Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
1.295
Reaction score
1.939
Μια χαρά ακούσει το κινητό. Και δύο και τρεις χαρές μη σου πω.
υπάρχουν πολλές πληροφορίες στο ίντερνετ για το πως "ακούει" και τεχνικές εξηγήσεις γιατί δεν ακούει κυριολεκτικά κάθε κουβέντα που λέμε (όχι ότι δεν έιναι τεχνικά εφικτό)
 

Μηνύματα
1.295
Reaction score
1.939
η "Δύση" συνολικά, αρχίζει μια ...κατηφόρα, που δε ξέρουμε κιόλας που τελειώνει.
η κατηφόρα (στο συγκεκριμένο θέμα) άρχισε πολλά χρόνια πριν,
όταν η Δύση τα έδωσε όλα στους κινέζους,
οι εταιρείες για να βγάλουν περισσότερα λεφτά
και ο κόσμος για να αγοράζει φθηνά αγαθά και να έχουν όλοι 4 τηλεοράσεις, 3 κινητά, και το τελευταίο playstation,

ας μην είχανε όλοι smart κινητό την πρώτη μέρα, ούτε να αλλάζανε τηλεόραση κάθε 2 χρόνια,
και εγώ θα ήθελα να έχω Me Geithein με Trinnov ή Genelec με το woofer system το πως το λένε, αλλά αν με ρωτούσε κάποιος αν θα ήθελα να τα αντιγράψουν οι κινέζοι και να τα πουλάνε στο 1/3 της τιμής θα έλεγα όχι,
ζω και χωρίς αυτά
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.095
Reaction score
31.025
Οι δυτικοί δεν πήγαν στην Κίνα για να έχει ο πολίτης της δύσης φθηνότερο αυτοκίνητο, αλλά για να βγάλουν χρήμα. Πολύ χρήμα 💰 💰 💰 💰 💰. Ακόμη και Αμερικανικες εταιρείες (δεν πιάνουμε καν την VW) έλεγαν πως έβγαζαν περισσότερα στην Κίνα παρά στην Αμερική. Την ονόμασαν μάλιστα land of forever profit, όπως έχει πει πρώην CEO. Υπολόγιζαν χωρίς τον ξενοδόχο βέβαια.

Όσο για τους Ευρωπαίους, και κυρίως τους Γερμανούς που εξαρτώνται τόσο πολύ από την αυτοκινητοβιομηχανία τους, θα έπρεπε να έχουν φροντίσει να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά και όχι 5 πίσω. Θα έπρεπε να έχουν δει πρώτοι τόσο την εξέλιξη στην ηλεκτροκίνηση όσο και τις αδυναμίες τους να αναπτύξουν σωστό και φθηνό ηλεκτρικό, την ανικανότητα τους να εξελιχθούν και σε εταιρείες software κ.α. Αντί αυτών άραξαν σε όσα έμαθαν κάποιες δεκαετίες πίσω και νόμιζαν πως αυτό είναι δεν χρειάζεται κάτι άλλο.

Χρειάστηκε μια Tesla με ιστορία μόλις μια δεκαετία για να παρουσιάσει το 2012 στους δεινόσαυρους της αυτοκίνησης το μέλλον του αυτοκινήτου. Ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής μεγάλων αποστάσεων πλήρως ελεγχόμενο από λογισμικό, με ψηφιακό αντίγραφο, και πλήρη πρόσβαση του εργοστασίου στο όχημα όπου και να ήταν. Model S. Τι έγινε μετά από αυτό; Οι δυτικοί δεν πήραν χαμπάρι τι έρχεται, ενώ οι Κινέζοι που δούλευαν ήδη πάνω στην εξέλιξη των ηλεκτρικών πήραν φωτιά. Χρειάστηκε ξανά μια Tesla το 2020 ή 2021 να τους παρουσιάσει το μέλλον στην κατασκευή σασί. Τι έκαναν μετά από αυτό; Τίποτα. Οι Κινέζοι σε 18 - 24 μήνες είχαν δικά τους οχήματα από Giga Casting. Και κάπου μετά τον covid οι δυτικοί πιάστηκαν στον ύπνο με το τρένο να έχει φύγει.

Αυτά δεν τα κάνεις αν μόνο αντιγράφεις. Το αλεπουδάκι πρέπει να είναι πιο έξυπνο από την αλεπού για να πάει παραπέρα. Και πλέον διαθέτει τόσο προηγμένο εξοπλισμό και ποσότητα μηχανικών που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού.

