Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.249
Reaction score
30.042
Luca de Meo πριν λίγες μέρες από την έκθεση στο Παρίσι.
CEO του Renault Group, και Πρόεδρος Ευρωπαίων Κατασκευαστών

- Η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε νούμερα: 13.000.000 θέσεις εργασίας, 8% του Ευρωπαϊκού ΑΕΠ, 30% του Ευρωπαϊκού budget σε R&D, 400 billion euros physical impact.
- Tο κέντρο βάρους της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει μεταφερθεί στην Κίνα.
- Οι Κινέζοι έθεσαν νέα standards. Πριν λίγα χρόνια κανείς δεν πίστευε ότι η ανάπτυξη ενός οχήματος σε δύο χρόνια είναι εφικτή. Οι Κινέζοι το έκαναν σε δύο χρόνια με προοπτική να πάει και παρακάτω, όταν το standard ήταν 3-5 χρόνια. Ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Ας δούμε την αλήθεια, πρέπει να προσαρμοστούμε. Να προσπαθήσουμε να τους φτάσουμε και ίσως κάποια μέρα να τους προσπεράσουμε. Ας είμαστε καθαροί. Αυτός είναι ένας αγώνας που δεν θα γλιτώσουμε. Τα EVs είναι ένα μεγάλο τμήμα του μέλλοντος. Ίσως το μόνο μέλλον.
- Ως Ευρώπη έχουμε 40% μεγαλύτερο κόστος προσωπικού από την Κίνα, και 2-3 μεγαλύτερο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας από την Αμερική. Το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας για την κατασκευή του R5 είναι διπλάσιο από το κόστος προσωπικού.
- Στην Ευρώπη πρέπει να εισάγουμε μαζικά καινοτομία και ευελιξία σε κάθε επίπεδο. Κοιτάξτε τι κάνουν οι Κινέζοι. Δεν υπάρχει πλέον το business as usual. Με την καινοτομία κατάφεραν να πάρουν το προβάδισμα. Στην λειτουργία και την αλυσίδα εφοδιασμού εταιρείες όπως η BYD έχουν κάθετη παραγωγή στο 75% κάθε ηλεκτρικού οχήματος. Πρέπει να φέρουμε επανάσταση στο user experience. H XIAOMI για παράδειγμα κατάφερε να ενσωματώσει 200 κατηγορίες προϊόντων σε ένα συνδεδεμένο οικοσύστημα που ενώνεται απρόσκοπτα με τον πελάτη. Το αυτοκίνητο γίνεται τμήμα του ψηφιακού οικοσυστήματος του χρήστη.
- Tο πρόβλημα όμως με το να βάζεις καινοτομία είναι ότι η ευρωπαϊκή μηχανή δομικά δεν είναι σχεδιασμένη για αυτό. Αν πιάσουμε το δημογραφικό, ο μέσος αγοραστής νέου οχήματος είναι 56 χρονών. Το 2005 ήταν 47. Στην Κίνα οι αγοραστές είναι στην τρίτη τους δεκαετία. Έχοντας ένα νέο καταναλωτή να σε τραβάει προς την καινοτομία και το software κάνει μεγάλη διαφορά. Αλλά και πάλι, αν και το δημογραφικό της Κίνας δεν είναι καλύτερο από το δικό μας, υπάρχει πρόβλημα στην αγοραστική δύναμη της μεσαίας τάξης, και σε ένα σύστημα που γερνά και καθυστερεί την έλευση νέων ανθρώπων στην ενήλικη ζωή.
- Ο ασθενής λοιπόν (Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία) δεν είναι και στα καλύτερα του. Και οι κανονισμοί αντί να τον βοηθούν του πίνουν το αίμα. Το κόστος αποτυχίας στην Ευρώπη είναι 10 φορές μεγαλύτερο από της Αμερικής. Για παράδειγμα είναι πιο περίπλοκο να ξεκινήσεις πάλι μετά από χρεωκοπία. Το οποίο είναι το εντελώς αντίθετο από αυτό που πρέπει να γίνει ώστε να ενθαρρύνει την ανάληψη ρίσκου. Συσσωρεύουμε πρόστιμα και προθεσμίες ενώ οι ΗΠΑ τονώνουν μαζικά τη βιομηχανία τους και οι Κινέζοι οργανώνονται μέσα από σχέδια με τεράστια ποσά. 230δις στην Κίνα σε όλη την τοπική αλυσίδα, 400δις στην Αμερική.
- Ότι συμβαίνει με τους κανονισμούς CO2 νομίζω ότι είναι πολύ συμπτωματικό με την ευρωπαϊκή προσέγγιση. Πρόστιμα 16 δις ευρώ θα πέσουν πιθανότατα στα κεφάλια των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Και όλα αυτά επειδή η αγορά δεν ετοιμάστηκε από εκείνους που έθεσαν τους κανόνες. H ουσία είναι ότι η προσπάθεια σε έρευνα και ανάπτυξη είναι λιγότερη και από την μισή από αυτή της Αμερικής. H περικοπή κόστους δεν πρέπει να είναι η μάσκα για μαλθουσιανισμό. Για να επανεκκινήσουμε όλο το σύστημα και να δώσουμε ώθηση στην καινοτομία πρέπει να αρχίσουμε από την ζήτηση. Όταν θες να ωθήσεις μια νέα τεχνολογία που δε είναι ακόμα ώριμη, πρέπει να είσαι σίγουρος ότι έχεις σταθερό σύστημα υποστήριξης αγορών. Αυτό το είδαμε όταν σταμάτησαν οι επιδοτήσεις στην Γερμανία, που πολύ γρήγορα η ζήτηση έπεσε στο 12%. Πρέπει να δούμε άμεσα το θέμα με τα πρόστιμα CO2. H μείωση πωλήσεων EVs μπορεί να είναι κάτι παράπλευρο, αλλά πολλές φορές το παράπλευρο είναι και καταστροφικό. Πρέπει να ωθήσουμε παραπάνω το δίκτυο φόρτισης αν θέλουμε ο κόσμος να αγοράζει EVs. Εμείς οι κατασκευαστές πρέπει να δώσουμε προσοχή στην διατήρηση της υπολειμματικής αξίας για τους πελάτες μας. Αλλιώς φτιάχνουμε πελάτες που περιμένουν να δουν και απλά σπάμε την αγορά.
- Όσο αφορά τους κανονισμούς πρέπει να πάμε σε ένα όραμα συνεργασίας και της αξίας του εφοδιασμού. Είμαι βέβαιος πως αν παίξουμε συνεργατικά θα πάρουμε ξανά το πάνω χέρι. Οι δημόσιες αρχές να προωθήσουν τη δομή του οικοσυστήματος. Για παράδειγμα την ανάπτυξη τυποποίησης για τη βελτιστοποίηση των μηχανικών πόρων. Στο Software το 70% του τεχνικού περιεχομένου των οχημάτων και των υποδομών να μπορεί να μοιράζεται μεταξύ μας χωρίς να αλλάζει τίποτα για τον πελάτη. Να υιοθετήσουμε την συνεργασία στην εφοδιαστική αλυσίδα.
- Η συνεργασία με την Κίνα είναι επίσης σημαντική. Δεν πρέπει να χάσουμε αυτή την ευκαιρία. Να μάθουμε από αυτούς, και να τους μιμηθούμε όταν είναι καλύτεροι.

