Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

Μηνύματα
497
Reaction score
153

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.763
Reaction score
32.736
Η Ντόιτσε Βέλε λέει ότι η Γερμανία ψήφισε όχι. Και επειδή το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας δεν είναι ξεκάθαρο, δίνει την δυνατότητα στην Κομισιόν να αποφασίσει εκείνη αν θα προχωρήσει ή όχι στη φορολόγηση.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.763
Reaction score
32.736
Για την ιστορία, και σύμφωνα πάντα με όσα λέγονται, η Ελλάδα ήταν στην ομάδα των χωρών που δεν συμμετείχαν στην ψηφοφορία.

 

TGD

Μηνύματα
10.783
Reaction score
10.368
Γιατί να μας ενδιαφέρει το θέμα; Έχουμε αυτοκινητοβιομηχανία;
Αντιθέτως, κάτι συμφέροντα στα λιμάνια πρέπει να φροντίζουμε.
 

gid

Μηνύματα
8.815
Reaction score
10.082
Δεν έχουμε αυτοκινητοβιομηχανία αλλά έχουμε αγοραστές.

Αυτούς τους ενδιαφέρει ή όχι, λες, το αν θα πληρώσουν καπέλο τους δασμούς στην αρχική τιμή;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.132
Reaction score
143.595
Την Ελλάδα, που δεν έχει ντόπια αυτοκινητοβιομηχανία και ανάλογα συμφέροντα υπέρ αυτής, θα την ενδιέφεραν φτηνά αυτοκίνητα εδώ και τώρα, κι όχι επιπρόσθετους δασμούς ώστε τα φτηνά να φτάσουν τα επίπεδα των γερμανικών.

Η ανωτέρω κίνηση είναι ξεκάθαρα των Γερμανών, στην προσπάθειά τους να καθορίζουν αυτοί την χαμηλότερη τιμή πώλησης αυτοκινήτων, ώστε να μη βγει η βιομηχανία τους έξω από το παιχνίδι.

Η μη συμμετοχή της χώρας μας (όπως και των υπολοίπων χωρών που δεν ψήφισαν), είναι πολιτικό χατίρι στους Γερμανούς, ελπίζοντας σε κάποια ανάλογη πολιτική ανταπόδοση.
 

TGD

Μηνύματα
10.783
Reaction score
10.368
Τα νέα αυτοκίνητα είναι αρνητικό ισοζύγιο πληρωμών. Συμφέρει οικονομικά να επισκευάζονται τα παλιά εντός Ελλάδας και να γίνεται τζίρος τοπικά παρά να φέυγει το χρήμα έξω. Κι αν φύγει έξω, καλύτερα εντός ΕΕ, παρά εκτός απ' όπου δεν θα έρθει πίσω.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.630
Reaction score
11.651
Δεν είναι τόσο απλό. Πέρα από το κόστος των -εισαγόμενων- ανταλλακτικών, υπάρχει η αυξημένη κατανάλωση και ρύποι ενός παλιού οχήματος και το ζήτημα των θυμάτων από τροχαία, νεκρών και τραυματιών, που συνεπάγεται τόσο οικονομικό όσο -κυρίως- κοινωνικό κόστος, πολύ βαρύ...
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.479
Reaction score
78.409
Οι φόροι στους Κινέζους αφορούν ολόκληρη την ένωση, όχι μόνο τους Γερμανούς-Γάλλους-Ιταλούς-Ισπανούς-Ολλανδούς-Τσέχους-Αυστριακούς και άλλους που παράγουν αυτοκίνητα και εξαρτήματα.
Αν δεν καταλαβαίνετε το γιατί... 🙄
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.630
Reaction score
11.651
Κάποιους αφορά άμεσα και κάποιους, όπως εμείς, έμμεσα.
Προσωπικά, δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι πρέπει να πληρώνω άλλο τόσο την αξία ενός ηλεκτρικού οχήματος -και ταυτόχρονα να υποβαθμίζονται ποιοτικά οι δυνατές επιλογές μου- ώστε να μη θιγεί ένας Ευρωπαίος μισθωτός, ο οποίος εισπράττει πολλαπλάσιες απολαβές για την ίδια ποσότητα εργασίας με εμένα.
Αν στην ευρωπαϊκή ένωση υπήρχαν επιστροφές αντίστοιχες με εκείνες από τις πλούσιες πολιτείες των ΗΠΑ στις φτωχές, θα ήταν εύλογο. Τώρα προτείνουν να πληρώνουμε την πίτα ώστε να μένει ολόκληρη για τον γαλλογερμανό και πρέπει να λέμε και "Ζήτω!" Τι λε ρε;
 


