Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.904
Reaction score
146.389
Το έχουμε ανεβάσει τουλάχιστον 2 φορές.

Δεν παρακολουθείς. 🤣😁😂


Porsche: Πράγματι, οι Κινέζοι έχουν ξεφύγει τελείως

ο CEO Κίνας της Porsche, Alexander Pollich, έδωσε συνέντευξη όπου παραδέχτηκε με ειλικρίνεια ότι ο ανταγωνισμός στην κινεζική αγορά είναι σκληρός και ότι «ο ρυθμός της καινοτομίας των Κινέζων είναι εκπληκτικός».

Σίγουρα οι πωλήσεις της Porsche έχουν πληγεί από την εισροή ηλεκτρικών μοντέλων χαμηλότερης τιμής. Για παράδειγμα, το Xiaomi SU7 Ultra των 1.548 ίππων κοστίζει ένα κλάσμα της τιμής της ισχυρότερης Taycan, αλλά είναι ταχύτερο σε γυρολόγιο πίστας.

Τα πράγματα γίνονται χειρότερα κι από το γεγονός ότι πλέον ο φόρος πολυτελείας ξεκινά χαμηλότερα. Το 2016 το όριο ανερχόταν στις 157.000 ευρώ, ενώ τώρα έχει μειωθεί στις 108.000, καθιστώντας τα premium μοντέλα ακόμη πιο ακριβά και απρόσιτα.

Ως συνέπεια, η Porsche μειώνει τις αντιπροσωπείες της. Από 150 σημεία πώλησης το 2024, τώρα έχουν μειωθεί σε 120. Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους θα έχουν απομείνει μόλις 80 φυσικά καταστήματα.

Μηχανικοί Porsche για το Ioniq 5 N: «Ουάου, τώρα μάλιστα»
Το φως το αληθινό είδαν μηχανικοί της Porsche όταν δοκίμασαν το Ioniq 5 N. Και τώρα σπεύδουν να ενσωματώσουν τα καλούδια του στις ηλεκτρικές Porsche.



 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.897
Reaction score
33.768
Porsche: Πράγματι, οι Κινέζοι έχουν ξεφύγει τελείως | Drive https://share.google/KN2PmAG0GfPFag2pS
"Τα οποία περιμένουν με ανυπομονησία τα πρόσφατα ανακοινωθέντα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να υλοποιηθεί η στρατηγική «Winning Back China».

:rolleyes::roflmao::roflmao:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.904
Reaction score
146.389
"Τα οποία περιμένουν με ανυπομονησία τα πρόσφατα ανακοινωθέντα SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να υλοποιηθεί η στρατηγική «Winning Back China».

:rolleyes::roflmao::roflmao:
Δεν τα σχολιάζω άλλο αυτά, είναι ανιαρό.

Ως γνωστόν, η εμμονή (και η παράταση) σε ICE, είναι αυτοκτονία. Αφού γνωρίζουν ότι θα αντικατασταθούν από BEV.. Κι όμως, "επενδύουν" στο καταδικασμένο! Τι α κάεις;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.897
Reaction score
33.768
Μα γιατί; Tώρα που θα επιτρέψουν θερμικά αλλά μόνο με μείωση CO2 κατά ........90%. :gotcha:

Aυτοί νομίζουν ότι θα τους σώσουν τα υδρογόνα και τα βιοκαύσιμα. Θα σου βάζουν μέσα μια μπαταρία και ένα μικρό κινητήρα που θα δουλεύει με υδρογόνο ή καμιά βιοχαζομάρα για να το φορτίζει, και θα σου πουν μετά και ένα "να, στο είπαμε, υπάρχει λύση". :roflmao:

Ή η άλλη μια π@....ριά. Carbon Capture. :biggrin:
Ότι μα..... θες φτάνει να υπάρχει θερμικός κινητήρας.
 