Έχετε μείνει 30 χρόνια πίσω.

Όσο για τις κατασκοπίες (που είναι ένα πρόβλημα αλλά όχι το πρόβλημα), την αλήθεια την είπε η πρώην Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ και μετέπειτα Υπουργός Οικονομικών του Μπάιντεν Janet Yellen.

"Η ανεξέλεγκτη είσοδος κινέζικων προϊόντων τα προηγούμενα χρόνια στοίχισε στη χώρα 2.000.000 ανέργους. Αυτό δεν θα ξανασυμβεί."
 

Μηνύματα
7.521
Reaction score
1.632
Νομίζω ότι δεν υπάρχει διάθεση επικοινωνίας, άλλα πράγματα λέει ο ένας και σε άλλα πράγματα απαντάει ο άλλος.

Όσο καλό και να είναι το κινέζικο αυτοκίνητο, δεν παύει να είναι δούρειος ίππος της Κίνας μέσα σε δυτικό έδαφος.

Μιλάμε για οχήματα 2 τόνων, με μπαταρίες 60-100 kWh και περιμετρικούς αισθητήρες για τα πάντα.

Στις κατασκοπευτικές ταινίες βλέπουμε κατασκόπους να παλεύουν να βάλουν κάποιο μικρόφωνο ή κάποια κάμερα χωρίς να γίνει αντιληπτή για να πάρουν πληροφορίες - με κινέζικα προϊόντα τεχνολογίας αυτά δίνονται στο πιάτο στους κινέζους.

Ακόμη και σε ένα ακραίο σενάριο, π.χ. θερμού επεισοδίου ή πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, η δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου κάποιων εκατοντάδων χιλιάδων ή εκατομμυρίων οχημάτων μπορεί να κρίνει πολλά.

Αυτός είναι ο λόγος που απαγορεύονται τα κινέζικα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, όχι εμπορικός.

Η Ευρώπη θα πρέπει να ακολουθήσει, τόσο για λόγους ασφαλείας, όσο και εμπορικούς (καθώς η Ευρώπη δεν έχει Tesla, Rivian και Lucid).

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να επιβιώσει, έστω και με τεχνολογικό και εμπορικό μειονέκτημα, ακόμη και αν χάσει την αγορά της Κίνας - θα έχει πάντα να διεκδικήσει τη μερίδα του λέοντος στην Ευρωπαϊκή αγορά και ότι μπορέσει να πιάσει σε Βόρεια και Νότια Αμερική και μέση Ανατολή. Με 15 εκ. πωλήσεις σε αγορές που αθροίζουν π.χ. 40 εκ., μπορεί να μην καταφέρει να διατηρήσει όλα τα εργοστάσια ανοικτά και όλες τις θέσεις εργασίας, αλλά αυτοκινητοβιομηχανία θα υπάρχει.

Με πλήρη υποχώρηση στην Κίνα, με ελεύθερη εισαγωγή φτηνών ποιοτικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που η Κίνα έχει την πολυτέλεια να επιδοτεί στην τιμή πώλησης χωρίς τις ευρωπαϊκές αντιμονοπωλιακές πολιτικές και να κατασκευάζει χωρίς τις ευρωπαϊκές περιβαλλοντικές πολιτικές, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει μέλλον. Στην Κίνα ούτως ή άλλως ποτέ δεν θα είναι ξανά σημαντικός παίκτης, στις ΗΠΑ πάντα ήταν premium επιλογή λόγω "εξωτικότητας" σε σχέση με τα αμερικάνικα αυτοκίνητα και στον τρίτο κόσμο απλώς εισέπραττε από την εκεί κατασκευή αυτοκινήτων με ευρωπαϊκά σήματα. Αν χαθεί και η ευρωπαϊκή αγορά των 13-14 εκ. οχημάτων το έτος, καληνύχτα.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.827
Reaction score
21.714
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Όσοι τα δοκιμάζουν δεν τα αλλάζουν (έρευνα)

