Αυτό,το...κάτι άλλο...

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.585
Το επικροτώ, το κρατάω ως αντίδοτο στην ....τεκμηριωμένη γκρίνια μου.
Κράτησε σε παρακαλώ και αυτό απο εμένα.

<<Το έργο εκείνο δεν άρεσε στον κόσμο. Όμως εγώ το αγάπησα.
Γιατί η τέχνη δεν είναι για τους πολλούς.
Ούτε είναι για τους λίγους,
είναι πάντα για τον καθένα χωριστά >>

William Shakespeare, The Tragicall Historie of Hamlet, Prince of Denmarke / Hamlet 1601
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.087
Reaction score
31.017
Αν η Μουσική υπάρχει ως δώρο που θα έκανε καλύτερα ανεκτή την καθημερινότητα καθενός μας,πόσο αχάριστοι θα μπορούσαμε να γίνουμε διερωτώμενοι πάνω στην ηχητική ποιότητα αυτού που κανονικά μας φέρνει ευχαρίστηση...
Α γειά σου. Οπότε, πάρτε ενεργά, πάρτε παθητικά, πάρτε σάμπια, πικάπια, λάμπες, καλώδια, βελόνες, κολώνες και γενικά ότι γουστάρει ο καθένας αφού έτσι τον ευχαριστεί και ταξιδεύει καλύτερα.
 

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.585
Α γειά σου. Οπότε, πάρτε ενεργά, πάρτε παθητικά, πάρτε σάμπια, πικάπια, λάμπες, καλώδια, βελόνες, κολώνες και γενικά ότι γουστάρει ο καθένας αφού έτσι τον ευχαριστεί και ταξιδεύει καλύτερα.
Τι εξαίρετη, ισιρροπημένη και ενωτική στάση κρατάς, με τα πόστ σου κατά καιρούς. Θα σε παίνευα και άλλο και πιο συχνά, αλλά έχω μια εντύπωση ότι έπαινοι απο εμένα, θα είναι κακοί για τη δημόσια εικόνα σου και δε θέλω να σου κάνω τέτοιο κακό :D . Οπότε συνήθως αυτοσυγκρατούμαι.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.087
Reaction score
31.017
Τι εξαίρετη, ισιρροπημένη και ενωτική στάση κρατάς, με τα πόστ σου κατά καιρούς. Θα σε παίνευα και άλλο και πιο συχνά, αλλά έχω μια εντύπωση ότι έπαινοι απο εμένα, θα είναι κακοί για τη δημόσια εικόνα σου και δε θέλω να σου κάνω τέτοιο κακό :D . Οπότε συνήθως αυτοσυγκρατούμαι.
Έχει πολύ μεγάλη σημασία τι θέλει ο καθένας, και καμία τι θέλουμε εμείς για τον καθένα.
Οπότε, ο ενδιαφερόμενος, θα κάνει ότι θέλει και πολύ καλά θα κάνει, ενώ εμείς Πρέπει να υπολογίσουμε τα θέλω του και όχι τα θέλω μας για αυτόν. 🙂
 

Μηνύματα
5.016
Reaction score
8.899
Υπαρχουν αυτοι οι οποιοι αγοραζουν μηχανηματα για να ακουσουν μουσικη αλλα υπαρχουν και εκεινοι που αγοραζουν μουσικη για να ακουσουν τα μηχανηματα. Ας υποθεσουμε οτι ανηκουμε στην πρωτη κατηγορια, μου φαινεται και αρκετα πιο λογικη απο την δευτερη. Τι θα πει δλδ αγοραζω μουσικη για να ακουω ενα μηχανημα? Μηπως τελικα ακουει τον χωρο του? Με την ιδια παντως λογικη μπορει καποιος αλλος να ισχυριστει οτι φτιαχνει και τρωει τοστ γιατι του αρεσουν οι τοστιερες.
Αυτο που τελικα φθανει στα αυτια μας ξεκιναει ως εργο/δημιουργια απο τον καλλιτεχνη, περναει στην φαση της εκτελεσης απο τους μουσικους/οργανοπαιχτες, ηχογραφειται, μιξαρεται στο στουντιο, αποθηκευεται σε ενα φορματ και καταληγει στον καταναλωτη που μεσω τους ηχοσυστηματος θα αναπαραχθει σε εναν δεδομενο χωρο.

