Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.950
Reaction score
127.549
Μλκιες βίντεο. Άπειρα τέτοια..

Το autopilot της Τεσλα, είναι ένα πολύ εξελιγμένο σοφτγουερ που προσφέρει "auto lane assist" σε "auto cruise control", αλλά δεν είναι αυτόνομη οδήγηση, όχι ακόμα.

Δηλαδή, πρέπει ο οδηγός να ελέγχει συνεχώς την κατάσταση και να επεμβαίνει όπου και όταν και αν χρειάζεται.

Ο κόσμος που το χρησιμοποιεί ως σοφτγουερ αυτόνομης οδήγησης, απλώς κάνει Μλκιες. Αυτοί φταίνε, όχι το σοφτγουερ. Οι οδηγίες χρήσης είναι σαφείς, πάντα τα μάτια στο δρόμο και τα χέρια στο τιμόνι, εσύ ελέγχεις το αυτοκίνητο.

Η ονομασία "autopilot" είναι πιασάρικη και εν πολλοίς μαρκετιστικη και παραπλανητική, γιατί δεν είναι "auto pilot" που παραπέμπει σε αυτόνομη οδήγηση, αλλά εξηγείται επαρκώς στο μανιουαλ χρήσης τι είναι, και ως εκ τούτου κέρδισε προσφάτως και το δικαστήριο στην Ευρώπη για χρήση αυτού του "autopilot" τίτλου.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.728
Reaction score
10.548
Μου αρέσει που λες ότι το video είναι μαλακiec και παρακάτω συμφωνείς σχεδόν με ό,τι λέει.
Ο FortΝine φτιάχνει εξαιρετικά video χρόνια τώρα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.950
Reaction score
127.549
Δεν έκατσα ούτε να το δω 😜. Έχουν κυκλοφορήσει άπειρες Μλκιες και τα βαριέμαι.

Η ουσία είναι ότι το vision στο οποίο βασίζεται η Τεσλα πλέον, και όχι τα λινταρ, είναι σίγουρα καλύτερο.

Στο vw αν αφήσεις το "autopilot" (cruise control με lane assist) χωρίς έλεγχο, σε 2 λεπτά έχεις τρακάρει.

Προσωπικά δοκίμασα το full autopilot στο Tesla Model Y performance, και ήταν εντυπωσιακά άψογο, αλλά πρέπει να κουνάς κάθε λίγο το τιμόνι (κανονισμοί ΕΕ σε συνδυασμό με έλλειψη τιμονιού που να καταλαβαίνει την αφή) και είναι μάλλον εκνευριστικό, πρέπει να βρεθεί άλλη λύση, αυτό είναι ένα θέμα.
 

Μηνύματα
2.687
Reaction score
1.404
Μλκιες βίντεο. Άπειρα τέτοια..

Το autopilot της Τεσλα, είναι ένα πολύ εξελιγμένο σοφτγουερ που προσφέρει "auto lane assist" σε "auto cruise control", αλλά δεν είναι αυτόνομη οδήγηση, όχι ακόμα.

Δηλαδή, πρέπει ο οδηγός να ελέγχει συνεχώς την κατάσταση και να επεμβαίνει όπου και όταν και αν χρειάζεται.

Ο κόσμος που το χρησιμοποιεί ως σοφτγουερ αυτόνομης οδήγησης, απλώς κάνει Μλκιες. Αυτοί φταίνε, όχι το σοφτγουερ. Οι οδηγίες χρήσης είναι σαφείς, πάντα τα μάτια στο δρόμο και τα χέρια στο τιμόνι, εσύ ελέγχεις το αυτοκίνητο.

Η ονομασία "autopilot" είναι πιασάρικη και εν πολλοίς μαρκετιστικη και παραπλανητική, γιατί δεν είναι "auto pilot" που παραπέμπει σε αυτόνομη οδήγηση, αλλά εξηγείται επαρκώς στο μανιουαλ χρήσης τι είναι, και ως εκ τούτου κέρδισε προσφάτως και το δικαστήριο στην Ευρώπη για χρήση αυτού του "autopilot" τίτλου.
Αυτό που λές είναι το ίδιο που λέει και στο βίντεο. Τίποτα διαφορετικό.

Το να πετάς ένα μλκ βίντεο δε προσφέρει και πολλά στην κουβέντα.

