Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.546
Reaction score
140.320
Ίδιο καθισμα έχουν, ίδια άνεση, ίδιο τιμόνι, ίδιο ταμπλό, ίδια πόρτα, ίδια χειριστήρια, όλα ίδια είναι ρε.. Χώρος άφθονος και για χοντρους και ψηλούς, τόσο στα μπροστά όσο και στα πίσω καθίσματα, το κεφάλι δε βαράει πάνω σε κανένα. Απλά το id4 έχει κι άλλο χώρο. Κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο...

Πιο ήσυχο το id3.

Χαιρετισμούς από Καστοριά, στάση φόρτισης.

IMG_20220106_144406.jpg


Είμαστε στα 670μ υψόμετρο, διανυσαμε απόσταση 230χλμ με σταθερή ταχύτητα 120χλμ/ω, θερμοκρασία 13-14°C, και η καταναλωση ήταν το 86% της 58-αρας μπαταρίας.


Δυστυχώς, φορτίζουμε με 50kWh μόνο..

Screenshot_20220106_150326_com.elpefuture.chargengo.app.jpg


Μου πήρε 2-3 λεπτά να κατεβάσω την εφαρμογή και να βάλω τα στοιχεία της πιστωτικής, να γίνει η επαλήθευση από γιουρομπανκ και να ξεκινήσει η φόρτιση.
Ευκολακι.

Ο φορτιστής είναι ίδιος με της ΔΕΗ Blue, και όμοια είναι και η εφαρμογή, οπότε γνώριμα.

IMG_20220106_144417.jpg
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.659
Reaction score
87.087
Συγκριτικά στην οδήγηση το 3 μου έδωσε την εντύπωση καλού μικρομεσαίου ενώ το 4 μεγάλου.
Ως αίσθηση στον δρόμο, όχι μόνο στο μάτι και στους χώρους.
Και γι αυτό θα πάρω το 3.
:p
 

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
13.791
Reaction score
34.935
Το εκανε lease χθες κολλητος φιλος .
Καναμε για κανα μισαωρο βολτες και 0-100 αλλα ειχε αρκετη κινηση για πολλα πολλα.
Πολυ γρηγορο στο untamed , αλλα ακομα και στο whisper ηταν πολυ γρηγορο.
0 100 γυρω στα 5 δλ . Εντυπωσιακο στα 80-120 .
Απολυτος πολιτισμος .


IMG_2622.jpg
IMG_2623.jpg
IMG_2624.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.546
Reaction score
140.320
Κόστος μετακίνησης με 60 λεπτά την κιλοβατώρα, είναι

Screenshot_20220106_172256_com.elpefuture.chargengo.app.jpg


20 ευρώ οι 33 κιλοβατωρες, με 22 κιλοβατωρες στα 100χλμ κατανάλωση (αυτοκινητόδρομου), τα ανωτέρω 20 ευρώ αρκούν για 150χλμ αποσταση.

Πρακτικά, διπλάσιο κόστος από Ντίζελ.


Άμα δεν φορτίζεις σπίτι, θα πληρώνεις πολύ υψηλές τιμές, μέχρι να στρώσει ο ανταγωνισμός τους παρόχους.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.986
Reaction score
11.448
Ο ανταγωνισμός είναι η φόρτιση στο σπίτι/γραφείο. Αν περιμένουμε φθηνές τιμές στα πρατήρια...
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Αν υπάρχει η ζήτηση, θα υπάρχει και η προσφορά. Ακόμα και αν ο κατασκευαστής δεν τις παράγει σε ποσότητα ή τις πουλάει ακριβά, θα υπάρχουν aftermarket επιλογές.

Σιγά την τεχνολογία που έχουν τα battery packs. Αγοράζεις τα cells από κάποιον κατασκευαστή και φτιάχνεις τα δικά σου battery packs για ό,τι αυτοκίνητο θες. Δεν έχει καμία μα καμία σχέση με την πολυπλοκότητα που έχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης με τα εκατοντάδες ( χιλιάδες; ) περίπλοκα μηχανικά μέρη που πρέπει να είναι τέλεια κατασκευασμένα εντός πολύ συγκεκριμένων προδιαγραφών σε επίπεδο χιλιοστού του χιλιοστού.
Τη σημερινά battery modules δεν είναι κάτι σοβαρό. Αλλά ελπίζουμε σε βαρβάτη εξέλιξη σύντομα, σωστά;

Τα ηλεκτρικά του 2032 λογικά θα έχουν αισθητά καλύτερη αυτονομία και ταχύτητα ταχυ-φόρτισης. Και όπως σήμερα κανείς δεν θέλει το convection cooled leaf, έτσι και μεθαύριο κανείς δεν θα θέλει το id3 (ΑΝ, ξαναλέω ΑΝ έχουμε τεράστιο άλμα σύντομα). Εάν έχεις αγοράσει e208 σήμερα με την ελπίδα οτι θα έχει καλή αξία μεταπώλησης σε 5 χρόνια, είναι ένα ρίσκο.
Εάν το έχεις αγοράσει για να το κρατήσεις 8-9 χρόνια για μέσα στην πόλη, το βρίσκω σχεδόν μηδενικό το ρίσκο.