Επομενως εαν το δουμε σαν αλυσιδα, αυτη θα αποτελειται απο τους εξης βασικους κρικους. Συνθεση/Δημιουργια - Εκτελεση - Ηχογραφηση - Μιξη - Αποθηκευση/Μεταφορεας - Αναπαραγωγη - Ακροαση. Οπως ειναι λογικο καθε κρικος επηρεαζει το τελικο αποτελεσμα με διαφορετικο τροπο και σε διαφορετικο βαθμο. Το βελτιστο αποτελεσμα θα προκυψει οταν ολα αυτα τα σταδια ειναι και αυτα βελτιστα. Εαν η συνθεση ειναι κακη, οι μουσικοι αταλαντοι, ο παραγωγος ασχετος , δεν μπορει κανεις ως μαγος να φτιαξει τους χαλασμενους κρικους στον χωρο του με μια καμπυλη και εναν προτσεσορα.
Επομενως στην ιδανικη περιπτωση θα πρεπει η συνθεση να ειναι καλη, οι μουσικοι καλοι, η ηχογραφηση και η μιξη το ιδιο, το μεσο επισης, ενω και το συστημα θα πρεπει να μπορει να αποδωσει το περιεχομενο με πιστοτητα.

Αρχικα η συνθεση και οι εκτελεστες. Οπως αναφερει παραγωγος πολυκαναλης μουσικης, ,,η καλη μουσικη ειναι καλη μουσικη και πρεπει απο καλους μουσικους να ειναι παιγμενη, μου ειναι προτιμοτερο να ηχογραφησω με ενα μικροφωνο SM57 καλη μουσικη σε ενα υπνοδωματιο παρα μουσικη που δεν εχει να πει κατι με ενα πληθος neumann σε μια σαλα. Οταν η μουσικη εχει κατι να πει, ειναι σωστα παιγμενη και χρειαζεται την εκταση/μεγεθος τοτε η 3D μουσικη μπορει να συνεισφερει τα μεγιστα.``


H ηχογραφηση καθως και μιξη παιζουν επισης αποφασιστικο ρολο στο τελικο αποτελεσμα. Σε συζητηση σχετικη με τον πολυκαναλο ηχο αναφερει επισης γνωστος παραγωγος πως οταν κατι ειναι νεο παντα στην αρχη εχει τα θεματακια του. Το ιδιο εχει συμβει και παλιοτερα με το στερεο οπου για παραδειγμα ηχογραφησεις των μπιτλς ειναι θεωρητικα στερεο, με τις φωνες απο την μια πλευρα και την μπαντα απο την αλλη. Με τον καιρο ομως βελτιωθηκαν και οι στερεο ηχογραφησεις. Το ιδιο συμβαινει και στο πολυκαναλο οπου αρκετοι χρησιμοποιουν το πολυκαναλο ως μεσο επιδειξης του τι ειναι σε θεση να κανει το ιδιο το μεσο με συνεπεια το τελικο αποτελεσμα να μην ειναι καλο.
Επομενως μια κακη παραγωγη, ενα πιανο μπροστα και μια φωνη πισω στο βαθος για παραδειγμα δεν θα φτιαξει με καμια καμπυλη και κανεναν προτσεσορα, το ιδιο το χαλια στερεο των μπιτλς.