Last edited:


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
10.330
Reaction score
35.189
Το φως το αληθινό είδαν μηχανικοί της Porsche όταν δοκίμασαν το Ioniq 5 N
Ξετρελάθηκαν με τα παιχνιδάκια. Τόσο σοβαροί είναι. Σε λίγο οι σχιστομάτηδες θα μας πουλάνε καθρεφτάκια και χάντρες.
Από ουσία αυτό το ιονικ τί? Ψάχνω δυο μέρες και δεν έχω βρει κάτι που να το ξεχωρίζει από τα άλλα τουτού.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.904
Reaction score
146.389
Ξετρελάθηκαν με τα παιχνιδάκια. Τόσο σοβαροί είναι. Σε λίγο οι σχιστομάτηδες θα μας πουλάνε καθρεφτάκια και χάντρες.
Από ουσία αυτό το ιονικ τί? Ψάχνω δυο μέρες και δεν έχω βρει κάτι που να το ξεχωρίζει από τα άλλα τουτού.
Από "ουσία" νομίζεις ότι δεν ξετρελάθηκαν;
Μόνο από καθρεφτάκια;
Πόσο ηλίθιοι νομίζεις ότι είναι αυτοί εκεί στην Πόρσε;
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
10.330
Reaction score
35.189
Από "ουσία" νομίζεις ότι δεν ξετρελάθηκαν;
Μόνο από καθρεφτάκια;
Πόσο ηλίθιοι νομίζεις ότι είναι αυτοί εκεί στην Πόρσε;
Ίσως φταίνε τα άρθρα. Δεν διάβασα πουθενά για κάτι που να ξεχωρίζει σε ασφάλεια, ποιότητα κύλισης, χώρους, οικονομία, vfm. Όλα για τα παιχνιδάκια γράφουν. Ο λόγος που ρωτάω είναι γιατί πραγματικά με ενδιαφέρει, όχι για να το υποτιμήσω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.904
Reaction score
146.389
Ίσως φταίνε τα άρθρα. Δεν διάβασα πουθενά για κάτι που να ξεχωρίζει σε ασφάλεια, ποιότητα κύλισης, χώρους, οικονομία, vfm. Όλα για τα παιχνιδάκια γράφουν. Ο λόγος που ρωτάω είναι γιατί πραγματικά με ενδιαφέρει, όχι για να το υποτιμήσω.
Καταρχάς είναι προφανές πως ξεχωρίζουν οι προτάσεις των Κινέζων για πολύ υψηλότερο VFM, αφού προσφέρουν εκπληκτικές επιδόσεις (και ταχύτερα σε πίστα) σε τραγικά χαμηλότερο κοστολογιο.

Γιατί νομίζεις πως κλείνουν οι αντιπροσωπείες των Πόρσε;

Άμα δεν θες να δεις αυτά που δεν θες να δεις, δε τα βλέπεις σε κανένα άρθρο..
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
10.330
Reaction score
35.189
Καταρχάς είναι προφανές πως ξεχωρίζουν οι προτάσεις των Κινέζων για πολύ υψηλότερο VFM, αφού προσφέρουν εκπληκτικές επιδόσεις (και ταχύτερα σε πίστα) σε τραγικά χαμηλότερο κοστολογιο.

Γιατί νομίζεις πως κλείνουν οι αντιπροσωπείες των Πόρσε;

Άμα δεν θες να δεις αυτά που δεν θες να δεις, δε τα βλέπεις σε κανένα άρθρο..
Μα αυτό δεν είναι κινέζικο! Και ψάχνω να βρω μην έχει κάτι παραπάνω από τα κινέζικα, που το είδαν οι φωστήρες της Πόρσε και δεν μας το λένε.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.897
Reaction score
33.768
Καταρχήν το Ioniq 5 είναι Ηyundai. Δεν είναι Κινέζικο. Καλέ; :biggrin:

Είναι πολύ ωραίο μέσα έξω. Οι χώροι του είναι εξαιρετικοί. Αλλά μάλλον είναι ήδη outdated από θέμα software.
Πρέπει να δεις και άλλα πράγματα που δεν θα τα βρεις σε κανένα ιντερνετικό περιοδικό. Ψάξε πόσο έχει η μπαταρία αν πάθει κάτι εκτός εγγύησης (αν κρατήσεις το αμάξι χρόνια), τι συμβαίνει με την ICCU στο Ηyundai group, κόστος service, αλλαγή ψυκτικού κ.α.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.897
Reaction score
33.768
Δύο φορές phantom braking από την CLA κατά την διάρκεια χρήσης της από το What CAR. Το ένα οδήγησε σε τρακάρισμα. Τα σχόλια από κάτω έχουν και αυτά την αξία τους.

