Εδώ τα καλά τα βατ!!


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Ενας ενισχυτής push-pull, πάνω από τα όρια της ισχύος του, όταν δηλαδή κλιπάρει, παράγει σημαντική (σε ποσοστό) περιττή (odd) αρμονική παραμόρφωση ( 1f, 3f, 5f,...)

....../


Η 1f ΔΕΝ ειναι Αρμονικη. Ειναι η θεμελιωδης. Δηλαδη δεν ειναι ενα ανεπιθυμητο παραπροιον (παραμορφωση).
Ειναι η συχνοτητα του καθαρου σηματος Εισοδου που καλειται να ενισχυσει η βαθμιδα.
Μου ειναι αδιανοητο να μην το καταλαβαινει κανεις.
Απο κει και μετα βεβαια ολο το μετρημα προκυπτει αναποδα ....


\......
Σημειωτέον ότι η παραμόρφωση δεύτερης αρμονικής αναφέρεται πάντα στην συχνότητα 2f και όχι στην 1f ή την 3f .

Στους περισσότερους βέβαια ενισχυτές έχουμε και περιττή αρμονική παραμόρφωση αλλά και άρτια αρμονική παραμόρφωση.

Η άρτια (even) αρμονική παραμόρφωση είναι όμως αυτή που λένε ότι "αρέσει" στους φίλους των class A SET ενισχυτικών.

y = cos(x) + %2nd*cos(2x) FOR EVER !!! :142:
Ε = μη σε ... τετραγωνο :142:
 

Μηνύματα
7.433
Reaction score
2.061
Ε = μη σε ... τετραγωνο :142:
:118:


Την 1f (=f) επίτηδες τη έγραψα έτσι, για να την δεις καλύτερα. Είναι το αρχικό σήμα εισόδου (ημίτονο) δηλαδή η θεμελιώδης συχνότητα χωρίς ποσοστιαίο (%) συντελεστή αρμονικής παραμόρφωσης.

Να και μια πολύ απλή εξίσωση που περιέχει την θεμελιώδη συχνότητα και μόνο δεύτερη αρμονική παραμόρφωση.

y = cos(x) + %2nd*cos(2x)


Y.Γ Να μιλάς κατ' αρχάς καλύτερα και να τεκμηριώνεις τις απόψεις σου. Μπορεί και να τα έχω ξεχάσει τα ηλεκτρονικά μου γιατί εγώ δεν ασχολούμε επαγγελματικά.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Σωστο ,,, σε παλια βιβλιογραφια ομως γινοταν αναφορα τις 1ης αρμονικης ως η διπλασια της θεμελιωδους ,,ειδικα στο RF φασμα , δηλαδη αν ενα σημα ητανε στους 1600 KHZ η πρωτη αρμονικη παρουσιαζοταν στους 3200 KHZ.[ετσι διευκρινιζοταν] Τελος παντων ,ειναι θεμα ορισμου και ονομασιας η ουσια ειναι ιδια,,,,.....:114:
Γιαννη σε παρακαλω να ποσταρεις το κειμενο στο οποιο οι Αρμονικες κατονομαζονται με τον τροπο που τις εννοουν Τζιμακος και G.kar, ωστε να δουν ολοι τι εννοω λεγοντας οτι αυτο το λαθος το κανουν "κι αλλοι" και ισως τα παραπανω μελη απλα αντλουν την πληροφορηση τους απο τετοια κειμενα.

Ειναι στην γνωση μου οτι το συγκεκριμενο κειμενο δικαιωνει τα παραπανω μελη. Ωστοσο προεχει η αντικειμενικη παρουσιαση του θεματος, και οσοι διαβαζουν πρεπει να εχουν σφαιρικη πληροφορηση.

