Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.310
Reaction score
42.042
Στο έχω ξαναγράψει, δεν λειτουργεί η σκέψη σου στα όρια των τεχνολογικων συστημάτων, και αυτό δεν μαθαίνεται μέσα από βίντεο στο YouTube και από pdfακια.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.204
Reaction score
7.202
Προσωπικά το σκεφτόμουν πολύ ως ιδανική λύση 2-3 χρόνια πριν, που μείναμε χωρίς ρεύμα (και αναγκαστικά και θέρμανση) για μία μέρα με χιόνια 5 χλμ από το Σύνταγμα - μάλιστα δύο χρονιές σερί.
Στη θεωρία καλό ακούγεται, αλλά το πρόβλημα με αυτό (το να έχεις δηλαδή το αυτοκίνητο ως backup) είναι πως πρέπει να είσαι εκεί. Κι εσύ και το αυτοκίνητο.

Εμείς ας πούμε στο σπίτι, στη ράμπα του γκαράζ που είναι στο ημιυπόγειο και έχει ένα φρεάτιο μπροστά, έχουμε αντλία ώστε όταν γεμίσει το φρεάτιο να ανεβάζει και να διώχνει τα νερά έξω, στο πεζοδρόμιο. Αν κάνει μια καλή καταιγίδα (από αυτές που μόνο σπάνια δεν κάνει πλέον) και ταυτόχρονα κοπεί το ρεύμα (π.χ. από κεραυνό, σιγά το απίθανο) θα πλημμυρίσουμε.

Έχω σκεφτεί να πάρω έναν inverter (δεν έχει V2H το δικό μου) για να μπορώ να τροφοδοτήσω από το αυτοκίνητο την αντλία και ό,τι άλλο (π.χ. ψυγείο) αλλά τι θα γίνει αν αυτό συμβεί όσο είμαι στη δουλειά; Ή διακοπές; Οπότε πάλι θέλω μπαταρίες για το σπίτι αν θέλω να είμαι safe, δεν υπάρχει άλλη λύση.

Θα μου πεις, είναι άλλο οι καταναλώσεις που έχεις για κάποια backup συστήματα όταν δεν είσαι εκεί και άλλο οι καταναλώσεις όταν είσαι. Οπότε θα μπορούσες να έχεις κάποιες πιο μικρές μπαταρίες στο σπίτι και να συνδέεις και το αυτοκίνητο σε περίπτωση που η διακοπή κρατήσει. Ίσως.

Απλά σε αυτή την περίπτωση έχεις ήδη μπει στη διαδικασία για εγκατάσταση με μπαταρίες κλπ. και θα έχεις ήδη απαλλαγεί από το άγχος των πιο καταστροφικών σεναρίων. Το υπόλοιπο είναι απλά "nice to have" και αρκετά σπάνιο.

Π.χ. στις φωτιές του '21 που μείναμε χωρίς ρεύμα για μέρες, αν είχα μια μικρή μπαταρία να κρατήσει τα ψυγεία, μια χαρά θα ήμουν. Το να έχω και μια μεγάλη για να συνεχίσω τη ζωή μου σαν να μην συμβαίνει τίποτα, ωραίο θα ήταν, αλλά όχι critical.

Υ.Γ. Μιλάω για το σενάριο του να έχεις το δικό σου αυτοκίνητο ως backup, όχι έξυπνα δίκτυα που θα παίρνεις και από τον γείτονα κλπ.

Υ.Γ.2 Αν δεν έχεις τίποτα άλλο, καλό είναι να έχεις ένα EV ως backup και ΑΝ τύχει να σε σώσει, είσαι τυχερός. Έτσι κι αλλιώς για άλλον λόγο το πήρες το αυτοκίνητο. Απλά μην θεωρήσεις πως επειδή το έχεις, είσαι ασφαλής σε όλα τα σενάρια.
 

Μηνύματα
15.530
Reaction score
21.737
σε περιοχές που τυφώνες είναι συνηθισμένο φαινόμενο έχουν ένα εικόνισμα με την αγία κατερπίλαρ του κοντέινερ.
1000-1500KW με πετρέλαιο για μέρες, φτάνουν εκεί που πρέπει και συνδέονται.
σε τέτοιες περιπτώσεις η χρήση v2x απλουστεύει τα πράγματα (σα να πηγαίνεις στη βρύση να βάλεις νερό για το σπίτι), αλλά η κύρια πηγή ενέργειας είναι το πετρέλαιο.
σε τέτοιες περιπτώσεις η όποια επένδυση σε ΑΠΕ πάει εκδρομή καθώς είτε τα ξηλώνει ο αέρας είτε τα παίρνει το νερό.
μπαταρίες για το σπίτι
bluetti
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.267
Reaction score
128.331
αναγκαστικά πρέπει να πάμε στην λογική των πολλών μικρών και έξυπνων δικτύων καθώς η παραγωγή πλέον είναι σε τοπικό επίπεδο.
Ακριβώς. Σε τοπικό, ανά γειτονιά, και σε οικιακό βεβαίως.

