Διάφορα (αυτοκίνητο - μοτοσυκλέτα)








Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.108
Reaction score
30.695
Μου ζήτησαν και έφτιαξα από σκληρό αλουμίνιο κάτι αποστάτες για τις ζάντες από BMW.
Πίσω 5 εκατοστά πάχος και μπροστά 2 εκατοστά.
Τι ακριβώς πετυχαίνουν με αυτήν την μετατροπή;
Είναι θέμα μόνο καγκούρικης εμφάνισης με τα φουσκωμένα φτερά;
Ή έχει και κάποια βελτίωση στην οδική συμπεριφορά;
Δεν το γνωρίζω καλά το θέμα.

as1.jpg

as2.jpg
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.534
Reaction score
78.599
Το μετατρόχιο κάνει σοβαρότατη διαφορά στο στρίψιμο. Τα 5 εκατοστά όμως... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
...είναι μόνο για αηδίες.


Δεν παρατηρώ πατούρα (ή όπως λέγεται το άκρο της πλήμνης (hub, moyeu) που στηρίζει και κεντράρει τη ζάντα) όμως, πώς θα στηριχθεί το ζαντολάστιχο; Απο τα μπουλόνια; Νοτ γκόννα χάππεν. ;)



Τα spacers έχουν πάντα αντίστοιχη.
 

Μηνύματα
32.175
Reaction score
27.127
ΤΑ ΦΑΡΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ.

ΤΟ ΖΟΡΙ ΠΟΥ ΤΡΩΝΕ ΤΑ ΑΚΡΑΞΟΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΜΠΑΡΕΣ ΤΟΥ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΑ

ΕΠΙΤΟΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΟ ΣΤΑ ΚΑΓΚΟΥΡΕΜΕΝΑ ΜΕΤΑΤΡΟΧΙΑ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ

ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ......

ΤΟ "ΧΕΙΛΑΚΙ" Η "ΟΔΗΓΟΣ" ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ

ΤΟ ΠΙΘΑΝΟ ΔΕΚΑΤΟ ΤΟΥ ΧΙΛΙΟΣΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ

Ο ΟΔΗΓΟΣ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΠΑΡΚΙΝΣΟΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΚΑΛΟ ΤΖΑΤΖΙΚΙ....:D
 

stathis

Ultra Home Theater
Μηνύματα
21.631
Reaction score
36.425
Το μετατρόχιο κάνει σοβαρότατη διαφορά στο στρίψιμο. Τα 5 εκατοστά όμως... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
...είναι μόνο για αηδίες.


Δεν παρατηρώ πατούρα (ή όπως λέγεται το άκρο της πλήμνης (hub, moyeu) που στηρίζει και κεντράρει τη ζάντα) όμως, πώς θα στηριχθεί το ζαντολάστιχο; Απο τα μπουλόνια; Νοτ γκόννα χάππεν. ;)



Τα spacers έχουν πάντα αντίστοιχη.
Mπορεί να δίνει hub rings ξεχωριστά για τους αντάπτορες;
 


Μηνύματα
17.720
Reaction score
25.507
50 χιλιοστα πισω παιζει να χαμηλωσει κι ολας απο μονο του.
μλκ μου μυριζει.
εχω προλαβει να κανω αρεκτες παπαριες (οχι σε τετοιο μεγεθος βεβαια) για να καταλαβω οτι το εργοστασιακο στησιμο ηταν ηδη καλυτερο απο πολλες αλλες προσπαθειες
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.108
Reaction score
30.695
Το μετατρόχιο κάνει σοβαρότατη διαφορά στο στρίψιμο.
Τι διαφορά κάνει;
Στρίβει σε πιο κλειστό κύκλο; Πιο γρήγορα;

Αυτά που βλέπετε τα έφτιαξα ακριβώς όπως μου τα ζήτησε ο κάγκουρας.
Αυτό μου ζήτησε, αυτό έφτιαξα.
 

Μηνύματα
1.895
Reaction score
457
Επιπλέον σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ειδικά αν "το βάζει με πολλά" , πάει για αλλαγή ρουλεμάν, τα οποία και θα αλλάζει συχνά μέχρι να καταλάβει ότι το κόστος δεν ισοφαρίζει το φαρδύτερο μετατρόχιο που συνεπάγεται "καλύτερο" στρίψιμο.
 

Μηνύματα
17.720
Reaction score
25.507
μεγαλωνεις τη βαση του οχηματος τυπικα, μειωνεις τις κλησεις και κατανεμεις περισσοτερο φορτιο στους εσωτερικους τροχους απο οτι με πιο στενη βαση.