Την αντιληψη μου (που στο τελος-τελος δεν ειναι καμμια προσωπικη επιννοηση) για αυτον τον τροπο καταταξης των Αρμονικων την εχω καταθεσει.
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Γιαννη σε παρακαλω να ποσταρεις το κειμενο στο οποιο οι Αρμονικες κατονομαζονται με τον τροπο που τις εννοουν Τζιμακος και G.kar, ωστε να δουν ολοι τι εννοω λεγοντας οτι αυτο το λαθος το κανουν "κι αλλοι" και ισως τα παραπανω μελη απλα αντλουν την πληροφορηση τους απο τετοια κειμενα.
Oταν λες "και αλλοι" εννοεις "ολος ο πλανητης" μαλλον.
Τελος και απο μενα, δεν εχει νοημα ...
 

Μηνύματα
7.433
Reaction score
2.061
Μιχάλη Σπέρτο , την επόμενη φορά που θα μου πεις εμένα ότι θα με "..." στο τετράγωνο, να το σκεφτείς καλύτερα.

To αφήνω στην κρίση της διαχειριστικής ομάδας του avsite.

Δεν συνεχίζω γιατί θα με αναγκάσεις να χάσω την υπομονή μου.
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Μιχάλη Σπέρτο , την επόμενη φορά που θα μου πεις εμένα ότι θα με "..." στο τετράγωνο, να το σκεφτείς καλύτερα.

To αφήνω στην κρίση της διαχειριστικής ομάδας του avsite.

Δεν συνεχίζω γιατί θα με αναγκάσεις να χάσω την υπομονή μου.
Γιωργο δεν εννοουσα να σε προσβαλω. Νομιζω οτι ο εκνευρισμος που αναπτυχθηκε μεταξυ μας διογκωσε μεσα σου την πραγματικη βαρυτητα της φρασης που χρησιμοποιησα. Παρολα αυτα ομως δεξου την συγγνωμη μου. Ελπιζω σε σωστοτερη αντιπαραθεση στο μελλον. Πες μου. Θεωρεις εσενα αμετοχο οσον αφορα την αναπτυξη εκνευρισμου ?
 




Μηνύματα
475
Reaction score
2
Απάντηση: Εδώ τα καλά τα βατ!!

Και εγ ξέρω (και διδάχθηκα) για:
>Θεμελιώδη
>2η αρμονική (Άρτια)
>3η αρμονική (περιττή)
 

Μηνύματα
7.433
Reaction score
2.061
Γιαννη ευχαριστω.
Και τωρα μενει να απαντηθει το ερωτημα, ποιος τα λεει πιο σωστα.





Στο παράδειγμα, του κειμένου της RCA που ανέβασε ο Γιάννης, το λέει ξεκάθαρα.

Στην έξοδο του ενισχυτή θα πάρεις :
τη θεμελιώδη συχνότητα (100 c/s),
τη δεύτερη αρμονική ( 200 c/s),
και την τρίτη αρμονική (300 c/s).
 


Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
Στο παράδειγμα, του κειμένου της RCA που ανέβασε ο Γιάννης, το λέει ξεκάθαρα.

Στην έξοδο του ενισχυτή θα πάρεις :
τη θεμελιώδη συχνότητα (100 c/s),
τη δεύτερη αρμονική ( 200 c/s),
και την τρίτη αρμονική (300 c/s).
Γιωργο οπως ισως καταλαβες το κειμενο που ανεβασε ο Γιαννης μου ειναι γνωστο προ πολλου και το εχουμε συζητησει με τον ιδιο.
ΕΓΩ ζητησα απο τον Γιαννη (2-3 ποστ πιο πριν) να το ανεβασει, ακριβως για να δειξω οτι αυτη η θεωρηση εχει οπαδους αναμεσα σε εγκριτους παραγοντες της Ηλεκτρονικης (πλην κακως).

Τι νοημα εχει λοιπον να υπογραμμιζεις σημεια απο το περιεχομενο του ? Υπενισεσαι οτι δεν μου ειναι γνωστα ? Μα ΑΚΡΙΒΩΣ για αυτα τα σημεια ζητησα την δημοσιευση του.