 




Μηνύματα
16.313
Reaction score
23.004
δεν υπάρχει κράτος
το ev3 μόνο 2κίνητο για αρχή , στο ux δεν χωράμε (πως το κάναν αυτό σε 4.5μ όχημα να έχει λιγότερο χώρο πίσω και αποσκευές απο το 4.15 Vitara), το 3008 είναι ένα ποιοτικό σίχαμα, στο ds4 δεν αρέσει στο κορίτσι, το explorer δεν ανοίγει η οροφή.
ρεδενπαναγαμηθειτεολοιλεωγω , θα κάνω ηλεκτροκίνητο το mazda αντε γτκο...
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.162
Reaction score
134.522
Ε, μα.. τζάμπα σάλιο. Πιο VFM επιλογή από Τέσλα, δεν υπάρχει, εξ'ου και οι πωλήσεις του, δεν είναι χαζός ο κόσμος.

Ειδάλλως, Μερτσέντα, έχει κάτι ωραία, άμα έχεις τα κοκομπίνια.

Και το πόρσε το σουβ μη το ξεχνάτε, ωραίο είναι, μόνο κοκομπίνια θέλει.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.162
Reaction score
134.522
Πιο πολύ από την προσφορά ΒΥΔ;;;

Έλα τώρα... Δε μας βλέπει ο Έλον Μούσκ.... Είναι απασχολημένος...
Ναι, λόγω σοφτγουερ, καλύτερης ηχομόνωσης και λιγότερων αεροδυναμικών θορύβων. Η ανάρτηση είναι θέμα προτίμησης, σφιχτές και χαλαρές, τα γνωστά. Εγώ θα προτιμούσα τις πιο χαλαρές του BYD.

Η διαφορά τιμής είναι μικρή, για τα αντίστοιχα αυτοκίνητα, στο ίδιο σέγμεντ.

