Ηλεκτρικό ποδηλατο

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.766
Reaction score
8.471
Ηλεκτρικό ποδήλατο που δεν συμβαδίζει με τα προβλεπόμενα (έχει χειρόγκαζο ή/και μοτέρ >250W ή/και παράκαμψη του κόφτη των 25χλμ/ώρα) επιφέρει πρόστιμο στον χειριστή του 10.000€ και φυλάκιση 1 έτους.
Ε άρα πως μιλάμε για "νομοταγή" κάτοχο όπως έγραψες; Ο νομοταγής κάτοχος δεν κινδυνεύει από πρόστιμο. Ο πάρανομος, προφανώς (και ορθώς).
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
22.239
Reaction score
37.753
Όχι ότι ενδιαφέρει, αλλά το πρόστιμο των 10.000 ευρώ (+1 ετος φυλάκιση , τοσο υπερβολικό που είναι κατά τη γνώμη μου αμφίβολης συνταγματικοτητας λόγω έλλειψης αναλογικότητας της ποινής) αφορά στην εγκατάσταση κινητήρα εκτός ευρωπαϊκών προδιαγραφών σε συμβατικό ποδήλατο, όχι στην κυκλοφορία ενός τέτοιου μη συμβατικού, εκ κατασκευής, ηλεκτρικού μοτοποδηλατου.
Εκεί επιβάλλονται οι ποινές κοκ για κυκλοφορία μοτοποηλατου χωρις πινακίδες (και ασφάλεια) που είναι φυσικά πολύ χαμηλοτερες.
 

Μηνύματα
7.061
Reaction score
5.576
Ε άρα πως μιλάμε για "νομοταγή" κάτοχο όπως έγραψες; Ο νομοταγής κάτοχος δεν κινδυνεύει από πρόστιμο. Ο πάρανομος, προφανώς (και ορθώς).
Ο κάτοχος δυνατού ηλεκτρικού που θέλει
να τηρήσει τον νόμο δεν θα κινηθεί στον ποδηλατόδρομο. Έχει την επιλογή να είναι σωστός ως προς το πού κινείται.

Αλλά δεν του δίνεται η δυνατότητα να είναι πλήρως νομοταγής, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να βγάλει πινακίδα.

Το έγραψα καλύτερα τώρα;
Όχι ότι ενδιαφέρει, αλλά το πρόστιμο των 10.000 ευρώ (+1 ετος φυλάκιση , τοσο υπερβολικό που είναι κατά τη γνώμη μου αμφίβολης συνταγματικοτητας λόγω έλλειψης αναλογικότητας της ποινής) αφορά στην εγκατάσταση κινητήρα εκτός ευρωπαϊκών προδιαγραφών σε συμβατικό ποδήλατο, όχι στην κυκλοφορία ενός τέτοιου μη συμβατικού, εκ κατασκευής, ηλεκτρικού μοτοποδηλατου.
Εκεί επιβάλλονται οι ποινές κοκ για κυκλοφορία μοτοποηλατου χωρις πινακίδες (και ασφάλεια) που είναι φυσικά πολύ χαμηλοτερες.
Δική σου ερμηνεία; Γιατί την τελευταία φορά που αναλύαμε το άρθρο του Κ.Ο.Κ. δεν ήταν σαφής ο διαχωρισμός όπως τον περιγράφεις.
 

Μηνύματα
560
Reaction score
470
Για τα pedelec λέω, των 45χαω, τα 25αρια το καταλαβαίνω. Αλλά 6 και 7 και δεν ξέρω πόσα, χιλιάρικα για τέτοια 'ποδήλατο'; Μηχανάκι...
Ειναι καθαρα θεμα χρησης. Για απλη μετακινηση στν πολη υπαρχουν αριστες λυσεις στο μισο κοστος.
Αν θες ομως χρηση βουνου πχ να ανεβαινει αναποδα μονοπατια με κληση και νεροφαγωματα και μετα να κατεβαινεις μεσα απο βραχια κλπ τοτε τα χρειαζεσαι μεχρι τελευταιο σεντ.

