουν πλέον σταματήσει εντελώς να οδηγούν, τους πάει το αυτοκίνητό τους.

Εδώ ένας, δείχνει πως χωρίς κανένα περιστατικό intervention, όλα τα τελευταία 4.000 μίλια, έγιναν με αυτόνομη οδήγηση!




Ένα επιπλέον όφελος της χρήσης αυτόνομης οδήγησης, είναι αυτό:




Που καταλαβαίνω ότι θα οδηγήσει σε πιο χαμηλές τιμές στα ασφάλιστρα, διότι το αυτόνομο εμπλέκεται σε λιγότερα ατυχήματα από ότι οι οδηγοί μόνοι τους!

Από γκροκ:

Lemonade, an AI-powered insurance provider, announced direct integration of Tesla vehicles into its app for customers in California, Oregon, and Arizona, eliminating plug-in telematics devices while enabling data-driven pricing for safer driving habits.

This feature builds on a October 2025 partnership with Tesla to offer near-zero premiums for Full Self-Driving usage, leveraging vehicle telemetry via API to comply with California's restrictions on traditional tracking devices.

Early user feedback highlights excitement over seamless experiences and potential savings, with expansion to additional states planned for 2026, potentially disrupting legacy insurers by rewarding EV adoption and autonomous tech.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.917
Reaction score
33.791
Ναι. Πολλοί Τεσλάδες δηλώνουν πλέον πως έχουν να οδηγήσουν κάτι μήνες. Και με τον Grok πλέον μέσα στα Tesla δεν χρειάζεται καν να ακουμπήσουν την οθόνη (ίσως μια φορά για το activate, δεν είμαι σίγουρος). Του λένε που να πάει και πάει. Τυχεροί. Εμείς εδώ κυνηγάμε μπλε ταμπέλες. :roflmao:

Όταν μας λένε πως η Αμερική προσγειώνει πολυώροφα από το διάστημα κάθετα και εμείς ασχολούμαστε με καπάκια να μην μας κακοφαίνεται. Αυτό ακριβώς συμβαίνει.

Υγ: θυμάμαι που έλεγαν πως ζω στα σύννεφα και αυτά θα γίνουν όταν ταξιδέψουμε σε άλλους κόσμους. :biggrin:

Συμβαίνει ήδη. Του μιλάς και σε πάει. Το 2025.

Η ταχύτητα εξέλιξης της Tesla, και των Κινέζων, είναι ασύλληπτη για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.947
Reaction score
146.447
Υγ: θυμάμαι που έλεγαν πως ζω στα σύννεφα και αυτά θα γίνουν όταν ταξιδέψουμε σε άλλους κόσμους. :biggrin:

Συμβαίνει ήδη. Του μιλάς και σε πάει. Το 2025.
Έτσι ακριβώς.

"Θα το δούνε πιθανώς τα παιδιά μας" και τέτοια.

Συμβαίνει ήδη λέμε.

Και πιστεύω, πως δεν μπορεί να αργήσει άλλο στην Ευρώπη, ήδη τα σχόλια από τους ανθρώπους σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες που οδήγησαν με FSD, είναι τρομερά θετικά, έχουν πάθει πλάκα!

Ακόμα και στα πιο δύσκολα σενάρια οδήγησης, σε πολύ στενούς δρόμους και σε περίπλοκες διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους πολλαπλών ρευμάτων κυκλοφορίας, το FSD περνάει βούτυρο.

Συνεχίζω να πιστεύω πως εντός του 2026 θα δούμε το FSD να δουλεύει σε ευρωπαϊκό έδαφος, και αυτόνομα αυτοκίνητα της Τέσλα να κάνουν δρομολόγια ταξί.

Η τεχνολογία είναι έτοιμη. Η Τέσλα το απέδειξε.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.917
Reaction score
33.791
Για 2026 δεν ξέρω. Αλλά ναι είναι έτοιμη. Ζάχαρη άχνη θέλει από πάνω και το στέλνεις. :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.947
Reaction score
146.447
Προφανώς κι άλλες εταιρείες θα ακολουθήσουν, και κάποτε θα τα καταφέρουν. Η waymo είναι σε πολύ καλό δρόμο, αλλά αφενός υπολείπεται σημαντικά της Τέσλα, κι αφετέρου έχει πολύ υψηλότερο κόστος κατασκευής των αυτόνομων αυτοκινήτων, οπότε δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστική.