Είμαστε νομίζω σε μια μεταβατική περίοδο (ξανά ΑΝ) που οι πρώτοι αγοραστές (εν γνώσει τους) ρισκάρουν αξία μεταπώλησης. Οπότε καλό είναι όποιος αγοράζει τώρα, να έχει ξεκάθαρη εικόνα.
 

Μηνύματα
546
Reaction score
2.437
Waldorf_und_statler_4.jpg

Μοιάζω λίγο με αυτούς στο νήμα αλλά ελπίζω να με ανέχεστε.

Έχω αρκετές απορίες. Η αλήθεια είναι ότι τρώγομαι κάπως μήπως και πάω σε ηλεκτρικό αλλά... θα δεθώ στο κατάρτι σαν τον Οδυσσέα .

Τι έχουν να μας πουν οι χρήστες ηλεκτρικών.

  • Ο ωραία P. Taycan Cross (η απλή) δίνει αυτονομία 340 χιλιόμετρα σε ταξίδι. Αυτό του νούμερο του «κατασκευαστή» παραμένει αυστηρά του κατασκευαστή ? έχει σχέση με το νούμερο του ιδιοκτήτη ? Γιατί στις καταναλώσεις «του κατασκευαστή» το ξέρουμε κάπως το έργο.
  • Η μπαταρία σε κάθε κύκλο φόρτισης που δέχεται παρουσιάζει κάποια «κόπωση» , όπως βλέπω σε ένα φακό επαναφορτιζόμενο ?
  • Μήπως σε 1-2 χρόνια έχεις μπαταρία για 200 χιλιόμετρα σε ταξίδι – οπότε είναι για γέλια το πράγμα. (βέβαια και τα 340 χιλιόμετρα για γέλια είναι σε cross όχημα).
  • Τώρα με τις αυξήσεις του ρεύματος τι χρεώσεις έχετε στα σπίτια φορτίζοντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί η χρέωση είναι εκθετική – η όποια επιδότηση αφορά το οικιακό τιμολόγιο με μέχρι κάποιες KWH). Στην Εταιρεία μου η αύξηση του ρεύματος για Νοεμβριο 2021 ήταν 120%.
  • Ένα άλλο θέμα είναι ότι αν το πάρεις στην Εταιρεία σου – τελικά θα το φορτίζεις σπίτι σου και δεν μπορείς να χρεώνεις το κόστος στην εταιρεία που ανήκει το όχημα (τέλος πάντων αυτό είναι μικρό θέμα αλλά όχι ασήμαντο).
  • Και κάτι τελευταίο αυτό το tablet-γκουμούτσα στο ταμπλό που όσο πάει και ..γιγαντώνεται (ευτυχώς όχι στην Taycan) είναι κάτι που αρέσει και είναι πρακτικό σε όσους έχουν εμπειρία πάνω στο θέμα.
Αν κάποια έχουν συζητηθεί στο νήμα ζητώ την κατανόηση σας.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.727
Reaction score
8.403
Και όπως σήμερα κανείς δεν θέλει το convection cooled leaf, έτσι και μεθαύριο κανείς δεν θα θέλει το id3
Σωστά, αλλά δεν μίλησα για αξία μετωπώλησης. Είπες:

Αν υπάρξουν τέτοιες ραγδαίες εξελίξεις τα σημερινά ηλεκτρικά θα μείνουν στα αζήτητα σε 6χρόνια και οι μπαταρίες τους (ΑΝ χρειαστούν πλήρη αλλαγή) θα κοστίζουν ακριβά (και λόγω planed obsolescence).
Και σε αυτό απάντησα πως αν πουληθούν πολλά π.χ. ID3-ID4 και άρα υπάρχει η ζήτηση στο μέλλον για μπαταρίες, θα υπάρχει και η αντίστοιχη προσφορά σε aftermarket επιλογές. Γιατί το να φτιάξεις το 2030 ένα battery pack και μάλιστα με μπαταρίες τεχνολογίας του 2021 δεν θα είναι ούτε δύσκολο, ούτε ακριβό.

Οπότε δεν βλέπω γιατί αν χρειαστείς αλλαγή στις μπαταρίες σου θα σου κοστίσει ακριβά.

