Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.309
Reaction score
77.742
Γιατί να μη θέλουμε και SD αλλά και δέρματα και ανοιγόμενες ηλιοροφές καλέ; ;)

Α, το SD δεν αφορά αποκλειστικά ελεκτρικά. :p
 


Μηνύματα
1.702
Reaction score
164
Ηρθε και στην εδω αντιπροσωπεια... εντυπωσιακο εξωτερικα και πολυ ομορφο εσωτερικα. Ειδικα για οσους δεν θελουν να βλεπουν ενα αδειο ταμπλο μπροστα τους με ενα ταμπλετ στη μεση.

Μονη ενσταση απο το λιγο που καθισα στη θεση του οδηγου, το καπως αεροπλανικο (χαμηλοταβανο)παρμπριζ.

IMG_3093.JPG IMG_3097.JPG IMG_3098.JPG IMG_3101.JPG IMG_3100.JPG
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.308
Reaction score
88.659
Έμεινε πίσω, ενώ είναι πρώτη στην Ευρώπη στον πίνακα που είδαμε, με τεράστια αύξηση πωλήσεων από πέρσι.
Δηλαδή τι έπρεπε να κάνει, να μην πουλάνε καθόλου οι άλλοι;
:lolsign:
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.401
Reaction score
142.013
Μεταφέρω από φατσοβιβλιο ποστ φίλου:

1000015811.jpg


Το BMW i3 ήτανε ένα από τα πρώτα και ακριβότερα ηλεκτρικά που βγήκανε ποτέ. Ως καινούργιο στην 'μικρή' έκδοση κόστιζε από περίπου 40 χιλιάρικα, με εμβέλεια περίπου 120 χιλιόμετρα.

Η εταιρεία Martigi Manufacturing (MTG) πλέον παρέχει νέο πακ μπαταρίας από την CATL με χωρητικότητα 54kWh (+156% απ το μαμισιο) που πλέον δίνει range 400 χιλιόμετρα. Η νέα μπαταρία μπορεί να εγκατασταθεί χωρίς μεγάλες αλλαγές και κοστίζει $6,000.

Καταρρίπτονται λοιπόν δύο μύθοι:

1. Τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά θα μείνουνε πίσω στην εξέλιξη των μπαταριών και δε θα τα θέλει κανείς - όχι γιατί πλέον με επένδυση 5,000 ευρώ, το μεταχειρισμένο ι3 συγκρίνεται πλεόν (σε range και χώρους) με ένα BYD Dolphin.
2. Αν χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας θα κοστίζει 20,000 ευρώ - Όχι! κοστίζει 5,000 ευρώ!
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.992
Reaction score
11.073
Να μας πει και πόσο πάει το ταξίδι μέχρι την Κίνα για την αλλαγή.
:lolsign: :lolsign:

Κανένας μύθος δεν καταρρίπτεται γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει.
Υπάρχει ακόμα το πρόβλημα της συντήρησης και της επισκευής όλων των EV.

Το να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο το 2015 και 10 χρόνια μετά να λέμε ότι καταρρίφθηκε ο μύθος της αλλαγής μπαταρίας γιατί το κάνει μια εταιρεία στα βάθη της Κίνας δεν το λες και επιτυχία.

΄΄ Established in 2015, Martigi Energy Storage Equipment Manufacturing Co., Ltd. is located in Huizhou, Guangdong, China ΄΄

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.401
Reaction score
142.013
Υπάρχουν αρκετά ανεξάρτητα και μικρά "συνεργεία" πλέον, που επισκευάζουν επιτυχώς τις μπαταρίες από EV, ακόμα και σε Τέσλα αλλάζουν στοιχεία, βελτιώνουν υλικά στα ηλεκτρονικά, από πυκνωτές μέχρι πράγματα που δε φαντάζεστε.

Και υπάρχουν έτοιμες εναλλακτικές μπαταρίες απο διάφορους ανεξάρτητους κατασκευαστές, για τα EV που έχουν πλέον μιαν Α ηλικία, όπως το λιφ της Νισάν, και το ι3 της μπεμβέ.

Οι μπαταρίες για Νισάν λιφ, από τρίτους κατασκευαστές, έχει 3-4 χρόνια που ξεκίνησαν να είναι διαθέσιμες, και σε πολύ χαμηλό κοστολόγιο.