(από το άρθρο)
"Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μην έχουν τη ζήτηση που αναμενόταν στην Ευρώπη, όμως όσοι τα οδηγούν ήδη, δύσκολα θα επιστρέψουν στα συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το 92% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδιάζει να αγοράσει ένα άλλο ηλεκτρικό όχημα το επόμενο διάστημα, ενώ μόνο το 1% δήλωσε ότι θα αγόραζε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της μελέτης που πραγματοποίησε έρευνα της Global EV Alliance, αναλύοντας δεδομένα από περισσότερους από 23.000 οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων σε 18 διαφορετικές χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, του Καναδά, της Γαλλίας, της Ινδίας και της Βραζιλίας."
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.646
Reaction score
138.663
απλά να σου πω ότι το software του κινεζικού στρατού είναι "κλώνος" του Linux, ούτε αντίγραφό του δεν κάτσανε να φτιάξουν, το πήρανε όπως ήταν ατόφιο και κάνανε λίγες αλλαγές (κλειδώματα δηλαδή και τέτοια, τα έχω ξαναγράψει πιο αναλυτικά)

όσον αφορά το τι μπορεί να κλαπεί, δεν υπάρχει όριο, με την αλληλεπίδραση με κινητά, άλλα αυτοκίνητα, σταθμούς φόρτισης, κάμερες κλπ μπορεί να κλαπεί πολλή πληροφορία που ακόμα και αν για εμάς είναι ασήμαντη, η αυτόματη ανάλυσή της και η συσχέτισή της με άλλες πληροφορίες την κάνει πολυτιμότατη

είναι όπως αυτό που λένε διάφοροι, ότι μίλησα για τηλέοραση και μου βγάζει διαφημίσεις για τηλεοράσεις, δεν ακούει το κινητό τι λέμε, αλλά ο συνδυασμός άλλων φαινομενικά άσχετων πληροφοριών δίνουν στους διαφημιστές τη γνώση που θέλουν (το κλειδί εδώ είναι η λέξη συνδυασμός)
Δεν λες κάτι "καινούριο".

Το Google στα τηλέφωνά μας (και κατ'επεκτασιν στα αυτοκίνητά μας με Google drive ή λειτουργικό βασισμένο σε Google) μια χαρά "ακούει" συνεχώς ότι λες, και άμα μιλάς για ταξίδια θα σου βγάζει διαφημίσεις για αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία.

Οι διαφημίσεις και η εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων (που δεν είναι καθόλου "προσωπικά" εδώ και χρόνια), τι σχέση έχει με την "εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ" και το λινοξ στον κινεζικό στρατό, δεν μας λες.

Η πρόσφατη "διαρροή" των προσωπικών μας δεδομένων από την φολγκζβάγκεν, δεν μας "απειλεί"; Είναι "καλή" διαρροή; Είδες να στάζει καμιά μύτη;

Και επαναλαμβάνω, τι σχέση έχει το τι "ακούει" το φτηνό κινεζικό αυτοκινητάκι του "λαού" (το βόλβο λόγου χάριν) από όσους δεν έχουν το χρήμα να πάρουν έστω ένα Τέσλα στις ΗΠΑ, με την εθνική ασφάλεια και τις μυστικές υπηρεσίες της Αμερικής;

Λιγότερες πληροφορίες εκτιμάς πως μπορεί να πάρει ο "κακός" Κινέζος από το Facebook, X, Instagram, tick-tock, και δεκάδες χιλιάδες άλλα apps που θα βάλει ο κάθε Αμερικανός στο κινητό του; Το "φτηνό κινέζικο αυτοκίνητο" είναι "ο πράκτορας του εχθρού";

Τώρα σοβαρά τα πιστεύετε αυτά; 😂😁🤣
Μιλάμε για οχήματα 2 τόνων, με μπαταρίες 60-100 kWh και περιμετρικούς αισθητήρες για τα πάντα.

Στις κατασκοπευτικές ταινίες βλέπουμε κατασκόπους να παλεύουν να βάλουν κάποιο μικρόφωνο ή κάποια κάμερα χωρίς να γίνει αντιληπτή για να πάρουν πληροφορίες - με κινέζικα προϊόντα τεχνολογίας αυτά δίνονται στο πιάτο στους κινέζους.
Ότι μπορούν να δουν στους δρόμους τα αυτοκίνητα, το βλέπεις στο Google maps. Κάνεις βόλτες σε κάθε γειτονιά των ΗΠΑ.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να επιβιώσει, έστω και με τεχνολογικό και εμπορικό μειονέκτημα, ακόμη και αν χάσει την αγορά της Κίνας
Δυστυχώς, όχι.