Οι μπαταρίες ενός LR (~80kWh) σε τυπική καθημερινή φόρτιση 50-80% SOC, μπορούν να έχουν ανά πάσα στιγμή 40-65 kWh διαθέσιμη ενέργεια.

Εφόσον μπορεί να χρησιμοποιηθεί η μπαταρία του EV στο οικιακό αυτόνομο δίκτυο, με έξυπνη χρήση της, τα EV αποτελούν την απόλυτη και τελική λύση για απροβλημάτιστο και οικονομικό αυτόνομο οικιακό δίκτυο, με πολύ μικρή συμπληρωματική σταθερή μπαταρία διαθέσιμη στην οικιακή εγκατάσταση (μόλις 10 kWh, με πραγματικό κόστος <1.000€).

Η έξυπνη διαχείριση 80+10=90kWh αποθηκών ενέργειας, σε συνδυασμό με παραγωγή από φωτοβολταϊκά και ανεμογεννήτριες, καθιστούν πανεύκολη υπόθεση την αυτονομία ενός σπιτιού, τόσο για τις οικιακές ανάγκες σε ρεύμα, όσο και για τις ανάγκες μετακίνησης.

Εάν δε, γίνει φτηνή η παραγωγή σε οικιακό επίπεδο υδρογόνου από το πλεόνασμα παραγωγής των διαθέσιμων οικιακών ΑΠΕ, εκεί είναι που έχει λήξει δια παντός κάθε συζήτηση.

Δεν είναι μακριά όλα αυτά, προχωράει γρήγορα το πράγμα. Βεβαίως, δεν έχουμε φτάσει ακόμα εκεί.

Εφόσον όμως μία καινούργια μπαταρία 80-αρα για Τέσλα LR πωλείται έτοιμη προς χρήση για το αυτοκίνητο στα 11 χιλιάρικα, πλησιάζουμε.
 
Last edited:


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
20.122
Reaction score
33.434
Λίγους μήνες πίσω η Νέα Ζηλανδία χτυπήθηκε από κυκλώνα. Ένα μεγάλο τμήμα της χώρας έμεινε χωρίς ρεύμα για μέρες. Η δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού (όπως είδα) Ecotricity, σε συνεργασία με τις BYD, Hyundai και MG έδωσαν ρεύμα σε κάποιες οικογένειες (προφανώς σε αυτές που έχουν μεγάλο πρόβλημα) μέσω των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η μεγάλη σημασία του V2Η & V2L, και η μεγάλη χαζομάρα των εταιρειών που δεν το έχουν ως standard σε όλα τους τα ηλεκτρικά.

Quiz: ποιος πάροχος θα έκανε το ίδιο στην Ελλάδα; :biggrin:


Χα! Ωραία ιδέα. Σε περίπτωση διακοπών να επιτάσσονται όσα ηλεκτρικά ιχ έχουν λάβει επιδότηση. Σαν τους γιατρούς. Ιδίως γιατρών!

:roflmao: :roflmao: :roflmao:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.438
Reaction score
29.000
Βλέπουμε μια πολύ απλή εφαρμογή των δυνατοτήτων ενός ηλεκτρικού οχήματος, και αντί να χαιρόμαστε με τις νέες δυνατότητες και τις εύκολες λύσεις που θα μας κάνουν τη ζωή από ευκολότερη μέχρι και να την σώσουν, εστιάζουμε στα σενάρια αν πέσει κομήτης και δεν υπάρχει βενζίνη.

Η μετάβαση δεν έχει καμία σχέση.

Δεν έχω λόγια.
 


melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.310
Reaction score
42.042
Οι αντλίες βενζίνης στα βενζινάδικα λειτουργούν χωρίς ρεύμα;
Δεν λειτουργούν. Ανοίγεις το καπάκι της δεξαμενής και μαζεύεις βενζίνη με το σουγλο όπως κάναν στα πηγάδια 😂
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.761
Reaction score
10.588
Εμείς ας πούμε στο σπίτι, στη ράμπα του γκαράζ που είναι στο ημιυπόγειο και έχει ένα φρεάτιο μπροστά, έχουμε αντλία ώστε όταν γεμίσει το φρεάτιο να ανεβάζει και να διώχνει τα νερά έξω, στο πεζοδρόμιο. Αν κάνει μια καλή καταιγίδα (από αυτές που μόνο σπάνια δεν κάνει πλέον) και ταυτόχρονα κοπεί το ρεύμα (π.χ. από κεραυνό, σιγά το απίθανο) θα πλημμυρίσουμε.
Τα ίδια και εμείς.
Θυμήθηκα τον Ντάνιελ πέρυσι.
Σηκωνόμουν κάθε δύο ώρες το βράδυ να δω αν κόλλησε η αντλία ή αν έχουμε διακοπή ρευματος ( για να το δω live να πλημμυρίζει και να καλέσω πυροσβεστική).
Τα αυτοκίνητα δεν τα βάζεις μέσα σε τετοιες περιπτώσεις. Τα αφήνεις έξω σε ασφαλές σημείο.
Τελικά πήρα και δεύτερη αντλία για μπακ απ και ακόμα παίρνω γεννήτρια βενζίνης.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.438
Reaction score
29.000
γεννήτρια βενζίνης
Αυτό χρειάζεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Αν έχεις λεφτά βάζεις και μπαταρίες backup.