 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
32.177
Reaction score
92.780
Επικίνδυνο το phantom braking, είτε συμβαίνει στα αυτοκίνητα του καταραμένου είτε στα υπόλοιπα. Δεν μου έχει τύχει 3,5 χρόνια, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.
Δεν έχω εμπιστοσύνη σε κανένα software οδήγησης.
Και κακώς τα χρησιμοποιώ όσο τα χρησιμοποιώ.
Εδώ βγάζουν bugs τα τηλέφωνα και τα λάπτοπ, δεν θα βγάλουν τα αυτοκίνητα που προσπαθούν να προσαρμοστούν στις συνθήκες του δρόμου;
Αφήνουμε την ζωή μας στα χέρια κάποιου 25χρονου προγραμματιστή, χωρίς δεύτερη σκέψη.
Μην ανησυχείτε, αν στουκάρετε θα στείλουν OTA update και θα διορθώσουν το λογισμικό. Όλα καλά.
Τον τραυματισμό μας όμως πως θα τον διορθώσουν; Και ποιος έχει ευθύνη αν γίνει καραμπόλα 5-6 αυτοκινήτων, με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ζημιά και τραυματισμούς; Ποιος πληρώνει;
Θα σου πουν ο οδηγός, πρέπει να προσέχει πάντα. Εδώ τι να κάνει ο οδηγός;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.904
Reaction score
146.389
. Τα σχόλια από κάτω έχουν και αυτά την αξία τους.
Παρότι ο συνολικός αριθμός πωλήσεων BEV της Μερτσέντες είναι πολύ μικρός, μέσα σε 4 ώρες εμφανίστηκαν ένα σωρό κάτοχοι να παραπονιούνται για το ίδιο θέμα

14018.png


Μετά, μιλάτε για την Τέσλα... 🤣😁😂
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.897
Reaction score
33.768
Όπως λέμε συνέχεια είναι γενικό φαινόμενο. Δεν είναι μόνο στα Tesla. Απλά αυτά τραβάνε την προσοχή για τους γνωστούς λόγους, συν ότι η Tesla είναι η νέα Apple. Όλα τα βλέμματα είναι εκεί. Έχει και δημοσιογράφους που ασχολούνται μόνο με αυτήν (μη λέμε ονόματα 8-)). Το έχετε δει ξανά αυτό σε άλλη εταιρεία; Ακούσατε για παράδειγμα πουθενά να γίνεται ντόρος που έχει φύγει σχεδόν η μισή ομάδα που ήταν πίσω από τα πιο γνωστά προϊόντα της Apple; Ξέρετε που έχουν πάει αρκετοί από αυτούς; Στην εταιρεία του Jony Ιve, που πλέον ανήκει στον Altman της Open AI.

Στο θέμα μας. Οι περισσότεροι σένσορες δεν θα λύσουν το πρόβλημα καθώς το πρόβλημα δεν είναι στους σένσορες αλλά στην επεξεργασία της πληροφορίας και την κατανόηση αυτής. Περισσότερο input, περισσότερο latency, συν ότι οι σένσορες δεν δίνουν πάντα τα ίδια στοιχεία στο ίδιο συμβάν, συν ότι όσο μεγάλη υπολογιστική ισχύ και να έχεις αν δεν έχεις καλά εκπαιδευμένο ΑΙ μοντέλο δεν κάνεις τίποτα.

Την μεγαλύτερη πιθανότητα να λύση το πρόβλημα πρώτη την έχει η Τesla. Μακράν. Έχει τον μεγαλύτερο έξυπνο στόλο οχημάτων στον κόσμο (data), την καλύτερη ομάδα μηχανικών, το καλύτερο ΑΙ μοντέλο, την καλύτερη και ταχύτερη επεξεργασία πληροφορίας, και τα μεγαλύτερα και ταχύτερα training centers.