Ειπα μαλιστα οτι κειμενα σαν κι αυτο καλλιεργουν την συγχιση γυρω απο το θεμα. Ο σκοπος μου ειναι να παρουσιασω αλλες πηγες/κειμενα που αντιδιαστελλουν το παραπανω.

Δυστυχως δεν εχω καταφερει να βρω τον χρονο να οργανωσω αυτην την παρουσιαση, λογω αλλων υποχρεωσεων.

Εχω και εγω διδαχθει, αλλα και κανει χρηση των εννοιων αυτων κατα τον τροπο που εχω αναπτυξει, απειρες φορες στην 30ετη πορεια μου στα Ηλεκτρονικα, μεσα σε σοβαρα επαγγελματικα περιβαλλοντα, και σε εφαρμογες αρκετα πιο απαιτητικες σε ακριβεια γνωσεων απο το AUDIO.

Μπορει να ειναι προς εκπληξη δικη σου αλλα και αλλων μελων, πλην εδω μιλαμε για λαθος χρηση των συγκεκριμενων ορων, που γινεται συχνα και μαλιστα απο απολυτως εγκριτους φορεις της γνωσης. Ειναι εξαλλου χαρακτηριστικο το πως εξαπλωνεται η ανακριβεια σαν ιος σε χωρους με χαμηλα αντισωματα.

Θα μου πεις οτι σε αυτο το βημα, υπαρχουν τουλαχιστον 3 μελη (μπορει και παραπανω) που υποστηριζουν το αντιθετο. Ε λοιπον σου δηλωνω οτι δεν με αφορα στο παραμικρο ο συσχετισμος των δυναμεων στον μικροκοσμο αυτου του φορουμ. Αυτο μας ελλειπε. Να εξαρταμε τις επιστημονικες αληθειες απο το τι λεγεται στα φορα.
Παντως λιγη υπομονη και καλη θεληση και θα προσπαθησω να "τεκμηριωσω" αυτο που λεω.
Διερωτωμαι μαλιστα τι ειδους πηγη πρεπει να επικαλεστω, οταν αυτη πρεπει να γινει αποδεκτη εν μεσω αρνητικου κλιματος.
Ισως κατι σε Τεχνικο συγραμμα που διδασκεται σε σχολες ?
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
13
σου ξαναθυμίζω την πρώτη σου παρέμβαση σε αυτό εδώ το θέμα !
Με συγχωρεις αλλα δεν εκανα εγω καμμια παρεμβαση. Απαντω σε παρεμβαση που εγινε απο αλλους στην δικη μου εισηγηση στο θεμα. Δηλαδη στην περιπτωση μας εγω εχω εκφρασει την Θεση και σεις την Αρση.

Δικαιωμα σας βεβαιως, αλλα να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους.
 

Μηνύματα
7.433
Reaction score
2.061
Ρε Μιχάλη, ή εγώ τα γράφω στα Μογκολέζικα, ή δεν θέλεις να το καταλάβεις. Αυτό που έγραψα είναι πως, για δεδομένη και κατά περίπτωση σταθερή τάση εισόδου, ένας λαμπάτος ενισχυτής οφείλει να δίνει σταθερή τάση στην έξοδό του, για οποιοδήποτε φορτίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο από την ονομαστική αντίσταση της συγκεκριμένης εξόδου. Αν δεν συμβαίνει αυτό, ή έχει βλάβη, ή έχει σφάλμα στη σχεδίασή του. Τόσο δύσκολο είναι ρε πούστη μου;
Δεν είναι πούστης ο Σπέρτος γιατί εμένα ήθελε να με "..." και μάλιστα στο τετράγωνο, ούτε καν σε γκαρσονιέρα :120:
 

Μηνύματα
7.433
Reaction score
2.061
Γιωργο οπως ισως καταλαβες το κειμενο που ανεβασε ο Γιαννης μου ειναι γνωστο προ πολλου και το εχουμε συζητησει με τον ιδιο.
ΕΓΩ ζητησα απο τον Γιαννη (2-3 ποστ πιο πριν) να το ανεβασει, ακριβως για να δειξω οτι αυτη η θεωρηση εχει οπαδους αναμεσα σε εγκριτους παραγοντες της Ηλεκτρονικης (πλην κακως).