Η αξία μεταπώλησης είναι εντελώς διαφορετικό θέμα και εκεί συμφωνώ εν μέρει. Λέω "εν μέρει" γιατί ισχύουν τα εξής:

- Μπορεί τα σημερινά ηλεκτρικά να έχουν απαξιωθεί σε σύντομο διάστημα σε σχέση με τα μελλοντικά, όμως τα σημερινά θερμικά θα έχουν απαξιωθεί ακόμα περισσότερο. Και γεγονός παραμένει πως σήμερα το 90%+ των αυτοκινήτων που πωλούνται είναι θερμικά. Οπότε ναι, αγοράζοντας ηλεκτρικό σήμερα μπορείς να αναμένεις απαξίωση και πάλι όμως μικρότερη από το 90% των υπόλοιπων αυτοκινήτων.

- Αν κινείσαι μέσα στην πόλη δεν θα σε νοιάζει αν τα καινούργια έχουν καλύτερο range ή πιο γρήγορη φόρτιση. Οπότε ένα καλοσυντηρημένο ηλεκτρικό των 6-8 ετών μπορεί να είναι μια πολύ καλή επιλογή. Ειδικά συνδυαζόμενο με το γεγονός που λέω παραπάνω, δηλαδή της ύπαρξης φτηνών επιλογών για αντικατάσταση μπαταριών. Οπότε θα μπορείς να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο που θα καλύπτει τις ανάγκες σου, που ξέρεις ότι δεν πρόκειται να πάθει τίποτα και αν χαλάσει το μόνο πράγμα που θα μπορούσε να χαλάσει (η μπαταρία) θα μπορείς να το αντικαταστήσεις φθηνά. Πάλι πολύ καλύτερα από ένα παλιό θερμικό δηλαδή. Άρα ναι, απαξίωση σε σχέση με τα καινούργια, αλλά όχι και τόσο μεγάλη.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.727
Reaction score
8.403
  • Η μπαταρία σε κάθε κύκλο φόρτισης που δέχεται παρουσιάζει κάποια «κόπωση» , όπως βλέπω σε ένα φακό επαναφορτιζόμενο ?
  • Μήπως σε 1-2 χρόνια έχεις μπαταρία για 200 χιλιόμετρα σε ταξίδι – οπότε είναι για γέλια το πράγμα. (βέβαια και τα 340 χιλιόμετρα για γέλια είναι σε cross όχημα).
Ναι μεν, αλλά.

Ναι, υπάρχει πτώση της χωρητικότητας των μπαταριών, όχι μόνο με την χρήση, αλλά και με την ηλικία. Όχι όμως τόσο μεγάλη που λες, καμία σχέση. Οι κατασκευαστές δίνουν συνήθως εγγύηση για το 70% της χωρητικότητας σε 8 έτη.

Αν λοιπόν η χωρητικότητα έχει πέσει από τα 340χλμ στα 200 (στο 59% δηλαδή) σε 1-2 χρόνια, θα πας και θα σου βάλουν καινούργια. Τόσο απλά.

Στην πράξη φυσικά δεν αναμένεται να έχεις πτώση ούτε καν στο 70% σε 8 έτη, αλλά αρκετά λιγότερο. Αυτό είναι ένα ασφαλές περιθώριο που έχουν θέσει οι κατασκευαστές ακριβώς για να ΜΗΝ χρειαστεί να αντικαθιστούν δωρεάν μπαταρίες.

  • Τώρα με τις αυξήσεις του ρεύματος τι χρεώσεις έχετε στα σπίτια φορτίζοντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γιατί η χρέωση είναι εκθετική – η όποια επιδότηση αφορά το οικιακό τιμολόγιο με μέχρι κάποιες KWH). Στην Εταιρεία μου η αύξηση του ρεύματος για Νοεμβριο 2021 ήταν 120%.
Τώρα αυτό το θέμα με τις αυξήσεις στο ρεύμα είναι πολύ γενικότερο και δεν αφορά μόνο τα ηλ. αυτοκίνητα. Το έχουμε συζητήσει εκτενώς εδώ αλλά και αλλού, σύντομη απάντηση δεν υπάρχει.

Πολλοί προλάβαμε και γυρίσαμε στη ΔΕΗ σε προγράμματα χωρίς ρήτρα (με κόστος νυχτερινού 0,10€/kWh τελικό με όλα μέσα), άλλοι κοιτάμε για φωτοβολταϊκά κλπ.

Πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει για το μέλλον, σίγουρα σε ένα βαθμό θα εξομαλυνθεί η κατάσταση. Γιατί όπως είπα επηρεάζει πολύ περισσότερα πράγματα από τις μετακινήσεις, ειδικά αυτή τη στιγμή.

  • Ένα άλλο θέμα είναι ότι αν το πάρεις στην Εταιρεία σου – τελικά θα το φορτίζεις σπίτι σου και δεν μπορείς να χρεώνεις το κόστος στην εταιρεία που ανήκει το όχημα (τέλος πάντων αυτό είναι μικρό θέμα αλλά όχι ασήμαντο).
Τώρα ειδικά αν σκέφτεσαι όντως για Taycan, πραγματικά δεν νομίζω το πρόβλημά σου να είναι αν θα μπορείς να περάσεις στα έξοδα το κόστος του ρεύματος. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το κόστος μετακίνησης είναι μηδαμινό, δεν θα είναι εκεί το θέμα σου.

