Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.402
…δηλαδή αν μετρήσει στα 50-60 Χμ και βρει "ικανότητα εκμετάλλευσης ενέργειας" για απόσταση πχ 700 Χμ θα έχει πραγματικά κάποια αξία;
Φυσικά και θα έχει, τεράστια αξία.
 

Μηνύματα
1.005
Reaction score
2.812
Φυσικά και θα έχει, τεράστια αξία.
OK, μάλλον διαφωνούμε εδώ :), αλλά για να είμαι ακόμα πιο ξεκάθαρος στο τι εννοώ τελικά :
Ας πούμε οτι σε μια δοκιμή με 30 Χμ/ώρα διανύει το Χ μοντέλο 1200 Χμ απόσταση. Τι όφελος - σημασία έχει αυτή η μέτρηση για τους περισσότερους χρήστες - οδηγούς; Όχι τεχνικούς, reviewers, χομπίστες του αυτοκινήτου κλπ... Μπορεί ο γνώστης να βγάζει συμπεράσματα αλλά για τους περισσότερους μπορεί να μην είναι χρήσιμο ή ακόμη και παραπλανητικό. Μεσο-μακροπρόθεσμα νομίζω πως δε βοηθά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
Η μόνη χρησιμότητα είναι αν μένεις από μπαταρία, να πας όσο πιο οικονομικά γίνεται για να φτάσεις σε φορτιστή.

Σενάριο άνευ ιδιαίτερης αξίας, αλλά τες πα, αν σου τύχει, καλό είναι να γνωρίζεις με ποια ταχύτητα θα βγάλεις τα περισσότερα χιλιόμετρα.

Στα Τέσλα αυτή είναι τα 40, και στο iD.3 τα 55. Σε αυτές τις ταχύτητες εμφανίζει το υψηλότερο efficiency το drivetrain αυτών των δύο, κι όσο κι αν φαίνεται περίεργο, με χαμηλότερη ταχύτητα θα βγάλουν λιγότερα χιλιόμετρα.

Το Ρενό αν θυμάμαι καλά ήταν στα 30.
 

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.402
Αμάξι που βγάζει 700χλμ με χαμηλή ταχύτητα δεν μπορεί να μην έχει καλή αυτονομία και στα 90χλμ/ώρα.
 

Μηνύματα
58
Reaction score
99
Η μόνη χρησιμότητα είναι αν μένεις από μπαταρία, να πας όσο πιο οικονομικά γίνεται για να φτάσεις σε φορτιστή.

Σενάριο άνευ ιδιαίτερης αξίας, αλλά τες πα, αν σου τύχει, καλό είναι να γνωρίζεις με ποια ταχύτητα θα βγάλεις τα περισσότερα χιλιόμετρα.

Στα Τέσλα αυτή είναι τα 40, και στο iD.3 τα 55. Σε αυτές τις ταχύτητες εμφανίζει το υψηλότερο efficiency το drivetrain αυτών των δύο, κι όσο κι αν φαίνεται περίεργο, με χαμηλότερη ταχύτητα θα βγάλουν λιγότερα χιλιόμετρα.

Το Ρενό αν θυμάμαι καλά ήταν στα 30.
Η απόδοση ενος ηλεκτρικό κινητήρα είναι διαφορετικό από το πόσα χιλιόμετρα θα βγάλει. Η βέλτιστη απόδοση έχει να κάνει με το φορτίο. Συνήθως είναι στο 75% της ισχύος τους. Εκεί έχουν την καλύτερη απόδοση. Δεν σημαίνει ότι θα βγάλουν και τα περισσότερα χιλιόμετρα. Αυτό εξαρτάται και από άλλους παράγοντες. Αν δηλαδή σε χαμηλότερη απόδοση η ενέργεια που απαιτείται για να μετακινήσεις ένα φορτίο είναι λιγότερη λόγω χαμηλότερης ταχύτητας πχ.. τότε θα βγάλεις παραπάνω χιλιόμετρα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
Η απόδοση ενος ηλεκτρικό κινητήρα είναι διαφορετικό από το πόσα χιλιόμετρα θα βγάλει.
Σωστά.
Δε διαφωνώ πουθενά με το ποστ σου. 👍

Άλλο πράμα είναι η μέγιστη απόδοση του κινητήρα αναλόγως αποδιδόμενης ισχύος, κι άλλο πράγμα το συνολικό efficiency του οχήματος αναλόγως κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Για το συνολικό efficiency του αυτοκινήτου παίζουν ρόλο πολλές παράμετροι, όπως οι απώλειες θερμότητας από το powertrain αναλόγως της ισχύος που περνάει από το σύνολο των μερών του (καλωδιώσεις έως τυλίγματα του μοτέρ και λοιπών ηλεκτρονικών), οι απώλειες θερμότητας από τις μπαταρίες αναλόγως αποδιδόμενης ισχύος, η καμπύλη απόδοσης του κινητήρα αναλόγως στροφών, η καμπύλη απόδοσης του regeneration, οι αεροδυναμικές αντιστάσεις, κλπ κλπ κλπ μέχρι κατανάλωση ισχύος στα ελαστικά. Είναι ένα πολυπαραγοντικό θέμα.

Γενικά σε έναν αγωγό συγκεκριμένης διατομής, όσο περισσότερα αμπέρ περνάνε, τόσο περισσότερη απώλεια εμφανίζεται υπό μορφή θερμότητας.