Τελος πάντων, αυτο που μένει τουλάχιστον σε μένα είναι οτι 2 (τουλάχιστον) άνθρωποι είναι νεκροί απο κακή χρήση ενός software χαρακτηρισμένου απο την εταιρεία ώς autopilot.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.950
Reaction score
127.549
Δεν θα έπρεπε επ ουδενί να αποκαλείται auto pilot.
Δεδομένου ότι παραπέμπει άμμεσα σε αεροπλάνο ή πλοίο .
Cruise control και lane assist είναι επαρκείς όροι .
Ναι, για τους άλλους, όχι για την Τεσλα.
Είναι υπό εξέλιξη και το κυκλοφορεί beta εδώ και καμιά 10-αρια χρόνια, μέχρι να το καταφέρει να είναι όντως αυτό που λέει η λέξη, κυριολεκτικά.

Απλώς πουλάει ως "beta" κάτι που δεν είναι έτοιμο, και μάλιστα το πουλάει ακριβά, κάτι που βεβαίως αγγίζει τα όρια της απάτης, χωρίς να είναι, αφού το λέει ότι ακόμα δε δουλεύει. 😁

Υπάρχει πάντως μια περίπτωση εντός 22 να δουλέψει. Έχουν ρίξει πολύ γκάζι σ'αυτο το θέμα, το έχει βάλει στις άμεσες προτεραιότητες ο αρχηγός.
 

Μηνύματα
27.751
Reaction score
26.086
Δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει ώς αληθινός auto pilot , πολύ απλά διότι δεν υπάρχουν τα απαραίτητα συνοδά συστήματα , όπως ραδιοφάροι , και σημεία στο χώρο που θα χρησιμοποιούσε ,έστω το gps για να προσανατολισθεί επάνω στους δρόμους .
Οχι μόνο αυτά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.950
Reaction score
127.549
Η λογική του Tesla vision είναι ότι όλο το σύστημα σήμανσης στους δρόμους, έχει στηθεί με βάση το ανθρώπινο αισθητήριο της όρασης, και τα ραντάρ δεν μπορούν να "δουν" αυτά που βλέπει το μάτι, αλλά οι κάμερες μπορούν.

Μένει το ΑΙ να γίνει ικανό να αντιλαμβάνεται και να ερμηνεύει σωστά όλα αυτά που αντιλαμβάνεται κι ο άνθρωπος στο δρόμο. Δεν νομίζω πως είναι μακριά.

Έχει στήσει πολύ σοβαρούς υπερυπολογιστες η Τεσλα και αναλύει τα δεδομένα από κάμερες των αυτοκινήτων που είναι στους δρόμους, μαθαίνει.
Πλησιάζει η ωρα.

Το ίδιο σύστημα θα εφοδιάζει και τα ρομπότ της Τεσλα, τα οποία λίαν συντόμως αναμένεται να βγουν στην κυκλοφορία, σε τιμή αυτοκινήτου. 😁
 
  • Like
Reactions: MAD

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
To 2017, οδηγώντας από Santa Clara προς San Francisco, προσπέρασα τύπο σε Tesla που είχε ανοίξει φαρδιά-πλατιά και διάβαζε χαλαρός μία εφημερίδα, ενώ το αυτοκίνητο πήγαινε μόνο του.. Όταν το βλέπεις δίπλα σου, είναι κάπως τρομακτικό.
 

Μηνύματα
3.865
Reaction score
3.048
Αντιπροσωπεία ζητάει $30.000 για αντικατάσταση μπαταρίας σε υβριδικό αυτοκίνητο δεκαετίας, αξίας $10.000



 
Last edited by a moderator:



TGD

Μηνύματα
7.628
Reaction score
7.612
Αντιπροσωπεία ζητάει $30.000 για αντικατάσταση μπαταρίας σε υβριδικό αυτοκίνητο δεκαετίας, αξίας $10.000
Τι θα ζητούσε η αντιπροσωπεία για να αλλάξει ΜΕΚ σε αυτοκίνητο δεκαετίας;
 


MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.252
Reaction score
1.162
Τι θα ζητούσε η αντιπροσωπεία για να αλλάξει ΜΕΚ σε αυτοκίνητο δεκαετίας;
Μην παρανοούμε, η μπαταρία στα ηλεκτρικά, ΔΕΝ είναι ο κινητήρας!
 

TGD

Μηνύματα
7.628
Reaction score
7.612
Σαν ποσοστό του οχήματος μάλλον είναι μεγαλύτερο η μπαταρία των ηλεκτρικών από τον κινητήρα των ΜΕΚ.
Αλλά ας πάμε με μπαταρίες.
Μια τυπική μπαταρία (ας πούμε Varta Silver) για MEK έχει 60 Ah στα 12 V. Δηλαδή 0,72 kWh. Ένα τυπικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κάτι λιγότερο από 70 kWh. Δηλαδή θέλει 97 μπαταρίες, επί 70 ευρώ η μία = 6,805 ευρώ. Χωρίς να λάβουμε υπ' όψη μας την τεχνολογία των μπαταριών ή το κόστος του να ξηλώσεις το μισό αυτοκίνητο για να τις αλλάξεις.
Μπορείς να αγοράσεις μπαταρίες λιθίου για ΜΕΚ. Στο ίντερνετ είδα στο αμέρικα μια 60 Ah στα δεκαπλάσια ντόλλαρς από την Varta Silver.
 