Το επομενο σταδιο ειναι το μεσο αποθηκευσης των δεδομενων, φυσικο ή αυλο. Οσον αφορα το βινυλιο ειναι γνωστες οι περιορισμενες δυνατοτητες του μεσου και τα καθηκοντα του μηχανικου κοπης. Αξιζει να αναφερουμε μια ιστορια σχετικη. Οπως μας διηγειται ο παραγωγος, αφου δημιουργηθηκε το ψηφιακο μαστερ επρεπε να κοπει το βινυλιο. Το προβλημα ηταν απο την μια οτι με δεδομενη την σειρα των κομματιων θα εμενε ενα κενο 5 λεπτων απο την μια πλευρα κατι μη επιθυμητο ενω παραλληλα στο τελος της πρωτης πλευρας θα επεφτε κομματι με πλουσιο περιεχομενο σε χαμηλες συχνοτητες κατι επισης μη επιθυμητο αφου τα τελευταια αυλακια δεν μπορουν να δωσουν σωστο μπασο. Ετσι αποφασιστηκε με την συμφωνη γνωμη του γκρουπ η αλλαγη στην σειρα των κομματιων. Αυτο το παραδειγμα καταδεικνυει και την προβληματικη του βινυλιου ως μεσου αποθηκευσης πληροφοριας. Επομενως θελουμε ενα καλο μεσο απαλλαγμενο απο τετοιου ειδους προβληματα.

Οσον αφορα το ηχοσυστημα που απο μονο του ειναι μια αλυσιαδα απο κρικους θα ισχυει το ιδιο και για τουτο. Το βελτιστο ηχοσυστημα δεν θα πρεπει να προσθετει ή να καλυπτει ή να αφαιρει κατι, διοτι η ιδια η παραγωγη δεν χρειαζεται ουτε προσθηκες ουτε αφαιρεσεις.
Αλλωστε μια παραγωγη αμπαση δεν νομιζω οτι μπορει να αποκτησει το μπασο που του λειπει παιζοντας καποιος με καμπυλες και ρυθμιστικα τονικοτητας. Σε τελικη αναλυση δεν θα ειναι το ιδιο.
Εαν μπορουσαμε να επεμβουμε τοσο δραστικα στο αποτελεσμα, τοτε δεν θα ειχα νοημα η παραγωγη αφου εμεις οι ιδιοι ως μαγοι θα μπορουσαμε να το φτιαξουμε οπως εμεις θελαμε χωρις βεβαια την συμφωνη γνωμη του καλλιτεχνη. Ακομη και ετσι να ηταν, θα μπορουσαμε να μιλαμε για πιστη αναπαραγωγη?

Ο ακροατης βεβαια εχει την δυναμη να επιλεξει ενα σωστο ηχοσυστημα, να επιλεξει καποιες φορες τον χωρο ή να παρεμβει σε αυτον ενω παραλληλα μπορει να επιλεξει καλες παραγωγες και ωραιες συνθεσεις.
 

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.585
Είσαι σίγουρος οτι το digital master είναι ο καλύτερος τεχνικά τρόπος διατήρησης αρχειακού υλικού μιας μπάντας και της διατήρησης της καλλιτεχνικής της δημιουργία της για τις μελλοντικές γενιές ? Εγω άλλα ακούω απο τους ειδικούς. Δε σκέφτεσαι κανένα λόγο που μπορεί να το αναιρεί αυτό ?

Ναι είμαι σίγουρος οτι θα τα φτιάξουν, όπως φτάξανε και τις παραγωγές των cd για να ακούγονται στα σύγχρονα σσυτήματα. Ελπίζω μόνο να μην χρησιμοποιούν αυτα τα ευφωνικά πλάγκινς που αναφέρονται εδω και μας το κάνουν "λαμπάτο" το αποτελέσμα. :D Σκέφτεται κανένας , καποιον λόγο που υπάρχει ακόμα (ή πως προέκυψε αρχικά και εξελίχθηκε) τετοια αναγκαιότητα και χρήση αυτών ? ή να μη το ξετάσουμε ξου ξου επειδή είναι λέει πριν την ανπαραγωγή που ασχολούμαστε εμείς. Μήπως να το εξετάσουμε για να κατάλαβουμε γατί έχουμε (κάποιοι) δυσκολία να "εναρμονίσουμε" τα διάφορα φορμάτ και εγγραφες - παραγωγές ανα εποχή.