ωστοσο , αλλαζει ολος ο σχεδιασμος της αναρτησης γιατι το τοξο που εκτελουν οι τροχοι (που ειναι δεν ουτε ευθυγραμμο τμημα ουτε ακριβως τοξο κυκλου αν μιλαμε για πολλαπλους συνδεσμους) εχει πλεον μεγαλυτερη ακτινα.
επιπλεον αν το δεις σαν μοχλο, τα ελατηρια/αμορτισερ μενουν στην θεση τους αλλα εσυ βαζεις την δυναμη με μεγαλυτερο μοχλο οποτε "μαλακωνει" η αναρτηση (και πεφτεις και σε υψος) (= κατεπεκταση θα το σκληρυνεις με ελατηριο , πρεπει να βρεις αντιστοιχο αμορτισερ και στο τελος αμα το ζορισεις αρκετα θα ψαχνεις για ψαλιδια και αξονες)

αρα η ξερεις τι κανεις ή απλα κανεις μλκς γιατι αλλαζεις πολλες παραμετρους χωρις να υπολογιζεις τιποτα.
πρακτικα πολλα "στησιματα" γινονται εμπειρικα μετα απο πολλες δοκιμες σε διαφορα οχηματα και με ετοιμα υλικα (πχ αμορτισερ/ελατηρια κλπ) και προκυπτουν καποιοι πρακτικοι κανονες που ομως δεν ισχυουν ουτε παντου ουτε παντα.

πχ εμπειρικα αν χαμηλωσει το αυτοκινητο θα στριβει καλυτερα , αν σκληρυνει το ιδιο κλπ ωστοσο αυτα προκυψανε απο παρατηρηση αγωνιστικων οχηματων που τρεχουν σε συγκεκριμενες συνθηκες καμια σχεση με δρομο. συμβαινει λοιπον , να βαζεις 50χιλ χαμηλοτερα ελατηρια (=σαυρα το εργαλειο) , 285 λαστιχο σε 19αρα , οφφσετ καγκουραδικο κλπ και εκει που νομιζεις οτι στριβεις και γαμω , σε περναει αλμερα 14αρι με 4μελη οικογενεια απο την εξωτερικη αλλαζοντας σταθμο στο ραδιοφωνο.

γενικα πολυ λιγοι κατεχουν το θεμα στη χωρα (και οχι μονο) και αν πχ πας στον μαρακακη (που λεγεται οτι κατεχει) το πρωτο που θα σου πει ειναι να φερεις το αυτοκινητο στην εργοστασιακη του μορφη και να σου φτιαξει αυτος τα εργοστασιακα αμορτισερ.
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.534
Reaction score
78.599
Στρίβει σε πιο κλειστό κύκλο; Πιο γρήγορα;
Σταθερότερα γιατί πατάει πιο "τετράγωνα".

Επιπλέον σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ειδικά αν "το βάζει με πολλά" , πάει για αλλαγή ρουλεμάν, τα οποία και θα αλλάζει συχνά μέχρι να καταλάβει ότι το κόστος δεν ισοφαρίζει το φαρδύτερο μετατρόχιο που συνεπάγεται "καλύτερο" στρίψιμο.
Όχι αν η διαφορά είναι μικρή, μέχρι 3 cm περίπου συνολικά (1,5 cm ανά τροχό). Απείρως ευκολότερος και ασφαλέστερος τρόπος βέβαια, είναι η αλλαγή ζάντας και offset. Κάτι που συχνά κάνουν οι κατασκευαστές για να μην σχεδιάσουν διαφορετικά ψαλίδια και λοιπά εξαρτήματα.

ωστοσο , αλλαζει ολος ο σχεδιασμος της αναρτησης γιατι το τοξο που εκτελουν οι τροχοι (που ειναι δεν ουτε ευθυγραμμο τμημα ουτε ακριβως τοξο κυκλου αν μιλαμε για πολλαπλους συνδεσμους) εχει πλεον μεγαλυτερη ακτινα.
επιπλεον αν το δεις σαν μοχλο, τα ελατηρια/αμορτισερ μενουν στην θεση τους αλλα εσυ βαζεις την δυναμη με μεγαλυτερο μοχλο οποτε "μαλακωνει" η αναρτηση (και πεφτεις και σε υψος) (= κατεπεκταση θα το σκληρυνεις με ελατηριο , πρεπει να βρεις αντιστοιχο αμορτισερ και στο τελος αμα το ζορισεις αρκετα θα ψαχνεις για ψαλιδια και αξονες)
Το 99% των αυτοκινήτων έχουν ΜacPherson μπροστά.
Συνήθως με φυσιολογικές αλλαγές (όπως γράφω πιο πάνω) το ύψος αλλάζει ελάχιστα, αφού τα τμήματα των μη χαμηλωμένων αναρτήσεων είναι σχεδιασμένα να βρίσκονται περίπου επίπεδα στην ηρεμία και σχεδόν ποτέ προς τα επάνω.
 

Μηνύματα
1.895
Reaction score
457
Όχι αν η διαφορά είναι μικρή, μέχρι 3 cm περίπου συνολικά (1,5 cm ανά τροχό). Απείρως ευκολότερος και ασφαλέστερος τρόπος βέβαια, είναι η αλλαγή ζάντας και offset. Κάτι που συχνά κάνουν οι κατασκευαστές για να μην σχεδιάσουν διαφορετικά ψαλίδια και λοιπά εξαρτήματα.
Σωστά...για τα 5mm εννοούσα , που αναφέρθηκε ο Μιχάλης... Ακόμα και τα 3mm βέβαια ζορίζουν αρκετά και σίγουρα μειώνεις τις αντοχές των ρουλεμάν.
 




Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.906
Μηνύματα
3.033.766
Members
38.519
Νεότερο μέλος
papaevagelouv
Top