Μικρό, δεν έχει ακόμα η Τέσλα, εκεί το BYD είναι μονόδρομος.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.249
Reaction score
30.042
Στον παρακάτω πίνακα βλέπουμε πως κινείται η Ελλάδα όσα αφορά τον αριθμό φορτιστών, τοποθεσιών φόρτισης, συνολικό αριθμό EVs, ηλεκτρικών οχημάτων ανά φορτιστή και μια τάση που δείχνει ότι η αύξηση των ηλεκτρικών στην αγορά δεν συμβαδίζει με αυτή των φορτιστών, καθώς αυτό το ratio έχει ανοδική πορεία.

Βλέπουμε πως το EVs per charge point είναι στα 2.8 EVs. Όσο και να μας παραξενεύει είναι πολύ καλό, αν σκεφτεί κανείς τον διεθνή μέσο όρο που είναι 6.

FB_IMG_1729501660487.jpg
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.347
Reaction score
97.754
Όταν λένε "Charge point" εννοούμε παντού το ίδιο πράγμα; Πρόκειται για δημόσιους φορτιστές παντού; Και αν ναι, ποια είναι η αναλογία ταχυφορτιστών με "απλούς" 22 kW στην Ελλάδα και το εξωτερικό;

Γιατί μου μοιάζει για τσουβάλιασμα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.249
Reaction score
30.042
Τι εννοείς για το ίδιο πράγμα και το παντού;

Όσο αφορά την αναλογία, είναι περίπου ίδια σε όλη την Ευρώπη. Το 2023 έκλεισε με περίπου 630.000 δημόσιους φορτιστές από τους οποίους ένα 85%-90% είναι 22kW και κάτω.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.305
Reaction score
83.306
Η παράμετρος που πρέπει να μάθουμε, είναι πόσο συχνά φορτίζουν οι οδηγοί εκτός σπιτιού/γραφείου.

Δηλαδή όχι αυτοκίνητα/φορτιστή αλλά φορτίσεις ανά ημέρα/φορτιστή.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.249
Reaction score
30.042
Η λογική λέει σπάνια, καθώς οι περισσότεροι διαθέτουν και γκαράζ. Όπου και να έχω πάει και να έχει φορτιστές κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι ελεύθεροι. Στα Supermarkets της περιοχής έχουμε 8. Περνάω από εκεί κάθε μέρα. Πολύ σπάνια να δώ αμάξι. Ένα εστιατόριο έχει έναν, πάντα ελεύθερο. Στα ΙΚΕΑ επίσης σπάνια. Το ίδιο και στα Mall. Μόνο στο Λαύριο που αποτελεί και προορισμό για κάποια εκδρομή βλέπω συχνά αμάξια να φορτίζουν.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.305
Reaction score
83.306
Η κατανομή τους στο οδικό δίκτυο είναι επίσης σημαντική. Και η ισχύς τους, ειδικά στις εθνικές οδούς.
Ο απόλυτος αριθμός τους, χωρίς να ξέρουμε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, είναι μάλλον μια άχρηστη πληροφορία
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.249
Reaction score
30.042
Διάβασα σήμερα ότι ξηλώνουν ταχυφορτιστές στην Κοζάνη. Και δεν θα τοποθετηθούν άλλοι, τουλάχιστον AC όπως λένε.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.249
Reaction score
30.042
Το σχέδιο της ΕΕ θέλει 150άριδες στο κεντρικό εθνικό δίκτυο της ΕΕ κάθε 60χλμ. Υπολογίζει βέβαια χωρίς τον ξενοδόχο, καθώς δεν ρώτησε βέβαια ούτε τους επενδυτές ούτε τους διαχειριστές δικτύου.

Ένας μετασχηματιστής για 400kW πάρκο έχει 50.000€-60.000€, δεν θυμάμαι ακριβώς πόσα δώσαμε. Για 5 x 150kW σε κάθε ρεύμα θες 4 τέτοιους η δύο μεγάλους. Περίπου 200.000€ μόνο για μετασχηματιστές. Βάλε τα υπόλοιπα, καλώδια, 10 x 150kW φορτιστές, έξοδα σύνδεσης στο δίκτυο κ.α.. Ένας 150άρης βλέπω έχει 50.000€. Μπορεί να μιλάμε για επένδυση άνω του 1.000.000€ για 5 150άριδες σε κάθε ρεύμα στο ίδιο σημείο.

Που; Στην Ελλάδα;

Good wines
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.143
Μηνύματα
2.930.508
Members
38.141
Νεότερο μέλος
Marfil
Top