Τι να πω εγω που έχω 3 διαφορετικές πηγές (αναλογικές και ψηφιακές) και όμως εχω καταφέρει να τα κάνω να παίζουν πολυ κοντά μεταξύ τους (και καλά και χωρίς παράπονο) και δε έχω τέτοια προβλήματα. Όλα τα φορμάτ παλια και νέα , και όλες τις εγγραφές πάλι και παλιές και νέες.Πως το έκανα ? Εγκέφαλος μάγος είμαι ? :D
 
Last edited:

Μηνύματα
2.003
Reaction score
4.712
Σε καθε περιπτωση, το προβλημα με την ποιοτητα των ηχογραφησεων
δεν κανει το καπως παραμελημενο θεμα της επιλογης της πηγης γενικοτερα και της ψηφιακης αλυσιδας
που επιλεγουμε ενα πολυ κρισιμο, επιτακτικο θεμα;
Προς αποφυγη των επι πλεον παραμορφωσεων;

Και ακολουθως το θεμα της προελευσης των ψηφιακων αρχειων και του δρομου τον οποιον ακολουθουν
η ο.τι μπορουν να κανουν οι παροχοι για την ευκολια τους,
πραγματα στα οποια δεν εχουμε πλεον εμεις τον ελεγχο;
 

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.585
Όσον αφορά πάντως το θέμα του compression στις ηχογραφήσεις , όσο και να θελουν όλοι να το "παιζουν" κριτές , συνήθως απο την μεριά των ακροατών, και άσχετα και με το γεγονός ότι κάποιοι το παρακάνουν, είναι απαραίτητο και καλά κάνει και εφαρμοζεται. Αλλιώς, δε θα ακούγονταν καν τα όργανα (π.χ. ενα βιολί ενώ βάραγε η ντράμς ή το μπάσο).

Όσοι το κατηγορούν δε θα τους άρεσε χωρίς αυτό. Άσε που θα ανατινάζονταν το 95 % των ηχείων χα χα.

Το στριμινγκ έχει (ή θα) βελτιωθεί και θα παίζει ιδια περίπου με τα άλλα. ¨ηδη ακολουθούν νες μεθόδους ρεφερενς σταθμης και αλγόριθμους (δε ξερω εγω τι , τα βλέπω αλλά δε τα κατέχω τόσο ώτσε να υα εξηγήσω... είχα ποσταρει ενα βίντεο απο ενα συνέδριο τους... άντε να το βρω). Βέβαι αυτό αφορά "αλλο" compression. Της ηχογραφησης είναι αναπόφευκτο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.087
Reaction score
31.017
Βρε παιδιά.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ sound editing & mastering χωρίς Compressors. ΔΕΝ.