  • Και κάτι τελευταίο αυτό το tablet-γκουμούτσα στο ταμπλό που όσο πάει και ..γιγαντώνεται (ευτυχώς όχι στην Taycan) είναι κάτι που αρέσει και είναι πρακτικό σε όσους έχουν εμπειρία πάνω στο θέμα.
Δεν έχω εμπειρία, κι εγώ προτίμησα ένα αυτοκίνητο με πιο "συμβατικό" εσωτερικό. Η λογική λέει πως θα έρθει κάπου να ισορροπήσει το πράγμα.

  • Ο ωραία P. Taycan Cross (η απλή) δίνει αυτονομία 340 χιλιόμετρα σε ταξίδι. Αυτό του νούμερο του «κατασκευαστή» παραμένει αυστηρά του κατασκευαστή ? έχει σχέση με το νούμερο του ιδιοκτήτη ? Γιατί στις καταναλώσεις «του κατασκευαστή» το ξέρουμε κάπως το έργο.
Το άφησα για το τέλος αυτό. Δυστυχώς, για να είσαι σίγουρος θα πρέπει για το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει να ψάξεις για "real world" tests, από περιοδικά, Youtubers κλπ.

Υπάρχει απόκλιση μεταξύ της αυτονομίας "του κατασκευαστή" (δηλαδή είτε EPA, είτε WLTP) και πραγματικότητας, αλλά όχι η ίδια μεταξύ κατασκευαστών. Π.χ. η Tesla είναι πάντα πολύ πιο κάτω, άλλοι όμως όχι τόσο, μην πω ότι κάποιοι το ξεπερνάνε κιόλας. Η Taycan απ'όσο έχω διαβάσει είναι μάλλον στην τελευταία περίπτωση. Οπότε θέλει έρευνα.
 

Μηνύματα
63
Reaction score
108
Και σε αυτό απάντησα πως αν πουληθούν πολλά π.χ. ID3-ID4 και άρα υπάρχει η ζήτηση στο μέλλον για μπαταρίες, θα υπάρχει και η αντίστοιχη προσφορά σε aftermarket επιλογές. Γιατί το να φτιάξεις το 2030 ένα battery pack και μάλιστα με μπαταρίες τεχνολογίας του 2021 δεν θα είναι ούτε δύσκολο, ούτε ακριβό.
Σε αυτό δεν απάντησα γιατί δεν μπορώ να προβλέψω το μέλλον.
Εγώ είπα θα μείνουν ακριβές εσύ επιχειρηματολόγησες πως θα υπάρχουν φτηνές (τουλάχιστον 3rd party), θα δούμε ποιός θα κερδίσει σε κάποια χρόνια.
Δεν είμαι σίγουρος για τίποτα απο τα δύο. Μπορεί να σου τις αλλάζουν συνολικά και με νέα modules της τότε γενιάς. Όλα είναι εφικτά (αν το θέλουν).

Το "θα μείνουν στα αζήτητα" που είπα αναφερόταν στην αξία μεταπώλησης που επίσης δεν έχω απάντηση.
Δεν είμαι και τόσο καλός στις προβλέψεις/προνοητικότητα :D
Θυμάμαι οταν προσπάθησα να πουλήσω το (τελευταίο ιδιόκτητο) ΙΧ μου, ένα 1.8 20VT. Όσο κι αν νόμιζα οτι άξιζε, η αγορά είχε αποφασίσει (νέα τεκμήρια/καλύτερες καταναλώσεις) οτι δεν το ήθελε καν. Μόνο αν το χάριζα.
Όχι έχασε αξία, απλά δεν το ήθελε κανένας. 3 μήνες πριν θα κάνανε ουρά να το πάρουν.


Για τα θερμικά, επίσης δεν έχω απάντηση. Ξαφνικά μπορεί να αλλάξουν ρότα και να τα επιτρέψουν με νέο μείγμα sustainable fuel. Δεν έχω ιδέα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.546
Reaction score
140.320
Όλα τα ερωτήματα απαντουνται πολύ εύκολα, απλώς δε χρειάζονται καν απάντηση..

Είναι η προσωποποιημενη αγωνία στο άγνωστο.

Σήμερα διάβασα ένα άρθρο που λέει ότι για όλες τις μπαταρίες λιθιου που κυκλοφορούν σε EV, ακόμα κι όταν πεθάνουν εντελώς, βρήκαν τρόπο με μια γρήγορη φόρτιση ξεφορτιση να τις κάνουν να ξαναζουν.. Τα ιόντα λιθιου να ξαναγυρνανε στην άνοδο ή κάτι τέτοιο, δηλαδή βρήκαν τρόπο να τις κάνουν να μη ψοφαν με τίποτα.