Τι νοημα εχει λοιπον να υπογραμμιζεις σημεια απο το περιεχομενο του ? Υπενισεσαι οτι δεν μου ειναι γνωστα ? Μα ΑΚΡΙΒΩΣ για αυτα τα σημεια ζητησα την δημοσιευση του.

Πάμε όμως τώρα να ξαναδιαβάσουμε το επίμαχο μήνυμα του Γιάννη (post 158).


Σωστο ,,, σε παλια βιβλιογραφια ομως γινοταν αναφορα τις 1ης αρμονικης ως η διπλασια της θεμελιωδους ,,ειδικα στο RF φασμα , δηλαδη αν ενα σημα ητανε στους 1600 KHZ η πρωτη αρμονικη παρουσιαζοταν στους 3200 KHZ.[ετσι διευκρινιζοταν]

Για μένα το λάθος του ανωτέρω κειμένου εντοπίζεται στο σημείο που αναφέρει ότι η 1η αρμονική είναι διπλάσια της θεμελιώδους. Επίσης στους 3200 KHz κανονικά είναι η δεύτερη αρμονική και όχι η πρώτη όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το κείμενο που επικαλέστηκε ο Γιάννης.
Σημείωση: Το ανωτέρω μήνυμα του Γιάννη προφανώς θα δικαίωνε το Σπέρτο, εάν φυσικά στη συνέχεια ο Γιάννης ανέβαζε σε δημόσια θέα το επικαλεσθέν τεχνικό σύγγραμμα σαν τεκμηρίωση. Δεν το έκανε όμως και αντί αυτού ανέβασε το τεχνικό απόσπασμα της RCA που γράφει ακριβώς το αντίθετο. Γιατί άραγε ?



Αμέσως μετά, ο Σπέρτος γράφει το εξής κουφό : (βλέπε post 164)

“ Γιαννη σε παρακαλω να ποσταρεις το κειμενο στο οποιο οι Αρμονικες κατονομαζονται με τον τροπο που τις εννοουν Τζιμακος και G.kar, ωστε να δουν ολοι τι εννοω λεγοντας οτι αυτο το λαθος το κανουν "κι αλλοι" και ισως τα παραπανω μελη απλα αντλουν την πληροφορηση τους απο τετοια κειμενα.”


Δηλαδή, αντί να πει στον Γιάννη να ποστάρει αυτό που ενδεχομένως θα δικαίωνε τον ίδιο, του λέει να ποστάρει το κείμενο που δικαιώνει εμένα και τον Τζιμάκο. Είναι φανερό ότι δεν κατάφερε να βρει το απόκρυφο ευαγγέλιο.

Oλοι περιμέναμε να ανεβάσει εκείνο το αρχαίο κείμενο, αλλά δεν το βρήκε και αντί αυτού ανέβασε το απόσπασμα της RCA που λέει ακριβώς το αντίθετο το οποίο φυσικά δικαιώνει εμένα και τον Τζιμάκο.
 

Μηνύματα
7.433
Reaction score
2.061
Μιχάλη , ειλικρινά περιμένω να εμφανίσεις το τεχνικό σύγγραμμα, εκείνο που θα με κάνει να αμφισβητήσω αυτά που διδάχτηκα καθώς και όλους εκείνους τους κατασκευαστές ενισχυτών SET ή push-pull που μετράνε τους ενισχυτές τους με ειδικά όργανα μέτρησης της παραμόρφωσης.