Αυτά μαθαίνουν οι μαστεράδες όταν σπουδάζουν. EQ & compression που βγαίνει λόγο plugins.
Και τα plugins που δεν υπήρχαν παλιά στους υπολογιστές, το compression έμπαινε, πως να το πω, από όλα αυτά τα μηχανήματα που υπήρχαν στα ράκς δεξια-αριστερά-πίσω από τις κονσόλες.
Και σε πολλά studios ακόμα υπάρχουν.
Για αυτό βλέπουμε τα πολλά καλώδια να κρέμονται από συγκεκριμένα σημεία. Εκεί είναι τα πάτς πάνελ.
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.927
Reaction score
28.098
Ναι υπήρχαν και compressors , limiters, expanders, dbx διαφόρων ειδών, εννοείται ότι δεν υπάρχει μουσική χωρίς επεξεργασία .
Τα σχόλια τύπου αγνό μουσικό σήμα απείραχτο , είναι μόνο για κάτι high endάδες με νοοτροπία περασμένων ετών , με αντίστοιχα καβλώδια και λοιπές παρλαπίπες.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.713
Reaction score
58.443
Α γειά σου. Οπότε, πάρτε ενεργά, πάρτε παθητικά, πάρτε σάμπια, πικάπια, λάμπες, καλώδια, βελόνες, κολώνες και γενικά ότι γουστάρει ο καθένας αφού έτσι τον ευχαριστεί και ταξιδεύει καλύτερα.
Έχει πολύ μεγάλη σημασία τι θέλει ο καθένας, και καμία τι θέλουμε εμείς για τον καθένα.
Οπότε, ο ενδιαφερόμενος, θα κάνει ότι θέλει και πολύ καλά θα κάνει, ενώ εμείς Πρέπει να υπολογίσουμε τα θέλω του και όχι τα θέλω μας για αυτόν. 🙂
Βλέπουμε πώς από ένα ζήτημα δευτερεύον και ΄΄ανώδυνο΄΄ όπως η ηχητική αναπαραγωγή εξάγονται επιταγές που θα έπρεπε κανονικά να έχουν αντίκρυσμα σε όλες τις πτυχές του κοινωνικού γίγνεσθαι...
...
Τι να πω εγω που έχω 3 διαφορετικές πηγές (αναλογικές και ψηφιακές) και όμως εχω καταφέρει να τα κάνω να παίζουν πολυ κοντά μεταξύ τους (και καλά και χωρίς παράπονο) και δε έχω τέτοια προβλήματα. Όλα τα φορμάτ παλια και νέα , και όλες τις εγγραφές πάλι και παλιές και νέες.Πως το έκανα ? Εγκέφαλος μάγος είμαι ? :D
Αυτό το στοιχείο δεν σηκώνει πολύπλοκη εξήγηση...Πρέπει να παίζουν ρόλο οι λυχνιακοί σου ενισχυτές με την αυξημένη ...συναισθηματική εμπλοκή που συνεπάγονται αυτοί από πλευράς χρήστη... :sneaky:
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.818
Reaction score
16.658
Από μια μίξη που προσπαθώ να κάνω αυτό το Σαββατοκύριακο για μια φιλική ερασιτεχνική μπάντά:

Τραγουδιστής:
-Δε θέλω να πειράξεις τη φωνή μου, τη θέλω φυσική, όπως είναι, χωρίς εφέ...

Εγώ:
1644660937412.png

-Πως το ακούς;;

Τραγουδιστής:
-Είδες που σου είπα δε θέλει κανένα εφέ!

:p
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.824
Από μια μίξη που προσπαθώ να κάνω αυτό το Σαββατοκύριακο για μια φιλική ερασιτεχνική μπάντά:

Τραγουδιστής:
-Δε θέλω να πειράξεις τη φωνή μου, τη θέλω φυσική, όπως είναι, χωρίς εφέ...

Εγώ:
View attachment 240223
-Πως το ακούς;;

Τραγουδιστής:
-Είδες που σου είπα δε θέλει κανένα εφέ!

:p
Είσαι κι εσύ.. :lol: :lol:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.087
Reaction score
31.017
Από μια μίξη που προσπαθώ να κάνω αυτό το Σαββατοκύριακο για μια φιλική ερασιτεχνική μπάντά:

Τραγουδιστής:
-Δε θέλω να πειράξεις τη φωνή μου, τη θέλω φυσική, όπως είναι, χωρίς εφέ...

Εγώ:
View attachment 240223
-Πως το ακούς;;

Τραγουδιστής:
-Είδες που σου είπα δε θέλει κανένα εφέ!

:p
Αυτά συμβαίνουν κάθε μέρα και σε κάθε δουλειά. 😅
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.169
Reaction score
30.906
Από μια μίξη που προσπαθώ να κάνω αυτό το Σαββατοκύριακο για μια φιλική ερασιτεχνική μπάντά:

Τραγουδιστής:
-Δε θέλω να πειράξεις τη φωνή μου, τη θέλω φυσική, όπως είναι, χωρίς εφέ...