Μηνύματα
27.751
Reaction score
26.086
Λιθίου έχω βάλει και γω στην μηχανή , γιατί τα τριπλά και βάλε ρεύματα εκκίνησης ,άσχετα από χειμώνα καλοκαίρι.
Δεν έχει όμως δεκαπλάσια τιμή , διπλή έχει.
 

Μηνύματα
15.430
Reaction score
21.596
ένας κινητήρας για το cx7 έχει eur6800 και αν υποθέσουμε οτι θα στον περάσει εξουσιοδοτημένος επισκευαστής θα ζητήσει άλλα 1000 το λιγότερο.
δηλαδή όλα μαζί 8000 (την αξία του οχήματος την δεδομένη στιγμή)

τα 30Κ για την μπαταρία του volt είναι απόλυτα δικαιολογημένα αν καταλάβει κανείς πως τιμολογούνται τα ανταλλακτικά.
όταν έρχεται ένα όχημα καινούριο προς πώληση , ο εισαγωγέας αναλαμβάνει το στοκάρισμα μιας σημαντικής ποσότητας ανταλλακτικών που θα χρειαστούν για την τακτική του συντήρηση αλλά και κάποιων που ο κατασκευαστής θεωρεί πως πρέπει να υπάρχουν.

σε ένα όχημα 10ετίας (που η ένταξη του στην αγορά έγινε κάποια χρόνια νωρίτερα) θα υπάρξουν κάποια ανταλλακτικά που ενδεχομένως θα χρειαστούν λίγες φορές πχ η μπαταρία του hev . αν για παράδειγμα η Chevrolet αποφάσισε το 2010 οτι θα στοκάρει 50 μπαταρίες μια εποχή που η τιμή ανα kwh ήταν πολλαπλάσια της σημερινής και έχει ξοδέψει τις 10 σε εγγυήσεις , οι υπόλοιπες που έχουν μπει στην αποθήκη με αξία πχ 18000 δολάρια όταν βγουν προς πώληση δεν γίνεται να τιμολογηθούν λιγότερο από αυτό το ποσό (συν ένα αναμενόμενο κέρδος) και προφανώς δεν πρόκειται να αγοραστούν άλλες σε λογική σημερινή τιμή πριν εξαντληθεί το παλαιό απόθεμα.

λονγστορυσορτ, σε εμπορικά μοντέλα πχ toyota lexus , η αντικατάσταση μπαταρίας υβριδικού πχ στο prius κοστίζει σήμερα λιγότερο από 4000 ευρώ στην Toyota μέσα.
επισκευή συγκεκριμένων κυψελών που έχουν βλάβη πολύ λιγότερο.

μην παίρνετε ηλεκτρικά , δεν φτάνουν για όλους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.950
Reaction score
127.549
Εντυπωσιακές οι επιδόσεις για το made in Germany Tesla Model Y στο EuroNCAP. Στην προστασία ενηλίκων επιβατών βαθμολογήθηκε με 97% ενώ τα συστήματα ασφάλειας που διαθέτει βαθμολογήθηκαν με 98% και απέσπασαν εξαιρετικά σχόλια για την αποτελεσματική λειτουργία τους (Tesla vision που λέγαμε προ λίγα ποστς😎).



The Model Y, built in Tesla’s Berlin Gigafactory, scores an impressive 97 percent in Adult Occupant Protection and near-perfect 98 percent in Safety Assist, with full points for its lane support and new cabin camera based driver monitoring system. In Euro NCAP track tests, the Model Y camera-only Vision system performs remarkably well in preventing collisions with other cars, cyclists and pedestrians.

.. congratulations to Tesla for a truly outstanding, record-breaking Model Y rating. Tesla have shown that nothing but the best is good enough for them, and we hope to see them continue to aspire to that goal in the future.”


Screenshot_20220907_134552_com.android.chrome.jpg



Screenshot_20220907_134603_com.android.chrome.jpg



record-breaking Model Y rating ❤❤❤



ΥΓ.
μην παίρνετε ηλεκτρικά , δεν φτάνουν για όλους.
Αυτό. Χ2.
 



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.091
Μηνύματα
2.888.097
Members
37.984
Νεότερο μέλος
fchristos
Top