Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)


D

Deleted member 35

Guest
Πριν λίγες μέρες με είχατε διαφωτίσει σχετικά με την αυτονομία και την "αναγέννηση" στο φρενάρισμα. Σήμερα έχω νέα απορία. Έκανα το Άμφισσα - Αθήνα - Άμφισσα. Είναι γύρω στα 360 χλμ και συνήθως καίω 40€ καθώς δεν ανάβω AC. Παράθυρο και λίγο τον αέρα. Σήμερα λόγω ζέστης και αέρα μόλις μπήκα Εθνική στη Θήβα άνοιξα το AC μέχρι το Χαλάνδρι. Το ίδιο και στην επιστροφή. Έκαψα 10€ επιπλέον με το Hyundai Accent.

Ξέρω ότι τα ανοιχτά παράθυρα ξεσκίζουν την αεροδυναμική. Τι διαφορά μπορεί να έχει το συνεχόμενο AC; Πόσο καίει; Δεδομένου μάλιστα ότι το Accent είναι 18 ετών και μόλις 85 άλογα. Αντίθετα ένα σύγχρονο EV είναι πολύ πιο ισχυρό σε ιπποδύναμη και με διάφορα ηλεκτρονικά τα οποία πιθανά να ελέγχουν καλύτερα τον κλιματισμό.
 

spylab

TrumpoMusk
Moderator
Μηνύματα
14.624
Reaction score
36.971
Σημερα ειδα ενα μεγαλο μπλε σκουρο με πορτοκαλι ηλεκτρικο AUDI Sportback e-tron νομιζω
με πινακιδα ΔΟΚ στην ανηφορα απο μεσογειων προς κατεχακη που πηγαινε σφαιρα !
 



D

Deleted member 35

Guest
με ελαστικά δρόμου επαναλαμβάνω ...
Δε μου αρέσει καθόλου αυτό το σκηνικό που έχει στηθεί τον τελευταίο καιρό. Δεν ξέρω τι λάστιχα φοράνε αλλά αυτά τα νούμερα είναι εξωφρενικά. Θέμα χρόνου να δούμε καγκούρια να τρώνε το κεφάλι τους. Δε λέω τρομερή διαφήμιση για την Tesla αλλά κάπου ώπα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.296
Reaction score
144.059
αυτά τα νούμερα είναι εξωφρενικά
Και λίγα λες..
Πολύ λίγα λες..

Θέμα χρόνου να δούμε καγκούρια να τρώνε το κεφάλι τους
Προφανώς.

Αϊντε η Τεσλα κάνει επίδειξη τεχνογνωσίας και βγάζει τέτοιο πράμα, γιατί ρε άνθρωπε να πας να το πάρεις, ειλικρινά δεν καταλαβαίνω.

Ήδη τα 3,5 και 4" στο 0-100 των υπολοίπων Τεσλα είναι εξωφρενικά, τι σκατά το θες το κάτω από 2" να το κάνεις, δε μπορώ να καταλάβω..

Μέχρι που εμφανίστηκαν τα ηλεκτρικά, το 0-100 κάτω από 5" ηταν για τα σούπερ αυτοκίνητα, τώρα έχει γίνει "πατάτα", δεν ενθουσιάζεται κανείς αν δε δει 3".. Τρατζικ.
 

D

Deleted member 35

Guest
Μα για να κάνει επίδειξη της χαζομάρας του. Εγώ έδωσα 100.000 χήνες και εσύ που έδωσες 500.000 είσαι μ@λ@κας. Η καγκουριά δεν έχει πατρίδα.

Σε πραγματικά νούμερα το Tesla Plaid κοστίζει 131000€ από το ελληνικό site και έχει 2,1".
Η 911 turbo έχει 346000 και 2,8"


Θα βγαίνει ο κάθε βαρεμένος και θα διηγείται πως έριξε στο φανάρι μια κολώνα στον δήθεν με το πορσικό.
 

gid

Μηνύματα
8.871
Reaction score
10.153
Η εξήγηση του φαινομένου είναι πολύ απλή: δεν υπάρχει "έχω ένα γρήγορο αυτοκίνητο", υπάρχει "έχω ένα αυτοκίνητο πιο γρήγορο από του άλλου". Γενική Θεωρία της Σχετικότητας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.296
Reaction score
144.059
Επιστροφή σε πιο πεζά καθημερινά θέματα ηλεκτροκίνησης, κυρίως δηλαδή τα περί αυτονομίας:

Screenshot_20210709_214537_com.volkswagen.weconnect.jpg


Τα νούμερα είναι απλά, 80χλμ το 20% της μπαταρίας.
Συνολική θεωρητική αυτονομία στα 400χλμ. Θεωρητική, γιατί θα πρέπει να πας μέχρι το 0% της μπαταρίας.