Και προσέξτε : εντελώς ανεξοδο τρόπο.

Μην έχετε άγχος με την μπαταρία, είναι πραγματικα τζάμπα σάλιο.

Σε ένα άλλο άρθρο που διάβασα σήμερα, κάποιος έβγαλε τις μπαταρίες από ένα Τεσλα κι έβαλε ένα πακέτο τρίτου κατασκευαστή, πολύ φτηνά, στον ίδιο όγκο και βάρος με τις γνήσιες της Τεσλα, με πάνω από 120kwh χωρητικότητα, κι έβγαλε πάνω από 1000χλμ...

Εχει τελειώσει το θεμα.

Το μόνο άγχος είναι πότε θα μπουν 350-αρηδες φορτιστές στους δρόμους.

Από εμπιστευτικές πληροφορίες, σας μεταφέρω ότι μεγάλος παροχος είναι έτοιμος να αρχίσει να εγκαθιστά 350-ρηδες.

Άμα γίνει κι αυτό; Χαχαχαχαχαχαχα
Τες πα.
Πάρτε ο, τι να'ναι, δεν έχει νόημα να το συζητάμε καν. Ότι είναι πιο όμορφο στο μάτι.
Μιλάμε για αυτοκίνητα, δείτε πως ειναι στο δρόμο, αν σας αρέσουν στις στροφές, αν είναι μαλακες οι αναρτήσεις να μη σας κάνει λιθοτριψία.

Δείτε τι πρόσθετα έχουν, είναι όλα πολύ ωραία και πολύ χρήσιμα.

Μην ασχολείστε με μπαταρίες, είναι χαζό.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, το κόστος της μπαταρίας είναι κάτω από 100 δολάρια και πάει στα 80 άμεσα.
Μέχρι το 2025 θα είναι κάτω από 50 δολάρια.

Ασχολείστε με τρίχες. Οι μπαταρίες θα είναι πιο φτηνές από μια 4-αδα σοβαρά ελαστικά.

volume-weight-average-battery-pack-and-cell-prices-2013-2021-from-bnef-report_100817601_m.jpg


Οι 58 κιλοβατωρες που φοράει το id3, σήμερα έχουν κόστος κελιών <5.800 νταλαρς. Μέχρι το 2025 θα είναι κάτω από 2.500 νταλαρς και το 2030 θα τα θυμόμαστε όλα αυτά και θα γελάμε. 😜😁

Όλες οι μεγάλες επενδύσεις σε gigafactory μπαταριών, ξεκίνησαν πέρσι και θα ολοκληρωθούν 2022 και 2023. Έρχονται τζάμπα μπαταρίες άμεσα. Άμεσα λέμε. Το 2024, δε θα μιλάει πλεον κανένας για μπαταρίες, θα έχει κλείσει το θέμα εντελώς, αφού θα κυκλοφορούν και οι κβαντουμ του γκρουπ βαγκ, το εργοστάσιο τελειώνει τέλη 2023.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
9.253
Reaction score
9.268
Και σημαντικο: χωρίς να απαιτείται ανάπτυξη δικτύου υδρογονου που ονειρεύονται κάποιοι για να επιδοτούνται.

Ας πέσει η επιδότηση στη σύντηξη και στην υπεραγωγιμοτητα για να δούμε πραγματικά την ενεργειακή επανάσταση!
 

Μηνύματα
2.642
Reaction score
5.585
Όλα τα ερωτήματα απαντουνται πολύ εύκολα, απλώς δε χρειάζονται καν απάντηση..

Είναι η προσωποποιημενη αγωνία στο άγνωστο.

Σήμερα διάβασα ένα άρθρο που λέει ότι για όλες τις μπαταρίες λιθιου που κυκλοφορούν σε EV, ακόμα κι όταν πεθάνουν εντελώς, βρήκαν τρόπο με μια γρήγορη φόρτιση ξεφορτιση να τις κάνουν να ξαναζουν.. Τα ιόντα λιθιου να ξαναγυρνανε στην άνοδο ή κάτι τέτοιο, δηλαδή βρήκαν τρόπο να τις κάνουν να μη ψοφαν με τίποτα.

Και προσέξτε : εντελώς ανεξοδο τρόπο.

Μην έχετε άγχος με την μπαταρία, είναι πραγματικα τζάμπα σάλιο.

Σε ένα άλλο άρθρο που διάβασα σήμερα, κάποιος έβγαλε τις μπαταρίες από ένα Τεσλα κι έβαλε ένα πακέτο τρίτου κατασκευαστή, πολύ φτηνά, στον ίδιο όγκο και βάρος με τις γνήσιες της Τεσλα, με πάνω από 120kwh χωρητικότητα, κι έβγαλε πάνω από 1000χλμ...

Εχει τελειώσει το θεμα.

Το μόνο άγχος είναι πότε θα μπουν 350-αρηδες φορτιστές στους δρόμους.

