Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.280
Reaction score
141.823
Αυτό δεν είναι ακριβές. Η Mercedes κατασκευάζει η ίδια τις μπαταρίες των οχημάτων της, μέσω της θυγατρικής της Deutsche Accumotive, της οποίας η έδρα και το πρώτο εργοστάσιο είναι στο Kamenz του γερμανικού κρατιδίου της Σαξωνίας και το δεύτερο στο Jawor της Πολωνίας. Τα ηλεκτρικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται προέρχονται από την κινεζική CATL και τις κορεάτικες LG και SK On, ενώ η συναρμολόγηση -άρα και ευθύνη για βραχυκυκλώματα- είναι αποκλειστικά από τη Deutsche Accumotive/Mercedes.
Το γεγονός ότι η μπαταρία των EQA είναι NCM, δεν ευθύνεται για τις ίδιες τις πυρκαγιές αλλά για το γεγονός ότι, αφού αυτές ξεκινήσουν, καίνε με μεγάλη ένταση και δε σταματάνε μέχρι να κάψουν τα πάντα. Η αγγλική οικογένεια στο λινκ παραπάνω ήταν τυχερή που η EQA τους δεν ήταν παρκαρισμένη μέσα στο πάρκινγκ, κι έτσι γλύτωσαν τα χειρότερα...
Οι προμηθευτές στοιχείων για τις μπαταρίες της Mercedes είναι από τους μεγαλύτερους στον κόσμο. Συνεργάζονται με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, περιλαμβανομένης της Tesla που χρησιμοποιεί κατά κόρον LFP στοιχεία της CATL, αλλά δεν έχει ακουστεί εκεί ανάκληση και μάλιστα τέτοιας κλίμακας.
Πρακτικά όλοι παίρνουν τις ίδιες κινέζικες μπαταρίες, διότι κανένας δεν κατασκευάζει δικές του μπαταρίες, δηλαδή τα στοιχεία, με εξαίρεση την BYD (που βεβαίως κατασκευάζει όλες τις δικές της μπαταρίες) και την Τέσλα (που κατασκευάζει τμήμα των στοιχείων που χρησιμοποιεί).

Τα στοιχεία από μόνα τους, δεν αποτελούν έτοιμες μπαταρίες για χρήση, θέλουν επεξεργασία, να φτιαχτούν στην τελική χρήσιμη μορφή τους.

Οι αστοχίες (φωτιές κλπ) οφείλονται ακριβώς σε αυτή τη διαδικασία. Ψύξη, θέρμανση, σοφτγουερ ελέγχου, κλπ. Όλοι θα μάθουν στου κασιδη το κεφάλι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.997
Reaction score
32.028
Άρπαξε ένα όχημα σήμερα το πρωί στο αεροδρόμιο Gatwicκ, καινούργιο SUV, και μάλλον εν κινήσει, και το τι πάρτι έγινε στα socials με τα ηλεκτρικά δεν λέγεται. Έλα όμως που δεν ήταν ηλεκτρικό αλλά υβριδικό. Αν πω και τι μάρκα θα με βαράνε μερικοί εδώ μέσα επειδή της έχω μεγαααααλη αγάπη #not. 🙃

1000024644.jpg
 

TGD

Μηνύματα
9.709
Reaction score
9.670
Κι άλλη θετική κριτική για το Renault 5.

Λέει ότι είναι καλύτερο από το Mini (που στην Αγγλία έχει αρχίσει να πωλείται με έκπτωση).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.997
Reaction score
32.028
Καλό αλλά και ακριβό. Τόσο λόγω μεγέθους όσο και λόγω μπαταρίας. Επιμένω πως το Megane στην τιμή που έχει τώρα, και χωρίς επιδότηση, είναι καλύτερη επιλογή. Με 5k-6k παραπάνω παίρνεις μεγαλύτερο αυτοκίνητο (+28cm) με μεγαλύτερη μπαταρία (+8kWh). Εξίσου όμορφα και τα δύο. Το Software είναι ίδιο. Ακόμη και μετά από 3 χρόνια το Megane παραμένει εξαιρετική επιλογή, και μίλια μπροστά σε σχέση με τα αλλά σημερινά Γαλλικά. Αν ρίξουν την τιμή στο 5 με την 52kWh να έρθει στην τιμή της 40kWh τότε θα μιλάμε για εξαιρετική επιλογή.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.997
Reaction score
32.028
Για να τα λέμε και όλα βέβαια, αν έβγαζαν το 5 και σε θερμικό θα είχαν το νέο Clio όσο αφορά την εμπορική επιτυχία. Θα είχαν γεμίσει οι δρόμοι. Και όχι άδικα.
 