400 χλμ είναι πάντως πολύ κοντά στην wltp προδιαγραφή των 420.

Πρακτικά, η αυτονομία στην καθημερινή χρήση (20-80% της μπαταρίας) είναι 240χλμ.
Όταν κάνω 240χλμ πέφτει στο 20% και το φορτίζω να πάει 80%, τέλος.

Το 60% της μπαταρίας είναι 34,8 kWh, και στον 50-αρη φορτιστή θέλει ~40' και σε 100-αρη ~30'.

Με τον 11-αρη στο σπίτι θέλει 3 ώρες.

Έχει ψιλοσταθεροποιηθεί η κατανάλωση στις 17 kWh /100χλμ..

Θεωρώ πρακτικά αδύνατο να πέσει χαμηλότερα, αν οδηγώ "φυσιολογικά".

Το κλιματιστικό στο φουλ είναι 3 kw.
Στο νορμάλ είναι 1,8-2 kw, αλλά όταν η θερμοκρασία έξω είναι πάνω από 33-34°, σχεδόν πάντα δουλεύει στα 3 kw.

Χωρίς κλιματισμό, η κατανάλωση με νορμάλ πόδι, θα ήταν στα 14.

Για να πάει πιο κάτω, στα 12 πχ, πρέπει να πας σα κότα.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.101
Reaction score
11.249
Η κατανάλωση 2 - 3 Kw σχεδόν πάντα θα υπάρχει. Είτε για ψύξη είτε για θέρμανση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.296
Reaction score
144.059
Η κατανάλωση 2 - 3 Kw σχεδόν πάντα θα υπάρχει. Είτε για ψύξη είτε για θέρμανση.
Μπα, το χειμώνα περιμένω σίγουρα χειρότερες επιδόσεις αυτονομίας στην πράξη, διότι η θέρμανση θα τρώει περισσότερη ισχύ (ελπίζω να μειωθεί η διαφορά με την αντλία θερμότητας που έβαλα), και ταυτόχρονα οι μπαταρίες χάνουν χωρητικότητα στο κρύο.


ΥΓ. Καναδυό φορές που είχε πολύ κίνηση στο δρόμο και δε μπορούσα να τρέξω, ακόμα και με σημειωτόν σταμάτα ξεκίνα, είδα κατανάλωση (με φουλ κλιματιστικό) στα 15.8 kWh /100km.

ΥΓ. 2. Υπ'οψιν πως κάποια χιλιόμετρα αυτονομίας χάνονται για να είναι κρύο το αυτοκίνητο όταν θα μπω μέσα να φύγω. Ε, γύρω στις 3 kWh σε κάθε "γέμισμα" των 35 kWh. Ένα ~5% της μπαταρίας.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.296
Reaction score
144.059
H αντλία θερμότητας θα δουλεύει μόνο τον χειμώνα?
Ναι, στα κρύα.
Έτσι δείχνει το γράφημα της vw:
french heatpump~2.png


πώς ξεκινάει να δουλεύει κάτω από τους 20°C.

Ωστόσο, βλέπεις πως η wltp αυτονομία των 420χλμ, ακόμα και με αντλία θερμότητας, πάει στα 310χλμ στους - 7°C.
Χωρίς αντλία; στα 250χλμ.

Επι της ευκαιρίας, στους 35°C, επιβεβαίωσα στην πράξη πως είναι 400χλμ. 8-)

Άρα μάλλον ισχύει αυτό το γράφημα αυτονομίας, αναλόγως θερμοκρασίας. :tongue:

Επίσης, οποιοδήποτε ev χωρίς αντλία θερμότητας, θα έχει ένα παραπλήσιο γράφημα αυτονομίας με την μπλε γραμμή του ανωτέρω.

Γενικά στα ev, η αντλία θερμότητας είναι μάλλον καλή ιδέα. :lol:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.296
Reaction score
144.059
Μόνο και μόνο λόγω εξωτερικής θερμοκρασίας (28, 5°C), με το κλιματιστικό ρυθμισμένο στους 20° να καίει μόνο 1-1,5 kWh, η κατανάλωση είναι σήμερα στις 15.9 kWh:

IMG_20210710_085008.jpg


Η μέση κατανάλωση από την τελευταία φόρτιση στις 16,6 kWh:

IMG_20210710_085223.jpg


Και στα τελευταία 1.417km είναι 17,1 kWh:

IMG_20210710_085045.jpg


Εδώ στην τελευταία φαίνεται το κλιματιστικό να είναι στο 1kw..