Όσο περνάει ο καιρός, τόσο πιο εύκολο θα γίνεται να βρεις από τρίτο κατασκευαστή ή από συνοικιακό μαγαζάκι μια μπαταρία καλύτερη από τη "μαμά", και πολύ φτηνότερη, όπως βρίσκω για το ηλεκτρικό μου κατσαβίδι της ντεβάλτ.
δεν το λες και επιτυχία.
Καλά, εσύ πες το αποτυχία.

Και προς θεού, μην πάρεις ποτέ EV.
Βενζινουλα κι άγιος ο θεός.

Γιατί χαλάνε οι μπαταρίες, και τι θα κάνεις.
 

Μηνύματα
17.312
Reaction score
24.789
Να μας πει και πόσο πάει το ταξίδι μέχρι την Κίνα για την αλλαγή.
:lolsign: :lolsign:

Κανένας μύθος δεν καταρρίπτεται γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει.
Υπάρχει ακόμα το πρόβλημα της συντήρησης και της επισκευής όλων των EV.

Το να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο το 2015 και 10 χρόνια μετά να λέμε ότι καταρρίφθηκε ο μύθος της αλλαγής μπαταρίας γιατί το κάνει μια εταιρεία στα βάθη της Κίνας δεν το λες και επιτυχία.

΄΄ Established in 2015, Martigi Energy Storage Equipment Manufacturing Co., Ltd. is located in Huizhou, Guangdong, China ΄΄

πραγματικό θέμα ναι, ωστόσο στην περίπτωση που κάποιος αποφασίσει να εισάγει upgrade modules για υπαρκτές ανάγκες, θα μπορεί να κάνει την μετατροπή στην ευρώπη σχετικά οικονομικά (όχι με 6000). Τώρα αν μπορεί να κάνει και remapping ecu για θέματα όπως αναγεννητική, φόρτιση χρήση κλπ πας στο επόμενο στάδιο.
δεν είναι οτι δεν γίνεται , είναι απλά θέμα αν θα υπάρξει αγορά για κάτι τέτοιο. Με την παρούσα διείσδυση των bevs στην αγορά σήμερα όχι, σε 10 χρόνια όμως σίγουρα - εκτός ΑΝ , η φαινόμενη χαμηλή ποιότητα κατασκευής των περισσοτέρων σύγχρονων οχημάτων (σε σχέση με το παρελθόν, κάθε χρόνο και φθηνότερα/χειρότερα) θα καθιστούν οριακά άχρηστα μετά τα 10 χρόνια λειτουργίας (και όχι για θέματα μπαταρίας, αλλά για λειτουργικά θέματα) οπότε ίσως να μην έχει νόημα γενικώς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.401
Reaction score
142.013
Το ι3 κατασκευαστικά ήταν και είναι ένα πολύ ωραίο αυτοκίνητο.

Και όλα όσα βασίστηκαν στην πλατφόρμα του iD.3 είναι κατασκευαστικά πολύ καλά αυτοκίνητα, είναι πολύ "δεμένο" το σασί και ισχυρό το πλαίσιο. Δεν έγιναν "τσιγκουνιές" εκεί, ίσα ίσα το αντίθετο.

Βεβαίως και στα σύγχρονα Τέσλα, είναι τερατωδους αντοχής το πλαίσιο. Μη ξεχνάτε ο μουνρο όταν είδε το πλαίσιο του μοντελ Υ είπε η Μερσεντές και η μπεμβέ έτσι πρέπει να μάθουν να κάνουν αυτοκίνητα, αυτός είναι ανώτερος τρόπος. Και οι Ιάπωνες, το χαρακτήρισαν state of the art. 😎

Όλα αυτά είναι απολαυστικά στον δρόμο, έχουν το καθένα ξεχωριστά (με τον τρόπο του και για το είδος του) μια ωραιότατη οδηγική συμπεριφορά.

Μια αντικατάσταση μπαταρίας θα είναι λογική επιλογή όταν συμπληρώσει τα χιλιόμετρα που μπορεί να βγάλει. Τα σύγχρονα Τέσλα, παίζουν πάνω από μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα...


