Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.963
Reaction score
146.477


🤣😁😂


Έλα έλα έλα πάρε πάρε πάρε κόσμε Μερτσέντες με κινέζικο κινητήρα!

🤣😁😂😁🤣😁😁😂😁🤣😁😁😂🤣🤣😁😂
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.926
Reaction score
33.800
Και επίσημα πλέον η (προς ψήφιση) πρόταση της επιτροπής είναι άρση της απαγόρευσης οχημάτων που δεν συμμορφώνονται με την μείωση κατά 100% των εκπομπών CO2 το 2035. Αντί αυτού έγινε 90%. Συνοπτικά, οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν το CO2 κατά 90% σε σχέση με τα επίπεδα του 2021. Και το 10% θα καλυφθεί με βιοκαύσιμα, e-fuels (συνθετικά καύσιμα), ενώ στο κατασκευαστικό κομμάτι προστέθηκαν πράγματα όπως η χρήση Ευρωπαϊκού πράσινου χάλυβα.

Από την πρώτη στιγμή λέω πως αυτό είναι χειρότερο. Οι petroheads δεν καταλαβαίνουν, και χαίρονται. Εκτός του ότι το -90% CO2 +10% bio δεν έρχεται έτσι απλά αλλά με πατέντες βιοκαυσίμων, υδρογόνων και άλλες μη βιώσιμες σαχλαμάρες συμπεριλαμβανομένου και του carbon capture, παίρνει κεφάλαια, χρόνο και εξέλιξη από τον πραγματικό στόχο για να τα μοιράσει σε ημίμετρα. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε το market share των Κινέζων το 2030 & 2035. Τα Ευρωπαϊκά του τότε δεν θα είναι φθηνά, συν ότι θα έχουν φάει κεφάλαια και χρόνο στους καυστήρες με ρόδες.

θα γεμίσουμε eREVS με σήμα το καλαμπόκι. :roflmao:
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.963
Reaction score
146.477
Γιατί στα diesel θερμικά δεν έχουν renault ;

Υ.γ. το βίντεο δεν βρέθηκε λέει .
Πλέον είναι τζίλι, κατευθείαν από Κίνα!

Ποια Ρενό, πάει η Ρενό, τώρα Κίνα.

Μερτσέντες με κινητήρα τζίλι έχεις ξαναδεί;
Ε, να. Τώρα θα δεις! 🤣😁😁😁🤣😁😂



ΥΓ. Αυτά ισχύουν μόνον για το νέο υβριδικό μοντέλο της Mercedes-Benz (CLA 220 του 2026) που θα χρησιμοποιεί κινητήρα που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Geely και θα κατασκευάζεται αποκλειστικά και μόνον στην Κίνα, από την Geely, για λόγους κόστους και efficiency.
Οι AMG εκδόσεις δεν επηρεάζονται (παραμένουν με δικούς τους κινητήρες Mercedes).
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.917
Reaction score
12.131
Ευτυχώς, τα Smart παραμένουν σχεδόν εξολοκλήρου γερμανικά (σε κρίσιμους τομείς όπως το branding και το design του σήματος στο καπό), με τη Geely να έχει αναλάβει μόνο το σχεδιασμό και την κατασκευή των οχημάτων. :roflmao:
 

Μηνύματα
472
Reaction score
467
Και επίσημα πλέον η (προς ψήφιση) πρόταση της επιτροπής είναι άρση της απαγόρευσης οχημάτων που δεν συμμορφώνονται με την μείωση κατά 100% των εκπομπών CO2 το 2035. Αντί αυτού έγινε 90%. Συνοπτικά, οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν το CO2 κατά 90% σε σχέση με τα επίπεδα του 2021. Και το 10% θα καλυφθεί με βιοκαύσιμα, e-fuels (συνθετικά καύσιμα), ενώ στο κατασκευαστικό κομμάτι προστέθηκαν πράγματα όπως η χρήση Ευρωπαϊκού πράσινου χάλυβα.

Από την πρώτη στιγμή λέω πως αυτό είναι χειρότερο. Οι petroheads δεν καταλαβαίνουν, και χαίρονται. Εκτός του ότι το -90% CO2 +10% bio δεν έρχεται έτσι απλά αλλά με πατέντες βιοκαυσίμων, υδρογόνων και άλλες μη βιώσιμες σαχλαμάρες συμπεριλαμβανομένου και του carbon capture, παίρνει κεφάλαια, χρόνο και εξέλιξη από τον πραγματικό στόχο για να τα μοιράσει σε ημίμετρα. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε το market share των Κινέζων το 2030 & 2035. Τα Ευρωπαϊκά του τότε δεν θα είναι φθηνά, συν ότι θα έχουν φάει κεφάλαια και χρόνο στους καυστήρες με ρόδες.