Μια μέτρηση της αρμονικής παραμόρφωσης ενός λαμπάτου τριοδικού ενισχυτή τοπολογίας Single-Ended θα ήταν μια πολύ χρήσιμη εργαστηριακή άσκηση. Ο αναλυτής εάν δεν είναι χαλασμένος δεν θα μας πει ψέματα. Στη συνέχεια κάνε την ίδια μέτρηση σε έναν αντίστοιχης ισχύος λαμπάτο ενισχυτή push-pull και σύγκρινε τα μεγέθη της αρμονικής παραμόρφωσης (even & odd harmonics)

Θα πρέπει όμως να δεχτείς ότι οι αριθμοί 2,4,6,8,…, είναι άρτιοι (even) και ότι οι αριθμοί 1,3,5.7,…, είναι περιττοί (odd) γιατί διαφορετικά θα έχουμε πρόβλημα με την τροχαία, λόγω παραβίασης του ΚΟΚ.

hint: Τα αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας που λήγει σε 0 μπαίνουν στο δακτύλιο της Αθήνας όταν κυκλοφορούν τα ζυγά.
 

Μηνύματα
190
Reaction score
1
Πάμε όμως τώρα να ξαναδιαβάσουμε το επίμαχο μήνυμα του Γιάννη (post 158).





Για μένα το λάθος του ανωτέρω κειμένου εντοπίζεται στο σημείο που αναφέρει ότι η 1η αρμονική είναι διπλάσια της θεμελιώδους. Επίσης στους 3200 KHz κανονικά είναι η δεύτερη αρμονική και όχι η πρώτη όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το κείμενο που επικαλέστηκε ο Γιάννης.
Σημείωση: Το ανωτέρω μήνυμα του Γιάννη προφανώς θα δικαίωνε το Σπέρτο, εάν φυσικά στη συνέχεια ο Γιάννης ανέβαζε σε δημόσια θέα το επικαλεσθέν τεχνικό σύγγραμμα σαν τεκμηρίωση. Δεν το έκανε όμως και αντί αυτού ανέβασε το τεχνικό απόσπασμα της RCA που γράφει ακριβώς το αντίθετο. Γιατί άραγε ?



Αμέσως μετά, ο Σπέρτος γράφει το εξής κουφό : (βλέπε post 164)

“ Γιαννη σε παρακαλω να ποσταρεις το κειμενο στο οποιο οι Αρμονικες κατονομαζονται με τον τροπο που τις εννοουν Τζιμακος και G.kar, ωστε να δουν ολοι τι εννοω λεγοντας οτι αυτο το λαθος το κανουν "κι αλλοι" και ισως τα παραπανω μελη απλα αντλουν την πληροφορηση τους απο τετοια κειμενα.”


Δηλαδή, αντί να πει στον Γιάννη να ποστάρει αυτό που ενδεχομένως θα δικαίωνε τον ίδιο, του λέει να ποστάρει το κείμενο που δικαιώνει εμένα και τον Τζιμάκο. Είναι φανερό ότι δεν κατάφερε να βρει το απόκρυφο ευαγγέλιο.

Oλοι περιμέναμε να ανεβάσει εκείνο το αρχαίο κείμενο, αλλά δεν το βρήκε και αντί αυτού ανέβασε το απόσπασμα της RCA που λέει ακριβώς το αντίθετο το οποίο φυσικά δικαιώνει εμένα και τον Τζιμάκο.
Δηλαδη βλεπετε καμια επιτηδευση στις απαντησεις??? Απλα ανεφερα σαν παλιος ραδιοερασιτεχνης μεσαιων, βραχεων, τι λεγοταν για το θεμα αυτο , και δεν υπερασπιστικα την αποψη αυτη....
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.645
Μηνύματα
2.947.573
Members
38.216
Νεότερο μέλος
milisios
Top