Τα νούμερα πωλήσεων το λένε ξεκάθαρα αυτό, και τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι κερδοφόρα μόνον εάν δουλεύουν στο 100% της παραγωγής.
Με πλήρη υποχώρηση στην Κίνα, με ελεύθερη εισαγωγή φτηνών ποιοτικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που η Κίνα έχει την πολυτέλεια να επιδοτεί στην τιμή πώλησης
Το ίδιο κάνει ήδη η Γερμανία.
Ακόμα και εντός Ευρώπης.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
8.861
Reaction score
8.930
Ότι μπορούν να δουν στους δρόμους τα αυτοκίνητα, το βλέπεις στο Google maps. Κάνεις βόλτες σε κάθε γειτονιά των ΗΠΑ.
Όποτε πέρασε τελευταία φορά το Γουγλάμαξο. Δηλαδή μπορεί και 5-10 χρόνια πίσω. Πχ στο δικό μου σπίτι η μία πλευρά φαίνεται ακόμα ως οικοδομή, η άλλη κανονικά.
Οι κάμερες στο αυτοκίνητο σου δίνουν εικόνα σε πραγματικό χρόνο.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.618
Reaction score
8.188
απλά να σου πω ότι το software του κινεζικού στρατού είναι "κλώνος" του Linux, ούτε αντίγραφό του δεν κάτσανε να φτιάξουν, το πήρανε όπως ήταν ατόφιο και κάνανε λίγες αλλαγές (κλειδώματα δηλαδή και τέτοια, τα έχω ξαναγράψει πιο αναλυτικά)
Ναι, το έχεις ξαναγράψει και ήταν και τότε τόσο λάθος όσο είναι και τώρα. Προφανώς δεν το κατέχεις καθόλου το θέμα αν θεωρείς πως το να φτιάξεις ένα νέο OS βασισμένο στο Linux (όπως το Android για παράδειγμα) είναι δείγμα "αντιγραφής".

Φυσικά, εγώ δεν λέω ότι οι Κινέζοι δεν έχουν αντιγράψει, προφανώς και το έχουν κάνει στο παρελθόν. Αλλά πλέον όπως είπε και ο Κώστας δεν έχουν καν από που να αντιγράψουν. Το software που φοράνε τα EVs τους από που ακριβώς νομίζετε πως το έχουν "αντιγράψει"; Από τη Volkswagen;

Όπως έχω ξαναπεί πολλές φορές ακούω απόλυτα τα γεωπολιτικά/στρατηγικά επιχειρήματα ως προς το γιατί δεν πρέπει να αγοράζουμε Κινέζικα προϊόντα και να αβαντάρουμε γενικά την Κίνα, ασχέτως σε τι βαθμό θεωρεί ο καθένας ότι πρέπει να γίνει ή πόσο πρέπει να αφορά την Ελλάδα. Αυτό που δεν ακούω είναι όσους έχουν μείνει στο παρελθόν και νομίζουν πως η Κίνα είναι ακόμα τεχνολογικά πίσω, μόνο αντιγράφει κλπ. Όποιος τα λέει αυτά απλώς εκτίθεται.

Αν δεν έχετε πάρει χαμπάρι τι γίνεται, ψάξτε τουλάχιστον στο youtube, υπάρχουν ένα σωρό βιντεάκια που δείχνουν ξεκάθαρα τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην Κίνα. Στη Shenzhen, στη Σαγκάη κλπ. Την τεχνολογία που υπάρχει εκεί δεν την έχουμε καν ονειρευτεί ακόμα στη Δύση.

Και αυτά που θα δείτε δεν τα έχει δει κάποιος ακόμα και αν έχει πάει στην Κίνα πριν από 2-3-4 χρόνια. Οι ρυθμοί εξέλιξης είναι τρελοί, όχι όπως εδώ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.095
Reaction score
31.025
Exclusive: Chinese buyers interested in unwanted German Volkswagen factories

Αν δεν ανοίγει
FRANKFURT/BERLIN, Jan 16 (Reuters) - Chinese officials and automakers are eyeing German factories slated for closure and are particularly interested in Volkswagen's sites a person with knowledge of Chinese government thinking told Reuters.
Buying a factory would allow China to build influence in Germany's prized auto industry, home to some of the oldest and most prestigious car brands, the person said.

Chinese companies have invested across a range of industries in Germany, Europe's biggest economy, from telecommunications to robotics but have yet to set up traditional car manufacturing there, despite Mercedes-Benz having two large Chinese shareholders.