Από εμπιστευτικές πληροφορίες, σας μεταφέρω ότι μεγάλος παροχος είναι έτοιμος να αρχίσει να εγκαθιστά 350-ρηδες.

Άμα γίνει κι αυτό; Χαχαχαχαχαχαχα
Τες πα.
Πάρτε ο, τι να'ναι, δεν έχει νόημα να το συζητάμε καν. Ότι είναι πιο όμορφο στο μάτι.
Μιλάμε για αυτοκίνητα, δείτε πως ειναι στο δρόμο, αν σας αρέσουν στις στροφές, αν είναι μαλακες οι αναρτήσεις να μη σας κάνει λιθοτριψία.

Δείτε τι πρόσθετα έχουν, είναι όλα πολύ ωραία και πολύ χρήσιμα.

Μην ασχολείστε με μπαταρίες, είναι χαζό.

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, το κόστος της μπαταρίας είναι κάτω από 100 δολάρια και πάει στα 80 άμεσα.
Μέχρι το 2025 θα είναι κάτω από 50 δολάρια.

Ασχολείστε με τρίχες. Οι μπαταρίες θα είναι πιο φτηνές από μια 4-αδα σοβαρά ελαστικά.

View attachment 235771

Οι 58 κιλοβατωρες που φοράει το id3, σήμερα έχουν κόστος κελιών <5.800 νταλαρς. Μέχρι το 2025 θα είναι κάτω από 2.500 νταλαρς και το 2030 θα τα θυμόμαστε όλα αυτά και θα γελάμε. 😜😁

Όλες οι μεγάλες επενδύσεις σε gigafactory μπαταριών, ξεκίνησαν πέρσι και θα ολοκληρωθούν 2022 και 2023. Έρχονται τζάμπα μπαταρίες άμεσα. Άμεσα λέμε. Το 2024, δε θα μιλάει πλεον κανένας για μπαταρίες, θα έχει κλείσει το θέμα εντελώς, αφού θα κυκλοφορούν και οι κβαντουμ του γκρουπ βαγκ, το εργοστάσιο τελειώνει τέλη 2023.
Ωραία, οπότε σε μερικά χρόνια πάμε βουρ για ηλεκτρικό!
 

D

Deleted member 35

Guest
Σήμερα την ώρα που έβαζα βενζίνη ρώτησα τον βενζινά στο χαβαλέ πότε θα βάλει φορτιστή. Μου απάντησε σοβαρά και απ' ότι κατάλαβα η εταιρία του τους έχει ήδη αποκαλύψει σχέδια για το μέλλον.

Μου είπε πως τώρα εδώ δεν υπάρχει λόγος για κάτι τέτοιο παρά μόνο για το εφέ. Είναι πολύ μικρή η αγορά για "σοβαρές" κινήσεις. Μου ανέφερε μάλιστα και τις πωλήσεις του έτους. Μιλάμε πάντα για επαρχία. ΑΛΛΑ μου ανέφερε πως σε ελάχιστα χρόνια θα γίνει το μπαμ. Όλοι περιμένουν τις νέες γενιάς μπαταρίες ώστε να είναι άμεσα ανταγωνιστικές με το γέμισμα βενζίνης. Δηλαδή 4-5 λεπτά και φεύγεις.

Το αναφέρω διότι φαινόταν σοβαρός στα λεγόμενα του, καθόλου σνομπ ή ειρωνικός και με πλήρη γνώση του κόστους εγκατάστασης.

Τώρα το "ελάχιστα" χρόνια δεν ήξερε να μου το πει. Αλλά φάνηκε ότι "ξέρει μυστικά".
 

Μηνύματα
865
Reaction score
1.068
Toy χρονου βγαίνει και το model 2 της Τέσλα. Όπως έχω ξαναγράψει, οδήγησα το 208-e και ερωτεύτηκα τον ηλεκτριζζζζμό, και φανταστείτε ότι ακόμα οδηγάω 106 rallye (παλιά ειχα και grN εξάτμιση για έξτρα φασαρία) και απολαμβάνω το κατέβασμα σε δευτέρα για να μπω στη ροπή! Παρόλα αυτά, αφήνω και κιβώτια και στροφαρίσματα κινητήτρα και ήχο κινητήρα για χάρη του ρεύματος!