ΥΓ.
Η εν λόγω μπαταρία για το ι3, διατίθεται και στην Ευρώπη, υπάρχει αντιπρόσωπος. Τέλος πάντων, δεν χρειάζεται να πας Κίνα (παραλογισμοί) ούτε να κάνεις μεμονωμένη εισαγωγή. Είναι προφανές πως μια κινέζικη φίρμα που ετοίμασε μπαταρία για το ι3, έχει κατά νου και την αγορά της Ευρώπης.
Οι αυθεντικές μπαταρίες των ι3, αν και μικρές σε χωρητικότητα, έδειξαν εξαιρετική αντοχή στο χρόνο (κάπου είχα δει αναλογίες μετρήσεις), έχουν μικρή πτώση χωρητικότητας και δε χαλάνε εύκολα μετά από τόσα χρόνια.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.088
Reaction score
5.603
Μιλώντας για μπαταρίες, τι έπαθα προχτές;

Έχοντας κλείσει 3 χρόνια απροβλημάτιστα με το eC4, ξαφνικά προχτές αρνούνταν να δεχτεί φόρτιση. Βρε αμμάν, πήγα σε άλλο φορτιστή, τίποτα, ευτυχώς ήμουν κοντά κι επέστρεψα σπίτι, ούτε στον οικιακό φορτιστή φόρτιζε. Πετάγομαι αντιπροσωπεία, το τσεκάρουν εκεί, ούτε εκεί φόρτιζε. Μου λένε από Δευτέρα να το δουν, γιατί λείπουν οι τεχνικοί σε άδεια Πάσχα. Παρκάρω σπίτι, την επόμενη μέρα ξαναδοκιμάζω, δεν άνοιγαν καν οι πόρτες, δεν είχε ρεύμα το αυτοκίνητο.

Η 12V μπαταρία έκανα τη ζημιά! Τα κακάρωσε φαίνεται στα 3 χρόνια (Exide), κι έπεσε κάτω από το επιτρεπτό όριο η φόρτισή της, με αποτέλεσμα να μην επιτρέπει τη φόρτιση στη μεγάλη μπαταρία.
Της έκανα reconditioning με έναν φορτιστή CTEK MXS 5.0 για κάνα δίωρο, κι όλα επανήλθαν στο φυσιολογικό, επιτρέποντας και τη φόρτιση της μεγάλης μπαταρίας.

Προσοχή λοιπόν στη 12V μπαταρία. Στα 2 χρόνια θα φροντίζω να την αλλάζω, για να μη με πετύχει σε κάνα ταξίδι να μη δουλεύει η φόρτιση. Παρήγγειλα κι έναν εκκινητή μπαταρίας Noco GB40 να υπάρχει στο αμάξι.
Στο youtube βλέπω κι άλλες αναφορές ξαφνικά να μη δουλεύει η φόρτιση της μεγάλης μπαταρίας, χωρίς να το καταλάβουν ότι ξεφόρτισε η 12βολτη. Ίσως επειδή στα ηλεκτρικά τραβάει λίγο ρεύμα η εκκίνηση του αυτοκινήτου, δεν το καταλαβαίνεις ότι ξεκινάς με πεσμένη 12V μπαταρία, με αποτέλεσμα στη μέση του δρόμου να πας να φορτίσεις τη μεγάλη και να μην μπορείς, και δεν πάει ο νους σου στη 12βολτη.
 


Μηνύματα
7.672
Reaction score
2.087
Μεταφέρω από φατσοβιβλιο ποστ φίλου:

View attachment 366034

Το BMW i3 ήτανε ένα από τα πρώτα και ακριβότερα ηλεκτρικά που βγήκανε ποτέ. Ως καινούργιο στην 'μικρή' έκδοση κόστιζε από περίπου 40 χιλιάρικα, με εμβέλεια περίπου 120 χιλιόμετρα.

Η εταιρεία Martigi Manufacturing (MTG) πλέον παρέχει νέο πακ μπαταρίας από την CATL με χωρητικότητα 54kWh (+156% απ το μαμισιο) που πλέον δίνει range 400 χιλιόμετρα. Η νέα μπαταρία μπορεί να εγκατασταθεί χωρίς μεγάλες αλλαγές και κοστίζει $6,000.