Το όμοιο συμβαίνει και με άλλες φίρμες, ακόμα και με την Μερτσέντες, που έχει βλέψεις για αυτόνομα ταξί. Η ανταγωνιστικότητα απαιτεί πολύ χαμηλό κόστος κατασκευής, και υπάρχουσα - εκπαιδευμένη ΑΙ για αυτόνομη οδήγηση. Μέχρι να φτάσουν το στόλο της Τέσλα και τα χιλιόμετρα εκπαίδευσης που έχει μαζέψει, θα είναι πολύ αργά..

Οι πατέντες της Τέσλα παν βροχή, με πολύ σημαντική (κατά τη γνώμη μου) αυτή που αφορά το συνθετικό πολυμερές που θα χρησιμοποιηθεί αντί για λαμαρίνα. Πολύ χαμηλότερο κόστος, εύκολη και φτηνή η επιδιόρθωση, κλπ κλπ κλπ.



Ούτε τζάμι στην οροφή, διάφανο συνθετικό πολυμερές με πολύ υψηλή αντοχή.

Θα χρειαστεί πολύ σοβαρό εντζινίρινγκ για να φτάσουν την Τέσλα, τόσο στην ποιότητα του αποτελέσματος, όσο και στη συρρίκνωση του κόστους κατασκευής, κι αν δε τα καταφέρουν στο κόστος και στην ταχύτητα κατασκευής, δεν θα μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί και δεν θα επιβιώσουν.

Σκέψου να πάρει φόρα η Τέσλα και να πετάξει στους δρόμους 5 εκατομμύρια αυτόνομα ρομποτάξι, με ρυθμούς κατασκευής στο Θεό και ΑΙ-5 τσιπσετ. Τετέλεσται..

(Χθες συναντήθηκε ο Έλον με τον τσεο της σαμσουγκ..)
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.917
Reaction score
33.791
Και το NGP της XPENG είναι σε πολύ καλό δρόμο. Και αυτό vision only είναι. O Ζιαοπέγνκ Λι (XPENG CEO) πήγε πρόσφατα στην Αμερική για να έχει προσωπική εμπειρία από το νέο FSD. Είπε πως πλέον το FSD έπιασε Level 4. Το ΝGP λέει θα είναι εκεί τέλος 2026.

Υπόψη πως και ο ίδιος είναι software engineer. Έτσι ξεκίνησε. Έφτιαξε μια πλατφόρμα, την απογείωσε, την αγόρασε η Alibaba μερικά δις και τον έβαλε executive. Mόλις ο Elon το 2014 έκανε διαθέσιμα τα σχέδια της Tesla παραιτήθηκε και έστησε την XPENG. Όταν κυκλοφόρησε το Model S το 2012 ήταν από τους πρώτους που το είχαν στην Κίνα.

Αυτή τη στιγμή στην ΧPENG δουλεύουν πάνω από 1000 software engineers μόνο για την αυτόνομη οδήγηση. Ο συνολικός αριθμός μηχανικών σε software & hardware που αφορούν RD & AI είναι πάνω από 3000 άτομα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.917
Reaction score
33.791
Και η RIVIAN στο παιχνίδι. Machine learning - νευρωνιά δίκτυα.

 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.917
Reaction score
33.791
Gen.Urban. Το Robotaxi της VW σε δοκιμές έξω από την βάση της εταιρείας στο Wolfsburg.

1000010315.jpg
1000010316.jpg
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.917
Reaction score
33.791
Mετά από το επίμαχο video "όπου το Lidar τα κάνει όλα σωστά και το Model Y HW3 είναι για πέταμα", ο CEO της Luminar παραιτήθηκε τον επόμενο μήνα. Μπορεί και να τον παραίτησαν, καθώς μετά προσπάθησε να αγοράσει τη Luminar.