Και γενικότερα, για όταν είσαι σπίτι, μια γεννήτρια βενζίνης σηκώνει όλο το σπίτι όλη μέρα για μέρες. Δεν χρειάζονται μπαταρίες και χιλιάδες ευρώ. Αν τα έχεις βεβαία τις βάζεις.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.761
Reaction score
10.588
Και μπαταρίες να έχεις ως μέρος του υβριδικού συστήματος, πάλι παίρνεις γεννήτρια για τις αντλίες.

@symos Άσχετο αλλά τώρα μου ήρθε. Εσύ δεν είχες πετροβάμβακα στο τζάκι. Ελπίζω να τον έβγαλες. Στο λεω ως παθών
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.438
Reaction score
29.000
Μικρών ηλεκτρικών συνέχεια (επειδή δεν υπάρχουν), βόλτες Renault 4 e-Tech, τελικές δοκιμές.

 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.204
Reaction score
7.202
Και μπαταρίες να έχεις ως μέρος του υβριδικού συστήματος, πάλι παίρνεις γεννήτρια για τις αντλίες.
Γιατί θεωρείς ότι χρειάζεται και γεννήτρια αν έχεις μπαταρίες; Σε περίπτωση που αδειάσουν οι μπαταρίες; Ή κάτι άλλο;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.267
Reaction score
128.331
Μερικοί μερικοί πάντως, θα θύμωναν πολύ εάν έβγαζαν στα ice δυνατότητα παροχής ρεύματος για το σπίτι (καίγοντας βενζίνη σα γεννήτριες), όπως μπορούν να δώσουν ρεύμα στο σπίτι τα EV.

Όχι, πάμε στις σπηλιές.

Όχι, δεν είναι βολικό.

Όχι, λείπουν τα αυτοκίνητα από το σπίτι.

Όχι, θα τελειώσει η βενζίνη και μετά δε θα μπορείς να πας πουθενά.

Όχι λέμε, δε θέλουμε.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.310
Reaction score
42.042
να μην σταματάτε την αγωγή απότομα μερικοί, παθαίνει σοκ ο οργανισμός
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.267
Reaction score
128.331
Δεν χρειάζονται μπαταρίες και χιλιάδες ευρώ.
Βασικά οι μπαταρίες ως στοιχεία κοστίζουν 100$ η κιλοβατώρα.

Μια μπαταρία 10 kWh θα πρέπει να κοστίζει ένα χιλιάρικο, και κάτι ψιλά τα ηλεκτρονικά της.

Σιγά σιγά θα κυκλοφορήσουν σε λογικές τιμές.

Όταν δίνει η Τέσλα τις σούπερ μπαταριάρες της, σφραγισμένες με τρομερούς ελεγκτές, στα 11 χιλιάρικα τις 80kWh, είναι 137€ η κιλοβατώρα..

Είναι θέμα 2-3 ετών να πέσει στα 80€ η έτοιμη κιλοβατώρα, οπότε μια μπαταρία σιδήρου στις 10 kWh θα είναι 800€ και στις 20 kWh θα κοστίζει 1,5 χιλιάρικο..
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.761
Reaction score
10.588
Γιατί θεωρείς ότι χρειάζεται και γεννήτρια αν έχεις μπαταρίες; Σε περίπτωση που αδειάσουν οι μπαταρίες; Ή κάτι άλλο;
Γιατί σε περίπτωση που βγει οφφ η αντλία γιατί κάηκε ή έπιασε σύρμα ή πέτρα ή έκανε σεξ ο Δίας., ναι το έχω πάθει.
Θα αρχίσει να μαζεύει νερά το υπόγειο ώσπου να το καταλάβεις και να βάλεις την δεύτερη.
Και οι μπαταρίες θα είναι στο υπόγειο.
Και θα κατεβάσεις τον γενικό .
Και έχεις δεν εχεις μπαταρίες , όλα κλειστά θα τα έχεις .
Αρα θες γεννήτρια επάνω και συνδέσεις το καλώδιο της δεύτερης αντλίας για να αδειάσει πριν ανέβει πολύ το νερό.
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.288
Μηνύματα
2.895.580
Members
38.023
Νεότερο μέλος
Tsarou
Top