Έχω 276000 χλμ στο κοντέρ και υγραέριο για οικονομία, ελπίζω να την βγάλω και φέτος κι απο του χρόνου να μεταβώ στον ηλεκτρισμό μιας και θα ειμαι και στα πρώτα άντα πλέον ηλικιακά. Ε δεν συνάδει το rallye, ακόμα και για κάποιον (σαραντάρη) που κάθεται με την νεολαία!
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.727
Reaction score
8.403
θα ειμαι και στα πρώτα άντα πλέον ηλικιακά. Ε δεν συνάδει το rallye, ακόμα και για κάποιον (σαραντάρη) που κάθεται με την νεολαία!
Τελικά για τα πρώτα -άντα λέμε ή για τα δεύτερα; Μας μπέρδεψες 🙂
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.546
Reaction score
140.320
Επειδή η δική μου προσέγγιση στην αυτοκίνηση είναι καθαρά οικονομοτεχνικη (και ουχί χομπίστικη) θα δώσω 3 βασικές αρχές:

1. Αν έχετε τη δυνατότητα φόρτισης κατ'οικον ή στην εργασία, πάρτε ηλεκτρικό χθες. Αν δεν έχετε τέτοια δυνατότητα, ξεχάστε το ηλεκτρικό, και πάρτε λίζινγκ ντιζελάκι.

2. Αν έχετε ΙΧ θερμικό που πιάνει λεφτά άμα το πουλήσετε, πουλήστε το χθες, θα χάσετε κάθε αξία μεταπώλησης πολύ σύντομα. Πετάτε τα λεφτά σας άμα το κρατήσετε, κσι δε θα αργήσει η ώρα που δε θα συμφέρει με τίποτα να το κρατήσετε, παρά μόνο χωρίς πινακίδες, σα γλάστρα.

3. Η αγορά θερμικού εν ετει 2022 είναι πεταμένα λεφτά. Καλύτερα φάτε τα στις γκόμενες, σε ταξίδια, στα στέρεα, κάπου αλλού. Πάρτε ηλεκτρικό, για να μη κλαίτε τα λεφτά που δώσατε σε 2-3 χρόνια, θα έρθει πλήρης απαξίωση των θερμικών και τρομερή φορολόγηση.