gid

Μηνύματα
8.815
Reaction score
10.082
Αν στην ευρωπαϊκή ένωση υπήρχαν επιστροφές αντίστοιχες με εκείνες από τις πλούσιες πολιτείες των ΗΠΑ στις φτωχές, θα ήταν εύλογο.
Συμφωνώ πως δεν πρέπει να πληρώνει ένα βαρβάτο καπέλο στο κόστος ενός ΙΧ ο Έλληνας για να προστατευθεί ο γερμανός εργάτης. Ωστόσο στην ΕΕ υπάρχει διαχρονικά μια διαρκής ροή κονδυλίων από τον ευρωπαϊκό "βορρά" προς το "νότο".
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.630
Reaction score
11.651
Φυσικά και υπάρχει. Η πράξη όμως δείχνει ότι δε γίνονται αρκετά ώστε να έρθουν σε σχετική ισορροπία οι πλούσιες χώρες με τις φτωχές. Αν μάλιστα κάποιος δεν ανήκει στις κοινωνικές ομάδες που έχουν άμεσο όφελος από αυτή τη ροή κονδυλίων, είναι ακόμα λιγότερο πιθανό να αποδέχεται τέτοιες οριζόντιες πολιτικές δασμολόγησης που πλήττουν ευθέως το δικό του πορτοφόλι -και μάλιστα δυσανάλογα σε σχέση με εκείνο ενός καλοπληρωμένου Ευρωπαίου, το οποίο προορίζονται να προστατευσουν.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.763
Reaction score
32.736
Ένα ενδιαφέρον video για την ιστορία του ηλεκτρικού οχήματος. Ούτε 200 χρόνια δεν πέρασαν.

- Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα κατασκευάστηκε κάπου ανάμερα στο 1832-1839. Δεν είχε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, οπότε με το που άδειαζαν ήθελε άλλες.
- Το 1859 εφευρέθηκε η επαναφορτιζόμενη μπαταρία.
- To 1894 oι Pedro Salom & Henry G. Morris έφτιαξαν το πρώτο εμπορικά βιώσιμο ηλεκτρικό όχημα, το Εlectrobat 1.
- Το 1898 ο Ferdinand Porsche έφτιαξε το πρώτο του αυτοκίνητο, το ηλεκτρικό Egger-Lohner C.2 Phaeton.
- Το 1899 ο Βέλγος Camille Jenatzy κατάφερε να ξεπεράσει τα 100χλμ/ ώρα, οδηγώντας το δικής του κατασκευής αγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το La Jamais Contente.
- To 1941 η Peugeot κατασκευάζει το πρώτο electric microcar, το Peugeot VLV (Voiture Légère de Ville (Light City Car) . Το VLV κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου ως ένας τρόπος για να παρακάμψουν τους περιορισμούς καυσίμων που επιβλήθηκαν σε μη στρατιωτικούς χρήστες από τις κατοχικές γερμανικές δυνάμεις.
- Το 1947 η Tokyo Electro Automobile Co, κατασκεύασε το Τama. Στη μεταπολεμική Ιαπωνία, η βενζίνη ήταν σπάνια και ακριβή. Σε απάντηση, η κυβέρνηση προώθησε ενεργά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οδηγώντας στη δημιουργία του Tama.
- Το 1959 η Henney Μotor Company κατασκεύασε το Kilowatt. Στην ουσία το Kilowatt ήταν ένα Renault Dauphine με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρίες, τα οποία κατασκεύασε η Henney σε συνεργασία με επιστήμονες και μηχανικούς από το Caltech.
- Το 1966 η General Motors κατασκεύασε το Electrovair II. Το Εlectrovait ΙΙ ήταν μια μετατροπή του Chevrolet Corvair Monza σε ηλεκτρικό.
- Το 1966 η Enfield παρουσίασε το Ε8000.
- To 1967 η Ford παρουσίασε το Comuta.
- To 1967 o Βρετανός Alastair Carter παρουσίασε το Coaster.
- To 1968 η General Electric παρουσίασε το Delta.
- To 1971 στην αποστολή του Apollo 15 παρουσιάστηκε το Lunar Roving Vehicle (LRV). Μια συνεργασία των Boeing και GM.
- To 1971 η OPEL παρουσίασε το Electro GT.
- To 1972 η BMW παρουσίασε την ηλεκτρική 1602.
- Το 1972 η VW παρουσίασε το Electro Bus με battery swapping.
- To 1974 η Sebring-Vanguard παρουσίασε το CityCar.
- To 1976 η VW παρουσίασε το Electro Golf.
- Το 1979 η General Motors πήρε μια Chevrolet Chevette κατασκεύασε το Chevrolet Electrovette.
- To 1992 η AC Propulsion παρουσίασε το tzero
- Το 1996 η General Motors παρουσίασε το EV1.
- Το 1999 ο Mike Corbin παρουσίασε το Corbin Sparrow.