Ουπς
 
Last edited:

TGD

Thread Gravedigger
Μηνύματα
11.916
Reaction score
11.208
Αν όμως υπήρχε lidar, μήπως θα αποφεύγονταν το phantom braking; Η κάμερα λέει "φρένο" το lidar λέει "δεν υπάρχει τίποτα μπροστά".
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.917
Reaction score
33.791
Προφανώς τα έχουν δοκιμάσει. Και έχουν δει πως όταν υπάρχει "διχογνωμία" μεταξύ των συστημάτων για το τι πραγματικά συμβαίνει, δεν μπορείς να ξέρεις ποιο είναι το σωστό, καθώς τα έχουν πιάσει και τα δύο με λάθος "άποψη". Οπότε, γιατί όπως καταλαβαίνω αυτό κάνουν, αντί να βάλεις πολλούς σένσορες και να έχεις πολλά (και ίσως λάθος ανά περίπτωση) inputs, συν το delay της επεξεργασίας και της τελικής απόφασης, βάζεις αυτό που κάνει όλη τη δουλειά έτσι και αλλιώς (κάμερες), και δουλεύεις πάνω στην βελτίωση του.
 
Last edited:

TGD

Thread Gravedigger
Μηνύματα
11.916
Reaction score
11.208
Δεν νομίζω να χρειάζεται να δουλεύεις όλη την ώρα όλους τους αισθητήρες. Νομίζω ότι είναι και η επιλογή "καλύτερα να φρενάρεις και να φταίει ο πίσω παρά να μην φρενάρεις και να φταιω εγώ".
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.947
Reaction score
146.447
Γιατί συνεχίζετε να ασχολείστε με θέματα που έχουν εξηγηθεί; 😂🤣😁

Είναι θέμα περαιτέρω εκπαίδευσης της ΑΙ, ώστε να καταλαβαίνει περισσότερα πράγματα στο vision.

(Το glare λύθηκε)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.917
Reaction score
33.791
Δεν νομίζω να χρειάζεται να δουλεύεις όλη την ώρα όλους τους αισθητήρες. Νομίζω ότι είναι και η επιλογή "καλύτερα να φρενάρεις και να φταίει ο πίσω παρά να μην φρενάρεις και να φταιω εγώ".
Και πως θα ξέρει το σύστημα τι πρέπει να ενεργοποιεί, ή να ακούσει, κατά περίπτωση; Δεν αλλάζει κάτι. Το ίδιο με ότι έγραψα παραπάνω είναι. Η λύση να φρενάρει καλού κακού και ας πρόσεχε ο πίσω προφανώς δεν είναι λύση, καθώς αυτό μπορεί να συμβεί με 30χλμ/ώρα και να είναι σωτήριο, ή με 150χλμ/ώρα και να σε στείλει χωρίς λόγο.
 

TGD

Thread Gravedigger
Μηνύματα
11.916
Reaction score
11.208
Η λύση να φρενάρει καλού κακού και ας πρόσεχε ο πίσω προφανώς δεν είναι λύση, καθώς αυτό μπορεί να συμβεί με 30χλμ/ώρα και να είναι σωτήριο, ή με 150χλμ/ώρα και να σε στείλει χωρίς λόγο.
Κι όμως είναι λύση, για τη νομική ευθύνη του κατασκευαστή του συστήματος!
Έχω ξαναπεί, ότι το μεγάλο πρόβλημα στο θέμα της αυτόνομης οδήγησης δεν είναι τεχνικό, αλλά νομικό.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.917
Reaction score
33.791
Κι όμως είναι λύση, για τη νομική ευθύνη του κατασκευαστή του συστήματος!
Έχω ξαναπεί, ότι το μεγάλο πρόβλημα στο θέμα της αυτόνομης οδήγησης δεν είναι τεχνικό, αλλά νομικό.
Δεν είναι λύση καθώς δεν υπάρχει ακόμα νομικό πλαίσιο στο θέμα αυτό. Όταν θα διαμορφωθεί τότε το συζητάμε. Μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή την ευθύνη φέρει ο οδηγός, σε όλες τις εταιρείες και χώρες, από όσο γνωρίζω.
 

TGD

Thread Gravedigger
Μηνύματα
11.916
Reaction score
11.208
Μιλάμε για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό. Εκεί πάει η υπόθεση (και τάχιστα) κι εκεί υπάρχει θέμα.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.952
Μηνύματα
3.067.916
Members
38.631
Νεότερο μέλος
Manosmathiou
Top