Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.769
Reaction score
29.451
Υψηλότερο SoC σημαίνει υψηλότερο voltage. Το οποίο αυξάνει την θερμοκρασία της μπαταρίας, η οποία μειώνει το SoH. Δουλεύοντας καθημερινά την μπαταρία σε χαμηλότερο voltage έχεις χαμηλότερη θερμοκρασία οπότε και μικρότερο degratation.

Aπό τη μελέτη.
Based on these results, we would recommend that LFP cells for long lifetime applications operate at low states of charge on average, with charging up to 100% only on occasion.
Conclusions. Cycling near the top of charge (75%–100% SOC) is detrimental to LFP/graphite cells. Our results show a correlation between the average SOC of battery operation and capacity fade rate, meaning that the lower the average SOC, the longer the lifetime, in these 2500 h of testing. The average SOC was found to be the most critical factor influencing capacity fade for LFP cells, over the factors of temperature, depth of discharge, electrolyte salt choice or graphite choice. Cells cycled in the conventional 0%–100% SOC window showed capacity fade rates intermediate to 0%–25% and 75%–100%. Therefore, the time spent cycling at high states of charge is critical to minimize.

Όπως λέει και στο video "The lower the operating window of SoC range the better". Δηλαδή στην καθημερινή φόρτιση, και εφόσον μας εξυπηρετεί πάντα με βάσει τις δυνατότητες του οχήματος, ξεχνάμε οτιδήποτε από την κάθετη κίτρινη γραμμή και δεξιά, και παίζουμε μπάλα μέσα στο κίτρινο κύκλο. Θα μου πεις τώρα "και γιατί να μην το δουλεύουμε στο 0%-25% που είναι καλύτερα". Για να μη κινδυνέψεις να φτάσεις ποτέ στο 0% που είναι κακό για κάθε μπαταρία, και για να μη φορτίζεις κάθε μέρα. Αν θες να φορτίζεις κάθε μέρα και σου φτάνει πχ το 10% - 20% ή 25% δούλεψε το έτσι.
Screenshot_20240825_164009_Gallery.jpg


Αν κάνουμε πολλά χλμ και δεν μας φτάνει το παράθυρο του κίτρινου κύκλου, τότε ας πάμε στη λογική του γαλάζιου ή του μπλε ή του μοβ. Ποτέ στο κόκκινο.
 
Last edited:


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.882
Reaction score
9.826
To E
Ποιο είναι το 4κινητο Volvo;
Το μικρό EX30 που είχα ρωτήσει, βγαίνει και τετρακίνητο με τιμή εκκίνησης -wait for it-...
...50.952€! :roflmao:

Παρεμπιπτόντως, θυμάμαι reviews να θάβουν τη οδική συμπεριφορά της τετρακίνησής του, σε βαθμό να μην την προτείνουν.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.769
Reaction score
29.451
Ποιο είναι το 4κινητο Volvo;
Tο φθηνότερο είναι το EX30 στα 51.000€. Απαράδεκτα μικρό πίσω για τόσα χρήματα. Βασικά ακόμα στην βασική τιμή (39.000€) πάλι τον ίδιο θα έλεγα.

Επόμενο το EX40 στα 62.000€.
 

Μηνύματα
4.515
Reaction score
7.815
Μερικές προτάσεις από εσάς που έχετε εμπειρία από μεγάλα αυτοκίνητα. Είμαστε 5. με 2 παιδικα καθισματάκια και όπως κατλαβαίνετε θέλουμε τεράστιο πορτ παγκαζ.

Θέλω να διαθέσω γύρο στα 35κ τα οποία θα είναι είτε με 10κ μύωση από ΚΗ3 είτε από αφάιρεση του Τέλους ταξινόμησης.

Είμαι ανάμεσα σε tiguan allspace - kodiaq τα 2 ποιο ευρύχωρα

μετά πάμε σε peugeot 3008 - kia sportage

και μπαίνουμε και στο τρυπάκι του ηλεκτρικού. Είμαι σε νησί οπότε το 95% της μέγιστης διαδρομής που μπορεί να κάνω καθημερινά είναι 30-35 χιλιομετρα. οπότε και μικρή αυτονομία να έχει δεν είναι πρόβλημα.

πέρα από το skoda enyaq τι άλλο υπάρχει? Εδώ δεν με νοιάζει αν θα είναι suv, και μεγάλο sedan με μεγάλο πορτ παγκαζ δεν θα έλεγα όχι.

Κοιτούσα και το BYD seal U αλλά έχει πολύ μικρό....

και σήμερα είδα και το tesla model Y και νομίζω με κέρδισε....
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.769
Reaction score
29.451
Μερικές προτάσεις από εσάς που έχετε εμπειρία από μεγάλα αυτοκίνητα. Είμαστε 5. με 2 παιδικα καθισματάκια και όπως κατλαβαίνετε θέλουμε τεράστιο πορτ παγκαζ.

Θέλω να διαθέσω γύρο στα 35κ τα οποία θα είναι είτε με 10κ μύωση από ΚΗ3 είτε από αφάιρεση του Τέλους ταξινόμησης.

Είμαι ανάμεσα σε tiguan allspace - kodiaq τα 2 ποιο ευρύχωρα

μετά πάμε σε peugeot 3008 - kia sportage

και μπαίνουμε και στο τρυπάκι του ηλεκτρικού. Είμαι σε νησί οπότε το 95% της μέγιστης διαδρομής που μπορεί να κάνω καθημερινά είναι 30-35 χιλιομετρα. οπότε και μικρή αυτονομία να έχει δεν είναι πρόβλημα.

πέρα από το skoda enyaq τι άλλο υπάρχει? Εδώ δεν με νοιάζει αν θα είναι suv, και μεγάλο sedan με μεγάλο πορτ παγκαζ δεν θα έλεγα όχι.