Σταματημένο το αυτοκίνητο με κλειστό κλιματιστικό, δείχνει 0-0.1 κατανάλωση. Με το που ανάβει το κλιματιστικό, τα δίνει, μέχρι 3-3.1kw.


ΥΓ. Ένας BMW - δακιας στο φανάρι πήγε να με κάνει κόντρα, είδε πως το πατούσα. Ξεκίνησε πατημένος τέρμα, άκουγα να βρυχάται η εξάτμιση. Έφαγε πολύ σκόνη λέμε, ακόμα κλαίει. :gotcha:

Ιδίως στο 0-50, φεύγει σα δαιμονισμένο το κλανίδι..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.296
Reaction score
144.059
More than 250 PPC-Blue charging points are already in operation in at least 54 AB Vassilopoulos branches nationwide, while another 100 will be launched over the next three months.

350 φορτιστές ΔΕΗ Blue σε αβ Βασιλόπουλος μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.

"Supermarket giant AB Vassilopoulos expands EV charging network - Greek City Times" https://greekcitytimes.com/2021/07/10/ab-vassilopoulos-charging-station/amp/

Το τελευταίο 5μηνο εγκαταστάθηκαν 300 φορτιστές. Στόχος είναι ο υπερδιπλασιασμός του δικτύου κάθε χρόνο (10.000 σταθμοί φόρτισης μέχρι το 2025)

Ο μεγαλύτερος πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα θα τοποθετήσει παντού φορτιστές και με ισχύ άνω των 150 kW. Η ενέργεια θα παράγεται αποκλειστικά και μόνο από ΑΠΕ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, πολύ σύντομα η ΔΕΗ Blue θα δημιουργήσει σημαντικό αριθμό σταθμών ταχυφόρτισης στο εθνικό οδικό δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης οι οποίοι θα φιλοξενούνται σε διάφορα σημεία και όχι απαραίτητα και μόνο σε σταθμούς ανεφοδιασμού, όπως ισχύει σήμερα. Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο έχει να κάνει και με τις ταχύτητες φόρτισης καθώς η ΔΕΗ Blue ετοιμάζει να παίξει… μπάλα τοποθετώντας φορτιστές με ισχύ 150 kW και πάνω..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.296
Reaction score
144.059
Τεσλα. Πιο καλό δίκτυο ταχυφορτιστών, πιο γρήγορων και με χαμηλότερη χρέωση.

With a charge price of just €0.37 per kilowatt-hour, Tesla scored "very good" in all three categories

"Tesla Superchargers Are the Best & Most Affordable in Germany" https://www.tesmanian.com/blogs/tes...ble-provider-in-germany-according-to-research


Γι'αυτό (ή έστω και γι' αυτό) οι Γερμανοί (και λοιποί Ευρωπαίοι) έχουν ξεσκιστεί να αγοράζουν Τεσλα.
 


Μηνύματα
29.878
Reaction score
29.560
Τεσλα. Πιο καλό δίκτυο ταχυφορτιστών, πιο γρήγορων και με χαμηλότερη χρέωση.

With a charge price of just €0.37 per kilowatt-hour, Tesla scored "very good" in all three categories

"Tesla Superchargers Are the Best & Most Affordable in Germany" https://www.tesmanian.com/blogs/tes...ble-provider-in-germany-according-to-research


Γι'αυτό (ή έστω και γι' αυτό) οι Γερμανοί (και λοιποί Ευρωπαίοι) έχουν ξεσκιστεί να αγοράζουν Τεσλα.
Το μόνο TESLA Που θα έπαιρνα θα ήταν το PLAID κι αυτό μόνο για το γκάζι του.
Κρίμα που μου λείπουν τα 110.000 που κάνει. :rofl:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.296
Reaction score
144.059
Προσωπικά, το μόνο Τεσλα που πιθανώς θα πάρω, είναι το model Y με structural battery & made in Germany, εφόσον θα έχει αυτονομία >700χλμ κατά wltp, λόγω των νέων μπαταριών.

Η όποια επιτάχυνση θα έχει αυτό, όταν υπάρχει διαθέσιμο, θα είναι πολύ παραπάνω από όση χρειάζομαι.

Το μόνο μειονέκτημα για τα προσωπικά μου γούστα στο ανωτέρω πακέτο, είναι το μέγεθος, είναι πολύ μεγάλου μήκους σκάφος, με μεγάλη ακτίνα στροφής. Θα προτιμούσα από πλευράς όγκου ένα αυτοκίνητο στα 4-4.20μ μήκους, σε στυλ διθέσιου κουπέ.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.891
Μηνύματα
3.032.688
Members
38.516
Νεότερο μέλος
Θάνος Γαλάνης
Top