Καταρρίπτονται λοιπόν δύο μύθοι:

1. Τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά θα μείνουνε πίσω στην εξέλιξη των μπαταριών και δε θα τα θέλει κανείς - όχι γιατί πλέον με επένδυση 5,000 ευρώ, το μεταχειρισμένο ι3 συγκρίνεται πλεόν (σε range και χώρους) με ένα BYD Dolphin.
2. Αν χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας θα κοστίζει 20,000 ευρώ - Όχι! κοστίζει 5,000 ευρώ!
Προσωπικά, αν ήμουν πελάτης της BMW, είχα δώσει 40-50.000 για το i3 και μία τέτοια λύση προσφερόταν από κάποιον τυχαίο ιδιώτη και όχι από την ίδια τη BMW (έστω με ένα εύλογο καπέλο) θα ήμουν εξοργισμένος. Και ναι, νομίζω ότι το να πάρει EV δεκαετίας νέα σύγχρονη μπαταρία με 400 χλμ αυτονομία, θα άξιζε 10.000€ - ειδικά με δεδομένο ότι στο εξωτερικό νομίζω ότι τα i3 τα πουλάνε για ένα κομμάτι ψωμί.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.903
Reaction score
8.749
Προσοχή λοιπόν στη 12V μπαταρία. Στα 2 χρόνια θα φροντίζω να την αλλάζω, για να μη με πετύχει σε κάνα ταξίδι να μη δουλεύει η φόρτιση. Παρήγγειλα κι έναν εκκινητή μπαταρίας Noco GB40 να υπάρχει στο αμάξι.
Και στο δικό μου μόλις έβγαλε ένα alert για πρόβλημα στη (μεγάλη) μπαταρία, το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να αλλάξω τις 12βολτες (δύο έχει το δικό μου) και το alert εξαφανίστηκε. Παρόλο που όταν τις μέτρησα δεν φαίνονταν και "χαλασμένες".

Ήμουν υποψιασμένος γιατί το είχα διαβάσει πολλές φορές σε forums κλπ. ότι οι 12βολτες μπορεί να δημιουργήσουν ένα σωρό κουφά προβλήματα όταν αρχίσουν να πέφτουν. Και επίσης ότι χαλάνε σχετικά γρήγορα στα ηλεκτρικά, δεν ξέρω γιατί (εγώ στα σχεδόν 5 χρόνια τις άλλαξα βέβαια, καλά είναι).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.401
Reaction score
142.013
Και επίσης ότι χαλάνε σχετικά γρήγορα στα ηλεκτρικά, δεν ξέρω γιατί (εγώ στα σχεδόν 5 χρόνια τις άλλαξα βέβαια, καλά είναι).
Η επικοινωνία από το κινητό με το αυτοκίνητο, όταν το αυτοκίνητο είναι κλειστό κλειδωμένο παρκαρισμένο, τραβάει ρεύμα από τη 12-βολτη.

Οτιδήποτε κάνει το αυτοκίνητο παρκαρισμένο, τραβάει από τη 12-βολτη, και τα EV με τα πολλά "καλούδια" τραβάνε περισσότερο ρεύμα από τα παλιά ice.

Η 12-βολτη φορτίζεται από την μπαταρία υψηλής τάσης με παλμούς τάσης κάθε τόσο, αναλόγως της ρύθμισης που έχει το ενσωματωμένο σοφτγουερ ελέγχου, και αναλόγως των ενσωματωμένων ελέγχων τάσης της 12-βολτης.

Όλες οι εταιρείες, ανεξαρτήτως, είχανε "προβλήματα" στα EV με τις 12-βολτες, οι οποίες ξεψυχούσαν πολύ σύντομα, ακόμα και στο 2-μηνο χρήσης ενός νέου ΙΧ.

Σιγά σιγά όλες το λύνουν το θέμα.

Τα 5 χρόνια που λες, είναι ουσιαστικά λυμένο θέμα.
Αυτή είναι πρακτικά μια φυσιολογική φθορά.
 


Μηνύματα
7.088
Reaction score
5.603
Το παράξενο είναι ότι σε 24 ώρες που στεκόταν κλειδωμένο το αμάξι, η 12βολτη έφτασε να μην έχει καθόλου ρεύμα.
Ή τουλάχιστον έτσι να δείχνει (δεν τη μέτρησα). Ούτε το παραμικρό φωτάκι, νέκρα. Την πόρτα χειροκίνητα με το κλειδί την άνοιξα.
Μετά το 2ωρο reconditioning τη μέτρησα, 13.5V, κρατούσε τη φόρτιση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.129
Μηνύματα
3.002.199
Members
38.412
Νεότερο μέλος
FotisLam
Top