Αυτά, από πλευράς οικονομοτεχνικης στυγνής πραγματικότητας. Αλλά αν θέλετε να κάνετε την gavla σας, be my guest, Yolo, πάρτε το θερμικό που θα σας κάνει ευτυχισμένους, όλοι κάπου πετάμε λεφτά. 😂🤣😁😜
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.176
Reaction score
28.547
Εγω 2 ημέρες με το i pace , ακόμα ψάχνομαι.
Πάω στο σπίτι του φίλου μου αφήνω το civic , παίρνω το φορτισμένο i pace , κάνω βόλτες , του πίνω το αίμα , κάνω ότι θέλω , σήμερα δδεύτερη μέρα το έβαλα να φορτίσει , στο υπόγειο του φίλου .
Είναι σφεντόνα . Πάει πολύ καλά , στρίβει φρενάρει .
Είναι αρρωστημένα αθόρυβο . Κόντεψα να πατήσω τον σκύλο που κοιμόταν κάνοντας όπισθεν.
Το ίδγιο δίς , κόντεψα να πατήσω την μάνα μου , δεν με πήρε χαμπάρι , είναι και βαρήκοη.
Μέχρι να το ψιλομάθω έβριζα. Πολύ μιλάμε. Ολα είναι αλλιώς , πρέπει να συνηθίσεις σε μία νέα τάξη πραγμάτων όσον αφορά , στο πως δουλεύεις ελέγχεις τα περιφερειακά κυκλώματα και τα διάφορα gadgets της μ@λακίας.
Ας πόύμε ζέστη δεν κατάφερα ποτέ να ρυθμίσω , ή θα έσκαγα ή θα κρύωνα.
Για να το γυρίσω από FARENHEIT που το είχε η ψωνάρα ο δικός μου σε Celsious ΕΊΔΑ ΚΑΙ ΕΠΑΘΑ.
Αυτή η μ@λακία με τους καθρέφτες δεν παλεύεται.
Η όπισθεν πως στο διάλο μπαίνει γμτμου.
Τα φώτα ανάβουν μόνα τους , επιλογή της ψωνάρας , αλλά με delay 20 seconds . Δλδ μπαίνεις Αττική στην σήραγγα , χωρίς φώτα δεν ανάβουν ,πας για χειροκίνητο και ανάβουν μόνα τους . Εχεις ήδη διασχίσει όλη την σήραγγα.
Το τακ τουκ του ρελέ των φλάς μου θύμισε δεκαετία 70.
Πάει πολύ καλά σε γκάζια , ειδικά στα sprint πάσης φύσεως , gamei.
Πέτυχα ένα S2000 πειραγμένο και μου έριξε κάτι κολώνες στην αττική οδό.
Εχω την εντύπωση πως όσο πιο γρήγορα πας τόσο μειώνεται η παρεχόμενη ισχύς. Παράδειγμα : έρχομαι γκαζωμένος από Α/Δ πλησιάζω διόδια με 180 , αφήνω γκάζι , όπως συνήθως , κόβει τόσο πολύ , που ξαναπατάω, περνάω διόδια , σανιδώνω , επιταχύνει μέχρι τα 140 και μετά αρχίζει να κόβει ρυθμό . Μπαταρία στο 63% .
Σταματάω στην ΕΚΟ για καφέ τσιγάρα , μπαίνω συνεχίζω , ή ίδια νωχελική συμπεριφορά. Δεν τράβαγε όπως πριν.
Αργότερα στην ευθεία πριν την έξοδο της εθνικής πα΄λι πέταγε.
Βγαίνω εθνική ψιλοανηφόρα το σανιδώνω πάλι δεν πήγαινε.
Εφτασα σπίτι της ψωνάρας να το φορτίσω ,και είχε μέσα 20%. Είναι δυνατόν? Μα είναι δυνατόν? 20% ? γμτμου?
Κάτι άλλο που είδα , σχετικό με τα άνωθεν , στην ευθεία μετά τα διόδια (ΚΙΟΥΡΚΑ) και μετά τις στροφές δεν ανέβαζε για λίγο , ,έμενε σκαλωμένο στα 100 για 1-2 " και μετά σφεντόνα.
Στο γυρισμό από κει , μετά από τα κιουρκα στην κατηφόρα πάλι δεν πήγαινε καλά . ΔΕΝ επιτάχυνε . Ηταν αργό .ΚΑΤΗΦΟΡΑ λέμε έτσι. Εφτασα όπως έφτασα σπίτι της ψωνάρας το έβαλα να φορτίσει , θα το δω πάλι αύριο.
Πήρα το civic , το έκανα μία βόλτα μέχρι βαρυμπόμπη .
Μου φάνηκε αργό . Μόνο όταν έμπαινε το vtec μου άρεσε και το γούσταρα , λογικό. Ο ρυθμός που ανεβάζει ψηλά στροφές το VTEC μου έμοιασε να είναι το ίδιο γρήγορος με του ηλεκτρικού.
VTEC ακούς ήχο κινητήρα αν το σκίζεις . Αν δεν , είναι αρκετά ήσυχο. Οχι βέβαια τελείως αθόρυβο σαν το ηλεκτρικό .
Καλά όχι τελείως αθόρυβο , πάντα ακούγεται το βββρρρρ του κινητήρα ,αλλά είναι πολύ πιο χαμηλό.
Φρένα ! μεγάλο κεφάλαιο η οδήγηση με ενα πεντάλ. Δεν αφήνεις το γκάζι όπως κάνεις στα θερμικά.
Στα διόδια του αεροδρομίου , πρώτη φορά , ήμουν σενεχώς γκάζι άφημα. Τελικά το αφήνεις το γκάζι στο 1/5 της απόστασης για να μπείς στα διόδια με μία ταχύτητα γύρω στα 5 χλμ. Εγώ συν'ηθως μπαίνω με 20-30 Κατεβάζω και φεύγω συχνά με σανιδωμένη δευτέρα -τρίτη τετάρτη , χαλαρά μετά.
Τα φρένα σε συνδυασμό με το πολύ έντονο φρένο του κινητήρα μπορεί να γίνουν επικίνδυνα.
Κλίσεις δεν παίρνει όσο μπόρεσα να δω , παρά ελάχιστες αν το στραμπουλίξεις .Αντίστοιχα το δικό μου παίρνει μεγαλύτερες αρχικά οι οποίες παραμένουν οι ίδιες στην διάρκεια της στροφής όσο και αν επιταχύνεις.
Επιτάχυνση. Χμμ , δεν επείσθην ότι έχει τόσα άλογα . Ιδίως στο τέλος που δεν άνοιγε.
Θα το δω και αύριο. Σίγουρα επιταχύνει καλύτερα από τα περισσότερα θερμικά. Είπαμε το πειραγμένο που πέτυχα μου έριξε στα αυτιά.
Πως στρίβει ? όλη αυτή η μαούνα ? στρίβει καλά , παρά το βάρος του . Βοηθούμενο και από τα δύο μοτέρ που φορτίζουν τον κάθε τροχό διαφορετικά θα έλεγα ότι είναι εντυπωσιακό. Στον Υμητό πάνω κάτω , σε γρήγορη βόλτα που ήμουν μόνος μου με εντυπωσίασε. Δεν το περίμενα. Ναι δεν είναι το τυπικό καθημερινό αυτοκίνητο , είναι πολύ καλύτερο . Γιατί ? γιατί είναι άλλης κλάσης αυτοκίνητο. Και ως τέτοιο πρέπει να αξιολογείται.
Ωραίο είναι ευρύχωρό είναι άνετο είναι ,παραείναι μην πω ! Για αυτονομία δεν ασχολήθηκα , δεν με ενδιαφέρει .
Αν ποτέ πάρω κάτι τέτοιο θα το έχω ψάξει εκτενώς.
Αύριο λοιπόν , που έχει μίνι ταξίδι η ιστορία θα σας πω τι κάνει.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.488
Μηνύματα
2.978.674
Members
38.326
Νεότερο μέλος
Greg14
Top