Διάτρητες Γυψοσανίδες στο ταβάνι : Η μαγική ερώτηση

Μηνύματα
1.083
Reaction score
828
Παίδες,

Μιας και θα ανακαινίσω σε σημαντικό βαθμό ένα διαμέρισμα, θα δουλέψω και κάποια βασικά για τον ήχο μου.

Στο ταβάνι, πάνω από τον νοητό χώρο που θα χωρίζει εμένα από τα ηχεία, θέλω να βάλω δύο διάτρητες γυψοσανίδες knauf που έρχονται σε έτοιμο μέγεθος 1,20 Χ 2,40 μέτρα, πάχους 1,25 εκατ.

Πίσω τους θα μπεί πετροβάμβακας ή αντίστοιχο υλικό πάχους 7 ή 8 εκατ. οπότε το σύνολο του πάχους, μαζί με ένα πόντο που λέω να αφήσω αέρα από το ταβάνι, θα είναι περίπου 10 εκατοστά ...

Η μαγική ερώτηση είναι : απαιτείται για ακουστικούς λόγους να τις τοποθετήσω κολλητά, ώστε να σχηματισθεί ένα ενιαίο όλον 2,40 Χ 2. 40 ?

Εάν δεν υπάρχει κάποιος ακουστικός λόγος για αυτό, προσωπικά θα προτιμούσα για αισθητικούς λόγους, να τις τοποθετήσω έχοντας μεταξύ τους κενό 20 με 30 εκατοστά .

Παρακαλώ τα φώτα των κονοσιέρς !

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.730
Reaction score
16.317
Εάν δεν υπάρχει κάποιος ακουστικός λόγος για αυτό, προσωπικά θα προτιμούσα για αισθητικούς λόγους, να τις τοποθετήσω έχοντας μεταξύ τους κενό 20 με 30 εκατοστά .
παίζει να είναι και καλύτερα ακουστικά έτσι.... περισσότερη "ποικιλομορφία" επιφάνειας -> περισσότερη σκέδαση/διάχυση
 
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.671
Reaction score
21.482
@Δημοκηδής Εάν αφήσεις το κενό των 20-30εκ που λες, θα σου πρότεινα να κάνεις μια μικρή, ας πούμε, "πυραμιδοειδή" κατασκευή, ανάμεσα στις δύο γυψοσανίδες, για να "σπάσεις" την παραλληλία με το πάτωμα.

IMG_20241125_193926.jpg
 

Μηνύματα
16.548
Reaction score
23.475
Η διάτρητη δεν κόβεται.
Αυτό σημαίνει είτε πάνε στον στρωτήρα κολλητά είτε αφήνεις κενό μέχρι τον επόμενο στρωτήρα. Αυτό σημαίνει ότι αν θες να αφήσεις κενό πρέπει είτε να είναι 60εκ είτε να μπουν πιο πυκνοί στρωτήρες.
Η άποψη μου είναι ότι μπορείς να τις βάλεις όπως θες αρκεί να είναι αρκετές και σίγουρα στην ευθεία από τα ηχεία προς την MLP
Εγώ τις κόλλησα 3 και 2 και μια μόνη της σε 45τμ χώρο
1000001824.jpg

(Όσο φαίνεται)
 

Μηνύματα
1.083
Reaction score
828
@Δημοκηδής Εάν αφήσεις το κενό των 20-30εκ που λες, θα σου πρότεινα να κάνεις μια μικρή, ας πούμε, "πυραμιδοειδή" κατασκευή, ανάμεσα στις δύο γυψοσανίδες, για να "σπάσεις" την παραλληλία με το πάτωμα.

View attachment 350615

ευχαριστώ ! τι ακριβώς έβαλες , αν έβαλες βέβαια από μέσα ?
Η διάτρητη δεν κόβεται.
Αυτό σημαίνει είτε πάνε στον στρωτήρα κολλητά είτε αφήνεις κενό μέχρι τον επόμενο στρωτήρα. Αυτό σημαίνει ότι αν θες να αφήσεις κενό πρέπει είτε να είναι 60εκ είτε να μπουν πιο πυκνοί στρωτήρες.
Η άποψη μου είναι ότι μπορείς να τις βάλεις όπως θες αρκεί να είναι αρκετές και σίγουρα στην ευθεία από τα ηχεία προς την MLP
Εγώ τις κόλλησα 3 και 2 και μια μόνη της σε 45τμ χώρο View attachment 350619
(Όσο φαίνεται)

ευχαριστώ ! η ίδια ερώτηση : τι έβαλες από μέσα ?
 