ΥΓ ασε που τα pedelec ειναι γκριζα ζωνη και τελευταια φορα που κοιταξα απαγορευοταν η κυκλοφορια τους στους δρομους
 

Μηνύματα
7.061
Reaction score
5.576
Πού κοίταξες;
Μια χαρά επιτρέπεται το pedelec αν αγοράσεις από επίσημο εισαγωγέα. Θα έχει έγκριση τύπου και όλα τα χαρτιά συμμόρφωσης, οπότε θα μπορείς με αυτά να βγάλεις πινακίδα και ασφάλεια. Προβλέπει την κίνησή τους στους ελληνικούς δρόμους ο Κ.Ο.Κ.

Το πρόβλημα είναι ότι κοστίζουν μια περιουσία από επίσημο εισαγωγέα.
Και αν αγοράσεις μόνος σου μέσω ίντερνετ από Κίνα μέσω ευρωπαϊκής αποθήκης δεν θα μπορείς να βγάλεις πινακίδα.
 

Μηνύματα
2.018
Reaction score
1.947
ΥΓ ασε που τα pedelec ειναι γκριζα ζωνη και τελευταια φορα που κοιταξα απαγορευοταν η κυκλοφορια τους στους δρομους
Σε μια χώρα που κανείς νόμος δεν εφαρμόζεται τι σημασία έχει η όποια απαγόρευση;
 

Μηνύματα
560
Reaction score
470
Πού κοίταξες;
Μια χαρά επιτρέπεται το pedelec αν αγοράσεις από επίσημο εισαγωγέα. Θα έχει έγκριση τύπου και όλα τα χαρτιά συμμόρφωσης, οπότε θα μπορείς με αυτά να βγάλεις πινακίδα και ασφάλεια. Προβλέπει την κίνησή τους στους ελληνικούς δρόμους ο Κ.Ο.Κ.

Το πρόβλημα είναι ότι κοστίζουν μια περιουσία από επίσημο εισαγωγέα.
Και αν αγοράσεις μόνος σου μέσω ίντερνετ από Κίνα μέσω ευρωπαϊκής αποθήκης δεν θα μπορείς να βγάλεις πινακίδα.
Σαν ηλεκτρικα ποδηλατα δεν εισαγωνται ουτε εχουν εγκριση τυπου Ευρωπαικης ενωσης. Αν καποιος θελει να τα εισαγει ως κλασσικα μηχανικινητα διτροχα τοτε ναι και χειαζονται οτι και αυτα.
 


Μηνύματα
560
Reaction score
470
Ο μοναδικός τρόπος να μπορεί να βγάλει κανείς πινακίδα σε s-pedelec είναι να το αγοράσει από επίσημο εισαγωγέα:
και επαναλαμβανω δεν θεωρειται ηλεκτρικο ποδηλατο αλλα ηλεκτρικο διτροχο και διεπεται απο ολες τις υποχρεωσεις κυκλοφοριας οποιουδηποτε διτροχου
 

Μηνύματα
7.061
Reaction score
5.576
ασε που τα pedelec ειναι γκριζα ζωνη και τελευταια φορα που κοιταξα απαγορευοταν η κυκλοφορια τους στους δρομους
Μήπως εννοείς κάτι άλλο και όχι pedelec;

Γιατί pedelec σημαίνει: χωρίς χειρόγκαζο, κινείται δηλαδή μόνο κάνοντας πετάλι, με όριο μοτέρ 250W και όριο ταχύτητας τα 25χλμ/ώρα. Επιτρέπεται να κυκλοφορεί στους δρόμους, όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι.

Τo s-pedelec τα ίδια με διαφορά ότι το μοτέρ είναι μέχρι 4.000W, το όριο ταχύτητας είναι 45χλμ/ώρα, κι επιτρέπεται να κυκλοφορεί μόνο στους δρόμους (όχι στους ποδηλατόδρομους).

Καί τα δύο επομένως επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους.
 

Μηνύματα
24.697
Reaction score
19.061
Μια ενδιαφέρουσα παρουσιάση τέτοιου speed pedelec στην Ελβετία, όπου φαίνονται και οι πινακίδες τους (μικρές και προσαρμοσμένες για ποδήλατο, δεν ξέρω εδώ τι δίνουν, δεν έχει τύχει να προσέξω τέτοιο όχημα εδώ κάτω).

 

Μηνύματα
560
Reaction score
470
Μήπως εννοείς κάτι άλλο και όχι pedelec;

Γιατί pedelec σημαίνει: χωρίς χειρόγκαζο, κινείται δηλαδή μόνο κάνοντας πετάλι, με όριο μοτέρ 250W και όριο ταχύτητας τα 25χλμ/ώρα. Επιτρέπεται να κυκλοφορεί στους δρόμους, όπου δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι.