Το ίδιο ισχύει και στις μπαταρίες.

Οι αεροδυναμικές αντιστάσεις αρχίζουν να είναι σημαντικές μετά τα 60.

Για το Ρενό ζόε είχαν βρει ότι είναι στα 30χλμ/Ω, και ως εκ τούτου κατέγραψε εκπληκτικά μεγάλη συνολική απόσταση με ένα γέμισμα μπαταρίας σε κυκλική πίστα σε αυτή την ταχύτητα.

Ανάλογες δοκιμές ξέρω ότι έχουν γίνει με τα Τέσλα σε κυκλική πίστα και μέτρησαν τι κατανάλωση είχε με cruise control στα 20/25/30/35/40/45/50/55/60 km/h και έδειξε την μικρότερη κατανάλωση στα 40 με πολύ μικρή διαφορά ακολουθούσε το 45.

Σε άλλα νέα της ημέρας, το μοντελ Υ έχει άλλο ένα μικρό "λίφτινγκ" εξωτερικά, με νέες λαβές στις πόρτες, λείπουν κάποιες κάμερες, και μικρές αλλαγές στις λαμαρίνες στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ίσως και μπροστά. Φαίνεται λίγο πιο "αεροδυναμική" η σχεδίαση, δεν ξέρουμε άλλες λεπτομέρειες μέχρι να ανακοινωθούν στοιχεία στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

received_584441483215832~2.jpg


received_909245140113390~2.jpg


Και μάλλον άλλαξε η θέση της υποδοχής φόρτισης, αφού δεν υπάρχουν πλέον τα πλαϊνά πίσω φώτα:

received_3544550335776887~2.jpg


Screenshot_20230212-133752~2.png


Και άλλη κλίση της αεροτομής και του προφυλακτήρα.
Πιο αεροδυναμικό στο μάτι.
Με κάποιο τρόπο δεν φαίνονται τα πάνελ γκαπς καθόλου. 😳

Πιο όμορφο έγινε εξωτερικά έτσι.

ΥΓ. Με κάθε επιφύλαξη τα ανωτέρω, είναι απλώς από ένα βίντεο που κυκλοφόρησε.
 
Last edited:




Ndis

Titika
Μηνύματα
1.921
Reaction score
4.751
Τις bmw συνηθως τις αδικούν οι φωτογραφίες. Η Χ2 πχ που απο φωτογραφίες ειναι ασταναπανστοδιαολο, απο κοντά ειναι πολύ ομορφη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
Μαμά μου έλεος, εντάξει θα το φάω όλο το φαΐ μου o_O:eek::eek:!


:roflmao::roflmao:
View attachment 280999
Έλα, έχει γρίλιες, αλλά οριζόντιες.

Δεν είναι άσχημο..

Σίγουρα αεροδυναμική σχεδίαση όμως. 😎

399782_acf6cf43fdda48f5e3fe922a351395d9~2.jpg



Ποιο προτιμάς τώρα;


received_5546787915450357.jpeg


😁
 



rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.572
Reaction score
98.637

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.881
Reaction score
136.971
Πες πες, θα πιστέψεις ότι είναι όμορφο... :tongue:
Εμένα μ'αρεσει 😍❤😍, και πολύ μάλιστα. 😎

Σε όσους δεν αρέσει, έχει κι άλλες μάρκες να δουν. 💋



ΥΓ. 1. Και το iD.3 μ'αρεσει. 😍
Αλλά λιγότερο από το μοντελ Υ. 😎

ΥΓ. 2. Η ιστορία με την εμφάνιση, μου θυμίζει λίγο το χαβαλε με τα ενεργά ηχεία, που οι περισσότεροι παραδοσιακοί χαϊεντάδες, άμα δε δουν καλολουστραρισμένο κομοδίνο, δε ψωνίζουν. 😜🤪😁
 



Μηνύματα
1.005
Reaction score
2.812
Λοιπόν. κάτι προσωπικό, στα πλαίσια πάντα του θέματος.

Η μάχη στο πεδίο της μορφής ενέργειας για την κίνηση των τροχοφόρων και μη οχημάτων είναι σκληρή και αμφίρροπη. Θερμικά, EV, υδρογόνο, τι θα επικρατήσει τελικά;

Μήπως Βιμπράνιο ή Κρυπτονίτης;;; :biggrin:

Δια παν ενδεχόμενον και καλύπτοντας τον π@πΟ μου, έλαβα τα μέτρα μου. Ιδού:

Κουτί 1.jpg


Και:

1676286070650.png



🔌⚡🔌⚡🔌⚡🔌⚡🔌⚡🔌⚡🔌⚡🔌⚡🔌⚡🤪🤪🤪🤪

Το νήμα κοντεύει τις 500 σελίδες τα τελευταία 6-7 χρόνια. Ελπίζω μέχρι τις 1000 να κατασταλάξουμε κάπου και να δούμε που πάει το πράγμα...

Μέχρι τότε @costas EAR @Dimifoot ελάτε ρε να μου ρυθμίσετε τα στέρεα. ΤΖΑΜΠΑ φόρτιση και φαΐ λέμε!

:laugh::laugh::laugh:
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.608
Μηνύματα
2.945.870
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top