Μηνύματα
1.414
Reaction score
2.144
για τις NCM μπαταρίες της Mercedes δεν ξέρω από που προμηθεύεται συνολικά,
αλλά στο συμβάν της Ν. Κορέας με την EQE που άρπαξε φωτιά η μπαταρία και κάηκαν κάμποσα αυτοκίνητα,
οι αρχές της Κορέας απαίτησαν να μάθουν (ξέρανε κάτι; ) την προέλευση της μπαταρίας
και η απάντηση της εταιρείας ήταν ότι είναι της κινεζικής εταιρείας Farasis Energy

σημαίνει κάτι; όχι απαραίτητα, αλλά μπορώ να έχω την άποψή μου και να την εκφράζω, στην χαλαρή συζήτηση που γίνεται,
τους χαρακτηρισμούς για "γραφικούς του AVSITE", ας τους αφήσω ασχολίαστους
 


TGD

Μηνύματα
9.709
Reaction score
9.670
Με 5k-6k παραπάνω παίρνεις μεγαλύτερο αυτοκίνητο (+28cm) με μεγαλύτερη μπαταρία (+8kWh).
Μα δεν θέλουμε όλοι σώνει και καλά μεγαλύτερο αυτοκίνητο!
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.545
Reaction score
11.449
για τις NCM μπαταρίες της Mercedes δεν ξέρω από που προμηθεύεται συνολικά,
αλλά στο συμβάν της Ν. Κορέας με την EQE που άρπαξε φωτιά η μπαταρία και κάηκαν κάμποσα αυτοκίνητα,
οι αρχές της Κορέας απαίτησαν να μάθουν (ξέρανε κάτι; ) την προέλευση της μπαταρίας
και η απάντηση της εταιρείας ήταν ότι είναι της κινεζικής εταιρείας Farasis Energy

σημαίνει κάτι; όχι απαραίτητα, αλλά μπορώ να έχω την άποψή μου και να την εκφράζω, στην χαλαρή συζήτηση που γίνεται,
τους χαρακτηρισμούς για "γραφικούς του AVSITE", ας τους αφήσω ασχολίαστους
Πάμε ξανά: η Farasis (ή και όποια άλλη) φτιάχνει στοιχεία και τα πουλάει στη Mercedes και σε πάμπολλους άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Mercedes παίρνει τα στοιχεία και τα ενσωματώνει σε μπαταρίες δικής της σχεδίασης που λειτουργούν με δικό της λογισμικό και κατασκευάζονται σε δικά της εργοστάσια στη Γερμανία και την Πολωνία. Κάποια δικά της αυτοκίνητα παίρνουν φωτιά, σε βαθμό να αναγκάζεται να κάνει ανάκληση δεκάδων χιλιάδων οχημάτων, ενώ άλλων κατασκευαστών που χρησιμοποιούν στοιχεία των ίδιων κατασκευαστών, δεν παίρνουν.
Τι δε γίνεται κατανοητό;

Παρεμπιπτόντως, η EQA δεν παίρνει στοιχεία της Farasis όπως η EQE, αλλά διαφορετικών κατασκευαστών, δηλαδή CATL, LG και SK On, όπως προανέφερα. Δύο στα δύο μοντέλα της Mercedes, με στοιχεία διαφορετικών κατασκευαστών, τι έχουν τα έρμα και ψοφάν;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.997
Reaction score
32.028
Ότι συμβαίνει και με τις Tesla - BYD. Το Model Y SR του Βερολίνου φοράει BYD. Αλλά αυτό δεν σημαίνει τίποτα αν δεν αναλυθεί παραπάνω, και ο κόσμος νομίζει ότι το battery pack είναι BYD. Σαν του Dolphin ας πούμε.

Καμία σχέση.

Τα κελιά είναι BYD. Ο σχεδιασμός και η κατασκευή των modules και του battery pack, του συστήματος ελέγχου θερμοκρασίας, του BMS, καθώς και του software είναι 100% Tesla.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.997
Reaction score
32.028
Νέο όχημα προς πώληση από σήμερα στην Κίνα. Zeekr 007 GT. Στην Ευρώπη θα έρθει ως 7 GT.

4864/1900/1445 mm
Wheelbase 2925 mm
RWD & AWD
75kWh LFP & 100kWh NMC
800V (4.5C charging), 10 to 80% in 10.5 minutes.
CLTC Range 585km - 825km ανάλογα την version του οχήματος

Αναπτύχθηκε στην Ευρώπη. Σχεδιάστηκε από τον πρώην Chief Designer της Βentley Stefan Sielaff.

zeekr_007_gt_mass_production-800x450.jpg
008gIkxely1hxr8e5rjhnj33gf1y0npf-1-800x443.jpg
zeekr_007_gt_test-2-800x450.jpg
zeekr_007_gt_interior-800x450.jpg
 

Μηνύματα
7.664
Reaction score
2.069
Τι εννοείς αναπτύχθηκε στην Ευρώπη; Από τορναδόρους, μακρυά από τα κέντρα έρευνας και τεχνολογία των εκατοντάδων χιλιάδων μηχανικών της Κίνας; Σκουπίδι θα είναι.

