melina
Cargo 200
- Μηνύματα
- 25.134
- Reaction score
- 45.450
Λοιπόν, έκατσα και διάβασα διάφορα και κατέληξα (δεν έχει νόημα να παραθέσω δεκάδες λινκς, όποιος θέλει κάνει τη δική του έρευνα).
Το συμπέρασμα είναι το εξής, το κάθε λάστιχο στην εποχή του.
Να σημειώσω ότι όταν λέμ(ν)ε χειμώνα δεν εννοούμε το χειμώνα της Αθήνας...που είναι πρακτικά ανύπαρκτος.
Αφορά περιοχές με σταθερά χαμηλές θερμοκρασίες γύρω και κάτω από το μηδέν και με συχνό το φαινόμενο της χιονόπτωσης και της βροχής.
Το θερινό λάστιχο πράγματι σε στεγνό και σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες (πάνω από το 0) θα έχει καλύτερο κράτημα από το χειμερινό.
ΟΜΩΣ, το θερινό λάστιχο είναι εντελώς άχρηστο σε πάγο και χιόνι (δεν πας πουθενά) και επικίνδυνο σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες μέχρι σημείου θραύσης του πέλματος (ας πούμε κάτω από -10). Αντίστοιχα το χειμερινό σε συνθήκες λίγο μεγαλύτερων θερμοκρασιών από την περιοχή ιδανικής λειτουργίας του (το στεγνό πάνω από 10 βαθμούς για παράδειγμα) θα είναι σαφώς χειρότερο από το θερινό αλλά σε καμία περίπτωση επικίνδυνο, θα πας με πιο χαμηλές ταχύτητες και με πιο συντηρητική οδήγηση και θα φτάσεις.
Στο βρεγμένο τα πράγματα είναι πιο συγκεχυμένα, για παράδειγμα ένα χειμερινό φθαρμένο ελαστικό (με βάθος πέλματος στα 4mm) έχει πολύ καλή συμπεριφορά εφάμιλλη ενός θερινού, όπου ένα καινούργιο χειμερινό είναι πολύ χειρότερο. Όταν μπαίνει όπως ο παράγοντας φθορά στα τεστ και των θερινών στο βρεγμένο τότε γίνεται μύλος η κατάσταση.
Τα all seasons έχουν λίγο καλύτερη συμπεριφορά από τα θερινά σε στεγνό χαμηλών θερμοκρασιών αλλά χειρότερη σε υψηλές θερμοκρασίες, και μικρότερη διάρκεια ζωής, αλλά και αυτά όπως τα θερινά όταν τα πράγματα αγριέψουν (χιόνι, πάγος) είναι άχρηστα.
Συνυπολογίζοντας τη συνολική συμπεριφορά του ελαστικού σε συνθήκες χειμώνα (είπαμε όχι Αθήνα) όλοι καταλήγουν, κατασκευαστές και ανεξάρτητοι δοκιμαστές (ADAC), ότι είναι καλύτερα το χειμώνα να έχεις λάστιχα χειμώνα και τον υπόλοιπο καιρό (3 εποχές) θερινά λάστιχα.
I rest my case
Το συμπέρασμα είναι το εξής, το κάθε λάστιχο στην εποχή του.
Να σημειώσω ότι όταν λέμ(ν)ε χειμώνα δεν εννοούμε το χειμώνα της Αθήνας...που είναι πρακτικά ανύπαρκτος.
Αφορά περιοχές με σταθερά χαμηλές θερμοκρασίες γύρω και κάτω από το μηδέν και με συχνό το φαινόμενο της χιονόπτωσης και της βροχής.
Το θερινό λάστιχο πράγματι σε στεγνό και σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες (πάνω από το 0) θα έχει καλύτερο κράτημα από το χειμερινό.
ΟΜΩΣ, το θερινό λάστιχο είναι εντελώς άχρηστο σε πάγο και χιόνι (δεν πας πουθενά) και επικίνδυνο σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες μέχρι σημείου θραύσης του πέλματος (ας πούμε κάτω από -10). Αντίστοιχα το χειμερινό σε συνθήκες λίγο μεγαλύτερων θερμοκρασιών από την περιοχή ιδανικής λειτουργίας του (το στεγνό πάνω από 10 βαθμούς για παράδειγμα) θα είναι σαφώς χειρότερο από το θερινό αλλά σε καμία περίπτωση επικίνδυνο, θα πας με πιο χαμηλές ταχύτητες και με πιο συντηρητική οδήγηση και θα φτάσεις.
Στο βρεγμένο τα πράγματα είναι πιο συγκεχυμένα, για παράδειγμα ένα χειμερινό φθαρμένο ελαστικό (με βάθος πέλματος στα 4mm) έχει πολύ καλή συμπεριφορά εφάμιλλη ενός θερινού, όπου ένα καινούργιο χειμερινό είναι πολύ χειρότερο. Όταν μπαίνει όπως ο παράγοντας φθορά στα τεστ και των θερινών στο βρεγμένο τότε γίνεται μύλος η κατάσταση.
Τα all seasons έχουν λίγο καλύτερη συμπεριφορά από τα θερινά σε στεγνό χαμηλών θερμοκρασιών αλλά χειρότερη σε υψηλές θερμοκρασίες, και μικρότερη διάρκεια ζωής, αλλά και αυτά όπως τα θερινά όταν τα πράγματα αγριέψουν (χιόνι, πάγος) είναι άχρηστα.
Συνυπολογίζοντας τη συνολική συμπεριφορά του ελαστικού σε συνθήκες χειμώνα (είπαμε όχι Αθήνα) όλοι καταλήγουν, κατασκευαστές και ανεξάρτητοι δοκιμαστές (ADAC), ότι είναι καλύτερα το χειμώνα να έχεις λάστιχα χειμώνα και τον υπόλοιπο καιρό (3 εποχές) θερινά λάστιχα.
I rest my case