Όλη η ιστορία είναι στο να καταλαβαίνει η ΑΙ τι είναι αυτό που βλέπει. Δεν είναι καν η επεξεργαστική δύναμη του οχήματος καθώς υπάρχουν και άλλα οχήματα με ίδια επεξεργαστική ισχύ και οι δυνατότητες είναι η μέρα με τη νύχτα vs Τesla. Χάος. Άσε που υπάρχουν ήδη οχήματα με πολύ μεγαλύτερη επεξεργαστική ισχύ και ακόμη δεν είναι στο επίπεδο του συνδυασμού ΗW4 - FSD.

Παραδείγματα με λίγη βοήθεια από GPT.
- Tα Τesla που κυκλοφορούν σήμερα τρέχουν στα 500 ΤΟPS (trillion operations per second).
- Πολλά premium Eυρωπαϊκά έχουν παρόμοια ισχύ. Που είναι οι αντίστοιχες δυνατότητες τους (aka FSD);
- Tα premium ΒYD (αυτά με το DiPilot600 - Yangwang) τρέχουν στα 500-600 ΤOPS.
- To XPENG G6 τρέχει στα 510 ΤOPS, και τα G7, G9, P7 κ.α. στα 2200 - 3000 ΤΟPS. O ίδιος ο CEO λέει πως ακόμα έχουν δρόμο. By the way από τις ελάχιστες εταιρείες οχημάτων εκεί έξω με δικά τους chips.
- Μην πιάσουμε άλλα Ευρωπαϊκά. Περνάνε δε περνάνε τα 200 TOPS.

Όλη η ιστορία είναι στα data και στην εκπαίδευση. Και αυτά δεν έρχονται έτσι απλά. Μην ξεχνάμε πως το μεγάλο μπαμ στην αποτελεσματικότητα και εμπειρία του FSD ήρθε μόλις ξεκίνησε να εκπαιδεύεται μόνο του το 2023.
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.620
Reaction score
46.392
Και ποιος έχει ευθύνη αν γίνει καραμπόλα 5-6 αυτοκινήτων, με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ζημιά και τραυματισμούς; Ποιος πληρώνει;
Ευκολάκι, η ΑΙ!
Νext please.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.897
Reaction score
33.768
Transition το λένε. θα το λύσουν οι νομοθέτες.

Έχουμε την χαρά και την τύχη (για άλλους ατυχία), να ζούμε σε εποχές με τεράστιες αλλαγές.
Η δυναμική της εποχής πριν/μετά ΑΙ θα είναι ίσως και μεγαλύτερη από την ίδια περίοδο του ηλεκτρισμού.
Το λένε πολλοί ειδικοί και δεν βρίσκω λόγο να διαφωνήσω.
 

Μηνύματα
1.625
Reaction score
2.458
Και ποιος έχει ευθύνη αν γίνει καραμπόλα 5-6 αυτοκινήτων, με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ζημιά και τραυματισμούς; Ποιος πληρώνει;
Θα σου πουν ο οδηγός, πρέπει να προσέχει πάντα. Εδώ τι να κάνει ο οδηγός;
αν τους συμφέρει (φταίει ο οδηγός) δίνουν όλα τα δεδομένα από τους σέρβερς,
αν δεν τους συμφέρει (σφάλμα του software) τα δεδομένα εξαφανίζονται κατά λάθος και τρέχα να αποδείξεις ότι κόλλησε το γκάζι

problem solved

https://nypost.com/2025/09/01/busin...-triggering-243m-verdict-to-victims-families/
αν τους συμφέρει (φταίει ο οδηγός) δίνουν όλα τα δεδομένα από τους σέρβερς,
αν δεν τους συμφέρει (σφάλμα του software) τα δεδομένα εξαφανίζονται κατά λάθος και τρέχα να αποδείξεις ότι κόλλησε το γκάζι

problem solved

https://nypost.com/2025/09/01/busin...-triggering-243m-verdict-to-victims-families/

φαντάζομαι στο κοντινό μέλλον θα υπάρξει νομοθετική πρόβλεψη για υποχρεωτική αποθήκευση κάποιων δεδομένων για ένα χρονικό διάστημα
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.900
Μηνύματα
3.066.923
Members
38.628
Νεότερο μέλος
hatzopou
Top