Τo s-pedelec τα ίδια με διαφορά ότι το μοτέρ είναι μέχρι 4.000W, το όριο ταχύτητας είναι 45χλμ/ώρα, κι επιτρέπεται να κυκλοφορεί μόνο στους δρόμους (όχι στους ποδηλατόδρομους).

Καί τα δύο επομένως επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους.
Και τα 2 pedelecs ειναι με την διαφορα της υποβοηθουμενης ταχυτητας και μεγιστης δυναμης. Αυτα που εχουν υποβοηθηση μεχρι τα 45χλμ λεγονται και speed pedelecs (s-pedelec).
Τα s-pedelec εννοω φυσικα αυτα μονο εχουν υποβοηθηση μεχρι 45χλμ για αυτα μιλαγαμε. Ο νομος τα αντιμετωπιζει το ιδιο με τα αλλα με χειρογκαζο (mopeds) οπου απαιτειται πινακιδα , ασφαλεια και κρανος και οχι ηλεκτρικα ποδηλατα τα οποια περιοριζει μονο σε οτι εχει υποβοηθηση μεχρι τα 25χλμ , κινειται αποκλειστικα με πεταλια και η δυναμη του μοτερ ειναι 250W
 

Μηνύματα
7.061
Reaction score
5.576
Ναι, αλλά τα s-pedelecs ούτε σε γκρίζα ζώνη είναι που είπες, ούτε απαγορεύεται η κυκλοφορία τους «τελευταία φορά που κοίταξες». Πού κοίταξες δηλαδή;

Εννοώ ότι αν πας στην αντιπροσωπεία και πάρεις π.χ. ένα Stromer s-pedelec των 7.500€, θα παραλάβεις μαζί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για να βγάλεις πινακίδα, και είναι απόλυτα νόμιμη η κυκλοφορία του στους δρόμους.
 

Μηνύματα
560
Reaction score
470
Ναι, αλλά τα s-pedelecs ούτε σε γκρίζα ζώνη είναι που είπες, ούτε απαγορεύεται η κυκλοφορία τους «τελευταία φορά που κοίταξες». Πού κοίταξες δηλαδή;

Εννοώ ότι αν πας στην αντιπροσωπεία και πάρεις π.χ. ένα Stromer s-pedelec των 7.500€, θα παραλάβεις μαζί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για να βγάλεις πινακίδα, και είναι απόλυτα νόμιμη η κυκλοφορία του στους δρόμους.
Αν βγαλεις πινακιδα βεβαιως και μπορεις να κυκλοφορεις, δεν μιλαγαμε για αυτο ομως με το αλλο μελος στην συνομιλια απ'οπου εκοψες το απασπασμα της απαντησης μου. Στην συνομιλια μαζι σου νομιζω ημουν ξεκαθαρος.
 

Μηνύματα
7.061
Reaction score
5.576
Με το άλλο μέλος για s-pedelec βουνού μιλούσες, συμπληρώνοντας ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία τους στους δρόμους.
Προφανώς θα εννοούσες ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία τους στους δρόμους, αν δεν βγάλεις πινακίδα κτλ.

Το θέμα που θίγω εγώ είναι ότι στα ακριβά s-pedelec, που αγοράζεις από επίσημη αντιπροσωπεία, τουλάχιστον έχεις την επιλογή να βγάλεις πινακίδα, αν θέλεις να κυκλοφορείς στους δρόμους και όχι μόνο στα βουνά.
Το πρόβλημα προκύπτει με τα πολλές χιλιάδες πιο προσιτά ηλεκτρικά δίτροχα που έχει αγοράσει ο κόσμος μέσω ίντερνετ, και δεν μπορεί να βγάλει πινακίδα, ακόμα κι αν θέλει. To χειρόγκαζο μπορεί να το αφαιρέσει, περιορισμό 45χλμ./ώρα μπορεί να ορίσει, αλλά πινακίδα δεν μπορεί να βγάλει χωρίς έγκριση τύπου.

Το αποτέλεσμα το βλέπουμε, 9 στα 10 ηλεκτρικά δίτροχα που κυκλοφορούν είναι εκτός νόμιμων προδιαγραφών.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.730
Μηνύματα
2.989.492
Members
38.364
Νεότερο μέλος
StavrosG
Top