Εξαιρετικά όμορφο πάντως, ένα ωραίο μεγάλο Station Wagon, λογικά με τεράστιους χώρους, και τεράστια μπαταρία, οι 75 kWh της LFP σε συνδυασμό με τη δεκάλεπτη φόρτιση 10-80% (52,5 kWh*, δηλαδή εύκολα 200-250 χλμ στον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με μία δεκάλεπτη στάση για φόρτιση λίγο μετά τη μέση της διαδρομής) δείχνουν υπεραρκετοί για οτιδήποτε.

Δεν μπορώ να φανταστώ ότι ένα τέτοιο αμάξι θα έρθει με τιμή πώλησης χαμηλότερη των 50-60.000€.

*Οι 52,5 kWh σε 10 λεπτά, δίνουν μέση ισχύ φόρτισης 315 kW - Δηλαδή η ονομαστική ισχύς φόρτισης πόση θα είναι; 400; 500; Ένας ΣΕΑ με 20 τέτοιους φορτιστές (συνολική ισχύς 10 MW) πιθανώς θα χρειάζεται Υποσταθμό Υψηλής Τάσης. Σαφώς και έχουμε δρόμο ακόμη.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.997
Reaction score
32.028
Τι εννοείς αναπτύχθηκε στην Ευρώπη; Από τορναδόρους, μακρυά από τα κέντρα έρευνας και τεχνολογία των εκατοντάδων χιλιάδων μηχανικών της Κίνας; Σκουπίδι θα είναι.
BYD, Volvo, Zeekr, Lynk & Co, Lotus, Avatr, MG, Deepal, Changan, Nio, Great Wall Motors, XPeng, Li Auto, Chery.

Οι παραπάνω Κινεζικες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σχεδιαστικά τμήματα και στην Ευρώπη. Άλλες με πολύ προσωπικό (+100 σχεδιαστές όπως η Geely ας πούμε), άλλες με λιγότερο. Αρκετά από τα οχήματα που αποκαλούμε Κινέζικα έχουν σχεδιαστεί στη Ευρώπη. Στην Zeekr υπάρχει και Έλληνας, ο οποίος πριν ήταν στην BYD, και ήταν ένας από τους υπευθύνους της σειράς Οcean. Θεωρείτε ο Lead Designer του BYD Seal.

Δεν μπορώ να φανταστώ ότι ένα τέτοιο αμάξι θα έρθει με τιμή πώλησης χαμηλότερη των 50-60.000€.
Ολλανδία, Νορβηγία και Σουηδία που πουλάει η Zeekr το SUV 7Χ που ανέβασα χθες ξεκινά από 53k σχεδόν τούμπανο σε εξοπλισμό και με 75kWh. Tο Full Extra με την 100kWh έχει 63k. Όταν λέω ξεκινάει, η επιλογή αφορά μόνο ζάντα και χρώμα. Τα υπόλοιπα είναι στην τιμή.
 
Last edited:


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.545
Reaction score
11.449
...
Εξαιρετικά όμορφο πάντως, ένα ωραίο μεγάλο Station Wagon, λογικά με τεράστιους χώρους
...
Για την ακρίβεια, αυτός ο τύπος αμαξώματος λέγεται shooting break. Συνδυάζει την πρακτικότητα και (σχεδόν) τους χώρους ενός station wagon, με την πολύ καλύτερη αισθητική ενός κουπέ. Παράλληλα, το χαμηλό αμάξωμα προσφέρει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά στις στροφές και χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση. Ιδίου στυλ είναι το Denza Z9 GT που κυκλοφόρησε πρόσφατα.
Ιδανικό για οικογενειάρχες που δε θέλουν να τους φωνάζουν "μπάρμπα" στο δρόμο. Αν μάλιστα είναι τετρακίνητο ηλεκτρικό με κάποιες εκατοντάδες κιλοβάτ ισχύος, θα προσφέρει ιδιαίτερα εξευτελιστικές εμπειρίες σε κάγκουρες με "σπορ" αμάξια. :roflmao:
 

Μηνύματα
7.664
Reaction score
2.069
Για την ακρίβεια, αυτός ο τύπος αμαξώματος λέγεται shooting break. Συνδυάζει την πρακτικότητα και (σχεδόν) τους χώρους ενός station wagon, με την πολύ καλύτερη αισθητική ενός κουπέ. Παράλληλα, το χαμηλό αμάξωμα προσφέρει καλύτερη οδηγική συμπεριφορά στις στροφές και χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση. Ιδίου στυλ είναι το Denza Z9 GT που κυκλοφόρησε πρόσφατα.
Ιδανικό για οικογενειάρχες που δε θέλουν να τους φωνάζουν "μπάρμπα" στο δρόμο. Αν μάλιστα είναι τετρακίνητο ηλεκτρικό με κάποιες εκατοντάδες κιλοβάτ ισχύος, θα προσφέρει ιδιαίτερα εξευτελιστικές εμπειρίες σε κάγκουρες με "σπορ" αμάξια. :roflmao:
Για να είναι shooting break πρέπει να είναι δίπορτο νομίζω.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.016
Μηνύματα
2.998.285
Members
38.395
Νεότερο μέλος
grigorisz
Top