Εγώ:
View attachment 240223
-Πως το ακούς;;

Τραγουδιστής:
-Είδες που σου είπα δε θέλει κανένα εφέ!

:p
Τού την έφτιαξες να ακούγεται όπως την ακούει αυτός εντός του κρανίου του? :laugh:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.087
Reaction score
31.017
Τού την έφτιαξες να ακούγεται όπως την ακούει αυτός εντός του κρανίου του? :laugh:
Δεν υπάρχουν αυτά. Μόλις βάλουν ακουστικά και ακούσουν τη φωνή τους σε απλή συνομιλία παθαίνουν σοκ. Μετά, απλά, συνηθίζουν. 🙂
 

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.585
Βλέπουμε πώς από ένα ζήτημα δευτερεύον και ΄΄ανώδυνο΄΄ όπως η ηχητική αναπαραγωγή εξάγονται επιταγές που θα έπρεπε κανονικά να έχουν αντίκρυσμα σε όλες τις πτυχές του κοινωνικού γίγνεσθαι...

Αυτό το στοιχείο δεν σηκώνει πολύπλοκη εξήγηση...Πρέπει να παίζουν ρόλο οι λυχνιακοί σου ενισχυτές με την αυξημένη ...συναισθηματική εμπλοκή που συνεπάγονται αυτοί από πλευράς χρήστη... :sneaky:
Δεν έχω μόνο λάμπες, έχω και τρανσιστοράτο 380 watt. Τα ίδια, ισχύουν όπως ανέφερα. Το θέμα είναι αλλού για να πετύχει κάποιος αυτύ που λέω. Ξέρουμε κόλπα και εμείς που δεν έχουμε γνώσεις μετρήσεων. Ξεχασμένη γενική και σφαιρική γνώση, για τις πηγές και τις εγγρφές και την ιστορία τους. Καμια σχέση με ενίσχυση ή ηχεία.

Να το είπα μπάς .... και βρεθεί κάποιος να το στηρίξει, να το αναπτύξει και δικαιολογήσει πιο αναλυτικά και με γνώσεις. Δε το βλέπω πιθανό αλλά ποιός ξέρει καμια φορά.

Υ.Γ: Οι λάμπες μου δεν παίζουν συναισθηματικά.
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.824
Πάντως εγώ κατηγορώ κυρίως τον εαυτό μου..

Δεν μπορείς ρε ανωμαλάρα καπάκι μετά από Etta Jones να το γυρίζεις στο welcome to the jungle, σε μισή ώρα θα πάθεις κράμπες από τις αλλαγές στις καμπύλες.. :p

Σύνελθε.. :lol:
 

Μηνύματα
16.623
Reaction score
19.585
Από μια μίξη που προσπαθώ να κάνω αυτό το Σαββατοκύριακο για μια φιλική ερασιτεχνική μπάντά:

Τραγουδιστής:
-Δε θέλω να πειράξεις τη φωνή μου, τη θέλω φυσική, όπως είναι, χωρίς εφέ...

Εγώ:
View attachment 240223
-Πως το ακούς;;

Τραγουδιστής:
-Είδες που σου είπα δε θέλει κανένα εφέ!

:p
Τον εξαπάτησες δηλαδη ? Θεώρησες ότι ξέρεις καλύτερα ?

Ή ήθελες να γλυτώσεις δουλειά να του βάλεις να την ακούσει όπως ήθελε και ήσουν σίγουρος ότι θα σου πεί να την πειράξεις τελικά ?

Συνήθως πάντως έμπειιροι τραγουδιστές που ξέρουν καλά τη φωνή τους και τις δυνατότητες της ....μόνο το ζητάνε αυτό. Οι άλλοι είναι ανασφαλείς και ζητάνε ακριβώς το αντίθετο. Είχες ξανακάνει μδουλειά με αυτόν ?
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.095
Μηνύματα
2.961.751
Members
38.287
Νεότερο μέλος
tenten300
Top