Τα υπόλοιπα τα ξέρουμε πάνω κάτω.

 

gid

Μηνύματα
8.815
Reaction score
10.082
Φυσικά και υπάρχει. Η πράξη όμως δείχνει ότι δε γίνονται αρκετά ώστε να έρθουν σε σχετική ισορροπία οι πλούσιες χώρες με τις φτωχές.
Αν μια φτωχή χώρα αποδεικνύεται ανίκανη ακόμη και να απορροφήσει τα κονδύλια αυτά, όπως συχνά κάνει η ψωροκώσταινα, δε φταίει ο βορράς... Ούτε αν υπάρχει διαφθορά στη διαχείριση... Ούτε αν μια χώρα πεισματικά διατηρεί ανοχή σε πρακτικές και συνήθειες που αντιβαίνουν στο Κοινωνικό Καλό και τσακίζουν κάθε προσπάθεια προόδου, π.χ. ανοχή σε κλείσιμο λιμανιών από σταλινοφασίστες, ή καταλήψεις ΑΕΙ από ακραίες εξωπανεπιστημιακές ομάδες, ή καταστροφή πανάκριβων υποδομών προς άγραν.... χαλκού...


Αν μάλιστα κάποιος δεν ανήκει στις κοινωνικές ομάδες που έχουν άμεσο όφελος από αυτή τη ροή κονδυλίων,
Το όφελος μπορεί κάλλιστα να είναι έμμεσο, π.χ. βελτίωση υποδομών μιας χώρας. Αυτό δεν το κάνει λιγότερο σημαντικό.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.630
Reaction score
11.651
Όσον αφορά το δεύτερο, φυσικά και το κάνει λιγότερο σημαντικό, αφού αποτελεί μικρό κλάσμα του ευθέος οφέλους.

Όσον αφορά το πρώτο συμφωνώ, γι'αυτό και λέω εις οιωνός άριστος, αμύνεσθαι περί... πάρτης! :)
 


Μηνύματα
2.656
Reaction score
2.550
Αν στην ευρωπαϊκή ένωση υπήρχαν επιστροφές αντίστοιχες με εκείνες από τις πλούσιες πολιτείες των ΗΠΑ στις φτωχές, θα ήταν εύλογο.
πηγή: ChatGPT

Ερώτηση: Στις ΗΠΑ υπάρχουν ροές χρημάτων από τις πλούσιες πολιτείες στις φτωχές;
ChatGPT: Ναι, στις ΗΠΑ υπάρχουν σημαντικές ροές χρημάτων από τις πλούσιες πολιτείες προς τις φτωχότερες μέσω του ομοσπονδιακού φορολογικού συστήματος και των κυβερνητικών προγραμμάτων. Το σύστημα αυτό λειτουργεί ως μορφή «δημοσιονομικής εξισορρόπησης», βοηθώντας τις πολιτείες με χαμηλότερα εισοδήματα να υποστηρίξουν κοινωνικές υπηρεσίες και δημόσιες επενδύσεις.