θα γεμίσουμε eREVS με σήμα το καλαμπόκι. :roflmao:
Το 90% είναι επίσης για να μπορούν να υπάρχουν τα super sport πχ λαμπο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.926
Reaction score
33.800
Το 90% είναι επίσης για να μπορούν να υπάρχουν τα super sport πχ λαμπο.
Τρίχες. Οι νέες προδιαγραφές έχουν στόχο την εξάπλωση των eREVS. Ούτε καν των PHEVs καθώς εκεί σου δίνει την δυνατότητα να μη φορτίζεις. Εκτός και αν τους ενδιαφέρουν οι προδιαγραφές στα χαρτιά αντί της πραγματικότητας. Τα νέα μέτρα δεν έχουν στόχο την υποστήριξη των supercars καθώς δεν μπορεί να υπάρξει supercar με θερμικό σύνολο στη μετάδοση και ταυτόχρονα -90% CO2. Μικρούς κινητήρες θα έχουν όλα, για φόρτιση, και τα γκάζια από τον ηλεκτροκινητήρα. Και θα βγαίνει η εξίσωση που θέλουν επειδή θα μπορούν να φορτίζουν και από πρίζα, ώστε να γίνεται όσο λιγότερη χρήση bio-fuel, e-fuel κλπ "λύσεις".

Επιπλέον, θα έχουν και μεγάλες μπαταρίες. Ότι έχουν τα σημερινά ηλεκτρικά. Στην Κίνα σήμερα δεν υπάρχει eREV με μπαταρία μικρότερη των 50kWh. Και τα μεγάλα ξεπερνούν τις 80kWh. Τα δυτικά, είτε μιλάμε για PHEVs είτε για eREVs έχουν 15kWh - 20kWh και τα ακριβά το πολύ 30 kWh - 35kWh. Πάμε σε μια λύση που ένα όχημα θα είναι βαρύ, με μπαταρία, κινητήρα και ντεπόζιτο. Και βέβαια δεν θα είναι φθηνά και ας λένε πως "σώθηκαν". Φθηνότερο όχημα από το ηλεκτρικό δεν θα υπάρχει στο μέλλον. Απλά κάποιοι δεν μπορούν να τα φτιάξουν. Ακόμα.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.817
Reaction score
3.473
Ρώτησα το chatgpt για τα ηλεχτρικά:



Αυτή τη στιγμή η κατάσταση στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) είναι δυναμική και ανταγωνιστική — και η απάντηση στο ερώτημά σου δεν είναι απλή «ναι» ή «όχι», αλλά έχει πολλές αποχρώσεις ανάλογα με το πώς ορίζουμε «ανταγωνισμό» (τεχνολογία, τιμή, παραγωγή, καινοτομία, κ.λπ.). Παρακάτω είναι μια σαφής και τεκμηριωμένη εικόνα του πώς στέκονται οι δυτικές εταιρείες σε σχέση με τις κινεζικές και την Tesla.

🚗 1. Η Κίνα έχει γίνει ηγετική δύναμη στα ηλεκτρικά οχήματα
Μερίδιο στις πωλήσεις και παγκόσμια επιρροή

  • Τα κινεζικά EV, ειδικά από εταιρείες όπως η BYD, NIO, Xpeng και GAC, αυξάνουν το μερίδιό τους στην Ευρώπη και αλλού καθώς είναι φθηνότερα και συνεχώς καλύτερα εξοπλισμένα. (Energygame.gr)
  • Στην Ευρώπη, πάνω από 10% των EV που πωλούνται τώρα είναι κινεζικά, με τάση να αυξηθούν περαιτέρω. (Energygame.gr)
  • Με μεγάλο όγκο παραγωγής, η Κίνα εξάγει περισσότερα αυτοκίνητα τώρα από ό,τι στο παρελθόν. (Καθημερινή)
Τεχνολογική βάση και καινοτομία

  • Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ισχυρή παρουσία στην αναπτυσσόμενη εφοδιαστική αλυσίδα μπαταριών και συχνά υιοθετούν καινοτομίες ταχύτερα και πιο εκτεταμένα από πολλούς δυτικούς ανταγωνιστές. (Forbes)
  • Η σε βάθος ενσωμάτωση παραγωγής μπαταριών, ηλεκτρονικών και λογισμικού δίνει στις κινεζικές εταιρείες σαφή κόστος και τεχνολογικό πλεονέκτημα. (Forbes)
⚙ 2. Τι κάνουν οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες
✔ Τεχνολογία και εξέλιξη
Οι μεγάλες δυτικές εταιρείες (Ford, GM, VW, Stellantis, BMW, Mercedes, κ.λπ.) διαθέτουν υψηλό τεχνολογικό επίπεδο σε πολλούς τομείς:

  • Κινητήρες και πλατφόρμες EV με καλή επίδοση και ασφάλεια.
  • Έρευνα σε μπαταρίες και ηλεκτρομηχανικά συστήματα.
  • Συνεργασίες με τεχνολογικές εταιρείες για λογισμικό, αυτονομία και συνδεσιμότητα.
Ωστόσο, η ρυθμός εξέλιξης και κυκλοφορίας νέων μοντέλων είναι γενικά πιο αργός σε σχέση με τις κινεζικές εταιρείες, που λανσάρουν μοντέλα πιο συχνά με χαμηλότερο κόστος. (Rest of World)

✔ Tesla
  • Παρά το ότι είναι αμερικανική και θεωρητικά «δυτική», η Tesla έχει πολύ έντονη παρουσία στην Κίνα και συχνά ανταγωνίζεται ισότιμα τις κορυφαίες κινεζικές μάρκες. (www2.itif.org)
  • Τεχνολογικά βρίσκεται μπροστά σε τομείς λογισμικού, αυτονομίας και εμπειρίας χρήστη, αλλά υστερεί στο κόστος παραγωγής σε σχέση με πλήρως ενσωματωμένες κινέζικες αλυσίδες. (www2.itif.org)
📉 3. Προκλήσεις για τις δυτικές εταιρείες
🕒 Ταχύτητα και ευελιξία
Οι κινεζικές εταιρείες φέρνουν νέα μοντέλα στην αγορά πολύ πιο γρήγορα και συχνά με χαμηλότερες τιμές, κάτι που πιέζει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές. (Rest of World)

💰 Κόστη παραγωγής
Οι Κινέζοι ελέγχουν μεγάλο μέρος της αλυσίδας μπαταριών και υλικών, και αυτό μειώνει δραστικά το κόστος ανά EV. (Forbes)

📉 Αβεβαιότητα στη ζήτηση και πολιτική
Σε ΗΠΑ και ΕΕ, οι μεταβολές στις πολιτικές αυτοκινήτων (π.χ. αλλαγές στους στόχους για πλήρη απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης) προσθέτουν στρατηγική αβεβαιότητα και επιβραδύνουν επενδύσεις σε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. (Reuters)

🆚 4. Μπορούν οι δυτικές εταιρείες να ανταγωνιστούν;
ΝΑΙ — κάτω από προϋποθέσεις
Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες:

✔ έχουν τεχνολογία και εμπειρία σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα,
✔ επενδύουν σε έρευνα και μηχανική,
✔ συνεργάζονται με τεχνολογικές εταιρείες (AI, αυτονομία κ.λπ.).

Αλλά για να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά στις παγκόσμιες πωλήσεις και τιμές, πρέπει να:

  • Επιταχύνουν το ρυθμό ανάπτυξης και παραγωγής EV.
  • Μειώσουν τα κόστη μπαταριών και ολοκληρωμένων ηλεκτρικών συστημάτων.
  • Εκμεταλλευτούν στρατηγικές πολιτικές υποστήριξης στην ΕΕ και ΗΠΑ.
Κινεζικές εταιρείες έχουν πλεονέκτημα σήμερα
Λόγω:

  • Κρατικών επενδύσεων και μεγάλης εγχώριας αγοράς. (Business Daily)
  • Πιο χαμηλού κόστους, υψηλής ταχύτητας ανάπτυξης και επέκτασης. (Forbes)
📌 Συνοψίζοντας
ΠαράμετροςΔυτικές εταιρείεςΚινέζικες (και Tesla)
Τεχνολογία EVΥψηλήΣε πολλά πεδία πιο γρήγορη και αποδοτική
Κόστος παραγωγήςΑνώτεροΧαμηλότερο με πλεονεκτήματα αλυσίδας
Ταχύτητα νέων μοντέλωνΑργότερηΠολύ γρήγορη
Παγκόσμια επέκτασηΜε δυσκολίεςΓρήγορη και συνεχής
ΑύριοΔυνατό comebackΗγετική θέση σήμερα
 




Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.957
Μηνύματα
3.068.247
Members
38.631
Νεότερο μέλος
Manosmathiou
Top