Μηνύματα
39
Reaction score
31
Εκτός από πετροβάμβακα μπορείς να χρησιμοποιήσεις και ηχοαπορροφητικές πλάκες από ίνες πολυεστέρα που προσφέρουν και θερμομόνωση. Είναι επίσης ανθεκτικοτέρες στην υγρασία. Περισσότερα εδώ:


Υπάρχουν αντίστοιχα υλικά και από άλλες εταιρείες. Μπορείς να τα βρεις εύκολα σε ένα search.
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.539
Reaction score
2.111
Η μαγική ερώτηση είναι : απαιτείται για ακουστικούς λόγους να τις τοποθετήσω κολλητά, ώστε να σχηματισθεί ένα ενιαίο όλον 2,40 Χ 2. 40 ?

Εάν δεν υπάρχει κάποιος ακουστικός λόγος για αυτό, προσωπικά θα προτιμούσα για αισθητικούς λόγους, να τις τοποθετήσω έχοντας μεταξύ τους κενό 20 με 30 εκατοστά .
Ο ακουστικός λόγος/στόχος είναι διπλός και έχει ως εξής:

1) Πρέπει κυρίως να περιορισθεί όσο γίνεται το "ceiling bounce". Αυτό θα γίνεται γύρω από δύο σημεία στο ταβάνι πάνω από τις ευθείες που ενώνουν αυτιά με ηχεία. Επειδή δεν βλέπω να κουνάς καθρέφτες κολλητούς στο ταβάνι για να βρεις ακριβώς τις θέσεις τους, πρέπει να τις υπολογίσεις --> Ορθογώνιο τρίγωνο με κορυφές το αυτί, το μεγάφωνο, και τον αντικατοπτρισμό του μεγαφώνου πάνω από το ταβάνι. (Η γραφική λύση με σχεδιάκι είναι η πιο γρήγορη, αν όμως είσαι όουλντ-φαρτ, ο Ευκλείδης, τα ίσα τρίγωνα κλπ μαζί με ολίγον Πυθαγόρα ξεσκουριάζουν τα εγκεφαλικά κύτταρα και θυμίζουν τα σχολικά νιάτα)

2) Καλόν είναι επίσης να περιορισθεί το στάσιμο πατώματος-ταβανιού, που επικεντρώνεται στην κατακόρυφο του κάθε ηχείου.

Αρα προσπαθείς να καλύψεις κυρίως περιοχή γύρω από το σημείο 1 , αλλά και το σημείο 2 (πάνω ακριβώς από το κάθε ηχείο), και τυχόν διάκενο να πέφτει έξω από αυτήν
Αυτό γίνεται εύκολα με γυψοσανίδα 1,20 x 2,40 που είναι μεγάλη διάσταση (πόσο μάλιστα εις διπλούν).
Ιδανικά, δώσε και κλίση α-λα-Wizzy στην/τις γυψοσανίδες των πρώτων σημείων ανάκλασης, ώστε η ανάκλαση να οδηγείται πίσω από την MLP για ακόμα μεγαλύτερη καθυστέρηση μέχρι τα αυτιά και ψευδαίσθηση μεγαλύτερης αίθουσας

.
 

Μηνύματα
16.548
Reaction score
23.475
ευχαριστώ ! τι ακριβώς έβαλες , αν έβαλες βέβαια από μέσα ?



ευχαριστώ ! η ίδια ερώτηση : τι έβαλες από μέσα ?
Αυτό
Ορυκτοβάμβακα Ultracoustic.
Στριμωχτό όσο γινόταν.
Υποχην όσοι δουλεύουν knauf και είναι πιστοποιημένοι για τρυπητες , ότι και να τους πεις θα κάνουν αυτό που τους λέει ο τεχνικός της εταιρείας
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.671
Reaction score
21.482
ευχαριστώ ! τι ακριβώς έβαλες , αν έβαλες βέβαια από μέσα ?
Πετροβάμβακα, από πάνω του heraclith και τέλος διάτρητη γυψοσανίδα. Ρίξε μια ματιά σε αυτό το post και μετά στις επόμενες 2-3 σελίδες για να δεις φωτογραφίες από την κατασκευή.
 

Var

Μηνύματα
25
Reaction score
60
Πετροβάμβακα, από πάνω του heraclith και τέλος διάτρητη γυψοσανίδα. Ρίξε μια ματιά σε αυτό το post και μετά στις επόμενες 2-3 σελίδες για να δεις φωτογραφίες από την κατασκευή.
Μεγάλη η επιβάρυνση απ΄ τα ινώδη υλικά της ποιότητας του εσωτερικού αέρα, και απ ότι βλέπω είναι υαλοβάμβακας… το χειρότερο υλικό σε θέματα υγείας απ όλους τους ορυκτοβάμβακες.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.568
Μηνύματα
2.944.618
Members
38.199
Νεότερο μέλος
Alex Nik
Top