Ερώτηση: Τέτοιες ροές χρημάτων υπάρχουν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση;
ChatGPT: Ναι, παρόμοιες ροές χρημάτων υπάρχουν και στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), αλλά λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ΕΕ δεν έχει έναν ενιαίο δημοσιονομικό μηχανισμό όπως το ομοσπονδιακό σύστημα των ΗΠΑ, αλλά μέσω του προϋπολογισμού της και των διαρθρωτικών ταμείων, υπάρχει μεταφορά πόρων από πλουσιότερες χώρες προς φτωχότερες περιφέρειες.
Είναι αδύνατον να πεινάσει ο Γερμανός (Ισπανός, Γάλλος, Ιταλός, Βέλγος, Αυστριακός κλπ) εργαζόμενος στη βιομηχανία κι εμείς να τη βγάλουμε (με κάποιο μαγικό τρόπο;;; )...καθαρή.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.763
Reaction score
32.736
Το 2001 η Κινεζικη κυβέρνηση ανακοίνωσε την απόφαση της να βοηθήσει στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων. Πρώτο καμπανάκι για την δυτική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το 2008 ανακοίνωσε σε όλους τους κατασκευαστές, δυτικούς και εγχώριους, πως το 10% των πωλήσεων νέων οχημάτων πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Ξεσηκώθηκαν όλοι, και οι εγχώριοι. Δεύτερο καμπανάκι για τους δυτικούς.

Το 2010 λόγω τεράστιου κυκλοφοριακού και περιβαλλοντικού προβλήματος στο Πεκίνο, οι νέες πινακίδες οχημάτων δίνονταν με κλήρωση. Όσοι αγόραζαν ηλεκτρικά είχαν πολύ περισσότερες πιθανότητες να λάβουν πινακίδες κυκλοφορίας. Οι υπόλοιποι με τα θερμικά έπαιζαν μεχρι και με 1/80. Τρίτο καμπανάκι για τους δυτικούς.

Μερικά χρόνια αργότερα ανεπτυγμένες περιοχές όπως η Σένζεν και η Σανγκάη έθεσαν κόστος αγοράς πινακίδας κυκλοφορίας για τα θερμικά στα $11.500. Τα ηλεκτρικά τις έπαιρναν δωρεάν. Τέταρτο καμπανάκι για τους δυτικούς.

4 καμπανάκια για τους κουφούς/ τυφλούς δυτικούς, από την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο. Είχαν 20 χρόνια να προετοιμαστούν για αυτό που έρχεται. Αντί να τρέχουν όπως ξέρουν ήδη ότι τρέχουν αυτοί που τους ενημέρωσαν, πετούσαν χαρταετό επειδή τα κέρδη από τα θερμικά έτρεχαν έξω από τις τσέπες γιατί είχαν γεμίσει. Είχαν κοντή σκέψη και λογική, καθώς παίρνουν αποφάσεις σύμφωνα με τα αποτελέσματα τριμήνων, ενώ οι Κινέζοι δουλεύουν τα περιβόητα πλάνα πενταετίας.

Κάπου εκεί στη στροφή του Covid, η τοπική αγορά γύρισε ανάποδα και σήμερα το φυσάνε και δεν κρυώνει. Όλοι μαζί οι δυτικοί δεν ξεπερνούν το 25% της μεγαλύτερης αγοράς στον κόσμο. Όταν χτυπούσαν τα καμπανάκια ήταν κυρίαρχοι. Τώρα 40 μήνες ανάπτυξη για να βγει στην αγορά ένα όχημα της VW, 18 της BYD, ενώ ταυτόχρονα είναι καλύτερο και φθηνότερο.

Καλά να πάθουν.

Δεν τους φταίει κανείς παρά μόνο το κεφάλι τους. Η αναφορά στις επιδοτήσεις είναι αστεία, γελοία, κωμωδία, υποτιμά τη νοημοσύνη μας. Οι δυτικοί έχουν λάβει πολλαπλάσια δισεκατομμύρια επιδοτήσεων (έχω αναβάσει κάποια από αυτά που δεν είναι καν όλα και πλησιάζουν το σύνολο των Κινέζικων), και είναι στην κατάσταση που βλέπουμε σήμερα.

Προσωπικά αν μπορέσω δεν θα τους δώσω ούτε €. Νταβατζίδες δεν πληρώνω. Χίλιες φορές να προσπαθήσω να πάρω Αμερικάνο που έτσι και αλλιώς όλοι τον αντιγράφουν για να ζήσουν (Tesla), παρά να επικροτώ τους τεμπέληδες κοντόφλαμους που ζητάνε προστασία. Αλλιώς Κινέζο (BYD).
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.751
Μηνύματα
3.026.446
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top