Any such move could mark China's most politically sensitive investment yet. VW has long been a symbol of Germany's industrial prowess, now threatened by a global economic slowdown hitting demand and a creaking transition to green technologies.
Building cars in Germany for sale in Europe would allow China's EV makers to avoid paying EU tariffs on electric cars imported from China and could pose a further threat to European manufacturers' competitiveness.

While bids could come from private firms, state-owned firms or joint ventures with foreign companies, Chinese authorities reserve the right to approve certain investments abroad and would likely be involved in any offer from early on.
Investment decisions would hinge on the new German government's stance towards China following an election in February, the person said.
The two countries' economies became deeply intertwined during Angela Merkel's 16 years in office, fuelled by investments and exports from German carmakers to China.

But relations have cooled as the current coalition pushes to reduce dependence on China. Foreign Minister Annalena Baerbock has described President Xi Jinping as a "dictator", and China as a rival.
A source from Germany's foreign office said China had evolved to become a systemic rival.
Volkswagen is exploring alternative uses for its Dresden and Osnabrueck factories under a cost-cutting drive to pare back its German operations. Europe's biggest automaker, which owns brands including Porsche, Audi and Skoda, has seen sales fall amid rising competition from Chinese companies.

VW executives wanted to close several plants but faced resistance from unions. In a deal struck before Christmas, they agreed to end production in Dresden, a 340-worker plant making the electric ID.3, from 2025, and Osnabrueck, where 2,300 employees produce the T-Roc Cabrio, from 2027.
VW would be open to selling the Osnabrueck factory to a Chinese buyer, a person familiar with the company's thinking told Reuters.

"We are committed to finding a continued use for the site. The goal must be a viable solution that takes into account the interests of the company and employees," a spokesperson said, declining to comment specifically on speculation about an offer.
Chinese companies are concerned about how they would be received by German unions, which hold half the seats on German companies' advisory boards and seek far-reaching site and job guarantees, the person familiar with China's thinking said.
Stephan Soldanski, a union representative from Osnabrueck, said workers at the plant would have nothing against producing for one of Volkswagen's China-based joint venture partners.
"I could imagine that we would produce something for a China joint venture .... but under the VW logo and under VW standards. That is the key condition," he said.

CHINA SEEKS TO OPEN DOORS
A Chinese foreign ministry spokesperson said companies that want to invest in Germany should be allowed to do so.
"China has introduced a series of opening-up measures to create new business opportunities for foreign companies ... It is hoped that the German side will also uphold an open mind, (and) provide a fair, just and non-discriminatory business environment for Chinese firms to invest," the spokesperson said in a statement to Reuters.
The source with knowledge of Chinese government thinking who spoke to Reuters on condition of anonymity because of the sensitivity of the matter, declined to name specific potential investors.
Selling factories could be cheaper for VW than closing plants altogether, said a banker familiar with the carmaker, adding they could fetch 100 million euros-300 million euros ($103 million-$309 million) each.
Volkswagen did not comment on the value of the assets.
Stephan Weil, premier of Lower Saxony and supervisory board member at VW, declined to comment.

CHINA EV MAKERS SCOUT LOCATIONS
Many Chinese car makers are scouting locations for plants in Europe, the world's second-largest EV market, to circumvent tariffs imposed by the European Commission last year to counter what it said were unfair subsidies in China.
Most have so far opted to build new factories in lower-cost countries with weaker trade unions, such as BYD in Hungary and Turkey. Leapmotor is planning production with Stellantis in Poland and Chery Auto will start making EVs this year at a plant formerly owned by Nissan in Spain.
Chinese investors have already surveyed plants in western Europe, according to a separate source familiar with those discussions, including Ford's (F.N), opens new tab plant in Saarlouis in Germany and Volkswagen's Audi plant in Brussels.
Sources told Reuters in November that Leapmotor was considering using a plant in Germany for EV production.
Chery told Reuters it is looking at various options for production in Europe and should make a decision this year.
Its top European executive told Reuters last October that while it would be quicker to buy an existing plant, a new plant would allow Chery to build to the latest standards.
BYD told Reuters it has long-term goals in Europe which are largely independent of short-term national politics.
SAIC, one of Volkswagen's joint venture partners, did not respond to a request for comment.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.095
Μηνύματα
2.961.859
Members
38.287
Νεότερο μέλος
tenten300
Top