Κοιτούσα και το BYD seal U αλλά έχει πολύ μικρό....

και σήμερα είδα και το tesla model Y και νομίζω με κέρδισε....
Με τόσα χλμ δεν θα κάνεις ποτέ απόσβεση. Αν αυτό δεν σε απασχολεί τότε οκ. Υπολόγισε επίσης πως αν πάθει κάτι το Υ σε τράκα παίζει να μείνεις μήνες χωρίς αμάξι. Επίσης ότι συμβεί θα το πληρώσεις από την τσέπη σου. Είτε φταις είτε όχι, είτε έχεις μικτή είτε όχι. Αν δεν φταις μετά πας ταμείο με απόδειξη να πάρεις τα χρήματα.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.298
Reaction score
7.377
Με τόσα χλμ δεν θα κάνεις ποτέ απόσβεση. Αν αυτό δεν σε απασχολεί τότε οκ.
Για ποια "απόσβεση" μιλάμε όταν το Tiguan Allspace ξεκινάει από τα 43Κ στην πιο φθηνή έκδοση και οι υπόλοιπες ξεφεύγουν; Γενικά στα αυτοκίνητα των 45Κ+ δεν τίθεται πλέον θέμα απόσβεσης του ηλεκτρικού, πολύ απλά επειδή δεν είναι πιο ακριβό το να πάρεις ένα συγκρίσιμο ηλεκτρικό, π.χ. ένα Tesla.

Βέβαια η περίπτωση του @ankokdog είναι διαφορετική γιατί είναι τρίτεκνος οπότε και το θερμικό θα το πάρει χωρίς τέλος ταξινόμησης. Οπότε δεν ξέρω ποιες είναι οι τιμές των θερμικών (αυτής της κατηγορίας) χωρίς το τέλος ταξινόμησης, ούτε ακριβώς ποιες εκδόσεις κοιτάει. Αλλά από τα λεγομενά του καταλαβαίνω ότι πάνω κάτω τα ίδια λεφτά θα δώσει (~35Κ) είτε για θερμικό, είτε για ηλεκτρικό.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.009
Reaction score
82.159
Αν θυμάμαι καλά είναι ελεύθερος επαγγελματίας.
Υ leasing, και υπέρ απόσβεση 150% εξόδων+ΚΗ3.
 

Μηνύματα
4.515
Reaction score
7.815
Για ποια "απόσβεση" μιλάμε όταν το Tiguan Allspace ξεκινάει από τα 43Κ στην πιο φθηνή έκδοση και οι υπόλοιπες ξεφεύγουν; Γενικά στα αυτοκίνητα των 45Κ+ δεν τίθεται πλέον θέμα απόσβεσης του ηλεκτρικού, πολύ απλά επειδή δεν είναι πιο ακριβό το να πάρεις ένα συγκρίσιμο ηλεκτρικό, π.χ. ένα Tesla.

Βέβαια η περίπτωση του @ankokdog είναι διαφορετική γιατί είναι τρίτεκνος οπότε και το θερμικό θα το πάρει χωρίς τέλος ταξινόμησης. Οπότε δεν ξέρω ποιες είναι οι τιμές των θερμικών (αυτής της κατηγορίας) χωρίς το τέλος ταξινόμησης, ούτε ακριβώς ποιες εκδόσεις κοιτάει. Αλλά από τα λεγομενά του καταλαβαίνω ότι πάνω κάτω τα ίδια λεφτά θα δώσει (~35Κ) είτε για θερμικό, είτε για ηλεκτρικό.
Σωστά, όσα κοιτάω είτε θερμικά είτε ηλεκτρικά θα χρειαστεί να δώσω κοντα στα 35κ
Αν θυμάμαι καλά είναι ελεύθερος επαγγελματίας.
Υ leasing, και υπέρ απόσβεση 150% εξόδων+ΚΗ3.
Ναι σωστά, αλλά δεν το έχω κοιτάξει ποτέ για leasing.. θα το ψάξω, thanks!
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.298
Reaction score
7.377
Αν θυμάμαι καλά είναι ελεύθερος επαγγελματίας.
Υ leasing, και υπέρ απόσβεση 150% εξόδων+ΚΗ3.
Αν μπορεί να το αγοράσει εταιρικό, χίλιες φορές ηλεκτρικό.

Όχι leasing φυσικά, τα λεφτά που θα κερδίσει γιατί να τα χαρίσει στις εταιρείες leasing (εφόσον έχει να τα δώσει, απ'όσο καταλαβαίνω); Αλλά σε κάθε περίπτωση μην το κάνουμε κι εδώ leasing vs αγορά, τα έχουμε συζητήσει επαρκώς.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.769
Reaction score
29.451
Για ποια "απόσβεση" μιλάμε όταν το Tiguan Allspace ξεκινάει από τα 43Κ στην πιο φθηνή έκδοση και οι υπόλοιπες ξεφεύγουν; Γενικά στα αυτοκίνητα των 45Κ+ δεν τίθεται πλέον θέμα απόσβεσης του ηλεκτρικού, πολύ απλά επειδή δεν είναι πιο ακριβό το να πάρεις ένα συγκρίσιμο ηλεκτρικό, π.χ. ένα Tesla.
Ναι έχεις δίκιο. Άλλο σκεφτόμουν.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.009
Reaction score
82.159
Αλλά σε κάθε περίπτωση μην το κάνουμε κι εδώ leasing vs αγορά, τα έχουμε συζητήσει επαρκώς.
Για επαγγελματία leasing. Περνάνε όλα τα έξοδα, όχι μόνο η αγορά. Όλα 150%.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.530
Μηνύματα
2.908.618
Members
38.059
Νεότερο μέλος
unferth
Top